kominiarz 17.02.2013 08:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2013 Tomek.rej – uszkodzony komin zawsze stanowi ryzyko, przed podłączeniem urządzenia grzewczego musisz to naprawić, wykuć cw czapce kominowej dziurę, zamontować nową kształtkę ostatnią (ceramiczną) i zamontować tzw. szalunek tracony lub mankiet kompensacyjny. Damian88, już dawno pisałem na FM, że pieca wolno stojącego typu „koza budowlana” nie podłączamy do delikatnych kominów systemowych tego typu, za duża temperatura spalin i często ogień w kominie jest przyczyną pękania wewnętrznych kształtek, nawet jak w czapce wszystko jest w porządku. Każdy system kominowy ma ograniczenia odnośnie maksymalnych temperatur , deklarację zgodności i instrukcję montażu, trzeba to po prostu przed montażem albo najlepiej przed zakupem przeczytać i porównać parametry w stosunku do urządzenia grzewczego, które zamierzamy zakupić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomek.rej 19.02.2013 21:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lutego 2013 Dzięki kominiarz, człowiek się uczy całe życie i z reguły na własnych błędach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 13.03.2013 08:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Marca 2013 (edytowane) "damian88" prosiłeś mnie o radę. Nie znam się na kominach, nie wiem zatem czy moje uwagi będą przydatne. Wkład ceramiczny jest izolowany wełną więc jak na całej długości został wykonany poprawnie to nie jest przyczyną tego popękania. Mogła zapracować więźba i jak deski dochodzą na styk do komina to błąd i może być to przyczyną. Druga sprawa to przejście przez strop czy zostało zdylatowane? Kolejna sprawa czy komin przed tynkowaniem był zagruntowany? Kolejna rzecz to czy bloczki zostały poprawnie połączone?Co by nie pisać trzeba odkuć pęknięcie a może wówczas przyczyna się pojawi. Pozdrawiam. Edytowane 13 Marca 2013 przez Andrzej Wilhelmi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 17.07.2013 15:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lipca 2013 Odp. na AD2. Do kominka najlepiej zamówić trójnik 45*. Trójniki 90* mogą być stosowane dla pieca, ale i piec spokojnie można podłączyć pod 45* (w razie gdybyś zmienił koncepcję z kominka na piec kaflowy - co się zdarza Ważna rzecz!! pamiętaj, żeby wyczystka kominowa była z innej strony komina niż przewidywane ustawienie kominka, inaczej dostęp do niej może być niemożliwy (gdy kominek już stanie). Gdy wyczystka jest od strony kominka, trzeba wtedy ją po prostu przekładać czyli kuć, zmieniać i ponosić dodatkowe koszty. Ja dostałem radę od zduna aby nie łączyć pod kątem 45st tylko pod 90st Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kominiarz 18.07.2013 20:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lipca 2013 Czy 45 czy 90 to nie ma tak dużego znaczenia, niektóre rozwiązania są powielane, niektóre to czyste mity, komin również można wykonać bezwyczystkowo i też będzie ok. Autorys powiedz szczerze, czemu ta systemówka chodzi Tobie po głowie, co zaważyło o tej decyzji?Wiem, że chcesz mieć obok wentylację, ale czy coś jeszcze Ciebie skłania do takiego systemu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 19.07.2013 04:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lipca 2013 (edytowane) Szczerze zdun, który ma mi robić piecokominek tak proponował. Byłoby dość dziwaczną konstrukcja myślowa gdybym zamówił u ciebie budowe kominka , Ty powiedziałeś jak to widzisz, ze komin ma być taki a taki po czym ja bym zrobił coś innego. Wychodzę z założenia, że po to sie bierze specjaliste aby mi podpowiedział najlepsze i sprawdzone przez siebie rozwiązania. Ale mogę się mylić. Mogę jeszcze z nim porozmawiać, przyjść z własna propozycja której ostatnio nie miałem. Nie podoba mi sie też ta dodatkowa wentylacja, zdaję sobie sprawe, ze chodzi o odbiór budynku ale znając życie budynek najpierw zostanie odebrany a potem dopiero zostanie zbudowany kominek. Jaki system metalowy z ociepleniem byś polecił? Edytowane 19 Lipca 2013 przez autorus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kominiarz 22.07.2013 10:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lipca 2013 Szczerze zdun, który ma mi robić piecokominek tak proponował. Byłoby dość dziwaczną konstrukcja myślowa gdybym zamówił u ciebie budowe kominka , Ty powiedziałeś jak to widzisz, ze komin ma być taki a taki po czym ja bym zrobił coś innego. Wychodzę z założenia, że po to sie bierze specjaliste aby mi podpowiedział najlepsze i sprawdzone przez siebie rozwiązania. Ale mogę się mylić. Mogę jeszcze z nim porozmawiać, przyjść z własna propozycja której ostatnio nie miałem. Nie podoba mi sie też ta dodatkowa wentylacja, zdaję sobie sprawe, ze chodzi o odbiór budynku ale znając życie budynek najpierw zostanie odebrany a potem dopiero zostanie zbudowany kominek. Jaki system metalowy z ociepleniem byś polecił? Piecokominek na długim kanale ma niską temperaturę spalin w granicach 200oC, ale na krótkim (przy rozpalaniu) przed przełączeniem na kanał długi będzie miał znacznie większą temperaturę spalin niż deklaruje każdy producent kominów ceramicznych, więc moim zdaniem podłączanie piecokominka III generacji do takiego systemu kominowego jest troszkę nieporozumieniem. Podpytaj Twojego Zduna jak się zachowuje palenisko zduńskie w pierwszej fazie pracy, jakiego rzędu są tam temperatury itd. nie mogą przekraczać 400-600oC w zależności od systemu ceramicznego. Jak chcesz mogę wysłać Tobie na priva sprawdzonego producenta kominów kwasoodpornych, który produkuje jeszcze jako nieliczny kominy ze stali stopowych astenitycznych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 22.07.2013 10:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lipca 2013 ok, poprosze na priv. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 22.07.2013 12:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lipca 2013 (edytowane) Oglądałem kominy SCHIEDEL metalowe izolowane, no i dziwna sprawa bo dają 10 lat gwarancji podczas gdy na kominy systemowe ceramiczne 30lat, o co chodzi ? Na dodatek odpornośc temperaturowa do 600st? Inna sprawa to koszta, są 2x większe od tych samych ceramicznych. W moim wypadku min to 8m, może nawet więcej. Ale jeśli by to miało sens to mógłbym w to wejść. Edytowane 22 Lipca 2013 przez autorus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Konto usunięte_12* 22.07.2013 19:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lipca 2013 który produkuje jeszcze jako nieliczny kominy ze stali stopowych astenitycznych. Chyba chodzi o stale austenityczne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kominiarz 22.07.2013 20:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lipca 2013 tak dokładnie u mi zginęło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mest 28.07.2013 15:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Lipca 2013 Ja mam natomiast pytanie odnośnie wcześniej omawianych kominów pod kocioł gazowy,kondensacyjny. Zakupiłem model Schiedla Avant czy tam też trzeba zrobić system "rura w rurze" ? Cały czas myślałem, że wystarczy sam wkład ceramiczny ale ostatnio dowiedziałem się, że może to być za mało. Proszę o opinię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kominiarz 28.07.2013 18:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Lipca 2013 Ja mam natomiast pytanie odnośnie wcześniej omawianych kominów pod kocioł gazowy,kondensacyjny. Zakupiłem model Schiedla Avant czy tam też trzeba zrobić system "rura w rurze" ? Cały czas myślałem, że wystarczy sam wkład ceramiczny ale ostatnio dowiedziałem się, że może to być za mało. Proszę o opinię. Awant jest kominem powietrzno - spalinowym do kotłów kondensacyjnych oraz turbo, nie musisz nic dokupywać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mest 28.07.2013 18:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Lipca 2013 O rurze w rurze napomknął mi kierownik budowy, że powinna być rura odporna na działanie kwasów czy coś takiego i zgłupiałem, znowu pewnie będzie przekomarzanie się z nim bo będzie uważał, że mam zrobić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kominiarz 28.07.2013 18:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Lipca 2013 proszę kierbudowi pokazać deklarację zgodności tego produktu, niech poczyta sobie chłopina Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kori 05.12.2013 22:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2013 kominiarz, a wiec nie trzeba dawać zadnej rury w rurze?hydraulik twierdzi ze że spaliny zawierają drobiny pary wodnej które po zetknięciu z zimnym kominemwytworzą wodę. Będzie ona płynęła wewnątrz komina do dołu w kierunku odkraplacza, tak zostały nawet zrobione podejście do kratki ściekowej tak żespokojnie będzie spływała w kanalizację. Jest tylko jedno ale, czy jest Pan 100 % pewny że komin jest szczelny czy np.pod wpływem ruchu budynkunie pękła spoina. Wtedy woda wydostanie się na zewnątrz i zacznie nasiąkać w zewnętrznej obudowie, z czasem pojawią się plamy na ścianachwewnątrz i zewnątrz budynku. Po drugie jeżeli ta nieszczelność będzie duża może to się odbić na pracy kotła, kocioł się wyłączy. Włożenie ruryuspokoi po prostu sumienie i da pewność szczelnego połączenia , jest ona składana na uszczelki gumowe. Koszt rury fi 80 nie jest taki straszny aryzyka już nie ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
painless 06.12.2013 08:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2013 Podpinam się pod temat. Pisałem w innym wątku o moim "problemie" - mam system kominowy Plewa UNI-LAS. Jedni piszą, że taki system kominowy jest kompletny, inni że muszę dokupić jeszcze do niego rurę kwasoodporną...Już się w tym wszystkim pogubiłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Konto usunięte_12* 06.12.2013 15:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2013 (edytowane) Włożenie rury uspokoi po prostu sumienie i da pewność szczelnego połączenia , jest ona składana na uszczelki gumowe. Tylko po jakiego grzyba najpierw kupowałeś komin systemowy aby teraz mu pakować do "gardziołka" tę stalową rurę Oczywiście, że stalowe rury z kielichami i uszczelkami są pewniejsze od rur ceramicznych. Można by się też pokusić o zestawienie kosztów zakupu i może się dodatkowo okazać, że rury stalowe będą tańsze niż trójwarstwowy komin systemowy. Rury ceramiczne komina systemowego, o ile producent je do tego celu przewiduje (należy sprawdzać przed zakupem, bo są różne!!) też są odporne na kondensat. Mogą nie być szczelne nie tyle z powodu odkształceń ścian budynku co sknocenia złączy sklejonych tym specjalnym kitem. Pamiętaj też o jeszcze jednym "drobiazgu": jeśli kondensat będziesz wpuszczał w kanał poprzez kratkę ściekową, to żaden element tej kratki nie może być z metalu, bo nieuchronnie go "zeżre" (jest wystarczająco żrący!).Musi też być jakaś forma "syfonu", aby z tej kratki nie "capiło" Poczytaj też rzeczywiście wątek, który "wrzucił" painless, bo jest tam sporo na podobny temat Pozdrawiam Edytowane 6 Grudnia 2013 przez Konto usunięte_12* Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.