Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Złoty zakątek - Paraktyczny 2 - dziennik budowy


Recommended Posts

Elewacja c.d.

 

Prace nad elewacją zbliżają się powoli ku końcowi, jednak co jakiś czas pojawiają się utrudnienia które je nieco wstrzymują.

 

Największy problem stanowią brakujące skrzynki żaluzji fasadowych, z którymi od początku jest jakoś pod górkę. Gdy zaczynaliśmy rozmawiać pod koniec sierpnia, miały być w ciągu ok 2tyg.. Tydzień straciliśmy na formalizację zamówienia, po którym z 2 tyg zrobiło się najpierw 3, a ostatecznie mniej więcej miesiąc. I pomimo opóźnień w sumie wszystko byłoby OK, gdyby nie to, że jakimś cudem nie dojechały 2 kasety z zamówienia. brakujące kasety miały być najpierw w ciągu tygodnia, następnie okazało się, że fabryka miała niby jakąś awarie (czy też zauważyliście, że rzekome awarie to jakaś plaga wśród budowlańców ;) ) i potrzebny jest jeszcze tydzień. Mam nadzieję że nie zrobi się z tego znowu miesiąc, ponieważ ekipa do końca tygodni chce definitywnie zakończyć prace, a tymczasem bez kaset nie mogą wykleić wykuszu... :( Poza tym, przy 18cm ocieplenia i naszych oknach wysuniętych o 3 cm poza lico muru, kasety Z90 ledwo się mieszczą w ociepleniu, mamy nadzieję, że nic nie będzie pękać.

 

A tak prezentują się same kasety

 

http://lh5.googleusercontent.com/-jCdK5OSi6Hg/UlrV7B8C91I/AAAAAAAAD-k/Ezd7C9ULkd8/s800/IMG_9544.JPG

 

http://lh4.googleusercontent.com/-1lQBvoXgeaE/UlrWBC_dVSI/AAAAAAAAD_Q/vRbywL5rffA/s800/IMG_9548.JPG

 

Kolejny opóźniacz to ślusarze od uchwytów balustrad szklanych. Gdy zaczynaliśmy rozmowę, to ekipa dopiero co rozkładała rusztowanie i można było wszystko zrobić bez problemów na odkrytym murze... Jednak fachowcy mają to do siebie, że nie lubią prostych rozwiązań i czekaliśmy ponad miesiąc, dzięki czemu okno z przodu miało już założone narożniki i zostało zaciągnięte klejem, a przy oknach z tyłu, mając info że panowie zjawia się w sobotę w ostatniej chwili wstrzymałem ekipę przed zaciągnięciem klejem, dzięki czemu dewastacja była nieco mniejsza... Tak czy inaczej, panowie przyjechali dopiero około godziny 14, po czym okazało się, że pomylili moje rysunki i uchwyty były za krótkie i musieli je przerabiać. Dodatkowo pomylili wysokości dolnych uchwytów (na szczęście inwestorowi nawet kule nie przeszkodziły aby to zweryfikować) i niepotrzebnie wycieli nam jeszcze więcej styropianu. Poza tym, w oknie z gotowymi narożnikami chcieli mi je po prostu przeciąć, na szczęście na miejscu jako wsparcie mieliśmy naszą znajomą kierownik budowy i panowie musieli rzeźbić w styro tak, aby narożniki zostały nietknięte. Ostatecznie prace zakończyli o 21 i pozostaliśmy z porozrzucanym w koło po nocy styropianem...

 

A tak prezentowały się same uchwyty przed montażem

 

uchwyty.jpg

 

I tak nieco zdewastowana elewacja po montażu

 

http://lh6.googleusercontent.com/-DaoFqn3BYdo/UlrV51FMJBI/AAAAAAAAD-U/26mUlNLdm80/s800/IMG_9538.JPG

 

http://lh4.googleusercontent.com/-wv9ri5ExnhI/UlrV8y8Wu4I/AAAAAAAAD-4/wYMziTGfqD4/s800/IMG_9547.JPG

 

 

Przy okazji mogę stwierdzić, że bonia 3cm wg projektu DzW to jakieś nieporozumienie. Poniżej zdjęcia naszej boni zwiększonej do 5cm, naprawdę nie wygląda na dużą i nie wyobrażam sobie aby była prawie o połowę mniejsza.

 

http://lh5.googleusercontent.com/-cyNtVPBNs8s/UlrV8zDjkgI/AAAAAAAAD-8/FQ4ma6Z68d0/s800/IMG_9541.JPG

 

http://lh3.googleusercontent.com/-NbVBbRDQiBo/UlrV8RNjLYI/AAAAAAAAD_A/aA2kNwcFwlU/s800/IMG_9546.JPG

 

http://lh3.googleusercontent.com/-D7c5y7BQLpU/UlrV-71l0GI/AAAAAAAAD_I/qsU3bgUPpzA/s800/IMG_9549.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 133
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Brama garażowa

 

Dzisiaj zamontowaliśmy bramę, dzięki czemu ekipa od elewacji zdąży jeszcze całość ładnie obrobić za jednym zamachem.

 

Brama to Normstahl Satin Style w kolorze szarym sygnalizacyjnym (RAL7004) zgodnie z projektem.

 

http://lh3.googleusercontent.com/-b4A74ZXvuWE/UlvuC7y0ITI/AAAAAAAAEB8/XxFLWNZSSOk/s800/2013-10-14_14-08-33_450.jpg

 

Teraz garaż w końcu jest funkcjonalny :) A brama moim zdaniem zdecydowanie lepiej wykonana niż Krispol czy Hormann, szczególnie zakryte prowadnice od wewnątrz. Jedyne co mi się średnio podoba, to aktywny rygiel, a właściwie nie sam mechanizm tylko linka do niego biegnąca w poprzek panelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kominek

 

Jakiś tydzień temu spotkaliśmy się z kominkarzem który montował kominki u Mili i Czuszki, w podsumowaniu padło m.in. stwierdzenie że kominek z wizualizacji DzW jest nieco przyciężki i warto by go odchudzić. Nie wiem czy mogę, więc nie będę wrzucał propozycji kominkarza, miała ona jednak fajną lekką budowę i kilka półeczek po lewej stronie, które choć nieźle wyglądały, to w naszej opinii mogłyby być jedynie siedliskiem kurzu. Dzisiaj jednak dzięki inspiracji Migotki dostałem natchnienia i w zasadzie w kilkanaście minut naszkicowałem nowy wzór, który przedstawiam poniżej

 

http://lh6.googleusercontent.com/-39zKmygr2nw/UmBbuX2gb_I/AAAAAAAAECc/d3wr0-9Phc0/s800/kominek.jpg

 

Przy okazji zaczyna nam się klarować koncepcja na salon i kuchnię. W nawiązaniu do naszych dużych przeszkleń, całość ma być jasna z dużą ilością bieli. W celu wprowadzenia kontrastu dodamy nieco grafitu, jak przy kominku schodach, gdzie dzięki jasnemu podciągowi wyrysuje się jakby wnęka powiększająca optycznie salon. Całość powinna ocieplić stolarka w naturalnych kolorach drewna oraz dobrej jakości płytki drewnopodobne.

 

Zastanawiamy się jeszcze nad drzwiami, miały być w kolorze naturalnego drewna, jednak boję się aby nie przesadzić. Może jednak jakaś złamana biel? Do tego do małej łazienki (te po lewej na grafitowej ścianie) fajnie jakby się wyłamały z konwencji i były w graficie, aby lepiej podkreślić efekt wnęki.

 

A tak przy okazji, w wizualizacji na suficie znalazły się lampy Nero Massive. Wcześniej bałem się czy nie będą zbyt duże i myślałem o pet fine, ale salon chyba potrzebuje czegoś większego. W sumie to zastanawiam się czy dadzą radę, mamy niby 6 punktów świetlnych w 2 rzędach po 3 + dodatkowy nad stołem jadalni, ale nie wiem czy w jednym rzędzie nie powinny trafić podwójne lampy aby dobrze wypełnić scenę...

 

Analiza wkładów

 

I jeszcze na koniec mała analiza wkładów od naszego wykonawcy. Celujemy w coś w tym przedziale cenowym co wygląda i ma służyć rekreacyjnie + jako awaryjne źródło. Nic nie sugerując, wizualizację sporządziłem na podstawie wymiarów fasady unico dragon 2b ;)

 

http://www.arysto.com.pl

 

1.arysto 10 dj/450 [szerokość fasady-670 x wysokość fasady-450]

2.arysto 10 dj/510 [670 x 510]

3.arysto 10 dj/570 [670 x 570]

 

Zalety -Uznana marka.Do niedawna najlepiej sprzedające się wkłady polskiego producenta.Dobre wykonanie.

Wady - Długie oczekiwanie na piec ,od momentu zamówienia.Słaby serwis na Dolny Śląsk.

 

http://www.kominki.byrski.pl

 

1.byrski xs 8 [550 x 530]

2.byrski xl 12 [700 x 535]

3.byrski xxl 15 [815 x 558]

 

Zalety - Czołg.Jedyny polski producent ,robiący kielich pieca z blachy kotłowej 0,5cm. Szamotowe cegły we wnętrzu,też ponad normę - 4,5cm. Wkład typowy do ogrzewania domu "non stop"

Wady - Nie każdemu przypada do gustu ,jego wykończenie zewnętrzne.Gdyby zadbali jeszcze o estetykę - byłby doskonały.Od sierpnia,tego roku,zmienili klamkę i schowali zawiasy w ramce.Wygląda znacznie lepiej.

 

http://www.koperfam.pl

 

1.kfd eco iline 5161 [611 x 511]

2.kfd eco iline 5172 [721 x 511]

3.kfd eco iline 5183 LHpanorama [858 x 463],szyba podnoszona

 

 

Zalety - Najładniej,najprecyzyjniej wykonane wkłady polskiej produkcji.W tej materii,nie mają sobie równych.

Wady -Trudno im coś zarzucić,może nieco delikatną obudowę.

 

http://www.magnatherm.pl

 

1.dominium h12 lbn [700 x 427]

 

Zalety - Solidny polski wkład kominkowy.Podwójny spaw na korpusie ,wzmacnia dodatkowo całość.

Wady - Jak obudowa solidna ,tak wnętrze mizerne.Niestety, wermikulit wewnątrz ,niezbyt dobrej jakości.

 

 

http://www.unico-kominki.pl

 

1.unico dragon 2b [680 x 494]

2.unico dragon 4b [780 x 510]

 

Zalety - Szyba samoczyszcząca w standardzie,system dopalania spalin,wnętrze szamotowe.Palenisko bezrusztowe. Czołówka wśród polskich producentów.

Wady - Odbojnica [płotek oddzielający palenisko od szyby],chyba trochę z innej epoki.Na szczęście można zdemontować.

 

http://www.pama-kominki.com

 

1.diablo lbl [krótka boczna szyba] [670 x 510]

2.diablo ll [670 x 510]

 

Zalety - Wkłady na poziomie Magnatherm czy Unico,czyli dobra średnia półka. Duży plus-jak na taką cenę,wnętrze wyłożone szamotem a nie wermikulitem.

Wady -Słabe rabaty.

 

http://www.befpolska.com

 

1.start 8 cl [845 x 520]

2.optim 8cl [845 x 520]

 

Zalety - Znakomity czeski produkt.Mocna średnia ,europejska półka.W standardzie wszystko co potrzeba - szyba samoczyszcząca, dwie kurtyny powietrzne,system dopalania spalin i inne.

Wady-Cena

 

Sumując. Chcemy grzać - Byrski, Pama. Ma wyglądać - Kfd.Bef. Coś pomiędzy - Arysto, Unico, Magnatherm

Są oczywiście ,jeszcze takie marki jak,Totem, Spartherm, Axis, Austroflamm czy Edilkamin i wiele ,wiele innych,ale tam już są ceny z sufitu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przygotowania pod wylewki

 

W dniu dzisiejszym chciałem się podzielić doświadczeniami z etapu przygotowań wylewek. Ponieważ jakiś czas temu dałem się namówić na elektrykę kładzioną po podłodze (drugi raz raczej bym tego unikał) w "spadku" otrzymaliśmy całe magistrale peszli które teraz trzeba jakoś ukryć w styro. Na pierwszy ogień poszedł mały pokoik w którym akurat jest najmniej przewodów. Natomiast z pomocą przyszła wycinarka do styropianu którą zakupiliśmy zmyślą o daszkach płaskich. Wystarczyły 2 ściski,stara chińska poziomica i wycinarka zmieniła się w maszynkę potrafiącą wykonać frezy na peszle jak poniżej z prędkością kilku sekund na arkusz, a przy tym zero śmiecenia. Do tego trochę piany niskoprężnej i podkład gotowy.

 

http://lh4.googleusercontent.com/-QnVY6AvUI5w/UmbHuQEMz9I/AAAAAAAAEDk/GzNnxG-rH-4/s800/podloga1.jpg

 

http://lh4.googleusercontent.com/-zR_GB6zy5gg/UmbHuVa0svI/AAAAAAAAEDc/EN_cdF9Xmyc/s800/podloga2.jpg

 

http://lh4.googleusercontent.com/-UX8IDJ7W6kI/UmbHuZhkvdI/AAAAAAAAEDo/j0nH__V_iZE/s800/podloga3.jpg

 

Jestem coraz bardziej zadowolony z tego zakupu, szczególnie że maszynka przydała się już parę raczy wcześniej, gdy ekipa od elewacji potrzebowała trochę arkuszy niestandardowych grubości których nie posiadaliśmy na budowie.

 

drzwi wewnętrzne

 

W międzyczasie podjąłem próbę wizualizacji prostych drzwi wewnętrznych. Założenia to maksymalny minimalizm, złamana biel i podcięcia do wentylacji mechanicznej... Wyszło mi coś jak poniżej, może to tylko kwestia wizualizacji, ale jakoś nie jestem zachwycony, więc poszukiwania inspiracji trwają dalej...

 

http://lh6.googleusercontent.com/-WEgSm6K00so/UmGhjX-XimI/AAAAAAAAEDM/Ijv234Z5QjI/s800/dzwi2b.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obróbka bramy garażowej

 

Ostatnio coś mi nie pasowało w wykończeniu naszej bramy garażowej i dzisiaj dostałem olśnienia...

Wg projektu nad bramą znajduje się uskok elewacji wciśnięty na 3cm, który powinien licować się z bonią schodzącą z bocznych ścian. Natomiast już przed wykonaniem wiedziałem, że będzie nieco inaczej, ponieważ nasze gotowe bonie mają głębokość 2cm, natomiast uskok miał mieć zgodnie z projektem 3cm aby był bardziej wyraźny... Jednak dopiero dzisiaj odkryłem, że wykonawca górą uskoku pociągnął dodatkową bonię, co widać na zdjęciach poniżej

 

http://lh5.googleusercontent.com/-hgMZEQJpF84/UmgdmSVvirI/AAAAAAAAED8/rayaGbplmZM/s800/elewacja1.jpg

http://lh6.googleusercontent.com/-YFWaYA83h8E/Umgdnj0vStI/AAAAAAAAEEI/-pg9NwunFr8/s800/elewacja4.jpg

 

W sumie to dzięki temu uskok jest bardziej wyrazisty, sam nie wiem czy tak to zostawiać czy usunąć bonię w uskoku? Czas mamy w każdym razie do wiosny, kiedy będziemy nakładać strukturę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wizualizacja c.d.

 

Zgodnie z sugestiami drobna zmiana w wizualizacji, ściana pomiędzy kominkiem a klatką schodową pomalowana na grafitowo. IMO wygląda to teraz lepiej, a ciemny kolor wizualnie zaciera denerwujące ucięcie salonu po wstawieniu drzwi. Co o tym sądzicie?

 

http://lh6.googleusercontent.com/-C7RNYwlGRxg/Um0ebPx4qCI/AAAAAAAAEEY/2xlMZAufZPQ/s800/dzwi3b.jpg

 

Elewacja

W sobotę zakończyliśmy etap elewacji i rozliczyliśmy się z Panami. Pozostały nieocieplone 2 słupy które docelowo mają być obłożone HPL i wciąż się gryzę czy ocieplić je styro czy wełną oraz parapety i podbitka. Na tym etapie jesteśmy bardzo zadowoleni z decyzji zwiększenia szerokości boni do 5cm. Elewacja jest zagruntowana na biało pod tynk oraz pozostał szary klej w miejscach gdzie mają być położone płytki klinkierowe, dzięki czemu kolorystycznie rysuje się już jej finalny wygląd. Przy okazji wykończyliśmy komin tynkiem mozaikowym w najciemniejszym dostępnym odcieniu grafitu a sama czapa została pomalowana grafitową farbą do betonu. Moim zdaniem wyszło super a do tego tanio, przy okazji zrobię zdjęcia elewacji to wrzucę na forum...

 

Elektryka - chwila refleksji

Przy okazji wykładania podłóg styropianem pod wylewki na chwilę wrócę do elektryki... Jeśli macie ten temat przed sobą, to pamiętajcie... Nigdy ale to przenigdy nie zgadzajcie się na elektrykę kładzioną po podłodze!!! Mamy bardzo rozbudowane obwody, do tego rolety i całe sterowanie ścigane do rozdzielni, która znajduje się w garażu pod sypialnią małżeńską, więc tam jest najwięcej peszli które się schodzą w jednym miejscu. Problem z tym, że na piętrze mamy tylko 5cm styropianiu pod wylewki (wg projektu było 4), a zwoje pokrzyżowanych peszli z przewodami mają miejscami po 8-9cm... Robimy co możemy aby to schować, miejscami trzeba okorować peszle na skrzyżowaniach, do tego wszystko jest pianowane i ostatecznie jakoś chyba się uda z tego wybrnąć... ale praca idzie jak krew z nosa, do tego mamy mapę miejsc gdzie trzeba będzie uważać wbijając spinki do pętli podłogówki...

 

2013-10-25_17-49-13_968.jpg 2013-10-25_15-57-53_827.jpg 2013-10-26_19-18-42_25.jpg

Edytowane przez bacardi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

Elewacja c.d.

 

Dzisiaj w końcu udało mi się zrobić zaległe zdjęcia.

 

Na początek obiecany komin po wykończeniu. Dla przypomnienia komin systemowy manexu z jednym szybem wentylacyjnym, obłożony styropianem 4cm, na to klej, siatka, grunt w kolorze mozaiki i wykończenie tynkiem mozaikowym FOVEO TECH, o ile pamiętam w kolorze MS 45 (w każdym razie najciemniejszy grafit z palety). Czapa betonowa pomalowana grafitową farbą do powierzchni betonowych. Koszt tynku, gruntu i farby to ok 300pln, jak dla mnie efekt końcowy może być.

 

http://lh6.googleusercontent.com/-9Lvprl7O7_U/UnexUHD6JcI/AAAAAAAAEFI/otMOczv5wXc/s800/IMG_9579.JPG

 

Następnie rzut okiem na elewację ogrodową, po rezygnacji z wykończenia drewnem i dodaniu boni.

Tam gdzie jest biały grunt będzie baranek w złamanej bieli, tam gdzie jest szary klej będą płytki klinkierowe, natomiast na słupie przy dużym przeszkleniu zgodnie z projektem zostanie zamontowany laminat HPL w kolorze stolarki okiennej. Podcienie wypełnione ociepleniem na równi z górną krawędzią okien i bonią.

 

http://lh3.googleusercontent.com/-H5rqtdTCkZk/UnexUTOWW8I/AAAAAAAAEFA/V28FF22ey9U/s800/IMG_9583.JPG

 

http://lh4.googleusercontent.com/-I90-c7enDkQ/UnexUC9Y9zI/AAAAAAAAEE4/gg0KyfvDo4k/s800/IMG_9585.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 months później...

Reaktywacja

 

Idzie wiosna więc czas nieco odkurzyć nasz dziennik. Niestety na żaden nagły przeskok nie ma co liczyć, gdyż jesteśmy mniej więcej tam gdzie dziennik urwał się jakiś czas temu... Przyczyn było trochę, ale nie chce mi się do nich wracać, zamiast tego wraz z coraz mocniejszymi promykami słonka zabieramy się ponownie do roboty...

 

Tak więc na pierwszy rzut wracamy do podłóg. Wraz z powracającą temperaturą, która pozwoliła giąć rurki ostatni tydzień spędziliśmy na przygotowaniu góry pod wylanie jastrychu. Jutro próba ciśnieniowa i mam nadzieję, że jeszcze w tym tygodniu zalejemy górę, a w międzyczasie ukończymy dół i przed kolejną wylewką zrobimy małe roszady między piętrami ;) Następnie wpuszczamy ekipy i mamy nadzieję nieco polecieć do przodu...

 

Ale wracając do tematu, podłogi przygotowujemy we własnym zakresie, a ponieważ nie mam za bardzo czasu na pisanie, będzie to bardziej fotorelacja :]

 

W sumie jak już pisałem wcześniej, najwięcej pracy było z docinaniem styro przy peszlach od elektryki i na początku wyglądało to tak

 

http://lh3.googleusercontent.com/-7ufbIQuN2jc/Uy9HFQOKI2I/AAAAAAAAEQI/cZvH0BI50g0/s800/IMG_9598.JPG

 

ale wraz z upływem dni, krajobraz nieco się zmienił i podłogi wyglądały tak

 

http://lh6.googleusercontent.com/-YkTr8VAVBtE/Uy9HE2XjeTI/AAAAAAAAEPw/_c_LeQnm_sA/s800/IMG_9768.JPG

 

następnie rozłożenie taśmy brzegowej i folii to już sama przyjemność ;) Długo zastanawiałem się, jak przyczepić taśmę do ściany aby nie fruwała podczas prac i ostatecznie wykorzystaliśmy pistolet z klejem na gorąco który akurat miałem pod ręką. Ponieważ taśmę mocowaliśmy przy bardzo niskich temperaturach, wystarczyło dać kapkę kleju na taśmę, przycisnąć do ściany i w ciągu 2s taśma trzymała się już do muru :)

W tym miejscu nieco zacząłem żałować, że nie kupiliśmy od razu taśmy z folią PE i już oczami wyobraźni widziałem jak jastrych dostaje się pod taśmę... Ale ponieważ kupiłem nieco więcej taniej taśmy pseudo-aluminiowej, to postanowiłem ją wykorzystać na uszczelnienie połączenia między folią i taśmą brzegową.

 

http://lh5.googleusercontent.com/-yEYsuQ_rbns/Uy9HGACVmgI/AAAAAAAAEQM/QOPw5eAD6lI/s800/IMG_9780.JPG

 

I na zakończenie przygody z styropianem jeszcze coś czego cały czas nie jestem pewien, czyli wykończenie przy "pustce" klatki schodowej. Podczas rozmowy jakiś czas temu, ekipa przekazał nam, aby ok 10-15cm od krawędzi nie dawać styropianu i na krawędziach wylewka zostanie wylana bezpośrednio na strop. Niestety jak to zwykle bywa zacząłem za dużo analizować i nie do końca rozumiem czemu miałoby to służyć. Ponieważ wylewka jest pływająca i ogrzewana, to takie połączenie i tak będzie się rysować, więc na pewno nie jest to kwestia estetyki, całość trzeba jakoś obudować. Czy może to coś wzmocnić? W takim razie przy ścianach chyba też należałoby zrobić stopy... Ale jest jedno ale, styropian powoduje że wylewka ma się na czym przesuwać, więc po co z tego rezygnować? Ostatecznie dałem styropian do końca i jeśli zajdzie taka potrzeba to zawsze będzie można go wyciąć w dniu wylewania jastrychu. Jedyne co zmieniłem, to użyłem nieco twardszego styropianu na krawędziach.

 

http://lh4.googleusercontent.com/-SbAcUDnhQ9M/Uy9HDAaEkdI/AAAAAAAAEPg/bkHQ6J9F6HA/s800/IMG_160130.jpg

 

W następnej kolejności czas na rurki. W porównaniu z styropianem, to w sumie też poszło nieźle. Oczywiście ponieważ robiliśmy to pierwszy raz, to na początku było trochę zabawy i wątpliwości, ale w sumie na rozłożenie góry potrzebowaliśmy ok 3 dni. Całość wykonana wg projektu, więc miejscami rurki są dość rzadko i mam nadzieję, że to zadziała :)

 

Na początek łazienka, wg projektu rurki co 10cm, które miału iść po całości, łącznie z brodzikiem i wanną. Niestety wanna ma być wpuszczona w wylewkę, a z brodzikiem też mieliśmy obawy, więc powierzchnia grzejna nieco się skurczyła. Za to braki powinien uzupełnić grzejnik panelowy na "ręczniki". Luxrad niagara o wymiarach 200x45, przy klasycznym zasilaniu daje 1000W, przy podłogówce moc trochę mu spadnie, ale chyba powinien nieco pomóc :]

 

http://lh4.googleusercontent.com/-pYmslwWh6B4/Uy9HK0NNNsI/AAAAAAAAERE/oCUNT15_OMw/s800/IMG_205954.jpg

 

http://lh3.googleusercontent.com/-mtgQ3e9NeZc/UzcqDGz7USI/AAAAAAAAES8/cTLJBBs-sc0/s800/IMG_074140.jpg

 

Następnie korytarz, wg projektu rurki co 30cm. Nieco zmieniliśmy jego przebieg, który w oryginale grzał wnękę na szafę i ostatecznie rurki wyszły co 25cm

 

http://lh6.googleusercontent.com/-hLRztpoiZU8/Uy9HIyX_FJI/AAAAAAAAEQo/6Hy5PfxBoOI/s800/IMG_145733.jpg

 

kolejny pokoik nad salonem, wg projektu rurki co 30cm, my miejscami zagęściliśmy do 25

 

http://lh3.googleusercontent.com/-KGPSL2Px-o4/Uy9HGULSY2I/AAAAAAAAEQE/a_UQX_m9WlY/s800/IMG_134751.jpg

 

następnie druga sypialka, nad garderobą. Wg projektu rurki co 25cm, w rejonie ściany nad podcieniem, zagęściliśmy do 20

edit: podmiana zdjęcia, był 2 razy ten sam pokój ;)

 

http://lh5.googleusercontent.com/-tiOaYeV1f_U/UzNVX426PFI/AAAAAAAAESc/LrA97oMyPYw/s800/IMG_210018.jpg

 

kolejna fotka to sypialnia małżeńska, rurki wg projektu co 15cm. Jak widać dużo gęściej, ale biorąc pod uwagę, że pod spodem mamy pomieszczenie gospodarcze, garaż podcień i wiatrołap, to nawet bez projektu widać że powinno być gęściej...

 

http://lh5.googleusercontent.com/-fq_kI4xD5jc/UzcqDFL9LWI/AAAAAAAAETA/X1DvAmy8LVc/s800/IMG_073942.jpg

 

No i na sam koniec garderoba. Wg projektu rurki miały być co 30 cm, ale po uwzględnieniu miejsca jakie pozostało po odjęciu przestrzeni na magistrale i ściankę działową ta sama ilość rurek dała nam pętle co 20cm i tak też zostawiliśmy.

 

http://lh4.googleusercontent.com/-SLga4-OTzTI/Uy9HK8L9jmI/AAAAAAAAERY/cZKlCxJMOAU/s800/IMG_145722.jpg

 

Przy okazji, podczas zmian w ułożeniu pętli po raz kolejny niezastąpiony okazał się sketchup, który umożliwia proste wyrysowanie pętli i podliczenie długości rurek. W sumie dla pętli które modyfikowaliśmy, różnica pomiędzy wyliczeniem z programu a faktycznym zużyciem rurek mieściła się w 1 metrze!

 

I na koniec sekcji o układaniu rurek krótkie spojrzenie na spinki do podłogówki. Na zdjęciu poniżej od lewej

- zwykła spinka krótka 3cm

- spinka do takera 5cm marki capricorn

- zwykła spinka z allegro 5cm

 

http://lh4.googleusercontent.com/-do2WbS1gYKk/Uy9HHeajMNI/AAAAAAAAEQY/jSKpv3ZVIJo/s800/IMG_145639.jpg

 

Krótkie spinki używaliśmy tylko w kilku miejscach gdzie pod spodem szła magistrala elektryki i w zasadzie do niczego innego nie polecam. Szczególnie w styro grafitowym trzymają się bardzo słabo, aby coś dały wbijaliśmy je co jakieś 20cm

 

Spinki do takera były już znacznie lepsze, ale też nie idealne, szczególnie jeśli miały trzymać rurkę w otulinie. Poza tym po kilku metrach stwierdziłem, że jakoś łatwiej jest rozwijać rurki na kolanach i od razu wbijać spinki ręcznie z pominięciem takera. Jedyne o czym należy pamiętać, to jedną ręką ścisnąć spinkę na dole przy samej rurce i wtedy wbić ją drugą ręką, nie będą wówczas potrzebne żadne grube rękawice o których czytałem na forum itp...

 

I na koniec zwykłe spinki 5cm które kupiłem, gdy okazało się, że tych do takera będzie za mało, a poza tym i tak wbijam je głównie ręcznie. Spinki te mają większe i rzadziej rozłożone haczyki, dzięki czemu trzymają zdecydowanie lepiej...

 

I na sam koniec coś co może nieco wystraszyć początkującego inwestora-budowlańca, a okazuje się, że wcale takie straszne nie jest, czyli uzbrajanie rozdzielacza ;)

 

Na początek potrzebujemu oczywiście osadzić sam rodzielacz, co sprowadza się do osadzenia skrzyni i poskładania elementów w jedyny możliwy sposób zgodnie z załączonymi śrubkami. Jedynie doprowadzenie magistrali od kotłowni do rozdzielacza zleciliśmy hydraulikowi, u nas jest ono wykonane z rurek miedzianych, o ile pamiętam to główna magistrala 27mm, doprowadzenie do górnego rozdzielacza 22mm

 

http://lh4.googleusercontent.com/-CbiXLIkJxRE/Uy9HEKnQ4RI/AAAAAAAAEP0/57YfCLrQYqE/s800/IMG_9743.JPG

 

Następie najtrudniejsza czynność (przynajmniej mając na uwadze konsekwencje zbyt krótkiego przycięcia ;), czyli przycięcie rurki. Osobiście zostawiałem dłuższe rurki od każdej pętli i ich docięcie zostawiłem na koniec. Rurkę należy odpowiednio dogiąć, tak aby prowadziła do konkretnej sekcji, następnie na wysokości gwintu robimy znacznik pisakiem i zabieramy się do docięcia rurki specjalnymi nożycami, które można kupić za ok 20pln.

 

http://lh6.googleusercontent.com/-X6YyXMsapc0/Uy9HLMe-kxI/AAAAAAAAERI/Lt4RVktWLI0/s800/IMG_124657.jpg

 

następnie dociętą rurkę należy skalibrować, aby była idealnie "okrągła" i została wzbogacona o odpowiedni frez który zapobiegnie uszkodzeniu uszczelniaczy gumowych podczas montażu. Całość sprowadza się do "kilkukrotnego" obrotu specjalnym kalibratorem dostępnym za kilkanaście pln

 

http://lh5.googleusercontent.com/-XI9ZYwJXEKk/Uy9HL_By7ZI/AAAAAAAAER0/bx20cXKeNcI/s800/IMG_124716.jpg

 

a po pracy kalibratorem końcówka rurki powinna wyglądać tak

 

http://lh4.googleusercontent.com/-3QSpYIEbrCY/Uy9HL-p1XgI/AAAAAAAAERc/nopiiExC8_s/s800/IMG_124944.jpg

 

teraz zabieramy się za złączkę skręcaną typu eurokonus, która składa się z 3 części jak poniżej

 

http://lh3.googleusercontent.com/-45NGYPJjRP0/Uy9HMOLfhII/AAAAAAAAERU/qPZJu0dp2h0/s800/IMG_125037.jpg

 

Jeśli chcemy mieć ładnie wykończoną otulinę w samym rozdzielaczu, to w tym momencie warto ją dociąć na odpowiednią długość i włożyć na rurkę, a następnie nieco ją "skompresować" - bez problemu powinniśmy uzyskać 15-20cm odsłoniętej rurki. Następnie wkładamy na rurkę złączkę w kolejności: nakrętka, pierścień dociskowy, głowica - która powinna wejść "do końca". Ważne jest aby podczas przymiarki końcówka rurki pasowała do końcówki sekcji współosiowo i nie miała większych naprężeń. Następnie wystarczy jedną ręką dobrze docisnąć rurkę z głowicą do rozdzielacza a drugą dokręcić nakrętkę, na koniec używając 2 kluczy

 

http://lh5.googleusercontent.com/-9xODGHpmJCY/Uy9HMnk3FHI/AAAAAAAAERs/dao0RA46h3c/s800/IMG_125416.jpg

 

Po mocnym dokręceniu podciągamy otulinę do góry i sekcja powinna wyglądać jak poniżej

 

http://lh6.googleusercontent.com/-Nm8LgUei1l0/Uy9HNFgGzaI/AAAAAAAAESA/oeSNW3hi5B4/s800/IMG_125623.jpg

 

Następnie czynność powtarzamy dla pozostałych sekcji i otrzymujemy kompletnie podpięty rozdzielacz :)

 

http://lh5.googleusercontent.com/-4HH-xVIzBZc/Uy9HN1D20mI/AAAAAAAAER4/U2y7YpO8wlA/s800/IMG_145342.jpg

 

Osobiście podczas prac najpierw zdemontowałem dolną belkę i wzmocnienie, dzięki czemu nie było problemu z przekładaniem rurek podczas montażu górnej belki. Następnie dołożyłem dolną belkę i zamontowałem rurki, mając na uwadze, aby pozostało miejsce na dolne wzmocnienie, które na razie jeszcze leży i czeka na montaż.

 

I to już tyle tego nieco przydługiego wpisu :]

Edytowane przez bacardi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wylewki

 

W końcu, po wielu zimowych miesiącach w piątek doczekaliśmy się wylewek, co prawda na razie jeszcze tylko na górze, ale i tak jest dobrze. Za ok 2tyg. planujemy zalać dół.

 

W kwestii technicznej, poruszyłem z ekipą temat wycięcia paska styropianu przy pustce klatki schodowej i ponieważ poza mocowaniem barierki (a u nas ma być mocowanie boczne, a od góry i tak wolałbym się koronką dostać do stropu i zdylatować od jastrychu) panowie nie potrafili wskazać zalet takiego rozwiązania, pozostaliśmy z styropianem do samego brzegu, połączenie jastrychu z stropem i tak zostanie obudowane. Sama praca poszła ekipie dość sprawnie i zajęła ok 3h, jedno co nie do końca mi się podoba, to zamiast pełnej dylatacji płyt taśmą w drzwiach panowie stosowali nacięcia, ale ponoć to ostatnio standard. Tak czy inaczej na dole gdzie będą płytki zamierzam dodać własne taśmy w listwach ok 1cm niższe od wylewki aby nie przeszkadzały w zacieraniu i potem ekipa może nacinać ten ostatni centymetr... Dodatkowo uzgodniliśmy, że przy schodach zrobimy obniżenie wylewki a dodatkowy stopień drewniany pełnej grubości - chyba muszę dokładnie zmierzyć uskok w wylewce, bo mam wrażenie, że jest nieco za płytki.

 

Dostaliśmy wytyczne, aby przez pierwsze 4 dni nie wchodzić na wylewki i nie wietrzyć, więc poniżej tylko zdjęcia zrobione na drugi dzień na tyle o ile udało mi się sięgnąć ręką. Dla pamięci, po 5 dniach mamy zagruntować jastrych gruntem do powierzchni betonowych, koneweczką 0,5l na 1m2 i po tym zabiegu możemy już zacząć wietrzyć...

 

http://lh3.googleusercontent.com/-zEatYgua2_Y/Uzcs5R6-bKI/AAAAAAAAETk/pbMGWXuxtO8/s800/IMG_134403.jpg

 

http://lh3.googleusercontent.com/-dRooADI7Apk/Uzcs5N5TmpI/AAAAAAAAETg/04EtXQ94NkQ/s800/IMG_134203.jpg

 

http://lh5.googleusercontent.com/-p167Jvsq3cg/Uzcs4u770fI/AAAAAAAAETQ/QZcY3kDml4Y/s800/IMG_134250.jpg

 

http://lh4.googleusercontent.com/-caUyrAGkvGo/Uzcs5I5I9oI/AAAAAAAAETY/mlK4u0DTuhM/s800/IMG_134233.jpg

 

Poza tym ostatnio, jadąc na ostatnią chwilę do castoramy po kształtki do zaślepienia rurek grzejnika w łazience wpadły nam w ręce kafelki na ścianę do pomieszczenie gospodarczego. Nic specjalnego, ale 25x40 w jasnym beżowym kolorze doda trochę światła, a cena 17pln/m2 w urodzinowej promocji bardzo nas zachęciła - jeden problem z głowy ;)

 

http://lh5.googleusercontent.com/-8IR01QVIpJY/UzcxwqPXmMI/AAAAAAAAET0/2GYwt2Xf4lA/s800/IMG_201857.jpg

 

A a koniec jako uzupełnienie, w ostatnim czasie zamówiliśmy też grzejnik do łazienki. Nie będzie to zwykła drabinka tylko grzejnik panelowy z możliwością montażu wieszaków na ręczniki, luxrad niagara 200x45 w kolorze białym jak poniżej.

 

http://lh6.googleusercontent.com/-MqZxMXiZ7Uo/UzczonzANlI/AAAAAAAAEUA/30m9EdTp6bU/s640/luxrad_niagara.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wykończeniówka?

 

Wczoraj położyliśmy zakupione wcześniej kafle w pomieszczeniu gospodarczym i mogliśmy się poczuć trochę jak przed wykończeniówką ;) Nie spodziewałem się wiele po najtańszych promocyjnych płytkach z castoramy, ale jesteśmy bardzo zadowoleni z efektu końcowego. Płytki rozjaśniają to nie za duże ciemne pomieszczenie i pomogą utrzymać porządek w przyszłej kotłownio-pralnio-suszarni :]

 

Przy okazji zrobiłem na szybko kilka przeróbek w elektryce... Miałem wątpliwości czy nasz piękny zielony przewód od instalacji inteligentnych który ma 6 żył nada się do sterownika ib-tron do rekuperatora (producent podaje tu skrętkę 8 żył) więc korzystając z tego że miał duży zapas przeciągnąłem go do pompy ciepła, może się przydać jeśli będziemy chcieli w przyszłości bardziej zaawansowany sterownik wyprowadzony do salonu.

Dodatkowo zrobiłem śrubokrętem w tynku 4 rysy w które włożyliśmy nową skrętkę do sterownika reku, dwużyłowy przewód do włącznika łazienkowego, który wyprowadzony w kuchni będzie służył do okresowego załączenia przewietrzenia w wentylacji, skrętka do połączenia rekuperatora przez port RS232 z komputerem media center i na koniec zapasowa skrętka z reku do kuchni - nie wiem jeszcze do czego, ale wykorzystałem pozostały przewód i fakt że w kuchni będzie zabudowa komina w której można ukryć przewody bez niszczenia tynku...

 

Poniżej parę fotek z komórki, które niestety nie oddają za bardzo rzeczywistości.

 

Na początek suche płytki przed fugowaniem

 

http://lh5.googleusercontent.com/-fClDBoY8zTU/U0EGko5Jh8I/AAAAAAAAEUY/jIkCcfZKETU/s800/IMG_120110.jpg

 

Następie ściana świeżo po fugowaniu, jak widać płytki są jeszcze mokre i mocno przekłamują efekt

 

http://lh6.googleusercontent.com/-vvqxb91l-4I/U0EGlmjW0yI/AAAAAAAAEU0/rRMhCZ554Pk/s800/IMG_180503.jpg

http://lh3.googleusercontent.com/-p-_5Bv6t6yo/U0EGlBExl0I/AAAAAAAAEUw/_yvmErXdmek/s800/IMG_180407.jpg

 

podłogi c.d.

 

Przy okazji szybki powrót do podłóg na dole.

 

Jako izolację przeciwwilgociową stosujemy folię 0,3mm z atestem, pierwsza warstwa do ściany (po pierwszym pomieszczeniu daliśmy sobie spokój z próbą jej upychania pod plastpapę przy murach) druga z wywinięciem na ścianę ponad wylewkę. Sporo się naczytałem jak to folia jest "bee", przeciera się pod butami itp... Całość przed rozłożeniem dobrze wymietliśmy z wszelkich kamyczków i nierówności i szczerze nie wiem co miałoby się tutaj przetrzeć, folia z atestem jest naprawdę solidna. No chyba że komuś ekipa zostawiła cały piasek pod spodem i później po tym chodziła...

 

Sam styropian układamy w 3 warstwach na minięcie, 2x EPS100 i ostatnia warstwa grafitowym. Jest trochę zabawy z rurami które zażyczyłem sobie w warstwie ocieplenia a które raz wypadają raz na 5cm, raz na 4 a raz na 3,5, ale w porównaniu z górą praca idzie szybko i przyjemnie, schodzi tylko trochę więcej piany na peszle.

 

A tak wygląda ukrywanie rur i peszli w kuchni :]

 

http://lh5.googleusercontent.com/-ut0hYD1m_m8/U0EGlEmHpbI/AAAAAAAAEUg/-NQI7dXEUO4/s640/IMG_152043.jpg

http://lh5.googleusercontent.com/-1ye9MZuYDFw/U0EGl_MgfhI/AAAAAAAAEUs/V3xsE7ZEzKo/s640/IMG_193410.jpg

 

Na górze wylewki już pięknie schną, styropian spowodował że chodzi się nich inaczej, czuć wyciszenie w porównaniu z samym monolitem. Po konsultacjach z naszą znajomą kierownik budowy zrezygnowaliśmy z gruntowania wylewki na tym etapie, które proponowała ekipa, ponieważ mogłoby to zbytnio zatrzymać wilgoć. Teraz mamy nadzieję przed świętami zalać dół i w końcu rozpocząć właściwą wykończeniówkę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month później...

Czas nieco zaktualizować zakurzony dziennik... A na głównym froncie niestety nadal nie posunęliśmy się znacząco do przodu i wciąż walczymy z przygotowaniem podłóg na dole. Niestety ale zakrycie wielopoziomowego układu rur i peszli (szczególnie w kotłowni) okazało się nieco bardziej czasochłonne niż się spodziewałem. Do tego w paru miejscach aby nie tracić czasu, sam zabrałem się za przeróbkę kanalizacji, która wystawała ponad warstwę ocieplenia i kolidowała z rurkami od ogrzewania. Jeszcze trochę i chyba zostanę kwalifikowanym budowlańcem ;)

 

Na dole kładziemy 15cm styropianu w większości w 3 warstwach po 5cm, 2x EPS 100 lambda 038 i 1x Grafit dach-podłoga lambda 031. Wyjątki to miejsca montażu kominka i pompy z zbiornikiem CWU gdzie zastosowaliśmy bardzo twardy EPS 200 w jednej warstwie 15cm, salon gdzie zamiast 2 pierwszych warstw zastosowaliśmy EPS100 w jednej warstwie 10cm. W garażu natomiast zastosowaliśmy EPS100 10cm cięty w kliny kopertowe 8-10cm.

Z doświadczenia jakie zdobyłem już nigdy więcej nie kładłbym na parterze styropianu grafitowego, który w porównaniu do EPS100 jest bardzo miękki i o połowę lżejszy.

 

wpusty / kratki ściekowe

 

Prace przy podłogach wymusiły na nas rozpoznanie tematu kratek ściekowych do pomieszczenia gospodarczego i garażu. Teoretycznie sprawa wydawała się prosta ale... Zarówno w kotłowni jak i garażu mamy mieć ogrzewanie podłogowe, więc istnieje ryzyko wysychania syfonu i zwykła kratka może po prostu śmierdzieć. Do tego garaż mamy podwójny, a wiec ryzyko najechania na kratkę kołem jest dość spore, więc kratka tutaj powinna być również odporna, tzn wg norm B125 i życzę powodzenia w znalezieniu takiej w cenie poniżej tysiąca :] Ale po dłuższych poszukiwaniach ostatecznie wybraliśmy

 

- do kotłowni

 

wpust Ravak X01435, który charakteryzuje się syfonem kombinowanym mokro-suchym, tzn posiada dodatkową klapkę widoczną na zdjęciu, która standardowo jest domknięta siłą grawitacji. Mam nadzieję, że się sprawdzi i powstrzyma zapaszki nawet jeśli syfon wyschnie. Dodatkowo kratka ma bardzo solidny system uszczelnień w postaci metalowego kołnierza skręcanego z warstwą izolacji oraz dodatkowego fartucha pod same kafle. Do tego sama kratka jest bardzo solidna, na oko ok 5mm grubości i w zasadzie to nawet nadawałby się chyba na odpływ punktowy do natrysku ;) NIestety te wszystkie bajery powodują, że jak na wpust do kotłowni nie jest najtańszy i kosztuje ok 100pln

 

http://lh5.googleusercontent.com/-4SV4mA_1UbM/U3ExdAdzdYI/AAAAAAAAEV0/rNkMB1lUcyE/s800/IMG_0457.JPG

 

- do garażu

 

Tutaj z kolei wybór padł na wpust podwórzowy Kessel Alrondo. Wpust ten jest przystosowany do obciążenia kołami samochodu, posiada wbudowany syfon i co najważniejsze kosztuje zaledwie 100 a nie 1000 pln ;) Do tego syfon jest oparty o rurę DN100 i na ok ma ok 10cm wysokości, więc jest szansa, że woda nie wyschnie za szybko...

 

http://lh3.googleusercontent.com/-bVLMtIVYBN4/U3ExdDvl4II/AAAAAAAAEVs/cIwftMV8BUw/s800/IMG_0462.JPG

 

http://lh6.googleusercontent.com/-JXikJHsSdq4/U3ExdCx4HUI/AAAAAAAAEV4/lWLL028Lflw/s800/IMG_0465.JPG

 

Podbitka

 

Ponieważ na dniach ma do nas wrócić ekipa od elewacji, musieliśmy się ponownie zmierzyć z tematem podbitki. Ostatecznie, pomimo że mieliśmy bardzo korzystną ofertę zakupu podbitki PCV (za którą jeszcze raz bardzo dziękuję :)), to wybór padł na naturalne drewno. Tak więc w sobotę oglądaliśmy a dzisiaj zamówiliśmy świerk skandynawski, deska o szerokości 121mm, grubość 19mm a pióro-wpust, szlifowana z dodatkowym frezem przeciw skręcaniu, deski długości 5,70m pakowane w paczki po 5szt która wygląda tak

 

http://lh5.googleusercontent.com/-E0c7EkYZRP8/U3ExgYliWqI/AAAAAAAAEWQ/nFxs-YOpA8E/s640/IMG_20140510_123043.jpg

 

http://lh3.googleusercontent.com/-rHZA_egZGcE/U3Exgsev8JI/AAAAAAAAEWM/-fvlq0slrEM/s640/IMG_20140510_124620.jpg

 

W sumie zamówiliśmy 13 paczek w cenie brutto 29,90 za m2.

Poza tym po lekturze podjęliśmy decyzję, że do malowania użyjemy impregnatu koloryzującego a nie lakierobejcy itp. z którą po czasie są tylko problemy. Z polecanych impregnatów do wyboru na chwilę obecną tikkurila, sadolin, vidaron... Przy czym tikurila pomimo renomy nieco mnie odstrasza ceną i mnogością wyrobów w których ciężko coś wybrać. Tak więc chwilowo wybór zawężył się do sadolinu i vidaronu. Vidaron ostatnio jest na topie jeśli chodzi o reklamy i przerzucanie się zastosowanymi technologiami, ale z drugiej strony mam wrażenie że stary poczciwy sadolin w niczym mu nie ustępuje - może ktoś się na tym zna i coś poddpowie? ;)

Osobna sprawa do dobranie koloru do stolarki okiennej winchester. Pierwotnie myśleliśmy o zastosowaniu lazury bezbarwnej, ponieważ coś w ten deseń jest na wizualizacjach w projekcie. Ostatecznie postanowiliśmy łagodnie złamać odcień drewna pod kolor stolarki i aktualnie na tapecie są kolory - piniowy 2 dla sadolinu lub orzech włoski dla vidaronu - widziałem na żywo i podbitka z winchesterem fajnie się komponuje.

 

Parapety zewnętrzne

 

również ze względu na elewację zamówiliśmy ostatecznie parapety zewnętrzne.

Tutaj po raz kolejny dla naświetlenia sprawy, pod wszystkimi oknami do ziemi mamy poszerzenia systemowe, które ogólnie są bardzo fajne, ale nasze mają szerokość ramy okiennej w związku z tym nie ma jak włożyć parapetu pod okno. Co ciekawe widziałem ostatnio na którejś budowie profile veki, gdzie poszerzenia są nieco węższe, więc ktoś już o tym pomyślał. Ale tak czy inaczej, radzę się dopytać przed zakupem okien.

W związku z naszym problemem, ostatecznie zdecydowaliśmy się na parapety aluminiowe, które przy oknach z poszerzeniami będą dodatkowo przykręcane do poszerzenia i uszczelniane taśmą rozprężną Illbruck TP610 illmod Eco 10/2mm. Tutaj ważne, aby otwory pod wkręty miały średnicę o ok 3mm większą od wkrętu (a najlepiej otwór wzdłużny) co zapobiega falowaniu blachy. Jeśli chodzi o kolorystykę, to pierwotnie miał to być kolor obróbek blacharskich (zbliżony do ral 7037) lub żaluzji fasadowych (ral 9007) ale... po pierwsze nie chcieliśmy aby przy zamkniętych żaluzjach parapety zlały nam się z oknem, co moim zdaniem nie wygląda najlepiej, poza tym zauważyłem, że zgodnie z projektem bryła dachu i jego obróbek to jedno, a wykończenia attyki i parapetów to drugie. Poszperałem po zdjęciach w internecie i zgodnie stwierdziliśmy, że ciemne parapety za bardzo się wybijają na jasnej elewacji, stąd ostatecznie będzie to kolor zgodny z projektem RAL 7004 i taki sam kolor trafi na obróbkę ścianek attyki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj na budowę wróciła ekipa od elewacji, przejechała też zamówiona podbitka, do której ostatecznie zakupiliśmy impregnat Sadolin Classc HP w kolorze piniowym.

 

http://lh6.googleusercontent.com/-LCaSd4_Oy9A/U3UzsVZr3yI/AAAAAAAAEW0/2DIajyBM4z4/s800/f-sadolin-classic-hp-impregnat-powlokotworczy-piniowy-5-0l.jpg

 

Dłuższą chwilę zastanawialiśmy się pomiędzy tym sadolinem a vidaronem w kolorze orzech włoski. Na próbkach oba kolory są bardzo podobne, jednak sadolin daje bardziej naturalną strukturę słojów i ma w naszym odczuciu minimalnie przyjemniejszy odcień. Zobaczymy co ostatecznie z tego wyjdzie :)

 

Nieco problemów mieliśmy z parapetami, gdyż okazało się, że producent daje ograniczenie dla parapetów malowanych proszkowo w kolorze RAL do 300cm, tymczasem w projekcie mamy parapet narożny przy dużym przeszkleniu w salonie przechodzący pod słupem HPL i potrzebne jest nam ok 316cm... :| Na początku nie chcieliśmy słyszeć o podzieleniu parapetu na dwa, jednak ponieważ ciśnie nas nieco czas, ostatecznie parapet będzie dzielony na wysokości słupa, gdzie w sumie i tak wystaje tylko ok 5cm i nie powinno być tego za bardzo widać... Jeśli jesteśmy już przy parapetach, to przyjechała też taśma rozprężna illbrucka. Jest ona nasączona jakimś specjalnym środkiem hydrofobowym który strasznie klei się do rąk, ale może dzięki temu będzie szczelnie...

 

Przy okazji odwiedzili nas Panowie ślusarze i wymierzyli szyby do pertfenetrów. Koszt szklenia 3 okien szybą klejoną 44.1 + szlifowane krawędzie + otwory na rotule to 770pln. Tak więc za całość balustrad razem z szybami montowaną w świetle otworu okiennego z montażem powinniśmy się zamknąć w 2tyś. Przy okazji nie obyło się bez małego zonka. Po pierwsze w części uchwytów płaskowniki są lekko przekręcona osiowo i oczywiście najlepiej wygląda tu pierwsze okno, gdzie kiedyś jeszcze o kulach próbowałem jakoś kontrolować postępy pracy. Ale to da się jeszcze łatwo poprawić przed tynkiem. Gorzej, że w jednym oknie Panowie zrobili z jednej strony płaskowniki o 2cm krótsze niż z drugiej i na całe szczęście zauważyłem to kontrolując wymiary otworów dla szyb jeszcze przed ich wykonaniem. Szyby ostatecznie będą miały wymiary 79,5 x 90 cm, na dole montowane ok 3cm nad poziomem podłogi (i parapetu), po bokach luz na gotowo po położeniu struktury ok 2cm.

 

I na koniec szukamy jakiegoś patentu na gniazdka zewnętrzne w elewacji. 3 z nich wg projektu schowane są w podcieniach, więc ostatecznie można by zamontować podtynkowe wersje IP44, natomiast mamy jeszcze dodatkowe 3 na daszkach płaskich, w spadku po przewodach do ogrzewania wpustów z których zrezygnowaliśmy i tutaj myślę już o bardziej hermetycznych IP55. Znalazłem takie coś od polskiego producenta (do obejrzenia np. w castoramie), wygląda przyzwoicie i solidnie, myślę tylko aby osadzić część puszki w elewacji i w ten sposób zrobić z tego wersję podtynkową.

 

http://lh6.googleusercontent.com/-PZcpXbloSkQ/U3Ut5lXCnwI/AAAAAAAAEWo/knJiyAP-Jlk/s800/Aquant%2520Elektro-Plast.jpg

Edytowane przez bacardi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czas na podsumowanie weekendu.

 

W piątek ekipa od elewacji rozpoczęła malowanie podbitki. Na razie jest to dopiero pierwsza warstwa impregnatu, ale wstępny efekt bardzo nam odpowiada. Poniżej próbka zdjęcia z telefonu, niestety nie do końca oddaje rzeczywistość, do tego był pochmurny dzień więc i odcień wyszedł trochę bez życia, ale ogólnie kolor bardzo pasuje do stolarki winchester która również w zależności od oświetlenia ma tendencję zmiany koloru. Po zamontowaniu na dachu postaram się podjechać na budowę z lepszym aparatem ;)

 

http://lh5.googleusercontent.com/-73NyNKilWyQ/U3keqHOL0_I/AAAAAAAAEX8/XOfFoHD9NXE/s800/IMG_195912.jpg

 

Poza tym jak powiedział wykonawca, za tydzień możemy wystawić wróblom wywieszkę zamknięte ;) W sumie chyba jeszcze o tym nie pisałem, ale ptaki bardzo sobie upodobały nasz dach i jednemu udało się wydziubać przejście pomiędzy murłatą a membraną i jakby nic wleciał sobie do środka (sic!). W sumie to toczyłem z nim nierówną walkę od jakiegoś czasu, ja kleiłem dziurę pianką, a on ją wydłubywał na nowo...

 

W międzyczasie spotkaliśmy się z dekarzem, który ma uzupełnić nasze obróbki blacharskie. Niestety trochę się poddałem i raczej nie będzie to piękna blacha bez widocznych wkrętów (jakoś coraz bardziej zaczynam przechodzić obojętnie wokół różnych detali), ale w przeciwieństwie do obróbki na desce czołowej pod rynnami (która wyglądała przepięknie przez pierwszy sezon, po czym się pofalowała), zażyczyłem sobie przetłoczenie wzmacniające, które mam nadzieję nieco zniweluje efekt falowania blachy. Poza tym chcę, aby otwory pod wkręty zostały wykonane z odpowiednim luzem, co powinno dać kolejne wsparcie przeciw falowaniu...

 

Poza tym w weekend zabrałem się za przygotowanie ostatniej warstwy styropianu pod podłogi parteru, gdy już nie było żadnych wielopoziomowych rur, to układanie było czystą przyjemnością :] Dodatkowo aby nieco usztywnić płyty ostatniej warstwy przed układaniem rurek ogrzewania, boczne krawędzie płyt skleiłem na piankę i powstała równa jednorodna płyta.

 

http://lh6.googleusercontent.com/-DD4LFhAbEhE/U3kep7DlFQI/AAAAAAAAEX4/x7d9CbuLPH4/s800/IMG_143852.jpg

 

http://lh4.googleusercontent.com/-49N8PBCGiF8/U3keqLAegiI/AAAAAAAAEYE/r5GdnDhrHYE/s800/IMG_201217.jpg

Edytowane przez bacardi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podbitka c.d.

 

Dzisiaj rozpoczął się montaż podbitki na dachu. Co prawda jest to wciąż jedna warstwa impregnatu (kolejna będzie po montażu), nie ma jeszcze obróbek blacharskich oraz zdjęcie ponownie z komórki, ale już trochę lepiej widać efekt. Ostatecznie na pewno trochę się jeszcze przyciemni, ale ogólnie kolor powinien być jasny, stonowany pod okna, na czym nam zależało. Na żywo stolarka okien ma bardziej zbliżony kolor, niestety przez zaciemnienie wyszło jakieś przekłamanie na zdjęciu.

 

http://lh6.googleusercontent.com/-yUFbIQ6GYRo/U3ux9GCqGKI/AAAAAAAAEYY/cV3ZaCxoIpU/s800/podbitka.jpg

 

aktualizacja:

 

a tak wygląda wykończenie połaci od spodu, nie chcieliśmy za bardzo żadnych trójkącików itp. Niestety jak widać ekipa dała nieco ciała i nie przeszlifowała przyciętej przedostatniej deski boazeryjnej, co rzuca się w oczy po pomalowaniu cięcia. Wykonawca od razu wiedział o co chodzi i obiecał że jutro poprawią i nie będzie śladu... no nic, zobaczymy...

 

http://lh4.googleusercontent.com/-hDv9UsUn6dc/U35g2e9EY5I/AAAAAAAAEZM/AFsDkbHJhYE/s800/IMG_184910.jpg

Edytowane przez bacardi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tynki

 

Przyszedł czas na wybór tynku. W sumie wiedzieliśmy od dawna, że głównym kolorem ma być złamana biel i wstępnie mieliśmy wybrany kolor Graphit 16 z caparola, który jest dość popularny na forum. Jednak już pierwsza analiza próbek na stronie internetowej (wzornik pod tym adresem) zasiała wątpliwość i do wyboru stanęły następujące odcienie szarości - graphit, schiefer, kiesel, basalt z wskazaniem na ten ostatni. Jednak dopiero analiza próbek na żywo dała odpowiedź:

 

Graphit - mocno wpada w niebieski, dlatego też pasuje do budynków z obróbkami opartymi o klasyczny antracyt RAL7024,7016, dla nas odpada

Schiefer - w rzeczywistości wpada zdecydowanie w oliwkę, odpada

Basalt - neutralno-ciepły, jednak wpada w odcienie fioletu, przy ciemniejszych kolorach za bardzo - odpada

Kiesel - jedyny prawdziwie szary szary, idealnie spasowany z naszymi obróbkami

 

W sumie na jasnych kolorach różnice nie są tak drastyczne, ale chcielibyśmy zrobić cokoły ciemnym kolorem z tej samej palety i tutaj różnice są już dość drastyczne, a mieszanie kolorów pomiędzy paletami nie jest najlepszym rozwiązaniem.

 

Reasumując wybór padł na kolor Kiesel 16, w sumie chcieliśmy pokusić się o odcień numer 15, gdyż ten wydawał nam się zbyt biały, ale dwóch sprzedawców przekonywało nas, że na budynku kolor wydaje się zawsze ciemniejszy i 15'ka może być zbyt szara... no nic zobaczymy...

 

Gniazda zewnętrzne po raz drugi

 

Przy okazji jeszcze krótko o gniazdach. Znalazłem bardzo fajne rozwiązanie gniazd hermetycznych Scame protecta IP66. Jedno z nielicznych gniazd hermetycznych z montażem podtynkowym, dodatkowo ma budowę pozwalającą na szczelne zamknięcie gniazda z podpiętą wtyczką kątową, co może się przydać podczas podpinania lampek świątecznych itp. Jedyny minus to cena ok 43pln za gniazdo + 8pln za puszkę. A same gniazda wyglądają tak

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czas na małe podsumowanie tygodnia. Ekipa elewatorów zakończyła prace przy podbitce i w końcu mamy spokój z ptakami. Poza tym w tygodniu przyjechały parapety i czekają na montaż. Kolor Parapetów RAL7004 jest identyczny z bramą i ogólnie zgrywa się dobrze z resztą kolorów. Wczoraj wkroczyli na budowę dekarze i prawie ukończyli obróbki blacharskie dachu. Ponieważ mieliśmy problem z zdobyciem na czas wcześniejszej blachy lindab, a poza tym musielibyśmy płacić za odpady z arkusza, zdecydowaliśmy się na blachę innej firmy którą polecił nam dekarz (przy okazji otrzymując jego rabat przy zakupie ;) Kolor to RAL9007, czyli identyczny jak nasze przyszłe żaluzje fasadowe i muszę powiedzieć że prawie się nie różni od lindaba, choć jest minimalnie jaśniejszy. Ale ponieważ różne obróbki występują na różnych płaszczyznach, to nie da się wychwycić różnicy w kolorze. Niestety ostatecznie stanęło na obróbkach z płaskiej blachy przykręcanej na farmery, inaczej trzeba by zdejmować wszystkie dachówki krawędziowe itp. Powoduje to, że w pełnym słońcu widać lekko nierówności, co jest nieuniknione przy takim montażu bezpośrednio do krokwi, ale jakoś się już tym tak nie przejmuję jak jakiś czas temu, ogólnie wygląda OK i jesteśmy zadowoleni.

 

A poniżej próbka nowych obróbek oraz zgrania kolorystycznego podbitki z stolarką okienną winchester. Kolor stolarki moim zdaniem na żywo wygląda na jaśniejszy, ale to wszystko zależy od warunków pogodowych.

 

http://lh4.googleusercontent.com/-4Vzm7iIixGs/U4t4VvTCTKI/AAAAAAAAEa4/HrZXMBhifhM/s640/lukarna.jpg

 

Przy okazji krótki powrót do gniazdek zewnętrznych. Zmówiliśmy wcześniej opisywane przeze mnie gniazda scame protecta. Niestety okazało się, że nie zawsze dobrze jest kupować coś czego się nie zobaczy na żywo. Na zdjęciach gniazdko wyglądało rozmiarowo jak każde inne, tymczasem okazało się, że w rzeczywistości cała ta hermetyczna obudowa powoduje że jest 2x większe niż zwykłe gniazdko. Do tego puszka podtynkowa, ma taką dodatkową ramkę ok 3cm która wystaje poza obrys samego gniazda. Całość powoduje, że gniazdko wraz z ramką jest po prostu ogromne... Jedyne co trzeba przyznać, to wygląda na naprawdę solidne, podejrzewam że możną by zapiąć w nim wtyczkę, wrzucić do wiadra z wodą i i tak nic by mu sięnie stało :) Ostatecznie jednak podskoczyliśmy do castoramy i w ręce wpadło mi ciekawe i tanie gniazdko DPM IP55 w puszce natynkowej. Koszt to ok 10pln za hermetyczną obudowę i drugie tyle za wkład. Długo nie myśląc zakupiliśmy 3 takie gniazda. Wyglądają również na dość nieźle hermetyczne, klapka jest zamykana na klik, pod klapką, w otworach wtyczki a także na łączeniu puszki są dodatkowe uszczelki, a kolorystyka pasuje do naszej elewacji.

 

Poniżej kilka fotek z montażu. W styro wyciąłem otwór na głębokość puszki, po środku wkręciłem kołek do styropianu o długości 82mm, wkręcając go na tyle, aby wyznaczył ostateczne osadzenie gniazda. Całość wypełniłem pianą niskoprężną i przyłapałem puszkę tak, aby wystawało ok 3mm i aby uszczelka puszki wypadła docelowo ponad tynkiem.

 

http://lh4.googleusercontent.com/-QyBkU4JyXuY/U4t4UGvobVI/AAAAAAAAEag/bLxVJ5VIfiM/s800/gniazdo_1.jpg

http://lh6.googleusercontent.com/-fjVA7FFlaOU/U4t4UgiAwhI/AAAAAAAAEas/_5A9Tdr_niI/s800/gniazdo_3.jpg

http://lh6.googleusercontent.com/-4i4pzQE22jw/U4t4Vf6NkdI/AAAAAAAAEa0/a_DTMyO8WVw/s800/gniazdo_4.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks później...

W ostatnim tygodniu pożegnaliśmy elewatorów którzy zakończyli drugi etap prac, w którym zamontowaliśmy podbitkę, parapety i położyliśmy tynki zewnętrzne z pominięciem bryły garażu i wykuszu (gdzie blokują nas nieukończone daszki płaskie) oraz dolnego cokołu, który planujemy wykończyć po przygotowaniu do równania poziomów terenu. Za jakieś dwa miesiące mamy nadzieję zamknąć 3-ci ostatni etap elewacji.

 

W międzyczasie przygotowaliśmy w końcu do zalania dolne podłogi, jeszcze próba ciśnieniowa i pod koniec czerwca z rocznym poślizgiem powinniśmy mieć w końcu ten nieszczęsny temat za sobą ;)

 

Przy okazji mieliśmy trochę zabawy tudzież ubawu z montażem rur spustowych. Nie wiem dlaczego, ale jakoś wszyscy się strasznie wzbraniali przed ich montażem... Elewatorzy, gdy usłyszeli, że dekarze będą robić obróbki, poprosili aby im przekazać tę pracę, bo oni nie chcą się z tym bawić... Dekarze zamontowali same uchwyty i przekazali mi, że ustalili z elewatorami jak należy je zamontować, choć coś przebąkiwali że rury skośne mogą być za krótkie itp. I wszystko by było fajnie, gdyby nie to, że po położeniu tynku elewatorzy poprosili, aby zawołać dekarzy do montażu rur. Bo dekarze przekazali że nie można ich ciąć gumówką tylko ręcznie, a oni się tak nie będą bawić i boją się, że ręcznie wyjdzie nierówno itp... Z tego wszystkiego sam wskoczyłem na rusztowanie (dobrze że żona mnie nie widziała, bo po ostatnim razie jak fruwałem ma uraz ;) pomierzyć jak zgodnie z instrukcją dociąć rury (w lindabie to proste jak instrukcja cepa) i zabrałem się do roboty ręcznie piłką do metalu. Elewator na wieść że sam będę docinał stwierdził, że mi pomoże w montażu i po pół godziny pracę mieliśmy za sobą.... ehhh...

 

A jeszcze wracając do samej elewacji, poniżej parę fotek z postępów prac

 

na początek montaż parapetu z tych problematycznych okien z poszerzeniami. Jak widać poniżej, musieliśmy zastosować dodatkowe śrubki przykręcane do poszerzeń. Śrubki docelowo zostaną pomalowane z kolorze parapetu, dołożę też chyba podkładki z membrany EPDM. Sama taśma rozprężna illbrucka wydaje się też spełniać zadanie. Przy daszku płaskim nad garażem ekipa zamontowała parapet który na razie nie był tam potrzebny i chcieliśmy go zdemontować. Jednak po odkręceniu śrubek taśma tak się zawulkanizowała, że nie dało się go już oderwać...

 

http://lh3.googleusercontent.com/-IJbx0o8-gbE/U6cyhCfPJ6I/AAAAAAAAEd8/eoSVuCiFpfY/s640/IMG_0505.JPG

 

a poniżej przykład przygotowanych wpustów na podświetlenie LED w podcieniach, wykonane z boni 2x2cm

 

http://lh5.googleusercontent.com/-UPR43eMAnYc/U6cvOFuZdJI/AAAAAAAAEdY/MW4xoS0emtY/s640/IMG_0512.JPG

 

i na koniec ogólne spojrzenie na elewacje. Tynk caparol kiesel 16 wydaje się biały, choć w rzeczywistości jest dość wyraźnie złamany, co na zdjęciach widać na przykładzie boni która jest wyraźnie bielsza. Trochę nas korciło aby był o jeden ton ciemniejszy, ale w końcu na wizualizacjach projektu tynk był biały i nie chcieliśmy przesadzić.

 

http://lh4.googleusercontent.com/-v5IghJfnlBw/U6cvOd37seI/AAAAAAAAEdk/TQC8hgvi9Mk/s640/IMG_0520.JPG

 

http://lh6.googleusercontent.com/-fUe4o8P7ngY/U6cvOQ0B0WI/AAAAAAAAEdc/q5X6ncH4lDs/s640/IMG_0515.JPG

 

Parapety są już gotowe, wiec czas wymierzyć, dobrać kolor i zamówić laminaty HPL na wykończenie słupów przy oknach. Jeśli ktoś ma z tym doświadczenie, to bardzo proszę o kontakt :)

Edytowane przez bacardi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Portfenetry

 

Wczoraj przyjechała ekipa od portfenetrów zamontować szyby. Zapowiadała się praca na 10 minut, tymczasem jak to bywa nieco się przeciągnęło. Podczas montażu uchwytów, w pojedynczym oknie z przodu wyszedł mały zonk i otwory w szybie należało przesunąć osiowo o 1 cm. Nie było to nic co rzucałoby się w oczy, natomiast problem w tym, że panowie zapomnieli zaznaczyć to przesunięcie na rysunkach. W związku z tym w którymś momencie zaczęło się przekładanie szyb itp. ale nic nie pomogło. Ostatecznie duży plus dla ekipy za to, że bez zbędnego kręcenia wzięli winę na siebie i wykonają nową szybę, a błędnie wykonana została tymczasowo założona, dzięki czemu mamy zabezpieczenie na czas budowy.

 

Co do samego wykonania, to względem projektu mamy większe rotule (średnica 5cm) oraz dłuższe uchwyty, gdyż wg ekipy w projekcie wypadały za blisko krawędzi. Pierwotnie miałem obawy zarówno co do wielkości rotuli jak i jej przesunięcia do środka, ale ostatecznie wyszło bardzo na plus. Poniżej szybka fotka z komórki, która niestety nie oddaje końcowego efektu. Jak uda mi się zrobić lepsze zdjęcia samego mocowania, to postaram się dorzucić.

 

http://lh5.googleusercontent.com/-VwPrBzwRUxg/U6_LKBnRZlI/AAAAAAAAEek/W95vEAp9ORE/s800/IMG_205730.jpg

 

 

Tymczasem mieliśmy też mały zonk podczas próby ciśnieniowej podłogówki na dole. Już myślałem że coś źle skręciłem, tymczasem winowajcą okazał się rotametr w rozdzielaczu, w którym ujawnił się wada materiałowa (pęknięcie) w korpusie, przez które zaczęły wychodzić bańki. Ostatecznie na czas wylewek zaślepiliśmy regulację pętli korkiem i próba wypadła OK.

Edytowane przez bacardi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze kilka fotek w lepszej jakości z ujęciem na balustradę. Szyba to szkło bezpieczne klejone 44.1. Na uchwytach zostało trochę odcisków palców po montażu, ale wszystko to stal nierdzewna i po wyczyszczeniu nie będzie śladu.

 

http://lh6.googleusercontent.com/-y32TukCZdGU/U7AvdaiMYcI/AAAAAAAAEe4/tBpMmJMeXRc/s800/IMG_0526.JPG

 

http://lh6.googleusercontent.com/-_v8Dqd56eCQ/U7Avdg5TdtI/AAAAAAAAEfM/gwAIr3jStl4/s800/IMG_0529.JPG

 

http://lh6.googleusercontent.com/-n7_Ez0_ed9k/U7Avdl_HRmI/AAAAAAAAEe8/3uoHABFc44s/s800/IMG_0522.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks później...

Krótkie podsumowanie

 

płytki

W ostatnim czasie nieco podciągnęliśmy wykończeniówkę, tzn. położyliśmy kawałek podłogi w pomieszczeniu gospodarczym pod przyszłą pompę i zbiornik CWU. Na płytki wybraliśmy gres techniczny Stargres SD2 Silver z Castoramy w cenie promocyjnej 18pln/m2. W sumie gres jak gres, choć jakościowo zauważalnie lepszy od tych najtańszych po 12pln z wyczuwalną fakturką antypoślizgową. Do tego kolor na którym ie widać brudu oraz bardzo dobrze komponuje się z wcześniejszymi płytkami na ścianie. W związku z tym ten sam trafi na nasze spadki kopertowe do garażu, przy czym dla wyznaczenia najazdów wybraliśmy dodatkowo gres w kolorze grafitowym. Przy okazji udało mi się nauczyć jednej rzeczy na którą trzeba zwrócić uwagę przy tego rodzaju płytkach. Na opakowaniu jest podany rozmiar nominalny 30,5x30,5 oraz rozmiar rzeczywisty wg kalibracji, a tam tabelka z 10 numerkami i rozbieżnością rzędu 1cm na wymiarze... Przytomnie spytałem się pana z obsługi czy mam jakoś zwracać uwagę jaką paczkę biorę i okazało się, że każdy transport to inna kalibracja, a w związku z tym zarówno rozmiar jak i wybarwienie, a na kupce były przynajmniej 3 różne partie... uff...

 

Jeśli już jesteśmy przy płytkach podłogowych, to sporo naszukałem się listw dylatacyjnych do dylatacji w wygrzewanej wylewce. Jakież było moje zdziwienie, gdy po zawitaniu do kilku marketów typu castorama, obi, leroy merlin nie znalazłem żadnej listwy tego rodzaju wklejanej w płytki. Na szczęście Pan z obsługi skierował mnie do małego sklepiku specjalistycznego Profil S.C. na Ostrowskiego, gdzie otrzymałem upragnione listwy. Jak powiedział nasz znajomy kafelkarz, te listwy to mercedes, a za takie trzeba niestety było zapłacić prawie 70pln za 2,5m, trochę drogo jak się porówna z ceną płytek w "kotłowi". A profile to Schluter Systems DILEX - BWS 80G, szerokości 5mm.

 

markizy dachowe

Dodatkowo zupełnie spontanicznie wpadliśmy na promocję markiz do okien połaciowych Velux MHL których staliśmy się właścicielami. Jak wiadomo okno połaciowe ładnie doświetla poddasze, ale też ciężko zatrzymać nadmiar ciepła przez nie wpadające w lecie. Zastosowanie roletek wewnętrznych nie do końca zdaje egzamin ze względu na montaż od środka, a wszelkie rolety zewnętrzne nie należą do najtańszych. I właśnie tutaj z pomocą przychodzą owe markizy... Przy okazji ponownie uznanie dla sieci hurtowni extraDach w której wrocławskim oddziale kupowaliśmy wcześniej również akcesoria dachowe. Po wybraniu najtańszej oferty markiz na allegro, okazało się, że jest to konto extraDach z Gorzowa. Przed wyjściem do pracy wpłata na konto, po godzinie telefon w celu ustalenia dostawy, a po paru godzinach okazało się, że markizy dostarczył nam wewnętrzny transport z wrocławskiego oddziału. Dzięki promocji koszt za jedną markizę z przesyłką to 137pln brutto :)

 

A sama markiza na folderach prezentuje się tak:

 

http://lh3.googleusercontent.com/-Qa6X8gGpUSA/U9K23Sr_N5I/AAAAAAAAEik/INKq7BIn6MQ/s640/markiza_velux_mhl.jpg

 

Sprawdziłem i nasze okna GGL Veluxa mają już odpowiednie otwory montażowe, więc cały montaż sprowadza się do wkręcenia 4 śrubek zgodnie z informacją na stronie producenta. Jedyny mankament jaki zauważyłem, to nasze okna są dość wysoko osadzone, do tego ich oś obrotu jest asymetryczna przeniesiona ku górze. Powoduje to, że o ile nie mam problemu z chwyceniem góry okna gdzie jest schowana roletka, to dosięgnięcie do haczyków na końcu połaci w celu zaczepienia markizy może już być problematyczne.

 

A więcej o samej promocji poniżej, w skrócie zwrot 50pln za każdą zakupioną osłonę przeciwsłoneczną

http://www.velux.pl/klienci/produkty/rolety_do_okien_dachowych/promocja?cache=0

 

kominek

 

Przy okazji wznowiliśmy rozmowy z naszym kominkarzem i za parę dni zamierzamy wystartować z pracami.

Po pierwsze na tapetę wrócił znowu wkład kominkowy. Mieliśmy już niby wybrany Arysto 510 DJ, natomiast pojawiły się fajne promocje na BEF optima 8 który jest obecnie ok 2,5tyś tańszy, jakiś nowy wkład poleca nam też nasz fachowiec... Poza tym zrewidowaliśmy nieco nasz wcześniejszy projekt który uległ nieco odchudzeniu. Przede wszystkim zrezygnowaliśmy z miejsca na drewno w obudowie samego kominka, co pozwoliło na dużo zgrabniejszą obudowę. Dzięki temu pojawiło się sporo miejsca od strony drzwi, co zarówno poprawiło proporcje, jak i powstało miejsce na ewentualny dostawiany okresowo wolnostojący stojak na drewno. Jak się wpisze w google, to wyskakują naprawdę fajne stojaczki, a raczej nie zamierzamy trzymać tego drewna a codzień w salonie. Po ostatnich zmianach aktualny projekt prezentuje się jak poniżej

 

http://lh3.googleusercontent.com/-IXpv-L6R95k/U9K286N5MgI/AAAAAAAAEis/lWisCcEpjhI/s640/kominek5a2a.jpg

 

http://lh4.googleusercontent.com/-jGp8_bGmIME/U9K2-s3nt2I/AAAAAAAAEi0/KwihNm-hi9M/s640/kominek5a3a.jpg

 

Pompa ciepła

 

Przyszedł też czas na wznowienie tematu pompy ciepła. W zasadzie już w listopadzie mieliśmy zamówiony i opłacony model C7 (7,4kW) od polskiego producenta PCC Ecopower. Niestety ze względu na opóźnione wylewki musieliśmy wstrzymać dostawę, co jak się okazało miało swoje dobre skutki. Jak wiadomo problemem klasycznej pompy ciepła jest jej stała moc grzewcza, co powoduje że trudno jest dobrać odpowiednią. Pompa za słaba może mieć problemy w mroźne dni, za mocna, będzie się przegrzewać i co chwilę wyłączać wpadając w tzw. taktowanie, które nie jest zbyt korzystne dla żywotności sprężarki. Tymczasem producent własnie wypuścił nową serię pomp z inwerterem które charakteryzują się modulowaną mocą. Wg informacji od producenta, modulowanie mocy w dół gdy nie ma takiej potrzeby zwiększa efektywność COP, całość działa ciszej i z mniejszym obciążeniem, a dodatkowo nie ma potrzeby dopłacać za soft start sprężarki, ponieważ tutaj zastępuje go inwerter. Aby nie było tak różowo, dochodzi kolejny element do psucia się czyli falownik. a szczęście jego koszt nie jest drastyczny i jest do dostania niemal od ręki w każdym większym mieście.

W związku z tym na tapetę trafiły obecnie 2 modele do wyboru - model C7i o mocy modulowanej 5-8kW, który wydaje się naturalnym następcą pierwszego wyboru oraz model C9i o mocy 6-10kW. Sek w tym, że różnica w cenie to zaledwie 300pln netto a rozpiętość mocy spora, więc mocno rozważamy wyższy model.

Przy okazji okazało się, że producent sterowników do tej pompy znajduje się osiedle dalej od nas. Poszperałem trochę na ich stronie i za ok 500pln brutto można kupić moduł pozwalający podpiąć sterownik pompy do sieci internet i zdalne sterowanie z poziomu strony internetowej producenta sterownika. Temat na pewno będę jeszcze drążył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...