Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Jaki wybrałeś/łaś materiał na profile okna?  

597 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Jaki wybrałeś/łaś materiał na profile okna?



Recommended Posts

  • Odpowiedzi 31,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

  • jareko

    4558

  • finlandia

    1833

  • Charlie

    1644

  • bwojtek

    1394

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

dochodzic swego zgodnie z zamowieniem !!!

a jesli jeszcze nie zaplaciles calosci wstrzymac sie z nia az towar dostaniesz taki jak w zamowieniu

Zapłacić zapłaciłem przed dostarczeniem na budowę choć wszyscy mnie przestrzegali przed tym. Chyba jestem zbyt uczciwy by dopuścić takie przekręt, że trafią one na mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rekalmuj i walcz

Moze to troszke potrwac gdyz czasem opor materii nie lezy po stronie handlowca ale w nichym jak sadze nie opoznia Ci to prac z budowa

Wszelkie wymiany beda dotyczyc skrzydla a oscieznica pozostanie w spokokju - mozes dzialac dalej robiac tynki i cala reszte

przypominaj sie i radze Ci dokonywac wszystkich ustalen na drodze pisemnej - od zlozenia reklamacji na wykonanie twoaru niezgodnego z zamowieniem po kazde nawet slowo uzgodnien i tego samego wymagaj od drugiej strony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że Jareko jest na forum więc mam sznsę na uzyskanie szybkiej odpowiedzi. (jutro mam montaż)

Parapet ten będzie montowany pod profil okna (w profilu chyba właśnie do tego jest przeznaczone wycięcie). Czy musi być jakoś specjalnie uszczelniony? Parapet "wchodzi " pod profil - uszczelniać to dodatkowo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko pięknie Jareko ale nie tak do końca. Profil też mi spie... lili. Miał być profil trocala z odwróconym wzmocnieniem Uw środku aby dodatkowo zwiększyć wytrzymałość punktów antywł. i co ... Gdy wierciłem pod kontaktrony to okazało się, że profil jest standardowy a podczas produkcji taka zmiana wymagała tylko przełożenie tego wzmocnienia dogóry nogami.

O cholera !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

O co tu wszystko chodzi???????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dzwoniłem do sekretarki Firmy BOSHOR (Gdyńska Fabryka Okien - już dłużej nie będę ukrywał, że jestem wściekły), że jutro o 8mej rano będę na rozmowie z szefami. Będę starał się sprawę rozwiązać polubownie ale nie w taki sposób, że oddadzą mi kasę i po problemie. Chcę mieć odpowiedni poziom bezpieczeństwa.

Co z tego wyniknie - poinformuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaczepy antowłamaniowe mają po cztery wkręty zazwyczaj - dwa są ustalające a dwa wchodzą w stal - muszą wchodzić, takie jest wymaganie - do tego stal musi być odwrócona - inaczej te dwa dodatkowe wkręty nie wejdą w stal - a najlepiej jak jest to kwadratowa rura bo od góry wchodzą wkręty antywlamaniowych zaczepów a od dołu jest standardowe przykręcanie stali do profilu PVC - jak Ci zrobili odwrotnie to rekamuj bo inaczej masz okna gg.... a nie antywłamaniowe - jak chcesz rysunki to Ci wyślę faxem - jak powinno być - w każdym razie okna Ci sknocili - reklamuj je - i dodATKOWO zażądaj certyfikatu zgodności tych twoich okien z Aprobatą techniczną - inaczej niech oddają kasę - zaczepy antywłamaniowe są szersze i mają jak podałem 3 - 4 wkręty - inaczej można je paluchami wyrwać

KOTT - pod oknem musi być uszczelnienie - dobrze jest dać uszczelkę gąbkową na styku parapetu i tej listwy podokiennej

4 stopień to jest 7 zaczepów antywłamaniowych a na szybie to cię orżnęli 4.4.4. to jest szyba potrójna klejona a masz podwójną P2 - od szyby P4 to jest dwie klasy - dali Ci produkt znacznie tańszy - niezgodny z zamowieniem - a te zaczepy w plastik to Ci okna muszą wymienić - nie tylko szyby na P4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KOTT - pod oknem musi być uszczelnienie - dobrze jest dać uszczelkę gąbkową na styku parapetu i tej listwy podokiennej

 

Okno będzie montowane raczej bez listwy podokiennej. Parapet ma być wsunięty w wycięcie w profilu (framudze) - czy tam należy użyć dodatkowo jakiegoś uszczelniacza. Pod parapet i pod okno (będzie stało na podpórkach) ma być tylko pianka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak Ci zamocują parapet zewnętrzny - samo wsadzienie w ten kanalik co jest w ramie nie wystarczy - bedzie Ci ten parapet latał i grzechotał - okno musi staś na klockach - jak jest dwuskrzydłowe to muszą być trzy klocki - klocki sie pozostawia - pod parapetem i pod rama okna musi byc dobrze uszczelnione - jeszcze jedno okno w progu MUSI być mocowane też

Jak Ci podsuną parapet wewnętrzny pod okno a od zewnątrz wepną parapet wewnętrzny i pod spodem bedzie pianka PU to po pewnym czasie jak okno nie bedzie mocowane w dolnej ramie to sie zrobi szczelina i bedzie ci wiało - dlatego daje sie te listwy progowe czyli podokienne - wtedy zamyka sie proste przedmuchiwanie dla powietrza - listwa stanowi przeszkode - no i można to dobrze uszczelnić a i parapet zewnętrzny jest do czego mocować - listwy progowe to bardzo wazny element okna - aha - PAMIETAJ ze jak Ci beda te okna osadzali to musza oczyścić pro muru w tym miejscu co mocujesz okno i je osadzasz z brudu i kurzu i pyłu - inaczej zostaje gruz i w tym miejscu powstają mostki termiczne - pianka musi szczeliny wypełniać całkowicie i nie może być wtryskiwana na brud, jurz czy gruz - zazwyczaj "montażyści" tak robią

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki

Czyli jak rozmumiem, parapet zewn ma byc przykręcony do listwy podokiennej, pomiędzy parapetem a tą listwą uszczelniacz budowlany (na nic innego zapewne nie mogę liczyć) i dodatkowo wpuszczony w "kanalik" we framudze?

Jeżeli będzie listwa podokienna to jak to zamocować?

Na pewno montażyści nie mają tych specjalnych kotew. Czy mozna na dybel (przewiercając przez profil i listwę podokienną). Jak to uszczelnić aby zbirająca się woda nie przeciekała w dół wzdłuż dybla?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bylem nieobecny a zapomnialem kompa wylaczyc

a wiec po koleii :)

Listwa podparapetowa jak jest to jest ideal - niestety nie u wszystkich producentow jest ona standardem i trzeba u wielu dodatkkowo za nia placic - kasa rzedu 4-6 zeta za 1 mb

Jak jej nie ma to:

po ustawieniu okna na klinach i czesciowym jego opianowaniu montujesz parapet zewnetrzny - tak jak dobrze czujesz w te pierwsza szczelinke w profilu, utwierdzasz go po bokach ale dodatkowo zabezpieczasz przed wyparciem do gory przez piane np, kawalkiem deski zaklinowanej o glif. Wtryskujesz w to wszystko od srodka tyle piany ile fabryka dala ;)

AAaaaaa..... pamietac trzeba o tym co mowil Pchelek - przy braku listwy podparapetowej okno MUSI byc kotwione od dolu i tutaj uwaga - kotwa MUSI od razu byc wygieta prostopadle do profila by parapet wewnetrzny ci pod okno wlazl. ALe wracajac do pianowania, jak juz tej piiany dasz tyle ile mozesz dopiero wtedy wkladasz parapet wewnetrzny ale wsuwasz go tylko na 10mm - wiecej nie ma potrzeby. Wazne by robic to w miare szybko by piana miala szanse wszelkie szczelinki wypelnic i tak pozostaje ci 3-4 a przy 5 komorowce prawdziwej nawet i 7 cm piany ktora idealnie termicznie zabezpiecza parapet wewnetrzny

Jest z tym piepr.... ale mozna tak to zrobic by bylo dobrze

Wbrew pozorom jak tak uczynisz parapet zewnetrzny nie bedzie ci ani latal ani bardziej halasowal niz jakby byl przykrecany do podparapetowki

PIana jak nie ma na nia wplywu swiatlo (UV) jest idealnym i trwalym klejem a parapet zewnetrzny realnie zadnych obciazen nie przenosi tak jak okno

Co jeszcze dodac? Hmmmm......kotwa na dole wystarczy jedna przy szerokosci do 900mm a pozniej jedna na slupek (ten pionowy ;) ) Nie ma koniecznosci dawania kotew w narozach na poziomie - ale jesli sie da nie zaszkodza

Mozna tez tak jak wspomniales przewiercic rame i dac dybla tylko skoro mozna dac kotwe to po co? Ale jesli juz to pamietaj by zanim dybla skrecisz dac tam uszczelniacz budowlany by zabezpieczyc sie przed penetracja wody z oscieznicy w mur

To chyba tyle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okna mam częściowo zamontowane, ale mam poważny problem.

Zostały zamotowane ze szczeliną dylatacyjną pomiędzy ścianą a framugą ok 8mm a na zewnątrz framuga jest praktycznie zlicowana z węgarkiem (no może w niektórych miejscach - krzywa ściana - jest 2-3mm). Jest to okno balkonowe szerokościach: 880mm (drzwi balkon) + 600mm + 1430mm. Wg wszelkich wytycznych szczelina wew (framuga-ściana) z obu stron powinna być ok.15mm (a jest 8 mm).

Czy jest to na tyle poważna wada (zwłaszcza to prawie zlicowanie od zewnątrz z węgarkiem) aby żądać wymiany okna (wystarczy wymienić drzwi balkonu na ok.10-15 mm mniejsze) na nowe.

Okna zostały zamontowane czasowo tylko na piankę i kilka kotew aby umozliwić ewent wymianę.

Wychodzi na to, że okno zostało źle zwymiarowane - gdyby było o te 15-20 mm węższe to byłby właściwy odstęp pomiędzy framugą a ścianą (wewnątrz) i wystawałoby z węgarka (na zewnątrz).

Czy są jakieś konkretne wytyczne ile okno (framuga) powinno wystawać z węgarka?

O ile to możliwe proszę o szybką odp - czeka mnie rozmowa z właścicielem firmy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drodzy guru okienni - proszę o pomoc w temacie jw

Dzięki waszym poradom motaż był z zachowaniem wszelkich zasad tj. zastosowano listwę podokienną, w progu dano kotwy, w pozostałch elemantach dyble rozmieszczone jak należy, podpórki itp.

Niestety na wymiar okna montażyści nie mieli wpływu, mogli tylko zamocować tymczasowo (nie włożyli dybli w ramy tylko dali kotwy aby okno nie wypadło).

BARDZO PROSZĘ O PORADĘ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rama powinna wystawać zza wegarka na ok 3 cm - jak jest za niego schowana to może woda zaciekać w okna - rada jest taka - podkuć węgarki - dodatkowo na styku okien z węgarkami nakleić taśmy z gąbki - docieplenie i uszczelnienie złącza od zewnątrz - tam nie może być szczeliny - natomiast 8 mm szczelina wewnętrzna w styku okno ościeże to jest bardzo trudno uszczelnić pianką - można spróbować - ale można dać wełnę mineralną - powtykać

Ale to rozwiązanie jest oszczędne - okna pozostają.

Rozwiązanie drugie to wymiana jednego z okien

Pamiętaj że uszczelniony musi być też styk okna z drzwiami balkonowymi i z drugim oknem - nie może być to na styk - prawidłowo powinno dawać się specjalne złączniki wchodzące w te zaczepy co mają je ościeżnice - ja zrobilem prościej - wstawilem okna z pozostawieniem szczeliny 15 mm zdystansowanej klockami i dwa okna wstępnie skręciłem - n astępnie wtrysnąłem piankę PU w ten styk - potem wyjąłem te klocki i równomiernie skręcilem dwa okna zsuwajac je do siebie - pianka spuchla i styk jest szczelny - pamietaj tak zrobic koniecznie bo inaczej bedzie dmuchalo wiatrem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za opdpowiedź

Skuć wegąrki to duża robota - to jest płyta beton (mieszkanie w bloku) - 3 cm do skucia ???

Uszczelinić taśmą z gąbki będzie trudno - różnica w pionie na drzwiach balkonowych wynosi 3 cm - tasma Ilbruck rozpręża się co prawda chyba nawet 5-krotnie, ale wg inf Jareko szczelina powinna być maks 2 razy szersza niż zastosowana taśma. Czy nie można po prostu uszczelinić pianką tej szczeliny?

Rozumiem, że 8mm wewnątrz (pomimo zaleceń 15-20mm ze względu na szerokość całego okna ok. 3m) jest ok.

Faktycznie pomiędzy drzwiami a oknem jest założony łącznik w zaczepy w ościeżnicach - jeżeli go usunąć i zapiankować jak piszesz to jednak uzyska się chyba niewiele (5 mm ?).

Za okna nie zapłaciłem - pomiar był robiony przez pracownika firmy, niech poprawiają - chodziło mi o to czy jest to wystarczjąca podstawa do nie odebrania okien (to zlicowanie z węgarkiem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rama powinna wystawać zza wegarka na ok 3 cm - jak jest za niego schowana to może woda zaciekać w okna - rada jest taka - podkuć węgarki - ...

Szanowny moj nauczycielu. Napisales 3 cm i teraz kazdy z miarka w reku sprawdzac bedzie i larum podniesie jak okaze sie iz zamiast 30 mm ma 25 ;) Sam zobaczysz jak takie posty tutaj zaczna sie pojawiac :lol: gdyz juz forumowiczow chyba zdazyles poznac :))) przy calym dla nich szacunku :)

Prawda jest taka - okno powinno byc tak wymierzone by tynk zakrywal oscieznice i tu tak naprawde przy prawidlowym montazu nie ma znaczenia czy tej oscieznicy bedzie wystawac 10 czy 30 czy 50 mm. Jedno jest niedopuszczalne ale bardziej ze wzgledow estetycznych niz praktycznych - by glif zewnetrzny nie dosc ze calkowicie zaktrywal oscieznice to jeszcze nachodzil na skrzydlo (nagminny blad przy wymianie okien skrzynkowych gdzie klient nie chce wydac dodatkowych pieniedzy na poszerzenia by mialo to rece i nogi i jeszcze estetyke).

W tych temperaturach luz montazowy 8 mm to jednak troszke zbyt malo - gdyby na zewnatrz bylo plus 25 to co innego - wtedy okno ma najwieksze lub prawie najwieksze wymiary i spoko - zawsze juz bedzie sie tylko kurczyc ;)

Jesli to jest plyta i to wielka plyta (rob raczej wielkie g... :( ) zamiast skuwac i robic nowe okna wystarczy okno przesunac troche do srodka - od razu szczelina zrobi ci sie wieksza gdyz w wielkiej plycie glif wewnetrzny zawsze byl rozglifiony i im dalej od zewnatrz tym dziura na okno wieksza. Ale od razu wymusza to wymiane parapetow zewnetrznych na szersze

Tasma rozprezna - Kott - tak jak napisalem - graniczne rozprezenie to 2 grubosc wyjsciowa (i to przy grubosciach "startowych" minimum 8mm). To ze tasma np. 8mm rozprezy ci sie swobodnie spoko do 40 mm nie oznacza ze w tej formie spelniac bedzie swoje zadanie. Przy duzych szczelinach zbankrutujesz na nia wiec pozostaje ci piana - jest to rozwiazanie tak samo dobre jak tasma a przy wymianie gdzie wiadomo iz odchylki od pionu sa znaczne w starych oknach (tak kiedys budowano :( ). Pamietaj tylko ze piane te trzeba ZAKRYC tynkiem - inaczej szlag ja pod wplywem swiatla trafi i gucio z tego bedzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może nie dość wyraźnie się wyklawiaturowalem [od klawiatury] - taśma z gąbki ma być na styku płaszczyzny okien z węgarkami - okno dociska i styk jest szczelny - tam nigdy nie ma więcej jak 5 mm nierówności

Styk wewnętrzny - pomiędzy oknem a ościeżem - Tu jareko ma rację 8 mm to ciut za mało. Chociaż dla białych okien może wystarczyć. Co do wystawania ościeżnicy zza węgarka - to jest to minimum 3 cm - tak piszą Niemcy - faktycznie jak rama chowa się całkiem za węgarkiem to jest fatalni.

Skuwanie odpada - więc zamów węższe drzwi - te łączniki zostaw - ale pamiętaj o ich uszczelnieniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...