Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Jaki wybrałeś/łaś materiał na profile okna?  

597 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Jaki wybrałeś/łaś materiał na profile okna?



Recommended Posts

Witam

 

 

 

daj im trochę czasu, jakoś tak mam dobre przeczucie, ale więcej spokoju nie zaszkodzi :)

 

Pozdrawiam

 

Dako podobnie jak ja nie może sie w żaden sposób skontaktować z DWG OKNA, jedyne co zrobili to zrezygnowali z partnerstwa handlowego z firmą. Twierdzą, że nawet jeśli zwróca sie do nich z jakimikolwiek zamówieniami, to Dako odmówi współpracy ze względu na to co się stało. Jedyne co będą mogli zrobić to zamówić okna przez inną firmę, która współpracuje z Dako.

Dzis wysyłam listem poleconym odstąpienie od umowy oraz żądanie zwrotu wpłaconych pieniędzy. Pomimo, iż firma nie znajduje się pod adresem, w którym funkcjonowała to istotne jest potwierdzenie wysłania odstąpienia od umowy.

Dziś rano otrzymałem kontakt do osoby w Dako, która postara sie rozwiązać cały problem w jakiś sposób. Przesłałem już do tej osoby wszystkie dokumenty.

Edytowane przez os***ko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 31,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

  • jareko

    4558

  • finlandia

    1832

  • Charlie

    1644

  • bwojtek

    1394

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Zarejestrowałem sie tutaj aby przestrzec wszystkich przed zakupem okien Dako. Zostałem oszukany przez partnera handlowego Dako. Oczywiście fabryka zrzuca całą winę na firmę handlową. Czekam jeszcze, na jakąkolwiek wiadomość z Dako czy otrzymam jakąś pomoc. Ciekawy jestem czy w ogóle obchodzi ich to, że ich klient został oszukany. Będe tutaj pisał na tym forum jak najdłużej. Na tę chwilę mogę tylko przestrzec przed zamawianiem okien w Dako, sami przekierowali mnie do partnera handlowego, który oszukał mnie na 20 tys zł. Paradoksalnie zamówiłem okna z szybą P4 i złodzieje zdążyli mnie już okraść.

Dako cię oszukało? Z kim podpisałeś umowę? Znasz warunki umowy pomiędzy Dako a przedstawicielami, nawet autoryzowanymi?

Takie posty powinny być usuwane z automatu a ich autor "premiowany "banem!

Dako powinno pociągnąć cię z powództwa cywilnego, aby ukrócić tego rodzaju anonimowość zamiast oferować pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

staruszku - ale komu na tym zależy ? Wiele razy było o tym na FM i co ? Gucio, dalej nie handlowiec tylko firma jest winna

Dobrze każdy z was idzie po jajkrótszej linii, sa jeszcze umowy handlowe pomiędzy firmami. Zostałem przez Dako skierowany do tej firmy. Prawnik powiedział, że wszystko zależy od tego jak skonstruowana jest umowa pomiędzy producentem i partnerem handlowym. Jesli okaże się, że producent zabezpieczył sie umową, to będzie oznaczało, że każdy kto kupuje okna Dako, może znaleźć sie w podobnej sytuacji.

Umowy są bardzo ważne, są producenci, którzy cały czas monitoruja swoich partnerów handlowych a są i tacy którzy licza tylko na sprzedać a klienta maja w przysłowiowej dupie.

Edytowane przez os***ko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dako cię oszukało? Z kim podpisałeś umowę? Znasz warunki umowy pomiędzy Dako a przedstawicielami, nawet autoryzowanymi?

Takie posty powinny być usuwane z automatu a ich autor "premiowany "banem!

Dako powinno pociągnąć cię z powództwa cywilnego, aby ukrócić tego rodzaju anonimowość zamiast oferować pomoc.

Oj nerwy Stary nerwy:)

ale rozumiem i się zgadzam. Staram się postawić w sytuacji Klienta, że jest jego walka o odzyskanie pieniędzy, ale podejmowana w nieuczciwy sposób i faktycznie może stanowić podstawę do założenia sprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość ma racje. Firma DAKO swoją polityką budowania marki, poprzez reklamę nakłoniło człowieka do wybrania jej oferty. Człowiek się zdecydował, następnie został skierowany przez fabrykę do konkretnego jej przedstawiciela, który okazał się oszustem. Kto jak nie fabryka ma za to odpowiadać? Gość powinien dostać swoje okna, a DAKO niech walczy ze swoim dealerem. Właścicieli DAKO stać na to, a klienta już niekoniecznie, on stracił 20 tys., co pewnie dla właściciela DAKO nie jest nawet 1/5 miesięcznej wypłaty.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brass - prawo obowiązuje i jest inne niż byś chciał.

Stronami są Sprzedawca i klient, a fabryka nie ma nic do tego, nawet jeśli coś tam jest w umowie współpracy (o ile takowa jest) napisane.

Życzyć można sobie wiele ale po prawie niestety klient musi się boksować z dostawcą z którym podpisał umowę - no chyba że jest to pracownik firmy Dako i umowa została podpisana z firmą Dako i w jej imieniu - ale tak nie jest, o ile dobrze zrozumiałem wcześniejsze posty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyne co w tej chwili robi dla mnie Dako, to wycena stolarki, którą będę mógł zakupić bezpośrednio z fabryki. Zostałem oszukany na oknach Dako i caly czas tak twierdzę. Fabryka posiada swoje punkty handlowe i do jednego z nich mnie przekierowała. Prawnik także twierdzi, że fabryka także w jakimś stopniu odpowiada za zaistniałą sytuację ale wszystko zależy od umów handlowych.

Decydującą sprawą będzie to czy producent, który zlecił sprzedaż swoich okien oszustom, stanie w obronie swojego klienta.

Edytowane przez os***ko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz - to już jest inna kwestia, czy fabryka oleje sprawę i się usztywni. Znam przykłady firm, które na siebie wzięły ściganie nieuczciwego dilera, ale zupełnie nie tak dawno Oknoplast napisał palcami swojego pracownika że "formalnie nie są stroną".

tak czy inaczej ma to bardziej podkreślić dobrowolną pomoc niż przymus. A ja widząc takie oszczerstwo "oszukany przez X" nieźle bym się zagotował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz - to już jest inna kwestia, czy fabryka oleje sprawę i się usztywni. Znam przykłady firm, które na siebie wzięły ściganie nieuczciwego dilera, ale zupełnie nie tak dawno Oknoplast napisał palcami swojego pracownika że "formalnie nie są stroną".

tak czy inaczej ma to bardziej podkreślić dobrowolną pomoc niż przymus. A ja widząc takie oszczerstwo "oszukany przez X" nieźle bym się zagotował.

Póki co, takie mam odczucia i jak na razie jedyną gotującą sie osoba jestem właśnie ja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość ma racje. Firma DAKO swoją polityką budowania marki, poprzez reklamę nakłoniło człowieka do wybrania jej oferty. Człowiek się zdecydował, następnie został skierowany przez fabrykę do konkretnego jej przedstawiciela, który okazał się oszustem. Kto jak nie fabryka ma za to odpowiadać? Gość powinien dostać swoje okna, a DAKO niech walczy ze swoim dealerem. Właścicieli DAKO stać na to, a klienta już niekoniecznie, on stracił 20 tys., co pewnie dla właściciela DAKO nie jest nawet 1/5 miesięcznej wypłaty.

 

Jesteś przedstawicielem producenta, więc "przekręcając" klienta na pół bańki ten producent zwróci kasę?

Tylko w przypadku, jeżeli jesteś jego pracownikiem a nie prowadzisz swoją działalność i zyski są TWOJE.

Oczywiście, jeżeli "oszukany " zamówi bezpośrednio w Dako to wówczas może tak pisać.

Dako nie liczy twojej kasy, więc właścicielowi także nie zaglądaj do kieszeni.

Czy zdajesz sobie sprawę, co by się działo, gdyby każdy dostawca odpowiadał finansowo za posunięcia swoich dealerów czy ich pracowników?

Dla dodania pikanterii dorzućmy odpowiedzialność producenta za pomyłki pomiarowe, za parapety czy roletki, ciągle zepsuty samochód, korki czy pijanych montażystów, etc.

Będzie jeszcze weselej, tylko o czym my piszemy? :rolleyes:

Nic, tylko otwierać autoryzowane punkty handlowe i dostatni żywot będzie zapewniony. :yes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteś przedstawicielem producenta, więc "przekręcając" klienta na pół bańki ten producent zwróci kasę?

Tylko w przypadku, jeżeli jesteś jego pracownikiem a nie prowadzisz swoją działalność i zyski są TWOJE.

Oczywiście, jeżeli "oszukany " zamówi bezpośrednio w Dako to wówczas może tak pisać.

Dako nie liczy twojej kasy, więc właścicielowi także nie zaglądaj do kieszeni.

Czy zdajesz sobie sprawę, co by się działo, gdyby każdy dostawca odpowiadał finansowo za posunięcia swoich dealerów czy ich pracowników?

Dla dodania pikanterii dorzućmy odpowiedzialność producenta za pomyłki pomiarowe, za parapety czy roletki, ciągle zepsuty samochód, korki czy pijanych montażystów, etc.

Będzie jeszcze weselej, tylko o czym my piszemy? :rolleyes:

Nic, tylko otwierać autoryzowane punkty handlowe i dostatni żywot będzie zapewniony. :yes:

Tak czy inaczej wszystko zależy od tego czy dany producent podchodzi do problemu profesjonalnie. W Dako np. to jest pierwszy przypadek oszukania klienta przez autoryzowanego partnera handlowego, który pośredniczył w sprzedaży wyłącznie produktów Dako.

Stary nie masz racji, ponieważ UOKiK cały czas walczy o to aby klient miał możliwość bezpośredniego przekazania pieniędzy do producenta a rozliczenia miedzy producentem i pośrednikiem prowadzone byly na podstawie wzajemnych umów handlowych.

A dlaczego czuje się oszukany właśnie przez Dako? Ponieważ zostałem skierowany przez nich do firmy, z którą podpisali umowę handlową. Skoro moja umowa podpisana z pośrednikiem jest wiążąca, to dlaczego umowa handlowa pomiedzy pośrednikiem i producentem miałaby być w ogóle niewiążąca dla całej sprawy?

Jesli przyjdzie mi samemu dochodzić swoich praw, to będzie oznaczało, że każdy zakup okien Dako jest obarczony ryzykiem.

Edytowane przez os***ko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek pokręciłbym się po okolicy w poszukiwaniu innych pokrzywdzonych przez nieuczciwą firemkę, no nie sądzę by uciekli tylko z jedną zaliczką. O ile jedną osobę oszust moze olewać, to grupy może się bać. I bez zwlekania zgłosiłbym oszustwo na Policji, bo póki co - takie wpisy na forum to tylko bicie piany, granie na litość i szukanie dobrego wujka.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek pokręciłbym się po okolicy w poszukiwaniu innych pokrzywdzonych przez nieuczciwą firemkę, no nie sądzę by uciekli tylko z jedną zaliczką. O ile jedną osobę oszust moze olewać, to grupy może się bać. I bez zwlekania zgłosiłbym oszustwo na Policji, bo póki co - takie wpisy na forum to tylko bicie piany, granie na litość i szukanie dobrego wujka.

Policja zajmuje sie sprawą od ponad tygodnia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętam inna historię, sprzedałem okna z osiem lat temu klientowi, który został podobnie jak Ty wyrolowany.

Nie, że z jakiś tam powodów przedłużyła się dostawa, czy coś innego, bo takie zdarzenia się przytrafić mogą i obie strony, bez angażowania osób trzecich, dochodzą do porozumienia. Budowa ma tyle etapów, tyle rzeczy jest do wykonania, że spokojnie można kolejność prac zmienić.

Tam było jednak podobnie, facet wziął zaliczki jak się okazało na ponad 300 tyś i zwiał na zachód bo otworzyli granice i tam szukał lepszej roboty. Po prostu wyparował.

Sprawa trafiła do sądu, gdyż klient pozwał producenta uważając jak Ty, że on odpowiada za wszystko, za gradobicie w Chinach także.

Sąd w sposób jednoznaczny, pełną odpowiedzialnością obarczył stronę umowy cywilno-prawnej - czyli sprzedawcę całkowicie oczyszczając z zarzutów producenta - i słusznie, bo jak napisał stary - trafi się cwaniak co przerobi na bańkę iluś tam klientów i co? producent ma za friko okna wykonywać?

Twoja idealistyczna wizja możliwa będzie wtedy, gdy sprzedawcy staną się pracownikami firmy i w jej imieniu będą podpisywać umowę - ale realnie jest to nierealne, bo tak samo pracownikami firmy powinni stać się montażyści, samochody, wszystko, dosłownie wszystko co do tej roboty jest potrzebne.

To tak jakby VW każdy salon miał jako własność i ponosił odpowiedzialność np. za plajtę jakiegoś tam punktu

Bądźmy rozsądni - nie da się

Jesteś wkurzony - rozumiem. Ale w świetle prawa niestety nie masz racji. Fin dobrze ci radzi, jeśli to przekręt to takich jak Ty musi być więcej, mało prawdopodobne by dla 20 czy nawet 100 tys facet zwinął interes i zmienił miejsce zamieszania - chociaż, cholera wie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...