Gość Konto usunięte_12* 30.10.2011 11:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2011 (edytowane) Trochę bez sensu ładować to w ceramikę , ale jak mam mieć problem z podłączeniem???? Myślcie ludkowie i nie mówcie, że Wykonawca powinien rozebrać to co postawił i robić od nowa. Moja wina, twardym trza być nię miętkim, ale nie zawsze się da. Problem z podłączeniem będzie miał teraz twój przemądrzały wykonawca. Autoryzowany serwis kotłów kondensacyjnych wymaga (w większości) szczelności. Te rury fi80/fi 125 powinny być z uszczelkami. Jeśli już ma zostać ten wkład ceramiczny, to podłączenie do niego zewnętrznej (ssącej) rury fi125 (adaptera) powinno być szczelne (też uszczelka!). Ciekawe, jak twój wykonawca to rozwiąże? Wykona jakąś nietypową kwasoodporną "redukcję" z uszczelkami? Jeśli tak, to za ile? Jeśli jednak w ten wkład ceramiczny wpakujesz i rury fi125, to kto ci zwróci ten niepotrzebny koszt (wkładu)? Edytowane 30 Października 2011 przez Konto usunięte_12* Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MarkEd 15.03.2012 11:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2012 Uff… Przeczytałem cały wątek i już nic nie wiem Planuję wybudować komin murowany o przekroju 27x27 do kotła 25-30kW. Do ogrzania będzie bufor około 2000 litrów. Planuję palić drewnem suchym z pełną mocą kotła. Komin bez żadnego wkładu. Pierwszy pomysł: http://img713.imageshack.us/img713/1231/komin1.png Drugi pomysł: http://img88.imageshack.us/img88/1143/komin2.png Co sądzicie o pomyśle wymurowania komina cegły pełnej rozbiórkowej? I obłożenia go kominami wentylacyjnymi z pustaków keramzytowych? I czy przekrój komina 27x27cm co daje 729cm2 nie jest zbyt duży dla pieca 25-20kW? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
eniu 15.03.2012 20:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2012 Komin z cegieł ma większe opory niż z rur. Poza tym łatwiej walczyćz za dużym ciągiem niż za małym... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
M K 15.03.2012 21:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2012 Do kotła 25-30 KW wystarczy komin 20x20 lub fi 20. Oczywiście eniu ma rację, że komin murowany z cegieł ma większe opory od komina okrągłego.Tutaj jednak są bardzo istotne zalety komina murowanego z cegły. Jest to, zdecydowana przewaga w odporności na szok termiczny w porównaniu do komina systemowego z wkładem ceramicznym. Jeden warunek, cegła musi być kwasoodporna, zaprawa do murowania również powinna być dobra. Ponadto jakość wykonania, powinna być pierwszy sort. Niedawno o takim kominie i dobrych do tego materiałach pisał Wojtek796 i pomysł ten wydaje mi się bardzo ciekawy.Natomiast użycie cegły rozbiórkowej do budowy komina, nie jest moim zdaniem dobre Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
eniu 16.03.2012 19:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2012 Komin z cegieł ma większe opory niż z rur. Poza tym łatwiej walczyć z za dużym ciągiem niż za małym... Tak to napisałem, że wygląda na negację cegły. W rzeczywistości coraz bardziej się przekonuje do starych metod i ułomności "systemów". Niestety, dobry komin z cegieł nie jest tani. Nowoczesne urządzenia grzewcze zmuszają do budowania go w sposób wspomniany przez MK, lub wyposażanie dodatkowo we wkłady stalowe lub ceramiczne. Montaż tych drugich to temat na książkę z powodu prawie kompletnej niewiedzy w tym względzie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kominiarz 19.03.2012 19:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Marca 2012 Tak to napisałem, że wygląda na negację cegły. W rzeczywistości coraz bardziej się przekonuje do starych metod i ułomności "systemów". Niestety, dobry komin z cegieł nie jest tani. Nowoczesne urządzenia grzewcze zmuszają do budowania go w sposób wspomniany przez MK, lub wyposażanie dodatkowo we wkłady stalowe lub ceramiczne. Montaż tych drugich to temat na książkę z powodu prawie kompletnej niewiedzy w tym względzie... „ W rzeczywistości coraz bardziej się przekonuje do starych metod i ułomności "systemów". „ Eniu, jestem pełen podziwu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piciek 21.03.2012 07:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Marca 2012 Jeśli jest dyskusja o "lepszośći" kominów tradycyjnych nad systemowymi lub odwrotnie to mam małe pytanie. Czy komin systemowy przeżyje podłączenie kotła miałowego. Kocioł miałowy jak wiadomo lubi sobie czasem strzelić/buchnąć. O komin z cegły się nie obawiam (bo to bardzo stabilna, solidna konstrukcja). A czy delikatna ceramika systemowca przeżyje kilka/naście/dziesiąt lat takiego ostrzału? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
eniu 21.03.2012 09:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Marca 2012 Jeśli jest dyskusja o "lepszośći" kominów tradycyjnych nad systemowymi lub odwrotnie to mam małe pytanie. Czy komin systemowy przeżyje podłączenie kotła miałowego. Kocioł miałowy jak wiadomo lubi sobie czasem strzelić/buchnąć. O komin z cegły się nie obawiam (bo to bardzo stabilna, solidna konstrukcja). A czy delikatna ceramika systemowca przeżyje kilka/naście/dziesiąt lat takiego ostrzału? Właśnie odbywa się globalny test kominów systemowych. Na naszych oczach i generalnie na nasz koszt . Dotychczasowe próby nie wypadają różowo... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kominiarz 21.03.2012 21:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Marca 2012 Jak to marketing może w głowie człowiekowi zamieszać, były czasy, że sam uważałem je za najlepsze do niektórych rozwiązań. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MarkEd 28.03.2012 20:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Marca 2012 Uffff... Znalazłem: Witam! Żeby nie mnożyć postów w wątkach kominowych, chciałbym tutaj napisać coś na temat kominów, właściwie możliwości jakie dają materiały ogniotrwałe do wykorzystania na tym odcinku. Dostępne materiały i technologie dają możliwość budowy komina odpornego na wysokie temperatury, jakie mogą się pojawić w wyniku pożaru sadzy, odpornego na kwaśne skropliny i inne niszczące zjawiska. W kominie, który chcę pokazać sadza może się palić właściwie dowolną ilość razy. Nie namawiam tutaj nikogo, broń Boże, do zaniedbywania kontroli i czyszczenia komina. W technologii tradycyjnej murowania kominów ceglanych wykorzystuje się cegłę budowlaną i zaprawę murarską. Pierwsza nie wytrzymuje wysokich temperatur i pęka, kruszy się, druga na skutek przemian fazowych i reakcji chemicznych jej składników prowadzi do powstania nieszczelności. Składniki szkodliwe tradycyjnych materiałów to: - margiel zawarty w cegle budowlanej – potrafi po rozgrzaniu i schłodzeniu cegłę rozsadzać, - wapno w zaprawie – ulega w wyższych temperaturach odwodnieniu i ponownej hydratacji lub karbonizacji (reakcji z CO2) co wiąże się ze znacznym przyrostem objętości, - cement portlandzki – zachowuje się podobnie jak wapno, które jest jego głównym składnikiem (uwodnione krzemiany wapnia i wodorotlenek wapnia), dodatkowo w temperaturze ok. 500 st. zaczyna tracić wytrzymałość, a w temp. 900 st. nie ma jej już prawie wcale, - piasek kwarcowy – na skutek przemian polimorficznych kwarcu, może już w temperaturach poniżej 500 st. znacznie zwiększać swoją objętość, nawet do kilkunastu procentów (przemiany te są odwracalne) Co zrobić? Najlepiej byłoby wybudować komin trójwarstwowy. Pierwsza warstwa (od środka) – rdzeń wymurowany z ogniotrwałej cegły kwasoodpornej na zaprawie klejącej (cienkowarstwowej) o podobnych właściwościach. Druga warstwa – sypka dylatacja/izolacja, która dodatkowo uszczelnia rdzeń. Trzecia warstwa – tradycyjna obudowa murowana z cegły budowlanej na zaprawie murarskiej powiązana z konstrukcją budynku. http://images38.fotosik.pl/249/9ef0acb37cd2f4fa.jpg Co nam to da? Ogniotrwały rdzeń wytrzymuje temperatury do 1300 st. (doraźnie do 1500) bez jakichkolwiek uszkodzeń. Dodatkowo jest odporny na dziesiątki skokowych zmian temperatury do maksymalnych wartości. Ma małą pojemność cieplną, a dość wysoka przewodność pozwala na szybkie nagrzewanie się na wskroś, czyli brak naprężeń cieplnych. Cegła kwasoodporna ma niską porowatość i dla skroplin jest praktycznie nieprzepuszczalna. Odporna jest też na działanie sadzy, na którą nie jest odporny na przykład zwykły szamot. Rdzeń taki jest całkowicie oddylatowany od konstrukcji nośnej budynku i naprężenia w nim powstające na nią się nie przenoszą. Sypka warstwa dylatacyjna uszczelnia rdzeń, izoluje go i wypełnia natychmiast wszelkie ewentualne pęknięcia i komin nawet po uszkodzeniu pozostaje w pełni funkcjonalny. Izolacje włókniste występujące w systemowych kominach ceramicznych takiego bezpieczeństwa nie gwarantują. Bogusław się chyba nie obrazi, że to tak nie na temat palenisk, ale one bez komina też nie mogą funkcjonować. Pozdrawiam Chodzi chyba o ten pomysł. Przy okazji przeczytałem połowę tego wątku oraz cały o piecach/kotłach typu rocket stove Tutaj przykładowe wyliczenia cenowe: http://forum.muratordom.pl/showthread.php?128625-Ogrzewanie-Ceramiczne&p=3932390&viewfull=1#post3932390 Bardzo ciekawy pomysł! Tylko czy to nie jest rozwiązanie zbyt "przemysłowe" jak dla zwykłego kotła na drewno? Co do średnicy wewnętrznej komina 20x20 a 27x27 to podałem taki wymiar, gdyż ten drugi prościej wymurować. Zdobyłem też kilka sztuk cegły rozbiórkowej(widoczne ślady spękań, pajączków, itp). Jest o klasę lepsza niż ta którą widziałem w marketach(sypie się w rękach) ale na komin raczej się nie nadaje tak jak to napisał M K. Chociaż sprzedawca się chwalił, że sporo kominów wybudowano z jego cegły. Trzeba zaprojektować odpowiedniej średnicy otwór w stropie a nad kominem się jeszcze kilka razy zastanowić... im więcej czytam na ten temat tym mniej wiem Chociaż możę by zbudować z dobrej ale zwykłej cegły, zaprawa kwasoodporna, ocieplenie wełna mineralną... w miarę tanie i solidne, ale pewnie i tak są jakieś ale... które chyba znam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
eniu 29.03.2012 05:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Marca 2012 Sie napracowałeś... Przyjdzie Ci jeszcze to przeczytać: http://forum.muratordom.pl/showthread.php?171465-Kominek-jaki-komin-czym-pod%C5%82%C4%85czy%C4%87-gdzie-wyczystka. Wojtek jest ceramikiem, więc trudno sie dziwić jego "pancernym" konstrukcjom komina. Nierealnym raczej w domu jednorodzinnym ze względu na gabaryty i koszty. Rozwiązanie na pewno solidne... Kwasówka przy drewnie, to temat który zyskuje coraz lepsze opinie. Kwasówka a nie żaroodporna stal (!), która przy mokrych spalinach nie daje rady... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piciek 30.03.2012 08:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2012 Krótkie pytanie, czy krokwie mogą przylegać do komina? W projekcie nie mam tego rozwiązania, w praktyce tak. Kierownik budowy nie zwrócił uwagi... a ja się zastanawiam, czy to nie błąd w sztuce? Co myślą Znawcy tematu? Proszę o pomoc. Mam komin systemowy.O ile dobrze pamietam, to 30cm od "ognia", czyli jak dymowy/spalinowy jest np między wentylacyjnymi to mogą dotykać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kominiarz 30.03.2012 08:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2012 Przy kominach systemowych średnio we wszystkich odległość od pustaka określa się 100 mm od konstrukcji drewnianej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
eniu 30.03.2012 18:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2012 Przy kominach systemowych średnio we wszystkich odległość od pustaka określa się 100 mm od konstrukcji drewnianej. Czyli 30 centów od strumienia dymu odpuszczamy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kominiarz 30.03.2012 19:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2012 Mierząc od wewnętrznego lica kanału dymowego myślę, że tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MarkEd 30.03.2012 22:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2012 Wątek http://forum.muratordom.pl/showthread.php?171465-Kominek-jaki-komin-czym-pod%C5%82%C4%85czy%C4%87-gdzie-wyczystka. przeczytany... teraz już jestem pewien, że nic nie wiem na temat kominów, nie wspominając już o podjęciu decyzji jak mam taki komin zrobić Prościej było by trzymać się projektu i zastosować kominy firmy S. Ale jest nowy plan: http://img708.imageshack.us/img708/1551/nowykomin2.png Taki oto komin dla kotła na drewno około 25-30kW, średnica wkładu stalowego ze stali 1.4404 grubości 0,6-0,8 około 22-25cm. Kocioł dolny lub górny opalany drewnem w celu nagrzania bufora. Drewno będzie raczej suche, choć po przeczytaniu kilku wątków o kominach, zakładam, że zdarzy się palić mokrym. Rura w pustaku musi być oddylatowana od pustaka. Nie chciał bym też ogrzewać pomieszczeń przez które przechodzi komin. Wystarczą druty i szczelina powietrzna zrobi swoje? Czy też będzie wymagana wełna, perlit, ekofiber? Co do tego drugiego - perlit mam obawy czy rura podczas pracy nie zostanie uszkodzona przez tarcie. Ewentualnie zostaje ocieplenie całego komina. Tylko czy to ma sens skoro rura ogrzewa się w przeciągu kilku chwil a stygnie jeszcze szybciej... Chyba jednak ocieplenie niema sensu i wystarczą same druty. Co o tym sądzicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
eniu 31.03.2012 10:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Marca 2012 Z moich doświadczeń wynika, że pustka powietrzna jest lepsza od wełny, czy perlitu. Co do trwałości nie ma żadnych wątpliwości . To przegrzewanie pomieszczeń mnie frapuje - chcesz palić latem? Zamiast drutów - wąskie blaszki z odpadków kwasówki - łatwiej umocować... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MarkEd 03.04.2012 08:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2012 (edytowane) Blaszki to zdecydowanie lepszy pomysł Latem chcę ogrzewać bufor dla CWU. Dlatego ocieplenie jakieś musi być myślę, żeby ocieplić cały komin, razem z tymi wentylacyjnymi kanałami. Przeczytałem jeszcze kilka wątków o kominach stalowym do kotła na drewno i z jednej strony 0,6mm starczy dla stali kwasoodpornej a z drugiej 2mm to mało bo i tak się "sito" zrobi… Ciężko się przełamać do tego rozwiązania. Opinie są różne a producenci takie rury zalecają głównie do gazu i oleju. Mam jedna nadzieję, że ta decyzja będzie dobra i 0,6mm starczy na lata Edytowane 3 Kwietnia 2012 przez MarkEd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ZUG 25.01.2013 12:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2013 witam wszystkich jak tylko nadejdzie wiosna i zakończy się sezon grzewczy chcę u siebie wymienić czy też naprawić komin wszystko zależne co fachowiec powie i tu mam problem ponieważ nikogo nie znam ze swojego terytorium co mógłby się pochylić nad moim kominem. może znacie kogoś z mojego obszaru zachodniopomorskiego godnego polecenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piciek 25.01.2013 21:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2013 Skoro wątek o kominach to jedno mnie zastanawia. Jaki komin z cegły jest bardziej narażony na osadzanie wilgoci z dymu. 14x14 czy 27x27? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.