Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

gres szkliwony castorama


destructor

Recommended Posts

Witam,

 

Położyłem płytki oznaczone jako gres szkliwiony (nazwa z castoramy) w castoramie. Jest to gres czarny o nazwie margin black o wymiarach 42,5x52,5, ma powłokę lustrzaną. Na opakowaniu jest napisane po polsku terakota prasowana na sucho margin black. Po zakupie musiałem wymienić większość płytek bo były porysowane. Położone są teraz na podłodze, zafugowane i co rusz to powstają nowe rysy, niektóre dość głębokie i widoczne. Obsługa castoramy mówi że to szkliwiony gres i nie impregnuje się go. Producent wschodni. Pół biedy jakby to kosztowało 30 zl ale kosztowało więcej.Za chwile to będą same rysy a nie płytki. Kłaść nowych mi się nie uśmiecha. Pytanie - co mogę zaradzić? Czy pokryć czymś te płytki?

Edytowane przez destructor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jedynie co możesz to kupować polskie produkty bo są znacznie lepsze od tych importowanych z dalekiego wschodu.

a wracając dosłownie do Twojego pytania to nic nie zrobisz, bo:

1. gresu szkliwionego się nie impregnuje

dodatkowo o impregnacji:

2. impregnowanie nie utwardza płytki może tylko zwiększyć odporność płytki na plamienie (chodzi tylko o gres polerowany)

3. z mojego doświadczenia impregnat tyle pomaga co szkodzi, impregnowanie gresów polerowanych niektórych producentów powowuje automatyczną utratę gwarancji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to gres podłogowy. Zmatowienie nie jest efektem, który chciałbym osiągnąć. O impregnacji wiem, że szkliwionego się nie impregnuje. Miałem nadzieje że znajdzie się środek pokrywający szkliwo a tym samym rysy. Mam złożyć reklamację w castoramie, przyjadą fachowcy, obejrzą i zobaczy się co stwierdzą. Klasa ścieralności podobno 3 (dla czarnego podobnoż to norma).

Co mogę dodać, to że przed chwilą wziąłem nóż i ostrym końcem jeździłem i uderzałem w płytkę (taką luzem) i nie dało rady zrobić takiej rysy jakie się robią na tych położonych. Nie wiem co myśleć o takim zachowaniu materiału. Na tych położonych przed chwilą przetarłem palcem kawałek płytki bo myślałem że zakurzona a tu po przejechaniu palca rysa. Nożem się nie dało a palcem bez problemu.

Po przetarciu płytki szmatką z wodą, woda z płytki znika w ciągu kilkunastu sekund. Nie wiem czy ta plytka wypija tą wodę czy tak szybko schnie rzeczywiście.

 

Po przejechaniu cifem, drucianą "gąbką" nie powstały rysy jakie są na podłodze. Fakt że zmatowiało trochę miejsce tarcia, widać pod światło mikroskopijne ryski od tarcia ale nie takie jak te podłogowe. Woda w miejscu gdzie tarłem nie wysycha tak szybko, utrzymuje sie na płytce. Odczekam trochę i zobaczę jak się bedzie zachowywać później.

 

EDIT

Panowie z castoramy po oględzinach stwierdzili, że czarna płytka szkliwona jest podatna na zarysowania od piasku.

Edytowane przez destructor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

Dziś otrzymałem odpowiedź z castoramy o treści, że na miejscu badania płytek zgodnie z ISO-10545-2 (oświetlenie dzienne z odległości ok. 1m) nie stwierdzono wad. Dopiero po wskazaniu przez klienta oraz spojrzeniu z bliskiej odległości pod odpowiednim kontem dostrzeżono rysy. Klient potwierdził, że podczas montażu rys nie było, oznacza to że uszkodzenia powstały w wyniku użytkowania i mogły być spowodowane dalszymi pracami remontowymi lub np. chodzeniem w obuwiu z piaskiem. Klient zakupił gres szkliwiony w kolorze czarnym z połyskiem, którą zamontował w pierwszym wejściu. W przypadku takich płytek należy szczególnie zwrócić uwagę na sposób użytkowania. Ze względu na kolor i połysk jest mocno narażona na zarysowanie szczególnie przez piasek w ciągach komunikacyjnych. Aby uniknąć uszkodzenia należy odpowiednio zabezpieczać płytkę podczas dalszych prac remontowych. A podczas bieżącego użytkowania stosować wycieraczki zbierające piasek.

 

Czyli kupiłem płytki po to żeby nad nimi lewitować. No i nikt mnie nie poinformował o rysowaniu się płytek, wręcz je pracownicy przed zakupem zachwalali. Nie napisali w reklamacji że wymieniłem ich zaraz po zakupie ponad połowę z uwagi na zarysowania. Oraz nie napisali, że ja pokazałem pierwsze rysy pod kątem a następne już potrafili znaleźć sami oraz to że po ich poruszaniu się po płytkach powstały nowe rysy oraz tego że, nie wykonywano już prac remontowych po położeniu płytek. No i wg normy to powierzchnia powinna byc oglądana z odległości 1 m a nie ok.1 m i powierzchnia plytki powinna byc oswietlona światłem o natężeniu 300 luxów a nie światłem dziennym (chyba że mam nieaktualne informacje). No i muszę na plytki położyć najlepiej chodniki, to po co mi te płytki jak moglem polozyć od razu chodniki.

 

Co o tym myślicie, da radę powalczyć choćby o obniżenie ceny płytek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie to gres szkliwiony niezależnie od producenta niestety "się rysuje"( co wielokrotnie użytkownicy podkreślają na forum i przestrzegają żeby nie kłaść np w mocno użytkowanych ciągach komunikacyjnych)a na czarnym jak wiadomo widać wszystko razy 100.Taka specyfika koloru.Poproś koniecznie o kartę techniczną produktu i na jej podstawie dopiero wyciągniemy jakieś wnioski :???:

Może wystarczy telefon z federacji konsumentów,żeby chociaż zrabatowali porządnie ten gres.

Instrukcję użytkowania powinieneś dostać jak najbardziej,ciekawe czy oni w ogóle takie coś mają?Kto jest producentem tego gresu?

Dużo tego położyłeś?

Edytowane przez marynata
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak bardzo dużo to chyba nie, bo mam niewielkie pomieszczenia. Wyszło niecałe 8m^2. Producenta nie chcą mi ujawnić, mówią że jakaś ich własna dystrybucja. Gres ten wygląda dokładnie tak jak gres producenta o nazwie RAK Ceramics z nowej kolekcji Orion, płytka o nazwie Marquin Black (w castoramie nazwa margin black). Nawet wymiary są identyczne 42,5x42,5. Przypuszczam że to może być to, tym bardziej że na www RAK Ceramics można przeczytać, że współpracują z Castoramą.

Z tym że nie będzie to płytka z tego katalogu:

http://www.rakceramics.com/orion/catalog.html

A z tego:

http://www.rakceramics.com/catalogs.php

bezpośredni link do pdfa:

http://www.rakceramics.com/catalogs/new_catalogs/Orion-collection.pdf

 

Instrukcji żadnej nie było. Podowiaduję się o tą kartę techniczną produktu ale to jak wrócę w przyszłym tygodniu.

Z rzecznikiem praw konsumentów skontaktuję się jak ustalę wszystko co mogę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

:) w USA miałbyś sprawę wygraną - odszkodowanie za brak "instrukcji obsługi produktu" czyli "karty użytkowania produktu".

Deklarację zgodności ze znakiem CE żeby "zrozumieć" musisz mieć dokumenty odniesienia ( normy ).

Możesz je sobie TYLKO kupić w PKN ( około 250 PLN brutto ). Norm nie wolno kopiować czyli Castorama nie ma prawa ich Ci przesłać.

 

To "dziki kraj" w związku z tym czeka Cię żmudna droga dochodzenia swoich praw !!!

 

A w Sądzie jakie cyrki się zdarzają jak sędzia przygłupawy :):):)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej, pójdę po instrukcję. W tym dokumencie który dostałem, jest informacja że płytki te są do zastosowania na wewnątrz jak i na zewnątrz. Czyli skoro na zewnątrz to całkowicie mija się z ich odpowiedzią na reklamację, gdzie piszą, że płytka jest narażona na zarysowania na piasek i trzeba stosować wycieraczkę. To po co układać te płytki na zewnątrz, skoro wiadomo, że tam piasek może przynieść choćby wiatr. Zobaczę co z tą instrukcją.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc taką oto odpowiedź dostałem:

Przesłany do pana dokument to deklaracja zgodności . Informuje on, że płytka spełnia obowiązujące normy oraz, że można ją stosować na podłodze. Sklep nie ma obowiązku instruować o warunkach i sposobie układania, zajmuje się tym wykonawca i to on jest za to odpowiedzialny. Nie jest wymagany dokument, który informował by o sposobie pielęgnacji.

 

Na co odpowiedziałem:

Zgodnie z ustawą z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu

cywilnego art.3 ust.1 tejże ustawy mówi:

 

"Sprzedawca dokonujący sprzedaży w Rzeczypospolitej Polskiej jest obowiązany

udzielić kupującemu jasnych, zrozumiałych i niewprowadzających w błąd informacji,

wystarczających do prawidłowego i pełnego korzystania ze sprzedanego

towaru konsumpcyjnego. W szczególności należy podać: nazwę towaru,

określenie producenta lub importera, znak zgodności wymagany przez odrębne

przepisy, informacje o dopuszczeniu do obrotu w Rzeczypospolitej Polskiej

oraz, stosownie do rodzaju towaru, określenie jego energochłonności, a także

inne dane wskazane w odrębnych przepisach."

 

a art.3 ust.5 mówi:

"5. Sprzedawca jest obowiązany wydać kupującemu wraz z towarem konsumpcyjnym

wszystkie elementy jego wyposażenia oraz instrukcje obsługi, konserwacji

i inne dokumenty wymagane przez odrębne przepisy."

 

W związku powyższym żądam wydania instrukcji obsługi i konserwacji przedmiotowych płytek oznaczonych w Castoramie jako Margin Black gdyż takich dokumentów nie otrzymałem. Żądam wydania także innych dokumentów wymaganych przez odrębne przepisy.

 

Czekam na odpowiedź od nich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

he he

aż trudno uwierzyć że castorama która nie jest przecież pierwszy rok na rynku i z niejednego pieca chleb jadła,odpisuje klientom takie bzdety

 

przykładowa karta gwarancyjna płytek cersanitu

http://www.cersanit.com.pl/cms_tmp/Karta%20gwarancyjna%20plytki.pdf

Edytowane przez marynata
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...