antonin 15.09.2012 09:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Września 2012 Napiszcie czy często spotykacie się z tym, że wchodzicie do salonu firmowego uznanego producenta i po chwili rozmowy ze sprzedawcą proponuje wam produkt innego, nieznanego i tańszego producenta. Mój brat miał ostatnio takie zdarzenie i powiem, że trochę zwątpił. Po co ktoś oblepia szyby znaną marką a z zakamarka wyjmuje zupełnie inne kawałki okien niż ma na wystawce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MMichal 15.09.2012 09:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Września 2012 Witam Może szef bzyka mu żonę ,to on olewa jego interes. - może i tak ale zazwyczaj jest inaczej Znana marka to magnesik, który ma zwabiać klientów a sprzedać trzeba albo to co tańsze albo to na czym się więcej zarabia. Jako, że czasy mamy takie a nie inne to nawet najwięksi producenci nic z tym procederem nie robią bo jednak i taki niezbyt uczciwy przedstawiciel "coś" sprzedaje. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
finlandia 15.09.2012 10:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Września 2012 Jako, że czasy mamy takie a nie inne to nawet najwięksi producenci nic z tym procederem nie robią bo jednak i taki niezbyt uczciwy przedstawiciel "coś" sprzedaje. Pozdrawiam Bolesna prawda.. Czasem jednak to tylko złe pozory. Klient nieświadomie wspomnie, że jednak wazna jest cena a nie tyle marka a sprzedawca ten sygnał interpretuje jako zaproszenie do oferty spod lady.. Sam jestem posrzegany jako salon firmowy(a tak nie jest), więc moze i u mnie ktoś mógłby tak pomyśleć, mimo iż zawsze szczerze i otwarcie przedstawiam propozycje. Ja nie miałbym nic przeciw temu, by o takich przypadkach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
antonin 15.09.2012 10:51 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Września 2012 No tak, ale jeśli na szybach, na szyldzie i banerach w mieście jest napisane " Salon Firmowy xxx" Markowe Okna to co byś pomyślał? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
finlandia 15.09.2012 11:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Września 2012 To bym pomyślał, że jest niekonsekwentny i szukałbym nastepnego salonu. A tak by trochę to usprawiedliwić:w dobrych czasach firmy dużo inwestujące w reklamę dają sporo materiałów reklamowych. Dystrybutorzy którzy nie mają własnego pomysłu ciągną to do siebie - ile się da. W międzyczasie dzieją sie różne inne historie,oferty się zmieniają a firma jakoś chce funkcjnować, więc wprowadza inne oferty, bo wg właściciela musi tak robić by nie upaść. Ale ja oczywiście zakładam działania w dobrej wierze.. chociaz wiem że są tacy, którzy kłamią z pełną premedytcją (czyli szyld łapiący klientów, a proponujemy co innego,- szczytem jest już sprzedawania tańszych okien i mówienie że są to owe oryginały.. )i wobec nich nie powinno być żadnej litości. Tylko ze nasza morlaność jest niska. Co chwila znajduję w sieci swoje zdjęcia skradzione z mojej strony. Właściciele tych witryn udają że nie widzą mojego maila... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
witek86 17.09.2012 08:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Września 2012 No tak, ale jeśli na szybach, na szyldzie i banerach w mieście jest napisane " Salon Firmowy xxx" Markowe Okna to co byś pomyślał? to bym pomyślał że firma xxx nie jest już firmą której można ufać i sprzedawca zmienił dostawcę a nie zdążył z reklamami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maciek122 17.09.2012 09:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Września 2012 Powodów może być wiele.Może musieli mieć tą reklamę, a bardziej zarabiają na innych producentach, może chcieli być mili i znaleźć dobre rozwiązanie za niską cenę.Ja bym wprost zapytał czym to się różni od tego co mają na reklamach. Salon firmowy? tam się przecież sprzedaje tylko swoją markę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MMichal 17.09.2012 18:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Września 2012 Witam Salon firmowy? tam się przecież sprzedaje tylko swoją markę. - no właśnie problem w tym ,że tak nie jest Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomekwa 18.09.2012 07:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Września 2012 Miałem tak kilka lat temu w małym mieście z Oknoplastem. Brak reakcji firmy na złożoną skargę Z tym, że nie nazwałbym tego szumnie 'salonem firmowym' ale firma takiego określenia używa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
finlandia 18.09.2012 08:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Września 2012 (edytowane) Miałem tak kilka lat temu w małym mieście z Oknoplastem. Brak reakcji firmy na złożoną skargę .... To niestety charakterysteczne dla tej branży. Mierny, bierny ale wierny. I się to olewa. No może w najlepszym wypadku sprawa trafia do przedstawiciela handlowego a ten w rozmówkach z dilerem wspomni o tym w pogaduszkach. Po salonach nie chodzę, ale jak widzę gdzieś rażące przekłamania na stronach internetowych to reaguję. Jakiś czas temu diler firmy X notowanej na giełdzie miał na swojej stronie zdjęcia pokazujące przekrój okna firmy Y (największej swojej konkurencji - produkt charakterystyczny, konkurent nie miał podobnego w ofercie). A że to okno miało znaczek firmowy, to "webmaster" w paint`cie zrobił "retusz" wpisując nazwę firmy X. Myślicie że właściciel strony czy też firmy X i Y zareagowały na mojego maila zwracającego na to uwagę? Każdy to olał.. Do tego stopnia że firma została teraz ogłoszona salonem firmowym... Edytowane 18 Września 2012 przez finlandia korekta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mera1719509548 18.09.2012 10:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Września 2012 Dość kłopotliwa sprawa, jednak wątek okien z Krakowa i brak reakcji ze strony firmy jest lekko szokujący, bo chyba Oknoplast wstawia okna za zasadzie wyłączności ? Ciekawi mnie jaki jest procent klientów straconych przez takie podejście, bo często do takich salonów trafia klient świadomy oferowanych przez nie produktów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
antonin 18.09.2012 12:13 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Września 2012 to bym pomyślał że firma xxx nie jest już firmą której można ufać i sprzedawca zmienił dostawcę a nie zdążył z reklamami Sprawdziłem na stronie producenta i jest na stronie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
witek86 18.09.2012 13:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Września 2012 Odpowiedź powinna wyjść od sprzedawcy nie od nas ile osób tyle rozwiązań. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
antonin 06.10.2012 07:54 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Października 2012 To bym pomyślał, że jest niekonsekwentny i szukałbym nastepnego salonu. ... Idąc tym tropem natknąłem się na takie sytuacje: w salonie Jezierskiego dodatkowo proponują okna Domela, w Vetrexie mają jeszcze Drutex, w Eurokolorze dodatkowo również Drutex. Jedynie u Peteckiego i w Oknoplaście proponują tylko tego jednego producenta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
finlandia 06.10.2012 08:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Października 2012 Taka specyfika rynku:) Jakbyś przycisnął sprzedawcę, to może i w pozostałych wyciągnąłby z szuflady jakiś inny cennik, co wcale nie znaczy, że nie chciałby pozostać przy głownej ofercie. Salony Firmowe są firmowe tylko z nazwy. W 90% przypadków to niezależne podmioty, tylko może zgodziły się w umowie na wyłączne oferowanie jednej firmy (przynajmniej w danej branży, np. oknach PCW lub konkretnej marce drzwi). Większość firm to jednak niezależni dilerzy - oklejeni materiałmai firmy która wg nich jest najbardziej opłacalna (dla jednego oznacza to gratisowe materiały, dla drugiego - siła marki przyciągająca klientów)Już kiedyś coś napisałem na blokno na ten temat:http://finlandia.blokno.net/?month=2&year=2012#2111 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MMichal 06.10.2012 10:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Października 2012 Witam Takie rozwiązania się praktykowane coraz częściej, dobrym przykładem są salony samochodowe, kiedyś sprzedawca miał auta z jednej "stajni" teraz bywa bardzo różnie. Jest to konieczne aby utrzymać się na rynku, jeżeli salon X sprzedawał samochody Y i nie mógł się z tej sprzedaży utrzymać wprowadził samochody Z i sumarycznie ma lepiej - daje radę nadal funkcjonować, a producenci Y i Z mają sprzedaż. Inaczej ma się sytuacja chyba tylko z markami z wysokiej półki ale zazwyczaj w działalności takowego salonu macza palce dany producent i są to faktycznie salony FIRMOWE a nie dilerzy.Ogólnie chyba nie ma nic złego w proponowaniu klientowi różnych produktów, jest większy wybór i może łatwiej poszukać COŚ co akurat będzie dla danego klienta odpowiednie. wywody finlandi są bardzo trafne tak to właśnie działa, ciekaw jestem kiedy te SALONY będą weryfikowane przez producentów, moim zdaniem takie sprawdzanie powinno być stałe i nagminne. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mera1719509548 08.10.2012 13:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Października 2012 salony nie będą sprawdzane przez wysłanników od producenta, bo najwyraźniej taki układ im pasuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.