Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Jaki wybrałeś/łaś materiał na profile okna?  

597 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Jaki wybrałeś/łaś materiał na profile okna?



Recommended Posts

Charlie - dworzec jeszcze do mnie nie dotarl.

Ale po powrocie z urlopu na biurku mam cztery nowe ekspertyzy do obrobki.

Dwie sadowe w sprawie szyb i szkla - czego organicznie nie lubie bo szklo jest paskudne.

Jedna okien inter........ - za niske, za waskie, kotwy na sciane a cieply montaz tylko z pianki [a policzyli za tasmy i folie paro]

Jedna tradycyjnie okien z PVC - babole i esy-floresy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 31,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

  • jareko

    4558

  • finlandia

    1832

  • Charlie

    1644

  • bwojtek

    1394

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Charlie - zglebilem problem - jak sa tam szyby 4 mm laminowane na powierzchni to jest problem. Same hartowane nie wystarcza bo jak sie rozbija to leca w dol - nie zapewnia bezpieczenstwa przed wypadnieciem osob. No i ciekawe czy sa badania na uderzenia. Powinny byc szyby hartowane [przynajmniej jedna] i laminowane folia podwojna PVB. Kwestia mocowania - albo na rotule - albo liniowo. Ale jak liniowo to nie moga sie wysuwac.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mówisz o Dworcu Centralnym ?

PORR czyli GW dopuścił szkło 44.2 + za płytkie mocowanie w kształtownik.

Winno być co najmniej 55.4 (zakładam, że rozmiar standardowy) w tym jedna szyby hartowana/ESG 5 mm a druga półhartowana /TVG 5mm i laminacja na 4 foliach. Do tego mocowanie przez otwory w szkle na rotulach albo lizakach.

 

Fascynuje mnie wysokość kar - 100.000 PLN dziennie. Co najmniej 3 tygodnie zajmie produkcja szkła do tego produkcja nowych okuć i montaż. Przy super napince 4 tygodnie czyli 28 dni x 100.000 = 2.800.000 PLN.

Ten GW to żywy trup :)

 

P.S cfaniak z niego był zawsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Roznica pomiedzy szybami laminowanymi folia PVB i żywicą - plusy i minusy.

Szklo to samo - 4 mm folia i zywica tej samej grubosci.

 

Bombelo - o Subaru piszesz - bo jak tak to te brembo mnie pasjonuje - zakladasz moze ????

 

Roznica pomiedzy szybami laminowanymi folia PVB i żywicą - plusy i minusy.

Szklo to samo - 4 mm folia i zywica tej samej grubosci.

 

Bombelo - o Subaru piszesz - bo jak tak to te brembo mnie pasjonuje - zakladasz moze ????

 

no co ty o takich zabawkach mizernych jak subarka bym tu na forum nie wspomnial

wymienilem czesc modyfikacji Toyoty Supry Twin Turbo (teraz po modach to juz nie twin)

 

toto cos takiego

http://www.google.com/search?q=toyota+supra&hl=pl&rls=com.microsoft:pl:IE-SearchBox&prmd=imvnsr&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=zUkFT-jdM4vLtAbSudSCDw&ved=0CEYQsAQ&biw=1280&bih=871

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Charlie - dlaczego laminacja na 4 foliach - z uwagi na wielkosc szyb ? Bo ze po 5 mm to tez tak uwazam.

Przypadek - Mam szybe 2500x1500 - dwie czworki na JEDNEJ folii z zespoleniu szyby zespolonej - z drugiej strony szyba 6 mm. Pekaja klejonki.

Osobiscie uwazam ze z powodu pojedynczej folii. Czy tak ????

 

II sprawa W B.......y dali szyby hartowane wylacznie - w balustradach i daszkach nad wejsciami [10 mm hartowane lite].

Zarzad sie zorientowal po 5-ciu latach ze cos jest nie teges.

Wartosc calego kontraktu 10 mln. Naliczaja im karne odsetki za niezgodnosc z projektem - 0,5 % dziennie - juz od wiosny 2011.

 

Coraz bardziej lubie szyby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

słuchaj:

1/ 1m2 pakietu 2 szybowego waży 25 kg

2/ 1m2 pakietu 3 szybowego waży 37 kg

 

Wytrzymałość standardowych okuć okiennych to 120 kg na skrzydło. Rama skrzydła okna PVC wraz ze wzmocnieniem to około 15 kg przy obwodzie 4 mb.

A więc odejmując od wytrzymałości okucia wagę ramy skrzydła czyli 120kg-15 kg= 105 kg zostaje na szkło. Dzielimy teraz 105 kg :37 kg= 2,87 m2 i otrzymujemy powierzchnię szyby akceptowanej przez wytrzymałość okucia. 2,87 m2 powierzchni pakietu 3 szybowego to sporo jak na jedno skrzydło - nie wolno stosować w jednym skrzydle typu ROZWIER/UCHYŁ tak duzych szyb bowiem PROFIL PVC nie wytrzyma.

Mam pytanie odnosnie przytoczonego cytatu.

Na kilku stronach znalazlem informacje, ze skrzydlo okna PSK nie moze byc ciezsze niz 150kg. Czy w takim razie można wykonać takie okno - 3m szerokie i 2,3 wysokie? Bo z obliczeń wychodzi mi, że rama będzie ważyc ok 28,5kg, natomiast wkład 3-szybowy ~128kg, czyli w sumie ponad 156kg. Czy te parametry podane przez Charliego są poprawne do obliczenia w przypadku okna PSK? A może te 6kg jest jeszcze w marginesie? Pytam, bo na ogól przy wycenach firmy nie miały z tym problemów, natomiast jeden sprzedawca powiedział mi, że takie drzwi to tylko do szerokości 2,6m w sumie, stąd pytam. Mi wyszło, że okno wysokie na 2,2m już by było w tej normie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze są różne wersje okuć PSK. Zazwyczaj liczba po symbolu PSK oznacza "nośność" i tak w SIEGENI mamy PSK 130/160/200.

Poza tym zacytowany post Charliego to wartości przybliżone ale raczej zawyżone. Możesz przyjąć 2,5kg na 1m2 przy grubości szkła 1mm co daje odpowiednio 20 i 30kg/m2 wkładu 2 i 3 szybowego ze szkłem 4mm.

Edytowane przez bwojtek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bombelo - zes mnie zmasakrowal - ta toyota twoje dzielo ?????

Ja tylko imprezke mam i to wolnego ssaka

 

co ty pchelek ta supra byla a moze jest jeszcze do sprzdania za 350 tys. zł

 

niestety to nie moje dzielo :-)

chcialbym miec tyle kasy by na mody auta poswiecic 300-400 tys. zł

a imprezka to super autko

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o ile dobrze pamiętam 1m3 szkła waży ok 2,7 tony (2700 kilo) - i z tej wartości można wyjść przy dowolnych obliczeniach pakietów

 

Ok, czyli m2 trzech 4mm szyb wyniesie 10,8kg*3=32,4kg, w moim oknie waga wyjdzie 111,78kg wkład plus 28,5kg rama, wychodzi 140,28;

dzięki, tak czy owak powinno być ok...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skreśl tego sprzedawcę / lub z nim szczerze porozmawiaj/.

W dzisiejszych czasach okna z szybą 1,1 i bez ciepłej ramki to nieporozumienie (chyba że do wolnostojącej komórki).

Poza tym z Twojego opisu niewiele wynika.. za mało sensownych info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a mógłbyś naprowadzić mnie , co musiałbym tutaj dokładnie przedstawić itp itd.

 

 

 

Dobrzę to zedytuję post:

 

otóż Jeszcze chciałbym usłyszeć coś o tych okanch z MS ,

 

otóż tak to wygląda:

 

Ona Super Termo

 

System TERMOMS

kolor orzech

uszczelka Szara /TYTANOWE

Rama HP102 68mm

Skrzydło HP192 80mm n.TYTANOWE

2 x 4T/14Ar/4/14Ar/4T u=0.6

 

lub w ofercie znajdują się także okna :

3T-16Ar-3-16Ar-3T U=0,5

 

wraz z roletami mam ofertę na 27 tys złotych .

Edytowane przez ghsaga
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dzisiejszych czasach okna z szybą 1,1 i bez ciepłej ramki to nieporozumienie (chyba że do wolnostojącej komórki).

Okna z takimi parametrami to do nieogrzewanej piwnicy ;)

Takie zamawiam do mojej. Podłogę w piwnicy będę mieć bez styro.

Edytowane przez klaudiusz_x
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

okna: technologi id4_SOFT_BA

<

 

jeżeli to określenie z programu Klaes jest przypisane tylko do 1 producenta okien (widuje wyceny z identycznymi oznaczeniami) to on ma wersje premium za dodatkowe 3% a wtedy otrzymujesz ciepłą ramke i pare innych dodatków. Jeśli to faktycznie producent o którym myślę to jak na okna niskobudrzetowe bardzo przyzwoita jakość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...