Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Jaki wybrałeś/łaś materiał na profile okna?  

597 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Jaki wybrałeś/łaś materiał na profile okna?



Recommended Posts

Tak , trzy szyby. Tak mi doradzono mimo tej grawitacyjnej

Piszesz o kształcie skrzydeł. Niestety nie pamiętam różnic. Podobają mi się profile bardziej zaokrąglone.

A co odnośnie tego wzmocnienia? Jeśli MS to ze stalowym ( gorsze parametry U ) czy stell pur?

W oknoplusie w tej samej cenie proponowali okucia kryte select. Teraz już wiem, że do wysokości 2,30. Zatem albo w części okien, albo inne. Oferują też comfort ( piszą, że można bezpiecznie wietrzyć).

MS proponuje maco multi matic.

Inna zagwozdka to nawiewniki. Jak o nie pytałam, to patrzyli na mnie jak na ufoludka, że chcę szczelne okna dziurawić.

Co do montażu obydwaj sprzedawcy mają swoje firmy montujące. Montaż zwykły kotwy, piana. Za ciepły każą dopłacić 2300.Jeszcze mi się przypomniało, że Kraków daje 7 lat gwarancji , a MS 5.

 

Tak czytam i z podziwu wyjść nie mogę. Szanowna Pani zamierza zakupić nie wiadomo co, zamontowane byle jak i jeszcze za to płacić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 31,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

  • jareko

    4558

  • finlandia

    1832

  • Charlie

    1644

  • bwojtek

    1394

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Nani

wlasnie z tego powodu odradzalem Ci Drutex-a

[ATTACH=CONFIG]282971[/ATTACH]

 

Ja pitolę i weź tu wydaj na okna 15tysi, a tu takie kwiatki w gratisie dostajesz. Jestem tym wszystkim przerażona. Inni piszą, że może brak wzmocnień - no właśnie i jak to sprawdzić? Inni się dziwią, że ja cały czas dopytuję czy z ciężarem 3 szyb, a w moim przypadku już 4, bo pierwsza to będzie szyba p4 wytrzymają skrzydła. Tu widać, że nie trzyma pionu, a naszemu koledze zrobił się banan na dole ramy w 2 letnich oknach renomowanej firmy. Jakaś masakra producenci to by chyba chcieli montować nawet po 5 szyb, ale żeby było taniej oczywiście dla nich, to robią mam wrażenie w tych samych ramach, a może by tak pomyśleć o dodatkowym usztywnieniu tego skrzydła?

 

W tym tygodniu będę miała zamiar odwiedzić naszego lokalnego producenta okien robi na profilach schuco. Natomiast moja siostra właśnie jest po wymianie okien tarasowych i zdecydowali się na salamandra na profilu brugmana, ale tego to w ogóle nie znam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wklejaja skrzydlo i sztywnosc rosnie - ze smiechu mozna pęc

 

Ciepla ramka to chwyt reklamowy dajaca tyle co nic.

 

Wklejana szyba może nie zwiększa sztywności i stabilności? - herezje opowiadasz

 

Ciepła ramka ( tylko prawdziwa, a nie udawana) poprawia parametry termiczne całego okna oraz jego estetykę - to nie jest chwyt marketingowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"herezje opowiadasz" - wynik badania

ciepla ramka poprawia zysk producenta a izolacyjnosc poprawia o 0,1 % [wynik obliczen]

 

Skąd Twoje obliczenia? Ψ dla ramki aluminiowej pakiet trzyszybowy 0,077, dla ramki ciepłej np. Chromatech Ultra Ψ = 0,035.

Na podstawie tych danych Uw okna referencyjnego gdzie Uf=1.0 i Ug= 0.5 współczynnik Uw wyniesie:

- dla ramki aluminiowej - 0,851 W/m2K

- dla ramki Chromatech Ultra - 0,747 W/m2K

 

Różnica 13,9%. - o tyle zimniejsze jest okno z ramką aluminiową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czytam i z podziwu wyjść nie mogę. Szanowna Pani zamierza zakupić nie wiadomo co, zamontowane byle jak i jeszcze za to płacić?

Jako że jeśli ktoś tu pytając nie rzuci klasami, współczynnikami i innymi cyferkami (pomijając liczbę komór) od razu przylepia mu się faux pas to ja pozwolę sobie tak;

który samochód wybralibyście;

A. moc 120 KM, moment obrotowy 256 Nm, prędkość max 166 km/h, przyspieszenie do 100 16sek, spalanie cykl mieszany 8,8 l/100km

B. moc 116 KM, moment obrotowy 235 Nm, prędkość max 145 km/h, przyspieszenie do 100 16,4 sek, spalanie cykl mieszany 11,5l/100km

 

Oba samochody z podobnego roku produkcji, oba silnik diesla podobnej (2,8-2,9) wielkości, oba podobna waga, gabaryty i przeznaczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako że jeśli ktoś tu pytając nie rzuci klasami, współczynnikami i innymi cyferkami (pomijając liczbę komór) od razu przylepia mu się faux pas

 

Szanowny Kolego, faux pas można popełnić nigdy przykleić. Podobnie chyba z tymi klasami i współczynnikami. Można je zamieniać na samochody albo po prostu zrozumieć i stosować w praktyce. Po jednej stronie poziomy wymagane (inwestor), po drugiej te deklarowane przez samochodziarzy. Szerokiej drogi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do tego wykrzywienia kolego T12345T, niby masz rację ale nie do końca

Praktyka dowodzi mojej teorii

nieliniowość profila badana przez klientów na otwartym oknie jest nieporozumieniem ale . . . takie wykrzywienie, w tej płaszczyźnie, nie zostanie w żaden sposób wyprostowane po zamknięciu skrzydła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie, przybywam z kolejną wyceną, proszę specjalistów o opinie na temat poniższych okien:

 

Od razu dodam, że interesują nas tylko z szybami p4, dlatego to już 3 wycena z czego 1 odrzuciliśmy od razu bo była z drutu

 

Okna z firmy Jarek M s.c. (Radom)

 

Profil schuco 5 komorowy, okucie wk2 siegenia, szyba 1 komorowa p4 k=1,1, ciepła ramka, klamki z kluczykiem.

 

Dodam, że okna nie są tanie, na pewno droższe od oknoplastu, o który pytałam wcześniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

proszę specjalistów o opinie na temat poniższych okien:

 

Widzę, że uparcie zmierza Pani do zakupu okien z klasą odporności na włamanie RC2 (WK2). Jeżeli tak jest, to pierwszym pytaniem skierowanym do Jarka M z Radomia powinno być, czy ma świadectwo badań odporności na włamanie dla okna, które przedstawia w swojej ofercie. Brak tego papieru zdecyduje o tym, że jeżeli (co nie daj Boże) ktoś do Pani domku wlezie, a domek i mienie będzie ubezpieczone, to ubezpieczyciel pokaże Pani... figę. Na razie ma Pani ofertę na zbiór komponentów, z których można zbudować konstrukcję o jakiejś odporności na włamanie, ale nie na okno o klasie odporności RC2 (WK2). Jak sama Pani pisze komponentów drogich, więc chwila zastanowienia nad sensem wydawania kasy na "niewiadomo co" być powinna - moim zdaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czytam i z podziwu wyjść nie mogę. Szanowna Pani zamierza zakupić nie wiadomo co, zamontowane byle jak i jeszcze za to płacić?

Dziękuję bardzo.Jak skonstatuję, na co się porwałam ( budowa), to też się podziwiam:).

Co do moich planów zakupowych, to się Kolega myli. Planuję kupić przyzwoite okna i dobrze je zamontować, bo jak tu wcześniej wyczytałam to montaż właśnie jest podstawą dobrego okna.

A że się nie znam, dlatego tu napisałam z prośbą o pomoc, vide pierwszy wpis.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tytanowym masz skrzydło bardziej wyoblone od środka coś jak w Platinum. Co do wzmocnienia to stealpur jest cieplejsze, jak jest nieduża dopłata to warto.

 

Okucia kryte select to dobry wybór. MS też ma kryte tyko z dopłatą.

 

Co do nawiewników to osobiście też jestem przeciwnikiem, ale masz wentylację grawitacyjną więc zgodnie z przepisami nie masz wyjścia;)

Takie lobby. Dobrze użytkując okna można ich uniknąć.

 

Poproś o namiary na ich realizacje i kontakt do Inwestorów i zweryfikuj kwestie montażowe.

 

Co do gwarancji Mercedes, BWM, Audi daje 2 lata a Kia 7 lat - to nie jest jak dla mnie argument

Przemawia do mnie ten argument odnośnie gwarancji:) .

Jakie wziąć okucia jeśli się uprą ,że nie zrobią z powodu wysokości 2,40?

Może rozsądne by było okucie comfort pozwalające na bezpieczne odstawienie skrzydła? Wtedy może rzeczywiście bym zrezygnowała z nawiewników.

Czy to nie jest tak, że ten przepis odnośnie nawiewników stosuje się tylko do spółdzielni mieszkaniowych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o zakotwienie dolnej ramy. W instrukcjach montażowych jest to opisane. Najczęściej ekipy mocują tylko górną i boczne części ramy co jest błędem montażowym.

Teraz już wiem, o co pytać odnośnie właściwego montażu. Kotwienie dolnej ramy, to konkret. Czy jeszcze na coś należy zwrócić uwagę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako że jeśli ktoś tu pytając nie rzuci klasami, współczynnikami i innymi cyferkami (pomijając liczbę komór) od razu przylepia mu się faux pas to ja pozwolę sobie tak;

który samochód wybralibyście;

A. moc 120 KM, moment obrotowy 256 Nm, prędkość max 166 km/h, przyspieszenie do 100 16sek, spalanie cykl mieszany 8,8 l/100km

B. moc 116 KM, moment obrotowy 235 Nm, prędkość max 145 km/h, przyspieszenie do 100 16,4 sek, spalanie cykl mieszany 11,5l/100km

 

Oba samochody z podobnego roku produkcji, oba silnik diesla podobnej (2,8-2,9) wielkości, oba podobna waga, gabaryty i przeznaczenie.

Dziękuję, dziękuję po trzykroć:). Wreszcie mnie ktoś zrozumiał. Właśnie tak się czuję, jak w wyżej wymienionym motoryzacyjnym przykładzie.

Zrobiłam ostatnio przysłowiowy "doktorat" z membran, pap, dachówek. A te okna mnie przerastają, po prostu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...