Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Jaki wybrałeś/łaś materiał na profile okna?  

597 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Jaki wybrałeś/łaś materiał na profile okna?



Recommended Posts

Czy PO zamontowaniu okien pianę na zewnątrz budynku należy jakoś zabezpieczyć do czasu ocieplania budynku (pewnie za pół roku)? Myślałem aby przeciagnąć ją gipsem albo zakleić taśmą do napraw folii dachowych. To dobre metody? Poniekąd chciałem przy okazji uzyskać dodatkową szczelność.

 

Czy kliny montażowe po bokach okna (drewniane) można usunąć czy muszą pozostać "na zawsze"? Spotkałem sie kiedyś z opinią, że boczne dzieli sie na takie co pełnią taką rolę jak klocki pod oknami i te sie zostawia, i na takie co służą tylko do spozycjonowania okien przy montażu i te sie wyjmuje. Tak jest?

 

Czy w oknach szerokości 120cm wystarczy jedna kotwa dla kotwienia górnej ościeżnicy? A dla szerokości 180 (słupek stały) ile powinno być?

1. Skoro pianka ma być wystawiona na warunki atmosferyczne to warto ją zabezpieczyć przed UV - np. malując farbą elewacyjną. Można też zakleić specjalną folią paroprzepuszczalną (raczej nie polecam tej do napraw folii dachowej bo nie do tego jest przeznaczona a poza tym nie będzie się trzymała ściany).

2. Część klinów powinna pozostać na wieki a część należy wyciągnąć. Zasady klinowania okien w linku: http://jareko.pl/ITB-podparcie_okien.pdf

3. Przy szerokości 120 jedna kotwa w praktyce wystarczy chociaż wg sztuki powinny być trzy. Przy 180cm minimum 3 szt. a lepiej cztery.

 

PS.

Dzięki za miłe słowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

także za mile słowa dziękuję :)

Dodałbym tylko ze te boczne kliny lepiej zamienić na kliny z PVC i wstawić tak by były w linii ościeżnicy i tym samym nie wystawały poza płaszczyznę ościeżnicy i dokładnie zapianowane.

Zabezpieczyć koniecznie można i wystarczy biała farba emulsyjna - pół roku swobodnie wytrzyma :) (przetestowane prze kilku moich klientów)

A co do utarczek słownych :) i tak daleko nam do oknonetu :) może dlatego że nie toczymy tu walki o klientów tylko poruszamy sprawy drażliwe ale związane z poradami i wymiana, faktyczna wymiana doświadczeń

Co do kotwienia - mimo wszystko upierałbym sie przy trzech kotwach dla szerokości 120 i także trzech przy 180, chyba ze zamiast kotew są dyble to może tak zostać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatecznie po wielu ofertach pewnie kupie okna Jezierskiego. Dostałem bardzo dobra cene na Profil PREMIUM ULTRA (biały,6 komór, szerokość 82 mm, szara uszczelka, okucia WINKHAUS activPilot, 4 stopniowy uchył, w skrzydle rozwierno-uchylnym 4 grzybki antywłamaniowe, szklenie

4/16/4/16/4 k=0,5 ,ciepła ramka). Co sądzicie o tych elementach. Przekonuje mnie to , że jako jedyni sami zaproponowali mocniejsze profile stalowe do drzwi tarasowych z dwoma skrzydłami otwieranymi o wymiarach 2300x800. Jeśli dobrze zapamietałem to w klasie "c" o grubosci 2,2mm. Doradźcie moze warto cos jeszcze zmienic ( klamki, okucia, ? )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od niedawna rozszerzono możliwości okuć o znane z AutoPilota rozszczelnienie - jeśli masz mieć wentylacje grawitacyjna proponowałbym to domówić

Do drzwi balkonowych, jeśli nie ma jeszcze wylewek i nie będzie zanim nie nastąpi montaż sadze ze warto wydać trochę kasy i zamówić profil bazowy i poszerzenia tak by drzwi stały na podłożu podparte kilkoma klinami dla wypoziomowania i dokładnego ustawienia do docelowego poziomu posadzki (jak to wygląda masz ukazane w galerii na mojej stronie) i warto na to wydać kasę by nie mieć później problemów

No i chyba sprawa najważniejsze - w standardzie masz takie zabezpieczenie antywłamaniowe jakiego jeszcze nikt nie ma w swojej ofercie :) co zawsze czyni ofertę droższą ale przy porównaniu z innymi w takim samym "wypasie" okazuje sie ze na taka droga nie wychodzi :)

Jakże miło słyszeć, że inni także znają się na rzeczy :) (to a pro pos wzmocnienia kl.C)

 

PS.

Zaraz mnie oplują za reklamę "jedynego słusznego...." :p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jareko, u mnie bedzie rekuperator, wiec mógłbym wcale nie zamawiać systemu rozszelnienia ( ale to chyba jest w standardzie i rezygnacja nie wchodzi w grę ). Okna beda zamontowane w sciane trójwarstwowej. Planuje sam przed montazem zamontować na dole po czery wypoziomowane profile L z grubej stali. Nadetnę cegły i na elastycznej zaprawie zamontuje/wypoziomuje te profile , potem kazdy dwoma-trzema metalowymi kołkami od góry do cegieł. Bok profilu "L" bedzie schowany w cegłach ( cięzko mi to jakos opisac bardziej zrozumiale :-? ). Mam 17cm styropianu wiec wysuniecie profili na 10cm powinno wystarczyć. Chłopaki montujacy okna beda miec solidne podparcie od dołu, tylko nie wiem czy zrobic im takie konsole także po bokach i z góry czy wystarczy zamontowac na zwykłych kotwach i zapianować? Wiem ze sa kotwy systemowe do ścian 3W ale cholernie drogie, pomeczę sie trochę sam i efekt powinien być taki sam, czyli trwałe/stabilne podparcie od dołu w warstwie ocieplenia, bez mostków termicznych.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozszczelnienie tak realizowane nie jest standardzie, to nowa sprawa, do tej pory funkcje rozszczelnienia realizował pierwszy stopnień będącego w standardzie stopniowaniu uchylu. Tak na marginesie tzw rozszczelnienia nie ma wogóle w oknach produkowanych w Niemczech

Podparcie powinno być dobre. Kotwy systemowe nie nadają się do montażu w warstwie ocieplenia - są po prostu za krótkie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mozna piane zostawic po jej zakryciu czyms - ale po pol roku piana nawet czyms zakryta [tasma, folia, papa, w wierzchniej warstwie moze skruszec - dlatego przy ostatecnym montazu trza warstwe wierzcnia zeskrobac i ponownie dopianowac dziury i niedopelnienia.

jak zostawiasz niedokonczony montaz to pamietaj o tym by z profili PVC usunac folie ochronna. Po trzech miesiacach potrafi przywrzec na wieki.

Mysle ze te boczne kotwy mozna zespawac, pomalowac farba i bedzie ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdyby zwykłe kotwy przedłuzyć poprzez dospawanie do dłuzszej grubszej blachy i zabezpieczyc antykorozyjnie. Ma to sens, czy zastosować na boki i górę raczej systemowe ?

Zwykła kotwa ma niewystarczające trzymanie "na boki" a w styropianie okna nie zaklinujesz. Wysunięcie 10cm to dużo i tutaj eksperymenty mogą skończyć się nieciekawie. Znając zasady klinowania okien możesz pokusić się o wykonanie trwałych punktów podparcia nie tylko od dołu ale także w zalecanych miejscach stałych podparć i tam zastosować kliny pvc i mocowanie wkrętem do ramy. Wtedy w innych miejscach (te miejsca, gdzie normalnie wyjmuje się kiny po montażu) mogą być już złapane znacznie słabszymi kotwami, np. wykonanymi z bednarki.

Czy okna montujesz na etapie postawienia samej ściany czy też masz już mur osłonowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdyby zwykłe kotwy przedłuzyć poprzez dospawanie do dłuzszej grubszej blachy i zabezpieczyc antykorozyjnie. Ma to sens, czy zastosować na boki i górę raczej systemowe ?
powiem tak.

Kupujesz okna za kupę kasy.

Montujesz je wysadzone ostro poza lico muru.

Chcesz rzeźbić?

Ryzykować?

Ewentualna naprawa pochłonie koszty przy których zastosowanie rozwiązań do tego celu przewidzianych to pikuś (tak ostatnio popularny Pan Pikuś)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdyby zwykłe kotwy przedłuzyć poprzez dospawanie do dłuzszej grubszej blachy i zabezpieczyc antykorozyjnie. Ma to sens, czy zastosować na boki i górę raczej systemowe ?

Zwykła kotwa ma niewystarczające trzymanie "na boki" a w styropianie okna nie zaklinujesz. Wysunięcie 10cm to dużo i tutaj eksperymenty mogą skończyć się nieciekawie. Znając zasady klinowania okien możesz pokusić się o wykonanie trwałych punktów podparcia nie tylko od dołu ale także w zalecanych miejscach stałych podparć i tam zastosować kliny pvc i mocowanie wkrętem do ramy. Wtedy w innych miejscach (te miejsca, gdzie normalnie wyjmuje się kiny po montażu) mogą być już złapane znacznie słabszymi kotwami, np. wykonanymi z bednarki.

Czy okna montujesz na etapie postawienia samej ściany czy też masz już mur osłonowy?

 

Mur osłonowy juz jest ( takie samo światło jak muru konstrukcyjnego ) ale pewnie po zastosowaniu foli paroprzepuszczalnej, wykończę boki 2-3cm twardego styropianu lub styroduru i na to tynk z podwójna siatką zaciagnieta na mur, który potem bedzie otynkowany. Myślałem właśnie o przyspawaniu tradycyjnych kotew do bednarki. Kotwa wtedy ulegnie znacznemu usztywnieniu ale bedzie mogła sie troche poddac gdy okno zacznie w lecie pracować , czy to zły pomysł. W ostatecznosci, zgodnie z wymiarami okien mogę zamontować w murze po bokach i od góry te mocne profile "L" ale czy jest to konstrukcyjnie uzasadnione, gdy od spodu bedzie bardzo solidne podparcie a zwykłe kotwy wzmocnione i przedłużone ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdyby zwykłe kotwy przedłuzyć poprzez dospawanie do dłuzszej grubszej blachy i zabezpieczyc antykorozyjnie. Ma to sens, czy zastosować na boki i górę raczej systemowe ?
powiem tak.

Kupujesz okna za kupę kasy.

Montujesz je wysadzone ostro poza lico muru.

Chcesz rzeźbić?

Ryzykować?

Ewentualna naprawa pochłonie koszty przy których zastosowanie rozwiązań do tego celu przewidzianych to pikuś (tak ostatnio popularny Pan Pikuś)

 

Jareko, ale mi właśnie chodzi o bardzo stabilne podparcie od dołu. Może jestem przewrazliwiony ale właśnie te systemowe niemieckie kotwy do ścian 3W nie wyglądaja zbyt solidnie. Montowane dwoma kołkami od góry. Ja te swoje siermiężne profile stalowe chcę przykręcic od góry dwoma i po zagieciu jednym od czoła wewnetrznej strony muru. Na bank rozwiazanie pewne i tanie. Zastanawiam sie tylko co z bokami i góra. Stad moje pytanie o wzmacnianie przedłużanie zwykłych kotew. Wcale nie wykluczam zastosowanie systemowych i drogich :-? kotew do mocowania boków i góry okien.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, prosze o porade apropos drzwi z kuchni na taras 230x90 /wiem ze bylo juz o 255x95, ale 25cm robi roznice :) /. Najchetniej zeby szyba byla w jednym kawalku - bez przewiazki.

- czy wersja uchylna wchodzi w rachube?

- czy szyba 44.4 LE/12/4/12/4.1 LE (jak mysle P4 na zewnatrz, P1 od wewnatrz - dla bezpieczenstwa dzieciakow) bedzie wystarczajaco sztywna ?

- czy taki pakiet szybowy da mi Uw<0,9 i przyzwoita przepuszczalnosc promieni slonecznych ?

- w jaki profil by to najlepiej wsadzic (mysle o Schuco/Salamander/Rehau), inny ?

 

Czy mozecie polecic dobrych przedstawicieli ww firm na Slasku /najlepiej w okolicach Gliwic/ ?

 

Dzieki za cenna wiedze jaka moglem tutaj znalesc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

będzie ciężki, ciężkie jak cholera, i zapewne w kolorze? Pomysł niezły ale...

W standardowym profilu okiennym mało prawdopodobne by przeżyło to rok, trzeba zamienić na profil tzw. pośredni bądź drzwiowy (nie każdy system dostępny u nas ma profil pośredni)

no i błąd w oznaczeniu szyby - nie ma czegoś takiego jak 4.1 - szyba bezpieczna ma oznaczenie 33.1 i sprawdź czy aby na pewno na P-4 i O-2 będzie warstwa nisko emisyjna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

będzie ciężki, ciężkie jak cholera, i zapewne w kolorze? Pomysł niezły ale...

W standardowym profilu okiennym mało prawdopodobne by przeżyło to rok, trzeba zamienić na profil tzw. pośredni bądź drzwiowy (nie każdy system dostępny u nas ma profil pośredni)

no i błąd w oznaczeniu szyby - nie ma czegoś takiego jak 4.1 - szyba bezpieczna ma oznaczenie 33.1 i sprawdź czy aby na pewno na P-4 i O-2 będzie warstwa nisko emisyjna

 

Tak w kolorze zloty/ciemny dab, zgadza sie zgubilem jedna czworke.. powinno byc chyba:

44.4/12/4/12/44.1

, sugerujesz, ze jak juz to 44.4/12/4/12/33.1 ? Tylko wlasnie uwzglednilem wczesniej juz omawiany przez was problem sztywnosci - stad wniosek ze 44.1 bedzie lepsza na tak duza powiezchnie od 33.1..

A od Jezierskiego w schuco - oczywiscie w profilu drzwiowym byla by taka opcja z warstwa niskoemisyjna ? Czy w tym przypadku w profilu drzwiowym bezpieczniej juz myslec o opcji z uchylem ? To bedzie kosztowac - wiec musi posluzyc.. o aluminium nie chce raczej myslec..

 

Dzieki! Szkoda ze tak daleko jestes od Gliwic..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i po co Ci z dwu stron szyby klejone - od zewnatrz rozumiem ale od wewnatrz to nie ma potzreby. Byloby to konieczne jakby to byly szyby szklenia stalego o duzej powierzchni i wbudowane w elewacje.

 

Hej, sugerujesz ze szyba hartowana bedzie lepsza? - chodzi mi o bezpieczenstwo dzieci, przeciez taka szybe w drzwiach, ktorymi manipulujesz latwiej zbic (jezeli juz) niz wbudowana na stale w elewacje.

 

Mysle o dzwiach uchylnych, poniewaz kuchnia jest zamknieta - sa w niej jeszcze 2 okna, jedno 50/120 i drugie duze 2x 75/120 ale nie otwieralne i w lecie chcialbym miec mozliwosc lepszego przewietrzania, bez koniecznosci otwierania drzwi - po to jest wlasnie uchyl.

 

Tak to wyglada:

http://lh5.ggpht.com/_6uOocC2M18c/SwaJyOxC1EI/AAAAAAAAAE4/POVV0BcqExc/s800/kuchnia-okna.JPG

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szyba 44.2 (badz 44.4) / 12 / 4 / 12 / 33.1 o k=0,7 u Jezierskiego występuje i tak laminowana szyba od środka jest wystarczającym zabezpieczeniem życia i zdrowia dzieci i każdego z domowników.

"Podziwiam" nonszalancje tych którzy bardzo duże przeszklenia od samej podłogi pozostawiają od środka bez jakiegokolwiek zabezpieczenia. Ja rozumiem, ze to dodatkowa kasa ale nic nie jest warte naszego zdrowia czy wręcz życia. Wpaść w taka szybę brrrrr.... horror. Jak to mówią, lepiej być mądrym przed szkoda niż później płakać.

W Schuco CT-70 jak i Si82 profil tzw. pośredni oczywiście istnieje i jest dostępny zaś Gliwice nie są na końcu świata :)

Pchelek - w pełni rozumiem tych którzy dbają o bezpieczeństwo, sam na sobie mam slad jak wpadłem w przeszklone drzwi będąc jedenastolatkiem więc sądzę, że jeśli mamy do czynienia z osobą dbająca o zdrowie swoich dzieci to trzeba taka postawę chwalić a nie poddawać sens takiego rozwiązania w wątpliwość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...