vega1 04.04.2013 08:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2013 Bierzesz przy wełnie bierzesz pod uwagę sam materiał , a gdzie robocizna ?? folie, sznurki? jak chcesz 50 cm to trzeba dodatkowo stelaże opuszczać, podkonstrukcje robić?? Przelicz teraz i pomyśl że i tak masz największe G... na rynku. Tym tropem idąc to kiedys sie wogóle nie ocieplało i ludzie żyli wystarcze jeszcze ze dwa piece dorzucić parenascie grzejników i też będzie ciepło.ten trop jest zły i nie ma nic do rzeczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mar1982kaz 04.04.2013 08:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2013 Bierzesz przy wełnie bierzesz pod uwagę sam materiał , a gdzie robocizna ?? folie, sznurki? jak chcesz 50 cm to trzeba dodatkowo stelaże opuszczać, podkonstrukcje robić?? Przelicz teraz i pomyśl że i tak masz największe G... na rynku. Tym tropem idąc to kiedys sie wogóle nie ocieplało i ludzie żyli wystarcze jeszcze ze dwa piece dorzucić parenascie grzejników i też będzie ciepło. a sprawdzałeś ile kosztuje wciśnięcie wełny między krokwie i drugą warstwę między stelaż oraz przyklejenie paroizolacji???? Reszta prac czyli to co najbardziej czasochłonne jest takie same jak przy piance, ja samą wełnę układałem u siebie dwa dni pomagała mi przy tym jedna osoba......cała reszta czyli - stelaż kartongipsy szpachlowanie itd itp zajęło nam około 3-4 tygodni!!! Wełnę mam jedną z najcieplejszych i najdroższych na rynku a i tak wyszło cenowo 3 razy taniej niż pianą........ a propo taniej wełny za 7zł za m2 to ma ona niewiele gorszy współczynnik przenikania ciepła niż piana otwartokom, nie polecam jej zakupu bo widziałem ją i jest to typowa "watówka" natomiast na pewno nie polecam piany jako ocieplenie bo gdy bliżej przyjrzysz się jej parametrom cieplnym podanym przez producenta to zobaczysz że są takie same co wełny, w moim przypadku chcąc uzyskać parametr przenikania ciepła dla dachu na poziomie U=0,1 na pianę miałem wyceny 12-14tys natomiast za wełnę dałem 3700zł+folia paroizolacyjna - 300zł razem - 4000zł powiedzmy że zatrudniłem dwie osoby na dwa dni (tyle mi zajęło) żeby mi tą wełnę włożyli i dałem im za to 1000zł (250zł dniówki na łebka) Razem - 5000zł..........nie stać mnie żeby dokładać prawie 10.000zł za ten sam parametr ale gdyby pianka była w cenie wełny to bym ją użył bez wachania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 04.04.2013 08:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2013 o może ide złym tropem chodzi mi o to że jak wrzucimy wełne do wody to pójdzie na dno a później jej wysuszenie graniczy z cudem. Inaczej testując biorąc pojemnik z wodą, kładziemy na nią wełny i całośc na grzejnik (ważymy wełne przed) jak woda odparuje ważymy i co wełna jest duzo cięższa czyli wilgoć w niej została. Dlatego sie tak upiera bo moim zdaniem sucha izolacja jest ważniejsza od tego czy lambda jest 0,036 czy 0,038. Dobrze prawisz o wchłanianie trzymanie wody... jest jak gąbka tego ukryć się nie da. Szczególnie pod tynkami na elewacji ... bez bariery gazoszczelnej od środka ładne ilości się tam kondesnują w zależności od oporu dyfuzyjnego tynku . A że tynk jest zaraz przy stronie zewnętrznej plus temperatura wełny która rośnie w kierunku wnętrza . A w kierunku zewnętrzny spada jej temperatura co za tym idzie każda blokada tego przepływu po stronie "zimnej" skutkuje kondensacją i to w sporych ilościach . nawet do 9kg wody na m^2 9 przez co wełna zupełnie traci swojej właściwości izolacyjne ... I od strony zewnętrznej musi mieć swobodny odpływ gazu w postaci pary wodnej . A od środka kurek zmniejszający ilość tego gazu . Bo opór dyfuzyjny wełny jest tożsamy z oporem dyfuzyjnym powietrza . tak powietrze też ma opór dyfuzyjny i do niego odnoszą się pozostałe wartości jak dla BK silikatów itp wełny, eps 'a pianki itp ... Podsumowując Gaz w postaci pary wodnej przechodzi przez przegrodę i wełna o określonej temperaturze jest w stanie przepuścić tyle to a tyle tej pary wodnej ... co da się wyliczyć w każdym punkcie ... Na początku mamy dwie równoległe linie określające ten strumień gazu - pary wodnej zaczyna wchodzić w wełnę i jak jest go w sam raz to zmieści się w oczku lejka tworzonego przez spadek temperatury w wełnie ... jak będzie za dużo to przetnie linia tego lejka linię ilości pary wodnej dyfundującej przez przegrodę a co ponadto to już jest woda. A w konsekwencji efekt będzie narastał bo spadnie izolacyjność wełny i zacieśni ten lejek jeszcze bardziej . A rozmiar końcówki tego lejka jest zależy co może go przytkać typu tynk / farba / papa itp i im niższa temperatura tym gardziel lejka będzie się kurczyć i tym niej możemy puścić w przegrodę tego gazu. Po to daje się paroizolację . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kitesurf 04.04.2013 09:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2013 (edytowane) No dobrze - a jak byśmy dali najpierw piankę otwartokomórkową ( żeby nie pekała podczas ruchów krokwii ) a na nią dać cienką warstwę zamkniętokomórkowej - żeby była w 100% szczelna, a co za tym idzie szczelny dach. Czy takie połączenie pianki otwarto- z pianka zamkniętokomórkową jest możliwe i czy ewentualny przepływ H2O poprzez piankę otwartokomórkową nie zostanie zatrzymany przez zakmniętokomórkową. Tzn w mikroprzerwie - (na łączeniu pianek ) między piankami - czy tutaj nie bedzie się zbierała wilgoć z czasem. Jak to ugryźć? Edytowane 4 Kwietnia 2013 przez kitesurf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mar1982kaz 04.04.2013 09:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2013 No dobrze - a jak byśmy dali najpierw piankę otwartokomórkową ( żeby nie pekała podczas ruchów krokwii ) a na nią dać cienką warstwę zamkniętokomórkowej - żeby była w 100% szczelna, a co za tym idzie szczelny dach. Czy takie połączenie pianki otwarto- z pianka zamkniętokomórkową jest możliwe i czy ewentualny przepływ H2O poprzez piankę otwartokomórkową nie zostanie zatrzymany przez zakmniętokomórkową. Tzn w mikroprzerwie - (na łączeniu pianek ) między piankami - czy tutaj nie bedzie się zbierała wilgoć z czasem. Jak to ugryźć? już było o tym!! sposób jak najbardziej prawidłowy pod warunkiem że nie ma pełnego deskowania z papą, tylko membrana....inaczej wilgoć z więźby nie będzie miała gdzie wyjść i drewno zbutwieje. Dodatkowy minus to fakt że piana zamkniętokom. to koszt okolo 8-10zł za 1cm czyli dwa razy tyle co otwartokom. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mar1982kaz 04.04.2013 09:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2013 w ogóle to co na przykład gdy ktoś pryśnie pianę na mokre drewno?? przecież obserwując u mnie z krokwi 20cm na 8cm zrobiły się 19,5cm na 7,5cm.......gdybym prysnął pianką zaraz po zrobieniu dachu to miałbym niezłe mostki term. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 04.04.2013 09:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2013 już było o tym!! sposób jak najbardziej prawidłowy pod warunkiem że nie ma pełnego deskowania z papą, tylko membrana....inaczej wilgoć z więźby nie będzie miała gdzie wyjść i drewno zbutwieje racja ... papa jak by nie było jest paroizolację ... Dodatkowy minus to fakt że piana zamkniętokom. to koszt okolo 8-10zł za 1cm czyli dwa razy tyle co otwartokom. a może by wytrysnąć nią na wełnę zamiast foli to taki luźny pomysł bez czepiania się o szczegóły bo ich nie znam tylko zapodałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jer 04.04.2013 09:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2013 מרכבה Dzieki za wyczerpujaca odpowiedźCO do łączenia pianek otwarto i zamknietokomórkowych. Jestem przeciwnikiem . Pianki róznią się znacząco gęstością OK 8-10 kg/m3 ZK 30-35 kg/m3jesi popatrzymy w aprobaty to widac jak jest ze stabilnoscia wymiarową, OK 0,1-0,6%, ZK 3-5% czyli będą inaczej pracowac i na łaczeniu moga się rozwarstwiać???Wogóle zastosowanie ZK na mieszkalny budynek i konstrukcję drewnaianą do mnie nie przemawia.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jer 04.04.2013 09:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2013 w ogóle to co na przykład gdy ktoś pryśnie pianę na mokre drewno?? przecież obserwując u mnie z krokwi 20cm na 8cm zrobiły się 19,5cm na 7,5cm.......gdybym prysnął pianką zaraz po zrobieniu dachu to miałbym niezłe mostki term. Dlatego OK czyli paroprzepuszczalna i nie biorąca wody, Ale przy piankach z tego co widze też nie ma co generalizować. Jak na razie znalazłem Icynene,Demilaca,Polychem, Tecnopol,Prodex, Lapolla/Honter, I różnice są dosyć znaczne... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mar1982kaz 04.04.2013 10:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2013 Dlatego OK czyli paroprzepuszczalna i nie biorąca wody, Ale przy piankach z tego co widze też nie ma co generalizować. Jak na razie znalazłem Icynene,Demilaca,Polychem, Tecnopol,Prodex, Lapolla/Honter, I różnice są dosyć znaczne... a co ze zmianą rozmiarów więźby podczas schnięcia (kurczenie się)... przecież piana pozostanie bez zmian a między nią a krokwią wytworzy się około 0,5cm szczelina.....drewno schnie około 2 lata, nie kardy tyle czeka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jer 04.04.2013 10:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2013 No własnie moim zdaniem masz takie niebezpieczeństwo przy ZK albo wełnie ale przy pianki OK wygladaja na elastyczne i powinny pracować....Zresztą drewno nie ma stałej wilgotności w lecie bedzie suchsze a na jesień będzie bardziej wilgotne wszystko zależy w jaka wilgotnośc otoczenia jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mar1982kaz 04.04.2013 10:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2013 No własnie moim zdaniem masz takie niebezpieczeństwo przy ZK albo wełnie ale przy pianki OK wygladaja na elastyczne i powinny pracować.... Zresztą drewno nie ma stałej wilgotności w lecie bedzie suchsze a na jesień będzie bardziej wilgotne wszystko zależy w jaka wilgotnośc otoczenia jest. dlatego wełne kładzie się na tzw wcisk tzn. że jak między krokwiami jest 80cm to docinasz na 82-83, ten sposób gwarantuje że gdy więźba schnie i się kurczy to wełna cały czas dokładnie do niej dolega, a propo piany.... to miałem kawałek piany OK w rękach i uwierz mi że nawet o milimetr się nie da jej rozprężyć/rozciągnąć , piana po zastygnięciu nie zmieni już swojej objętości, otwartokomórkowa jest elastyczna (nie pęka w mrozy tak jak ZK) ale gdy krokiem skurczy się podczas schnięcia to szczeliny zostaną, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jer 04.04.2013 12:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2013 Masz rację, Przy wełnie tez trzeba pamietac żeby z 2-3 dni przed włożeniem poleżała roziwnięta, Muszę zgłębić temat:P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Drzewolinio 10.04.2013 20:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2013 Witam, zwracam się z prośbą o dobre rady:)Mam do ocieplenia dach przedwojennego domu nad poddaszem użytkowym ok 65m2, spadek ok 10 stopni, kopertowy 4spadowy, pełne deskowanie, od góry papa również do wymiany, belki 14x10cm. Byłem zdecydowany na wełnę ale kiedy odmierzyłem ile zabierze z wysokości a pomieszczenia są niskie to zacząłem rozglądać się za rozwiązaniami alternatywnymi. Jeżeli ktoś ma pomysł na efektywne ocieplenie które nie obniży drastycznie pomieszczeń to będę wdzięczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lotnik 11.04.2013 19:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2013 Pomęcz kawałek szkła i kawałek bazaltu - to zyskasz wiedzę, której szukasz. Wsadź je w jaki lepsiejszy piecyk i poobserwój. Temperatura mięknięcia szkła to około 800stC a bazaltu 3000. Nitka szklana jest elastyczna a bazaltowa sztywna i i krucha. Obie są zwilżalne, ale nie nasiąkają. To znaczy, że ani szkło ani bazalt wodą nie nasiąka. WATA, z czego by nie była, może zgromadzić pomiędzy nitkami ocean wody. szklanka waty + szklanka wody = szklanka mokrej waty NIC się nie wyleje! Adam M. Ludzie nie słuchajcie tych bzdur co wypisuje tu najlepszy doradca na forum. Poprostu wezcie sobie kawalek welny szklanej obojetnie jakiego producenta i wlejcie kubek wody,lub pod kran ją. Potem to samo z welną skalną, a nastepnie obie probki połozyć gdzies i sprawdzac jak szybko,schną i jak sie zachowują. Najlepiej jeszcze probki wazyc przed i po zamoczeniu. Wtedy bedzie wiadomo jakie bzdury pisze ten najlepszy doradca na forum. A... I jeszcze jedno bazal nie wytrzyma 3000 stopni tylko,polowe tego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
herakles 11.04.2013 19:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2013 Ludzie nie słuchajcie tych bzdur co wypisuje tu najlepszy doradca na forum. Poprostu wezcie sobie kawalek welny szklanej obojetnie jakiego producenta i wlejcie kubek wody,lub pod kran ją. Potem to samo z welną skalną, a nastepnie obie probki połozyć gdzies i sprawdzac jak szybko,schną i jak sie zachowują. Najlepiej jeszcze probki wazyc przed i po zamoczeniu. Wtedy bedzie wiadomo jakie bzdury pisze ten najlepszy doradca na forum. A... I jeszcze jedno bazal nie wytrzyma 3000 stopni tylko,polowe tego Tylko proszę suszcie to w foliowej reklamówce!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lotnik 11.04.2013 19:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2013 Heraklesie najpoerw sprawdz , potem pisz.Skoro masz u siebie z obu stron paroizolację i szczelną podbitkę to susz w reklemowce. Czytaj ze zrozumieniem , tym sposobek ktory opisalem mozesz poznac roznice miedzy hydrofobowoscia welny skalnej i szklanej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
herakles 11.04.2013 19:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2013 Niech będzie!!! Suszcie na folii przykryte deską a na tym papą! Najlepiej na mrozie i cały czas nań chuchając. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mar1982kaz 12.04.2013 06:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2013 Niech będzie!!! Suszcie na folii przykryte deską a na tym papą! Najlepiej na mrozie i cały czas nań chuchając. Co ty za bzdury wypisujesz!!!! między deskami a wełną musi być szczelina wentylacyjna!!!! Widziałeś kiedyś żeby podczas mrozu było wilgotno???? w zimę jest najbardziej suche powietrze, wilgoc widoczna jest tylko pod postacią śniegu, i co ma do tego tzw chuchanie?? od tego jest paroizolacja żeby wilgoć którą produkujemy nie wchodziła w wełnę, proste jak budowa cepa!! Narzekacie na wełnę a w praktyce na 100 budowanych domów 99 ją ma i jakoś nie widać fali krytyki, oczywiście wszystko można spiep...... podstawowymi błędami są - niedbały montaż paroizolacji, oraz brak drożnej szczeliny wentylacyjnej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
herakles 12.04.2013 07:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2013 podstawowymi błędami są - niedbały montaż paroizolacji, oraz brak drożnej szczeliny wentylacyjnej. Będzie Pan Zadowolony! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.