Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Jak zabezpieczyć taras przed wodą?


Christo24

Recommended Posts

U mnie cokół też niski; tarasy będą z kostki, schody też.

Martwię się tylko o te fragmenty ściany, które są ponad cokołem, a które trzeba będzie zasypać, i też o te fragmenty, które będą powyżej tarasu (będą bez cokołu, trochę narażone na zachlapania i zawilgocenie od gruntu).

Macie moze jakieś pomysły na zabezpieczenie tych miejsc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 46
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Ja mam 30 cm nad poziomem gruntu (garaż i kotłownia 10 cm) i uważam że jest super. Dlaczego nie wyżej o dwa bloczki?:

1. Wyższy koszt (ściany fundamentowej, ocieplenia, piasku do zasypywania + ubijanie)

2. Trzeba zbudować wysoki taras, wysokie schody, wysoki podjazd do garażu

3. Każdego dnia po tych schodach wchodzić i schodzić

...same minusy więc po co?

(mówimy oczywiście o domu bez piwnicy).

 

W zasadzie nie rozumiem Twojego pytania z tymi minusami - gdyż sam na wstepie piszesz że masz 30 cm ponad gruntem........... - czyli jednak masz troche wyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie nie rozumiem Twojego pytania z tymi minusami - gdyż sam na wstepie piszesz że masz 30 cm ponad gruntem........... - czyli jednak masz troche wyżej.
Wyżej musi być.

Tylko że ludzie (np. mój budujący się sąsiad) dołożył 3-4 bloczki wyżej. Potem nawiózł z 10 wielkich wywrotek ziemi, które ręcznie rozgarniał. A do garażu będzie musiał zrobić zjazd, wysokie schody i taras. Pewnie jeszcze nie wie ile to będzie go kosztować i jakie problemy eksploatacyjne będą go czekać w codziennym użytkowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyżej musi być.

Tylko że ludzie (np. mój budujący się sąsiad) dołożył 3-4 bloczki wyżej. Potem nawiózł z 10 wielkich wywrotek ziemi, które ręcznie rozgarniał. A do garażu będzie musiał zrobić zjazd, wysokie schody i taras. Pewnie jeszcze nie wie ile to będzie go kosztować i jakie problemy eksploatacyjne będą go czekać w codziennym użytkowaniu.

 

Nie no nie mówimy tu o robieniu 50 cm ponad to co potrzebne. Istotne jest aby poziom zera było ponad poziomem gruntu - jaki ma być docelowo wokół posesji. Unika się wtedy sytuacji jak z watku powyżej. Oczywiście wszystko zależy także od innych czynników i czasami odwodnienia nie idzie uniknąć. Nie mniej 25 cm nad gruntem - 2 bloczki - w koszty nikogo nie wpędza a bynajmniej na dom się nie leje........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zajrzałam, czy ktoś odpowiedział mi coś. Widać niezbyt jasno opisałam sytuację.

A więc:

Mam cokół 15 cm. Poziom "0" posadzki 25 cm wyżej. razem 40 cm.

Zamierzam zrobić schody wejściowe i tarasy z kostki (albo płyt na guncie, w każdym bądź razie).

Na dzień dzisiejszy mam cokół wykończony klejem z zatopioną w nim siatką. Na ścianach tynk tradycyjny.

Zastanawiam się jak rozwiązać kwestie izolacji przeciwwilgociowej ściany (ponad cokołem), w tych miejscach, gdzie będzie zasypana piaskiem. Wysokość schodów i tarasów będzie na poziomie "0", (czyli ich wysokość będzie 40 cm). Cokół mam zaizolowany dysperbitem i ocieplony styro. Na wysokość 25 cm (czyli już tam jest tynk) będę musiała zasypać ściany podbudową pod kostkę i tu zagwozdke mam:

co zrobić, jak zabezpieczyć otynkowaną ścianę (żeby było i skutecznie i estetycznie).

Przed zasypaniem ścian w okolicach progów, będę je musiała czymś potraktować, jakoś uchronić przed wilgocią od gruntu, który będzie do nich przylegał na wysokości 25 cm..

Ale też wypadało by je jakoś zabezpieczyć przed zachlapaniem np, przez odbite od powierzchi tarasów krople deszczu, czy zawigocenia od zalegającego śniegu.

Skoro więc chronimy ściany robiąc cokoły na wysokość 30 cm, to wypadaoby mi też zrobić jakieś zabezpieczenie... impregnację(?) do tej wysokości, licząc od powierzchni schodów / tarasów.

 

 

Zapodajcie, proszę, jakieś rozwiązania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bajanadjembe,chyba rozumiem o co chodzi,ja tez tak mam-np okno tarasowe jest wyżej niż cokół.Zapobiegawczo podłożyłam pod drzwi tarasowe" gęsty "styrodur wodoodporny i wydaje mi się że to wystarczy,bo piasek sam w sobie to materiał który wody chyba nie przetrzymuje i iakoś szczególnie nie będzie jej podciągał.Może właśnie jakiś paseczek takiego styroduru tam trzaśnij,parę centymetrów niżej niż podłoga na tarasie żeby przykryć go kostką.Dla lepszej filtracji więcej żwirku może podsypać bliżej domu?

 

Ale też wypadało by je jakoś zabezpieczyć przed zachlapaniem np, przez odbite od powierzchi tarasów krople deszczu, czy zawigocenia od zalegającego śniegu.
Tutaj jeżeli chcemy być tak dalece przewidywalni i aż tak się zabezpieczać,należałoby chyba zrobić po prostu tynk silikonowy albo obłożyć ścianę jakiś klinkierem czy kamieniem.

Albo zadaszenie tarasu.

Edytowane przez marynata
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja pod drzwiami mam wymurowaną ścianę 20 cm. Ponieważ nie mam żadnego profila pod oknem (ościeżnica stoi bezpośrednio, na murze ), to na ten próg i ścianę pod nim mam taki specjalny fartuch z bitumem przyklejony jako izolację.

Ściany po obu stronach drzwi tarasowych myślałam ,na wysokości dokąd piasek będzie, dysperbitem pomazać i folię kubelkową dać. Nie wiem, może i sama folia kubekowa by wystarczyła.

To co ponad kostką wypadnie zamierzałam jakimś impregnatem potraktować. Tylko nie wiem, czy potem chwyci farba. Tzn.: impregnować tynk (mam tradycyjny) przed malowaniem, czy dopiero po malowaniu.

Zadaszenie? Chyba nie będzie.

Dzięki, że się zainteresowałaś.

Edytowane przez bajanadjembe
nie z bitumem, tylko z butylem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak widzę w dziennikach budowy to ludzie nie robią nic.I wydaje mi się że nie mają problemów,bo wątków o tym jakoś tu nie ma.

Także cokolwiek dasz,jak planujesz folię,będzie ok.

Jeżeli malujesz tynk,to farbą odporną na wilgoć i zmywanie,może silikonową.

A jak już mają to czeka ich kosztowna "poprawka"

Wykwity na kostce granitowej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja pod drzwiami mam wymurowaną ścianę 20 cm. Ponieważ nie mam żadnego profila pod oknem (ościeżnica stoi bezpośrednio, na murze )

Pod drzwiami musi być izolacja cieplna (styropian/pianka), a drzwi podpieramy jedynie w punktach nacisku - tak jak przy drzwiach balkonowych

Poczytaj:

Co pod próg okna balkonowego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ściana, na której "stoją" drzwi jest, jak cały dom, z betonu komórkowego 400 i ma szerokość 36,5 cm. Drzwi balkonowe i tarasowe niestety (albo stety) sa zamontowane bez listew podprogowych. Od spodu ościeżnica jest dokładnie zapiankowana (szczelina była nie wieksza niż 2 cm). Przy klejeniu gresu życzyłam sobie w narożniku podłoga/okno wkleić taką taśmę z folią w płynie, jak do uszczelnień w łazienkach. Z zewnątrz są fartuchy z butylem (schuco).

Panfotograf, ponieważ okno "stoi" te 2 cm powyżej poziomu posadzki i tarasu, nie wyobrażam sobie gdzie miałby być ten styropian. Ściana fundamentowa z bloczków betonowych jest zaizolowana i "ocieplona". Ścian ytonga nie ocieplam.

To samo z drzwiami balkonowymi. Nie będę dłubać w ścianie grugości 36,5 cm rowków na 10 cm pod oknami/drzwiami, żeby wpuścić tam styropian.

Nie wiem, może ja czegoś nie rozumiem.

 

Marynata, u mnie te fartuchy konieczne, bo ytong jest materiałem dosyć nasiąkiwym. Firma, któr fobiła mi okna sama zaproponowała mi te fartuchy (to rozwiazanie producenta profii okiennych), by tę strefę uchronić przed podciekaniem wilgoci.

Teraz się zastanawiam jak postąpic ze ścianą po bokach (taras będzie szerszy niż próg drzwi, a piasek tak samo wysoko.

Edytowane przez bajanadjembe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ponieważ okno "stoi" te 2 cm powyżej poziomu posadzki i tarasu, nie wyobrażam sobie gdzie miałby być ten styropian. Ściana fundamentowa z bloczków betonowych jest zaizolowana i "ocieplona". Ścian ytonga nie ocieplam.

To samo z drzwiami balkonowymi. Nie będę dłubać w ścianie grugości 36,5 cm rowków na 10 cm pod oknami/drzwiami, żeby wpuścić tam styropian.

Nie wiem, może ja czegoś nie rozumiem.

 

Chodzi o to żeby pomiędzy wylewką wewnątrz mieszkania a "światem zewnętrznym" była izolacja termiczna.

Jeżeli Masz wylewkę wew., obok (pod drzwiami) cegły i do tych cegieł dochodzą betonowe schody lub kostka i nie jest to oddzielone przegrodą termiczną, to masz mostek termiczny przez który ucieka ciepło, a wewnątrz skrapla się woda lub pojawia się szron/grzyb

Edytowane przez panfotograf
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o to żeby pomiędzy wylewką wewnątrz mieszkania a "światem zewnętrznym" była izolacja termiczna.

Jeżeli Masz wylewkę wew., obok (pod drzwiami) cegły i do tych cegieł dochodzą betonowe schody lub kostka i nie jest to oddzielone przegrodą termiczną, to masz mostek termiczny przez który ucieka ciepło, a wewnątrz skrapla się woda lub pojawia się szron/grzyb

To już wiem.

I mogę być spokojna pewnie, bo te drzwi tarasowe (i balkonowe) stoją na bloczkach grubości jak ściana zewnętrzna. Wkoło ścian leci taśma dylatacyjna i wylewka. Tak więc schody od wylewki oddziela 36,5 cm porobetonu.

Chyba dobrze, co?

 

Co mogę zrobić by skutecznie zabezpieczyć ściany przed wilgocią od tarasu.(Opis w #25 i #27.)

 

Dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co masz przy tej cegle od strony wnętrza?

 

http://images38.fotosik.pl/1797/fd0c3afdb85b9d7emed.jpg

cegła 1 cm przerwy (tasma przyscienna dylatacyjna z pianki) wylewka.

robiłem to intuicyjnie totalnie na czuja.

problemu z wodą opadową nie mam bo nad oknami jest gzyms ktory oddala wodę deszczową.

Problem wyszedł zimą jak był snieg ktory zgromadził sie od wshodu na tym oknie.

jak sie topilo to oczywiscie podciekło oczywiscie zaraz podłogowka wysuszyła beton ale zdecydowałem sie na izolaję.

 

 

I czy masz otwory odpływowe? Jakoś nie widzę.

I jaka to folia? Do zastosowań zewnętrznych napewno?

odpływy są po 2 na okno prawdę mowią przestraszyłas mnie bo myslałem ze cos nie tak

ale chyba mam dobre profile z rehaua z 3 szybami zresztą sam juz nie wiem.

 

folia to mapei czy na zewnąrz to nie wiem

i tak pod tą folią jest jeszcze klej.

tu to masz

https://picasaweb.google.com/110475871252616728788/8082012OgrodzenieCzesc2#5779884351055040706

 

a tu kilka fotek jak taras wchodzi na elewację :(

http://images38.fotosik.pl/1797/fd0c3afdb85b9d7emed.jpg

http://images37.fotosik.pl/1781/376aab1ad67049efmed.jpg

http://images44.fotosik.pl/415/00a5d1e9fced27d3med.jpg

Edytowane przez f.5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

f.5 napisał:

cegła 1 cm przerwy (tasma przyscienna dylatacyjna z pianki) wylewka.

- też tak mi zrobili - wszystko musiałem wypiepszać i robić jak radzą tutaj

 

Jakiś czas temu słyszałem że ktoś miał właśnie zrobione źle i musiał rozpruwać parkiet, bo mu wilgoć i grzyb właził.

Edytowane przez panfotograf
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...