M.A.G. 26.11.2013 20:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Listopada 2013 No to mamy prawie po równo doświadczenia bo ja prawie tyle metrów mam u siebie postawionych... Jasne że nie musi być idealnie ale na klinikach albo przycierając styropian nie utrzymasz jednego poziomu/pionu przy zalewaniu. Płytę fundamentową miałem równą bo sam ją robiłem i zacierałem brzegi packą więc po prostu kładłem klocki i potem tylko kontrolowałem czy jest ok i było. Na drugiej kondygnacji przy" równości rzekomej" płyty stropowej (płyta fundamentowa lana własnoręcznie, płyta stropowa lana przez "fachowców")musiałem bawić się jak piszesz; klinami i przycieraniem klocków - nic przyjemnego. Swoją drogą co myślisz o tym: ja następnym razem zamki spod pierwszej warstwy ściąłbym na zero i ustawiał pustaki gładkim spodem na płycie. Trochę więcej zabawy ale o wiele szczelniejsze ocieplenie w, jakby nie było newralgicznym miejscu. Swoją drogą mogliby wdrożyć do produkcji takiego startowego pustaka bez dolnych zamków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mic81 26.11.2013 20:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Listopada 2013 A na co sie kleji pierwsza warstwę - na zwykła zaprawdę czy jak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
M.A.G. 26.11.2013 20:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Listopada 2013 Na nic się nie klei stawiasz luzem i zalewasz natomiast chyba teraz gdybym stawiał to objechałbym klejem w piance po zewnętrznej granicy rdzenia betonowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
vega1 26.11.2013 21:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Listopada 2013 ja zawsze ścinam zamki pierwszej warstwy. I nie kleje. Ustawiam i zalewam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
miloszenko 26.11.2013 21:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Listopada 2013 A w instrukcji nie ma nic o pierwszej warstwie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
M.A.G. 27.11.2013 06:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Listopada 2013 A w instrukcji nie ma nic o pierwszej warstwie? nie ma nic. I na szkoleniu zrobionym nam przez Izodom dowiedziałem się że nie ma takiej potrzeby i się nie praktykuje ścinania klocków. Komu wierzyć jak nie producentowi, prawda? Teraz wiem, że z jego ust padło wiele bzdur ale w tej chwili już tego nie poprawię Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mic81 27.11.2013 11:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Listopada 2013 a to się nie poprzesuwa tak na nic nie przyklejone ? a przy laniu betonu on nie wyleci spodem ? - kuźwa zaczynam się bać trochę M.A.G co cię skłoniło do wyboru kształtek z izodomu na płytę - liczyłem to sobie to zakup xps np syntos 30 - 20 cm wychodzi ekonomiczniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 27.11.2013 16:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Listopada 2013 a to się nie poprzesuwa tak na nic nie przyklejone ? a przy laniu betonu on nie wyleci spodem ? - kuźwa zaczynam się bać trochę jak budowałem swoją chatę 12 lat temu to nawet nie wiedziałem że trzeba te kształtki jakoś specjalnie dopasowywać do fundamentu ... my normalnie rzuciliśmy papę, potem ułożyliśmy na sucho cztery warstwy razem ze zbrojeniem po czym zalaliśmy dwie z nich... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
M.A.G. 27.11.2013 16:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Listopada 2013 spoko nic nie wyleci ani się nie przestawi ale też miałem takie obawy. trzeba tylko ostrożnie lać jeśli z pompy a jeśli ręcznie to bez znaczenia jak wrzucasz. jeśli chodzi o płytę to zdecydowała wielkość zamówienia - mieliśmy większą możliwość negocjacji cen całego zamówienia, płyty są świetne w układaniu, mają rewelacyjnie dopracowane zamki więc nie ma mowy o jakimkolwiek mostku czy szczelinie bo inaczej się po prostu nie złożą, i coś co cenię w tych kształtkach najbardziej - gotowe kształtki narożne płyty, wewnętrzne i zewnętrzne - przy moich 18 !! narożnikach okazały się zbawieniem. Na moją płytę przy założeniu 25 cm pod i 20 cm po bokach (tak mamy teraz) potrzebowałbym w sumie 70 m3 XPS x 450 zł = 31500 zł. Różnica cenowa praktycznie nieodczuwalna. Jeszcze jedna ważna kwestia - moim zdaniem wg moich odczuć kształtki peripor są sporo twardsze i solidniejsze niż basf'owski XPS (ten zielony) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
vega1 27.11.2013 16:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Listopada 2013 koledzy. Każdy robi jak mu lepiej. To że coś zaleca producent, nie znaczy że tak trzeba (poza rzeczami które są "święte" i wpływają na bezpieczeństwo budowli). Ale nie znaczy też że jest to bzdura. Wszystko weryfikuje budowa. Ja ścinam, zamki od dołu, bo lepiej mi klocki leżą to raz, a dwa że nie muszę później uszczelniać tych szczelin pianką. Beton przez te zamki jedynie pocieknie w małych ilościach a jak jest dość gęsty to wcale. Tak więc bez obaw. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
JMN 27.11.2013 19:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Listopada 2013 Swoją drogą co myślisz o tym: ja następnym razem zamki spod pierwszej warstwy ściąłbym na zero i ustawiał pustaki gładkim spodem na płycie. Trochę więcej zabawy ale o wiele szczelniejsze ocieplenie w, jakby nie było newralgicznym miejscu. Swoją drogą mogliby wdrożyć do produkcji takiego startowego pustaka bez dolnych zamków. Po rozmowie z kierownikiem produkcji z Izodomu, jestem pewny ze przez najbliższe 5 -10 lat nie zrobią takiego pustaka startowego bo musieliby robić to na nowej matrycy a to wiąze sie z kosztami. Mam nadzieje ze przyszli klienci wymuszą to na nich i bedzie im łatwiej bo nam już to obojętne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mic81 27.11.2013 20:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Listopada 2013 A co tam jutro składam zamówienie na pewno na ściany czy na płytę to poczekam na ostateczną wycenę może też ją dostanę jutro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mic81 29.11.2013 19:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Listopada 2013 Zakup na ściany zrealizowany, na płytę się nie skusiłem gdyż mimo rozmowy telefonicznej i próbie dojścia czemu przy pow. domu 146 m2 Pani wyliczyła mi materiał na płytę 177 m2 . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
M.A.G. 29.11.2013 20:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Listopada 2013 I jakie klocki kupiłeś ?? A może liczyła Ci po zewnętrznym obrysie płyty czyli po zewn. stronie ocieplenia bocznego płyty a nie wewnętrznym czyli betonowym.... Ale jeśli rozmawiasz z panią Martą z Izodomu to wszystko jest możliwe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mic81 29.11.2013 21:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Listopada 2013 (edytowane) I jakie klocki kupiłeś ?? A może liczyła Ci po zewnętrznym obrysie płyty czyli po zewn. stronie ocieplenia bocznego płyty a nie wewnętrznym czyli betonowym.... Ale jeśli rozmawiasz z panią Martą z Izodomu to wszystko jest możliwe Tak to była Pani Marta i wychodzi ze tak to obliczyła Kupiłem 15/15/5 i po postawieniu polecę po całości chyba 5 cm jakimś grafitowym. W poniedziałek poproszę żeby przeliczyła po wewnętrznym obrysie zobaczymy co jej wyjdzie. Edytowane 29 Listopada 2013 przez mic81 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
M.A.G. 29.11.2013 21:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Listopada 2013 U nas też były takie wątpliwości co do płyty. Samodzielnie możesz spokojnie policzyc ilość płyt po obrysie betonu. Potem musisz i tak doliczyć te bodajże 50 cm jakie zajmują kształtki boczne więc wydaje się że tak te obliczenia mają wyglądać. Nasze elementy na płytę wyliczyła idealnie mimo dość skomplikowanej płyty. Z elementami na dom nie poszło już tak dobrze.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
przybyl 30.11.2013 22:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Listopada 2013 Tak sobie czytam ten wątek, dowiaduje się o zaletach i wadach styropianowych klocków, oraz o problemach z nimi związanych. Choć i tak osobiście zamierzam pozostać przy tradycji ( tj:24 cm gazobeton + 20 cm styropianu ), to nurtuje mnie jedna kwestia. Cała idea styropianowych szalunków traconych sprowadza się do wybudowania monolitycznej ściany betonowej obłożonej z dwóch stron styropianem. Czy nie proście ( taniej ? ) można by osiągnąć ten efekt stawiając ścianę z betonowych pustaków szalunkowych ( takich do stawiania ścian fundamentowych ) zalaniu ich betonem a następnie obłożeniu z zewnątrz styropianem ( a jakby komuś fantazja dopisała to i z wewnątrz, żeby było jak przy klockach : ) ), względnie można by zastosować szalunek systemowy. Tylko jakoś nie słyszałem żeby ktoś tak budował ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
miloszenko 30.11.2013 22:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Listopada 2013 Tak sobie czytam ten wątek, dowiaduje się o zaletach i wadach styropianowych klocków, oraz o problemach z nimi związanych. Choć i tak osobiście zamierzam pozostać przy tradycji ( tj:24 cm gazobeton + 20 cm styropianu ), to nurtuje mnie jedna kwestia. Cała idea styropianowych szalunków traconych sprowadza się do wybudowania monolitycznej ściany betonowej obłożonej z dwóch stron styropianem. Czy nie proście ( taniej ? ) można by osiągnąć ten efekt stawiając ścianę z betonowych pustaków szalunkowych ( takich do stawiania ścian fundamentowych ) zalaniu ich betonem a następnie obłożeniu z zewnątrz styropianem ( a jakby komuś fantazja dopisała to i z wewnątrz, żeby było jak przy klockach : ) ), względnie można by zastosować szalunek systemowy. Tylko jakoś nie słyszałem żeby ktoś tak budował ? To co proponujesz jest bez sensu bo do tej samej sciany trzeba sie zabierac 3 razy: - murowac bloczki, - zalewac bloczki, - izolowac. Bloczki styropianowe zalatwiaja to wszystko za 1 zamachem. Jezeli ma to robic ekipa to taniej sie nie spodziewam, jesli samemu to bez sensu bo zejdzie z 5 razy tyle czasu.... Szalunek systemowy kosztowo zabija wszystko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
przybyl 01.12.2013 08:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2013 Kolego miloszenko nie proponuje tylko, tak sobie głośno myślę, nie liczyłem tego wiec się nie upieram. Ale nie wiem czemu mówisz o murowaniu pustaków szalunkowych, styropianowe pustaki szalunkowe ustawiasz i zalewasz, betonowe tak samo ( http://forum.muratordom.pl/showthrea...aki+szalunkowe ) różnica polega na tym że trzeba ścianę potem obłożyć styropianem. Co do szalunków systemowych to miałem na myśli wynajem, na forum był podjęty ten temat ( co prawda w odniesieniu do ścian fundamentowych ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
miloszenko 01.12.2013 09:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2013 Kolego miloszenko nie proponuje tylko, tak sobie głośno myślę, nie liczyłem tego wiec się nie upieram. Ale nie wiem czemu mówisz o murowaniu pustaków szalunkowych, styropianowe pustaki szalunkowe ustawiasz i zalewasz, betonowe tak samo ( http://forum.muratordom.pl/showthrea...aki+szalunkowe ) różnica polega na tym że trzeba ścianę potem obłożyć styropianem. Co do szalunków systemowych to miałem na myśli wynajem, na forum był podjęty ten temat ( co prawda w odniesieniu do ścian fundamentowych ). Kolega przybyl Bloczki styro to ja dwoma palcami podniose:) Poza tym w Izodomie 1 bloczek to 0,5 m2 powierzchni !!! Nijak zwykle murowanie typowych bloczkow szalunkow ma sie do wygody ukladania styro.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.