Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Jaki wybrałeś/łaś materiał na profile okna?  

597 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Jaki wybrałeś/łaś materiał na profile okna?



Recommended Posts

  • Odpowiedzi 31,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

  • jareko

    4558

  • finlandia

    1832

  • Charlie

    1644

  • bwojtek

    1394

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Za co go podaję? Między innymi za jego chamstwo i nie odpowiednie zachowanie. Nie będzie mi groził wystawieniem faktury za to ze przyjechał bo ja mam prawo wzywać serwis tyle razy ile jest to potrzebne. Tym bardziej, że skoro coś mi się urywa to chyba logiczne. Powinien podejść do sprawy w inny sposób i próbowac to jakoś rozwiązać a nie zrzucać winy na nas i grozić.

Umowa jest źle sformułowana-przesłałam ją do analizy specjaliście i naprawdę wielu rzeczy można się doczepić. Tak naprawde nic niej nie wynika

Jesli chodzi o te urwane zaczepy obwodowe od ramy ościeżnicy- sami to naprawimy, bo niewarto się denerwować.

Jesli stwierdza, że to wina złego montażu to powinien w takim razie dać instrukcję montażu i przeprowadzić szkolenie otwierania. Po prostu nie ma racji.

Oprócz odpowiedzialności z tytułu udzielonej gwarancji jakości odpowiada również jako sprzedawca okien z tytułu tak zwanej niezgodności wyrobu konsumpcyjnego z umową. Okno z urwanymi zaczepami obwodowymi znajdującymi się w części pomiędzy górnym i dolnym zawiasem okna z pewnością nie jest wyrobem pełnowartościowym, co zweryfikowałyby pierwsze podmuchy silniejszego wiatru. Ja zapłaciłam za te okna niemałe pieniądze i kupowałam okna dobrej jakości a nie bubel.

JESLI KTOŚ SZUKA OKIEN TO POECAM ODWIEDZIĆ STRONĘ OKNOTEST.PL tam obiektywnie doradzą. Dziękuję Panu Andrzejowi za pomoc.

Każdy ma swoje zdanie a ja tej firmy nie polecam i to jest moje.Kończę już ten temat i zyczę wszystkim dobrych wyborów !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ależ ja też polecam tą stronę szukającym wiedzy o oknach. Z tym że, przeciętny człowiek może wyjść stamtąd jeszcze większym mętlikiem w głowie niż miało się na początku. TO zalezy od zdolności przyswajania wiedzy (ja np. jestem na o/d/porny na teorię;)

Urwane zaczepy? Patrzę na nie podobnie jak Stary. To nie wygląda na za krótki wkręt, a na urwany wkręt.. Możliwe jest coś takiego w sytuacji, kiedy np. okno "walnęło o glebę" - tzn nic mu się nie stało pozornie, ale wkręty popękały., bo skrzydło naparło swoją zwielokrotnioną wagą na zaczepy. Widziałem coś takiego - duża przesuwka była stawiana dzwigiem. Została postawiona zbyt mocno i szlag trafił wkręty. Wszystkie popękały.

Nie twierdzę że tu się coś takiego stało, ale tej teorii też nie można wykluczyć.

 

Za to na podstawie "braków formalnych" można by zakwestionować wg mnie 75% sprzedawanych w Polsce okien.

 

KK - 2 lata jest, ale nie z tytułu gwarancji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za co go podaję? .... Nie będzie mi groził wystawieniem faktury za to ze przyjechał bo ja mam prawo wzywać serwis tyle razy ile jest to potrzebne....
Ciekawe, mimo wszystko ciekawe podejście. Zastanawia mnie tylko czy podobnie radykalne kroki szanowni klienci podejmują w sytuacji konieczności zapłaty za nieuzasadnione wezwanie Pogotowia Ratunkowego, Policji czy Straży.

Tzw niezgodność towaru z umową - słowo wytrych, nadużywane nagminnie ale gdy przychodzi co do czego okazuje się, że to tylko wyobrażenia klienta za podpowiedzią wszelkiej maści "doradców". Proponuje najpierw dokładnie wczytać się w ustawę :)

 

Powodów wyrwania zaczepów może być tyle, że teraz to wróżenie z fusów. Miejsce pęknięcia śruby nie wskazuje jednoznacznie na błąd produkcyjny - bardziej na błąd użytkowy - ale to naprawdę teraz są dywagacje nie mające znaczenia

Tak naprawdę nie znamy szczegółów ale jedno jest pewne - klient został przez sprzedawce wkurzony niemiłosiernie. Przykre to ze niektórzy handlowcy nie pojmują jeszcze ze wpadki, jak się zdarza to podstawa jest umiejętność wyjścia z takiej sytuacji. Jeden wściekły klient rozgłosi to całemu światu - czy ma racje czy nie - ale uczyni wszystko by nagłośnić sprawę i przedstawi ja tak jak uważa. Dobry handlowiec uczyni wszystko by naprawić swoje bądź producenta błędy i wyjść z twarzą z sytuacji bo wie ze to wcześniej czy później zaprocentuje kolejnymi poleceniami

Edytowane przez jareko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pani Sylwia ma rację, Stary ma rację, Fin ma rację, Jareko ma rację i pewnie ja też ją mam. Widoczny na zdjęciu wkręt jest ścięty. Pewnie tak jak to zwykle bywa nastąpił splot różnych okoliczności, w wyniku których stało się to, co się stało. Sprzedawca dziwnie podszedł do tematu, bo jak już był na budowie, to przykręcenie zaczepu (obojętnie winny czy nie winny) toż to pikuś. Jeśli nie był, nie powinien z góry odrzucać roszczeń gwarancyjnych, bo sam nie wie dlaczego to to dziadostwo odpadło od ramy. Jeśli był i stwierdził, że to wina nabywców, to powinien chyba na piśmie im wyklarować co, jak i dlaczego, i to mogłoby stanowić próbę podjęcia przez niego rozmów o odmowie wykonania naprawy gwarancyjnej. Dlaczego tylko próbę? Bo jeśli udzielona gwarancja wynika z klauzuli w umowie (a wynika), a nie wydano karty gwarancyjnej (a nie wydano), z której wynikałoby, że tego typu uszkodzenie następujące z zawinionego działania nabywcy lub osób działających w jego imieniu jest wyłączone z ochrony gwarancyjnej, to ochronie podlega każde uszkodzenie okna, które pogarsza jego właściwości eksploatacyjne lub czyni je niezdatnym do użytku. Można powiedzieć nawet, że niezależnie od przyczyny powstania tego uszkodzenia.

Sprzedawca mógłby wtedy pójść drogą dowodzenia, że gwarancja w umowie bez karty gwarancyjnej nie jest gwarancją, ale to pogorszyłoby sprawę, bo wtedy ewidentnie dochodzi do stosowania przez sprzedawcę praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów (kara do 10% przychodu z poprzedniego roku). Itd itp. Po prostu pan sprzedawca nie wiele wie o oknach, a jeszcze mniej o sprzedaży konsumenckiej. A śrubka mogła też "penknonć" sama z siebie pod przemożnym wpływem rolki zasuwnicy, bo miała "skośne oczy" i była tania:-). To się chyba nazywa zmęczenie materiału.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez T12345T
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jareko,

Uw jest tu podane dla pewnej wartości okien( zwykle okna jednoskrzydłowego o wymiarach około 116x144). Jak widzę po logo to tak jakby Włoszczowa? Chociaż po "pomyśle" podobne jest to do Sokółki?

takie okno ma współczynnik U lepszy o ,01 - 0,2 od "zwykłej" trójszybówki. Nie znam dopłaty, ale wróżę że oszczędność zwróci się po jakiej dekadzie? może dwóch?

 

A wracając do przypadku Sylwii - co zmieniłoby dostarczenie instrukcji? Przecież "fachowiec" który to montował "znał się na rzeczy "i byłoby mu niegodne zaglądać do jakiś papierków. A nawet jeśli by to zrobił.. to on i tak "wiedziałby lpiej" wszak "robił to nie raz".

Test - zgadzam się z Twoją ostatnią wypowiedzią w 100%. Myślałem o tym wkręcie i tak uznałem - był może o grosz tańszy od dobrego markowego.. ale ten jednen grosz to dla Producenta nierzadko kilkaset złotych (a może kilka tysięcy zł?) w skali roku ;-)

Edytowane przez finlandia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....A wracając do przypadku Sylwii - co zmieniłoby dostarczenie instrukcji? Przecież "fachowiec" który to montował "znał się na rzeczy "i byłoby mu niegodne zaglądać do jakiś papierków. A nawet jeśli by to zrobił.. to on i tak "wiedziałby lpiej" wszak "robił to nie raz".....

Test - zgadzam się z Twoją ostatnią wypowiedzią w 100%. Myślałem o tym wkręcie i tak uznałem - był może o grosz tańszy od dobrego markowego.. ale ten jednen grosz to dla Producenta nierzadko kilkaset złotych (a może kilka tysięcy zł?) w skali roku ;-)

Znam taka jedna firmę co kupuje śrubki nie w Wurth czy inne markowe. Fin - nawet nie wiesz jaka to oszczędność w skali roku. Mało tego - wiesz jak ta oszczędność wzrasta kiedy zamiast co 20-30 cm mocować wzmocnienie wkręca się tylko jedna śrubę na cały profil? A wiesz jakie dodatkowe oszczędności dają klamki a 1,20 PLN zamiast firmowych? To już idzie naprawdę w tysiące i to przy dużej produkcji "okien" w całkiem niezłe tysiące.

 

A co do montażu. Mimo wszystko instrukcja powinna być - nawet jeśli "fachowiec" zna się na stawianiu ścian czy robieniu więźby - wszak ekipy budujące są od wszystkiego i swoje sposoby maja - nagminnie montując na piane bez kotew lub z jedna kotwa na jedną stronę czy podpierając ciężkie okna na styropianie czy tylko pianując - i bynajmniej nie jest to żart - widziałem to na budowach nie raz.

Niestety, tu winny jest tak naprawdę tylko i wyłącznie Inwestor mając takie podejście od "oszczędzania". Pomijam już to, że okna w takim wypadku powinny być z 22% VAT-em - ciekawe czy są i czy w ogóle jest jakakolwiek faktura. Co nie zmienia faktu, że "handlowiec" powinien zachować się inaczej a nie tak jak Sylwia opisuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wiem że Uw zależy od wielości okna, ale wartość jaką podają prawdopodobnie tak jak napisał finlandia dotyczy jakiegoś standardowego rozmiaru.

Producentem jest rzeczywiście Sokółka, i na swojej stronie podają że sam pakiet trój szybowy ma U 0,6 W/m2K.

Jeśli Uw dotyczyłoby rzeczywiście okna takiego jak w przykładzie, to znaczyłby to chyba że rama jest bardzo ciepła.

W przypadku zwrotu dodatkowych kosztów po dekadzie to jak dla mnie ma to jeszcze sens.

Na czekanie przez dwie dekady na amortyzacje tego rozwiązania to już chyba za stary jestem.:D

Mogę nie dotrwać.;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wybacz, ale jeśli nie jest podany wymiar okna dla którego podano Uw nie masz pewności czy porównujesz parametry podobnych gabarytowo okien

W dzisiejszych czasach żonglerka wartością Uw - w swietle nieznajomości tematu przez większość klientów - staje sie podstawowym argumentem w walce o klienta.

Pisałem juz kilka razy o celowym pomijaniu współczynnika liniowego na styku szyba - profil w przesyłanych ofertach

Marketing, jeszcze raz marketing - podają Uw dla kilku wymiarów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

Proszę o pomoc. Stoję przed wymianą pakietów szybowych 24mm na P4.

I teraz przy zamawianiu pakietu P4 z ramką dystansową 16mm -pakiet wychodzi ok 30mm i należy wymienić listwy przyszybowe. Aby tego uniknąć jest możliwość zamówienia z ramką 10mm i pakiet P4 będzie miał 24mm.

Problem polega na stracie U z 1,1 na 1,3 jeżeli wybiorę ramkę dystansową 10mm.

 

Czy warto się tym przejmować i wymieniać jednak listwy, biorąc pakiet 30mm z U=1,1 ? Czy to duże straty? Czytałem że po kilku latach i tak argon ucieka i ten współczynnik rośnie ale nie wiem czy to bajki czy prawda.

 

Zapewne podobne pytanie już było ale nie jestem w stanie przerobić całego tego wątku (po kilkunastu stronach padłem). Proszę o wyrozumiałość.

Dzięki

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... okna w takim wypadku powinny być z 22% VAT-em - ciekawe czy są i czy w ogóle jest jakakolwiek faktura. Co nie zmienia faktu, że "handlowiec" powinien zachować się inaczej a nie tak jak Sylwia opisuje

 

Jarku, no to zaspokoję Twoją "skarbową" ciekawość. Jest faktura z 22% vat! Widziałem! Naocznie:-):-):-). A co do "niezmienionego faktu" pełna zgoda. Powinien zachować się inaczej.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego Test - różne rzeczy w swej karierze zawodowej widziałem - stąd moje pytanie. Nie żebym od razy dyskredytował uczciwość Sylwi - jeśli tak to odebrałaś to najmocniej przepraszam.

 

cysterniarz - jeśli już wymieniasz szyby to czyń to całościowo a nie po łebkach. Wymieniaj szkło i listwy i o argon sie nie martw - wiele idiotycznych teorii krąży na temat jego znikania. Kiedyś usłyszałem, że przeciska się pomiędzy ziarenkami piasku - wszak szyba to piasek tyle że kwarcowy. Więcej kretynizmów cytować mi się nie chce - ten chyba był największy ;) 0,2 na współczynniku k to już naprawdę dużo - przełoży sie cirka na 0,1 - 0,15 mniej na Uw całego okna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Jestem tu nowy, ale już pracowicie przeczytałem hekto-strony forum, bo jak przeczuwałem, okna to nie taka tam 'bułka z masłem' :). I rzeczywiście, tony wiedzy - szacunek dla ekspertów na tym forum!

 

I z prośbą w postaci pytań:

Mam do zamontowania okna (z parapetami zew. i wew.) w starym bloczku, ocieplonym i wybrałem bez szaleństwa: produkcji Vetrex (Veka Perfectline i Effectline w standardowym oszkleniu).

Natomiast montuje Nowal (http://www.nowal.com.pl) - ktoś coś słyszał o tej firmie?

 

Mam też taśmę rozprężną illmod 20/10 - chętnie ją wykorzystam, skoro już jest, ale mam pytanie, czy warto i czy się nadaje? Czy tylko w parze z folią paroszczelną, czy sama też ma sens? Czy lepiej poprzestać na pianie, bo np. jest większa gwarancja, że ekipa zrobi to dobrze?

 

Co do piany spotkałem się ze zdecydowanymi opiniami, że zalecana jest wyłącznie niskoprężna. I że na ościeżnicy powinny być dystanse/ślizgacze ustawiające do pianowania.

Natomiast wcześniej, po demontażu starych okien powinno się wyczyścić otwór z pyłu i ew. tłuszczu, bo inaczej piana może słabo chwycić. I jeszcze, że po pianowaniu najlepiej było by poczekać z wykończeniem do następnego dnia, bo tyle trwa pełne utwardzenie piany.

Czy eksperci forumowi to potwierdzają?

 

Nie wiem także, czy okna powinny być max. wysunięte/zlicowane z murem, a raczej w moim przypadku dociśnięte do zewn. warstwy ocieplenia?

I czy walczyć o listwę podparapetową (podobno przy wymianie czasem się nie da)?

 

Oj, zebrało się tych pytań, ale widzę, że na tym forum można liczyć na rzetelne odpowiedzi, więc spisałem dręczące mnie kwestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam też taśmę rozprężną illmod 20/10 - chętnie ją wykorzystam, skoro już jest, ale mam pytanie, czy warto i czy się nadaje? Czy tylko w parze z folią paroszczelną, czy sama też ma sens?

 

Teofilosie, spojrzyj na te zdjęcia i zobacz do czego i jak wykorzystuje się taśmę rozprężną przy wymianie okien.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam do zamontowania okna (z parapetami zew. i wew.) w starym bloczku, ocieplonym i wybrałem bez szaleństwa: produkcji Vetrex (Veka Perfectline i Effectline w standardowym oszkleniu). Natomiast montuje Nowal (http://www.nowal.com.pl) - ktoś coś słyszał o tej firmie?
niestety nie

 

Mam też taśmę rozprężną illmod 20/10 - chętnie ją wykorzystam, skoro już jest, ale mam pytanie, czy warto i czy się nadaje? Czy tylko w parze z folią paroszczelną, czy sama też ma sens? Czy lepiej poprzestać na pianie, bo np. jest większa gwarancja, że ekipa zrobi to dobrze?

http://jareko.pl/page12.php

tak naprawdę szanse na prawidłowy montaż na taśmy rozprężne można ocenić po wyrwaniu okna

Czy jest sens? Dla mnie przerost formy nad treścią

 

Co do piany spotkałem się ze zdecydowanymi opiniami, że zalecana jest wyłącznie niskoprężna. I że na ościeżnicy powinny być dystanse/ślizgacze ustawiające do pianowania.

Natomiast wcześniej, po demontażu starych okien powinno się wyczyścić otwór z pyłu i ew. tłuszczu, bo inaczej piana może słabo chwycić. I jeszcze, że po pianowaniu najlepiej było by poczekać z wykończeniem do następnego dnia, bo tyle trwa pełne utwardzenie piany.

odkurzyć miotełką, zwilżyć (choć wbrew pozorom nie zawsze), opianować (nie ma znaczenia jaka piana), obciąć piane, zatynkować, mieszkać i zapomnieć o oknach :)

 

Nie wiem także, czy okna powinny być max. wysunięte/zlicowane z murem, a raczej w moim przypadku dociśnięte do zewn. warstwy ocieplenia?

I czy walczyć o listwę podparapetową (podobno przy wymianie czasem się nie da)?

Podobno - jest prawdą. Jeśli zaraz po wstawieniu okien planujesz docieplenie minimum 10 cm styropianu okno powinno licować z zewnętrzna płaszczyzną ściany nośnej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

Proszę o pomoc. Stoję przed wymianą pakietów szybowych 24mm na P4.

I teraz przy zamawianiu pakietu P4 z ramką dystansową 16mm -pakiet wychodzi ok 30mm i należy wymienić listwy przyszybowe. Aby tego uniknąć jest możliwość zamówienia z ramką 10mm i pakiet P4 będzie miał 24mm.

Problem polega na stracie U z 1,1 na 1,3 jeżeli wybiorę ramkę dystansową 10mm.

 

Czy warto się tym przejmować i wymieniać jednak listwy, biorąc pakiet 30mm z U=1,1 ? Czy to duże straty? Czytałem że po kilku latach i tak argon ucieka i ten współczynnik rośnie ale nie wiem czy to bajki czy prawda.

 

Zapewne podobne pytanie już było ale nie jestem w stanie przerobić całego tego wątku (po kilkunastu stronach padłem). Proszę o wyrozumiałość.

Dzięki

pozdr.

Wymieniasz szyby na pakiet z P4 czyli szkłem utrudniającym włamanie. Ale co z okuciami i klamką odpowiednimi dla opcji utrudniającej włamanie ?

Sprawa współczynnika przenikalności cieplnej. Rzeczywiście szerokość ramki dystansowej między szybami determinuje "U"szyby w granicach 0,3. Różnice są odczuwalne finansowo przy dużej powierzchni szkła w obiekcie - od 30 m2 w górę. Prrzy standardowym M4 w blokach są to akademickie różnice w skali roku ( wartość kilku piwek).

Gaz Argon oczywiście, że "ucieka" z komory szyby z tej prostej przyczyny, że nie wymyślono jeszcze szczeliwa w 100% aktywnego przez cały swój okres aktywności. "Ucieczka" odbywa się w ilości ok.1% rocznie. Ale...wartość współczynnika U = 1,1 W/m2K jest już osiągana przy 85% wypełnienia komory szybki. Współczesne linie technologiczne wypełniają w 100% komorę. W związku z tym przez 15 lat od wyprodukowania szyba bryluje na współczynniku U = 1,1 W/m2K. Po tym okresie następuje jego spadek do wartości 1,4 W/m2K z 1,1 W/m2K.

Ta prosta zależność pokazuje konieczność wymiany pakietu na nowy do czego gorąco każdeg namawiam !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie do specjalistów.

Co sądzicie o takim rozwiązaniu?

[ATTACH=CONFIG]10676[/ATTACH]

Ma to sens, czy może ktoś już przedobrzył?

Współczynnik przenikania ciepła Uw wynosi 0.81 W/m2K.

To chyba nieźle, ale przypuszczam że cena będzie również niezła. ;)

Konstrukcja tę wymysliła firma INTERNORM . Polska ją zassała.

Konstrukcja jest cieplejsza i dodatkowo zewnetrzna strefa ram okna jest uodporniona na agresywne środowisko. Aluminiowe profile do okien drewnianych stosuje się pasie przybrzeżnym i centrech miast szczególnie przy arteriach komunikacyjnych oraz w strefach przemysłowych. Minusem tej konstrukcji jest walor estetyczny spowodowany wyglądem aluminium.

Inna konstrukcja kantówki pozwala uzyskać jeszcze lepszy współczynnik U dla całego okna <0,8 W/m2K - jest to kantówka drewniania z wkładem termicznym o łącznej grubości 101 mm z pakietem 3 szybowym. Kilka "stolarni" w Polsce ma w propgramie produkcji taką konstrukcję kwalifikowaną jako okno do budynków pasywnych. Niestety, ale cena m2 jest mocno wysoka ale i tak niższa od niemieckich realiów gdzie te konstrukcje mają powodzenie.

Uwaga: w liczeniu zwrotu kosztów inwestycji w zaawansowane technologie passive popełnia się podstawowy bład - robi się je w cenach nośników energii współczesnych. Tak naprawdę powinno je się robić w cenach 3 a nawet 5 krotnie wyższych od dzisiejszych. Ten sam błąd popełniają inwestorzy przy docieplaniu budynków odnośnie grubości styro bądź wełny - jeszcze niedawno standardem była grubość 10 cm - 12 cm a dzisiaj już 20 cm to mało. Ale zawsze można okno wymienić na cieplejsze a do ściany dokleić kolejną warstwę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...