destructor 04.08.2012 06:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2012 (edytowane) Witam, Położyłem płytki oznaczone jako gres szkliwiony (nazwa z castoramy) w castoramie. Jest to gres czarny o nazwie margin black o wymiarach 42,5x52,5, ma powłokę lustrzaną. Na opakowaniu jest napisane po polsku terakota prasowana na sucho margin black. Po zakupie musiałem wymienić większość płytek bo były porysowane. Położone są teraz na podłodze, zafugowane i co rusz to powstają nowe rysy, niektóre dość głębokie i widoczne. Obsługa castoramy mówi że to szkliwiony gres i nie impregnuje się go. Producent wschodni. Pół biedy jakby to kosztowało 30 zl ale kosztowało więcej.Za chwile to będą same rysy a nie płytki. Kłaść nowych mi się nie uśmiecha. Pytanie - co mogę zaradzić? Czy pokryć czymś te płytki? Edytowane 4 Sierpnia 2012 przez destructor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
desmear 04.08.2012 07:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2012 jedynie co możesz to kupować polskie produkty bo są znacznie lepsze od tych importowanych z dalekiego wschodu.a wracając dosłownie do Twojego pytania to nic nie zrobisz, bo:1. gresu szkliwionego się nie impregnujedodatkowo o impregnacji:2. impregnowanie nie utwardza płytki może tylko zwiększyć odporność płytki na plamienie (chodzi tylko o gres polerowany)3. z mojego doświadczenia impregnat tyle pomaga co szkodzi, impregnowanie gresów polerowanych niektórych producentów powowuje automatyczną utratę gwarancji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ZygmuntRolicz 04.08.2012 08:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2012 A czy ten gres był przeznaczony w ogóle na okładzinę podłogi? Jaka ma klasę ścieralności? jeżeli przeznaczony jest na posadzki to możesz reklamować. Nie wiem tylko czy uznają ci reklamację bo płytki sa juz przyklejone.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
darroo 04.08.2012 08:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2012 Jeżeli nie da się nic zrobić to może spróbuj całkowicie zmatowić ten gres. Domyślam się że nie o taki efekt ci chodziło, ale lepsze to niż pojedyncze rysy na lustrzanej powierzchni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
destructor 04.08.2012 11:31 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2012 (edytowane) Jest to gres podłogowy. Zmatowienie nie jest efektem, który chciałbym osiągnąć. O impregnacji wiem, że szkliwionego się nie impregnuje. Miałem nadzieje że znajdzie się środek pokrywający szkliwo a tym samym rysy. Mam złożyć reklamację w castoramie, przyjadą fachowcy, obejrzą i zobaczy się co stwierdzą. Klasa ścieralności podobno 3 (dla czarnego podobnoż to norma).Co mogę dodać, to że przed chwilą wziąłem nóż i ostrym końcem jeździłem i uderzałem w płytkę (taką luzem) i nie dało rady zrobić takiej rysy jakie się robią na tych położonych. Nie wiem co myśleć o takim zachowaniu materiału. Na tych położonych przed chwilą przetarłem palcem kawałek płytki bo myślałem że zakurzona a tu po przejechaniu palca rysa. Nożem się nie dało a palcem bez problemu.Po przetarciu płytki szmatką z wodą, woda z płytki znika w ciągu kilkunastu sekund. Nie wiem czy ta plytka wypija tą wodę czy tak szybko schnie rzeczywiście. Po przejechaniu cifem, drucianą "gąbką" nie powstały rysy jakie są na podłodze. Fakt że zmatowiało trochę miejsce tarcia, widać pod światło mikroskopijne ryski od tarcia ale nie takie jak te podłogowe. Woda w miejscu gdzie tarłem nie wysycha tak szybko, utrzymuje sie na płytce. Odczekam trochę i zobaczę jak się bedzie zachowywać później. EDITPanowie z castoramy po oględzinach stwierdzili, że czarna płytka szkliwona jest podatna na zarysowania od piasku. Edytowane 6 Sierpnia 2012 przez destructor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
destructor 13.08.2012 15:57 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2012 Dziś otrzymałem odpowiedź z castoramy o treści, że na miejscu badania płytek zgodnie z ISO-10545-2 (oświetlenie dzienne z odległości ok. 1m) nie stwierdzono wad. Dopiero po wskazaniu przez klienta oraz spojrzeniu z bliskiej odległości pod odpowiednim kontem dostrzeżono rysy. Klient potwierdził, że podczas montażu rys nie było, oznacza to że uszkodzenia powstały w wyniku użytkowania i mogły być spowodowane dalszymi pracami remontowymi lub np. chodzeniem w obuwiu z piaskiem. Klient zakupił gres szkliwiony w kolorze czarnym z połyskiem, którą zamontował w pierwszym wejściu. W przypadku takich płytek należy szczególnie zwrócić uwagę na sposób użytkowania. Ze względu na kolor i połysk jest mocno narażona na zarysowanie szczególnie przez piasek w ciągach komunikacyjnych. Aby uniknąć uszkodzenia należy odpowiednio zabezpieczać płytkę podczas dalszych prac remontowych. A podczas bieżącego użytkowania stosować wycieraczki zbierające piasek. Czyli kupiłem płytki po to żeby nad nimi lewitować. No i nikt mnie nie poinformował o rysowaniu się płytek, wręcz je pracownicy przed zakupem zachwalali. Nie napisali w reklamacji że wymieniłem ich zaraz po zakupie ponad połowę z uwagi na zarysowania. Oraz nie napisali, że ja pokazałem pierwsze rysy pod kątem a następne już potrafili znaleźć sami oraz to że po ich poruszaniu się po płytkach powstały nowe rysy oraz tego że, nie wykonywano już prac remontowych po położeniu płytek. No i wg normy to powierzchnia powinna byc oglądana z odległości 1 m a nie ok.1 m i powierzchnia plytki powinna byc oswietlona światłem o natężeniu 300 luxów a nie światłem dziennym (chyba że mam nieaktualne informacje). No i muszę na plytki położyć najlepiej chodniki, to po co mi te płytki jak moglem polozyć od razu chodniki. Co o tym myślicie, da radę powalczyć choćby o obniżenie ceny płytek? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ZygmuntRolicz 13.08.2012 16:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2012 idz do adwokata i wyślij im pismo. Zmiekna od razu i sami będa cos proponować. Nie proponuj nic bo cie oleją. Adwokat dużo nie weźmie. Korzystałem już z usług adwokata przy wartości sporu 1000zł ( firma nie chciała zwrócic zaliczki) i opłaciło się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Charlie 15.08.2012 17:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2012 Czy dołączona była Instrukcja użytkowania płaytek ? Jeśli nie to masz sprawę wygraną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
destructor 15.08.2012 22:25 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2012 Oczywiście nie było dołączonej instrukcji użytkowania płytek ani żadnej innej. Oznaczenie płytek też skąpe. Zastanawiam się czy kupić sobie tą normę i dokładnie doczytać co tam jest napisane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marynata 16.08.2012 03:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2012 (edytowane) Generalnie to gres szkliwiony niezależnie od producenta niestety "się rysuje"( co wielokrotnie użytkownicy podkreślają na forum i przestrzegają żeby nie kłaść np w mocno użytkowanych ciągach komunikacyjnych)a na czarnym jak wiadomo widać wszystko razy 100.Taka specyfika koloru.Poproś koniecznie o kartę techniczną produktu i na jej podstawie dopiero wyciągniemy jakieś wnioski Może wystarczy telefon z federacji konsumentów,żeby chociaż zrabatowali porządnie ten gres. Instrukcję użytkowania powinieneś dostać jak najbardziej,ciekawe czy oni w ogóle takie coś mają?Kto jest producentem tego gresu? Dużo tego położyłeś? Edytowane 16 Sierpnia 2012 przez marynata Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
destructor 18.08.2012 21:46 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2012 Tak bardzo dużo to chyba nie, bo mam niewielkie pomieszczenia. Wyszło niecałe 8m^2. Producenta nie chcą mi ujawnić, mówią że jakaś ich własna dystrybucja. Gres ten wygląda dokładnie tak jak gres producenta o nazwie RAK Ceramics z nowej kolekcji Orion, płytka o nazwie Marquin Black (w castoramie nazwa margin black). Nawet wymiary są identyczne 42,5x42,5. Przypuszczam że to może być to, tym bardziej że na www RAK Ceramics można przeczytać, że współpracują z Castoramą.Z tym że nie będzie to płytka z tego katalogu:http://www.rakceramics.com/orion/catalog.htmlA z tego:http://www.rakceramics.com/catalogs.phpbezpośredni link do pdfa:http://www.rakceramics.com/catalogs/new_catalogs/Orion-collection.pdf Instrukcji żadnej nie było. Podowiaduję się o tą kartę techniczną produktu ale to jak wrócę w przyszłym tygodniu.Z rzecznikiem praw konsumentów skontaktuję się jak ustalę wszystko co mogę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
destructor 27.08.2012 08:45 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2012 Witam ponownie. Aktualnie czekam na kartę techniczna produktu ale już na bank wiem że to właśnie te płytki z R.A.K. Ceramics. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
destructor 28.08.2012 17:50 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2012 Witam, Dostałem tylko taki dokument:https://docs.google.com/file/d/0B3rbtwu-GtbrWkwwVllQTmtLSTQ/edit?pli=1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Charlie 28.08.2012 19:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2012 w USA miałbyś sprawę wygraną - odszkodowanie za brak "instrukcji obsługi produktu" czyli "karty użytkowania produktu". Deklarację zgodności ze znakiem CE żeby "zrozumieć" musisz mieć dokumenty odniesienia ( normy ). Możesz je sobie TYLKO kupić w PKN ( około 250 PLN brutto ). Norm nie wolno kopiować czyli Castorama nie ma prawa ich Ci przesłać. To "dziki kraj" w związku z tym czeka Cię żmudna droga dochodzenia swoich praw !!! A w Sądzie jakie cyrki się zdarzają jak sędzia przygłupawy :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marynata 29.08.2012 19:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2012 Witam, Dostałem tylko taki dokument: https://docs.google.com/file/d/0B3rbtwu-GtbrWkwwVllQTmtLSTQ/edit?pli=1 Gdzie są jakieś informacje o sposobie układania,pielęgnacji itd? To ich męcz o instrukcję obsługi w takim razie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
destructor 30.08.2012 11:31 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2012 Okej, pójdę po instrukcję. W tym dokumencie który dostałem, jest informacja że płytki te są do zastosowania na wewnątrz jak i na zewnątrz. Czyli skoro na zewnątrz to całkowicie mija się z ich odpowiedzią na reklamację, gdzie piszą, że płytka jest narażona na zarysowania na piasek i trzeba stosować wycieraczkę. To po co układać te płytki na zewnątrz, skoro wiadomo, że tam piasek może przynieść choćby wiatr. Zobaczę co z tą instrukcją. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
destructor 06.09.2012 05:20 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Września 2012 No więc taką oto odpowiedź dostałem: Przesłany do pana dokument to deklaracja zgodności . Informuje on, że płytka spełnia obowiązujące normy oraz, że można ją stosować na podłodze. Sklep nie ma obowiązku instruować o warunkach i sposobie układania, zajmuje się tym wykonawca i to on jest za to odpowiedzialny. Nie jest wymagany dokument, który informował by o sposobie pielęgnacji. Na co odpowiedziałem: Zgodnie z ustawą z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego art.3 ust.1 tejże ustawy mówi: "Sprzedawca dokonujący sprzedaży w Rzeczypospolitej Polskiej jest obowiązany udzielić kupującemu jasnych, zrozumiałych i niewprowadzających w błąd informacji, wystarczających do prawidłowego i pełnego korzystania ze sprzedanego towaru konsumpcyjnego. W szczególności należy podać: nazwę towaru, określenie producenta lub importera, znak zgodności wymagany przez odrębne przepisy, informacje o dopuszczeniu do obrotu w Rzeczypospolitej Polskiej oraz, stosownie do rodzaju towaru, określenie jego energochłonności, a także inne dane wskazane w odrębnych przepisach." a art.3 ust.5 mówi: "5. Sprzedawca jest obowiązany wydać kupującemu wraz z towarem konsumpcyjnym wszystkie elementy jego wyposażenia oraz instrukcje obsługi, konserwacji i inne dokumenty wymagane przez odrębne przepisy." W związku powyższym żądam wydania instrukcji obsługi i konserwacji przedmiotowych płytek oznaczonych w Castoramie jako Margin Black gdyż takich dokumentów nie otrzymałem. Żądam wydania także innych dokumentów wymaganych przez odrębne przepisy. Czekam na odpowiedź od nich. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ZygmuntRolicz 06.09.2012 16:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Września 2012 brawo! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marynata 06.09.2012 20:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Września 2012 (edytowane) he heaż trudno uwierzyć że castorama która nie jest przecież pierwszy rok na rynku i z niejednego pieca chleb jadła,odpisuje klientom takie bzdety przykładowa karta gwarancyjna płytek cersanituhttp://www.cersanit.com.pl/cms_tmp/Karta%20gwarancyjna%20plytki.pdf Edytowane 6 Września 2012 przez marynata Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kurnikcompl 06.09.2012 23:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Września 2012 ja pozwoliłem sobie skorzystać i przesłałem bardzo podobne pismo do obi również czekam na odp a dzwoniłem do nich i mówiłem aby przesłali kartę techniczna a dziś przesłali na maila również atest coraz bardziej zaczyna podobać mi sie to forum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.