Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

pianka ocieplająca kontra welna


Majka

Recommended Posts

Widzisz, ślepo wierzysz liczbom, zapominasz o tym że to tylko laboratorium, zapominasz o zjawisku konwekcji i o mostkach termicznych, adhezja czy coś takiego - trudne słowo, coś co zwie się przyleganiem, w pianie bardzo silne w wełnie nie istnieje.

Masz wełne to miej, ja Cie nie przekonuje do piany, ale daj spokój tym którzy rozumieją zalety piany nad wełną

Po co mi piękne U skoro zapominamy o szczelności.

A jeśli chodzi o piane to planuje 20 cm otwartokomórkowej, nie myślałem w ogóle o zamkniętokomórkowej

Krokwie mam 24 cm, więc miejsce jeszcze będzie, koszt ok 80 zł brutto za metr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Widzisz, ślepo wierzysz liczbom, zapominasz o tym że to tylko laboratorium, zapominasz o zjawisku konwekcji i o mostkach termicznych, adhezja czy coś takiego - trudne słowo, coś co zwie się przyleganiem, w pianie bardzo silne w wełnie nie istnieje.

Masz wełne to miej, ja Cie nie przekonuje do piany, ale daj spokój tym którzy rozumieją zalety piany nad wełną

Po co mi piękne U skoro zapominamy o szczelności.

A jeśli chodzi o piane to planuje 20 cm otwartokomórkowej, nie myślałem w ogóle o zamkniętokomórkowej

Krokwie mam 24 cm, więc miejsce jeszcze będzie, koszt ok 80 zł brutto za metr

 

Widzę że strasznie unikasz liczb, podanych w karcie twojego produktu, więc zrobię to za ciebie otóż przy 20cm twój współczynnik będzie na poziomie 0,18 czyli dwa razy gorszy od mojego za prawie podwójną cenę, nawet jak za 50 lat moja wełna straci o połowę swoje właściwości (w co wątpie) to i tak nie będę miał zimniej od ciebie, a skoro twierdzisz że ułożenie wełny w dwóch/trzech warstwach na mijankę+ folia paroizolacyjna jest nie szczelne to tylko twoje zdanie.

PS - a propo tródnych słów to moja wełna jest hydrofobizowana co oznacza że nie chłonie wilgoci gdyż zainpregnowana jest specjalnymi olejami mineralnymi.

wiesz ja też byłem już prawie zdecydowany na ocieplenie pianką ale po przeczytaniu i przeanalizowaniu danych dotyczących pianki to okazało się że oprócz szybkości wykonania izolacji ma same minusy z ceną na czele.

jak zrobisz sobie OZC swojego budynku przy 20cm tej pianki to zrozumiesz że masz zwykły domek za cenę dwa razy większą niż domy pasywne ocieplone wełną. tyle w tym temacie i nie ma co oszukiwać niedoświadczonych osób że pianka jest taka super ciepła,

 

PS2.- jak chcesz prysnąć tylko między krokwie to dopiero będziesz miał mostki!!!! przecież drewno ma o wiele słabsze parametry izolacyjne niż pianka,wełna czy styro. dlatego w nowoczesnym budownictwie wymagane jest by stosować dodatkową warstwę izolacji pod krokwiami w celu wyeliminowania mostków związanych z parametrami przenikania ciepła przez drewno.

Edytowane przez mar1982kaz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchaj, napisałem Ci jak masz i kochasz wełne to sobie miej, NIE INTERESUJĄ mnie suche cyfry z laboratorium bo w warunkach budowlanych są nie do osiągnięcia podobnie jak utrzymanie ich przez dłuższy czas, natomiast Ty ciągle unikasz tematu konwekcji a tą drogą ucieka sporo ciepła, pozatym każda szmatka zwana folią paroizolacyjną też traci właściwości - NIESTETY!

I nie wiem kto Ci powiedział że na krokwie niczego nie zamierzam pryskać, ba ja nawet zastanawiam sie nad stelażem i założeniem 10-15 cm wełny pomiędzy krokwie w bloczkach typu toprock, i 5-7 cm na krokwie siakiejś rewelacyjnej wełny i ew reszte ocieplenia (wtedy tylko 10 cm pomiędzy krokwie)

Mam 3 warstwy, mam szczelnie i mam ciepło. Koszt ok 65 zł za piane, wełna niecałe 15 zł pierwsza warstwa + nie wiem ile za drugą dajmy na to 10 zł , + stelaże+ folia aluminiowa + czas i moja cierpliwość+ pomocnik

 

Toprock proporcjonalnie do ceny ma naprawde dobre parametry. temat szczelności załatwia mi np 15 cm pianki

I Prosze Cie nie licz mi jakie będe miał U dachu przy rozwiązaniu 15 cm pianki i 15 cm wełny

Decyzji jeszcze nie podjąłem, być może takie połączenie ma wady , póki co rozważam za i przeciw

Edytowane przez rosomakx4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchaj, napisałem Ci jak masz i kochasz wełne to sobie miej, NIE INTERESUJĄ mnie suche cyfry z laboratorium bo w warunkach budowlanych są nie do osiągnięcia podobnie jak utrzymanie ich przez dłuższy czas, natomiast Ty ciągle unikasz tematu konwekcji a tą drogą ucieka sporo ciepła, pozatym każda szmatka zwana folią paroizolacyjną też traci właściwości - NIESTETY!

I nie wiem kto Ci powiedział że na krokwie niczego nie zamierzam pryskać, ba ja nawet zastanawiam sie nad stelażem i założeniem 10-15 cm wełny pomiędzy krokwie w bloczkach typu toprock, i 5-7 cm na krokwie siakiejś rewelacyjnej wełny i ew reszte ocieplenia (wtedy tylko 10 cm pomiędzy krokwie)

Mam 3 warstwy, mam szczelnie i mam ciepło. Koszt ok 65 zł za piane, wełna niecałe 15 zł pierwsza warstwa + nie wiem ile za drugą dajmy na to 10 zł , + stelaże+ folia aluminiowa + czas i moja cierpliwość+ pomocnik

 

Toprock proporcjonalnie do ceny ma naprawde dobre parametry. temat szczelności załatwia mi np 15 cm pianki

I Prosze Cie nie licz mi jakie będe miał U dachu przy rozwiązaniu 15 cm pianki i 15 cm wełny

Decyzji jeszcze nie podjąłem, być może takie połączenie ma wady , póki co rozważam za i przeciw

 

 

skoro wełna jest taka beee to zupełnie nie rozumiem po co ci ona?, szybko zmieniasz zdanie i od kiedy paroizolacja z reflexem to szmatka?? chyba nigdy czegoś takiego nie widziałeś. Parametry po to podaje producent żeby mieć orientację co się kupuje, poczytaj wątki o domach energooszczędnych- większość płaci za grzanie poniżej 2000zł przy ociepleniu wełną. ja wzcale nie mówie że pianka jest zła tylko pragnę pokazać że mając 40-50zł na ocieplenie m2 dachu można mieć kilkukrotnie cieplej stosując wełnę zamiast pianki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciągle nie rozumiesz że straty przy wełnie to konkwekcja, szmatke o której pisze masz z drugiej strony,niestety wełna kiedy zamoknie traci swoje właściwości a grawitacja dla wełny jest bezlitosna, domy o których piszesz mają około 5ciu lat więc to jednak nieco za krótko żeby oceniać

Dla mnie te wady patrząc perspektywicznie na 20-40 lat to zbyt dużo na nie, dlatego chcę piane bo daje mi SZCZELNOŚĆ a wełną prawdopodobnie docieple

Osiągam wszystko co chce, stelaże robie tak czy siak przy kg, zatem pozostaje tylko koszt wełny

Jedyna wada tego rozwiązania to cena, ale przyznasz że otrzymuje więcej niżeli przy ociepleniu np tylko 30 cm wełny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciągle nie rozumiesz że straty przy wełnie to konkwekcja, szmatke o której pisze masz z drugiej strony,niestety wełna kiedy zamoknie traci swoje właściwości a grawitacja dla wełny jest bezlitosna, domy o których piszesz mają około 5ciu lat więc to jednak nieco za krótko żeby oceniać

Dla mnie te wady patrząc perspektywicznie na 20-40 lat to zbyt dużo na nie, dlatego chcę piane bo daje mi SZCZELNOŚĆ a wełną prawdopodobnie docieple

Osiągam wszystko co chce, stelaże robie tak czy siak przy kg, zatem pozostaje tylko koszt wełny

Jedyna wada tego rozwiązania to cena, ale przyznasz że otrzymuje więcej niżeli przy ociepleniu np tylko 30 cm wełny?

 

w jaki sposób ma mi ta wełna zamoknąć?? i co ty wkółko o tej konwekcji, przecież piana otwartokom. jest podobno paropszepuszczalna czyli w niej też występuje konwekcja i tak samo jak wełna wymaga szczeliny dylatacyjnej w celu odprowadzenia wilgoci, więc nie rozumiem o co ci chodzi z tą konwekcją bo w obu materiałach takowa występuje. Ocieplając 30cm wełny otrzymasz dokładnie to samo co przy 30cm pianki tylko ze trzy razy taniej, albo napiszę w ten sposób że za 30cm pianki mógłbyś mieć 70-90cm, zrobisz jak chcesz to twoja kasa ale nie myśl że będziesz miał cieplej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak samo jak wełna wymaga szczeliny dylatacyjnej w celu odprowadzenia wilgoci

A o tym to nie słyszałem. Z tego co wiem po rozmowach z kilkoma formami to kolejność jest taka przynajmniej u mnie tak prawdopodobnie będzie no chyba że finanse nie pozwolą - papa , dechy (OSB3), pianka, KG. O żadnej szczelinie nikt nie wspominał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A o tym to nie słyszałem. Z tego co wiem po rozmowach z kilkoma formami to kolejność jest taka przynajmniej u mnie tak prawdopodobnie będzie no chyba że finanse nie pozwolą - papa , dechy (OSB3), pianka, KG. O żadnej szczelinie nikt nie wspominał.

 

przecież pianka otwartokom. nie jest izolacją przeciwwilgociową -jest paroprzepuszczalna więc musi gdzieś odprowadzać wilgoć, zasada jest ta sama co przy wełnie. Kiedyś gdy zbierałem informacje na temat piany to wykonawcy mowili mi że dobrze jest mieć tą szczelinę przy piance, tym bardziej że mam papę i deski a jak wiadomo żeby drewno nie zbutwiało robi się dylatację

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK tylko powiedz mi skąd ta wilgoć ma się tam wziąć przy sprawnie działającej wentylacji. No chyba że ktoś piankę położy na świeżą i w dodatku mokrą więźbę i dechy.

 

nie wiem skąd tak samo jak nie wiem skąd ma się wziąć wilgoć w wełnie a wszyscy tak bardzo podkreślają że wełna nasiąka . Zasada jest taka że jak materiał jest paroprzepuszczalny (wełna piana itd) to robiąc zgodnie ze sztuką budowlaną daje się te szczelinę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, będę posiadał dach drewniany gdzie 20cm to szerokość krokwi planuje dom 2-3 litrowy z pobieżnego przeczytania tego wątku mam pytanie żeby ekonomicznie nie zbankrutować czy było by sensowne zastosować piane pur w grubości tych 20cm między krokwie otwarto-komorową a na to dać 15 cm styropianu jako że jest równie zamknięto-komorowy co piana a za to dużo tańszy zaś taka warstwa była by wtedy nie przepuszczalna dla powietrza a współczynnik przenikalności zbliżony do 0,1 ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, będę posiadał dach drewniany gdzie 20cm to szerokość krokwi planuje dom 2-3 litrowy z pobieżnego przeczytania tego wątku mam pytanie żeby ekonomicznie nie zbankrutować czy było by sensowne zastosować piane pur w grubości tych 20cm między krokwie otwarto-komorową a na to dać 15 cm styropianu jako że jest równie zamknięto-komorowy co piana a za to dużo tańszy zaś taka warstwa była by wtedy nie przepuszczalna dla powietrza a współczynnik przenikalności zbliżony do 0,1 ?

 

Jak nie masz co robić z kasą to możesz tak zrobić. według tego co napisałeś wydasz nie mniej niż 100zł za m2 ocieplenia, ja mam współczynnik 0,1 i wydałem połowe tego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"nie wiem skąd tak samo jak nie wiem skąd ma się wziąć wilgoć w wełnie a wszyscy tak bardzo podkreślają że wełna nasiąka ."

 

Usiądź i pomyśl!

W ostateczności - zrób eksperyment: chuchnij na chłodną szybę i obejrzyj co się stanie...

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"nie wiem skąd tak samo jak nie wiem skąd ma się wziąć wilgoć w wełnie a wszyscy tak bardzo podkreślają że wełna nasiąka ."

 

Usiądź i pomyśl!

W ostateczności - zrób eksperyment: chuchnij na chłodną szybę i obejrzyj co się stanie...

 

Adam M.

 

dzięki, właśnie uświadomiłeś wszyskim jak ważna jest paroizolacja... a ja siedze i myśle... i nadal nie wiem jak ta moja wełna ma nasiąknąć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cały czas obracacie się wokół warunków normalnych, jakie znacie najlepiej.

Pewne elementy domu narażane są jednak na warunki od nich dalekie.

Czasem stale czasem okresowo.

Wcale się nie dziwię - że trudno Wam zrozumieć pewne proste mechanizmy.

 

Róbcie tak, jak Wam rozum podpowiada.

Przecież to jest Wasza własność i Wasze decyzje...

Za jakieś kilka lat zweryfikujecie swą wiedzę.

Oby było tak, jak WY wiecie!

 

Pęd do zbudowania domu bardzo energooszczędnego wymusza stosowanie określonych materiałów i technologii, które w budownictwie mają małą historię.

Są budynki z drewna i kamienia, które stoją od wieków!

Wiadomo - czemu.

Jest jakiś bieda-domek watą kryty z , powiedzmy, średniowiecza?

Bo TAM byłoby wyraźnie widać jak on działał przez ten czas...

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cały czas obracacie się wokół warunków normalnych, jakie znacie najlepiej.

Pewne elementy domu narażane są jednak na warunki od nich dalekie.

Czasem stale czasem okresowo.

Wcale się nie dziwię - że trudno Wam zrozumieć pewne proste mechanizmy.

 

Jest jakiś bieda-domek watą kryty z , powiedzmy, średniowiecza?

Bo TAM byłoby wyraźnie widać jak on działał przez ten czas...

 

Adam M.

 

z wełną będzie wszystko ok o ile nie zawilgotnieje, jedyną drogą gdzie ta woda może się przedostać to albo przez paroizolację albo przez nieszczelny dach, ja mam pełne deskowanie, porządną papę i dachówkę więc kiedy zacznie mi przeciekać??. paroizolacja też wątpie żeby się od tak rozleciała. Z tego co jest napisane w karcie produktu to piana zamkniętokom. wraz z upływem czasu traci swoje właściwości gdyż gaz zostaje wpierany przez powietrze, a piana otwartokom. jest paropszepuszczalna jak wełna, czyli bez paroizolacji się nie obędzie bo jak wiadomo wilgoć obniża parametry cieplne materiałów izolacyjnych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mpoplaw.Uważa się,że dom szczelny to taki który przy nadciśnieniu 50Pa,generuje max.0,6 wymiany/h.Czyli teoretycznie dom kryty watą jest bezpieczny i nic z izolacją z wełny nie powinno się dziać.Ale średnia prędkość wiatru zimą to ok.4m/s,a to oznacza ,że napór powietrza na ścianę nawietrzną jest bliski 50Pa.Podobnie jest po stronie zawietrznej,tylko,że odwrotnie.Dotyczy to również dachu.Przyjmując średni dom 500m3 i 40% wilgotności ,należy spodziewać się w tym powietrzu ok.3,5l wody w postaci pary wodnej.Zakładając,że wiatr nie wieje z każdej strony,można przyjąć,że 10-20% powietrza zostanie wyssane na zewnątrz.Część przez stolarkę,część przez watą kryty dach.Przyjmując nawet tylko 10% to jest w sezonie grzewczym przeszło tona wody migrująca w sposób niekontrolowany..Niech z tej ilości tylko 20% wytrąci się w wełnie a musi,bo w którymś momencie ta wełna ma temp.pkt.rosy,to lambda tej wełny nijak się ma do tego co jest na nalepkach.W łatwy sposób to stwierdzić.Wystarczy zimą zmierzyć temp.sufitu na poddaszu i otaczającego powietrza.Przy wełnie różnica będzie większa od 1*C ,a 2-3 to norma .Ten jeden stopień jest dowodem na potężną stratę ciepła przez dach.

Dla przykładu podam,że u mnie ta różnica 0,1*C przy silnych mrozach( w pasywnym)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...