e_tomi 29.07.2012 19:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Lipca 2012 Witam Jestem przed etapem wylewek i zastanawiam się jak rozwiązać temat izolacji termicznej pod drzwiami wejściowymi i bramą garażową. Wylanie wylewki aż do lica zewnętrznego ściany utworzy duży mostek termiczny pod drzwiami. Gdzieś na innym forum znalazłem taki sposób: Ja zrobiłem to podobnie jak pod oknami balkonowymi (opisywałem wcześniej). Wylewka w wiatrołapie została zrobiona tak, że nie dochodzi do drzwi, lecz kończy się tak jak zaczynają się glify otworu drzwiowego. W powstałą "dziurę" między drzwiami a wylewką wkleiłem styrodur obniżony o ok 1cm w stosunku do wylewki (weszło 2 kawałki po 8cm), przyklejając go do wylewki oraz papy na chudziaku. Drugą płytę styroduru od zewnątrz zlicowałem z kątownikiem pod drzwiami. Po bokach uzupełniłem klejem Tytan EOS. Wylewkę zeszlifowałem na głebokość ok 1cm wgłąb pomieszczenia (ok. 30cm). Następnie na to wkleiłem siatkę 320, obejmując wylewkę, wierzch styroduru oraz zewnętrzną pionową powierzchnię styroduru. Kleiłem tak, aby pod kątownikiem nie zostawić pustej przestrzeni. Klejem wyrównałem do poziomu posadzki, a fliziarz przykleił już na to kafle. Kolejny etap (jeszcze przede mną) to wklejenie taśmy uszczelniającej na styku kątownika i styroduru pod nim oraz styroduru i izolacji pionowej. Wklejam to na szlam uszczelniający Remmers (dostępne także z PCI, Mapei) i maluję całość tym szlamem. Przed wejściem będę miał kostkę granitową, a w glif wstawię dociętą płomieniowaną płytę granitową. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bb180af711c573bb.html Wygląda na dobre rozwiązanie. Co sądzicie o takim sposobie? To jeszcze by została kwestia bramy garażowej. Macie jakieś pomysły? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Aedifico 29.07.2012 20:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Lipca 2012 Witam Jestem przed etapem wylewek i zastanawiam się jak rozwiązać temat izolacji termicznej pod drzwiami wejściowymi i bramą garażową. Wylanie wylewki aż do lica zewnętrznego ściany utworzy duży mostek termiczny pod drzwiami. Gdzieś na innym forum znalazłem taki sposób: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bb180af711c573bb.html Wygląda na dobre rozwiązanie. Co sądzicie o takim sposobie? To jeszcze by została kwestia bramy garażowej. Macie jakieś pomysły? Prościej wstawić bloczki ISOMUR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
e_tomi 29.07.2012 20:55 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Lipca 2012 Prościej wstawić bloczki ISOMUR. Może i prościej, ale drożej i zimniej niż przy zastosowaniu styroduru Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 29.07.2012 21:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Lipca 2012 Perlitobeton sprawę rozwiązuje.Od dawna. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
michal_mlody 30.07.2012 03:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Lipca 2012 Pod drzwiami tarasowymi dawałem perlitobeton a pod wejściowe styrodur. Pierwsze rozwiązanie jest fajne tylko musisz uzbroić się w cierpliwość. Dość długo wiąże ta mieszanka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
e_tomi 30.07.2012 15:34 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Lipca 2012 Pod drzwiami tarasowymi dawałem perlitobeton a pod wejściowe styrodur. Pierwsze rozwiązanie jest fajne tylko musisz uzbroić się w cierpliwość. Dość długo wiąże ta mieszanka. Jak masz już doświadczenie z perlitobetonem to mam kilka pytań : Jakie najlepsze proporcje cementu/perlitu/wody aby uzyskać najlepszy współczynnik przy odpowiedniej twardości pod drzwi/bramę garażową? Jakiej frakcji/grubości perlit jest najlepszy i czy można perlit z cementem i wodą mieszać mechanicznie np. mieszadłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
michal_mlody 30.07.2012 16:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Lipca 2012 (edytowane) Proporcje wziąłem ze strony perlit polska albo Bełchatowa. Już nie pamiętam. Perlitobeton mieszałem mieszadłem wolnoobrotowym. Perlit miałem odmiany 150 bo taki mi został z zasypywania pierwszej warstwy. U siebie popełniłem chyba jeden błąd. Mieszałem na sucho cement z perlitem a później woda. Z tego co pisał Adam ma być woda z cementem a potem perlit. Co do spostrzeżeń to dość sporo wody to ustrojstwo potrzebuje i długo schnie:) Jak chcesz to dać pod bramę garażową to musisz czymś to osłonić przed uszkodzeniami mechanicznymi. Ogólnie jest twardsze od najtwardszego styropianu czy XPSa ale dość takie kruche. Może pod bramę trzeba dać więcej cementu. U siebie (chyba, nie jestem pewien) worek na worek dawałem Taki sobie offtop: czemu człowiek wcześniej nie zastanawiał się nad płytą fundamentową, było by o wiele mniej problemu, nasi projektanci muszą się jeszcze sporo podszkolić Edytowane 30 Lipca 2012 przez michal_mlody Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
e_tomi 30.07.2012 17:12 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Lipca 2012 Ja nawet się zastanawiałem nad płytą, ale na tym się skończyło. Stres przed 1 budową i jakaś obawa przed czymś nowym (bo wszyscy dookoła budują normalnie czyt. fundamenty) zwyciężyły. I jak piszesz projektanci jeszcze trochę niedouczeni w tym temacie.Jeszcze pytanko o szerokość wylewki z perlitobetonu. Na grubość ściany zewnętrznej(u mnie 24 cm) czy wystarczy pod samą ościeżnicą dajmy 8-10 cm zlicowane z zewnętrzną krawędzią? I gdzie można dostać perlit w Szczecinie, albo wysyłkowo? Myślę, że 1m3 mi wystarczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
michal_mlody 30.07.2012 18:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Lipca 2012 Pod okno tarasowe dałem na szerokość muru (24cm). Może starczy te 10 lub 15 cm. Szczerze nie zastanawiałem się nad tym. Akurat deski mi takie pod-pasowały i tak zaszalowałem W Szczecinie to nie wiem gdzie można kupić. Poszukaj. Na składach budowlanych raczej nie dostaniesz:) (Perlit Polska, Bełchatów, zębiec) Spytaj Adama. On ma spore doświadczenie z tym materiałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
inż.Trix 03.08.2012 09:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2012 mostki mostki mostki. Nie daj się zwariować. A co do podanej metody to gwarantuję pęknięcia płytek na posadzce. Najprościej jest wstawić drzwi częściowo wystawiając je w warstwę styropianu. Mostek zniwelowany do minimum. dobre drzwi mają trzy krotnie słabszą wsp przenikalności cieplej od styropianu co powoduje że 1/3 grubości ościeżnicy w styropianie daję przenikalność cieplną równą przenikalności drzwi. pod pozostałą część progu podlej posadzkę i masz po temacie. Gwarantuję że jeśli zastosujesz specjale rozwiązania (czytaj drogie) to oszczędności na ogrzewaniu zwrócą Ci się już za 20 lat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.