bacardi 26.05.2013 18:51 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Maja 2013 (edytowane) UPDATE drzwi Dzisiaj zakupiliśmy drzwi zewnętrzne do pomieszczenia gospodarczego. Od pewnego czasu mieliśmy otwór zabity płytami i zastanawialiśmy się co tam wstawić aby było trochę bezpieczniej ale też aby się nie martwic o super drzwi na etapie budowy. Zdecydowaliśmy się na promocję w castoramie drzwi Splendoor Hebe 205x101 w kolorze szlachetny antracyt. http://www.splendoor.pl/pl/product/hebe Drzwi są stalowe ale z skrzydłem 70mm, w odczuciu bardzo pancerne z solidnymi zasuwami, mają ukryte zawiasy, bolce przeciwwyważeniowe, próg przy tym chodzą bardzo lekko, a co najważniejsze to cena promocyjna 1298pln z pełnym wyposażeniem z zamkiem i klamką Co ciekawe, sąsiad obok zakupił je sobie na drzwi wejściowe i w świetle dziennym ich kolor ładnie się zgrywa z naszą dachówką grafitowy tegalit. Innymi słowy z dużym prawdopodobieństwem zostaną u nas jako docelowe drzwi do pomieszczenia gospodarczego, gdyż za bardzo nie mam im co zarzucić, a przy okazji sporo zostanie z naszego zakładanego budżetu. Natomiast drogą przez mękę był sam ich zakup... Najpierw zadzwoniliśmy do najbliższej castoramy i dowiedzieliśmy się że mają 2szt. Na miejscu odbiłem się od 3 osób aby dotrzeć do właściwej która mi wskaże skąd i jak mogę zapakować drzwi, przy czym okazało się, że panowie muszą je zdjąć z górnego regału... trochę to trwało, ale po jakichś 20 min panowie zjawili się z drzwiami zapakowanymi na wózek i oznajmili dumnym proszę. Niestety po moich szybkich oględzinach okazało się, że w pod podejrzanym uszkodzeniem pudła kryje się wgniecenie w progu. Tak więc panowie z nieco mniej ucieszonymi minami poszli szukać drugich... Po dłuższej chwili wrócili z obwieszczeniem że niestety, drzwi są na stanie magazynowym ale nigdzie ich nie ma... :/ Na moją prośbę sprawdzili stany magazynowe i w kolejnej pobliskiej castoramie teoretycznie jest 1 szt. natomiast po drugiej stronie miasta jest 6 szt., tak więc uznaliśmy, że nie będziemy ryzykować tylko jedziemy do tej dalszej... tutaj z kolei - najpierw należało odstać swoje w kolejce do informacji działu - następnie dowiedzieliśmy się, że na dziale nie ma wózka do przewozu drzwi, więc musiałem się po taki udać na parking. A oczywiście skoro drzwi i płyty są z jednej strony hali, to wózki do ich przewozu są po przeciwległej stronie parkingu... co więcej jak już do nich dotarłem, dzwoni do mnie żona abym wracał, bo jednak znalazł się jakiś wózek %@#$! - w kolejnym kroku okazało się, że ta castorama ma lepszy system składowania niż poprzednia, czyli nie trzeba windy aby je zdjąć z regału tylko leżą na ziemi... leżą poziomo i to nawet 6 szt. prawych, tylko że na nich leży jeszcze z 8 lewych - pan który przyszedł nam pomóc szybko zwątpił i po chwili zawołał pomocnika, a gdy dotarliśmy do naszych drzwi, musieliśmy odrzucić jeszcze 2 szt. potencjalnie uszkodzonych i w końcu na wózku pojawiły się te właściwe - przy kasie natomiast okazało się, że jeśli paczka ma 6 ścian, to ta najważniejsza z kodem kreskowym znajduje się oczywiście pod spodem... Pani trochę zaczęła kombinować, dzwonić po kogoś itp. gdy wpadłem na szatański pomysł aby zedrzeć naklejkę z kodem i położyć na kasie - na koniec przypomnieliśmy sobie, że należałoby zajrzeć jeszcze do małej paczuszki z klamkami od kompletu... No i oczywiście klamki były porysowane... tak więc żona zawróciła się celem wymiany i po dłuższej chwili i przekopaniu wszystkich kompletów udało się jej skompletować ten jeden właściwy... - potem już tylko pozostało załadować drzwi do kombi znajomych i drzwi trafiły na budowę... Ufff.. to tyle na temat drzwi daszki płaskie Wczoraj wykonaliśmy też mały krok w kierunku daszków płaskich. Tzn. zużywając 3 worki zaprawy wyrównującej Cekol ZW04 podniosłem o ok 1cm od strony ściany budynku poziom daszku nad pomieszczeniem gospodarczym profilując go w stronę rzygacza. Niewielki zabieg, ale w połączeniu z wcześniej zamontowanymi rzygaczami ostatecznie pomógł zapobiec zalewaniu ścian i nie musimy się już bać o tynki, a tym samy na spokojnie wykonać docelowe daszki w odpowiednim momencie, gdy nie będzie zagrożenia deszczowego w trakcie ich układania... rekuperator Przed zakupem storka zrobiłem wstępne rozpoznanie, ale teraz czas na nieco bliższe zapoznanie. Wraz z rekuperatorem, w cenie otrzymaliśmy schludny podtynkowy przełącznik mechaniczny oparty o złącze perilex, który pozwala na manualne ustawienie jednego z 3 biegów. Rozwiązanie w sumie może i wystarczające, natomiast planujemy upgrade do poniższego sterownika elektronicznego IB-Tron 3100FAN-BL z możliwością zdefiniowania harmonogramu - koszt ok 200pln Poza tym udało mi się już zdobyć wstępny opis protokołu którym rekuperator może się komunikować przez port RS232 z komputerem, więc jak tylko znajdę chwilę to czas zabrać się za oprogramowanie i spięcie rekuperatora z domowym mediacenter oraz dorobić sterowanie przez komórkę. Pytanie tylko, czy uda mi się znaleźć ten czas przed zimą Edytowane 26 Maja 2013 przez bacardi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bacardi 09.06.2013 17:43 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2013 Drzwi w pomieszczeniu gospodarczym Wczoraj zamontowaliśmy drzwi w pomieszczeniu gospodarczym i są to wspomniane wcześniej marketowe hebe. Efekt końcowy jest OK i ładnie komponują się z grafitowym tegalitem, poniżej fotka jeszcze bez klamek i okuć zamków, które trochę rozjaśniają całość. W sumie to z drzwiami była większa akcja. Wcześniej opisane przygody to nie koniec, ponieważ poprzednie drzwi po rozpakowaniu w domu miały pogiętą ramę, próg i odprysk na zgrzewie. Tak więc pojechaliśmy na wymianę i mając nauczkę, drzwi sprawdzaliśmy od razu na miejscu. Całe szczęście że na stanie były 4 sztuki, bo inaczej raczej szukalibyśmy już czegoś nowego. Niestety ale drzwi są bardzo słabo zapakowane, bardzo masywne i ciężkie a droga z chin daleka, jeśli ktoś się zdecyduje to musi mieć tego świadomość Natomiast jeśli chodzi o kwestie techniczne, długo się zastanawiałem jak osadzić drzwi. Ponieważ drzwi są ciężkie a my mamy sporo ocieplenia w podłodze, ostatecznie zdecydowałem się na pełną podmurówkę z względnie ciepłego materiału. W tym celu zakupiłem w castoramie 2 szt (słownie dwie) bloczków betonu komórkowego o grubości 10cm, czyli identycznie jak rama drzwi i wmurowałem zlicowane z zewnętrzną ścianą. Sam montaż przeprowadziliśmy z pomocą znajomych, bez których byłoby ciężko. Ponieważ drzwi były ciężkie i robiliśmy to pierwszy raz, było trochę zabawy, a do tego grill i inne atrakcje Podsumowując całe zamieszanie z hebe to był niezły spontan i sam nie wiem jak to się stało że się na nie zdecydowaliśmy, ale w sumie wyszły OK i mam tylko nadzieję że się będą dobrze sprawowały. Natomiast z drzwiami wejściowymi na pewno nie będziemy tak eksperymentować, za to montaż w razie czego mamy już opanowany Instalacja odkurzacza centralnego Parę słów o instalacji odkurzacza. Ostatecznie zdecydowaliśmy się na wariant 2 gniazda zwykłe + 1 gniazdo w jednostce + 2 szufelki automatyczne. Gniazda zwykłe umieszczone będą w ścianie po lewej stronie schodów na paterze w salonie i na korytarzu na piętrze. W garażu zrezygnowałem z dodatkowego gniazda i będzie tylko w jednostce. Garaż jest dość duży, więc nie widzę potrzeby aby ciągnąć ekstra instalację tylko po to aby odkurzyć auto na zewnątrz. Szufelki automatyczne w kuchni i wiatrołapie. Co ciekawe znalazłem firmę handlującą OC na naszym osiedlu, umówiłem się tak, że zamówiłem całe pudło gratów, to czego nie wykorzystamy mogę zwrócić. W sumie największy problem w samej instalacji to przepust na piętro o którym nie pomyśleliśmy na etapie lania stropów. Ostatecznie przebicie zdecydowałem się zrobić przy podciągu nad kibelkiem w małej łazience z wyjściem w podłodze sypialni małżeńskiej, tuż na linii docelowego gniazda. Miejsce to ma parę zalet, łatwo je ukryć, bo w łazience w tym miejscu i tak będzie zabudowa, poza tym strop w tym miejscu ma "tylko" 14cm. Na pomoc z przebiciem przyjechali wczoraj znajomi przywożąc profesjonalną wiertnicę i wszystko zapowiadało się łatwo i przyjemnie. Niestety wiertnica po 3 cm straciła na zbrojeniu 3 zęby i było po zawodach a my mieliśmy nieco minorowe nastroje :| I tu po raz kolejny pomógł chyba mój najlepszy zakup z okazji budowy, makita 2470. Wykorzystując nawiercony rowek w obwodzie otworu, wykonałem parę przewiertów, następie założyłem dłuto które mając nawierty wchodziło w beton jak w masło i na koniec zostały już tylko 3 pręty zbrojenia do przecięcia. A tutaj najlepszy okazał się... po prostu zwykły młotek i przecinak :] Całość zajęła może 30 minut... Projekt podłogówki Otrzymaliśmy też projekt podłogówki, wykonany pod wcześniej sporządzone obliczenia zapotrzebowania na ciepło dla naszego budynku. Nasze założenia do projektu to - Łazienki - 24 st - salon, gabinet - 22st - kuchnia, sypialki - 20st - wiatrolap, pom. gosp. - 18st - garaż - 10 st (przynajmniej w zakresie projektu, w rzeczywistości będzie na termostacie z elektrozaworem) W sumie wyszło 986mb rurki, rozstawy dość zróżnicowane, od 10 do 30cm, 8 obwodów na parterze (w tym garaż na 2/3 długości) oraz 9 na piętrze ( w tym jedna drabinka w łazience) bez mieszaczy i dodatkowych pompek. Skrzynki rozdzielaczy zlokalizowaliśmy w szafie wiatrołapu na parterze i pod oknem w garderobie. Obie w wersji podtynkowej. Rozdzielacze to Capricorn Premium 1 w wersji z stali nierdzewnej Odwierty do pompy ciepła W ostatnich dniach otrzymaliśmy też projekt prac geologicznych do odwiertów pompy ciepła. Niestety grunt w map geologicznych regionu nie mamy zbyt optymistyczny, iły i gliny ilaste, zobaczymy jak będzie podczas wiercenia. Do końca lipca planowo powinniśmy mieć odwierty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bacardi 30.06.2013 20:09 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2013 Od ostatniego wpisu trochę już minęło, tak więc czas na małą aktualizację. BHP Na wstępie o tym, że na budowie wypadki czasem chodzą po ludziach i dlaczego zawsze należy używać okularów ochronnych. Od jakiegoś czasu na budowie rządzą tynkarze i w pewnym momencie rozpoczęło się szybkie domykanie niezakończonych tematów. Jednym z nich było podpięcie kontaktronu od alarmu do świeżo zamontowanych drzwi pomieszczenia gospodarczego. Ponieważ sprawa była dość pilna i prosta, sam zabrałem się za to któregoś dnia po pracy. No i oczywiście kto by zakładał okulary ochronne do wywiercenia jednego otworku wkrętarką... W ferworze walki nawet tego nie poczułem, ale następnego dnia miałem oko jak królik, 2 dni później wylądowałem u okulisty, który stwierdził ciało obce w rogówce, które na dodatek zaczęło już rdzawić Tak więc w formie przestrogi, można się śmiać z niektórych przepisów BHP, ale dla własnego dobra lepiej je przestrzegać :] Tynki Jak już wcześniej napisałem, po "małym" poślizgu na budowie aktualnie pracują tynkarze. Przy okazji okazało się, że bruzdy pod przewody które zrobili elektrycy nie do końca były takie fajne, ponieważ zaczęło się od ich zalepiania pianką. Dodatkowo trzeba było zalepić jeszcze to co zostawił po sobie w ścianach hydraulik i w sumie na to wszystko poszło 10 pianek pistoletowych... Tak sobie przypominam, że jak się pytałem elektryka o to, czy te bruzdy nie trzeba by jakoś pozaklejać, to stwierdził, że tynkarze jak polecą z agregatu to nawet nie poczują... jak widać chyba nie do końca... :| Poza tym, jeśli jesteśmy przy tynkarzach, to obudowali nam też murłatę. Po krótkiej konsultacji, przystaliśmy na to, aby zrobić to bloczkami ytonga 5cm, dzięki czemu jest szansa, że nic nie popęka. Między bloczkiem a murłatą zostało w sumie jeszcze jakieś 2cm szczeliny. Przy okazji trzeba było rozebrać główną magistralę internet/rtv którą elektrycy puścili sobie bezpośrednio po murłacie. A całość obudowy po zaciągnięciu klejem i gruntowaniu prezentowała się jak poniżej Na jednym zdjęciu widać też lokalizację podkucia pod skrzynkę rozdzielacza podłogówki. Niestety ze względu na słupek konstrukcyjny nie wypadła idealnie pod oknem w garderobie tylko z lekkim przesunięciem, jako mniej inwazyjne wybraliśmy to w stronę sypialni. Nasza kierownik stwierdziła, że pierwszy raz widzi aby ktoś robił podkucie w ścianie zewnętrznej, ale z drugiej strony na szczęście nie było większych przeciwwskazań :] Przy okazji tynkarzy jeszcze krótko o ociepleniu garażu. Zrobiliśmy małe odstępstwo od projektu i nie zabudowaliśmy wnęki za podciągiem od strony wejścia z budynku, a jedynie zwiększyliśmy ocieplenie pod sypialką do 10cm. Dzięki temu powstała fajna wnęka, gdzie poza sezonem na linkach będzie można podciągnąć pod sufit np. rowery lub wykorzystać w inny sposób A teraz z tym ociepleniem jest jeszcze mały problem... Na całość w pierwszej warstwie poszedł klej z siatką, a na ścianach docelowo jeszcze normalny tynk cementowo-wapienny. Problem jest tylko co zrobić z sufitem, tynkarze proponują jeszcze jedną wykańczającą warstwę kleju i tak to zostawić. Jak to robiliście u siebie? Brama garażowa W międzyczasie zamówiliśmy też bramę garażową. W sumie dobrze wyszło, że nie zrobiliśmy tego razem z oknami jak pierwotnie planowaliśmy, gdyż trochę pozmieniało się w ofercie i nie będzie to Krispol, tylko Normstahl który obecnie kolor RAL 7004 dodał do palety kolorów standardowych, dzięki czemu wyszedł w cenie krispola Tak więc ostateczna specyfikacja to Normstahl model Satin, wykończenie paneli Style, kolor szary sygnalizacyjny (RAL 7004). Do tego aktywny rygiel, i automatyka magic z dwoma pilotami. Całość powinna się prezentować jakoś jak poniżej, tylko będzie dużo szersza :] Montaż przewidziany po wylaniu posadzek, aby nie było problemu z ustaleniem poziomu. Odwierty Nasz projekt prac geologicznych jest już w końcowej fazie dojrzewania i już niedługo będziemy mogli się zabrać za odwierty do pompy ciepła. A tak przy okazji informacyjnie, jeśli ktoś się buduje bezpośrednio we wrocku, to projekt należy złożyć nie w starostwie powiatowym, tylko w urzędzie miejskim w wydziale środowiska i rolnictwa na ul. Bogusławskiego... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bacardi 01.07.2013 20:50 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lipca 2013 Odkurzacz centralny cz.1 Poniżej jeszcze ku pamięci zaległa relacja z okresu montażu odkurzacza centralnego przed tynkami, ponieważ można załączyć tylko 5 zdjęć, całość będzie w 2 częściach :] Nasza instalacja wyszła dość nietypowa i ma jeden element nie do końca zgodny ze sztuką, ale to wynik pewnych kompromisów aby ominąć sterty kabli i skrzyżowań z instalacja wodną montowaną na wysokości w warstwie ocieplenia. A wyszło to mniej więcej tak: Start w garażu, odkurzacz niby najlepiej aby był jak najniżej, ale z drugiej strony nie chciałem aby zajmował przestrzeń gdzie można postawić jakiś stół roboczy albo zagospodarować w inny sposób. Dlatego też, odkurzacz wylądował u nas w górnej części ściany, z wyprowadzeniem magistrali dopasowany idealnie pod model Beam 355. Dalej instalacja nie schodzi klasycznie w dół, tylko leci w ścianie pod sufitem schowana w warstwie ocieplenia garażu. Niestety trochę przeszkadzały przewody prowadzone do rozdzielni i a końcu trzeba było się ratować nadmiarowym kolankiem 45st. dalej rura leci pod sufitem pomieszczenia gospodarczego do małej łazienki, ten kawałek będzie trzeba zabudować regipsem :| Następnie wychodzimy w małej łazience pod sufitem nad WC gdzie będzie zabudowa na wysokość podciągu, wykorzystana również dla wentylacji mechanicznej. Mamy tutaj rozgałęzienie z przebiciem do góry w sypialni oraz zasyfonowany spadek w dól (a raczej wznios), który będzie trzeba zabudować w kolejnym etapie w podłodze mamy rozgałęzienie, jedna nitka przez ścianę idzie do wiatrołapu, druga po podłodze do salonu W wiatrołapie, tuż nad przebiciem mamy umieszczoną puszkę podtynkową dla szufelki leovac i dalej zaślepione na etapie tynków prowadzenie na wprost do kuchni do podpięcia szufelki podszafkowej c.d.n. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bacardi 01.07.2013 21:02 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lipca 2013 Odkurzacz centralny cz.2 i dalej z łazienki po podłodze w warstwie ocieplenia do salonu w salonie gniazdo na słupku między schodami a drzwiami gabietu. Gniazdo początkowo miało zostać umieszczone centralnie, ale przypomniałem sobie, że gdzieś tutaj musi stać jedna z kolumn kina domowego, dlatego zostało przesunięte w kierunku schodów teraz wracamy do drugiej nitki, która z łazienki wychodzi przy ścianie w sypialni w miejscu największego zamętu kabli i gniazdek i na koniec wędrujemy przez ścianę na korytarz do gniazda na słupku które ma obsłużyć piętro Oddzielna kwestia to doprowadzenie przewodów zasilających. Są dwie szkoły, jedna prostsza i tańsza, to prowadzenie pojedynczego przewodu od gniazda do gniazda, druga to prowadzenie przewodów od każdego gniazda bezpośrednio do centrali odkurzacza. U nas wykonaliśmy małą hybrydę Na początek od centrali idą dwa przewody do głównych gniazd na piętrze i parterze, a następnie od gniazda w salonie pojedynczy przewód do szufelek w wiatrołapie i kuchni. Całość to w sumie trochę większe klocki lego, koszt instalacji ok 300pln Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bacardi 01.07.2013 21:27 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lipca 2013 Tynki I na koniec jeszcze mała aktualizacja postępów. W środku zrobiło się aktualnie szaro i ponuro, częściowo pojawiła się już też pierwsza warstwa tynków :] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bacardi 02.07.2013 22:37 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lipca 2013 Tynki c.d. Czas na pierwszą próbkę tynków. Nie chcę zawczasu zbytnio chwalić naszych tynkarzy, ale jak na razie jesteśmy bardzo zadowoleni z efektu. Tynk cementowo-wapienny superlekki maszynowy z doliny nidy wygląda jak na zdjęciach poniżej. W zasadzie to powierzchnia jest prawie idealnie gładka z fakturką niewiele różniącą się od gładzi pomalowanej wałkiem, bez żadnych widocznych ziarenek piaseczku które często widziałem w takich tynkach itp. Dodatkowo zbliżenie na listwę przyokienną, nie wiem czy teraz wszyscy tynkarze to stosują, ale naprawdę super sprawa. Listwa do montażu ma jeszcze dodatkowy listek z taśmą samoprzylepną, do której tynkarze przyklejają folię idealnie zabezpieczając okno. Na zakończenie pracy ten dodatkowy listek się odrywa i efekt końcowy wygląda jak na zdjęciu poniżej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bacardi 29.07.2013 22:42 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Lipca 2013 Tynkarze jutro (a w sumie to dzisiaj) kończą prace i czas zabrać się za kolejne etapy. Wymyśliłem sobie, że idąc za trendem z forum samemu wykonam podłogówkę, więc na szybko muszę zamówić trochę zabawek i właśnie siedzę nad odpowiedni listą... z rzeczy bardziej oczywistych - styropian dach-podłoga w różnych grubościach - rozdzielacz capricorn inox 8 obw - rozdzielacz capricorn inox 9 obw - rura wavin alupex 16 rolka 1000m - nożyce do cięcia rur pex - sprężyna zewnętrzna do gięcia rur pex - kalibrator rur pex - spinki długie 50mm - 1500-2000szt. - otulina czerwona fi16 18/6 - otulina niebieska fi 16 18/6 - taśma do otuliny - pianka pistoletowa z tych z małym znakiem zapytania - folia aluminiowa z rastrem - czy na coś szczególnego zwracać uwagę przy tej folii? - taśma brzegowa dylatyacyjna - czy warto brać z folią czy lepiej bez? taka z 8mm grubości 15cm szeroka wystarczy? - folia budowlana do izolacji na chudziaku - mają być 2 warstwy, ale jakiej grubości? 2 warstwy 0,3mm wystarczą, czy drugą warstwę raczej jakaś 0,5 z atestem? gdzieś tutaj się przewijała na forum folia izovil... - styropian na piętro - w projekcie jest 4cm w wersji akustic, ale nie do końca jestem do niego przekonany. Mamy dać 5cm aby lepiej ukryć instalacje i chyba skłaniam się ku zwykłemu dach podłoga, bo z 5cm akustic po wylewkach podobo robi się 4 i wtedy jakoś nie bardzo widzę te wszystkie instalacje w jego warstwie... i z tych bardziej problematycznych... - czy warto się zaopatrzyć w taker i rozwijak do rur? Na pewno pomocne , szczególnie rozwijak, ale też nie na tyle tanie aby kupować specjalnie na 1 raz... może jakieś sprawdzone środki zastępcze? - musimy znaleźć jakiś ładny, funkcjonalny i nie drogi (jakoś te 3 rzeczy zawsze mi się wykluczają grzejnik drabinkowy do łazienki... raczej wąski ok 40cm za to może być wysoki, jakoś nie mam weny aby coś znaleźć odpowiedniego... :| Czy o czymś ważnym jeszcze zapomniałem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bacardi 16.08.2013 15:43 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2013 (edytowane) Czas odświeżyć nieco nasz dziennik Niestety dzień z ostatniego wpisu nie był zbyt szczęśliwy, chyba poczułem się już zbyt pewnie na budowie i pomimo wcześniejszych sygnałów ponownie zaniedbałem nieco BHP... Koniec końców w skrócie skończyło się tym, że inwestor spadł z dachu i na jakiś czas został "uziemiony". Szczęście w nieszczęściu to stosunkowo niski wymiar kary, parę płytek i garść śrubek w lewej stopie oraz nauczka na resztę życia... Tynki Trochę czasu już minęło od zejścia ekipy, wiec tylko krótkie podsumowanie. Kładliśmy tynk cementowo-wapienny super lekki maszynowy z doliny nidy. Jak już wcześniej pisałem, tynk ma bardzo drobną strukturę i po ładnym zatarciu jego struktura jest tak drobna, że w zasadzie nie ma potrzeby kładzenia gładzi, aby po naniesieniu farby wałkiem uzyskać ładną gładką powierzchnię - pod tym względem bardzo miło nas zaskoczył. Tynk ten jednak musi być zacierany, a do tego tynkarze używają takiej maszynki z wielką tarczą, a na niej gąbka która jest zasilana wodą. I tutaj niestety wychodzi mały problem. O ile w świetle dziennym wygląda to bardzo ładnie, to przy narzędziu które pracuje ruchem kołowym nie ma szans aby nie powstały jakieś drobne dołki które są widoczne przy "bocznym" podświetleniu ściany w nocy. I tak jest też u nas, przy próbie halogenu niektóre ściany bronią się bardzo dobrze, niektóre niestety nie do końca dają rady. Na szczęście nie mamy żadnych kinkietów na ścianach, więc problem nie jest duży, jak na tynk "klasyczny"i tak wygląda bardzo ładnie, zobaczymy co dalej. Kolejna sprawa to twardość tynku... sporo osób wybiera tynk cementowo-wapienny zamiast gipsowego ponieważ jest twardszy. Miałem już okazję dłubać w naszym tynku i prawdę mówiąc nie jest on zbyt mocny. Jeśli ktoś chciałby go wybrać tylko ze względu że jest mocniejszy, to lepiej poszukać czegoś mniej gładkiego, ponieważ ten moim zdaniem jest na poziomie dobrego tynku gipsowego... A przy okazji tynków... W salonie i kuchni planowaliśmy wykonać sufit podwieszany z charakterystyczną oświetloną rynną jak w wizualizacjach projektu. W trakcie jednak podjęliśmy decyzję o odłożeniu podwieszenia salony w bliżej nieokreśloną (czytaj być może nigdy) przyszłość o otynkowaliśmy również sufit. Teraz niestety pozostaje ponownie przysiąść do tematu oświetlenia salonu, mamy obecnie w suficie 7 wyprowadzeń + 1 które miało służyć do podświetlenia rynny ledami i trzeba będzie jakoś to zagospodarować.... Odwierty do pompy ciepła Podczas gdy ja sobie leżałem w szpitalu, przyjechała do nas ekipa i wykonała odwierty do pompy ciepła. Ekipa to na szczęście z polecenia znajomi znajomych i całość przebiegła w pełni profesjonalnie i miło było nie musieć zbytnio się zastanawiać tym co dzieje się na budowie. Wykonaliśmy w sumie 2 odwierty po 100m każdy + drobny gratis od wykonawcy, a ponieważ z mojego powodu mieliśmy problem zsynchronizować naszego instalatora pompy, panowie zgodzili się i wykonali od razu przyłącze poziome wraz z wprowadzeniem do budynku. A tutaj świetnie sprawdziły się nasze przepusty z rury arota 4x110, dzięki czemu nie trzeba było robić zgrzewów, a jedynie zostały wprowadzone bezpośrednio rurki sondy, które od razu zamówilismy nieco dłuższe. Ważne tylko aby przepusty miały możliwie najłagodniejsze łuki jakie się da wykonać. Sonda to mouvitech w wersji turbo. Całe turbo to rowki wewnątrz rurki skręcone w spirale, podobno ma to powodować lepszy ruch glikolu i wymianę ciepła na powierzchni rurki. Pewnie jest to głównie chwyt marketingowy, ale dostaliśmy tą sondę w cenie zwykłej, więc może być :] Sonda po wprowadzeniu do odwiertu została zalana betonitem, rury w wykopie są poprowadzone na zasadzie zasilanie z jednej strony wykopu, powrót z drugiej. Przy wprowadzeniu do budynku powstałe skrzyżowania zostały rozdzielone pozostałym styropianem aqua z fundamentów, na ile się dało na rurkę wprowadzoną osłony arota nałożyliśmy otulinę i całość od zewnątrz została opianowana. Zastanawiam się teraz jeszcze jak optymalnie zaizolować pozostałą część przepustu. Idealnie by było jakby do arota od strony budynku dało się wlać coś co idealnie wypełni przepust i zamieni się później w ładne ocieplenie ala pianka poliuretanowa. Tylko czy coś takiego istnieje na rynku? Przy okazji, na potrzeby odwiertów należy przewidzieć trochę przestrzeni na działce. Niemały jest sam samochód z wiertnicą a do tego oprócz odwiertów, w pobliżu należy przewidzieć miejsce na wykop z płuczką która służy do "wiercenia". Taki wykop widać na pierwszym zdjęciu poniżej. U nas na szczęście mamy sąsiada który jeszcze nie rozpoczął budowy i zgodził się aby sprzęt dojechał na plac przez jego posesję, bez tego mogło być nieciekawie... http://lh5.googleusercontent.com/-CCosny2CFdI/Ug4uL0HPuzI/AAAAAAAADrw/nxWz_aKy3Uk/s400/IMG_9304.JPG http://lh4.googleusercontent.com/-V_9zIw7gS7E/Ug4uL_qKcvI/AAAAAAAADrs/sc8pofcPUpE/s400/IMG_9312.JPG http://lh3.googleusercontent.com/-bwyWR6KUra8/Ug4uQVhHpcI/AAAAAAAADsg/TvNLBTc9PdE/s400/Img_9308.jpg http://lh5.googleusercontent.com/-w8VzMkcmcGI/Ug4uNaYxcAI/AAAAAAAADr8/DiHuQGzkidg/s400/IMG_9326.JPG sonda mouvitech turbo http://lh6.googleusercontent.com/-i7Rk93kCT_M/Ug4uOKsbGSI/AAAAAAAADsI/0xBvRZ80ufo/s400/IMG_9331.JPG przepusty z rury arota 4x110, pomimo że wychodzą w budynku dopiero 2m dalej, sprawdziły się znakomicie http://lh3.googleusercontent.com/-lDSqGCNY82I/Ug4uQVePt7I/AAAAAAAADsk/wIPj11ZbOmg/s400/IMG_9339.JPG teren po zakończeniu prac ekipy http://lh4.googleusercontent.com/-2ii77-ewirw/Ug4uPbOsFVI/AAAAAAAADsU/q-6nAMgSU0c/s400/IMG_9336.JPG Edytowane 16 Sierpnia 2013 przez bacardi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bacardi 17.08.2013 08:58 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2013 Ceramika W miedzyczasie rozpoczęliśmy rozglądać się za kolejnymi elementami wykończenia. W pierwszej kolejności poszła ceramika, aby móc ostatecznie "zamknąć" rozkład łazienek. W sumie bardzo spodobał nam się asortyment z LienaBlue i po przeczytaniu wielu pozytywnych opinii postanowiliśmy sprawdzić ich osobiście Już podczas pierwszego kontaktu mamy do czynienia z miłą i fachową obsługą. Na dzień dobry dostaliśmy gratisową dostawę oraz obietnicę rabatów przy kolejnym zamówieniu. Tak więc na start zrobiliśmy testowe zamówienie: Zestaw bidet + WC Linea Blue Ego - do górnej łazienki http://lh4.googleusercontent.com/-ffbGvmZeH9A/Ug4u82l-gKI/AAAAAAAADt0/ceiQw5Q_PaY/s800/lineablue_zestaw_ego_s.jpg mała umywalka nablatowa UN540 http://lh5.googleusercontent.com/-pAsW94ZcbqM/Ug4u8AFm5zI/AAAAAAAADtg/NIA3-R313uI/s800/lineablue_UN540s.jpg Towar dotarł do nas w ciągu 2 dni, jakościowo wygląda bardzo porządnie, stosunek jakość do ceny nie do przebicia. Ego to coś czego szukaliśmy, proste nowoczesne linie oraz deska wolnoopadająca. Deska jest opisana jako wykonana z konglomeratu, natomiast jak dla mnie to wygląda trochę na taki mega twarde i ciężkie tworzywo, ale tak czy inaczej jakościowo bardzo solidna i budzi zaufanie, że wytrzyma wiele lat. Do łazienki na dole najprawdopodobniej też zamówimy wc lineablue ego. Umywalka UN540 to coś czego szukaliśmy do dolnej łazienki która jest bardzo mała,więc i umywalka musiała być mała, choć zależało nam również na funkcjonalności, a więc aby było jakieś miejsce gdzie można coś odłożyć na umywalce. Pierwotnie myśleliśmy o Roca Hall, która ma bardzo podobny układ i wielkość, jednak jej jakość na żywo nie powalała, do tego dochodziła nie najniższa cena. LB moim zdaniem jakościowo wypada tu dużo lepiej, do tego o połowę niższa cena. Jedynie nie jest to klasyczna nablatówka, tylko umywalka wpuszczana, ale przy jej rozmiarach i kształcie może to i lepiej wyjdzie, niedługo zobaczymy W następnym zamówieniu w lienablue oprócz wspomnianego wcześniej WC planujemy jeszcze zamówić 2 umywalki nablatowe do górnej łazienki. Umywalki mają być prostokątne i mieć proste linie,aktualnie wybieramy pomiędzy linea blue UN514 - ta umywalka chyba bardziej namodpowiada optycznie http://lh5.googleusercontent.com/-x9Quz6mYD-U/Ug4u7QOJ53I/AAAAAAAADtM/iyjzskj4wB4/s800/lineablue_UN514s.jpg linea blue UN482 - ta z kolei wydaje się bardzije funkcjonalna, a wygląda również nam odpowiada http://lh6.googleusercontent.com/-BW5VhV-OuSA/Ug4u6CSXlYI/AAAAAAAADs8/-05orVffB1c/s800/lineablue_UN482s.jpg Poza tym wstępnie chyba wybraliśmy też brodzik do górnej łazienki, do dolnej jeszcze się wahamy pomiędzy brodzikiem a odpływem liniowym. Od razu odrzuciłem brodziki akrylowe zaczęliśmy natomiast rozglądać się za czymś z konglomeratu. Po wstępnych poszukiwaniach wybór padł na sanplast BM-Space z odlewu mineralnego, teraz jeszcze tylko musimy gdzieś obejrzeć na żywo jakość tego odlewu... http://lh4.googleusercontent.com/-1ZRKWxKLRv4/Ug4u6mNTCFI/AAAAAAAADs4/NqZMZShJ-uE/s800/Sanplast_B-M_SPACE_80x90x1%252C5_konglomerat.jpg Najwięcej problemów mamy obecnie z wyborem wanny. Wstępnie znaleźliśmy modele z Duravitu i Sanplastu które odpowiadałyby nam wyglądem oraz ceną, jednak były to wanny akrylowe, a mam coraz więcej zastrzeżeń do tego materiału, wystarczy spojrzeć jak porysowane są wanny na ekspozycjach a ostatnie opinie na forum tylko to potwierdzają. Do tej pory zawsze użytkowaliśmy emaliowane wanny stalowe które po wielu latach wciąż wyglądają jak nowe i tym razem chyba również poszukamy porządnej wanny emaliowanej, a w tych chyba specjalizuje się obecnie np. kaldewei... A na koniec szukamy obecnie pilnie ekipy do wykonania elewacji. Zależy nam przede wszystkim na jakości, jeśli ktoś ma namiary na taka ekipę z okolic wrocka to bylibyśmy bardzo wdzięczni za informacje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bacardi 23.08.2013 16:49 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2013 (edytowane) Elewacja po naszych ostatnich perypetiach trochę się poprzesuwał harmonogram i stwierdziliśmy, że czekanie z elewacją na ukończone podłogi, które musza jeszcze podeschnąć nie ma sensu, bo za chwile złapią nas jesienne deszcze, mury wypalone tropikalnymi upałami nasiąkną jak gąbka i ogólnie będzie bez sensu... Dlatego też umówiliśmy się z ekipą na przyszły tydzień, dzięki temu zamówimy też bezstresowo styropian na cały dom w 2 partiach z 1-2tyg odstępem. Najpierw przyjedzie pierwsza partia na elewacje, w następnej policzymy ile brakło na elewację oraz zamówimy na podłogi i daszki płaskie. Od 30 m3 dostawa gratis, więc powinniśmy się wyrobić. A poza tym, ustaliliśmy, że z różnych względów w tym roku kładziemy tylko ocieplenie klej i siatkę, a docelowy tynk dopiero w przyszłym roku po zgrubnym zagospodarowaniu terenu. Dodatkowo za radą naszej kierownik oraz tego co przeczytałem na forum, całość na zimę dodatkowo zagruntujemy. Dzięki temu budynek nieco lepiej się ułoży, teren oczyści, a poza tym, będziemy mieli jeszcze okazje na ostatnie szlify z rozmieszczeniem wyprowadzenia oświetlenia, montażem balustrad, wyrzutni itp... Zobaczymy tylko jak bank to przyjmie przy rozliczeniu transzy. ocieplenie Jeśli chodzi o styropian, to wybraliśmy Neographite 031 z pobliskiej fabryki, ogólnie grubość 18cm, na północnej ścianie gdzie na dole elewacji mają być "płytki", od ich zakończenia chcemy zrobić mały uskok i do góry północna ściana szczytowa będzie miała 20 cm. Całość klejona na ramkę + placki, do tego wszystkie połączenia pianowane + kołkowanie. "zbrojenie" Dzisiaj większość dnia czytałem o klejach itp... ponieważ docelowo planujemy tynk caparola, najprawdopodobniej zamówimy również: - klej do styropianu: Caparol Capatec 190 S - klej do siatki: Caparol Capatec 190 szary - siatka: Caparol Capatect 650 165G/M2 - grunt pod tynk strukturalny: Caparol Putzgrund 610 Sporo wątpliwości mieliśmy do listwy startowej, ale po konsultacjach z naszą znajomą kierownik budowy stwierdziliśmy że jednak dajemy. Wciąż zastanawiamy się za to czy na pewno dawać listwy przyokienne (raczej tak) oraz taśmy "ciepłego montażu " na okna (tutaj mam już wątpliwości, choć nasza kierownik nas namawia) laminaty HPL Dzięki koledze z forum Mariuszowi, udało się też rzutem na taśmę rozpoznać temat drewnopodobnych laminatów HPL, które wg projektu znajdują się na słupach przy oknie kuchennym na elewacji frontowej i przy dużym oknie salonu na elewacji ogrodowej. Mam namiar na firmę z wrocka w której można zamówić sam laminat, natomiast pod laminat planuję 15cm płyty pir-pur lambda 023, na to 2cm impregnowany ruszt drewniany do którego będzie mocowany laminat 8mm. fasadówki Kolejne wielkie wyzwanie to ostateczne zamówienie żaluzji fasadowych. Wstępnie planowaliśmy zamontować je tylko na największych przeszkleniach, ostatecznie jednak mamy wyprowadzone zasilanie na praktycznie wszystkie okna i głupio by było to zmarnować...Jak na razie negocjujemy z 3 firmami, ale koszt na wszystkie okna z napędem elektrycznym to w zależności od konfiguracji coś od 20 do 3x tyś... Mam nadzieję, że coś jeszcze się uda utargować, ale najbardziej prawdopodobne rozwiązanie na chwilę obecną to komplet żaluzji na duże przeszklenia i ścianę południową oraz same puste kasety w pozostałych oknach, które zapełnimy kiedyś tam w przyszłości A tak poza tym, wychodzi na to, że nie ma zbytnio różnic cenowych pomiędzy dwoma popularnymi u nas systemami selt i anwis. "drewno" Po wielu rozważaniach,rezygnujemy jednak z części drewnianej elewacji, nie będzie w tym miejscu również żadnej imitacji z płyt akrylowych. Wynika to w sumie z tego, że od frontu tego u nas i tak nie widać, z boku mamy blisko sąsiadów więc też nie byłoby wielkiego efektu a od ogrodu wersja bez może nawet bardziej nam pasuje. Zamiast elementów drewnianych zostanie w tych miejscach pociągnięta również bonia, w sumie będzie tak, jak w moim awatarze na forum Sporo dylematów mamy obecnie z dwoma tematami parapety bardzo chcielibyśmy mieć kamienne, które są ładne i "wieczne", jednak po przeliczeniu okien, nie wiem co na to powie nasz budżet Robimy jeszcze wyceny, ale coś czuję nosem, że skończy się na "blaszakach" podbitka Tutaj z jednej strony bardzo podoba nam się drewno, z drugiej perspektywa wchodzenia co jakiś czas pod dach w celu konserwacji (szczególnie po moich ostatnich doświadczeniach z dachami) średnio mi się podoba. Jest więc pomysł z drewnopodobną PCV, ale tutaj wiele osób też straszy, że po paru latach nie będzie taka ładna... Kolejna sprawa to dobranie koloru aby się zgrać z elewacją oraz oknami w kolorze winchester... Tutaj największy problem jest z kolei z PCV, gdzie albo byłby to kolor bardzo jasno szary, albo polecana podbitka Bryza w kolorze orzech złoty która wygląda jak poniżej Widziałem zdjęcia z realizacji z oknami winchester i taką podbitką, kolor zgrywa się bardzo ładnie, choć mi marzy się aby nie tylko się zgrywał, ale przynajmniej o ton jaśniejszy od okien, dzięki czemu całość nie będzie taka krzykliwa, tylko coś jak na wizualizacjach domów z wizją. W każdym razie jeśli chodzi o PCV to na razie najlepszy wybór jaki udało mi się znaleźć, przy drewnianej pewnie będzie łatwiej,przynajmniej do czasu jak dostanę zbyt "bogatą" paletę impregnatów do wyboru Najgorsze że czasu jest już niewiele, będzie trzeba na coś się zdecydować. I na razie chyba by było tyle,ciekawe o ilu rzeczach zapomniałem edited... rury spustowe daszków płaskich byłbym zapomniał o jednej istotnej rzeczy, czyli rury spustowe z daszków płaskich... W projekcie mamy zewnętrzne rury przy 2 daszkach od strony garażu, oraz nieco bardziej dyskretny łańcuch od strony wykuszu. Jak by na to nie patrzeć, to te rury nie są żadną ozdobą i ostatecznie zdecydowaliśmy się, aby je ukryć w warstwie ocieplenia, 18cm powinno wystarczyć aby nie było zbyt dużych mostków termicznych. Jeden z ociepleniowców polecił nam, aby użyć rur o przekroju prostokątnym, dzięki czemu pod spód dalibyśmy 3cm płyty pir-pur, na to rurę a na nią 10cm grafitowego styropianu. Niestety mam problem z zdobyciem takich rur i ostatecznie chyba skończy się na zwykłych rurach kanalizacyjnych i wypełnieniu pianką niskopręzną... Edytowane 23 Sierpnia 2013 przez bacardi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bacardi 25.08.2013 15:06 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2013 Wanna Dzisiaj udało nam się w końcu wybrać wannę. Po odrzuceniu poprzednich wyborów ze względu na materiał akrylowy, poszukiwania zostały zawężone do wanny metalowej emaliowanej, symetrycznej z odpływem po środku. Wybór padł na Kaldewei, a po nałożeniu kryterium położenia odpływu / design / budżet na placu boju pozostał w zasadzie tylko jeden model DUO CLASSIC model 103. Co ciekawe, pomimo że jest to wanna 160'ka, to "misa" jest długości naszej obecnej 170'ki, a przy naszym układzie mniejsze wymiary zewnętrzne są bardzo na plus. Wanna co prawa jest ok 2x droższa niż modele akrylowe które wcześniej oglądaliśmy, jednak patrząc jak się rysuje akryl, była by to oszczędność pozorna, ponieważ po 2-3 latach pewnie bym ją wywalił i wstawił nową A prezentuje się tak Przy okazji spodobała nam się inspirka, kto wię czy nie skopiujemy jej na nasze potrzeby... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bacardi 31.08.2013 17:57 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2013 Status prac Ostatnia zmiana kolejności prac na budowie spowodowała, że mieliśmy dość gorący tydzień dogrywania szczegółów itp. Na szczęście jakoś udaje się nadrabiać zaległe tematy i jest szansa, że projekt elewacja ma szansę wypalić Dzisiaj panowie rozpoczęli rozkładać rusztowania wokół domu, na początku tygodnia zamówiliśmy też pierwszą partię styropianu z Neotherm, choć wciąż czekamy na jego przyjazd Zatwierdziliśmy też kleje, siatki i grunt w systemie Caparola, jedyna zmiana to zamiast Capatec 190 S, zastosujemy Capatec 190 szary zarówno do siatki jak i klejenia styropianu,podobno jest to lepsze rozwiązanie przy styropianie grafitowym, a koszt nie jest dużo większy. A z tematów wykonawczych ustaliliśmy - rezygnujemy z aluminiowej listwy startowej, a zamiast niej zastosujemy listwę PCV z siatką i kapinosem, coś jak na poniższym filmiku instruktażowym wykonania elewacji od STO, zastosujemy również narożniki PCV a nie aluminiowe - Klejenie styropianu na ramkę + placki, kołkowanie 4 kołki na m2 (2 na płytę), przy czym otwory pod kołki będą frezowane i zakrywane zaslepkami styropianowymi. Jedyny wyjątek to fragment elewacji na którym będą płytki, tam kołkowanie 8/m2 kołkami z trzpieniem metalowym techniką przez siatkę. - połączenia między płytami będą pianowane aby nieco przeciwdziałać właściwościom skurczowym styropianu grafitowego, ale tylko powierzchownie na ok 5mm jak na powyższym filmiku instruktażowym - podobnie jak w środku, również i na zewnątrz zastosujemy listwy przyokienne PCV - Ponieważ okna mamy wysunięte ok 3cm poza lico, ocieplenie styropianem na klej mineralny będzie tylko do ramy okiennej, następnie na ramę wchodzimy styropianem 2cm klejonym na piankę Poza tym powoli kończymy ustalenia z firmą od żaluzji fasadowych i w najbliższych dniach pojawią się na razie puste skrzynki na wszystkich oknach. Dodatkowo udało nam się dogadać z ślusarzem,który wykona nam uchwyty z stali nierdzewnej do portfenetrów szklanych, osadzone jak w projekcie w świetle otworu okiennego a nie na murze jak proponuje większość firm. Na barierkach będzie bezpieczne szkło klejone 44.2. Przy okazji coś czuję, że dogadamy się z nim na barierki schodów i na tarasie, stąd przy okazji na końcu nowa inspirka dla barierek schodowych... Stelaże Po dłuuuuugiej lekturze, udało nam się również wybrać stelarze do WC. W zasadzie byliśmy przekonani, że będzie to po prostu Geberit i nic więcej. Natomiast podczas wczytywania się w różnice pomiędzy poszczególnymi modelami, nieco zgłębiłem temat i zmieniłem zdanie. W zasadzie jako niezawodne wymieniane są tutaj tylko dwie firmy, Geberit oraz Grohe. Geberit jest tutaj oczywiście marką bardziej rozpoznawana jako lider dla stelaży, ja jednak wybrałem Grohe Rapid SL, do tego w wersji 5 w 1, wraz z systemem Grohe Fresh. A dlaczego taki wybór? - jakość obu zestawów jest porównywalna na równie wysokim poziomie - od czerwca tego roku, Grohe wydłużyło okres gwarancji z 5 do 10 lat, więc nie ustępuje już w tym parametrze geberitowi - cena zestawu 5 w 1 z przyciskiem, wspornikami montażowymi,uszczelką wyciszającą i systemem fresh odpowiada cenie gołego zestawu geberit - dołączony w zestawie przycisk Cosmopolitan Skate bardzo nam się podoba i będzie pasować do już zakupionego zestawu Grohe Eurocube. Dodatkowo przycisk może być montowany do wyboru w pionie lub poziomie - zaufanie do marki Grohe, która zawsze była dla mnie synonimem jakości Sam zestaw prezentuje się następująco http://lh5.googleusercontent.com/-b6-Rd2aYrAg/UiIdlxNvAxI/AAAAAAAADvE/w1gf6M6-jAo/s800/grohe-rapid-sl-5w1-38975.jpg A tak prezentuje się system fresh, który polega na tym, że możemy otworzyć drzwiczki z przyciskiem i poprzez specjalny dozownik wrzucić tabletkę odświeżającą http://lh6.googleusercontent.com/-nnDkDe4Y2h0/UiIdmlbNb_I/AAAAAAAADvg/Pna6_WJyKN0/s800/grohe_fresh.jpg A tak wygląda przycisk cosmopolitan skate przy bateri grohe eurocube http://lh3.googleusercontent.com/-Z_jotrROYEI/UiIiSJHIcaI/AAAAAAAADwM/oA986KtrENY/s800/Grohe-Skate-Cosmopolitan.gif http://lh3.googleusercontent.com/-p25ZagxrD6U/UiIfnGnE08I/AAAAAAAADv8/Qo-OrjVyJ1I/s800/grohe-eurocube-bateria-podtynkowa.jpg Niestety aby nie było tak wesoło, wciąż nie mamy wybranego stelażu do bidetu. Jednak ponieważ tutaj za bardzo nie ma się co popsuć, coś czuję że skończy się na stelażu do Koło. Barierki schodowe I jeszcze na koniec, przy okazji rozmów z ślusarzem nowa inspirka dla barierki schodowej wykonanej w stali nierdzewnej. Wszystko wskazuje na to, że jej koszt nie byłby tak dużo droższy w porównaniu do malowanej proszkowo. Wizualnie może nawet i bardziej pasowała by malowana, ale względy praktyczne przemawiają za nierdzewną. Tak więc jeśli cenowo się potwierdzi, to jest to nasz typ. Jedynie w celu zwiększenia bezpieczeństwa dzieci, wykonanie z dodatkowymi prętami poprzecznymi. No i tak aby być szczerym, to inspirkę podkradłem od Mili http://lh4.googleusercontent.com/-NRN16Yn5J-w/UiIeYSA8IXI/AAAAAAAADvo/UfvO7ptOlCU/s640/schody_nierdzewka.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bacardi 03.09.2013 21:20 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Września 2013 (edytowane) Ostatnio życie wokół budowy zaczyna nabierać obrotów, w sumie to już się powoli zaczynam gubić, co nam się już udało załatwić, a co jeszcze zostało... tematy załatwione - zamówiliśmy kleje, siatki i grunt w systemie Caparola - Neotherm nie sprzedaje termodybli/kesów, więc znalazlem i zamówiłem na allegro. 1000 krążków grafitowych to 108pln,do tego frez za 18 pln. W color house gdzie zamawialiśmy kleje chcieli za to kilka razy więcej... http://lh3.googleusercontent.com/--tX3nmlZP_s/UiZK5St7EJI/AAAAAAAADxA/_eiMmTYrm8Q/s288/kes_grafit.jpg http://lh6.googleusercontent.com/-GVpzKj5mPM0/UiZK5X0Kz-I/AAAAAAAADw8/5uogq0BUQGg/s288/frez-bok.jpg - zamówiliśmy też stelaże Grohe Rapid SL, jednak nie 5w1 tylko 4w1. Trzeba pilnować budżetu :] kompletny stelaż z kątownikami montażowymi, podkładką i przyciskiem Skate Cosmopolitan za 509pln. A system fresh zawsze można kiedyś dokupić... - fabryka neotherm trochę się ociąga, chcieliśmy zamówić styropian na zeszły czwartek, wczoraj się dowiedzieliśmy że będzie jutro po południu, a dzisiaj że w czwartek rano... ehhh... - pilnie poszukuje we wrocławiu płyt PIR 3cm o lambdzie <= 023 pod kasety żaluzji fasadowych. Niestety towar albo drogi i na zamówienie z realizacją min. 3 tyg, albo tani, fajny i dostępny od ręki, ale grubość min. 5cm :/ Coś znalazłem przed chwilą na necie, jutro muszę do nich przedzwonić, może będzie łatwiej i szybciej zamówić zdalnie... - w końcu udało nam się przycisnąć naszego wykonawcę żaluzji i prawie zamówiliśmy żaluzje fasadowe. Prawie, ponieważ udało nam się spotkać, wszystko omówić i czekamy na zamówienie do potwierdzenia i opłacenia. Mam nadzieję, że zamówienie jutro przyjdzie i nie przeciągnie się o kolejne kilka dni, aby elewatorzy nie musieli czekać z ociepleniem na kasety... W sumie byliśmy zdecydowani na profil C80, ale Z90 miały być niewiele droższe i to zasiało w nas ziarno niepewności, bo pierwotnie Z bardziej nam odpowiadały. Ostatecznie różnica jest trochę większa niż niewiele, ale ponieważ montaż mamy podzielony na etapy, to tak tego nie odczujemy, więc ostatecznie będzie Z90 w kolorze ciemne aluminium. http://lh5.googleusercontent.com/-yPkpX0gY65M/UiZKSfzBMzI/AAAAAAAADwg/HM5efCnu-Pg/s640/Zaluzja_Z90.jpg http://lh4.googleusercontent.com/-OyZ9Jkaap-Q/UiZKZ7Bu9ZI/AAAAAAAADws/2NSmQhykAkU/s640/hulka-7010.jpg http://lh3.googleusercontent.com/-5SGuZO2uZWs/UiZKaSWDcUI/AAAAAAAADww/5IX7sBS53Uc/s640/reference6.jpg Na zdjęciach kolor jasne aluminium, u nas będzie ciemne aluminum, który jest cieplejszy i bardziej zbliżony do naszych obróbek blacharskich, coś jak poniżej http://lh5.googleusercontent.com/-ud1h7mcBPiU/UiZT258nxtI/AAAAAAAADxY/Mb2lSDIinJY/s640/01.jpg Z90 ma tę przewagę, że domyka się dość szczelnie (zresztą ma nawet mała uszczelkę) i po zamknięciu tworzy sztywniejszy pancerz. Lamelki są też ponad cm szersze i mają większe odstępy, więc otwarta żaluzja ciekawiej się prezentuje na dużym przeszkleniu. Jedynie z bliska bardziej podoba mi się otwarty profil C80, ale kto mu się będzie tak dokładnie przyglądać do zalatwienia na najbliższe dni - wybrać i zamówić stelaż pod bidet. Ponieważ tam nie ma żadnych spłuczek itp. które mogłyby się popsuć, to raczej idziemy w wersję budżetową dopasowaną wymiarami do Grohe Rapid SL. Na chwilę obecną na tapecie jest Blue Rafa w cenie ok 250pln z przesyłką... - wybrać i zamówić podbitkę, wciąż nie zdecydowaliśmy czy to będzie PCV czy drewno... - wybrać i zamówić parapety. W sumie bardzo byśmy chcieli trwały i wieczny kamień, ale po tym jak zaszaleliśmy z profilem żaluzji, raczej będą blaszaki Ale jak blaszaki to malowany ocynk, a może aluminium lub tytan-cynk? A może jakaś inna alternatywa? - ustalić jak ma wyglądać podświetlenie w podcieniach. W którymś momencie stwierdziliśmy, że zamiast lamp może damy łuny ledowe które mogłyby się w sumie świecić całą noc aby nikogo nie korciło aby się tam zakradać..Ale teraz już sam nie wiem, a temat w zasadzie na wczoraj, bo jak elewatorzy przykryją przewody styropianem, to będzie po ptokach... - no i na koniec wrócić do tematu podłóg, daszków płaskich i kominka... tematy już mocno nadgryzione, ale jakoś zeszły na boczny tor i czekają na zasoby :] Własnie, apropo kominka, to czy dawaliście pod wylewkę ocieplenie czy nie? Zdania są mocno podzielone, ale u nas ma być rekreacyjny lekki kominek w nowoczesnej lekkiej zabudowie, więc myślę aby dać pod spód styropian FS20 albo FS30... zresztą podobny problem mamy przy pompie ciepła i zasobniku CWU 300l, gdzie wylewkarz sugerował aby nie dawać pod spodem ocieplenia. Ale przecież nie po to daje w podłogę 15cm aby robić takie mostki... Edytowane 3 Września 2013 przez bacardi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bacardi 03.09.2013 22:26 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Września 2013 (edytowane) Portfenetry c.d. Mamy wybrany rodzaj żaluzji, więc nadszedł czas na wytyczne dla ślusarza, w celu wykonania odpowiednich uchwytów pod balustrady szklane. Przypomnę, że balustrady chcemy mieć mocowane w świetle otworu okiennego, natomiast muszą się one "pogodzić" jeszcze z żaluzją fasadową. Aby było ciekawiej, wybraliśmy profil Z90, więc miejsca jest mniej niż wcześniej planowałem. Poniżej mój szkic w celu ustalenia odpowiedniej odległości uchwytów od muru. opis: - okno wysunięte 3cm poza lico muru - do okna zlicowana kaseta żaluzji szerokości 14cm - w kasecie centralnie osadzona żaluzja o szerokości pióra 9,2cm - grubość ocieplenia 18cm - wg założenia pomiędzy ociepleniem a ścianą warstwa kleju mineralnego 1cm (mniej więcej ponoć tyle wychodzi) - w otworze okiennym warstwa ocieplenia wchodzi 2 cm na ramę okienną - pomiędzy murem a ramą okienną pianką ok 1cm Założenia: Wstępnie przyjęliśmy odsadzenie uchwytu od muru na 17cm, czyli krawędź zewnętrzną górnej kasety która daje pełną gwarancję odpowiedniego luzu od piór. Jednak w zależności od grubości ramienia, aby nie wypaść na krawędzi ocieplenia warto by się zastanowić nad skróceniem odległości o ok 0,5cm. Pomiędzy piórem żaluzji balustradą wg wytycznych producenta powinno być zachowane min. 2 cm aby zapewnić odpowiednie miejsce dla linek. Natomiast linki nie są przy samej krawędzi, więc jeśli uchwyt będzie odpowiednio krótki, a byłoby ryzyko zbytniego zbliżenia się do krawędzi ocieplenia, to można pomyśleć o minimum odstępu od piór ok 1,5 cm... to tyle moich wywodów, ciekawe co na to jutr opowie ślusarz i jak domaluje resztę uchwytu PS. a tak przy okazji, taka balustrada jest prawie nie widoczna na oknie, ale całkiem ciekawie odznacza się na rozwiniętej żaluzji, przykład poniżej http://lh6.googleusercontent.com/-MrGt_REaac4/UiZTtNLDXHI/AAAAAAAADxQ/swanoKO59RA/s640/hulka-7132.jpg Edytowane 3 Września 2013 przez bacardi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bacardi 19.09.2013 15:21 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Września 2013 (edytowane) Elewacja Niestety nie mam ciekawych aktualnych zdjęć więc poniżej wrzucę tylko fotkę sprzed kilku dni, na znak, że coś się dzieje http://lh4.googleusercontent.com/-Y93l-IVJom4/UjsOE22hd7I/AAAAAAAAD44/iQnY-Bacjo4/s400/elewacja_styro.JPG Nasza elewacja powoli pnie się do przodu. Wciąż czekamy na uchwyty do balustrad i kasety żaluzji fasadowych. Kasety miały być do końca tygodnia, więc ciekawe czy jutro przyjadą... A jeśli jesteśmy przy żaluzjach, to udało mi się w końcu zakupić płyty PIR. Jak już wcześniej pisałem w komentarzach, na rynek wchodzi polska firma której wyroby są dostępne w wielu hurtowniach w zasadzie od reki, niestety ich rozmiarówka zaczyna się dopiero od 40mm. Płyty 30'ki innych producentów są dostępne na zamówienie i czas oczekiwania to na ogół ok 3tyg... Na szczęście udało mi się znaleźć i to na sztuki płyty Kingspan Therma TF70 lambda 0,23. Płyty te są powlekane aluminium, co powinno się przydać, aby płyta która jest tylko dociśnięta kasetą nie zaczęła się za szybko utleniać. A wygląda tak: http://lh4.googleusercontent.com/-WhwcdhyT-XI/UjsKyGHgbMI/AAAAAAAAD4g/MyL35x5EQU0/s400/Kingspan_Therma_TF70.jpg Poza tym, po konsultacjach w gronie "praktycznych", postanowiliśmy zmodyfikować listwy boniowe i zamiast 3x3 z projektu, zastosujemy bonie 5x2 cm. Bonia z projektu na realizacjach jest bardzo mało widoczna, mamy nadzieję, że ta zmiana doda budynkowi nieco uroku, a 5 cm wciąż będzie jednak wystarczająco dyskretne. Wg szybkiej wizualizacji, bonia przedstawiała by się mniej więcej jak poniżej http://lh5.googleusercontent.com/-_YmD6Y4raxs/UjzSEPwEg0I/AAAAAAAAD8U/Orry36azDe0/s640/elewacja_ogrod.jpg Zakupy W ostatnim czasie dokonaliśmy też paru zakupów... Na początek styropian. Niestety spóźniliśmy się o parę dni i załapaliśmy się na podwyżkę w Neotherm, która kosztowała nas w łącznym rozrachunku prawie 5 stówek W każdym razie zamówiliśmy resztę styro na elewację, a także na podłogi i daszki płaskie. Jeśli chodzi o podłogi, to na parterze pójdzie warstwa 10cm EPS100 038, a na wierzch Neodach podłoga grafit 031 5cm. Pod zasobnik CWU i pompę a także pod kominek EPS 200 034 o wytrzymałości 6t/m2. Garaż to EPS 100 038 10cm, z którego będziemy wycinać spadki kopertowe 8-10cm. Na pietrze Neodach podłoga grafit 031 5cm - pierwotnie grafit chciałem dać tylko w miejscach gdzie pod spodem są podcienie lub garaż, ale po przeliczeniu różnicy w kosztach stwierdziłem że nie ma co sobie komplikować życia... Natomiast na daszki przewidziałem 2 warstwy, pierwsza to 10 cm Neodach podłoga grafit 031, a na to EPS 200 034, który będzie docinany w spadki kopertowe. Brak wylewki na daszkach powoduje, że ocieplenie jest narażone na miejscowe ugniatanie kamyczkami itp. więc mam nadzieję, że twardy EPS200 trochę tutaj pomoże... Następnie zadzwonił do mnie hydraulik, z informacją że właśnie robi większe zamówie zbiorników CWU do solarów i przy okazji może nam zamówić w dobrej cenie zbiornik do CWU. Tak więc niewiele myśląc staliśmy się posiadaczami zbiornika Lamet 300 MAXI, zbiornik. Jego rzeczywista pojemność to 285l i zbiornik jest przystosowany typowo do pomp ciepła, tzn ma jedną długą wężownicę, dzięki czemu nagrzanie CWU powinno się zamknąć w jednym cyklu pompy bez taktowania. Jest to dość ciekawe, bo np. na stronie producenta pomp PCC w ofercie znajduje się niewiele tańszy zbiornik Galmet z podwójną wężownicą, co prawdą wężownicę łączy się wtedy w jedną, ale jej powierzchnia nie jest tak duża i zbiornik nie pracuje tak wydajnie... Zbiornik będzie miał pokrowiec w modnym kolorze niebieskim http://lh3.googleusercontent.com/-Zsfa6jNL5_4/UjsIGifF-ZI/AAAAAAAAD3Y/-vq0ZLMo1iU/s400/Lamet_300_MAXI.png Po krótkiej dyskusji na grupie wrocławskiej na temat zmiękczaczy, stwierdziłem że nie chce mi się już bardziej zgłębiać tematu i zakupiłem zmiękczacz ZM-WORK 30. Nie chciałem zwlekać, bo dzięki temu hydraulik dostosuje nam już podejście pod konkretny model, a sam zmiękczacz przyda się, aby napełnić podłogówkę wodą zdemineralizowaną . http://lh3.googleusercontent.com/-1WtKa_qWDxg/UjsII9_MDwI/AAAAAAAAD38/H5b4VHP7YRQ/s400/zm-work-30.jpg I na koniec, chcemy już mieć z głowy temat umywalek i musimy wybrać coś do naszej podwójnej umywalki w górnej łazience. Nadal stawiamy na LineaBlue,aczkolwiek wraz z nową stroną coś namieszali w numeracji modeli i obecnie pod uwagę bierzemy następujące: UN229 http://lh3.googleusercontent.com/-XJAGPnYFjMU/UjsIGRsaRXI/AAAAAAAAD3c/gFHCoYuqzdE/s400/LineaBlue_UN229%2520%255B525x450x160%255D.jpg UN482 http://lh4.googleusercontent.com/-LhRhtoRf0kk/UjsIGQZnBaI/AAAAAAAAD3g/CSdi9FfmWEY/s400/LineaBlue_UN482%2520%255B570x440x160%255D.jpg Edytowane 20 Września 2013 przez bacardi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bacardi 19.09.2013 15:35 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Września 2013 Brama Mamy jeszcze mały problem z bramą garażową... Otóż brama została zamówiona już jakiś czas temu i od ponad miesiąca grzecznie sobie czeka u dostawy, ponieważ chcieliśmy ją zamontować po wylewkach, żeby nie było problemu z jej wyregulowaniem. Natomiast obecnie jej brak trochę nam przeszkadza przy wykańczaniu elewacji. Możecie podpowiedzieć z doświadczenia jaki wariant bardziej się sprawdzi? Parapety I na koniec przypomniał mi się jeszcze jeden temat. Jakiś czas temu byłem zachwycony rozwiązaniem poszerzeń systemowych do okien i mamy teraz takie poszerzenia w każdym oknie montowanym "do podłogi". Natomiast przy wyborze parapetów powstał teraz niezły zonk. Wybraliśmy budżetowe parapety aluminiowe, jednak jest problem, gdyż poszerzenia zastąpiły listwy przyparapetowe pod oknami i obecnie nie ma możliwości, aby wywinięcie parapetu wsunąć pod okno w przystosowany do tego specjalny rowek. Na razie usłyszałem, że w takim przypadku parapet można przykręcić do ramy lub poszerzenia i dodatkowo uszczelnić, ale wizualnie jest to dla mnie nieakceptowalne. Temat zaadresowaliśmy do dostawcy okien i czekamy na jakieś rozwiązanie. Czy ktoś przerabiał może podobny problem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bacardi 20.09.2013 16:50 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Września 2013 (edytowane) Oświetlenie budynku W ostatnich dniach musieliśmy szybko zdecydować jak ma wyglądać rozmieszczenie oświetlenia zewnętrznego budynku,aby w odpowiednich miejscach wyprowadzić przewody. Ogólnie mamy zaplanowane 2 rodzaje oświetlenia 1. Łuna LED, która będzie poświetlać garaż, wejście do wiatrołapu oraz podcienie wyjścia z salonu i pomieszczenia gospodarczego. Na podcieniach łuna będzie zamontowana wzdłuż dłuższego boku, a efekt powinien wyglądać podobnie jak na wizualizacji innego projektu domów z wizją poniżej, jedynie mniej intensywnie http://lh3.googleusercontent.com/-nmSpI-h28eI/Ujx1wL2y2XI/AAAAAAAAD6I/3DA-Xt_Bc14/s400/DzW_pogodny1.jpg Łuna ma być podświetlana energooszczędną taśmą LED 2,4 ewentualnie 4,8W/mb i być aktywowana automatycznie przez zegar astronomiczny jak poniżej montowany w rozdzielni. Taki zegar ma tę przewagę nad czujnikiem zmierzchu, że po podaniu długości i szerokości geograficznej sam wie kiedy jest wschód i zachód słońca i nie przeszkadza mu żadne dodatkowe źródło światła, jak np. lampka sąsiada która mogłaby wprowadzać w błąd czujnik zmierzchu. Dodatkowo zegar można programować dodając interwał do wyliczonego wschodu/zachodu słońca po którym ma się aktywować / dezaktywować, a także pozwala podać przerwę nocną, kiedy oświetlenie nie będzie działać. Jeden moduł może kontrolować 2 obiegi, więc przyda się przy okazji do sterowania lampkami świątecznymi http://lh3.googleusercontent.com/-wnkmW2DsI3U/Ujx1wvIoJ8I/AAAAAAAAD6U/cditkYtILfg/s288/PCZ-526-2%2520d.gif http://lh5.googleusercontent.com/-TBAbdHFhgSo/Ujx1wTGjTkI/AAAAAAAAD6M/jG_p_YLyNFQ/s800/PCZ-525%2520dia2.gif 2. Drugi rodzaj, to zwykłe lampy na przycisk. Ponieważ zgodnie z projektem wyrównujemy sufity w podcieniach do linii boni, to nie chcieliśmy dawać lamp na samym suficie. Odpada też montowanie oprawek w ociepleniu, ponieważ styropian (a mamy go w podcieniu ok 40cm) wymagał by specjalnych lamp ledowych z zasilaczem poza oprawą. Ostatecznie stanęło na tym, że z tyłu w podcieniu salonu będą dwie lampy na ścianie, po 50cm od otwory drzwi gabinetui 30cm od sufitu, które przy okazji powinny ładnie oświetlać płytkiklinkierowe. Następnie w pomieszczeniu gospodarczym jedna lampa montowana na ścianie 50cm na zewnątrz od otworu drzwi i 30cm od sufitu. Z przodu lampa po środku drzwi wejściowych montowana na ścianie nad wejściem (zrezygnowaliśmy z drzwi z doświetleniem górnym), a także podświetlenie numeru wyprowadzone w miejscu zgodnie z projektem, a na które obecnie nie mamy pomysłu Umiejscowienie lamp prezentują wizualizacje poniżej http://lh3.googleusercontent.com/-1KVRSXaZLbo/Ujxz9caxLsI/AAAAAAAAD54/zYrgN2Ym69I/s640/lampy_przod_3.jpg http://lh6.googleusercontent.com/-pvQKRHWmThI/UjxzFCHpxDI/AAAAAAAAD5c/Q8sxZvlADdY/s640/lampy_tyl_1.jpg Oprócz tego mamy jeszcze zgodnie z projektem 6 lampek punktowych na tarasie nad garażem i tak się zastanawiam po co tam ich tyle... A także zostały nam na każdy daszku łącznie 3 końcówki zasilania na oddzielnym obwodzie, które były przewidziane do podgrzewania wpustów dachowych, z którego to zrezygnowaliśmy. Tak sobie myślę, że mogą się przydać do zasilania lampek świątecznych a obwód można podpiąć pod zegar... Zakupów c.d. Poza tym zamówiliśmy stelaż bidetu o którym dyskutowaliśmy w komentarzach, czyli BLUE Rafa z allegro w cenie 221pln :] Sam stelaż wygląda solidnie, jest dopasowany kolorystycznie i wymiarami do naszego stelaża Grohe, a w przeciwieństwie do WC za bardzo nie ma się tutaj co popsuć, więc nie widziałem sensu dopłacać 3-5 stówek do grohe lub geberita. http://lh5.googleusercontent.com/-qt7iuwfvbVo/UjxzK5PdOZI/AAAAAAAAD5k/qpxvt2mZ3js/s288/Stelaz%2520bidetu%2520BLUE%2520RAFA.jpg Zamówiliśmy też miskę WC do dolnej łazienki i będzie to ponownie Lineablue Ego z deską wolnoopadającą, tym razem w promocyjnej cenie 603 pln z przesyłką http://lh3.googleusercontent.com/-ToVNxNCG0sI/UjxzNwI3QWI/AAAAAAAAD5s/go1XDSBq2oA/s640/LineaBlue_ego.jpg I na koniec, zamówiłem dzisiaj wpusty dachowe do naszych daszków płaskich, będzie to Dallmer 83D z kołnierzem z stali nierdzewnej do przyłapania membrany EPDM, model DN70 do dużego daszku na garażu oraz DN50 do dwóch małych daszków. Rury spustowe zostaną ukryte w warstwie ocieplenia budynku. Komplet spustów kosztował ok 550pln, dla przypomnienia koszt jednego podgrzewanego Spustu wg projektu to OK 700pln.. http://lh3.googleusercontent.com/-RpfgpLQaljU/Ujx7v72PX7I/AAAAAAAAD6k/o4phZCpiWSE/s800/Dallmer_83D.jpg http://lh6.googleusercontent.com/-dBViKztZJK0/Ujx9ZHmdHVI/AAAAAAAAD6w/bKRPd-k_h_o/s400/Dallmer_83d_tech.jpg Edytowane 20 Września 2013 przez bacardi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bacardi 20.09.2013 22:08 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Września 2013 Żaluzje fasadowe c.d. Na chwilę wrócę jeszcze do naszych żaluzji fasadowych i problemu z przeszkleniem okna narożnego typu L'ka. W takim układzie niestety z jednej strony okna nie ma do czego przykręcić prowadnic i pozostają w zasadzie 2 rozwiązania 1. Prowadnice linkowe, które pozwalają zamontować żaluzje w zasadzie w dowolny sposób, w tym na zakład bez widocznej szczeliny w narożniku. Po podniesieniu żaluzji linki są wówczas prawie niewidoczne,aczkolwiek pozostaje problem poprawnego naciągu linek, które same w sobie jednak są gorsze od prowadnic. 2. Prowadnice przykręcane do ramy okiennej. Rozwiązanie na pewno lepsze technicznie, natomiast prowadnice są widoczne po podniesieniu żaluzji, prowadnice muszą mieć 3 punkty podparcia zamontowane do ramy okiennej, a sam narożnik pozostanie raczej "niedomknięty". Pierwotnie myśleliśmy o rozwiązaniu na linkach,takie jednak jest dostępne tylko dla żaluzji typu C. Tak więc zostaliśmy skazani na rozwiązanie drugie. Wykonałem jednak szybką wizualizację i może nie będzie tak źle. Spora warstwa ocieplenia powodowała, że okno w wykuszu wydawało się nieco cofnięte, a dzięki prowadnicom kontur narożnika jest bardziej wypełniony. Poza tym żaluzja w wykuszu poza bardzo ponurymi dniami, będzie raczej opuszczona, a wtedy niedomknięty narożnik może nawet wygląda lepiej. http://lh5.googleusercontent.com/-KebsXWTtvos/UjzDwa_TSeI/AAAAAAAAD7E/eoBMntU72pI/s640/wykusz_1.jpg http://lh5.googleusercontent.com/-nOGA1KQ7m8Q/UjzDwdefr7I/AAAAAAAAD7I/8dFHZxLsxXI/s640/wykusz_2.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bacardi 29.09.2013 19:12 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Września 2013 Postępy prac W sobotę po raz pierwszy od wypadku odwiedziłem budowę, minęło 2 m-ce, czas szybko leci... Niestety nasza elewacja tworzy się obecnie na pół gwizdka, ponieważ mamy potężną blokadę w postaci braku kaset żaluzji fasadowych, bez których ekipa nie może przejść do zaciągania siatką i klejem. Jak to w życiu bywa, kasety miały być za 2 tyg z założeniem, że czasem dojeżdżają w tydzień, a w środę minęły już 3 tyg od podpisania umowy Ponoć ekipa ma się zjawić jutro na montaż, oby tak właśnie było... Pozostaje jeszcze problem mocowań do balustrad okiennych, ślusarz zapowida się na początku przyszłego tygodnia, więc może uda się zamknąć wszystkie tematy... Postanowiliśmy, że jednak założymy bramę przed wylewkami. Nie jestem z tego faktu zbyt szczęśliwy, ale stwierdziliśmy, że lepiej zamknąć temat i mieć go z głowy.Oczywiście najpierw zaprosimy do nas ekipę od wylewek w celu określenia i gwarancji dokładnego poziomu wylewki, a przy okazji może jeszcze raz wyznaczymy P100, gdyż poprzednie znaczniki tynkarze zerwali wraz z taśmami z okien... Zakupy W tym tygodniu mieliśmy najazd kurierów w związku z dostawą zakupów internetowych. Najbardziej zaskoczył mnie Pan, który zadzwonił i mówi że jedzie do mnie z paletą z topfilter... myślę sobie jaka paleta, przecież od nich miał przyjechać tylko zmiękczacz. Zupełnie zapomniałem, że w gratisie było jeszcze 100kg soli, a sam zmiękczacz okazał się zdecydowanie większy niż się spodziewałem. Dobrze ze miał mi kto pomóc to odebrać, bo samemu o kulach chyba miałbym mały problem :] Poza tym dojechała maszynka do cięcia styropianu, którą zamówiłem w celu wykonania skosów kopertowych ocieplenia daszków płaskich, a przy okazji przyda się również do wykonania skosów kopertowych w garażu, po czym poszukamy jej nowego właściciela A maszynka wygląda jak poniżej, nie jest to dokładnie ta, ale taki sam model http://lh3.googleusercontent.com/-IP38uL-4ZN0/Ukhy_KeSK5I/AAAAAAAAD94/mwaUWI9Ds9I/s400/wycinarka.jpg Wykończenie podłogi salonu W ostatnich dniach postanowiłem się zmierzyć z wykończeniem podłogi w salonie. Najchętniej widziałbym tutaj jakąś naturalną ponadczasową deskę dębową. Niestety ze względu na ogrzewanie podłogowe oraz mając na uwadze ciąg komunikacyjny i połączenie tarasem ogrodowym, stwierdziliśmy że naturalne drewno choć piękne nie będzie najlepszym rozwiązaniem. Nie do końca też byłem przekonany do wszelkich szarych/grafitowych gresów, które choć bardzo mi się podobają, to mogłyby być zbyt "smutne". Ostatecznie postanowiłem poszukać płytek drewnopodobnych w kolorach zbliżonych do tych z wizualizacji salony z pracowni Domy z Wizją http://lh6.googleusercontent.com/-D6AhJucQVOo/Tj71dUkSIKI/AAAAAAAACPg/vHagrCI-Ihg/s640/b2.jpg Założenie to płytki z serii "naturale", czyli takie gdzie poszczególne elementy są wycinane z jednego większego kawałka,dzięki czemu są bardziej niepowtarzalne i naturalne. Niestety największy problem to chyba znalezienie odpowiedniego koloru, ale poniżej kilka typów nadzień dzisiejszy 1. Ragno Woodstyle Płytki z serii naturale, które dodatkowo są wykonane w kilku rozmiarach, dzięki czemu można osiągnąć jeszcze ciekawszy efekt. Niestety paleta kolorów nie do końca nam odpowiada, ale bardzo obiecująco zapowiada się kolor "acero", który musimy jeszcze gdzieś obejrzeć na żywo. Ragno Woodstyle - kolor acero http://lh5.googleusercontent.com/-6TwWFg3Kajw/Ukhset2WEyI/AAAAAAAAD9E/QTKtvyeeYFw/s640/ragno_woodstyle_acero.jpg Ragno Woodstyle - kolor noce http://lh5.googleusercontent.com/-uShSITtj_IY/UkhsfuRy3II/AAAAAAAAD9M/fLYXVwz6Bj4/s640/ragno_woodstyle_noce.jpg 2. Ragno Harmony Kolejna seria od Ragno, również z serii naturale, choć może już nie tak efektowne. Dodatkowo płytkite występują tylko w jednym rozmiarze, natomiast w kolorze beige są również do rozważenia http://lh3.googleusercontent.com/-WE_qQhDvcKE/Ukhs8jq0mCI/AAAAAAAAD9U/hT2HlnR2r1M/s640/ragno_harmony_beige.jpg http://lh3.googleusercontent.com/-0Pns815F_8M/UkhtNQK1yfI/AAAAAAAAD9c/XajeLqBLIww/s640/ragno_harmony_04.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.