Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Izolacja pod drzwiami wejściowymi


e_tomi

Recommended Posts

Witam

 

Jestem przed etapem wylewek i zastanawiam się jak rozwiązać temat izolacji termicznej pod drzwiami wejściowymi i bramą garażową. Wylanie wylewki aż do lica zewnętrznego ściany utworzy duży mostek termiczny pod drzwiami. Gdzieś na innym forum znalazłem taki sposób:

 

Ja zrobiłem to podobnie jak pod oknami balkonowymi (opisywałem wcześniej).

Wylewka w wiatrołapie została zrobiona tak, że nie dochodzi do drzwi, lecz

kończy się tak jak zaczynają się glify otworu drzwiowego. W powstałą

"dziurę" między drzwiami a wylewką wkleiłem styrodur obniżony o ok 1cm w

stosunku do wylewki (weszło 2 kawałki po 8cm), przyklejając go do wylewki

oraz papy na chudziaku. Drugą płytę styroduru od zewnątrz zlicowałem z

kątownikiem pod drzwiami. Po bokach uzupełniłem klejem Tytan EOS. Wylewkę

zeszlifowałem na głebokość ok 1cm wgłąb pomieszczenia (ok. 30cm). Następnie

na to wkleiłem siatkę 320, obejmując wylewkę, wierzch styroduru oraz

zewnętrzną pionową powierzchnię styroduru. Kleiłem tak, aby pod kątownikiem

nie zostawić pustej przestrzeni. Klejem wyrównałem do poziomu posadzki, a

fliziarz przykleił już na to kafle.

Kolejny etap (jeszcze przede mną) to wklejenie taśmy uszczelniającej na

styku kątownika i styroduru pod nim oraz styroduru i izolacji pionowej.

Wklejam to na szlam uszczelniający Remmers (dostępne także z PCI, Mapei) i

maluję całość tym szlamem. Przed wejściem będę miał kostkę granitową, a w

glif wstawię dociętą płomieniowaną płytę granitową.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bb180af711c573bb.html

Wygląda na dobre rozwiązanie. Co sądzicie o takim sposobie?

To jeszcze by została kwestia bramy garażowej. Macie jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Jestem przed etapem wylewek i zastanawiam się jak rozwiązać temat izolacji termicznej pod drzwiami wejściowymi i bramą garażową. Wylanie wylewki aż do lica zewnętrznego ściany utworzy duży mostek termiczny pod drzwiami. Gdzieś na innym forum znalazłem taki sposób:

 

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bb180af711c573bb.html

Wygląda na dobre rozwiązanie. Co sądzicie o takim sposobie?

To jeszcze by została kwestia bramy garażowej. Macie jakieś pomysły?

 

Prościej wstawić bloczki ISOMUR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod drzwiami tarasowymi dawałem perlitobeton a pod wejściowe styrodur.

Pierwsze rozwiązanie jest fajne tylko musisz uzbroić się w cierpliwość. Dość długo wiąże ta mieszanka.

Jak masz już doświadczenie z perlitobetonem to mam kilka pytań :

Jakie najlepsze proporcje cementu/perlitu/wody aby uzyskać najlepszy współczynnik przy odpowiedniej twardości pod drzwi/bramę garażową? Jakiej frakcji/grubości perlit jest najlepszy i czy można perlit z cementem i wodą mieszać mechanicznie np. mieszadłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proporcje wziąłem ze strony perlit polska albo Bełchatowa. Już nie pamiętam.

Perlitobeton mieszałem mieszadłem wolnoobrotowym. Perlit miałem odmiany 150 bo taki mi został z zasypywania pierwszej warstwy.

U siebie popełniłem chyba jeden błąd. Mieszałem na sucho cement z perlitem a później woda. Z tego co pisał Adam ma być woda z cementem a potem perlit.

Co do spostrzeżeń to dość sporo wody to ustrojstwo potrzebuje i długo schnie:)

Jak chcesz to dać pod bramę garażową to musisz czymś to osłonić przed uszkodzeniami mechanicznymi. Ogólnie jest twardsze od najtwardszego styropianu czy XPSa ale dość takie kruche. Może pod bramę trzeba dać więcej cementu.

U siebie (chyba, nie jestem pewien) worek na worek dawałem

 

Taki sobie offtop:

czemu człowiek wcześniej nie zastanawiał się nad płytą fundamentową, było by o wiele mniej problemu, nasi projektanci muszą się jeszcze sporo podszkolić :)

Edytowane przez michal_mlody
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nawet się zastanawiałem nad płytą, ale na tym się skończyło. Stres przed 1 budową i jakaś obawa przed czymś nowym (bo wszyscy dookoła budują normalnie czyt. fundamenty) zwyciężyły. I jak piszesz projektanci jeszcze trochę niedouczeni w tym temacie.

Jeszcze pytanko o szerokość wylewki z perlitobetonu. Na grubość ściany zewnętrznej(u mnie 24 cm) czy wystarczy pod samą ościeżnicą dajmy 8-10 cm zlicowane z zewnętrzną krawędzią? I gdzie można dostać perlit w Szczecinie, albo wysyłkowo? Myślę, że 1m3 mi wystarczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod okno tarasowe dałem na szerokość muru (24cm). Może starczy te 10 lub 15 cm. Szczerze nie zastanawiałem się nad tym. Akurat deski mi takie pod-pasowały i tak zaszalowałem :)

W Szczecinie to nie wiem gdzie można kupić. Poszukaj. Na składach budowlanych raczej nie dostaniesz:)

(Perlit Polska, Bełchatów, zębiec)

 

Spytaj Adama. On ma spore doświadczenie z tym materiałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mostki mostki mostki. Nie daj się zwariować. A co do podanej metody to gwarantuję pęknięcia płytek na posadzce. Najprościej jest wstawić drzwi częściowo wystawiając je w warstwę styropianu. Mostek zniwelowany do minimum. dobre drzwi mają trzy krotnie słabszą wsp przenikalności cieplej od styropianu co powoduje że 1/3 grubości ościeżnicy w styropianie daję przenikalność cieplną równą przenikalności drzwi. pod pozostałą część progu podlej posadzkę i masz po temacie. Gwarantuję że jeśli zastosujesz specjale rozwiązania (czytaj drogie) to oszczędności na ogrzewaniu zwrócą Ci się już za 20 lat.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...