kalapan 27.08.2004 23:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2004 Dzięki za podpowiedź , ale komin ( ten który tam jest ) stoi obudowany ścianami nośnymi - a raczej jest na ich styku . Murowany - może tak być , ale systemowy już raczej nie - musi mieć dylatacje . Wychodzi mi na to , że w tym wypadku Schiedel odpada - nie wyprowadze go poza ściany - bo wylezie mi na środek pokoju . Myślałem o rozwaleniu starego i wymurowaniu na nowo z rura metalową w środku ( i ile taki wkład jest sensowny ? ) - cena co prawda podobna w efekcie do schiedla - ale za to nie wylezie na pokój aż tyle . A ściany nośne będą z nim związane ( tak jak były z tym starym . Owszem podpowiedziano mi, że taka średnica komina (14x14 cm) mogłaby od bidy do wkładu 14 KW wystarczyć , ale ... czy aby na pewno ? No i ten komin który ma juz ze 65 lat .... Takie "sztuki" - żeby zapłacić za komin 6000 - to zbędna i nierealna "ekwilibrystyka" - w grę to nie wchodzi . Ma być tanio i dobrze . Zwykła cegła to koszt ok. 500 zł , i ... nie wiem co dalej - a może nie ma potrzeby stosowania żadnych wkładów w tym wypadku ? Komin do pieca gazowego mam taki sam - ale to ponoć wystarczy - chociaż nie wiem , czy tez nie powinienem go jakoś "wyremontować" ... Czekam - może ktoś się jeszcze z jakąś porada zjawi ? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomek_2 11.09.2004 19:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Września 2004 Wyczytalem, ze pomieszczenie z kotłem gazowym atmosferycznym (a taki bede mial) powinno mieć oddzielny przewód wentylacyjny z otworem wywiewnym, umieszczonym pod sufitem o powierzchni przekroju nie mniejszej niż 200 cm2. U mnie jest to rura kanalizacyjna fi 110, takze tylko ok. 80 cm2. Czy jest szansa, ze to przejdze potem po ew. odbiorze? Po drugie wyczytalem, ze dolna krawędź tego otworu powinna być umieszczona nie wyżej niż 30 cm ponad poziomem podłogi. Hmm. U mnie rura wchodzi w mur od zewn ok. 10 cm pod poziomem wylewki posadzkowej, potem schodzi w dol ok. 60 cm, potem biegnie dolem od punktu wejscia w mur do kotla (z jednym zalamaniem 90 st) i potem pod kotlem (a wlasciwie troche z boku) wychodzi do gory prawie pod sam kociol (od posadzki do dolu kotla wiszacego jest ok. 140 cm). Pomijajac estetyke czy moze tak byc? Kiedys juz dyskutowalismy troche o tym, ale - wstyd przyznac - nie moglem znalezc tamtego watku, a temat znowu powrocil (instalacja kotla next week). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_mcb 13.09.2004 07:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Września 2004 Mam węglowy piec c.o. Kielara 23kW i komin ceglany 14x25cm 9,5m. W trakcie sezonu grzewczego piec pracuje "na okrągło", wygaszany jest tylko raz w tygodniu, na 2-3 godziny, by go wyczyścić.Calosc sprawowala sie dobrze do momentu ocieplenia domu - spowodowalo to, poprzez obnizenie temperatury na kotle(?), powstanie niespalanej smoły i w efekcie znane na forum wykwity na scianie (w miejscu przechodzenia komina przez połać dachową).Kominiarz zasugerował mi, by wstawić w komin rurę nierdzewkę 1mm sprasowaną w prostokąt odpowiadający wewnętrznym wymiarom komina. Proszę o opinie na temat tego pomysłu, jego wad i zalet. Jak długo taka rura wytrzyma (kwasy)? Jaki może być efekt zapalenia się w niej sadzy?Może byłyby lepsze rozwiązania bez zbytniej dewastacji domku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wakmen 19.10.2004 09:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Października 2004 Przeleciałem szczegółowo dwie strony tego wątku i mam pytanie a w sumie to problem z nadmiaru przeczytanej literatury: Założyłe wątek Jaka zaprawa do kominu dymowego? gdyż w jednej z gazet przeczytałem, że cement zawarty w zaprawie w kominie dymowym pod wpływem wysokiem temperatury zaczyna się kruszyć. Ile jest w tym prawdy nie wiem. Nadmieniam, że wymiary wewnętrzne komina będę miał 27 x27 cm i dodatkowo wpakuję wkład stalowy żaroodporny o średnicy 20 cm (wiem, że jest wielu przeciwników tego ale ...). Zastanawiam się co Wy, którzy wybudowaliście kominy (dymowe, narażone na wysokie temperatury) jaki rodzaj zaprawy zastosowalliście? Jeden polecił mi zaprawę cem. - wap. ale napisał: ... Nie dodawaj do zaprawy wapna.... Domyślam się: wykwity wapienne. Ale czy po zatylkowaniu one też będą wychodzić? Więc jeżeli zastosuję samą zaprawę cem. to : ... Posłużę się tutaj cytatem z podręcznika: "Spoiny wewnętrzne muszą być gładkie.Na zewnątrz komin należy otynkować.Wyprawianie czymkolwiek ścian wewnetrznych jest zabronione,gdyż wyprawa wewnętrzna po pewnym czasie odpada,niszczona przez agresywne gazy spalinowe oraz kulę i miotłę kominiarską.Naprawianie takiej zniszczonej wyprawy jest oczywiscie niewykonalne". kominiarz może jesszcze bardzie przyspieszyć rozpad zaprawy. U mnie to nie będzie możliwe bo będę miał wkład żaroodporny ale chcę wiedzieć. W innym miejscy napisaliście: ... Odnośnie rapowania przewodów kominowych od wewnątrz to jest to już zabronione. Z prostej przyczyny. Przy przewodzie dymowym temperatura spalin, sadza i inne czynniki powodują odpadanie miejscowe tynku w środku przewodu co prowadzi do zmniejszenia jego przekroju lub zagruzowania, co w rezultacie daje brak możliwości palenia... więc jednak coś jest niszczone ale jaki składnik tego tynku? Cement? Wapno (niemożliwe)? A może piasek (wogóle nie możliwe)? Jak to jest ? U mnie ściany rosną a komin czeka na odpowiedź. Może jestem tylko przewrażliwiony? Będę czytał dalej ten wątek, może jeszcze czegoś się dowiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bio 19.10.2004 21:13 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Października 2004 Chyba jesteś jednak przewrażliwiony. Nie ma materiałów niezniszczalnych.Jeżeli chcesz mieć komin wykonany powyżej standartowego, to pierwsze metry komina (2-3 metry) wykonaj z cegły szamotowej na zaprawie z betonu żaroodpornego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Joasia 19.10.2004 22:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Października 2004 Błagam, poradźcie, bo jutro muszę podjąć ostateczną decyzję: mam komin do otynkowania (nad dachem) - teraz jest "zarapowany" cementem; jaki tynk kupić???????? Joasia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bio 20.10.2004 06:23 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Października 2004 Jakiś do używania na zewnątrz. Zewnętrzny tynk nie nie ma kontaktu z gorącymi spalinami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Cezarr 20.10.2004 07:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Października 2004 Qrcze przejżałem cały kominowy wątek i zaczynam sie nieco martwić swoim kominem do kominka.W środku jest wkład ceramiczny, ale o przekroju 18x18, komin ma ok 7-8m. z postów wynika ,że przekrój jest zbyt mały. Czy z kominem będzie dobrze współpracował tylko wkład kominkowy o mniejszej mocy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piotr_PA 20.10.2004 07:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Października 2004 Qrcze przejżałem cały kominowy wątek i zaczynam sie nieco martwić swoim kominem do kominka.W środku jest wkład ceramiczny, ale o przekroju 18x18, komin ma ok 7-8m. z postów wynika ,że przekrój jest zbyt mały. Czy z kominem będzie dobrze współpracował tylko wkład kominkowy o mniejszej mocy? Nie martw się ja mam podobny dokładnie taki sam przekrój komina i jest OK, nadmienie jeszcze że od miejsca wpustu komina do wylotu jest około 5 m. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Cezarr 20.10.2004 08:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Października 2004 Poitr PAOk, jakiej mocy masz wkład i jak się sprawuje (jesli juz paliłeś)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piotr_PA 20.10.2004 08:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Października 2004 Mam Dovre 2100 RE 11 kW Nominalna przepalam od czasu do czasu gdyż jeszcze wykańczam. Ale ogólnie jestem z niego zadowolony jednak troszkę narzekam na brudzącą się dość szybko szybę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Żurawiniec 21.10.2004 07:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Października 2004 No to fachowcy i dobrzy ludzie Jeszcze raz proszę o podsumowanie. Na temat powierzchni przekroju komina po waszej dyskusji wiem już dużo. Przynajmniej w porównaniu z tym co wiedziałem przedtem.A jak jest z wkładami kwasoodpornymi czy innymi zabezpieczeniami temu służącymi? Rozumiem, że do kotła gazowego tak, a do kominka z płaszczem wodnym też?Będę wdzięczny za uświadomienie mnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bio 21.10.2004 10:51 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Października 2004 Z wkładkami kominowymi to jest tak. Jeżeli temeratura spalin jest nie wyższa niż 160 st.C od temperatury otoczenia, to natąpi wykroplenie wilgoci zwartej w spalinach. Wkładka potrzebna. Przykład. Temperatura otoczenia jest 10 st.C. Temperatura spalin ma mieć nie mniej niż 10+160=170st.C.Producent urządzenia ma nam podać temperaturę spalin. Zazwyczaj jest ona powyżej 200st.C, a więc w takim przypadku wkładka zbędna. Jednak. Te 200st.C uzyskamy przy mocy nominalnej i odpowiednim paliwie. Jeżeli zastosujemy mokry opał, to nie uzyskamy tej temperatury. Mogą wystąpić wykwity na kominie. Nie uzyskamy tej temperatury też w przypadku złego komina, tj. o za małym lub zbyt duzym przekroju, za niskim, popękanym itp. Wtedy stosujemy wkładkę. Zabezpieczy ona nam komin, ale niestety kotła już nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wakmen 24.10.2004 11:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Października 2004 Ten wątek jest lekko zakręcony ale cóż - ciężki temat. Wszyscy jesteście podzieleni na dwa obozy:1. Montować wkład do komina z cegły2. Nie montować wkłdu do komina z cegły. Jeżeli zamontuje się w kominie wkład żaroodporny to podłączenie kominka nie będzie stwarzało żadnych problemóhttp:// ale jak nie będzie takiego wkłady to jak poradzić sobie z tym problemem? Wykuć dziurę w kominie włożyć rurę i ... co? Bradzo dużo przeleciałem stron dotyczących podłączania kominkó ale wszystkie instrukcje były tylko do kominów z wkładem. Czekam z niecierpliwością na odpowiedzi no bo nie powiecie mi, że poprostu wkłada się rurę od komina w taką dziurę, zamurowuje i ... po problemie. Nie wierzę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bio 24.10.2004 12:10 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Października 2004 Zazwyczaj nie rozbiera się komina aby włożyć wkład. Producenci wiedzą, że większość kominów nie trzyma parametrów i wolą zabezpieczyć się przed np. wykwitami. Jeżeli mamy pewność, że komin jest wykonany prawidłowo, tzn. określony przekrój, wysokość, materiał z jakiego jest wykonany, rzetelność tego wykonania, to po co dodatkowe koszty? Aha. Ważne jest też to, czy komin jest usytuowany wewnątrz budynku i czy przechodzi przez pomieszczenia ogrzewane.Są jednak konstrukcje kotłów i kominków, które nie zapewniają temperatury spalin takiej jak pisałem wyżej. Wtedy niestety wkładka jest potrzebna. Do producenta takiego urządzenia wtedy należy informacja jak należy to wykonać. Zdawkowa informacja, że należy zastosować wkład kominowy to uważam jest przymało.I jeszcze coś na co należy zwrócić uwagę.Niektórzy producenci podają jakieś wymiary przewodu kominowego. Jest to najmniejszy przekrój rzeczywisty na jakim dane urządzenie będzie prawidłowo pracować.. Mamy np. przkrój podany 15x 20 cm i pretensje do producenta, że nie chce się nam dobrze palić. Powód zazwyczaj jest taki, że przekrój rzeczywisty jest po wizycie kominiarza. Potem zmniejsza się, gdyż osadza się sadza. Dlatego dobrze jest wymurować komin trochę większy, lub wstawić wkładkę ciut większą, aby mieć pewność, że dysponujemy zawsze przynajmniej tym podanym przekrojem. Z tym powiększaniem przekroju też nie należy przesadzać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
thalex 24.10.2004 12:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Października 2004 Wakmen lepiej zamurować niż rozkuwać. Gdybym drugi raz robił komin do kominka to chyba byłby na całą cegłę czyli 24x24 i w tedy co by mi przyszło do głowy do bym do niego włożył a tak mam 24x12 i nic wewnątrz a z majstrami widywałem się przed wieczorem a i nawet raz rozebrałem im kilkanaście cegieł z komina - Bio co sądzisz? gdyby aktualnie, "niezdecydowany" inwestor zrobił komin 24x24 zakładając, że później taki komin byłby ewentualnie doposażony w odpowiedni wkład? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bio 24.10.2004 12:47 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Października 2004 W praktyce taka sytuacja ( komin 24x24 ) byłaby super. Możemy wtedy wyżywać się do woli . Praktyka jednak jest taka, że mamy kominy (bardzo często) przymałe i jeszcze w te przymałe ładujemy wkładkę robiąc jeszcze mniejszy przekrój. Czasami to pomaga, bo komin jest np. popękany w środku, a rozbiórka z różnych względów nie wchodzi w grę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wakmen 24.10.2004 13:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Października 2004 No dobra ale ja jestem na etapie budowania komina i mam już wymurowane 1,2 m komina na całą cegłe (wewnątrz 27x27), przygotawana dziura pod wyczystkę i ... zatrzymałem się bo sam nie wiem co robić dalej. Komin będzie do kominka z płaszczem wodnym i nie wiem czy murować dalej ale bez montowania wkładu (gwarantuję szczelność i jakość wykonania na 100%) czy zamontować wkłd ale chyba teraz musiałbym włożyć wkład do trójnika włącznie. Z jednej strony jestem za tym aby włożyć wkłąd żaroodporny o średnicy 20cm a z drugiej po co rozbijać się na dodatkowe koszty ale pozostaje dylemat sposób podłączenia kominka do komina bez wkładu.Ze ścianami pojechałem już wyżej a komin stoi i czeka na konkretną odpowiedz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
thalex 24.10.2004 13:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Października 2004 Bio pewnie odpowie zaraz Ja bym włożył jakąś metalową rurę jako przewód dymowy a przestrzenią pomiędzy rurą a cegłami czerpał powietrze potrzebne do spalania drewna (super-turbo) w kominku Pewnie tak nie można (od młodości mam ciągotki do pirotechniki ) Bio co byś radził Wakmenowi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wakmen 24.10.2004 13:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Października 2004 Ja bym włożył jakąś metalową rurę jako przewód dymowy a przestrzenią pomiędzy rurą a cegłami czerpał powietrze potrzebne do spalania drewna (super-turbo) w kominku Przy zamontowanym wkłądzie z rury żaroodpornej to nie mam żadnych problemów ale koszt wykonania takiego wkładu jest ponad 1k więc jak czytam, że jest niepotrzebny to poco wyrzucać pieniądze. Ale jak podłączyć kominek z kominem bez wkłdu? Nadmieniam, tak jako ciekawostka, że w miejscu gdzie będzie stał kominek to pod podkładem betonowym mam poprowadzoną rurę z zewnątrz do dostarczania powietrza do spalania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.