Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Jaki wybrałeś/łaś materiał na profile okna?  

597 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Jaki wybrałeś/łaś materiał na profile okna?



Recommended Posts

Witam. Powiedzcie co na ten temat myślicie i czy jest to poprawne rozwiązanie. Z góry dzięki.

 

http://images40.fotosik.pl/1403/2afee87a33a94f2dm.jpg

 

Jak najbardziej poprawne, sam tak zamierzam zrobić bo rzeczywiście szkoda dawać kilka stów za coś co można mieć dużo taniej i wcale nie jest gorsze. Zastanawiam się jeszcze tylko nad przyklejeniem u dołu okna taśm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie wiadomo o co chodzi to wiadomo że chodzi o kasę - prawda ale pomysł nad tą kasą nie tylko teraz, w trakcie montażu drzwi tylko później - to kolejny przykład oszczędności na siłę a efekt będzie taki - zimą przyszłego roku pojawi się Twój post - pomóżcie, mam lud przy progu drzwi balkonowych, zbiera mi się tam woda, leje mi się po szybach czy tym podobne ogólnie znane zjawiska fizyczne a w termowizji wyjdzie ci że wewnątrz przy minus 10 masz minus 2

Ile zaoszczędzisz? No weź sobie usiądź i policz ile możesz do diaska zaoszczędzić na tym poszerzeniu? - 200 - 300 - 1000 zł ? Lepiej zrobić głupotę niż wydać tą kasę mieć dobrze i ciepło ? Poszukaj gdzie możesz zaoszczędzić tą kasę a nie oszczędzaj ja na elemencie tak newralgicznym jakim jest dól drzwi balkonowych

Może przez miesiąc przesiądź się na środki komunikacji masowej zamiast d... wozić sobie samochodem? I już masz na poszerzenia i prawidłowy montaż

Jak najbardziej poprawne, sam tak zamierzam zrobić bo rzeczywiście szkoda dawać kilka stów za coś co można mieć dużo taniej i wcale nie jest gorsze. Zastanawiam się jeszcze tylko nad przyklejeniem u dołu okna taśm.
JAK NAJBARDZIEJ DO DUPY - czy jasno i zwięźle się wyraziłem? Chcesz tak u siebie zrobić to rób ale nie mów że jest to poprawnie !!! Edytowane przez jareko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zimą przyszłego roku pojawi się Twój post - pomóżcie, mam lud przy progu drzwi balkonowych, zbiera mi się tam woda, leje mi się po szybach czy tym podobne ogólnie znane zjawiska fizyczne a w termowizji wyjdzie ci że wewnątrz przy minus 10 masz minus 2

 

JAK NAJBARDZIEJ DO DUPY - czy jasno i zwięźle się wyraziłem? Chcesz tak u siebie zrobić to rób ale nie mów że jest to poprawnie !!!

 

Co ma lód (ó zamknięte), lanie po szybach itp. wspólnego z takim montażem, idąc tym tropem to na oknach, które po bokach nie mają poszerzeń też zbiera się lód i leje woda? Jestem otwarty na dobre rady, więc niech ktoś mnie przekona dlaczego przy takim montażu, gdy zastosujemy taśmy i piankę wystąpią takie zjawiska. U mnie na dole okna balkonowego mam profil podparapetowy i takie podmurowanie zostawiając ok. 2 cm luzu wydaje mi się jak najbardziej ok.

Edytowane przez slawekk1980`
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wyobraź sobie że ma bardzo wiele - sorki, faktycznie powinno być LÓD i dziękuję za tak subtelne zwrócenie mi na to uwagi ;)

Wykonując obróbkę przeciwwodną tarasu, balkonu, czy nawet pod ostatnio modne dechy musisz to wszystko zrobić POD ościeżnicę, by mieć gwarancję szczelności, tym samym zewnętrzny stryrodur już wypadnie ci niżej, nie zakryje ci ościeżnicy, nie zwiększy oporu cieplnego w tym miejscu.

Poszerzenia, profile bazowe, są cieplejsze niż 50-60 mm grubości bloczek Ytonga - chyba że się mylę

Profil podparapetowy (którego na rysunku nie widać) daje ci, z racji swego cofnięcia względem ościeżnicy, możliwość dokładnego ocieplenia tego miejsca

A na tym zdjęciu widać jakie to może przynieść efekty, jak nie przyłożymy się do tego miejsca, tu w trakcie następnych prac, wydłubano troszę piany jaka była pod ościeżnicą, niewiele i po dziś dzień zastanawiam się komu i w czym ta piana przeszkadzała

Najdowcipniejsze jest to, że niewielu zdaje sobie sprawę ile błędów popełnia się własnie w tym miejscu. tu oszczędność tych kilku setek jest totalnie bezsensowna, tu każdy, dosłownie każdy centymetr grubości ocieplenia przekłada się na straty bądź zyski których później nie sposób naprawić - i nie mowie tu tylko o zysku finansowym

Bez tytułu.jpg

Edytowane przez jareko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak najbardziej do dupy ?

masz radosc w takich stwierdzeniach widze

 

to teraz napisz prosze jak to wyglada nie przy balkonie a przy zwyklym oknie gdzie od wewnatrz i zewnatrz jest parapet

jest opis na twojej stronie jak montowac parapety

 

i co sadzisz ze te 3 cm dzielone na 2 strony ramy (zew. i wew.) w ktore chcesz dac piane tak wspaniale dociepli próg okna (nie balkonu)

 

przeciez np taki parapet zewnetrzny aluminiowy/stalowy musisz włożyć w odpowiednie zagłębienie w profilu ramy okna ile tam jest piany do tej listwy podparapetowej 1cm - 1,5cm

http://jareko.pl/2010_rok/parapety_zewnetrzne/02.jpg

 

przy parapecie wewnetrznym podobnie - ten ma niby podpierac rame-próg okna na glebokosci min 5mm jak piszesz to znowu ile ci tam tej piany wejdzie 1cm max

 

srednio średna rama okna ma okolo 70mm w 5 komorowym profilu listwa podparapetowa jakies 30mm szerokosci

zostaje 40mm / 2 strony czyli 20mm na strone - 5mm z kazdej strony odejdzie na wlozenie czy to parapetu aluminiowego w odpowiednie zaglebienie czy tez podsuniecie parapetu wewnetrznego np kamiennego pod rame i mamy realnie 2 x 1,50cm ocieplona dolna rame okna zwyklego piana !!!

jesli wszystko wykonasz idealnie tzn idealnie wprowadzisz tam piane (równo wszedzie), idealnie parapet kamienny wsuniesz pod rame tzn tylko 5mm a nie np 8mm

 

W dobie wariactwa z mostkami termicznymi to wartosc mizerna - ale akurat z toba sie tutaj zgadzam ze tak to sie powinno zrobic tyle ze przy podparciu balkonow da sie zrobic to takze dobrze bez profili bazowych tyle ze propozycja forumowicza jaremy musi zostac troche zmodyfikowana

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cieszę się że choć czasem się zgadzasz ze mną tak usilnie poświęcając swój czas by każdą moją wypowiedź śledzić i komentować, o co mnie już kilku bywalców pytało, czymże ci zaszkodziłem ;) a może nowa odsłona L... odwet chce wziąć za swoje błędy ? ;) - a nóż widelec złapiesz mnie na czymś - to zobowiązuje, nie przeczę

Postaram się w miarę logicznie ci odpowiedzieć dlaczego to co przejdzie przy parapecie jest w mej ocenie nie do przyjęcia przy podłodze.

Po parapecie nie chodzisz, jest ponad poziomem gruntu a chyba zgodzisz się z tym, że najniższe temperatury są zawsze przy gruncie - zgodzisz się ?, więc skala zjawisk jest mniejsza o tych raptem kilka stopni

A najlepeij będzie jak sam sobie odpowiesz licząc opór cieplny dla samej piany, dla piany i profilu podpatapetowego, i dla samego Ytonga

I też z jednym się muszę z Tobą zgodzić - pewnego rodzaju wariactwo ogarnia ludzi z tymi mostkami termicznymi - jakże często nie mającymi żadnego przełożenia na zwiększenie jakichkolwiek kosztów eksploatacji chałupy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale jareko oczywiście na rysunku zapomnialem o listwie podparapetowej. kurka nie potrafię sobie tego wytłumaczyć, ze jak dam profil bazowy to bedzie cieplej niz ytong tym bardziej ze zarowno profil jak i bloczek beda ocieplone zarowno z jednej jak i z drugiej strony. nie zrozum mnie źle, również nie upierap sie przy tym rozewiązaniu bo jak powiedziałeś róznica w cenie bynajmniej w moim przypadku wynosi 1 tys.PLN, tym bardziej jak rozmawialem z producentem okna tez proponuje podmurować bloczkiem (firma ZIMNY z Łodzi), natomiast jedna z firm z Łodzi (profile hekaplast) proponował mi zamiast bazówek klocek drewniany. wiec proszę cie wyłuż mi to jak krowie na rowie (przeczytałem wszystkie możliwe wątki i pogooglowałem i jestem jeszcze głupszy niz na początku lektury tym bardziej ze co wykonawca to inna mowa).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P.S. Czyli po modyfikacji powiedzcie mi jak to zrobiś poprawnie bez profili.

Moja propozycja okno. listwa podparapetowa, ytong, od zewnątrz 20 cm ocieplenia, na tym parapet podpianowany, który notabene ociepla bloczek, od wewnątrz 2 cm styroduru (jako dyletacja), wylewka docelowa.

 

Jutro beda u mnie pomiary, to przemagluje gościa.

 

Bo waszych podpowiedziach i czytaniu forum usłuszałem dzisiaj od właściciela okna że ciężki i wymagający ze mnie klient, ale nie o to chodzi - okna mam mieć super zamontowane, a wiadomo jak człowiek sam nie przypilnuje mając jako takie pojęcie to będzie to spitolone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P.S. Czyli po modyfikacji powiedzcie mi jak to zrobiś poprawnie bez profili.

 

Wydaje mi się, że ciągle patrzysz na całe "zło", a jednak nie widzisz. Według mnie masz do rozwiązania jeden problem zawierający w sobie równocześnie trzy aspekty: Stabilność podparcia konstrukcji, mechaniczne połączenie konstrukcji z murem, wykonanie uszczelnień w dowolny sposób i w dowolnej wybranej przez Ciebie liczbie warstw byleś zapewnił maksymalną szczelność połączenia okna z murem w obrębie szczeliny dylatacyjnej. Póki nie spojrzysz na sprawę właśnie w ten sposób, kompleksowo, zawsze coś Tobie ucieknie. Chcesz kombinować i oszczędzać? Twoja sprawa. Wykonanie tego co planujesz w sposób poprawny nie jest niemożliwe! Rozwiązań jest przynajmniej klika. Znajdź sposób jak osiągnąć wszystkie cele jednocześnie wykonując robotę raz, a dobrze. No i co to za firma montażowa, za którą Ty rozwiązujesz problem? Dziady pierońskie niedouczone i tyle. Ja za nich myślał nie będę. Za Ciebie... zresztą też:-), przynajmniej tutaj i w tej sprawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sorki jeremy, nie mam czasu i szczerze mówiąc także chęci by wyliczać dokładnie or cieplny dla różnych rozwiązań

Może odpowiem ci rozmową jaką przeprowadzałem w zeszłym tygodniu na jednej z budów. Klient zrobił dokładnie jak ty i tej zimy miał lód na styku terakota-ościeżnica. Możliwe, że gdyby zamiast Ytonga miał poszerzenie także byłby lód, możliwe że coś mu robiąc schrzanili - nie wnikam. Nie mam żadnych reklamacji od klientów, którym montowałem okna od dobrych kilku lat tylko na poszerzeniach i bazówkach. Dla mnie to podstawa oceny - praktyczne obserwacje klientów - jakże bardziej miarodajne niż teoretyczne wyliczenia

Sorki, takie jest moje zdanie

Już lepiej weź sobie podeprzyj na jakiejkolwiek podporze Heiko a jak nie się da to na lekkiej konstrukcji ze stali i dookoła dokładnie ociepl styropianem, pianą czort wie czym, będziesz miał cieplej i pewniej. Chcesz się bawić - przyjrzyj się jak to robiłem wcześniej - http://jareko.pl/page21.php zanim doszedłem do wniosku, że szkoda czasu, chrzanienia się z tym i lepiej i szybciej dać profile do tego celu przeznaczone - jak robisz sam, możesz się bawić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra przekonaliście mnie

a powiedzcie czy powinna być uszczelka pomiędzy oknem a profilem bazowym, i męczy mnie jedno - od chudziaka do wysokości docelowej posadzki mam 20 cm, czyli patrząc od strony zewnętrznej okna to parapet będzie montowany na wysokości chudziaka a profil bazowy nieocieplony- czy dobrze to rozumiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...to parapet będzie montowany na wysokości chudziaka a profil bazowy nieocieplony- czy dobrze to rozumiem
raaaany, proszę, błagam, wejdź na moją stronę http://jareko.pl/page15.php , przyjrzyj się jak wygląda profil bazowy, a skoro tego nie kumasz.... zostaw, niech inni się męczą koncepcyjnie co i jak wykonać by było dobrze

W końcu ta strona i jej zawartość została stworzona dla Was, dla klientów wystarczyłaby papka marketingowa o samych profilach

http://jareko.pl/2010_rok/rozne/Profile_bazowe.jpg

zaraz oczywiście zaczną krzyczeć że nie ma taśmy rozprężnej - nie ma, wtedy jeszcze nie dawano, to zdjęcia sprzed kilku lat, teraz sie daje :) ale i tak biorąc pod uwagę szczelność zapięcia profili to w tym miejscu i tak jest to przerost formy nad treśćią

Edytowane przez jareko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok ale spójrz na środkowe okno. tam jest conajmniej 20 cm od listwy podparapetowej do ramy oka i jak to ma od zewnątrz budynku wyglądać, bo jakoś nie mogę sobie tego wyobrazić - parapet 20 cm luzu (czytaj profilu bazowego) i rama okienna? Edytowane przez jaremy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

środkowe okno - dokładnie 20 cm, profil bazaowy 80 MM + poszerzenie 120 MM = 200 mm

W czyzm widzisz problem bo ciągle nie rozumiem

Od zewnątrz (czyli od prawej strony tego zestawu) podciągasz ocieplenie do zakrzywienia bazówki, w specjalnie do tego przygotowanego rowka wkładasz obróbkę blacharską, wcześniej wykonując izolację przeciwwodną przyklejaną cyz w jakiś inny sposób połączoną z profilem bazowym

LUDZIE do czorta, sorki, ale zaczyna mnie krew zalewać - od czego macie Kierbuda? Z co mu płacicie ? za sam podpis w Dzienniku Budowy ?

Dość porad, ja jestem od montażu okien i ich sprzedaży - chcesz - nie ma sprawy - sprzedam, zamontuję podpowiem co i jak

Ktoś mi już kiedyś powiedział, że frajer jestem za friko się tu produkując

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

róznica w cenie bynajmniej w moim przypadku wynosi 1 tys.PLN

Sorry :)

http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej

 

A co do pytań - szczerze mówiąc, też nie rozumiem wyjaśnień jareko i T12345, ytong 10cm ma u=1,1, więc lepiej niż profil (przeciętny), na pewno przez niego nie będzie mostka. Ja zrobię podbudowę, a na to poszerzenie, nie wiem, czy to jest dobrze, tak mnie zbajerował sprzedawca... :)

A tu link z dyskusją na ten temat, zobacz post janzara (#73 i kolejne).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale zauważ że nie każdy kierbud siedzi w oknach, ty akurat parasz sie montażem okien. kierbud ma ogarniać konstrukcyjnie a nie radzić mi co do mostków, poza tym akurat mój kierownik ma całkiem inne podejście do tego tematu, a że coś poczytalem to sam mam wątpliwości.

wiesz ja u siebie wstawiam dopiero pierwsze okna a ogólnie jakbym słuchał "WAS" czyli firm, do których wyslałem okna do wyceny i pytanie o to podparcie okna to miałbym to totalnie zje...e, potwierdza to rownież mnóstwo zdjęć zamieszczonych przez innych forumowiczów z tym, że tamci zaufali firmom i wyszło źle, a ja jestem zły np. dla ciebie bo się pytam. zrozum, że firmy mają naprawdę klienta w dupie, nalepiej żeby klient przszedł wplacił kase, a firma zamontuje je po najniższej lini oporu, a jak zadasz pytanie czy jest to poprawnie zrobiono to wyglaszaja achy i ochy i że jest to miód malina lepiej się nie da, a potem takie kwiaty jak parę postów sam opisałeś, więc się pytam.

ja wiem, że najlepszy klient to ciemny klient, ktorego można kroić na kasę, a że jest to moja kasa to mówię tu nie. Wy macie doświadczenie i jeśli macie ochotę to chciałbyć z tej waszej wiedzy trochę uszczknąć, jeśli nie macie ochoty to odpuście tego typy wątki.

Edytowane przez jaremy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale Kierbud nie musi siedzieć w oknach czy na oknach ale znać się na podstawowych sprawach - wszak za co dostał kolejny numerek uprawnień budowlanych. Sorki, to, że Wy Inwestorzy dajecie się robić w konia to już nie mój problem. Kierbud MA nie tylko uprawnienia ale też POWINIEN mieć wiedzę budowlaną - jeśli tak nie jest jest GUNB i tam takiego Kierbuda zgłosić. Cholera, ja jestem elektronikiem a nie budowlańcem i nie muszę się na oknach znać, to że popapranym pasjonatem swej pracy jestem to już moja choroba. Ale on tzn Kierbud nie dość że ma wykształcenie w tym kierunku to niezła kasę od Was bierze - zacznijcie od darmozjadów wymagać pomocy za którą płacicie

Akurat tu jest kilku wariatów co praktyczną wiedzę mają i dzielą się nią z Wami, ale to Kierbud powinien być tym który Wam pomaga.

Edytowane przez jareko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szczerze mówiąc, też nie rozumiem wyjaśnień jareko i T12345, ytong 10cm ma u=1,1, więc lepiej niż profil (przeciętny), na pewno przez niego nie będzie mostka. Ja zrobię podbudowę, a na to poszerzenie, nie wiem, czy to jest dobrze, tak mnie zbajerował sprzedawca... :)

A tu link z dyskusją na ten temat, zobacz post janzara (#73 i kolejne).

 

No, ja się nie dziwię, że się nie rozumiemy:-). Myślisz schematami i dość monotematycznie. Te mostki, to akurat najmniejszy z problemów, które trzeba rozwiązać, ale z uporem maniaka gadacie i piszecie właściwie tylko o nich. Według mnie prawidłowy montaż okien (dowolnych) musi przynosić jednocześnie odpowiedzi na jeszcze klika innych zagadnień technicznych. Skupianie się na mostkach może i jest trendy, ale nie jest to najlepsza droga do planowania kompleksowych rozwiązań montażowych. Jeśli tego też nie rozumiesz, to ja... wysiadam. Według mnie prawidłowy montaż, to wykonanie kilku czynności w określonej kolejności. Sposób wykonania pierwszej implikuje sposób wykonania następnej i kolejnych. Tylko proszę nie pomyl implikacji logicznej z materialną, bo znowu się nie zrozumiemy. Montażowo:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...