Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Jaki wybrałeś/łaś materiał na profile okna?  

597 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Jaki wybrałeś/łaś materiał na profile okna?



Recommended Posts

Mówiąc stare i "może porozsychane" mialem na mysli fakt, że to okno przez lata stoi w ogrzewanym biurze, nie było narażone na wilgoć z deszczu i może być baaardzo suche. Chociaż mogę się mylić.

Eeee byłam na Prymasa i też mi się nie podobają - przynajmniej szpar nie ma, ale ten silikon jest tak okropnie nawalony i napaćkany naokoło - przy założeniu że przy oknach na wystawkę to się starają, to ja ciekawa jestem co szaraczkom robią...

 

A wiecie że Sokółka też się przerzuciła na suche szklenie? Ciekawe dlaczego...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... a wiec jednak uwazasz ze kotwy sa potrzebne na dolnej ramie okna ?mam na mysli nie tylko kotwy ale i dyble jak i rowniez specialne sruby do mocowania w murze.
dla tych co nie potrafią zrobić dobrze od A do Z jest to dla niech zabezpieczenie tyłka, bo jakby niezgodne z dokumentacja systemowa jest pozostawianie dołów bez kotwienia co nie ratuje tak naprawdę przed ruszającym sie dolnym ramiakiem okna i nie chciałbym rozwijać tematu :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilkanaście - kilkadziesiąt stron temu była informacja o montowaniu drzwi balkonowych przed zrobieniem wylewki.

Nie znalazłem tego teraz, więc zapytam: jeśli wylewka jeszcze nie została zrobiona to jak prawidłowo powinny być podparte od dołu drzwi balkonowe? W jednej z firm wspomnieli coś o cegłach :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja wogóle chciałbym się na swoja stronę dostać - zobacz - ostatnia aktualizacja to maj 2006

zbieram się by totalnie stronę zreorganizować ale ciągle czasu brak i hasło trzeba sobie przypomnieć :(

Nowa strona jest juz gotowa prawie w 90%

jeszcze tylko kilka dodatków, sporo zdjęć z rzeczywistych montaży a nie rysunków, podpowiedzi jak coś zrobić by było dobrze, cześć informacji będzie dostępna po opłaceniu dostępu, i może do końca marca - kiedy to otworze salon firmowy Jezierskiego - będzie także gotowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sławek - ślina też może być rozwiązaniem :p

Podparcie musi byc stabilne, nieusuwalne do czasu prawidłowego wykonania posadzek, zabezpieczające prze wygięciem ościeżnicy na zewnątrz przy zagęszczaniu wylewki etc etc

Jeśli handlowiec który sprzedaje ci okna nie będzie wiedział co to poszerzenia.... zmień dostawce. To nie jest jakiś tam próg - próg to podmurówka, poszerzenie to systemowo przewidziany profil by poszerzyć ościeżnicę właśnie po to by za duże dziury wypełniła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy rozwiązania Illbruck (styropian podokienny) nie można dodatkowo przydyblować?

 

Teoretycznie można, ale sądzę, że płaskownik aluminiowy wkładany w "stopkę" tego bloku styropianowego, zastępującą listwę progową, skutecznie takiemu zabiegowi przeszkodzi. Wyjmując płaskownik sprawimy, że montaż parapetu zewnętrznego będzie iluzoryczny. No ale nic nie stoi na przeszkodzie by pomysł Illbrucka nieco zmodyfikować, tak by wilk był syty i owca cała.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To rozwiązanie Jareko tutaj jest nawet z opisem :DJakie to są "niemałe" koszty tego rozwiązania?
ooo nawet nie wiedziałem ze tak dokładnie obserwujesz co i jak :) A koszty sa powalające - zbankrutujesz :p

Ale odszedłem od tego na rzecz specjalnych profili i poszerzeń. Co z tego ze moi ludzie sie namęczą jak przyjdzie jakiś "mądrzejszy" i powycina te konstrukcje w cholerę? A byly takie wypadki oj oj były

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Magl - podeślij staremu okienka do wyceny - dobry fachura, sprzedaje Aluplasta i Brungmana,

A z mojego ogródka - mówisz ze Jezierski powala z nóg ceną? Bynajmniej, jakże często raz on innym razem Oknoplast czy MS jest droższy - zależy od okien, ich wymiarów, podziałów - jedni maja jednoskrzydlowki tańsze, inni dwuskrzydłowki - realnie cenowo wszystkie firmy o których wspomniałaś maja ceny zbliżone +- 10% reszta to negocjacje ze sprzedawca. Oczywiście przy założeniu że porównujesz naprawdę podobne oferty :)

 

Jareko, Finlandia! Dzieki za dobre slowo, podniesliscie mnie Obaj na duchu i dodaliscie woli walki. Bo wyszlo mi juz, ze nie ma co sie spinac, trzeba brac "zwykle" perfectline i nie wnikac jak to zamontuja...

A tak, jeszcze walcze, jeszcze obmyslam plan i prosze Starego o pomoc :)

 

Zeby nie byc goloslownym i nieco sie uwiarygodnic: moje okna to okolo 56-57 m2 powierzchni otworow. W tym 5 duzych - wyjscia na balkon 240 wys:3 i 2 metrowe (ta trojka bedzie jednak dzielona na 3 skrzydla dla stabilnosci), 3 okna 240x150 (3skrzydlowe), reszta to pojedyncze skrzydla 60 i 90 cm szer i standardzik 150x150. kolor dwustronny.

Wycena Jezierskiego dla CT-70 nie schodzi nizej niz 50 tys brutto

 

Podobne w konfiguracji dwuszybowki Oknoplastu (sorki za to "podobne") to koszt ca. 30-35 tys

Veka Perfectline - 36 tys. W tym wypadku moge powiedziec ze oferty sa zbiezne - wszystkie 5 okien z HKS 150 Automat, okucia winkhaus i pare innych szczegolow.

Pewnie znajdzie sie pare niuansow swiadczacych o tym, ze te oferty jednak sie roznia wiecej niz cena. Ale z punktu widzenia juz nieco nawet swiadomego klienta - roznica jest juz znaczna a parametry okien (przynajmniej pozornie) zblizone.

 

Ja nie chce specjalnei robic dowodow na teorie drozsze/tansze, pewnie kazdy przypadek jest inny. Ale u mnie to bardzo wyraznie widac linie podzialu na klase Top i reszte :) Na wszelki wypadek nie probowalem juz wyceniac okien w Sochaczewie (wujo polecal, wg niego tak ze 20 tys "musialbym dac" za te okna")

 

ps. Zona ma mnie juz za swira, ktory od 2 miesiecy frustruje sie wyborem okien. Musze wiec wybrac i zamknac temat :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jareko - czy na tej twojej stronie sie znajdzie miejsce na publikacje z opisem wad okien, wad montazu, wad ukrytych - temat na pewno ciekawy - a chetnie bym udostepnil w ramach starej znajomosci. Byloby tego jakies 10-12 sttron w formie artykulu. By sie redakcja nie czepiala com dla nich napisal to mozna nieco zmodyfikowac
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jareko - czy na tej twojej stronie sie znajdzie miejsce na publikacje z opisem wad okien, wad montazu, wad ukrytych - temat na pewno ciekawy - a chetnie bym udostepnil w ramach starej znajomosci. Byloby tego jakies 10-12 sttron w formie artykulu. By sie redakcja nie czepiala com dla nich napisal to mozna nieco zmodyfikowac
jak ona powstanie oczywiście ze się zamieści

Ale już tego rodzaju porad Pchelku nie będę udostępniać za friko. Może część będzie ogólnie dostępna - zobaczymy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety - zgodzę się co do koniecnzości kotwienia w progu okna. Oglądam ostatnio takie okna gdzie okno przy słupku się rusza pod naporem dłoni blisko o 5-7 mm. Zamontowane przez "super fachowca". Finalnie zimą wieje przy parapecie, dookoła okna jest popękany tynk ( w tym także gips kładziony przy okazji remontu).

Przyczyną jest nie tylko brak mocowania w progu, chociaż idę o zakład że takie okn o150x150 ma tylko po dwie kotwy na bokach. Zobaczymy przy okazji następnego remontu.

Okna mają 9 lat, profil 4 komorowy, na swoje czasy bardzo sztywny - żaden odchudzany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak naprawdę kotwa na dole trzyma ci okno w kierunku poziomym przód/tył. Zakres jej utrzymywania okna zapobiegający wysadzeniu bądź wepchnięciu ramiaka w kierunku góra/dól jest niewielki, wręcz pomijalny

Dlatego jestem wrogiem kotew. Znacznie lepsze trzymanie w każdej płaszczyźnie zapewniają dyble lub specjalne wkręty do kotwienia stolarki. Wg mnie kotwy powinno się stosować w ostateczności (np. izolacja termiczna w miejscu osadzenia okien).

Oj Panowie pracowali przez weekend a ja odpoczywałem:)

 

bwojtek,

Przez pewien okres czasu też uważałem że lepsze są dyble czy innego rodzaju śruby niż kotwy, które dostawałem razem z tanimi oknami. Kawałki cienkiej blachy wyginącej się w palcach. Aż zobaczyłem kotwy które przywiozła mi zaprzyjaźniona ekipa montażystów. I już wiedziałem, czym kotwa za 50 gorszy różni się od tej za złotówkę (ceny detaliczne). Do tego jeszcze prawidłowo rozmieszczone..

Mój "eks-producent" przysyłał mi w dostawie średnio 4 cienkie kotwy na okno niezależnie od wielkości. M.in dlatego jest już tylko "eks".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówiąc stare i "może porozsychane" mialem na mysli fakt, że to okno przez lata stoi w ogrzewanym biurze, nie było narażone na wilgoć z deszczu i może być baaardzo suche. Chociaż mogę się mylić.

Eeee byłam na Prymasa i też mi się nie podobają - przynajmniej szpar nie ma, ale ten silikon jest tak okropnie nawalony i napaćkany naokoło - przy założeniu że przy oknach na wystawkę to się starają, to ja ciekawa jestem co szaraczkom robią...

 

A wiecie że Sokółka też się przerzuciła na suche szklenie? Ciekawe dlaczego...?

 

Pewnie też widziałaś "stary" silikon. Mniej więcej od roku nie ma już "wąsów" przy okapniku, na dole. Chociaz miałem Klientkę która się tym zdziwiła, bo to takie ważne w uszczelnieniu miejsce.

Okno drewniane by było odporne na wodę musi być dobrze zabezpieczone silikonem. Cienka smużka długo się nie utrzyma na swoim miejscu i dość szybko odejdzie, a potem woda zacznie wnikać w szczeliny a koledzy za kilka lat będą się nabijać że okna drewniane są złe.

Kilka lat praktycznie sam kładę silikon i widzę jak się zachowuje i "trzyma". Część takich "prac" już poprawiałem.

A suche szklenie? Zdaje się że nie tylko Sokółka je u siebie wprowadziła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doradźcie proszę

Mam wycenę na 46 tys na okna drewniane i około 50 na pasywne, grube plastikowe. Cena jest wysoka, gdyż w domu jest dużo wysokich i szerokich przeszkleń.

Okna wybrałam w kolorze szarym 7012, natomiast Veka proponuje tylko 7016 i jest on już dość ciemny. Drewno mogę pomalować na każdy kolor....

Firma wykonująca okna drewniane jest poleconą ale małą firmą, zarówno firma od plastików jest mi znana.

Boję się trochę, że drewniane może będą gorsze w eksploatacji, bardziej wymagające, minusem jest również to, że montować je można dopiero po tynkach, wykonane mają być z sosny klejone i łączone na mikroszczepy.

Będę wdzięczna za uwagi.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...