inwent 27.03.2010 22:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Marca 2010 OK. zrobiłeś wyliczenia dla różnych materiałów dla "technologi tradycyjnej", ale do czego je porównujesz? Jeśli do wycen ets z 2007 to oznacza to błąd logiczny - porównanie cen materiałów z 2007 do cen materiałów (innych) z 2010? Nie jestem jakimś propagatorem tej technologi - nawet nie zacząłem budowy, ale wydaje mi się ona godna uwagi. Jednak, jak piszesz trzeba wszystko policzyć. Dziś dostałem wstępną wycenę elementów z Thermomur'u i np system th300 (U<0,2) elementy na 1m2 kosztują 134 pl. pozdttk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zbyniot 27.03.2010 22:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Marca 2010 Ktoś kto decyduje się na budowę w tej technologii chce wybudować dom przynajmniej nisko-energetyczny U<0.15 lub pasywny U<0.1. Przy pierwszym współczynniku grubość ściany wyniesie 36 cm a przy drugim 46 cm. Porównując do technologi tradycyjnej grubość ściany wyniesie od min 56 cm do nawet 80 cm co wg mnie jest nie do przyjęcia. Przy tych samych wymiarach masz zdecydowanie mniejsze pomieszczenia.wilmax odnoście twoich wyliczeń to chyba są nadto optymistyczne w tygodniu postaram się zdobyć aktualne ceny z mojego rejonu ale jesienią szwagier ocieplał budynek styropianem 10 cm i zapłacił firmie za m2 115 zł z materiałem. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
inwent 27.03.2010 23:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Marca 2010 Ja celuję w U<=0,1 ścian. Takie plany - stąd pomysł z tą technologią pozdtomek k Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Neofik 28.03.2010 11:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Marca 2010 Witam,Ja startuję z budową w tym systemie za jakieś 1-2 miesiące. Pierwszy raz spotkałem się z tym w Szwecji. Tam to bardzo popularny system. Sam będę budował z bloczków z firmy ze Zduńskiej Woli w Systemie 15-15-5. Również jestem ciekaw jak budowali inni. Szczególnie interesuje mnie na początek połączenie z fundamentami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
inwent 28.03.2010 12:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Marca 2010 Możesz podać jakieś namiary (najlepiej link) tej firmy ze Zduńskiej Woli -nie mogę znaleźć. pozdrtomek t Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
inwent 28.03.2010 12:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Marca 2010 Znalazłem jakiś czas temu pdf'a opisującego zasady budowy z thermomur'u (jeśli ktoś chcę proszę dać znać). I tak odnośnie pierwszych warstw po fundamencie: „Wznoszenie ścian rozpoczynamy oddokładnego wypoziomowania górnej powierzchniławy fundamentowej lub płyty betowej orazwykonania warstwy poślizgowej z papyasfaltowej [rys. 1].Jeżeli ciężar budynku jest mniejszy niż siłynaporu działające na ścianę piwnic należyzakotwić ścianę w fundamencie lub w wieńcu.Na tak przygotowane podłoże układamypierwsze dwie (trzy) warstwy elementówthermomur rozpoczynając od naroży budynku.(…)W celu wzmocnienia konstrukcji, niezależnie od obliczeń inżynierskich,zalecamy ułoQenie w pierwszej i ostatniej warstwie elementów każdej kondygnacji zbrojeniapoziomego 2Ř8. Przy otworach i w narożach powstaje słup betonowy, który należy wzmocnićstosownie do obliczeń statyczno-wytrzymałosciowych, zbrojeniem pionowym - nie mniej niż2Ř12.” pozdrtomek t Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
inwent 28.03.2010 13:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Marca 2010 Ets: „Układanie elementów rozpoczyna się na dokładnie wypoziomowanych ławach fundamentowych, lub zabetonowanym stropieniższej kondygnacji. Izolację poziomą na ławach lub ścianach fundamentowych można wykonać z dwóch warstw papyasfaltowej na lepiku lub folii polietylenowej. W przypadku wykonywania ścian piwnic, izolowana jest cała ława fundamentowa,z wywinięciem izolacji na boki ścian.Należy zwrócić uwagę, aby wszelkiego rodzaju preparaty izolacyjne, mające styczność z polistyrenem pozbawione były rozpuszczalnikóworganicznych, które są agresywne w stosunku do elementów systemu ETS DOM.” Nic nie piszą o kotwach do fundamentu czy płyty (przynajmniej w materiałach, które posiadam), ale wydaje mi się, że takowe by nie zaszkodziły. pozdrtomek k Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wilmax 28.03.2010 13:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Marca 2010 Ktoś kto decyduje się na budowę w tej technologii chce wybudować dom przynajmniej nisko-energetyczny U<0.15 lub pasywny U<0.1. Przy pierwszym współczynniku grubość ściany wyniesie 36 cm a przy drugim 46 cm. Przy innych technologiach nie jest wykluczona bydowa pasywnego czy niskoenergetycznego np. Silka 18cm+20cm styro=grubość 38cm=U zdecydowanie poniżej 20 W/m2K Koszt 150zł/m.kw wilmax odnoście twoich wyliczeń to chyba są nadto optymistyczne w tygodniu postaram się zdobyć aktualne ceny z mojego rejonu ale jesienią szwagier ocieplał budynek styropianem 10 cm i zapłacił firmie za m2 115 zł z materiałem. pozdrawiam Coś szwagier zdecydowanie przepłacił i to jeszcze za 10cm styro Poniżej oferty z różnych krańców Polski z wątku: http://forum.muratordom.pl/ocieplenie-i-tynkowanie,t181363.htm Witam. Ja otrzymałam ofertę następującą : za ocieplenie styropianem, tynkowanie i obróbkę okien - 42 zł/m2 . 42zł jesli jest sprawdzona ekipa to dobra cena, u mnie kompletna elewacja to koszt od 55zł netto. W Lublinie koszt robocizna 35-40 m2,z materiałam wykonawcy-80-85 zł.To cena od pierwszego fachowca, w przyszłym tygodniu będę rozmawiać z innymi budowlańcami. Witam, Okolice Wrocławia: - styropian 15cm (klej + kołki), - siatka zatopiona w kleju, - wzmocnienia narożników i bazy, - osadzenie parapetów zewnętrznych i pionowych rur spustowych rynien, - tynk typu putz (żywica) o odpowiednim kolorze, - obróbka cokołu i śmietnika od wewnątrz gratis. Cena 55zł/m2 (robocizna). Pozdrawiam Dziś dostałem wstępną wycenę elementów z Thermomur'u i np system th300 (U<0,2) elementy na 1m2 kosztują 134 pl. pozdt tk Jeśli same elementy to trzeba chyba jeszcze doliczyć tylki zewnętrzne i wewnętrzne z robocizną czyli jakieś 100zł i wtedy m.kw.przy U<0,2 wychodzi ok.230zł. Też mnie ta technologia interesowała ale przy tej cenie i innych niedogodnościach bloczow styropianowych jednak będzie silka 18+25cm styro Przynajmniej będzie niska cena z klimatem a nie w termosie Ale jak kto woli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
inwent 28.03.2010 13:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Marca 2010 Tynkowanie w technologi dwuwarstwowej i bloczków styropianowych kosztuje tyle samo - dlatego przy porównaniach nie biorę tego pod uwagę. Trzeba by bowiem brać pod uwagę koszty robocizny, które są mocno zróżnicowane. Wilmax nie mam zamiaru przekonywać kogokolwiek na tą czy inną technologię Szukam po prostu dla siebie optymalnego rozwiązania, a lepiej się to robi podejmując merytoryczną dyskusję na temat tej czy innej technologii. Końcowy wybór leży w indywidualnym geście inwestora. Napisz mi jakie widzisz minusy (cenę pomińmy) tej technologii - niedogodności? pozdr tomek k Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wilmax 28.03.2010 13:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Marca 2010 Napisz mi jakie widzisz minusy (cenę pomińmy) tej technologii - niedogodności? pozdr tomek k Wiadomo jak działa lub nie działa wentylacja grawitacyjna,to może być problemem czyli wilgoć,duszność,złe samopoczucie,ja będę miał reku...inni nie Brak akumulacji ciepła wewnątrz budynku...dla mnie to jest już wykluczenie tej metody. Mało trwała ściana wewnętrzna...oprzyj się o ścianę zewnętrzną ocieploną styropianem lub puknij w nią Brak podparcia dla szafek,półek itp.niby dłuższe kołki ale jednak... Ponizej na forum p.Tomasz Brzęczkowski proponuję dom/termos ocieplony od środka,poczytaj jakie ma to minusy: http://forum.budujemydom.pl/index.php?act=idx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
inwent 28.03.2010 14:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Marca 2010 Wentylacja mechaniczna + reku u mnie też jak najbardziej - czyli wilgoć można pominąć. Jeśli chodzi o akumulację ciepła jest to istotnie problem w przypadku standardowych fundamentów. Ja planuję płytę fundamentową z ogrzewaniem wodnym. Płyta będzie miała, podejrzewam, grubość wylewki 20-30 cm a to już spory akumulator. Przy okazji płyta eliminuje mostki termiczne występujące przy standardowych fundamentach. Jeśli chodzi o tynki wewnętrzne to zgodnie z materiałami ets i thermodomu stosuje się albo płyty gk albo tynk gipsowy nakładany maszynowo o grubości ok 10 mm. Efekt "pustej ściany", o którym piszesz nie powinien moim zdaniem występować. Co do montażu i długości kołków to się zgadzam, ale to jak wspomniałeś nie jest problem. Większy w tym przypadku, moim zdaniem, jest możliwość "trafienia" kołkiem w łącznik styropianowy (tej wewnętrznej warstwy z zewnętrzną) - chociaż w spoinę między pustakami też możesz "trafić". Co do minusów tej technologii to szkoda, że bark tu jej użytkowników - myślę, że coś więcej by podpowiedzieli. pozdrtomek k Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wilmax 28.03.2010 14:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Marca 2010 Jeśli chodzi o akumulację ciepła jest to istotnie problem w przypadku standardowych fundamentów. Ja planuję płytę fundamentową z ogrzewaniem wodnym. Płyta będzie miała, podejrzewam, grubość wylewki 20-30 cm a to już spory akumulator. Przy okazji płyta eliminuje mostki termiczne występujące przy standardowych fundamentach.pozdr tomek k Też biorę pod uwagę płytę fundamentową ale bez zatapiania w niej wodnej podłogówki(mniejsze ryzyko spaprania i awarii ),zamierzam ją dać tradycyjnie ale już bez styropianu,bezpośrednio na beton,żeby właśnie nie tracić akumulatora. Niestety cena narazie powala,dla mnie ok.200m.kw powierzchni to koszt ok.60tys.zl,ale jak znajdę wykonawcę za 200zł/m.kw to się nie zastanawiam Akumulacja więc by była ale gdyby tak jeszcze ściany akumulowały to dopiero będzie fajnie. Zamierzam grzać elektryką,także każdy sposób na zatrzymanie na dłużej ciepła będzie dobry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
inwent 28.03.2010 14:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Marca 2010 A masz projekt płyty? Przebrnąłem przez cały poniżysz wątek i 200 pln wydaje się realną ceną. Jednak fakt znaleźć do tego ekipę to ponoć nic prostego. http://forum.muratordom.pl/plyta-fundamentowa,t20852-300.htm pozdtk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zbyniot 28.03.2010 17:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Marca 2010 Brak akumulacji ścian zewnętrznych to w domach nisko-energetycznych czy pasywnych jest akurat zaletą, rolę akumulatora ciepła pełnią wtedy ścianki wewnętrzne dlatego najczęściej stawia się je z silki oraz oczywiście podłoga szczególnie jeśli jest to fundament grzewczy. Oglądałem galerię zdjęć z budowy julifry i tam zastosowano zbrojenie łączące fundament ze ścianą więc można tak zrobić i myślę, że warto. pozdrawiam zt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
inwent 28.03.2010 19:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Marca 2010 Nie mogę znaleźć tej galerii. Jeśli jest ogólnodostępna to, proszę, podrzuć link. pozdrtomek k Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
inwent 28.03.2010 20:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Marca 2010 Widziałem zdjęcia i nie bardzo rozumiem dodatkowe docieplenie styropianem - nie lepiej kupić grubsze profile? Moim zadaniem jedną z zalet tego systemu jest fakt eliminacji dodatkowego ocieplania. pozdtomek t Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zbyniot 28.03.2010 21:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Marca 2010 Nie zwróciłem na to uwagi ale być może nie ma grubszych profili do fundamentów ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
inwent 28.03.2010 21:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Marca 2010 Sądząc po zdjęciach to typowy element 5+15+5 docieplony dodatkowo chyba styro 5cm. Na te fundamenty idą elementy 5+15+15 (chyba). Tak na szybko to może te fundamenty z 25 i docieplane 5 cm aby uzyskać uskok między cokołem a ścianą? Może się kiedyś właściciel pokaże i wyjaśni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
julifra 01.04.2010 07:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2010 Wykorzystanie wezszych bloczkow spowodowane bylo wlasnie checia posiadania uskoku miedzy cokolem a scianami. W sumie dom musi byc cieply, funkcjonalny ale i wizulanie musi sie podobac .[/b] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
inwent 02.04.2010 15:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2010 Witaj julifra budujesz już kilka dni z tego materiału - może napiszesz o wrażeniach, ewentualnych problemach itp pozdrtomek k Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.