sappho 11.09.2012 20:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Września 2012 Jestem przed tynkami cementowo-wapiennymi. Zastanawiam się czy tradycyjny trójwarstwowy robiony na budowie kładziony ręcznie czy maszynowy z worków? Który mocniejszy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
william.bonawentura 11.09.2012 20:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Września 2012 IMHO rzucony agregatem jest mocniejszy niż nakładany ręcznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sappho 11.09.2012 20:35 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Września 2012 IMHO rzucony agregatem jest mocniejszy niż nakładany ręcznie. Hmn. słyszłem odwrotne opinie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Balto 12.09.2012 19:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Września 2012 To jaki tynk jest mocniejszy zależy nie od tego czy z wora czy na budowie ale od tego co w jego skład wchodzi : ile cementu, ile piasku, ile wapna, jak szybko wysychał, ile miał wody na "dzień dobry" i tak dalej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
yaiba83 13.09.2012 11:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Września 2012 Mocne są jedne i drugie. Maszynowe szybciej ci zrobią i chyba nawet taniej wyjdą. Które prościejsze - to już zależy od fachowca, który będzie to gładził. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
brunet wieczorową 13.09.2012 12:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Września 2012 Jestem przed tynkami cementowo-wapiennymi. Zastanawiam się czy tradycyjny trójwarstwowy robiony na budowie kładziony ręcznie czy maszynowy z worków? Który mocniejszy? Chyba nie ma to większego znaczenia, bardziej się liczy jakość wykonania i kwalifikacje ekipy. Maszynowe chyba będą bardziej gładkie i chyba wyjdą ciut drożej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
BCS 20.09.2012 20:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Września 2012 Oba mogą być tej samej wytrzymałości, ale jak ręczny to wapno lasowane i dopiero jest za co płacić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pepi 20.02.2013 22:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2013 Oba mogą być tej samej wytrzymałości, ale jak ręczny to wapno lasowane i dopiero jest za co płacić. Że się wtronce, czy na beton komórkowy można urzyć tynku tradycyjnego(cement, piach, wapno) zrobionego w betoniarce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Balto 21.02.2013 19:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2013 pepi: można użyć takowego tynku - tylko mam prośbę byś używał porządnych składników a nie jak najtańszego szmelcu. Jeżeli chcesz biały - też się da... Przy okazji - tak zwane gotowce od dawna miały odpowiedniki mieszane "na budowie". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
EWBUD 21.02.2013 20:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2013 Że się wtronce, czy na beton komórkowy można urzyć tynku tradycyjnego(cement, piach, wapno) zrobionego w betoniarce. Pepi - bez urazy - ale czy ty masz dysleksję? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pepi 21.02.2013 22:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2013 Pepi - bez urazy - ale czy ty masz dysleksję? Jak widać czasem się przytrafi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pepi 21.02.2013 22:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2013 A jak już bym się zdecydował na maszynowy cementowo - wapienny to jaki? Nie miałem z tym nigdy do czynienia, czy są jakies ograniczenia co do długości przewodu podającego zaprawę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
EWBUD 22.02.2013 07:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2013 A jak już bym się zdecydował na maszynowy cementowo - wapienny to jaki? Nie miałem z tym nigdy do czynienia, czy są jakies ograniczenia co do długości przewodu podającego zaprawę. Dolina nidy super lekka - drobny, miękki. MAxit/weber ip 18ml - drobny, twardy. Baumit - gruby, TWARDY:) Co do przewodu: zależy jaka maszyna, zwykłe małe - robiliśmy na 3 piętrze w bloku, dała radę ale były problemy, w poziomie to i na 30 mb popchnie. duża, np. putzmeister taki: http://allegro.pl/agregat-tynkarski-putzmeister-p13-73-170-zl-netto-i3036770661.html to już na miękko daje DUŻO dalej i wyżej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
EWBUD 22.02.2013 13:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2013 Dolina nidy super lekka - drobny, miękki. MAxit/weber ip 18ml - drobny, twardy. Baumit - gruby, TWARDY:) Co do przewodu: zależy jaka maszyna, zwykłe małe - robiliśmy na 3 piętrze w bloku, dała radę ale były problemy, w poziomie to i na 30 mb popchnie. duża, np. putzmeister taki: http://allegro.pl/agregat-tynkarski-putzmeister-p13-73-170-zl-netto-i3036770661.html to już na miękko daje DUŻO dalej i wyżej. Zapomniałem dodać: wg. mnie najlepszy (cena/jakość) to weber - ale wszystko zależy od tego jaki efekt chcemy osiągnąć. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Balto 22.02.2013 21:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2013 Wyjaśnienie - łopatologicznie:1. Jak sama nazwa wskazuje tynk cem - wap składa się z cementu wapna i wypełniacza. Cement służy zapewnieniu wytrzymałości (biały - koloru), wapno - plastyczności i zapobieganiu glonom...2. Miękkość twardość i takie tam różne zależą zasadniczo od dwóch rzeczy cementu - dokładniej jego klasy i ilości oraz wypełniacza. Wypełniacze mogą być najróżniejsze od zwykłego piasku po piaski kwarcowe czy szklarskie które do miękkich nie należą. Przy okazji to na jaką wysokość agregat wywali zależy od gęstości tynki i mocy sprężarki.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pepi 22.02.2013 21:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2013 A możesz podać koszta na 1m2 materiał + robota Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
EWBUD 23.02.2013 09:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2013 A możesz podać koszta na 1m2 materiał + robota Jeśli to do mnie pytanie to materiały kosztują ok. 10 zł - a robocizna .......... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Balto 23.02.2013 20:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2013 ewbuxxo: chyba nawet mniej (na 25 kg): przy pesymistycznej, a wwięc jednaj z najdroższych wersji czyli c/w/p 1:2:7 (z jakiegoś mundrego tynku ) - cement biały: 2,5 kg x 1,08 zł = 2,60 zł wapno zwykłe: 5,0 kg x 0,35 zł = 1,75 zł wapno trasowe: 5,0 kg x 2,00 = 10,00 (zwykle w tynkach renowacyjnych) piasek (rzeczny płukany do 2 mm, ceny bardzo detaliczne i krakowskie : 17,5 kg x 0,08 zł = 1,40 zł Czyli w najatańszej acz bardzo fajnej bo białej wersji tynku cena robionego na budowie zaczyna się od ok 6,00 zł./25 kg, jeżeli chcesz zrobić super hiper tynk renowacyjny na bazie wapna trasowego to jest to wydatek rzędu 14,00 złotych. Uwzględniając jakieś tam plastyfikatory to cena zwykłego białego tynku to circa od 7 zł do niecałych 16. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
EWBUD 24.02.2013 16:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lutego 2013 10 zł to koszt gotowego tynku z worka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Balto 24.02.2013 20:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lutego 2013 ewbuxxxo: białego?! Bo jak pamiętam pisałem o białym. Koszt szarego będzie ze 2 złocisze tańszy - co i tak daje połowę ceny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.