Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Jaki wybrałeś/łaś materiał na profile okna?  

597 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Jaki wybrałeś/łaś materiał na profile okna?



Recommended Posts

rama powinna wystawać zza wegarka na ok 3 cm - jak jest za niego schowana to może woda zaciekać w okna - rada jest taka - podkuć węgarki - ...

Szanowny moj nauczycielu. Napisales 3 cm i teraz kazdy z miarka w reku sprawdzac bedzie i larum podniesie jak okaze sie iz zamiast 30 mm ma 25 ;) Sam zobaczysz jak takie posty tutaj zaczna sie pojawiac :lol: gdyz juz forumowiczow chyba zdazyles poznac :))) przy calym dla nich szacunku :)

Jareko, nie chodzi przecież o aptekarską dokładność tylko o zasadę. Pchełek napisał ok.3cm i nie wierzę, że ktoś będzie robił problem z 2 cm czy 1.5cm. U mnie okno jest jak napisałem zlicowane z węgarkiem. W artykułach Pchełka nt wad motazu okien było wyraźnie napisane, że nie może być schowane za węgarek a mi chodziło o wyjaśnienie czy zlicowanie okna z węgarkiem jest podstawą do oczekiwania wymiany okna na nowe. Z twojej odpowiedzi możnaby zrozumieć, że jest to dopuszczlne i tylko względy estetyczne są decydujące - no to chyba nie byłby wystarczający argument dla firmy.

Na całe szczęście :) ja nie musiałem używać żadnych specjalnych argumentów - przyjechał właściciel i praktycznie bez żadnych dyskusji podjął decyzję o wymianie okna (drzwi balkonowych) na mniejsze. W świetle przytaczanych na forum przypadków podejścia do klienta różnych (w tym największych firm :x ) jest to pozytywne zaskoczenie. Zwłaszcza, że okno jest wyposażone w szybę P2 i będzie musiał zamówić nową szybę. Jest to niewielka firma, ale lokalna - i tu jest pełne potwierdzenie dla przytaczanych przez Pchełka zasad wyboru firmy - wybierać lokalnego producenta.

Glif za węgarkiem faktycznie się powiększa i przesunięcie okna do środka może coś polepszyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może nie dość wyraźnie się wyklawiaturowalem [od klawiatury] - taśma z gąbki ma być na styku płaszczyzny okien z węgarkami - okno dociska i styk jest szczelny - tam nigdy nie ma więcej jak 5 mm nierówności

Niestety nierówności faktycznie są mniejsze niż 5 mm, ale jak napisałem w pionie na całej wysokości drzwi jest różnica prawie 3 cm. Muszę więc dać piankę.

Styk wewnętrzny - pomiędzy oknem a ościeżem - Tu jareko ma rację 8 mm to ciut za mało. Chociaż dla białych okien może wystarczyć.

A ile minimum może być szczeliny od góry okna (wysokość 1430)? Tam też nistety jest wąsko. Obiżyc nie bardzo można - mogę tylko co nieco wsunąc do środka. Z szerokością nie ma juz problemu bo wymienią na nowe - węższe. Te 8 mm to jest od wewnątrz - ponieważ glif faktycznie się zawęża w kierunku zewnętrznym to przy węgarku będzie jeszcze mniej - ok 4mm.

Co do wystawania ościeżnicy zza węgarka - to jest to minimum 3 cm - tak piszą Niemcy - faktycznie jak rama chowa się całkiem za węgarkiem to jest fatalni.
Czyli jednak 3 cm - czy na to jest też jakaś polska norma - czy u nas brak jakichkolwiek wytycznych? Rozumiem, że należy jednak dążyć do uzyskania tych 3 cm. (zmniejszamy jednak światło okna).

 

Skuwanie odpada - więc zamów węższe drzwi - te łączniki zostaw - ale pamiętaj o ich uszczelnieniu

Czy to znaczy, że pomiędzy te łączniki pomiędzy oknami też należy dać piankę PU? Sprawdzałem - tam jest b. mało miejsca - a one są wciśnięte w ościeżnice dosyć mocno - pomimo to mogą być nieszczelne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hahahah wiec jednak te 3 cm ;)

Nie ma Polskich norm a to jak robia w niemczech.....pozostawie bez komentarza gdyz wszystkie tutajsze wypowiedzi co do zasad montazu okien przy ich wymianie miedzy bajki moznaby wlozyc - ale to temat na oddzielne wypracowanie

W temacie jakby :)

Laczniki nie wymagaja pianowania ani nawet stosowania tasmy rozpreznej

W wiekszosci wypadkow maja ksztalt "H" i wystarczajaca ciasno nachodza na profile by szczelnosc zachowac, niektore systemy maja laczniki wyposazone w uszczelki gdzie szczelnosc jest dzieki nim gwarantowanaa tzw. "lezki" bardzo ciasno wchodza w profil tym samym podobnie sa szczelne.

Przy wymiarowaniu okien dazy sie do tego by po pierwsze nie zabrac klientowi jeszcze wiecej swiatla gdyz sama wymiana drewna na PVC juz powoduje zmniejszenie wielkosci szyby (mowie o oknach sprzed lat 80-tych) i by odpowiedni luz montazowy zachowac - w tych temperaturach jak teraz to minimum 10mm (przy oknach bialych)

Co do wysokosci okna - podobnie jak przy jego szerokosci luz musi byc taki sam - czyli ok10mm minimum

Przy mniejszym dopuszcza sie sciecie kawalka profilu by uzyskac dodatkowe 5mm lulzu ale konieczny jest wtedy montaz na dyble a nie kotwy gdyz kotwa nie ma mozliwosci zaczepienie o odpowiednie wystepy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 cm okno [znaczy sie rama ościeżnicy] powinna wystawać zza węgarka - czyli patrząc od zewnątrz na wstawione okno powinniśmy widzieć około 3 cm ramy -+=/-1 cm. Natomiast szczelina pomiędzy tyłem ramy okna a ościeżem wynosząca 8 mm faktycznie ciut jest za mało. Na boki to sobie poradzisz bo zamówisz węższe drzwi - gorzej jest z wysokością - czy możesz opuścić okno [np przez usunięcie listwy progowej - chyba ją masz] - może da się wpuścić okno w starą szczelinę - ale wtedy parapet zewnętrzny trzeba czasami opuścić.

Gdybyśmy z jareko byli u Ciebie to byśmy te diagnozy na miejscu wprowadzali jak w czasie operacji - rozcinamy brzuch pacjentki by wyciąć wyrostek robaczkowy a okazuje się że ona wyrostka już nie ma - operacja opłacona no to trzeba cuś wyciąć - wycinamy ........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak więc wracam do moich perypeti z firmą BOSHOR z Gdynia i oknami P4 z okuciami 4 st.:

 

Pojechałem w sobotę na rozmowę i na dzień dobry proszę o rozszyfrowanie dwóch napisów: na ramce okna i na naklejce. Powiedział, że nie widzi różnicy z wyjątkiem grubości ramki i wspólczynnika U. Oba są dla szyb P4. Aż się uśmiałem i spytałem kogo próbuje wprowadzić w błąd.

Tak więc zacząłem moje wyliczenia po tym jak to nikt nie chce się ze mną skontaktować w sprawie mojej reklamacji:

- nie taka szyba jaką zamówiłem (liczba foli i przenikalność cieplna),

- okucia zawierały maksymalnie 3 punkty antywłamaniowe a niekiedy nawet 2 gdzie zapłaciłem za każde 4 na skrzydło ,

- profil nie jest odpowiedni do moich okien.

Powiedziałem również, że skontaktowałem się z firmą, która wyprodukowała te szyby i może poświadczyć, że są to szyby P2 a na dokładkę zarządałem aprobatę techniczną na okien PVC o podwyższonej odporności na włamanie.:D

 

Gość zgłupiał moją wiedzą i zaprosił mnie na poniedziałek (wczoraj), gdzie na moją wizytę zaprosi rzeczoznawcę z firmy, która wyprodukowała szyby oraz kierownika produkcji, który jest odpowiedzialny za montaż okuć.

 

c.d.n.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj byłem na rozmowie i ... próbowali mi tak wiele rzeczy wcisnąć, że przez ostatnie dwa miesiące tyle bzdór nie słyszałem.

NP.:

1. Zestaw szyb 4.4.4 - 16- 4 P4 ma rozmiar 30mm i jest niemożliwy do wmontowania w profil Trocal CONFORT. Bzdura. Sami napisali w jednej ulotce, że system pozwala na osadzenie szyb do 36mm grubości bez potrzeby stosowania profilu dodatkowego.

2. Co się tyczy profilu również napisali: przy oknach przeciwłamaniowych wystarczy po prostu odwrócić profil stalowy co umożliwia zamocowanie zaczepu śrubą do profilu i wzmocnienia. Nie zrobili tego podczas produkcji.

3. Pan od okuć powiedzał: a te okucia i zaczepy antywłamaniowe to wogóle są nie potrzebne bo wkręty (ocynkowane) i tak i tak bardzo szybko skorodują i będą nic nie warte.

4. A co to ma za znaczenie wspólczynnik przenikalności cieplenej czy U1,1 czy U1,5 dla szyb. Żadna to różnica......

 

Z godzinę z nimi walczyłem i na papierze otrzymałem to co chcę a usterki usuną w ciągu 3 tygodni bo najdłużej będą musieli czekać na listwy przyszybowe do pakietu 30mm.

Nawet nie wiem ile mnie to nerwów i zdrowia kosztowało.

 

Tak więc chyba będę miał to co chcę.

 

Dziękuję wszystkim za poradę i wyjaśnienie mi szczegółów dotyczących budowy i skrótów oraz oznaczeń stosowanych w oknach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze raz dziękuję za wsparcie

Niestety nie moge znacząco obniżyć okna, tak więc spróbuję przekonać montażystów aby zastosowali pomysł Jareko tzn. aby scieli kawałki profilu od góry. Będą na pewno marudzić bo trzeba będzie wyjąć ponownie całe okno. Ale mam nadzieję, że dzięki temu i przesunięciu okna do środka o ok. 1cm uda się uzyskać te wymagane 10mm szczeliny.

 

A tak przy okazji - jeżeli się nie uda to czy faktycznie profile mogą się latem rozszerzyć tak mocno? (pomimo mocowania na dyble itd). Jak nie będą miały tej szczeliny to co się stanie - powypaczają się? Jeżeli tak to jest to faktycznie bardzo groźne. Tu akurat motażyści i właściciel mają bardzo luźne podejście - twierdzą że to nie ma znaczenia i nic się nie stanie.

 

A odnośnie tych 3cm+/-1 to chyba nie ma problemu - gdybym od początku zdawał sobie sprawę, że tak ma być to bym zaznaczył to przy pomiarze i zamówieniu i sądzę że nie byłoby problemu. Nie byłoby przynajmniej dyskusji o luzach montażowych. A jeżeli były by za duże to przecież są listwy poszerzające - przy cenie całego okna ten koszt jest znikomy a jak wiadomo okna sa na długie lata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tu nie chodzi o to, ze ci sie okno zaklinuje w otworze jak sie powiekszy i z tego powodu trwale odksztalci. Problem tkwi w piance, Jak jej dasz za malo to juz po jednym czy dwu sezonach odspoi ci sie ona od profila i wiac tamtedy bedzie, i woda penetrowac bedzie te szczelinke przyspieszajac proces desktrukcji - jednym slowem bedzie zle. Jesli juz masz taka mala szczeline zastosuj tasme rozprezna zamiast piany - dwa paski - od zewnetrznej jak i od wewnetrznej strony oscieznicy i tak pro forma piane by izolacyjnosc termiczna tego polaczenia podniesc.

A co do listew poszerzajacych hmmmm.... nie jest to takie tanie jak Ci sie wydaje - Pawelko cos moze na ten temat powiedziec. Wyszlo mu 15 wartosci samego zammowienia w poszerzeniach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wakmen

rozszyfrowanie szyby

4.4.4-16-4. ramka aluminiowa 16 mm plus szyba wewnętrzna 4 mm - razem 20 mm. Zostaje 10 mm na szyby zewnętrzne - coś tu jest nie w porządku bo trzy szyby po 4 mm to jest 12 mm - może są to dwie szyby po 4 mm ale zostaje 2 mm na środek "4" co oznacza folie - folie jednak są znacznie cieńsze - cztery folie to nie więcej jak 1 mm

Najprawdopodobniej są to dwie szyby i dwie folie - oznaczenie powinno być 44.4 - tak więc ta szyba ma 28 mm najprawdopodobniej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

za waszymi radami poszukałam jeszcze parę firm z okolic Radomia i zostały mi trzy które rozważam(cenowo podobne). Proszę o radę którą wybrać bo z mężem wahamy się.

Oknoplast Kraków(przez dealera), Veca Perfectline, Maco

Plast System Radom (bezpośrednio u producenta), Veca Perfectline, Winkhaus

Jezierski Lekomin(bezpośrednio u producenta), Schuco, Winkhaus

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pojedyncza folia ma grubość 240 millsów [to takie jednostki]

1000 millsów to ok. 1 mm a nie 1,6

 

grubość foli to jednak ~0,4 mm (dokładnie 380milisów :) ), a więc 4 warstwy foli to ~1,6mm

Cały pakiet zespolony 44.4-16-4 ma więc ~30mm (4+4+1,6+16+4)

 

http://www.pilkington.com/applications/products/europe/poland/polish/bybenefit/security/products/optilam/benefits.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...