Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Jaki wybrałeś/łaś materiał na profile okna?  

597 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Jaki wybrałeś/łaś materiał na profile okna?



Recommended Posts

Bwojtek, dzięki za odpowiedź.

Czy w takim razie w domu z:

1. porothermu 25,

2. ocieplonego 15-18 cm wełny mineralnej,

3. 10 cm styropianu posadzce,

4. z tradycyjną wentylacją,

5. z ociepleniem dachu na poziomie 25cm wełny mineralnej

6. z ogrzewaniem podłogowym z pompy ciepła

ma sens montaż okien 3 szybowych w szerszym profilu, czy też powinno się rozpatrywać taki zakup jedynie w domach pasywnych? Inaczej mówiąc czy inwestycja w takie okna nie zostanie zmarnowana przez zastosowanie wyżej wymienionych materiałów? Taniej np. będzie dołożyć 5 cm ocieplenia, niż wydać 15-20k więcej na okna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla mnie już popełniasz pierwszy błąd - wcale nie związany z oknami - pompa ciepła i wentylacja grawitacyjna - ale co tam

Jeśli masz duże przeszklenia ważny jest współczynnik k w szybach i wtedy sens to ma - takie jest moje zdanie

Wszystko zależy od % udziału szkła w oknie i od wielkości dopłaty za okna najcieplejsze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kowaldo -

jesli masz wątpliwości poproś sprzedawcę niech Ci przeliczy po jakim okresie zwrócą się koszty potrójnej szyby..

Mozna niekiedy przyjąć że dopłata 5- 10% do wartości zamówienia daje szansę, że oszczędności zwrócą sie w ciagu 2-5 lat.

Jeśli dopłata jest większa to trzeba przyjąć i dłuższy okres na zwrot z tej inwestycji. Chociaż wszystko będzie zależało od cen energii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inwestowanie w ciepłe okna przy pompie ciepła ma duże znaczenie pod warunkiem uwzględnienia ich już na etapie doboru pompy. Czasem zmiana parametrów okien pociąga za sobą na tyle istotną zmianę zapotrzebowania na ciepło, że pozwala na zastosowanie "mniejszej" pompy (czyli tańszej) i okazuje się, że "ciepłe okna" dostajemy niejako "za darmo".

Trzeba też pamiętać, że "ciepłe okna" to nie tylko obniżenie rachunków za ogrzewanie! To także większy komfort cieplny latem (mniejsze nagrzewanie od słońca), wyeliminowanie skraplania się pary wodnej na szybach a także brak efektu odczuwalnego chłodu zimą przy dużych przeszkleniach.

Zgadzam się też z Jareko, że wentylacja grawitacyjna i pompa ciepła to nie najlepszy związek :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pompa ciepla jest inwestycja na tyle kosztowna ze duuuuuuuuugo sie zwraca - a i tak potrzebuje zasilania

Co do producentow.

To ten pierwszy debowy jest z Poznania

A ten drugi z Okolic Szczecina

Ten pierwszy pochrzanil okna koncertowo np. suche szklenie co w naszym klimacie jest tragedia czy dwie uszczelki bez odprezen [w efekcie we wrebach gromadzi sie nieodsychana wilgoc i w polaczeniu z garbnikami z debu okucia piorunem skorodowaly.

Ten drugi to wizja architekta. Elewacje tak wygladaja jakby wcale scian nie bylo. same szklenia od podlogi do sufitu i od sciany do sciany [dzialowych]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla mnie już popełniasz pierwszy błąd - wcale nie związany z oknami - pompa ciepła i wentylacja grawitacyjna - ale co tam

Jeśli masz duże przeszklenia ważny jest współczynnik k w szybach i wtedy sens to ma - takie jest moje zdanie

Wszystko zależy od % udziału szkła w oknie i od wielkości dopłaty za okna najcieplejsze

 

Co do wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła- nie mam do niej przekonania, może po prostu nikt nie potrafi odpowiednio łopatologicznie przedstawić tematu Głównie obawiam się ciągłego poboru prądu- po pierwsze wentylatora i ew. grzałki która w zimie będzie wyrównywała temperaturę (czy mam rację?) Jako, że pompa ma mieć sondę pionową myślałem o połączeniu tego obiegu z rekuperatorem by w zimie nie podgrzewać powietrza poprzez grzałkę, nie wiem jednak czy to możliwe. Pompę ciepła instaluję z braku alternatywy wygodnego ogrzewania (na mam sieci gazowej) i raczej nie myślę o domu pasywnym. Chciałem by był powiedzmy energooszczędny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś już tobie wyliczał zapotrzebowanie na ciepło w wersji z wentylacją mechaniczną i grawitacyjną? No i czy masz dobraną wstępnie pompę w obu wersjach?

A jak już będziesz znał koszty pompy ciepła + odpowiednio przewymiarowane ogrzewanie podłogowe to przelicz na ile "-dziesiąt lat" starczy to tobie na ogrzewanie propanem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kowaldo -

jesli masz wątpliwości poproś sprzedawcę niech Ci przeliczy po jakim okresie zwrócą się koszty potrójnej szyby..

Mozna niekiedy przyjąć że dopłata 5- 10% do wartości zamówienia daje szansę, że oszczędności zwrócą sie w ciagu 2-5 lat.

Jeśli dopłata jest większa to trzeba przyjąć i dłuższy okres na zwrot z tej inwestycji. Chociaż wszystko będzie zależało od cen energii.

 

Finlandia, gdzie znalazłeś sprzedawcę, który taki coś zechce Ci policzyć?

We Wrocławiu zwizytowałem ok. 10 firm ze stolarką okienną PCV i ALU i zauważyłem, że większość sprzedawców nie jest gotowa na takie poświęcenie. Mają swoje teorie i je forsują, nie przestawiają jednak rzeczowych argumentów, a takie w stylu: "ciepłego montażu nie praktykujemy, bo to taki marketing", "klienci rzadko to biorą, więc niech Pan przemyśli", z tego wychodzi, że sprawdza się, to co napisał jareko we wcześniejszej odpowiedzi do mnie=> myśl i nikt za Ciebie decyzji nie podejmie:) trzeba sobie więc radzić samemu, albo wespół z życzliwymi Forumowiczami :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś już tobie wyliczał zapotrzebowanie na ciepło w wersji z wentylacją mechaniczną i grawitacyjną? No i czy masz dobraną wstępnie pompę w obu wersjach?

A jak już będziesz znał koszty pompy ciepła + odpowiednio przewymiarowane ogrzewanie podłogowe to przelicz na ile "-dziesiąt lat" starczy to tobie na ogrzewanie propanem...

 

Właśnie jestem na etapie oczekiwania na ofertę i weryfikowania dokonań mojego projektanta :o

Faktycznie jednak żadnych głębszych wyliczeń wariantowych nikt nie robił. Pompa została obliczona na 15kW, to również będzie mam nadzieję zweryfikowane:) Dom jest duży, pompa wg jego wyliczeń zwróci się po 5-6 latach. Ale może jesteśmy w błędzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kowaldo -

jesli masz wątpliwości poproś sprzedawcę niech Ci przeliczy po jakim okresie zwrócą się koszty potrójnej szyby..

Mozna niekiedy przyjąć że dopłata 5- 10% do wartości zamówienia daje szansę, że oszczędności zwrócą sie w ciagu 2-5 lat.

Jeśli dopłata jest większa to trzeba przyjąć i dłuższy okres na zwrot z tej inwestycji. Chociaż wszystko będzie zależało od cen energii.

 

Finlandia, gdzie znalazłeś sprzedawcę, który taki coś zechce Ci policzyć?

We Wrocławiu zwizytowałem ok. 10 firm ze stolarką okienną PCV i ALU i zauważyłem, że większość sprzedawców nie jest gotowa na takie poświęcenie. Mają swoje teorie i je forsują, nie przestawiają jednak rzeczowych argumentów, a takie w stylu: "ciepłego montażu nie praktykujemy, bo to taki marketing", "klienci rzadko to biorą, więc niech Pan przemyśli", z tego wychodzi, że sprawdza się, to co napisał jareko we wcześniejszej odpowiedzi do mnie=> myśl i nikt za Ciebie decyzji nie podejmie:) trzeba sobie więc radzić samemu, albo wespół z życzliwymi Forumowiczami :cry:

 

 

oczywiście chodzi o stolarkę PCV i drewnianą:) sorry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dom jest duży, pompa wg jego wyliczeń zwróci się po 5-6 latach. Ale może jesteśmy w błędzie?

Chętnie zapoznam się z tymi wyliczeniami bo dla mnie to co najmniej szybko by nie powiedzieć ekspresowo. Chyba, że liczone dla porównania z ogrzewaniem prądem, przy obliczeniach nie uwzględniono zużycia prądu przez samą pompę i przyjęto, że budujesz dom na Syberii ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... z tego wychodzi, że sprawdza się, to co napisał jareko we wcześniejszej odpowiedzi do mnie=> myśl i nikt za Ciebie decyzji nie podejmie:) ...
Bo taka jest prawda, niestety ty musisz podając decyzje - ale mając pełny zestaw danych ale tych danych nie znam bym mógł Ci cokolwiek doradzić a poza tym.... szczerze jak na spowiedzi :) jaki ja mam interes w tym by za ciebie podjac decyje? Żaden.

Dla mnie pierwszym błędem jest już połączenie pompy ciepła z wentylacja grawitacyjna. Nie zawsze inwestycja w szyby ma ekonomiczne uzasadnienie ale tez czasem szyby są za tak śmieszne pieniądze ze tylko kiep by na nie się nie zdecydował etc etc etc. Ciepły montaż rozdmuchany marketingowo by jedna firma robiła na tym kokosy na dodatek wykorzystując to jeszcze podlej -dając gwarancje tylko pod warunkiem wykorzystania jej materiałów - to syndrom dzisiejszych czasów. Wykorzystać niewiedze i lęk maluczkich. Sa sytuacje gdzie taki montaż jest niezbędny ale był znany odkąd zaczęto budować wieżowce na rdzeniu z betonu lanego i ocieplanych wełną i okładanych kamieniem. Dobra - zostawmy te moja osobista dygresje. Powtórzę tylko ze NIE jest on ZAWSZE wymagany ale w pewnych sytuacjach JEST NIEZBĘDNY. Pogmatwałem to wszystko - no nie? A czy warto w twojej sytuacji? Nie wiem, nie wiem jaka ma być konstrukcja ściany, nie wiem z czego ma być ocieplenie, nie wie ile tego ocieplenia i nie wiem czy wydawanie ogromu kasy na okna i montaż i pompę ciepła przy pozostawieniu wentylacji grawitacyjnej i nawiewników najlepiej ściennych ma jakikolwiek racjonalny sens o ekonomice nie wspomnę. A i tak coś ci powiem, jakby na koniec, nie wymagaj od handlowca by zajął się tobą obiektywnie i bez przekłamań - jego zadaniem jest sprzedać a nie wyjaśniać. I tak przy obliczeniach k dla całego okna popełniany jest nagminnie "błąd", nie uwzględnia się współczynnika k na styku szyby co daje jeden podstawowy efekt - zawsze jesteśmy lepsi od konkurencji :) - i to jest marketnig :)

Są inni, walnięci tak jak ja - ale później, na samym końcu i tak słyszą, "wie Pan, super, mam to co chcę ale na okna przewidziałem kwotę "X" zaś u Pana wychodzi mi "Y", nie stać mnie na większy wydatek" Wiec o czym my wogóle tu rozmawiamy? :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wkrótce (mam nadzieję) będą montować okienka i trzeba się troszkę dokształcić. Mam pytanko czy w betonie komórkowym(nowy budynek) lepiej okna drewniane montować na dyble czy kotwy, bo ja się skłaniam ku kotwom a sprzedawca coś tam brzdąkał o dyblach. Jeśli kotwy to czy odstępy mocowań jak w oknach z tworzyw sztucznych ok 60cm?

Jeśli było to sorki ale wątek jest tak długi... przez ostatnie 3 dni czytania nie znalazłem tego co mnie interesuje a czas goni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak. Kotwy OK. Tylko nie ma żadnych klinów, o których wspominał Jareko... Okno trzyma się tylko na kotwach i piance (te duże jeszcze na 2 dyblach - po jednym z każdego boku, a wyjście balkonowe na 4 dyblach).

 

I jeszcze ja z pytaniem o mocowanie drzwi balkonowych. Drzwi o szer. 180 cm, podwójne (po 90 cm każda), z ruchomym słupkiem. Od dołu oparto je na dwóch śrubach rzymskich, każda z jednej strony drzwi. Do tego są zamocowane na dole trzy kotwy, ale to taka zupełna prowizorka (kotwy były zbyt krótkie, więc skręcili po dwie i tak zamontowali). Zostawili mi też jeszcze 3 kotwy, żebym sobie dodatkowo przykręcił do ostatecznej wylewki jak już będzie... Te śruby rzymskie mam zalać betonem...

 

Czy to jest prawidłowe mocowanie? To chyba jakoś inaczej powinno być zrobione...

Całość jest dość mocno ruchliwa, zwłaszcza na środku, gdzie nie jest to niczym podparte.

 

Poniżej fotki poglądowe.

 

http://img190.imageshack.us/img190/2563/okno1s.th.jpg

 

http://img142.imageshack.us/img142/7427/p8155116.th.jpg

 

http://img10.imageshack.us/img10/1177/p8155115.th.jpg

 

Czy to tak może być? Jak to można wzmocnić?

 

Trochę późno piszę ale brak czasu ostatnio.....

 

Mocowanie dołu balkonów to odwieczny problem w wielu firmach, rozwiązania są wcale nie tak proste i oczywiste jak się wydaje. Profil podparapetowy tu akurat sprawy nie rozwiązuje, ja osobiście przy balkonach jestem jego przeciwnikiem, kilka cm przy nieraz 20 cm dziury na wylewkę sprawy nie rozwiązuje, zwolennicy kilkunastocentymetrowych piramidek z klinów zaraz na mnie nakrzyczą , ale ja wiem swoje (może dobre, może złe, ale swoje wypracowane iluśletnim doświadczeniem). Może przyda się to innym więc podzielę się ; wg mnie sprawę rozwiązują profile poszerzeń, można je zastosować na całej szerokości (troszkę to kosztowne, klient niekoniecznie zrozumie że kilkadziesiąt czy kilkaset złociszy zalane wylewką były niezbędne ), ja stosuję fragmentami po kilkanaście cm pod zawiasami i w miejscach gdzie może skrzydła nie obciążają ale właściciel owszem może deptać po ościeżnicy.

Kotwy wyprowadzone na dole i kołkowane do posadzki + jeśli jest taka możliwość mocowane do dołu ościeżnicy między poszerzeniami i kołkowane do gotowej wylewki po jej wylaniu. Rozwiązanie z odcinkami poszerzeń jest (moim bardzo subiektywnym zdaniem oczywiście) lepsze od pełnego profilu dlatego że X mm piany + styropianu lepiej izoluje cieplnie niż X mm profilu podzielogo na ileś komór. Sceptyków zapewniam że ważąca 300 kg przesuwka (3000 szeroka) nawet nie drgnie zamocowana na 6 fragmentach po 15 cm długości poszerzeń o wysokości łącznie 18 cm.

Uff, napisałem się, oczekuję (konstruktywnej ;-) ) dyskusji...

 

Celowanie z kołkiem w spoinę to jest wyraz jakiegoś myślenia. Taki kolek rozporowy będzie trzymał lepiej w spoinie niż w zwykłej dziurawce.

Ale to co jeśli spoina wypadnie kompletnie nie "po drodze"?

 

Może warto poszukać lepszych kołków? Nie myślę tu wcale o kotwach chemicznych czy innych wynalazków.

Nazywa się to "kołek wszechstronny" i ale kosztuje srednio 5 -10groszy więcej niz te zwykłe..

 

Moze problem być jedynie z ich dostępnością - bo ja w mieście 70 tys. mieszkańców nie znam sklepu gdzie te kołki byłby by w stałej sprzedaży (a nie tylko przez pomyłkę).

 

Jeśli to nie tajemnica to proszę o info jakie to kołki i gdzie w tym 70tys. mieście są dostępne (mogą być dostępne przez pomyłkę, a niech tam :-) )

 

...powód- ściana jest z MAX-a , a oni kotwy zakładają tylko w spoinach z betonu....
ha ha ha ale numer :lol: Od kiedy muruje się na beton? Sprawdź jak kolki trzymają się tym "betonie" :lol:

pozostawię to już bez jakiegokolwiek komentarza

 

Z Jareko polemizować nie mam zamiaru, ale doświadczenia on ma swoje, ja swoje i każdy z nas jakieś ma, moje są takie że dybel 112 w spoinie trzyma jak diabeł sołtysa, na pewno lepiej niż w kruchych ściankach MAX-a (uprzedzam odpowiedź, oczywiście wiem że do MAX-a powinny być stosowane zupełnie inne kołki, ale cóż, życie.). A że ta spoina się zwie nie beton tylko zaprawa murarska to mniej ważne, ważne że jak diabeł sołtysa...

No offence, tak jak napisałem doświadczenia każdy ma swoje, teoretycy maści wszelkiej też muszą żyć z czegoś (praktykom polecam artykuły z Muratora dotyczące okien i montażu i wnikliwe ich przeczytanie...), grzech wielki popełniłem bo w moim domu żadne okno nie posiada (z premedytacją oczywiście) listwy progowej, mimo że jest lepiej niż gdyby ona była (wydaje mi się że wiem co piszę..) klientom nie proponuję takiego rozwiązania bo a nuż ktoś napisze potem piękną ekspertyzę w któtrej wyjdę na sierotkę która okno widziała tylko na obrazku...

Chyba przegiąłem, Żołądkowa Gorzka zawładnęła mną nadmiernie więc pozdrawiam i spaćććć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IVO - ze mną polemizować także można. Twoje rozwiązanie nie jest naganne - wręcz przeciwnie - widać ze montując myślisz nad tym co robisz :) ale niestety większość stawia na cegłach i g... z tego później wychodzi

 

ja stosuje od ponad roku inne rozwiązanie

http://images31.fotosik.pl/449/15ead0871b22afb9m.jpg

lepiej widać w galerii http://jareko.pl/5278.html gdzie widać ważący ponad 500 kg HKS właśnie tak podparty

Ale widzisz.... kasa kasa i jeszcze raz kasa - to powoduje, że montuje sie na cegłach, na ślinę i czort wie na co :p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wkrótce (mam nadzieję) będą montować okienka i trzeba się troszkę dokształcić. Mam pytanko czy w betonie komórkowym(nowy budynek) lepiej okna drewniane montować na dyble czy kotwy, bo ja się skłaniam ku kotwom a sprzedawca coś tam brzdąkał o dyblach. Jeśli kotwy to czy odstępy mocowań jak w oknach z tworzyw sztucznych ok 60cm?

Jeśli było to sorki ale wątek jest tak długi... przez ostatnie 3 dni czytania nie znalazłem tego co mnie interesuje a czas goni.

Teoretycznie drewno jest sztywniejsze od PCW i nie wymagałoby tak gęstego rozlożenia kotew. Ale to jednak materiał naturalny i nie zaszkodzi te 60cm.. Ale instrukcje nie robią tu wyjątkow.

Ważne by na okno o wys. 150cm bylo jednak 3 punkty na boku...

 

Moi Panowie montują na kotwy (ale takie odpowiednio grube a nie cienizna z taniego pcw), chociaz duze balkony doposażają w dyble włożone pod zaczep - jak się da.

Ale mam tez zaprzyjaźnioną ekipę która montuje wyłącznie na dyble - takie z minimalną główką marki SPAX - kosztują 2- 3 x tyle co normalny dybel.. ale mają klasę.

Z tym że też to mocowanie jest srednio co 70 cm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Teoretycznie drewno jest sztywniejsze od PCW i nie wymagałoby tak gęstego rozlożenia kotew. .....

Teoria teoria fin ale dobrze wiesz ze nie ma rozróżnienia w sposobie montażu okien na drewniane, PVC czy aluminiowe - zasady obowiązują identyczne

Malo tego - widziałem nie raz na jakie "kotwy" montowano kantówkę i włos się naprawdę potrafi zjeżyć na mej łysiejącej już łepetynie.

Do drewna kotwy powinny być z grubszej blachy i jest jakby zalecenie (nikt tego tak naprawdę wprost nie pisze w instrukcjach) żeby kotwa w połowie długości kantówki była albo jeszcze grubsza albo by dawać tam dwie kotwy blisko siebie

I jeszcze jedno - nawet kotwy wbijane w materiał dla swojego bezpieczeństwa warto do ramiaka przykręcić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...