Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Jaki wybrałeś/łaś materiał na profile okna?  

597 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Jaki wybrałeś/łaś materiał na profile okna?



Recommended Posts

A czy to prawda, że pakiety 3-szybowe latem zatrzymując trochę światła ograniczają nagrzewanie pomieszczenia ?

Ktoś mi mówił, że mając w dachu 3-szybowe okna nie chłodniej niż przy 2-szybowych.

A więc czy słuszna będzie teza, że okna 3-szybowe (w porównaniu do 2-szybowych) bardziej chronią w ziemie przed wychłodzeniem, a latem nagrzewaniem pomieszczenia ?

Wprawdzie nie chodzi tu o zatrzymywanie światła ale oczywiście szyba "działa" także latem, czyli pomieszczenie latem mniej się nagrzewa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zestaw zwykły 4/16/4 LT = 80

Zestaw trzyszybowy 4/12/4/12/4 LT = 72

wiec nie przesadzajmy ze strata tej ilości światła w pakietach trzyszybowych

Czyli trzeba by mieć powierzchnię okien trzyszybowych o 10% większą w porównaniu z dwuszybowymi aby tyle samo mieć światła w domu?

 

Moim zdaniem wniosek jak najbardziej zasadny. W "moim" Poradniku znajdują się okna, które mają wsp. Lt w granicach 50-72% - różnica więc może być ogromna! Przecież jeżeli wartość ta wynosi 50% (np. okno Passive Stolarki Wołomin) to jest podobna redukcja ilości światła, jakby zastapić żarówkę 80W żarówką 40W. W oknach "aktywnych" wsp.Lt waha sie w zakresie 68-72%. Więc chyba jednak projektując nowe okna powinno się uwzgledniać ich wiekszą powierzchnię niz tradycyjny wsp. 1:8.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy to prawda, że pakiety 3-szybowe latem zatrzymując trochę światła ograniczają nagrzewanie pomieszczenia ?

Ktoś mi mówił, że mając w dachu 3-szybowe okna nie chłodniej niż przy 2-szybowych.

A więc czy słuszna będzie teza, że okna 3-szybowe (w porównaniu do 2-szybowych) bardziej chronią w ziemie przed wychłodzeniem, a latem nagrzewaniem pomieszczenia ?

Wprawdzie nie chodzi tu o zatrzymywanie światła ale oczywiście szyba "działa" także latem, czyli pomieszczenie latem mniej się nagrzewa.

 

To nie zależy wprost od ilości szyb, ale od ich jakości, co przekłada się na uzyskiwane w takim zespoleniu parametry izolacyjności cieplnej (Ug), przepuszczalności energii słonecznej (g) i przepuszczalności światła (Lt). Dla okien "aktywnych", najlepszych do budownictwa energooszczędnego, obowiązują standardy Uw (czyli dla całego okna O32!) < 0,9 i wsp. g > 45% .

O wartości tych współczynników dla każdego okna powinien informowac nabywcę KAŻDY producent i sprzedawca okien.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

za kilka dni będę miał montowane okna (PCV Jezierskiego) i cały czas mam dylemat czy montować je oraz drzwi tarasowe zlicowane ze ścianą zewnętrzną muru czy też odsunąć na 2-3 cm do środka muru. Na pewno ta sprawa była poruszana na tym wątku ale nie mogę znaleźć. Sprawa b.pilna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

za kilka dni będę miał montowane okna (PCV Jezierskiego) i cały czas mam dylemat czy montować je oraz drzwi tarasowe zlicowane ze ścianą zewnętrzną muru czy też odsunąć na 2-3 cm do środka muru. Na pewno ta sprawa była poruszana na tym wątku ale nie mogę znaleźć. Sprawa b.pilna.

Montujesz tak jak przewidział projektant.. a że to praktycznie nigdy nie jest zapisane to ptrzeba postąpić wg zasad ogólnych:

1. Sciana dwuwarstwowa : czyli np. pustak + ocieplenie - okna montowane na do lica zewnętrznej ściany

2. Ściana jednowarstwowa - okno w połowie ściany

3. Ściana trójwarstwowa - okno w warstwie ocieplenia.

 

A jesli masz wątpliwości - zadzwon do swojego sprzedawcy i zapytaj wprost. Nie sądzę by miał problem z wyjaśnienie Ci dlaczego tak się robi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

za kilka dni będę miał montowane okna (PCV Jezierskiego) i cały czas mam dylemat czy montować je oraz drzwi tarasowe zlicowane ze ścianą zewnętrzną muru czy też odsunąć na 2-3 cm do środka muru. Na pewno ta sprawa była poruszana na tym wątku ale nie mogę znaleźć. Sprawa b.pilna.

Montujesz tak jak przewidział projektant.. a że to praktycznie nigdy nie jest zapisane to ptrzeba postąpić wg zasad ogólnych:

1. Sciana dwuwarstwowa : czyli np. pustak + ocieplenie - okna montowane na do lica zewnętrznej ściany

 

A jesli masz wątpliwości - zadzwon do swojego sprzedawcy i zapytaj wprost. Nie sądzę by miał problem z wyjaśnienie Ci dlaczego tak się robi.

 

Będę miał ściane dwuwarstwową, w projekcie nie ma uwag dot. montażu okien. Zwrócono mi uwagę, ze montaż okien w tym przypadku powinien uwzględniać odsunięcie okien od punktu rosy czyli powinien być 2-3 cm od lica ściany do środka otworu.

Chcę zweryfikowac te uwagi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm.. ja się z czymś takim nie spotkałem, ale.. teoria jest względna i może ulegać ewolucji. Ciekaw jestem co na to "ulubiony poradnik Forka? Sorry- jestem złośliwy ale nie mogę się powstrzymać :D

Na logikę cofnięcie okna spowoduje przesunięcie punktu rosy i tak moglibysmy cofać to okno w nieskończoność..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm.. ja się z czymś takim nie spotkałem, ale.. teoria jest względna i może ulegać ewolucji. Ciekaw jestem co na to "ulubiony poradnik Forka? Sorry- jestem złośliwy ale nie mogę się powstrzymać :D

Na logikę cofnięcie okna spowoduje przesunięcie punktu rosy i tak moglibysmy cofać to okno w nieskończoność..

 

:lol: :lol: Mój "ulubiony Poradnik" zaleca zaangażować przy budowie profesjonalistów (projekant, nadzór, fachowy montazysta) i nie zmieniać przy okazji budowy domu własnego zawodu na "inżynier budowlany".. Ale rozumiem, że różne są przypadki i dlatego dociekliwym polecam bardzo dobry, moim oczywiście zdaniem, poradnik Auplastu (znajdziesz tu: http://www.aluplast.com.pl/index.php?grupa=14&podgrupa=53&doc=8 ). :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm.. ja się z czymś takim nie spotkałem, ale.. teoria jest względna i może ulegać ewolucji. Ciekaw jestem co na to "ulubiony poradnik Forka? Sorry- jestem złośliwy ale nie mogę się powstrzymać :D

Na logikę cofnięcie okna spowoduje przesunięcie punktu rosy i tak moglibysmy cofać to okno w nieskończoność..

Też lekko złośliwie ale z życzliwością: Punktu rosy całej konstrukcji to raczej położeniem okna się nie przesunie ;)

Natomiast przesuwamy okno względem punktu rosy. Niby nic. Więc w czym problem? Ano zazwyczaj "walczy się" o brak parowania okien od wewnątrz. Ale jak się przedobrzy to owszem - od wewnątrz nie zaparują natomiast przepięknie, każdego ranka przywitają nas "ścianą mgły" od strony zewnętrznej :)

Punkt rosy ma wypadać wewnątrz profili i wkładu szybowego! Nie za i nie przed. Ale to wasze domy a nie moje ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wewnątrz profili i wkładu szybowego[/b]!

 

Czy chcesz przez to powiedzieć, że okno powinno być wysunięte kilka centymetrów przed lico ściany?

 

Oczywiście, że bwojtek ma rację, ale wypowiedzcie się proszę, dlaczego nie chcecie przy tak waznej inwestycji jak własny dom, zatrudniać profesjonalistów? Przecież samochód za kilkadziesiąt tysięcy prowadzicie do warsztatu (serwisu) i sami przy nim nie próbujecie nawet pogrzebać, zdając się na wiedzę i umiejetności mechanika. Dlaczego więc inwestycji za kilkaset tysięcy nie chcecie oddać w ręce projektanta czy chocby inżyniera, który się na tym zna? :o Tego chyba nigdy nie pojmę... :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zależy jak grube ocieplenie planujesz ale pryz typowym 12-15cm nie ma potrzeby. Pamiętaj, że trzeba brać uwagę izotermę na krawędzi ocieplenia!

 

Właśnie taką grubość planuję - ale prosze o rozwinięcie tego zdania "Pamiętaj, że trzeba brać uwagę izotermę na krawędzi ocieplenia" bo nic nie rozumiem :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że bwojtek ma rację, ale wypowiedzcie się proszę, dlaczego nie chcecie przy tak waznej inwestycji jak własny dom, zatrudniać profesjonalistów? Przecież samochód za kilkadziesiąt tysięcy prowadzicie do warsztatu (serwisu) i sami przy nim nie próbujecie nawet pogrzebać, zdając się na wiedzę i umiejetności mechanika. Dlaczego więc inwestycji za kilkaset tysięcy nie chcecie oddać w ręce projektanta czy chocby inżyniera, który się na tym zna? :o Tego chyba nigdy nie pojmę... :roll:

 

Dlatego, że trudno jest znaleźć inżyniera czy projektanta, któremu będzie zależało, żeby zrobić to dobrze. Co z tego, że on się zna, jak mu się nie chce i odwala chałę... Dlatego wolę sam się poznać, choćby po to, żeby móc (przynajmniej w jakimś ograniczonym stopniu) go kontrolować.

 

EOT :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że bwojtek ma rację, ale wypowiedzcie się proszę, dlaczego nie chcecie przy tak waznej inwestycji jak własny dom, zatrudniać profesjonalistów? Przecież samochód za kilkadziesiąt tysięcy prowadzicie do warsztatu (serwisu) i sami przy nim nie próbujecie nawet pogrzebać, zdając się na wiedzę i umiejetności mechanika. Dlaczego więc inwestycji za kilkaset tysięcy nie chcecie oddać w ręce projektanta czy chocby inżyniera, który się na tym zna? :o Tego chyba nigdy nie pojmę... :roll:

 

Dlatego, że trudno jest znaleźć inżyniera czy projektanta, któremu będzie zależało, żeby zrobić to dobrze. Co z tego, że on się zna, jak mu się nie chce i odwala chałę... Dlatego wolę sam się poznać, choćby po to, żeby móc (przynajmniej w jakimś ograniczonym stopniu) go kontrolować.

 

EOT :-)

 

Rozumiem taką postawę ograniczonego zaufania, choć jej nie podzielam. Bo chyba nie masz do "swojego" projektanta mniejszego zaufania niz do nieznanych ci ludzi na tym forum, u których szukasz porad i wskazówek.. :roll: Projektant może mieć przecież nadzór autorski nad realizacją (co rzeczywiście kosztuje) i to on powinien instruować wykonawców jak mają wykonać poszczególne prace. Tobie natomiast powinien wytłumaczyć dlaczego tak, a nie inaczej zdecydował - i tłumaczyć dotąd, dokąd to zrozumiesz i zaakceptujesz. 8) Ale jeżeli naprawdę chcesz to wiedzieć to przeczytaj poradnik p.Błaszczyka, poradnik montażowy Aluplastu i ew. instrukcję montażu okien wydaną przez ITB. Twój projektant też pewnie z tych źródeł czerpie swoją wiedzę o oknach. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy to prawda, że pakiety 3-szybowe latem zatrzymując trochę światła ograniczają nagrzewanie pomieszczenia ?

Ktoś mi mówił, że mając w dachu 3-szybowe okna nie chłodniej niż przy 2-szybowych.

A więc czy słuszna będzie teza, że okna 3-szybowe (w porównaniu do 2-szybowych) bardziej chronią w ziemie przed wychłodzeniem, a latem nagrzewaniem pomieszczenia ?

tak zgadza się - wkłady 3 szyszybowe mają lepszy U i g - współczynnik określający ilość energii przychodzącej z zewnątrz.

Dlatego MĄDRY architekt projektując dom energooszczedny rysuje duuże okna - po to aby trochę tego ciepła wpadło do domu. Przy niesprzyjających uwarunkowaniach czyli mała szyba 0,7 czy 0,5 i ocieplenie 20 cm styro to w domu w lipcu czy sierpniu jest lodowato - nie zimno tylko lodowato !

dlatego w tzw zachodnich pismach pokazujących domy energooszczędne i pasywne zwróćcie uwagę, że okna są od podłogi do sufitu ale u nas często projektanci swoje a Klient swoje i się teoria rozmija z praktyką :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zestaw zwykły 4/16/4 LT = 80

Zestaw trzyszybowy 4/12/4/12/4 LT = 72

wiec nie przesadzajmy ze strata tej ilości światła w pakietach trzyszybowych

Czyli trzeba by mieć powierzchnię okien trzyszybowych o 10% większą w porównaniu z dwuszybowymi aby tyle samo mieć światła w domu?

 

Moim zdaniem wniosek jak najbardziej zasadny. W "moim" Poradniku znajdują się okna, które mają wsp. Lt w granicach 50-72% - różnica więc może być ogromna! Przecież jeżeli wartość ta wynosi 50% (np. okno Passive Stolarki Wołomin) to jest podobna redukcja ilości światła, jakby zastapić żarówkę 80W żarówką 40W. W oknach "aktywnych" wsp.Lt waha sie w zakresie 68-72%. Więc chyba jednak projektując nowe okna powinno się uwzgledniać ich wiekszą powierzchnię niz tradycyjny wsp. 1:8.

 

pomieszało Ci się trochę - współczynnik Lt mówi o transmisji światła a więc dotyczy SZYBY a nie profili :)

Wyrażany jest w procentach a to znaczy, że jest mocno wymierny czyli 100% jest wtedy kiedy oko ludzkie absorbuje światło nie przesłonięte szybką. Procenty spadaja wprost proporcjonalnie do stopnia przysłonięcia szybą. Ale ...oko ludzkie jest na tyle niedoskonałe, że do 77 - 80% nie widzi zasadniczej różnicy pomiędzy 100% a 77% czyli Lt nie przeszkadza. Wkłady dwuszybowe o wsp. U = 1,1 mają Lt 77% . Natomiast doklejenie jeszcze jednej szyby i to niskoemisyjnej powoduje pogorszenie o ok 5%. I tu rzeczywiście co poniektórzy ludzie a w szczególności ich oczy widzą juz różnicę w NATĘŻENIU światła dziennego dochodzącego do wnętrza pomieszczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

okna czy budowle energooszczędne nie mówiąc o pasywnych mają swoje tajemnice. Tzw zachodnie projekty obiektów energooszczędnych mają założone duże powierzchnie otworów okiennych czy werandowych - od przysłowiowej podłogi do przysłowiowego sufitu i wręcz obejmują całą ścianę elewacji przede wszystkim południowo zachodniej. Nie na darmo. Natomiast realia nasze pokazują co innego - instalujemy małe okna energooszczędne z ociepleniem 15 - 20 cm a później w lecie wszystkim marzną nogi przed telewizorem :roll:

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...