Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Instalacja żyrandola.

Recommended Posts

Witam : ) Nie znam się na elektryce, także zgłaszam się po pomoc : )

Chcę zamontować żyrandol na 4 lampy. Z sufitu wystają jedynie 2 czarne kable a z żyrandola aż 4. Jeden żółto-zielony jest przykręcony bezpośrednio do blaszki przy suficie na której montuje się żyrandol. Pozostałe 3 wchodzą do kostki na 3 kable ( 6 otworów). Są one w kolorach: brązowy, niebieski, czarny.

Na logikę uważam, że brązowy z czarnym powinienem wsadzić razem do jednego otworu tak, żeby wszystkie lampy świeciły jednocześnie (?) a z drugiej strony kabel z sufitu. A drugi kabel z sufitu do niebieskiego. Jak myślicie?

Czy kable wystające z sufitu różnią się czymś?

Pozdrawiam ; )

Czy kable wystające z sufitu różnią się czymś?

Nie. Jak sam napisałeś oba są czarne :). Z tym, że jeden to L - faza, a drugi N - neutralny. Który jest który sprawdzisz neonówką ze sklepu za 3zł. Na jednym przy włączonym łączniku, jeśli instalacja jest dobrze wykonana, neonówka będzie świeciła - to będzie L. Przewody z żyrandola czarny i brązowy dajesz do L, niebieski do N.

Kolego dendrytus, odłóżmy w tym wątku animozje.

Autor zadał pytanie, kolega dudi82 odpowiedział, choć niekomletnie, na co zwróciłem uwagę.

W imieniu autora, który być może akurat nie obserwuje forum, zadałem pytanie ("podpiąłem" się pod temat).

Bądź łaskaw kolego odpowiedzieć merytorycznie, bez lawirowania i osobistych wycieczek. OK?

Zrobiłem tak jak dudi82 sugerował i wszystko działa sprawnie. Ten żółto-zielony kabel zostawiłem niepodłączony. ;) W instrukcji pisało, że z sufitu powinien iść również taki sam i wtedy się oba łączy... Skoro mam dwa, to zrobiłem na dwa i jest cacy :) Dzięki za pomoc!

Ok.

Jak zrobiłeś tak zrobiłeś.

Ale życie toczy się dalej.

Załóżmy taką oto hipotetyczną sytuację.