Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Jaki wybrałeś/łaś materiał na profile okna?  

597 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Jaki wybrałeś/łaś materiał na profile okna?



Recommended Posts

Klient nie musi się znać na tym co kupuje. Klient zakłada, że sprzedawca zna się na produkcie, który ma w ofercie.

Wyobrażmy sobie, że humanista ma się zagłębiać w jakieś techniczne dane - kończy się to powtarzaniem w nieskończoność pytajnika "dlaczego" :)

Już widzę sprzedawcę jak wiarygodnie odpowiada na pytania i serwuje funkcjami :)

 

Po to są siatki statyki profili, szyb, okuć żeby nie dochodziło do sytuacji niejasnych, które ewoulować mogą poprostu błędami budowlanymi.

Tego typu dane sprzedawca musi wykuć na blachę i dopiero nawijać a nie w stylu "Panie, będzie się trzymać kupy to okno".

 

W dobie salonów okiennych na każdym rogu to sprzedawca odpowiadający wiarygodnie na pytania Klienta staje się niewiarygodny . Takie jest moje skromne zdanie . Odnoszę wrażenie,że im jestem szczersza w stosunku do Klienta to w jego oczach urastam do rangi oszustki . W iluś tam punktach wcześniej sprzedawcy bez mrugnięcia okiem robili mu kalkulacje, a tu jakaś nawiedzona stara się mu wmówić,że coś jest przegabarytowane , lepiej byłoby z poprzeczką albo konieczny jest profil pośredni . Klientowi trzeba mówić to co chce usłyszeć . Później kasuje się go po kilkadziesiąt zeta za kolejne regulacje . Jeszcze innym razem po fakcie dopatrzył się,że w wydruczku na podstawie, którego została skonstruowana umowa istnieje zapis : bez gwarancji .

Bardzo często zdarza mi się,że ktoś kto robił u mnie wcześniej wycenę przybiega po dokonanym oczywiście nie u mnie zakupie aby się poradzić . No ,bo wie Pani ........ .

Od tego są prawnicy odpowiadam .

Edytowane przez Samar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma złotej recepty na nic - niestety.

 

Sądzę, że każdy musi znaleźć jakiś sposób na przekonanie Klienta do swojej racji.

Osobną kwestią jest niski poziom techniczny polskiego społeczeństwa. Mówiąc wprost nie dociera nic do Klienta za wyjątkiem ceny. I wraca później taki frajer do domu zadowolony, że utargował parę zeta a za jakiś czas będzie wypisywał na forum Muratora alarmujące posty.

 

Nie nadarmo ktoś kiedyś podsumował takie sytuacje - tanio budujesz to za chwilę remontujesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobną kwestią jest niski poziom techniczny polskiego społeczeństwa. Mówiąc wprost nie dociera nic do Klienta za wyjątkiem ceny. I wraca później taki frajer do domu zadowolony, że utargował parę zeta a za jakiś czas będzie wypisywał na forum Muratora alarmujące posty.

 

Panie Charlie chyba Pan trochę przesadził!!!

Życie byłoby nudne jakbyśmy wszyscy znali się na wszystkim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem ciekawy który przedstawiciel HekaPlastu zgodził się na wykonanie balkonów 180x245cm w kolorze u klienta pod Wrocławiem. Klient twierdzi że zapewniono go że zawsze tak robią i nic się z takimi drzwiami nie dzieje, a przedstawiciel dał mu gwarancję zamiast fabryki.

 

Może zrobili to na profilach "pośrednich" czyli wyższych, stabilniejszych ? Zdaje się że coś podobnego robiłem (może było tylko ciut niższe - nie pamiętam dokładnie)

Edytowane przez finlandia
uzupełnienie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie KUBA N. robiłem wycenę okien w firmie Eurokolor na profilu Schuco i musze przyznac że jako jedyni nie byli w stanie wykonać okien 2700x2400 z podziałem na trzy kwatery jak również 2700x2350. Oferowali sprzedaż ale bez gwarancji. Tak wiec nie ma co promowac.

 

Tak to już jest, że EC jako nie liczny stosuje się do wytycznych systemodawców w tym przypadku SCHUCO. I podchodzą do tematu gabarytów profesjonalnie. Podane przez Ciebie gabaryty przekraczają dopuszczalne zakresy stosowania zalecane przez SCHUCO przy standardowych rozwiązaniach. Na standardowej ramie 68/70 nie da się wykonać jako jeden element ale już na 78/70 i 88/70 da się taką ramę zrobić jednoelementową.

Na profilu ościeżnicy 68/70 balkon 3 skrzydłowy max 2600x2300 i skrzydło pośrednie - gwarancja zachowana

Na profilu ościeżnicy 78/70 balkon 3 skrzydłowy max 3000x2370 i skrzydło pośrednie - gwarancja zachowana

Na profilu ościeżnicy 88/70 balkon 3 skrzydłowy max 3000x2390 i skrzydło pośrednie - gwarancja zachowana

 

Więc jak nie masz pojęcia to nie pouczaj nikogo co i kogo ma promować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc jak nie masz pojęcia to nie pouczaj nikogo co i kogo ma promować.

 

Jakbyś czytał dokładnie to byś nie udawał mądrzejszego niż jesteś.

 

2700x2400 podział na 3x900, pierwsze 2x900 jako jeden element czyli R/U i R i drugi elemet 1x900 fix. wysokośc całości 2400, profil pośredni.

W mim przypadku dealer EU, a były firmy J podszedł mało profesjonalnie, gdyż proponował mi żebym obniżył nadproża do wysokości 2300. Widział duże zainteresowanie z mojej strony ich oknami wcześniej firmy J, a teraz EU i dlatego upierał się nad ta wysokością.

Panie Kuba N. widziałem tabelę granicznych wymiarów firmy J oraz firmy H i takie rozwiązanie mieści się w granicach wykonania z gwarancją. Tak więc czy dealerzy firmy EU wybierają sobie klientów temu sprzedam,a temu nie, a może dlatego że ich wiedza w temacie jest mierna. Wystarczyło tylko pomyśleć żeby wykonać takie okno z dwóch części ale o tym nie pomyślał, więc nie zarobił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to już jest, że EC jako nie liczny stosuje się do wytycznych systemodawców w tym przypadku SCHUCO.

Szkoda tylko, że w praktyce wygląda to tak, że zrobią niewymiarowe okno, ale bez gwarancji. Tak więc, nie stosują się do wytycznych, podobnie jak inni producenci (wg Ciebie), ale, w przeciwieństwie do innych, nie biorą odpowiedzialności za to. Co to za logika? Ja rozumiem 'klient nasz pan', ale to powinna być ostateczność, a nie, że bez zająknięcia w pierwszej ofercie taki kwiatek. Zresztą niech sobie będą tacy cwani, potem zaczną się pojawiać opinie, że okna do d...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W EC do kalkulowania jest program w którym są jasno określone graniczne gabaryty jakie się da wykonać. Jeżeli dealer chce aby było coś poza gwarancją i gabarytem sam własnoręcznie musi to zaznaczyć więc jest świadomy co robi. Nieświadomie nie może tego przeoczyć ponieważ nie wyrażając zgody na taką opcję nie uzyska w programie ceny. Oczywiście powinien klienta o tym fakcie poinformować (a nie liczyć że jest coś napisane) i to jest tylko i wyłącznie jego odpowiedzialność za przekazanie informacji. Klient nie musi się znać na opisach z wydruków. Więc EC nie jest niczemu winne.

Zleceń w EC nikt nie weryfikuje albo weryfikuje jak jakaś dziwna konstrukcja. Działa to tak, że dealer wysyła zamówienie drogą elektroniczną-programem stolcad i idzie to do EC. Technolog odbiera i zatwierdza zlecenie odsyłając potwierdzenie z rysunkami do dealera. Ten ma czas na sprawdzenie gabarytów i weryfikację błędów - jak potwierdzi zlecenie oznacza to akceptację. Wszystko idzie drogą elektroniczną aby pominąć czynnik ludzki przy przepisywaniu zleceń z wydruku faxowego.

Wszystko się dzieje po akceptacji dealera i to on decyduje czy realizować konstrukcję czy nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakbyś czytał dokładnie to byś nie udawał mądrzejszego niż jesteś.

 

2700x2400 podział na 3x900, pierwsze 2x900 jako jeden element czyli R/U i R i drugi elemet 1x900 fix. wysokośc całości 2400, profil pośredni.

W mim przypadku dealer EU, a były firmy J podszedł mało profesjonalnie, gdyż proponował mi żebym obniżył nadproża do wysokości 2300. Widział duże zainteresowanie z mojej strony ich oknami wcześniej firmy J, a teraz EU i dlatego upierał się nad ta wysokością.

Panie Kuba N. widziałem tabelę granicznych wymiarów firmy J oraz firmy H i takie rozwiązanie mieści się w granicach wykonania z gwarancją. Tak więc czy dealerzy firmy EU wybierają sobie klientów temu sprzedam,a temu nie, a może dlatego że ich wiedza w temacie jest mierna. Wystarczyło tylko pomyśleć żeby wykonać takie okno z dwóch części ale o tym nie pomyślał, więc nie zarobił.

Spokojnie ja wiem co piszę jakbyś Dudi1978 troszeczkę pomyślał to byś tak emocjonalnie nie podchodził - skoro RU + R + FIX to ten fix pewnie szklony w skrzydle więc to balkon 3 skrzydłowy w tym jedno skrzydło stałe. Mało kto zamawia taki balkon ze stałym fixem czyli szkleniem w ramie.

Nad wysokością się upierali bo wiedzą, że tak wysokie konstrukcje są problemowe - jeżeli klient jest na etapie, że nie da się przerobić nadproży to trzeba pomyśleć w inną stronę i jak się da zastosować poza standardowe rozwiązanie to je stosować - klient płaci i decyduje więc musi być świadomy za co. Ostatecznością jest propozycja wykonania konstrukcji na odpowiedzialność klienta jak nie chce przerabiać otworu aby mieć gwarancję.

To, że widziałeś tabelę to nie oznacza, że potrafisz uwzględnić pozostałe czynniki - temat szeroki. Widziałeś tabelę SCHUCO czy tych producentów - to dwie różne sprawy.

Nie wrzucaj wszystkich dealerów do jednego worka, może tan na którego trafiłeś sobie wybiera jak chce i kogo chce. Może nawet wybierać po wyglądzie czy wzroście jego to sprawa.

Inną sprawą jest znajomość programu jakim się posługujemy - tu trzeba poświęcić sporo czasu aby ogarnąć temat. Nie każdy dealer może wiedzieć, że ma inne profile ram jakie może zastosować do takiej konstrukcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gwarancja to jest dobrowolna . Zgodność towaru z umową jest obowiązkowa . To,że Klient podpisuje papierek o świadomym wyzbyciu się gwarancji nie ma żadnego znaczenia w ciągu dwóch lat od dokonania zakupu . No, ale niestety znakomita większość dealerów sprzedających stolarkę nie ma o tym pojęcia . Ratuje ich tylko to,że polski Klient jest mało świadomy swoich praw i jak podpisał papier o braku gwarancji to jest to dla niego wiążące .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gwarancja to jest dobrowolna . Zgodność towaru z umową jest obowiązkowa . To,że Klient podpisuje papierek o świadomym wyzbyciu się gwarancji nie ma żadnego znaczenia w ciągu dwóch lat od dokonania zakupu . No, ale niestety znakomita większość dealerów sprzedających stolarkę nie ma o tym pojęcia . Ratuje ich tylko to,że polski Klient jest mało świadomy swoich praw i jak podpisał papier o braku gwarancji to jest to dla niego wiążące .

 

Nie masz do końca racji. Co prawda gwarancja udzielana przez producenta jest dobrowolna i udzielana zazwyczaj na okres dłuższy niż 2 lata i w większości firm obejmuje ona m.i. regulację okien, samoistne pęknięcia szyb i inne wady wynikłe w czasie użytkowania okien nie z winy użytkownika. Jeśli producent dostarczy okno, które nie będzie objęte gwarancją a zostanie wykonane zgodne z umową, to w przypadku gdy np. po roku czasu będzie ono wymagało regulacji bądź pęknie szyba, to możesz pożegnać się z bezpłatną wymianą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

. Jeśli producent dostarczy okno, które nie będzie objęte gwarancją a zostanie wykonane zgodne z umową, to w przypadku gdy np. po roku czasu będzie ono wymagało regulacji bądź pęknie szyba, to możesz pożegnać się z bezpłatną wymianą.

 

To chyba nie tak działa:-). Nie sądzę, by klient zawarł z Panem umowę, w której napisano, że zależy mu na oknach, w których skrzydła otwierają się i zamykają z oporem (regulacja) ponad wartość sił operacyjnych albo z pękniętą szybą, która pozbawia okno właściwości termicznych, akustycznych, a właściwie... wszystkich. Tym samym jeśli w okresie 2 lat od wydania towaru zdarzy się któraś z tych wad, to produkt przestaje być zgodny z umową i zapewnieniami sprzedawcy, bo nie wątpię, że ten zapewniał klienta o tym, że okno działa bezawaryjnie i szyb pękniętych w nim nie ma:-).

 

czy wtedy przez 2 lata też muszę jeżdzić nieodpłatnie reulować?

 

Teoretycznie musisz. W praktyce bywa różnie, bo kto z nabywców rozróżnia przysługujące mu uprawnienia z gwarancji od uprawnień z "rękojmi" konsumenckiej?:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś jest koledzy na rzeczy....co do okien to nie mam zastrzeżeń ( raz na dwa tygodnie sprawdzam sobie każde okienko czy nie ma problemów z otwarciem, jak się zamyka i takie tam - a mam Gebauera w drewnie od lutego 2011 ). Co do drzwi zewnętrznych to właśnie czekam na serwis ( ma być w przyszłym tygodniu )...drzwi do domu jeszcze jakoś się otwierają i zamykają ale pozostałe drzwi sztuk 2 już jest gorzej. Sprawdziłem w umowie, że teoretycznie w ramach gwarancji serwis powienien po roku mi się zjawić i wyregulować wsio. A nawet jak tak by nie było to i tak wolałbym zapłacić za przyjazd serwisu niż dać okna i drzwi w ręce miejscowych "flachowców" ( a już przewinęło się przez budowę i w okolicy paru "doradców" którzy chcieli łapy wsadzać nie tam gdzie trzeba :)).

Dobrze ktoś już powiedział: jesteśmy za biedni aby kupować gówno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie masz do końca racji. Co prawda gwarancja udzielana przez producenta jest dobrowolna i udzielana zazwyczaj na okres dłuższy niż 2 lata i w większości firm obejmuje ona m.i. regulację okien, samoistne pęknięcia szyb i inne wady wynikłe w czasie użytkowania okien nie z winy użytkownika. Jeśli producent dostarczy okno, które nie będzie objęte gwarancją a zostanie wykonane zgodne z umową, to w przypadku gdy np. po roku czasu będzie ono wymagało regulacji bądź pęknie szyba, to możesz pożegnać się z bezpłatną wymianą.

 

Jestem pewna,że mam rację . Kilka lat temu byłam skłonna sprzedać tarasówkę bez gwarancji . Należę jednak do osób ostrożnych i przed transakcją zasięgnęłam porady znajomego radcy prawnego . Ten zaś skutecznie odradził mi tę transakcje .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...