luk1977 05.09.2012 20:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Września 2012 Szanowni forumowicze Od dłuższego czasu zastanawiam się nad ociepleniem domu w którym mieszkam. Dom wybudowany w połowie lat 80-tych ubiegłego wieku, nie ma żadnego ocieplenia. Po wymianie większości okien przychodzi więc pora na izolacje ze styropianu. Z uwagi na ograniczony budżet planujemy zrobienie większości prac samemu, metodą gospodarczą. Cały potrzebny sprzęt mamy więc jeden problem odpada. Jak na razie rozmawiałem z jednym "fachowcem" od ociepleń, ale plątał się trochę w zeznaniach stąd przed ewentualnymi kolejnymi rozmowami i rozpoczęciem robót chciałem się poradzić forumowiczów bo tu na pewno znajdzie się ktoś kompetentny. Sam przewertowałem interesujące mnie tematy na różnych forach i innych stronach. Wiadomo jednak, że każdy przypadek jest indywidualny, a ocieplanie starego domu jest bardziej upierdliwe i nastręczające większą ilość problemów, pytań i wątpliwości. Pozwolę sobie moje zapytania opatrzyć fotografiami, tak będzie prościej bo mogę się nieprecyzyjnie wyrazić i dodatkowo namieszać. 1. Listę startową zamierzam zamontować na lini widocznego na zdjęciu białego tynku. Odległość od niej do opaski wokół domu ok. 1 m. Dookoła domu jest właśnie taka betonowa opaska, z tym, że w miejscu widocznym na zdjęciu ma kilkadziesiąt centymetrów szerokości, z innych stron więcej (plus schody góra-dół, drzwi garażowe). Generalnie z tego co obserwuję od lat to betonowe podłoże jest stabilne. Pewnie ideałem byłoby pozbyć się tej opaski i ocieplić jeszcze fragment ściany, który jest pod ziemią, ale tego nie planujemy. W pozostałych miejscach po innych stronach domu beton jest solidny, nie ma szczelin itp. Czy zatem listwę cokołową zamontować jak pisałem na linii białego tynku i jechać styropianem do góry a ten fioletowy dół wesprzeć na betonie? Czy tu nie trzeba dawać drugiej listwy? Czy ewentualnie zostawić jakąś szczelinę między betonem a styropianem:confused: Chodzi o to czy przy ewentualnych ruchach podłoża (zima - lato) nie wpłynie to na trwałość izolacji (choć jak napisałem podłoże wydaje się być stabilne). 2. Na balkonach oraz przy schodach są położone płytki, wykończone przy ścianie cokołem. Trzyma się to mocno i raczej ciężko byłoby to odbijać. No ale odstaje od ściany na ok. 1 cm. Czy kleić na to styropian po zrobieniu w nim nacięcia w rozmiarze tego cokolika? Czy to jest zgodne ze sztuką, czy nie popsuje właściwości izolacyjnych? Chodzi o to, że mniej czasu zajmie rzeźbienie w styropianie niż kucie płytek, co może się też wiązać z jakimiś nieprzewidzianymi zniszczeniami i dodatkową robotą. 3. Przy tychże balkonach (a jest ich kilka) balustrada mocowana jest jak na zdjęciu - żebrowany drut w murze do tego dospawana reszta konstrukcji. Rozwiązanie jakie przychodzi mi do głowy to odcięcie tej konstrukcji od druta, przedłużenie go o grubość styropianu, w styropianie zrobienie otworów przez które będzie ten drut przechodził i przyklejenie do ściany. Wiem, że taki drut to mostek, ale nic innego nie przychodzi mi do głowy... 4. Kolejna sprawa - wykończenie blacharskie balkonu. Jak widać na zdjęciu zrobione są takie metalowe okapy (??). Robione to było przy albo przed kładzeniem płytek na balkonie bo blacha wychodzi spod nich. Chcąc teraz ocieplić w tym miejscu ścianę musiałbym usunąć tą blachę ale jak to potem wykończyć? Bo tu też trzeba skuć ten beton łączący płytki z blachą... To mnie najbardziej trapi z moich wątpliwości. 5. Podbitka jak na zdjęciu, w stanie dobrym. Na pewno nie będę jej ruszał, czyli zostanie dojazd styropianem do niej. Czy to bardzo wpływa na jakość izolacji, czy tak się nie powinno robić? I na koniec choć bez zdjęcia pytanie o ościeżnice okien i parapety. W moim przypadku okna są tak osadzone, że mam możliwość ocieplenia ościeżnic styropianem o grubości maks 2-3 cm, kucie tynku tylko po to by ta warstwa ocieplenia była grubsza raczej nie wchodzi w grę. Natomiast co do parapetów to czy prawidłowo zamontowany parapet musi być wsunięty po dolną listwę okna? Bo w sumie jeśli tak (a zapewne TAK) to w moim przypadku eliminuje to możliwość ocieplenia okna od dołu. Ponieważ jestem początkującym w tych sprawach proszę o wyrozumiałość w ocenie moich pytań Wiem, że dobry, konkretny fachowiec pewnie rozwiałby wiele moich wątpliwości, poradziłem się takiego, który ocieplił przynajmniej kilkanaście budynków i w kilku przypadkach nie potrafił udzielić jednoznacznej odpowiedzi (taki "fachowiec") więc proszę o pomoc szanownych forumowiczów. Nie są to moje wszystkie pytania, ale te mnie najbardziej nurtują. Zakładam też sytuację, że to wszystko mnie może przerosnąć i sprawą zajmie się jakaś firma, ale jeśli nawet to przynajmniej będę wiedział jak co ma być zrobione. Z góry dziękuję za wszelkie porady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
luk1977 06.09.2012 06:31 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Września 2012 (edytowane) Z twoim podejściem,,odpusc. Hm, chyba nie chodzi o moje podejście tylko o poziom wiedzy i umiejętności. Podejście mam jak najbardziej pozytywne i nie zmienia go nawet deszczowa w tym momencie pogoda za oknem 1. Jeśli chodzi o przekrój płyty balkonu - lity beton, musiałbym go zmierzyć, na oko 20 cm razem z płytkami. 2. Okna montowali panowie z firmy ich producenta, z tym, że były dwie różne ekipy i jednym poszło lepiej, innym gorzej (wiatr śmigał przy parapetach...). Montowane standardowo, przykręcone do wnęki i pianka, potem obróbka tynkarska. Okna plastikowe, standardowe (cokolwiek to znaczy), nie jakieś wypasione. 3. Najniższa kondygnacja domu ma wysokość ok. 210 cm, kotłownia jest jakieś 50-60 cm głębsza. Na pierwszym zdjęciu widać, że część jest schowana pod ziemią (najniższa kondygnacja to ten fioletowy tynk). Domyślam się, że najlepiej byłoby jednak zrobić izolację całości tej kondygnacji, ale jak pisałem wiązałoby się to z koniecznością demontażu opaski wokół domu, a to byłaby w tym przypadku mega robota. Edytowane 6 Września 2012 przez luk1977 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
FT 12.09.2012 09:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Września 2012 (edytowane) WitamPo kolei:Ad. 1Oczywiście musisz zostawić przerwę pomiędzy dolną częścią docieplenia a opaską betonową bo po pierwszej mroźnej zimie nastąpi uszkodzenie (poziome spękania) - chodzi tutaj o problem wysadzin.Ad.2Wg mnie nie musisz odbijać płytek tylko wytnij cokolik w styropianie i tyle lub zakończ dolną część docieplenia na wysokości cokolika.Ad.3Chyba jedyne rozwiązanie a mostek punktowy nie duże znaczenie sumarycznie.Ad.4Blachę należy usunąć i nałożyć nową - rozumiem, że na balkonie przewidziane są nowe płytki. Najlepiej zajrzyj na jaką stronkę gdzie jest pokazane takie rozwiązanie balkonu. Ad.5Co do podbitki to może powstać tak mostek termiczny - więc zawsze jakaś strata ciepła.Jeśli chodzi o parapet to prześlę Ci jak wg nas to powinno wyglądać. http://www.fast.zgora.pl/images/download/strefa_architekta/szczegoly_techniczne/Rys._nr_19._Ocieplenie_podokiennika_-_okno_osadzone_w_srodku_muru.pdf W razie innych pytań jestem do dyspozycji. Edytowane 12 Września 2012 przez F***T Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.