plusfoto 20.03.2013 15:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Marca 2013 To w Panasonicu 9kw w końcu przy jakiej temperaturze włącza się grzałka? Cytat z postu mkm silesia #355 W P nie tylko w t-cap jest tak poniżej 20 sama grzałka; 20 - 25 grzałka + 50% sprężarka; dopiero powyżej 25 sprężarka 100%(chodzi o powrót ) to wszystko z opóźnieniem 20 min Czyli jak zrobisz instalkę tak że w ciągu 20min osiągnie 25 to nie ma problemu grzałki można też odpowiednio zrobić kotłownię Pamiętaj że chodzi o temperaturę powrotu a nie tą na dworze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Magnolia18 20.03.2013 16:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Marca 2013 Jeśli masz 28, to jest ok, te od Artura mają dużo grubsze ścianki, więc na jedno wychodzi. Mam miedziane 22 ... Jaki wyrok ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pratchawiec 20.03.2013 18:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Marca 2013 Magnolia Mało. Jaka jest łączna długość tych rurek (do rozdzielacza i z powrotem)? Jaka jest pompa obiegowa w twoim Atlanticu? Jaki zawór trójdrożny? Inne pytania jak u Artura. Najlepiej zrób pare szczegółowych fotek wtedy można coś wyrokowac. Pozdrawiam Pratchawiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rwxw 20.03.2013 19:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Marca 2013 (edytowane) Mam miedziane 22 ... Jaki wyrok ? Ja u siebie zmieniałem z 22 na 28... ale tylko do trójnika rozgałęziającego na 2 rozdzielacze. Edytowane 20 Marca 2013 przez rwxw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Magnolia18 20.03.2013 20:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Marca 2013 (edytowane) Ale ja nie mam rozdzielaczy bo nie ma podlogowki. Od hydroboxu leca te miedziaki 22, metrow ? hmm z 8-9m do starej instalacji CO. w jedna strone. Delta u mnie nawet i ponad 10* bywa Zawor, obiegowka. Jutro posprawdzam i strzele jakies slit focie Wymiana tylu metrow rurek ( zakup + robocizna ), ksztaltki etc. to pewnie nie bedzie koszt jak za czipsy. A jakie ewentualne zyski ? Warto sie w tym grzebac ? Pytam bo moze warto a moze gra nie warta swieczki ... EDIT Zawor : Meccanica Tovo Spa typ SF 25E . Art. Nr 7.001.01954 Obiegowka : WILO RSG 25/8-3-PR-6 Edytowane 20 Marca 2013 przez Magnolia18 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
domekon 20.03.2013 20:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Marca 2013 Jak u Arturo taka poprawa ,to może warto . A jak zrobisz to będzie na lata. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pratchawiec 20.03.2013 21:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Marca 2013 Napisał Manolia Ale ja nie mam rozdzielaczy bo nie ma podlogowki. Od hydroboxu leca te miedziaki 22, metrow ? hmm z 8-9m do starej instalacji CO. w jedna strone. Delta u mnie nawet i ponad 10* bywa Zawor, obiegowka. Jutro posprawdzam i strzele jakies slit focie Wymiana tylu metrow rurek ( zakup + robocizna ), ksztaltki etc. to pewnie nie bedzie koszt jak za czipsy. A jakie ewentualne zyski ? Warto sie w tym grzebac ? Pytam bo moze warto a moze gra nie warta swieczki ... EDIT Zawor : Meccanica Tovo Spa typ SF 25E . Art. Nr 7.001.01954 Obiegowka : WILO RSG 25/8-3-PR-6 Tak od ręki spod grubego palca to się nie da. Tu masz link zawierający charakterystykę twojej pompy obiegowej. http://www.wilointec.com/cps/rde/xbcr/intec-en/RSG_8.pdf Mocna, ale czy wystarczająca tego nie wiem, bo trzeba policzyć całą instalację. Należy przy tym wyjść od różnicy temp. zasilania i powrotu, bo z tego co wiemy jest ona nietypowa i z pewnością wyższa (ale o ile?) od standardowych 5*. Dla Delty 5* musiałbyś pompować c-a 2800 l / h - wydajność pompy ok. 5,5 m, dla delty 10* połowę mniej - wysokość podnoszenia ponad 7 m. Przy łącznej długości c-a 16 m twoje rurki 22 generują w przybliżeniu następujące opory; 1400 l/min ok. 1,5 m podnoszenia pompy - jest dość duża rezerwa na resztę oporów, 2800 l/min ok. 5 m lub pewnie więcej podnoszenia pompy, z przybliżeniem wynikającym z ekstrapolacji danych bowiem tabela mi się kończy na 2200 l/ min. Charakterystykę zaworu z trudem znalazłem tu, wygląda na taki sam jaki miał u siebie Arturo; http://www.xref.be/dpdf/mut_sf3.pdf W takim przypadku najprościej byłoby wpiąć równoległe do istniejących dodatkowe nitki, ale to wymagałoby pewnych uproszczeń. Jeśli jednak zależałoby nam wyłącznie na zmniejszeniu oporów, to jest to działanie racjonalne, a przy tym nie wymaga prucia dotychczas istniejącej instalacji. Należałoby jednak co najmniej rozważyć, czy nie mogło to mieć wpływu na proces odszraniania twojej jednostki, o czym pisałeś całą zimę. Za mały przepływ mógł generować wysoki spadek temperatury wody zasilającej. Zostawiam temat fachowcom. Pozdrawiam i życzę dalszych sukcesów w okiełznaniu Pompy na A..... Pratchawiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Magnolia18 20.03.2013 22:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Marca 2013 (edytowane) Wychodzi na to, ze moze rozsadnym by bylo wyrznac cala obecna miedzianke po stronie hydroboxu i dac rurki o wiekszym przekroju. Pytanie brzmi czy faktycznie ? Pytanie do znawcow Czy po stronie jednostki zewnetrznej tez wieksze rurki ? Bo, ze lepiej ocieplone to juz wiem, jak kopac to mozna i wytargac te stare. Btw. 17m po stronie zewnetrznej ( x2 ) + 9m wewnatrz ( x2 ) plus tam jakies kolanka etc. Widze 28mm na szybko na wiadomym portalu na A za +/- 30,- PLN -> koszt wewnatrz ~ 540,- PLN, jesli tez na zewnatrz + kolejne ~ 1020,- PLN mamy razem ~ 1.6K PLN bez dodatkow. Rura 35 ( lepsza? ) po 44,- PLN to koszt ~ 2.3K PLN. Ponad miesieczny rachunek badz ponad 2 miesieczny rachunek za prad. Chyba, ze tylko 28 po stronie hydroboxu i wtedy ca. 600,- PLN bez robocizny. Jest sens, tzn. poprawiac bo 'moze cos da' czy tez robic bo warto bo da sporo ? EDIT. W starej instalacji na obecnym powrocie mam obiegowke Grundfos obecnie za sugestia z FM wylaczona. Jesli WILO za slaba by sie okazala czy wlaczenie w obieg pracujacej 2 obiegowki cos da ? Edytowane 20 Marca 2013 przez Magnolia18 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wihajster 20.03.2013 22:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Marca 2013 Po stronie freonowej nie ruszaj średnic, jedynie poprawę można uzyskać przenosząc jedn.zewn. bliżej wewnętrznej, izolując lepiej przy okazji - o tym już było.Wewnątrz lepiej chyba dać tworzywo zamiast miedzi, sporo tańsze przy dużych średnicach.I według mnie nie typowe rury na wysokie ciśnienia i temperatury tylko o minimalnej grubości ścianek (tylko takie używam do instalacji wewnętrznych nie zalanych w betonie) - większy przekrój wewnętrzny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Magnolia18 20.03.2013 22:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Marca 2013 OK, zatem nie ruszac na zewnatrz jedynie izolacja i ewentualnie blizej ( mala skucha bo obecnie ladnie 'schowana' za garazem a tak musialaby kluc w oczy nieco ). Koszt miedzi jak tylko w srodku do przelkniecia. Jednakowoz PP 32 wyjdzie z 4x taniej a to juz koszt jak za czipsy. Zatem lepiej miedz 28 czy PP 32 ? Moze 2" ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mkm silesia 20.03.2013 23:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Marca 2013 zobacz najpierw jaką ma średnicę wewnętrzną pp32 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pratchawiec 20.03.2013 23:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Marca 2013 Dalej nic nie wiemy o temperaturach zasilania i powrotu a to podstawa jakichkolwiek dalszych rozważań a tym bardziej działań. Wstrzymaj się, zwłaszcza, że pompa działa. W obiegu freonowym wystarczy dobić czynnika, jeśli jest go za mało. Rozważania dot. wody nie mają zastosowania do czynnika chłodniczego. Instrukcja serwisowa pompy z pewnością zawiera dane dot. dopuszczalnej długości instalacji chłodniczej, max długości przewodów bez konieczności uzupełniania R410, oraz współczynnik spadku sprawności pompy w zależności od długości instalacji. Te czynniki powinien, a właściwie musi uwzględniać każdy instalator. Sadzę, że przesadzasz z wielkością strat cieplnych na rurach freonowych. W końcu są zakopane w ziemi, której temperatura nawet na tak niewielkiej głębokości rzadko chyba spada do choćby - 10*. Pozdrawiam Pratchawiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mkm silesia 20.03.2013 23:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Marca 2013 (edytowane) Dalej nic nie wiemy o temperaturach zasilania i powrotu a to podstawa jakichkolwiek dalszych rozważań a tym bardziej działań. Wstrzymaj się, zwłaszcza, że pompa działa. W obiegu freonowym wystarczy dobić czynnika, jeśli jest go za mało. Rozważania dot. wody nie mają zastosowania do czynnika chłodniczego. Instrukcja serwisowa pompy z pewnością zawiera dane dot. dopuszczalnej długości instalacji chłodniczej, max długości przewodów bez konieczności uzupełniania R410, oraz współczynnik spadku sprawności pompy w zależności od długości instalacji. Te czynniki powinien, a właściwie musi uwzględniać każdy instalator. Sadzę, że przesadzasz z wielkością strat cieplnych na rurach freonowych. W końcu są zakopane w ziemi, której temperatura nawet na tak niewielkiej głębokości rzadko chyba spada do choćby - 10*. Pozdrawiam Pratchawiec Powyżej 7 m inst. freonowej są już spadki mocy i są do tego wykresy Instalacja freonowa Magnoli "odśnieża" ogródek aaa a instalator "dobił" czynnika na dodatkowe metry ruły to może być przyczyna nadmiernego obladzania się wymiennika Edytowane 20 Marca 2013 przez mkm silesia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Magnolia18 21.03.2013 10:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Marca 2013 Intrukcja A mowi o max 15m instalacji freonowej ale mozna do 20 czy nawet 25m zrobic przy 'dobiciu' odpowiedniej ilosci czynnika. Mam 'dobite'. Chyba Tak wyglada to mniej wiecej : Dalej nic nie wiemy o temperaturach zasilania i powrotu a to podstawa jakichkolwiek dalszych rozważań a tym bardziej działań. Zasilanie jest rozne w zaleznosci chyba od tego jaka temp. jest w domu ( mniejszy lub wiekszy spadek w stosunku do temp. zadanej na sterowniku pokojowym ). Bywa i na zasilaniu 38* a bywa i 47* - temp. zasilania a nie temp. zadana przez PC. Delta bywa w ok. 10* a czasami i wiecej. W TEJ dokladnie chwili. Temp. zadana na sterowniku 22*, temp. w pokoju tez 22*. Tryb grzania i temp. zadana przez PC 43,3* i na zasilaniu jest 44,4* a na powrocie 37,1* . Wlasnie bylem popatrzyc na sterownik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Magnolia18 21.03.2013 11:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Marca 2013 Mam ustawiona krzywa, musze miec. Ale mam tez ustawione sterowanie na 90% wg sterownika pokojowego a nie pogodowki i stad chyba PC dobiera sobie zadane zasilanie wg tego jaka temp. ma osiagnac w domu. Nie wiem. Ale jak mialem na 90% pogodowki to tez widzialem rozne zadane temp. zasilania a co za tym idzie rozne faktyczne temp. zasilania. To jest to co kiedys mowilem. Czy nie moge zrobic tak, ze JA DECYDUJE jakie chce miec zasilanie. Bow iem jakie zawsze mialem na kotle na wungiel i wiem, ze 40-42* to wystarczajace temp. zasilania jakie mi wystarcza ... a tak PC robi sobie co chce. Tak samo z dT. Nie mam na nia wplywu. Jest taka a nie inna i nie ja o tym decyduje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Magnolia18 21.03.2013 15:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Marca 2013 Obecnie. Bez zmian w ustawieniach. Temp. zadana na sterowniku pokojowym wciaz 22*, wskazywana obecna w pokoju 22.3* Temp. zadana zasilania przez PC 38.2* Temp. zasilania 37.0* i powrotu 33.8* Nie mam takiej mozliwosci. Cokolwiek nie ustawie nawet 100% wplywu sterownika pokojowego to i tak PC sama sobie zadaje temp. zasilania. Nie mam nigdzie opcji, ze JA moge wskazac jaka chce miec temp. zasilania. No wlasnie ja probowalem jakos tak zrobic aby pokojowy dzialal jak termostat przy rownoczesnym zadawaniu dla PC temp. zasilania recznie. Dostalem na FM 'zjebki' ze tak ma byc i PC ma myslec za mnie. Tak 'mysli' ze osiaga zadana w pokoju temp. 22* i dalej jedzie ( nabija licznik ) ale obniza temp. zadana zasilania ( niby wtedy winna mniej 'zrec' kWh ale jakby temp. zadana byla wyzsza np 42* zamiast 37* to szybciej sie pokoj by nagrzal chyba ? ). Obniza zadana temp. co nie sprzyja podniesieniu sie temp. w pokoju do np. 22.5* czy ile ona tam potrzebuje aby SE dac w koncu spokoj i nie pedzic mi licznika. Chce 22* mam wiecej a ta 'gwiazda' sie dalej buja. Technika wamac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pitersson 21.03.2013 15:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Marca 2013 Obecnie. Bez zmian w ustawieniach. Temp. zadana na sterowniku pokojowym wciaz 22*, wskazywana obecna w pokoju 22.3* Temp. zadana zasilania przez PC 38.2* Temp. zasilania 37.0* i powrotu 33.8* Nie mam takiej mozliwosci. Cokolwiek nie ustawie nawet 100% wplywu sterownika pokojowego to i tak PC sama sobie zadaje temp. zasilania. Nie mam nigdzie opcji, ze JA moge wskazac jaka chce miec temp. zasilania. No wlasnie ja probowalem jakos tak zrobic aby pokojowy dzialal jak termostat przy rownoczesnym zadawaniu dla PC temp. zasilania recznie. Dostalem na FM 'zjebki' ze tak ma byc i PC ma myslec za mnie. Tak 'mysli' ze osiaga zadana w pokoju temp. 22* i dalej jedzie ( nabija licznik ) ale obniza temp. zadana zasilania ( niby wtedy winna mniej 'zrec' kWh ale jakby temp. zadana byla wyzsza np 42* zamiast 37* to szybciej sie pokoj by nagrzal chyba ? ). Obniza zadana temp. co nie sprzyja podniesieniu sie temp. w pokoju do np. 22.5* czy ile ona tam potrzebuje aby SE dac w koncu spokoj i nie pedzic mi licznika. Chce 22* mam wiecej a ta 'gwiazda' sie dalej buja. Technika wamac To w twojej Pc pogodowka zadaje temp. zasilania a nie powrotu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pitersson 21.03.2013 16:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Marca 2013 A nie jest to logiczne? Im zimniej tym wyzsza temp na zasilaniu ( wedlug ustawionej krzywej ) dT albo sie ustawia albo reguluje predkoscia pompki obiegowej.... Ale pewnie patrntow jest wiecej jaki producentow logiczna dla mnie, to jest wyliczona (zadana) temp. powrotu;) tez im zimniej tym wyzsza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pitersson 21.03.2013 16:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Marca 2013 jasne ze 0 -temp. wyzsza DZ a 35-temp GZ zasilanie ale to inna beczka;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pitersson 21.03.2013 16:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Marca 2013 nie wiem, może to ja się nie znam, ale wydawało mi się, że przy sterowaniu pokojowym, steruje się zasilaniem... no, krzywe grzewcze itd... pierwsze słyszę, żeby ktoś sterował powrotem... Przy pokojowym to sterujesz nie zasilaniem tylko zadajesz temp. do osiagniecia w pokoju, a pogodowka na podstawie sredniej temp. dobowej zadaje temp. powrotu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.