Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Jaki wybrałeś/łaś materiał na profile okna?  

597 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Jaki wybrałeś/łaś materiał na profile okna?



Recommended Posts

zaczne od tylu :lol: :oops:

co sie modzie dziac?

[przy tak duzych gabarytach nastepuje powolne ale zawsze odksztalcenie zgrzewu. Dzialaja tak duze sily ze tego procesu nie da sie uniknac a powodem jest plastycznosc PVC zalezna od temperatury. Lata mamy coraz cieplejsze. slonce prazy niemilosiernie - profil bialy potrafi sie nagrzac do 50-60 stopni a o kolorze nie wspomne (stad jeszcze wieksze ograniczenia gabarytow dla okien kolorowych - to tak przy okazji)

Wystarczy ze zgrzew "ruszy sie" o 0,1mm by na koncu skrzydla przy duzej jego szerokosci uzyskac 1mm.

Ok - podregulujemy ale za rok sytuacja sie powtarza i znow regulujemy

na trzeci rok powtorka z rozrywki i d.... - nie ma regulacji - trzeba przeszklic itd I to usr.... smierci wiemy ze zrobilismy cos nie ta - ale wiemy o tym po fakcie

Poza tym przy pewnych szerokosciach okien (balkonow) dwuskrzydlowych z ruchomym slupkiem nagle okazuje sie ze albo nie mozna go otworzyc albo nie mozna go zamknac - tak jakby skrzydlo "uroslo" I tak jest rzeczywiscie - PVC rozszerza lub kurczy sie w zaleznosci od temperatury. Ok. 1mm/1m (biale) 1,5-2mm/1m (kolorowe) i po prostu skrzydla sa za sezerokie do istniejacej ramy - podobnie z wysokoscia - tez za wysokie.

Niby rama i skrzydlo powinny rozszerzac sie identycznie - ktos zada takie pytanie

Niby "teoretycznie" tak ale.....rama jest osadzona w murze ktory dziala jak radiator odprowadzajac z niej cieplo - tym samym powodujac ze osiaga o wiele nizsze tepneratury - czyli - nie powieksza sie w takiej samej proporcji jak skrzydlo

Aaaa....jeszcze poprzeczka. Skrzydlo nalezy traktowac jako calosc - czyli profil szyba i okucia. To wszystko powieksza sie z wzrostem T ale jak zaczyna sie kurczyc wraz z jej spadkiem okazuje sie ze uszczelki przyszybowe (z racji ich ksztaltu) zaczynaja hamowac powrot profila na swoje miejsce i pojawia sie "beczka"

Beczka jest twedy gdy skrzydlo ma w polowie wysokosci szerokosc wieksza od szerobosci na gorze i dole. I okno "haczy" zawadzajac skrzydlem o rame - przewaznie zawadza o zaczepy ktore pieknie podcinaja skrzydlo

 

Troche wyobrazni i juz chyba wiemy skad ogranniczenia zarowno szerokosci jak i wysokosci okien

Wbrew pozorom podobne ograniczenia (choc o wiele mniejsze) dotycza okien drewnmianych z tym ze i praca jest mniejsza i wywolana innymi warunkami (wilgoc)

 

Czy w miare dokladnie wytlumaczylem i stalo sie to zrozumiale?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 31,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

  • jareko

    4558

  • finlandia

    1832

  • Charlie

    1644

  • bwojtek

    1394

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Dodam jeszcze ze kazdy system ma swoje ograniczenia tzw. siatke statyki powyzej ktorej nie powinno sie robic okien. Ale..... ale wymogi klientow spowodowaly ze zostaje ona empirycznie przekraczana. Prawidlowo mozna zrobic okno nawet 2500 bez poprzeczki ale.....ale czy o to chodzi by eksperymentowac na sobie? Sa na takie rozwiazanie patenty :lol:

10% w gore siatki jest bezpieczne i zweryfikowane przez lata eksploatacji - 0% w przypadku koloru ale poprzeczka powinna zawsze pojawiac sie juz przy 2200 (biale) 2000 (kolor) chyba ze ktos lubi eksperymenty

A to ze gdzies tam ujrzycie okna jeszcze wieksze - wykonane wbrew temu co tu piszemy wraz z Pchelkiem, Starym czy innymi z "branzy" nie oznacza ze klient jest zadowolony z jego funkcjonalnosci.

Ostatnio widzialem piekny balkon dwuskrzydlowy w polluku ktory juz skrzydlo bierne ma zaklinowane na stale bo nie chce po prostu dzialac

I chyba to by bylo na tyle - tak na marginesie w 2004 o tym pisalem :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam i .. proszę o rade tutejszych ekspertów / doradców.

 

Od razu przejdę do rzeczy. Ocieplam domek jednorodzinny, przyziom + parter. Mechanicznej wentylacji (i rekuperatora) tam NIE ma i co ważne NIE będzie w przewidywalnej przyszłości. Co oznacza że przy super szczelnych oknach konieczne jest zapewnienie odpowiedniego nawiewu świeżego powietrza do środka, bo inaczej zrobi się w środku sauna :|

 

Na placu boju, po licznych selekcjach zostały dwa profile, dwóch producentów, nazw nie wymienię by nie być posądzonym o kryptoreklame, a eksperci i tak będą wiedzieli o kim pisze z racji specyfiki rozwiązań ;)

 

BRUGMANN 5-komorowy, 73mm z tzw wzmocnieniem termicznym, U=1,2

SCHUCO SI-82+ 7-komorowy, U=0,84

 

"Szyby" wezmę prawdopodobnie.. 0,66 i 0,7 (U podane w kolejności podawania profili) - choć nie wiem czy nie posłucham rad stąd i nie wezmę do profilu SCHUCO szyb 1,0 z perspektywą ich wymiany na cieplejsze, gdy za "parę" lat stanieją superciepłe wkłady. Możliwości sparowania profili z roletami kompaktowymi są mi znane i zamierzam z nich skorzystać. Starałem się we własnym zakresie zdobyć maksimum informacji, ale nie wszystko się da :|

 

Problem.. zasadniczy problem a w zasadzie moje pytanie, sprowadza sie jak można się było ze wstępu domyśleć, głównie do nawietrzników, choć mam też garść pytań/wątpliwości pobocznych.

 

Wiem że do BRUGMANN'a można zainstalować nawietrzniki np. Aereco, dobierając ich odpowiednią ilość (a także rodzaj, planuje nawietrzniki higrosterowalne, "akustyczne" / najcichsze), więc zakładając ten wybór problem powietrza mam z głowy.

 

Dylemat, i to poważny, jest związany z profilem SCHUCO. Z strony WWW SCHUCO wynika że przewidują / produkują "swoje" nawietrzniki.. Tyle że o rozśmieszająco niskiej (wymiana 4 m3/h) przepustowości w porównaniu do np. Aereco, (które ma wymiane w zakresie od 5 do 35 m3/h, w zależności od wilgotności w pomieszczeniu)

 

Z oceny "na oko" wychodzi że zamontowanie nawiewników SCHUCO na większości okien (włącznie z tymi na których nie powinny być montowane, z racji ich lokalizacji) "z biedą" by wystarczyło na zapewnienie wymaganej (wymiany w skali budynku) wymiany powietrza - przy za niskiej wymianie w skali pomieszczeń.

 

Zasadnicze dla mnie pytanie brzmi: czy przy profilach SCHUCO da się zastosować inne niż ich własne nawietrzniki, np. firmy Aereco którą rozważałem jako podstawowy wariant?

 

PS1. Jak rozumiem z lektury tego forum, w wypadku parteru o okuciach WK1 należy zapomnieć i brać WK2. Co z sensem WK3 (na parterze)? Z sensem WK2 przy tylko uchylanych oknach (nadal parter) Czy balkon na piętrze (jakies 2,7m nad gruntem, bez zejść, drabinek) też powinienem traktować tak samo jak parter?

 

PS2. Czy prawdą jest że "hamulec okienny" wykucza okucia WK, WK2, WK3?

 

PS3. Bardziej mi zależy na cieple, a szyby P2, P4 czy tylko "ochronne", albo zjedzą mi właściwości termoizolacyjne albo wyjdą masakrycznie drogie z przyzwoitą izolacyjnością. Wiec kieruje się ku.. instalacji alarmowej.. i reakcji sąsiadów / firmy ochroniarskiej, zaś planowane rolety traktuje jako zapewnienie komfortu słonecznego oraz dodatkowo termicznego.

 

PS4. Z BRUGMANN'em będą/są stosowane okucia Sigenia(?) plus system najazdu Roll-Royce, z SCHUCO WinkHaus w wersji Autopilot, i tu kolejny "zgryz", niepokój w związku z niezbyt pochlebnymi opiniami n.t. okuć WinkHaus.

 

PS5. Poza tym niepokoją mnie wymiary drzwi balkonowych, tj 245 cm wys x 90 cm szerokości.. (chciałem rozwierano/uchylne, choć z uchyłu moge zrezgynować), konkretnie potencjalne problemy przy tych wymiarach, i to czy można je zrobić "w kolorze".

 

PS6. Bardzo prosiłbym o: informacje n.t. normalnych cen za montaż okien (czytaj: bez ciecia kosztów za cenę np. braku izolacji przeciwwilgociowych) i demontaż starych (drewniane, z jednym skrzydłem dwoma szybami, nie zaś skrzynkowe starego typu.) oraz jakiś link do wskazówek/rad na co zwracać uwagę kontrolując prace ekipy.

 

Wstępnie skalowano mi tzw "pełny montaz i demontaz" przy 26,9m2 (które urosło do 30.62m2 po pomiarach) na kwote 2880 brutto, co daje 107 zl/m2. Rozumiem ze przy takiej kwocue powinienem oczekiwać "full wypasu" włącznie z wszelkimi koniecznymi foliami, gąbkami itp? Jeśli tak, to czego dokładnie?

 

Mile widziane opinie n.t. obu profili, ich "przyszłościowości" itd. Chce zainwestować w okna na zasadzie "kupić i zapomnieć", i nie mieć za ileś lat problemów z głupiej oszczędności na czymś teraz, na etapie inwestycji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasadnicze dla mnie pytanie brzmi: czy przy profilach SCHUCO da się zastosować inne niż ich własne nawietrzniki, np. firmy Aereco którą rozważałem jako podstawowy wariant?

odpowiedz moze jest przewrotna - oczywiscie ze mozna jak do kazdego innego profila ale....sa firmy takie jak Rehau, Schuco it oraz producenci ktrzy trzymaja sie wytycznych czyli.....wymuszenia na kliencie zakupu ich dodatkowego wyposazenia. Tak jak kiedys Philips w swoich lampach stosowal patent przesuniecia 1 nozki o 0,1 mm - inne pasowaly ale szybko banka szklana pekala z racji naprezen inaczej zamontowanej nozki w podstawce

 

PS1. Jak rozumiem z lektury tego forum, w wypadku parteru o okuciach WK1 należy zapomnieć i brać WK2. Co z sensem WK3 (na parterze)? Z sensem WK2 przy tylko uchylanych oknach (nadal parter) Czy balkon na piętrze (jakies 2,7m nad gruntem, bez zejść, drabinek) też powinienem traktować tak samo jak parter?

Jak widze nauka nie idzie w las :) WK-1 to realnie marketing a nie antywlam. WK-3 juz realnie neiwiele wnosi w opoznienie wejscia intruza - to raptem jeden zaczep wiecej. OKna uchylne - po co? W wersji antywlamaniowej i tak zostana wyprodukowane z pelnym kompletem naroznikow i przedluzek i tylko odpowiednio spasowane beda sie tylko uchylac. Realnie nic nie zaoszczedzisz a dajesz wrecz okazje do pewnego rodzaju naduzycia - mozesz otrzymac towar z lekka inny

 

PS2. Czy prawdą jest że "hamulec okienny" wykucza okucia WK, WK2, WK3?

tak

 

PS3. Bardziej mi zależy na cieple, a szyby P2, P4 czy tylko "ochronne", albo zjedzą mi właściwości termoizolacyjne albo wyjdą masakrycznie drogie z przyzwoitą izolacyjnością. Wiec kieruje się ku.. instalacji alarmowej.. i reakcji sąsiadów / firmy ochroniarskiej, zaś planowane rolety traktuje jako zapewnienie komfortu słonecznego oraz dodatkowo termicznego.

dobrze przemyslana instalacja alarmowa to podstawa ale okno w wersji standard jest do pokonania w 10 sekund - przyjrzyj sie zdjeciom starego po wlamie - dodam ze nieudanym wlamie a proba trwala o wiele dluzej niz dojazd ochrony

 

PS4. Z BRUGMANN'em będą/są stosowane okucia Sigenia(?) plus system najazdu Roll-Royce, z SCHUCO WinkHaus w wersji Autopilot, i tu kolejny "zgryz", niepokój w związku z niezbyt pochlebnymi opiniami n.t. okuć WinkHaus.

marketing

Podobnie niepochlebne opinie moge wypowedzien o Siegeni i wlasnie tym "patentem" z najzdem - juz lepszy jest podnosnik skrzydla w polaczeniu z blokada blednego polozenia klamki

Uzytkowo wszystkie okucia sa tak samo ziebie warte pod warunkiem ich konserwacji i prawidlowej obslugi

 

PS5. Poza tym niepokoją mnie wymiary drzwi balkonowych, tj 245 cm wys x 90 cm szerokości.. (chciałem rozwierano/uchylne, choć z uchyłu moge zrezgynować), konkretnie potencjalne problemy przy tych wymiarach, i to czy można je zrobić "w kolorze".

z tych dwu profili pozostaje tylko Schuco CT-70 lub Si-80 i koniecznie z poprzeczka

 

PS6. Bardzo prosiłbym o: informacje n.t. normalnych cen za montaż okien (czytaj: bez ciecia kosztów za cenę np. braku izolacji przeciwwilgociowych) i demontaż starych (drewniane, z jednym skrzydłem dwoma szybami, nie zaś skrzynkowe starego typu.) oraz jakiś link do wskazówek/rad na co zwracać uwagę kontrolując prace ekipy.

http://www.jareko.pl - poradnik montazysty i inne fotki z montazy

Nie ma czegos takiego jak jednolicie obowiazujaca stawka za montaz - zalezy od tego czy skrzynka czy szwed, tylko piana czy Ilbruck

3 czy tez inne modyfikacje (tasma paroizolacyjna) etc

 

Wstępnie skalowano mi tzw "pełny montaz i demontaz" przy 26,9m2 (które urosło do 30.62m2 po pomiarach) na kwote 2880 brutto, co daje 107 zl/m2. Rozumiem ze przy takiej kwocue powinienem oczekiwać "full wypasu" włącznie z wszelkimi koniecznymi foliami, gąbkami itp? Jeśli tak, to czego dokładnie?

jestes w bledzie - wychodzi przy srednim obwodzie okien ok 20 zeta za 1mb - to smiesznie malo przy normalnem montazu bez dodatkowych udziwnien

 

Mile widziane opinie n.t. obu profili, ich "przyszłościowości" itd. Chce zainwestować w okna na zasadzie "kupić i zapomnieć", i nie mieć za ileś lat problemów z głupiej oszczędności na czymś teraz, na etapie inwestycji.

Schuco + dwukomorowa szyba k=0,4 ale.....masz wentylacje grawitacjna plus nawietrzaki i w mojej ocenie caly tok rozumowania jest bledny

Zapominasz ze wentylacja daje nam straty o wiele wieksze niz okna i tu pomyslalbym jednak o REKU

Co z tego ze bedziesz mial okna spelniajace wymagania domu pasywnego skoro wszystko wlasnie przez wentylacje wezmie w leb i kasa na takie okna za Twego zycia nigdy sie nie zwroci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki Jareko, to mi DUŻO dało.

 

ad nawietrzniki.. Czyli musze podyskutować z dealerem firmy od profili Schuco szczerze

ad 1) dzięki, w takim razie zamawiam R/U, 23 zl na oknie to nie problem

ad 1b) ponawiam pytanie: jak "interpretować" balkon 2,7m nad gruntem?

ad 2) dzięki. Czyli albo wk-x albo hamulec.

ad 3) ajć, czyli dół by wypadało zrobić zabezpieczone. Jak się domyślam szyba "ochronna" daje (zbyt) małe opóźnienie i należy coś solidniejszego użyć, what about P2? lub jeszcze inaczej: jak wygląda opóźnienie przy ochronnej, P2 i P4?

ad 4) czyli zakładam że producentem okuć mam się nie przejmować, za to pilnować prawidłowej regulacji, montażu itp. Producent korzystający z BRUGMANN'a i profili Siegenii od pewnych wielkości okna stosuje blokadę błędnego położenia klamki. Czyli jeśli od niego, to brać dodatkowo na własne życzenie też przy mniejszych ? I analogicznie przy Schuco/WinkHaus ?

ad 5) przy drzwiach 245x90 na BRUGMANN'ie sugerowano poprzeczkę (hihihi) "ze względów estetycznych", przynajmniej dealer wiedział jak to przemycić :-) i nie ocieplany profil 73mm o większej sztywności. To co piszesz kieruje mnie w kierunku Schuco. Si-80+ też by przeszedł czy ze względu na sztywność schodzić trzeba do Si-80 lub CT-70?

ad 6) dzięki za URL, i wyjaśnienie że montaż liczymy po obwodzie. Okna (poza jednym) to (chyba) jeśli nie mylę terminologii szwedzkie. Rozumiem (z lektury tutaj, niezła skarbnica wiedzy w jednym miejscu) że Ilbruck podbije cenę o kolejne 20 zł na mb. Prosiłbym w takim razie o rozwinięcie "co mogę chcieć" jeśli chodzi o montaż okien i jak to się odbija na cenie.

 

Co do wentylacji:

wiem że to co planuje jest trochę, eehm, w bok, w sensie strat energii na wentylacji, ale tu wchodzi parę kwestii, w tym m.in. niechęć lokatorów do wentylacji mechanicznej.

 

Usiłowałem ten temat ugryźć tak by (względnie) wilk był syty i owca cała. Nawietrzaki chce wrzucić higrosterowalne, więc w momencie braku lokatorów nawiew będzie bliski minimalnemu (5m3/h), czyli m3 więcej niż na nawietrznikach Schuco.

 

Potem myślę o dołożeniu wywietrzników higrosterowalnych, wiec to powinno przyciąć straty w porównaniu do całkiem tradycyjnej wentylacji grawitacyjnej.

 

Nie wykluczam (jeśli to sie okaże wykonywalne), zrobienie instalacji hybrydowej, tj. nawiew naturalny, na wywiewie reku by odzyskiwać ciepło. Nawiew mechaniczny "nie przejdzie". Starsi ludzie, uprzedzenia dot nawiewu, "choroba legionistów" itp. klimaty.

 

Tyle że nie za bardzo mam gdzie to reku wsadzić. Mam płaski stropodach (który i tak musze docieplić, planuje 40cm wełny mineralnej). Więc może dałoby się między kominami (oddalonymi od siebie o jakieś 2m) wykorzystać przestrzeń, dorobić właz i zrobić cos w rodzaju "pomieszczenia" na reku ? Ale tu już coś mi się widzi iże wymagałoby to papierkologii, zgody na przebudowe itp.

 

CO/CWU będzie na piecu z zamkniętą komorą spalania żeby nie wywoływało dodatkowego poboru zimnego powietrza z zewnątrz.

 

Już widze że będe pilnował niczym tygrys szablozębny montowania na dyblach i listwy progowej/podokiennej/transportowej, zwanej także profilem podstawowym ;) jak i klinów pod okno na czas do zamontowania parapetów.

 

Pomijając dylematy, to lekko sie wpieklam bo mam conieco egzotyczną stolarkę do zrobienia. Pomiar wybiarów robiony samodzielnie, węwnątrz, od muru do muru - po lekturze poradnika mysle o "poprawce" ze skuciem kawałka ściany by ocenić dokładniej wymiary stolarki.

 

Co tam jest:

9szt 85x85 cm (z czego dwa świetliki, wiec, szkle w ramie), poza jednym wszystkie na parterze. Z nich planowalem 5 tylko na uchył, ale skoro to nie ma sensu, to całe 7 będzie rozwierano uchylne, z czego 5 WK2.. no i chyba P2?

 

2szt drzwi balkonowo/tarasowych 245 wys. x 90szer, jedne parter,

 

3szt okien: 144 x 170 (organizacja jak niżej), jedne parter,

 

3szt okien: 160 x 235 (podział na pół, słupek w środku, oba skrzydła R/U), jedne.. parter.

 

Cały parter planowałem na WK2 (zresztą zanim przeczytałem o słabości WK1 tutaj, na rozum 4 okucia w WK1 wydawało mi się "za mało" by było to skuteczne). Z tego co piszesz widze że powinienen na parter dać szyby co najmniej P2.

 

AHA, POWAŻNY PROBLEM wymagający konsultacji. PARAPETY. I zewnętrzne i wewnętrzne (rzuciło mi się to w oczy przy lekturze poleconego odnośnika).

 

Zaczynam od wewnętrznych: Na 99,9% demontuje obecne z blachy. Na 99,9% nowe będą miały inne wymiary w związku z likwidacją wnęki w murze na grzejnik (straty ciepła z powodu cieńszej sciany) i wymiane grzejnika na model o innych wymiarach. W związku z tym NIE moge przewidzieć rozmiarów parapetów wewnętrznych.

 

Ten sam problem jest z parapetami zewnętrznymi. Budynek bedzie docieplany styropianem. Przypuszczalnie (minimum) 12 cm, ale nie wykluczam że grubszym.

 

O ile jak rozumiem z parapetami wewnętrznymi problemu nie ma, to jakoś przestrzeń okołokienną z zewnątrz do czasu docieplenia (a od wymiany okien do docieplenia może "troche" czasu upłynąć) zabezpieczyć musze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zacznijmy od szyby

widzialas/es zapewne nie raz jak wyglada stlulczona przednia szyba w samochodzie osobowym, chocby po jednokrotnym uderzeniu - chocby na hamerykanskich filmach o nastolatkach :) - taka szyba to 2mm plus folia (ciensza od tej dawanej do naszych szyb) i znow 2 mm szkla

Szyba bezpieczna - dawne oznaczenie O-2 ktorym ciagle wszyscy sie posluguja to 3mm szkla folia 3 mm szkla i juz jest o niebo odporniejsza

Co to daje - pierwsze uderzenie np. siekiera i nie odroznisz czy masz doczynienia z O-2 czy z P-2 ktore ma 4mm 2 folie 4mm a P-4 to moze tylko powstanie odprysk. Musze tu w koncu zamiescic moje zdjecia po pastwieniu sie nad P-4. chyba z dwadziescia udezrzen mlotem 5kg i jeszcze nie byla na tyle wiotka by ja przejsc. P-4 t0o4mm szkla 4 folie i 4mm szkla. O reszcie szyby zespolonej nie wspominam gdyz kazdy juz chyba wie ze jest to ramka dystansowa i szybka 4mm od srodka (jesli prawidlowo zamontowane ;) )

nie musisz pastwic sie nad montazystami hi hi hi - wystarczy ze prawidlowo zamontuja ci na kotwy - tez bedzie dobrze

parapety - wbrew pozorom mozesz ich wymiar przewidziec - chwilke pomysl na ile beda wystawac nowe grzejniki i klopot z glowy.

parapet zewnetrzny - faktycznie szkoda kasy na jego wyiane gdy planujesz docieplenie i wtedy wyladuje wkoszu a na tym etapie dawanie go na zapas nie ma sensu dyz porwiste wiatry moga go porwac i cholera wie co uszkodza jak beda odlatywac w sina dal

Stare mozna zamocowac prowizorycznie - tylko na piane przyklejajac do muru - rok spokojnie wytrzymaja a z paktyki wiem jak niedoceniana jest piana i ile potrafi zniesc obciazen wszelakich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zacznijmy od szyby

widzialas/es zapewne nie raz jak wyglada stlulczona przednia szyba w samochodzie osobowym, chocby po jednokrotnym uderzeniu - chocby na hamerykanskich filmach o nastolatkach :) - taka szyba to 2mm plus folia (ciensza od tej dawanej do naszych szyb) i znow 2 mm szkla

 

Widziałem, widziałem, nie raz. Wiem o czym piszesz.

 

 

Szyba bezpieczna - dawne oznaczenie O-2 ktorym ciagle wszyscy sie posluguja to 3mm szkla folia 3 mm szkla i juz jest o niebo odporniejsza

 

W tej sytuacji zostawienie zwykłych szyb na parterze, które "prysną" pod pierwszym uderzeniem byłoby głupota. No to skreślam zwykłe i wpisuje jako minimum O2.

 

 

Co to daje - pierwsze uderzenie np. siekiera i nie odroznisz czy masz doczynienia z O-2 czy z P-2 ktore ma 4mm 2 folie 4mm a P-4 to moze tylko powstanie odprysk.

 

Przekładając to na praktyke: intruz widzi że nie ma do czynienia ze zwykłą szybą i być może się zniechęci. Albo nie, ale to już zawsze coś. Ale tak czy inaczej jak bumerang wraca kwestia jak (bardzo) różnią się między sobą O2, P2 i P4 w ilości wysiłku/czasu potrzebnego do ich sforsowania?

 

 

Musze tu w koncu zamiescic moje zdjecia po pastwieniu sie nad P-4. chyba z dwadziescia udezrzen mlotem 5kg i jeszcze nie byla na tyle wiotka by ja przejsc.

 

No i to jest konkret. Czyli jak sądze P2 teoretycznie by się poddała po połowie krótszym czasie (dwie warstwy), zaś O-2 (jedna warstwa folii) po 1/4 P4 i 1/2 P2?? Dobrze kombinuje? A jakbyś przeliczał te 20 uderzeń na czas, to jakby to wyglądało ?

 

btw: zdjęcia chętnie bym zobaczył

 

 

P-4 t0o4mm szkla 4 folie i 4mm szkla. O reszcie szyby zespolonej nie wspominam gdyz kazdy juz chyba wie ze jest to ramka dystansowa i szybka 4mm od srodka (jesli prawidlowo zamontowane ;) )

 

Teoretycznie budowe znam, ale nie opinie i walory użytkowe. To znaczy że na poziomie teorii dociera do mnie że P4 będzie lepsze od P2, które z kolei jest/będzie lepsze od O2, ale usiłuje to przenieść na czas potrzebny na sforsowanie szyby i wysiłek do tego potrzebny. Potrzeba WK2 dla mnie jest niekwestionowana, teraz chce do tego dobrać w/g własnego nosa szyby.

 

Okolica inwestycji jest "gęsto zaludniona", bo to kolonia domków jednorodzinnych (w porywach bliźniaków), sąsiedzi z każdej możliwej strony: boki, front, tył.. Jakbym miał zgrubne wyobrażenie o ile który wariant opóźni, to mógłbym probować to przekalkulować na reakcje sąsiadów i dojazd grupy interwencyjnej.

 

 

nie musisz pastwic sie nad montazystami hi hi hi - wystarczy ze prawidlowo zamontuja ci na kotwy - tez bedzie dobrze

 

Ale moge, tak samo jak dmuchać na zimne :) Poza tym przynajmniej przez jakis nikt tam w srodku nie będzie mieszkał. Ze względu na (małe ale jednak) ryzyko "wyniesienia" okien zdecydowanie dyble.

 

 

parapety - wbrew pozorom mozesz ich wymiar przewidziec - chwilke pomysl na ile beda wystawac nowe grzejniki i klopot z glowy.

 

W pewnym zakresie mysle ze tak, ale boje się jednak sporego marginesu błedu. Poza tym pozostawia mi to wieksze mozliwosci wyboru wzorów, materiałów, po zrealizowaniu najważniejszych inwestycji.

 

 

parapet zewnetrzny - faktycznie szkoda kasy na jego wyiane gdy planujesz docieplenie i wtedy wyladuje wkoszu a na tym etapie dawanie go na zapas nie ma sensu dyz porwiste wiatry moga go porwac i cholera wie co uszkodza jak beda odlatywac w sina dal

Stare mozna zamocowac prowizorycznie - tylko na piane przyklejajac do muru - rok spokojnie wytrzymaja a z paktyki wiem jak niedoceniana jest piana i ile potrafi zniesc obciazen wszelakich

 

No i to chodziło. Dzięki wielkie..

 

Ps. Pomękole jednak jeszcze: czy nawet na wlasny koszt brac blokadę błędnego położenia klamki w srednich (144 x 170) ale chyba(?) nie najmniejszych, (tj 85x85) oknach? Największe na to się powinny już łapać domyślnie. Balkon chyba uznam za bezpieczny i zastosuje nie wzmacniane okna.

 

EDIT:

mam już komplet informacji o dopłatach dla dealera robiącego na profilu Brugmann'a (jako baza jest szyba U=1,0 i docieplony profil z U=1,2)

 

74 netto /m2 za U=0,66

62 netto /m2 za O2

110 netto /m2 za P2

164 netto /m2 za P4

125 netto za WK2 "za obwód" / (skrzydło)

49,2 netto za hamulec okienny

16,5 netto za blokade blednego polozenia klamki (prawdopodobnie z racji nietypowych wymiarow/proporcji wliczone w cene)

 

komentarze co do wysokości dopłat mile widziane.

 

Dealer wybitnie dobre wrażenie sprawia. Zapytany o montaż na dyblach nie widzi problemu, podobnie z późniejszym montażem parapetów wewnętrznych czy tymczasowym montażu parapetów zewnęntrznych. Listwa podparapetowa standardowo wliczona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co to może znaczyć że OknoPlast Rąbień - reklamujący się po nowej inwestycji jako największy producent okien w Europie Śr-Wsch zmienił producenta okuć- Siegenia na jakiegoś innego nieznanego mi bodajże KB czy SB

ja załapałem się na starą Siegenię.

E tam....przesada ...czy biorąc obroty czy ilość okien to są więksi i w Polsce :lol:

Okucie zmienili z Siegenii na GU w tym roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

74 netto /m2 za U=0,66

62 netto /m2 za O2

110 netto /m2 za P2

164 netto /m2 za P4

125 netto za WK2 "za obwód" / (skrzydło)

49,2 netto za hamulec okienny

16,5 netto za blokade blednego polozenia klamki (prawdopodobnie z racji nietypowych wymiarow/proporcji wliczone w cene)

 

komentarze co do wysokości dopłat mile widziane.

komentowac cen nie mam w zwyczaju choc w swietle cennikow innych firm sa co najmniej bardzo atrakcyjne lub dealer doplaca do interesu :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

74 netto /m2 za U=0,66

62 netto /m2 za O2

110 netto /m2 za P2

164 netto /m2 za P4

125 netto za WK2 "za obwód" / (skrzydło)

49,2 netto za hamulec okienny

16,5 netto za blokade blednego polozenia klamki (prawdopodobnie z racji nietypowych wymiarow/proporcji wliczone w cene)

 

komentarze co do wysokości dopłat mile widziane.

komentowac cen nie mam w zwyczaju choc w swietle cennikow innych firm sa co najmniej bardzo atrakcyjne lub dealer doplaca do interesu :lol:

Wyjatkowo niskie te dopłaty.. Może do szyb są za m2/szyby a nie m2/okna?? Trochę by wyglądało rozsądniej :roll:

A jakiej to marki okucia? Sprawdź zaczepy w tym WK2- odlew czy stalowe!!! I niech poda przybliżoną ilość grzybków na jakimś skrzydle!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjatkowo niskie te dopłaty.. Może do szyb są za m2/szyby a nie m2/okna?? Trochę by wyglądało rozsądniej :roll: !!!

 

Dopytam się precyzyjnie, to się okaże. EDIT: dopytałem. Za m2 OKNA. Specjalnie spytałem w jaki sposób liczyć dopłate i wyraźnie powiedziano mi bym liczył wymiary, przeliczając na m2, a to razy odpowiedni przelicznik dopłaty.

 

A jakiej to marki okucia? Sprawdź zaczepy w tym WK2- odlew czy stalowe!!! I niech poda przybliżoną ilość grzybków na jakimś skrzydle!!!

 

Standardowe stosowane okucia są produkcji Sigienii. WK2 wykone są ze stali z dodatkiem tytanu, kute oraz hartowane. Ilość okuć WK2: w zależności od rozmiaru okna, dla (szerokość / wysokość) 1700x1440 przypuszczalnie (podawane z pamieci) 8 szt, dla 2350x1600 nie mniej niż 8, być może więcej, bo uwzględniają konieczną siłę na zakmnięcie tak wzmocnionego okna), dla małych (85x85) na pewno mniej niż 8, bo tyle na ten rozmiar powodowało by ich zdaniem opory przy zamykaniu. Na prośbe zrobią zestawienie.

 

Wielkie dzięki za konsultacje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

74 netto /m2 za U=0,66

62 netto /m2 za O2

110 netto /m2 za P2

164 netto /m2 za P4

125 netto za WK2 "za obwód" / (skrzydło)

49,2 netto za hamulec okienny

16,5 netto za blokade blednego polozenia klamki (prawdopodobnie z racji nietypowych wymiarow/proporcji wliczone w cene)

 

komentarze co do wysokości dopłat mile widziane.

komentowac cen nie mam w zwyczaju choc w swietle cennikow innych firm sa co najmniej bardzo atrakcyjne lub dealer doplaca do interesu :lol:

 

Hihihi, dlatego celowo nie podawałem nazw producentów ani namiarów na dealerów by nie być posądzonym o kryptoreklame :-) W takim razie tylko pozostaje mi się cieszyć? ;)

 

BTW:

Znowu forum rządzi. Potwierdziła (tutaj opisana / sygnalizowana) się zasadza że jeśli tylko uchył, to o WK2 można zapomnieć. Szacunek Panowie, Szacunek.. chyle czoła. Tu jest skarbnica wiedzy, tylko sie przegryźć przez te przeszło 100 stron..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... Szacunek Panowie, Szacunek.. chyle czoła. Tu jest skarbnica wiedzy, tylko sie przegryźć przez te przeszło 100 stron..

dziekujemy za entuzjastyczne uznanie dla naszych staran by wiedza z Wami sie podzielic :)

montazowe wskazowki znajdziesz na mojej stronie

moze zima, jak bedzie po sezonie, uzupelnie i dodam tam co nie co

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Gabrysi

Okna drutex powinny być ok, zastanawiałem się nad nimi, jednak przepadły w końcu. Dziadek.... drzwi robi raczej takie sobie - opinia i forum i sprzedawców :o 8) , więc raczej bym nie ryzykował.

U mnie stanęło na Naturze, ale promocja była, jak kupowałem. Jeszcze nie mieszkam, na razie wszystko ok, poza tym, że moje okno balkonowe trafiło gdzie indziej, a ja dostałem to, które miało trafić właśnie tam. "Czeski" błąd (odwrotnie przesuwne skrzydła, niż miały być) trochę więc trwało, zanim dotarły nowe okucia i panowie przyjechali, żeby wymienić, jednak z serwisu jestem w sumie zadowolony, podobnie, jak i z kontaktów w punkcie sprzedaży (sorry, to może brzmi, jak reklama :-? :roll: :wink: , ale poza tą pomyłką wszystko ok). Miałem wątpliwości co do Natury po postach przeczytanych na forum, ale jest chyba ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...