cooke 02.10.2012 19:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Października 2012 Mam pytanie dotyczące kominów systemowych. Na projekcie mam dwa kominy: 1. Do pieca gazowego - o średnicy 160 + Wentylacja. Wysokość ponad poziom zero wynosi 7,17m 2. Do kominka - o średnicy 200 + Wentylacja. Wysokość nad poziom zero = 8,93m Z kilku różnych źródeł polecono mi kominy systemowe BRATA. I teraz mam pytanie: AD1. Czy do pieca kondensacyjnego - moc ok. 21-24kW - wystarczy średnica 140 (bo takie mają przekroje kominy tego systemu). Rozumiem, że kanału wentylacyjnego nie potrzebuję, jeśli wezmę komin tzw. "Turbo".? Będzie oczywiście oddzielny kanał wentylacyjny kotłowni i garażu (x2). Nie wiem po co ten trzeci.... AD2. Czy do kominka potrzebuję zamówić trójnik 45* ? Rozmiary są co 33cm - czy warto wziąć z lekką górką ? (tj. 7,33 dla gazu i 9,0 dla kominka?). Czy warto zamawiać od razu gadżety typu stożek, daszek stożka, płyty przykrywające, etc ? Z góry dzięki za odpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
turalyon 03.10.2012 05:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Października 2012 Do kominka może byc taki jak piszesz - a po co brać wiecej częsci? Jak braknie to dokupisz. Co do gadzetów to zależy jak chcesz mieć wykończone - stożek mozna wziąć, ale daszek taniej samemu wylać. Osobiscie mam daszek zrobiony z 2 warstw cegły klinkierowej pełnej przykryty daszkiem z blachy Co do komina systemowego do pieca kondensacyjnego - wyrzucanie pieniedzy w błoto. Poszukaj na forum. I tak trzeba do środka dać metalową/plastikową rurę która bedzie odpowiednia do daneg pieca - z regóły 80. Ten cały wkład w kominie systemowym do niczego sie nie nadaje Mozesz dać zwykły pustak wentylacyjny, lub tak jak ja by mieć dwa takiej wielkosci kominy, same pustaki ceramiczne 200,takie jak dajesz do kominka. Zapłacisz za nie max 1000zł a nie 3000 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cooke 03.10.2012 18:37 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Października 2012 No właśnie nie wiem czy to prawda - ze stron producentów (Leier, Schiedel, Brata) wynika, że te ceramiczne/kamionkowe wkłady są już docelowe, przystosowane do kondensatu i nie trzeba dodawać żadnych rur do środka. nie wiem natomiast co na to mówi praktyka instalatorów... Za oba wynosi 4400 więc to chyba niezła cena... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tofik482 03.10.2012 21:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Października 2012 Kamionkowy wkład wytrzyma kondensat, za to jak doprowadzisz do pieca powietrze? Innym kominem? Do pieca turbo w zasadzie tylko system rura w rurze jest rozsądną opcją. To znaczy możesz i dla niej wybudować osobny komin wyłącznie ze względów estetycznych - żeby ładniej na dachu wyglądał - kto bogatemu zabroni? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kominiarz 03.10.2012 22:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Października 2012 Zanim wrzucisz polipropylen do komina poczytaj: http://www.kominypolskie.com.pl/pdf/skp_pi0908.pdfhttp://www.kominypolskie.com.pl/pdf/skp_tworzywa_sprawozdanie.pdfhttp://www.kominypolskie.com.pl/pdf/skp_tworzywa_sprawozdanie_wnioski.pdfhttp://www.kominypolskie.com.pl/pdf/skp_tworzywa_sprawozdanie110208.pdf wrzuć do kominka i do kotła kwasówkę, zapomnij o kominach i korzystaj bezpiecznie przez długie lata. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cooke 05.10.2012 08:34 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Października 2012 No nie wiem czy to prawda, że potrzebna jest ta kwasówka dodatkowo. Z tego co czytam na opisie na stronie producenta to spaliny wychodzą tą ceramiczną rurą (fi 10) a powietrze dochodzi szczeliną między wkładem ceramicznym a zewnętrznym pustakiem. Zerknijcie sami - bo już mi się to wszystko kotłuje.... http://images37.fotosik.pl/1634/fd8463b8156efad4med.jpg Komin BRATA TURBO jest prostym w budowie,dwuwarstwowym systemem odprowadzającym spaliny i doprowadzającym powietrze do pieców kondensacyjnych z zamkniętą komorą spalania. Jego konstrukcja i uzyte materiały spełniaja wymagania techniczne do obsługi najnowoczesniejszych urządzeń grzewczych opalanych gazem.W systemie BRATA TURBO powietrze zasilające komore spalania , prowadzone jest obudową komina , strumieniem przeciwnym do gazów spalinowych.Efektem tego jest podgrzane powietrze zassanego od góry komina i zmniejszenie strat energii, a jednoczesnie zwiększenie sprawności podłaczonych urządzeń grzewczych.System BRATA TURBO zapewnia pełną sprawnośc kotłów o mocy 21do 25kW.Dla tego przedziału mocy , oferujemy kominy o przekrojach:-fi 100 do jednego podłączenia kotła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cooke 09.10.2012 06:33 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Października 2012 A jakbyśmy murowali z pustaków tylko ten drugi komin - to zamurować go całego, czy zaplanować już jakieś otwory na odpływ kondensatu, rewizje, itp ? Nie wiem, czy instalator nie będzie miał problemu aby zamontować wkład z kwasówki i całą resztę ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Konto usunięte_12* 09.10.2012 21:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Października 2012 (edytowane) A jakbyśmy murowali z pustaków tylko ten drugi komin - to zamurować go całego, czy zaplanować już jakieś otwory na odpływ kondensatu, rewizje, itp ? Nie wiem, czy instalator nie będzie miał problemu aby zamontować wkład z kwasówki i całą resztę ... Posłuchaj turalyon'a, bo ma rację. Twój projektant nie ma "zielonego" pojęcia o kominach dla kotłów gazowych. Komin systemowy nadaje się co najwyżej dla kotła dwufunkcyjnego, natomiast dla kotła kondensacyjnego potrzebny jest najczęściej dwupłaszczowy komin z "kwasówki". Dowiedz się najlepiej od producenta, gdzie jest ulokowany odpływ kondensatu i wybierz dopiero wtedy odpowiedni komin. Jeśli kondensat jest usuwany w samym kotle, to wystarczy tylko wewnętrzna rura z "kwasówki" (na spaliny) umieszczona w tym pustaku wentylacyjnym. Spaliny uchodząc przez tę rurę stalową ogrzewają wstępnie wchodzące pustakiem powietrze potrzebne do spalania, przez co dodatkowo podnosi się sprawność kotła. Trzeba jedynie wstawić pomiędzy ten pustak a rurę odpowiednie wkładki dystansowe, aby zachować jednakowy odstęp dookoła rury w pustaku (mogę Ci przesłać na priv zdjęcie takiej wkładki, jakie wykonał mi znajomy blacharz z odpadów blachy "kwasówki"). Takie rozwiązanie będzie na pewno tańsze, niż fabryczny stalowy komin dwupłaszczowy. Pozdrawiam Edytowane 9 Października 2012 przez Konto usunięte_12* Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cooke 11.10.2012 06:35 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Października 2012 a na jakim etapie wkładać te wstawki dystansowe - przy murowaniu, czy można potem ? Czy jak wymuruję komin z pełnych pustaków keramzytobetonowych to nie będzie problemu potem z montażem tej rury i podłączeniem pieca ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Konto usunięte_12* 11.10.2012 20:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Października 2012 Niewątpliwie łatwiej będzie wszystko montować równolegle z murowaniem, bo później wymagać to będzie sporo wysiłku (im wyższy komin, tym gorzej) oraz sporo umiejętności, wprawy i pomocy co najmniej jeszcze jednej osoby. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
eniu 16.10.2012 06:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2012 a na jakim etapie wkładać te wstawki dystansowe - przy murowaniu, czy można potem ? Czy jak wymuruję komin z pełnych pustaków keramzytobetonowych to nie będzie problemu potem z montażem tej rury i podłączeniem pieca ? Nie ma sensu montować rur od razu, szczególnie jak nie do końca wie się co będzie do niego podłączone i na jakiej wysokości. Wkład stalowy stabilizuje się głównie na dole i u góry , kryzą kominową. Przy obecnie produkowanych rurach to wystarcza. Kielichy są ciasno spasowane z kolejną rurą i na odcinku kilku metrów rura będzie centralnie względem pustaka. Oczywiście można dać na środku jakieś dystanse z miękkiej blachy, choćby w postaci wąsów przyspawanych do rury lub na obejmie. Taką rurę bez problemów wsuwa się do komina w dowolnej chwili...Otwór w pustakach w miejscu podłączenia pieca, proponuje tez wyciąć gumówką, dopiero w trakcie montażu pieca i rur (byle przed malowaniem). Instalator tym bardziej nie powinien mieć z tym problemów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cooke 16.10.2012 06:31 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2012 Nie ma sensu montować rur od razu, szczególnie jak nie do końca wie się co będzie do niego podłączone i na jakiej wysokości. Wkład stalowy stabilizuje się głównie na dole i u góry , kryzą kominową. Przy obecnie produkowanych rurach to wystarcza. Kielichy są ciasno spasowane z kolejną rurą i na odcinku kilku metrów rura będzie centralnie względem pustaka. Oczywiście można dać na środku jakieś dystanse z miękkiej blachy, choćby w postaci wąsów przyspawanych do rury lub na obejmie. Taką rurę bez problemów wsuwa się do komina w dowolnej chwili...Otwór w pustakach w miejscu podłączenia pieca, proponuje tez wyciąć gumówką, dopiero w trakcie montażu pieca i rur (byle przed malowaniem). Instalator tym bardziej nie powinien mieć z tym problemów. Spoko, czyli murujemy po całości pełny komin z pustaków keramzytowych i na razie się nie martwimy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ogniska Domowe 23.10.2012 13:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Października 2012 Mam pytanie dotyczące kominów systemowych. Na projekcie mam dwa kominy: 1. Do pieca gazowego - o średnicy 160 + Wentylacja. Wysokość ponad poziom zero wynosi 7,17m 2. Do kominka - o średnicy 200 + Wentylacja. Wysokość nad poziom zero = 8,93m Z kilku różnych źródeł polecono mi kominy systemowe BRATA. I teraz mam pytanie: AD1. Czy do pieca kondensacyjnego - moc ok. 21-24kW - wystarczy średnica 140 (bo takie mają przekroje kominy tego systemu). Rozumiem, że kanału wentylacyjnego nie potrzebuję, jeśli wezmę komin tzw. "Turbo".? Będzie oczywiście oddzielny kanał wentylacyjny kotłowni i garażu (x2). Nie wiem po co ten trzeci.... AD2. Czy do kominka potrzebuję zamówić trójnik 45* ? Rozmiary są co 33cm - czy warto wziąć z lekką górką ? (tj. 7,33 dla gazu i 9,0 dla kominka?). Czy warto zamawiać od razu gadżety typu stożek, daszek stożka, płyty przykrywające, etc ? Z góry dzięki za odpowiedzi. Odp. na AD2. Do kominka najlepiej zamówić trójnik 45*. Trójniki 90* mogą być stosowane dla pieca, ale i piec spokojnie można podłączyć pod 45* (w razie gdybyś zmienił koncepcję z kominka na piec kaflowy - co się zdarza Ważna rzecz!! pamiętaj, żeby wyczystka kominowa była z innej strony komina niż przewidywane ustawienie kominka, inaczej dostęp do niej może być niemożliwy (gdy kominek już stanie). Gdy wyczystka jest od strony kominka, trzeba wtedy ją po prostu przekładać czyli kuć, zmieniać i ponosić dodatkowe koszty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomek.rej 15.02.2013 20:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2013 Witam a ja mam pytanie mój wykonawca nie ocieplił mi mojego komina systemowego nie dał waty a górę komina zabetonował tak, że kamionka nie ma luzu górą i pytanie czy jak komin podczas palenia się nagrzeje kamionka się rozszerzy i czy górą nie pęknie i czy brak ocieplenia nie wpłynie negatywnie na komin. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kominiarz 15.02.2013 20:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2013 Witam a ja mam pytanie mój wykonawca nie ocieplił mi mojego komina systemowego nie dał waty a górę komina zabetonował tak, że kamionka nie ma luzu górą i pytanie czy jak komin podczas palenia się nagrzeje kamionka się rozszerzy i czy górą nie pęknie i czy brak ocieplenia nie wpłynie negatywnie na komin. pęknie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomek.rej 16.02.2013 21:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lutego 2013 Stanowi to jakieś większe ryzyko, może być tak, że dym nie wiem dostanie się jakoś do budynku i czy komin może się rozsypać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
damian88 16.02.2013 21:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lutego 2013 witam, Mam taki problem bo mój komin popękał po podłączeniu i rozpaleniu w tzw, Kozie . nie wiem czy to jest spowodowane tym ze mój wykonawca wmurował wkład kominowy w czapę i pod wpływem ciepła podniosło go do góry bo nie ma dylatacji pomiędzy czapa a rurą ceramiczna na samej górze . proszę o porady Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Konto usunięte_12* 16.02.2013 22:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lutego 2013 Te fotki, to chyba wszystkie zewnątrz?Ciekawe, jak wygląda Twój komin wewnątrz (a jeszcze ciekawiej - jak wykonano Ci czapę kominową?)Masz fotki ze wszystkich stadiów budowy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
damian88 17.02.2013 00:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2013 fotki które dodałem są zrobione w pomieszczeniu na budowie czyli w pokoju tak to wygląda nie mam fotki mojej czapy kominowej i nie mogę zrobić teraz bo jestem zagranicą ,ale znalazłem w googlach tak samo wykonaną czapę jak ja mam i załączam ją tez mam tą pokrywę komina przymurowana do czapy mam tylko takie fotki z budowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
damian88 17.02.2013 00:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2013 i tak to u mnie wygląda z tym kominem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.