gentoonx 25.02.2013 15:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2013 bez przesady - swoje OZC robiłem 2 dni, dałem plik do projektanta, ten przejrzał, dopytał mnie, poprawił - wyszło że policzyłem z błędem 15% dom 200m2. w/g mnie wyszło dobrze, a tez nie miałem z programem do czynienia wcześniej. ktoś zielony w temacie, który nigdy nie słyszał o OZC jak sam piszesz to bez czytania i zdobywania choć ogolnych wiadomości nie powinien wogole mysleć o tym, a w szczególności obudowie domu energo czy pas. OZC to nie wszystko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asolt 25.02.2013 17:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2013 bez przesady - swoje OZC robiłem 2 dni, dałem plik do projektanta, ten przejrzał, dopytał mnie, poprawił - wyszło że policzyłem z błędem 15% dom 200m2. w/g mnie wyszło dobrze, a tez nie miałem z programem do czynienia wcześniej. ktoś zielony w temacie, który nigdy nie słyszał o OZC jak sam piszesz to bez czytania i zdobywania choć ogolnych wiadomości nie powinien wogole mysleć o tym, a w szczególności obudowie domu energo czy pas. OZC to nie wszystko Wszystko uzaleznione od ilości kondygnacji, stopnia skomplikowania bydynku ilości róznych przegród. Ogolnie mozna przyjąc ze dom parterowy to 1-2 dni ( zalezy od wielkosci), 2 kondygnacje to 2 dni lub wiecej w zaleznosci od kształtu dachu (dwuspadowy czterospadowy, ilosc wykuszów i lukarn) domy 3 kondygnacyjne to ok 3 dni + dodatek w postaci połozenia na zboczu) . Kiedyś liczyłem dom o 28 róznych przegrodach i 25 róznych wymiarach okien samo zdefiniowanie przegrod to ponad 10 godzin. Są tez takie budynki dla których rysowałem dodatkowe przekroje w autocadzie tak miał skomplikowane poddasze. Pomysłowość architektów naprawde nie ma granic. Zwróc uwagę nie wszyscy mają ku temu zdolnosci to ze Ty opanowałes to w miare szybko nie oznacza ze inni zrobią podobnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gentoonx 25.02.2013 17:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2013 masz rację, za duży optymista ze mnie , ale jak ktoś mówi że już sobie zassał i się bierze za liczenie to chyba wie w co się pakuje. Chyba że sądzi, że to jak w tych internetowych kalkulatorach kosztów ogrzewania, he he... a to lepiej żeby zdał się na ludzi z wykształceniem, czyli pieczątką. fakt, mój to parterówka z nieużytkowym poddaszem. no wiesz, ja nie próbuję butów na zimę sobie obstalować samodzielnie, nawet jakbym teorię szewstwa opanował, to też bym się za to nie brał niech zrobi w 5 dni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asolt 25.02.2013 17:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2013 masz rację, za duży optymista ze mnie , ale jak ktoś mówi że już sobie zassał i się bierze za liczenie to chyba wie w co się pakuje. Chyba że sądzi, że to jak w tych internetowych kalkulatorach kosztów ogrzewania, he he... a to lepiej żeby zdał się na ludzi z wykształceniem, czyli pieczątką. fakt, mój to parterówka z nieużytkowym poddaszem. no wiesz, ja nie próbuję butów na zimę sobie obstalować samodzielnie, nawet jakbym teorię szewstwa opanował, to też bym się za to nie brał niech zrobi w 5 dni. Tak własnie przypuszczałem (chodzi o twój dom), ale do odwaznych swiat nalezy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
andriuss 25.02.2013 18:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2013 Osobiscie chcialbym takie dokladne OZC miec dla naszego domu... tak z ciekawosci... nic z tym juz nie zrobie ale bede mial dokladniejszy COP U Ciebie też łatwo by nie było - jeśli to czysty PRL, to spodziewałbym się nieocieplonych fundamentów, mostków typu balkony, przerw w izolacji, nieszczelności, itd. A do COP nie potrzebujesz OZC, wystarczy ciepłomierz i pobrany prąd i będziesz miał do dwóch miejsc po przecinku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
subfosylny 25.02.2013 19:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2013 @ asolt. Temat tego wątku to : " Dołożenie styropianu na styropian istniejący. W jaki sposób mogę przeliczyć różnicę kosztową zwrotu takiej inwestycji? Zastanawiam się po ilu latach będzie zwrot inwestycji" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
andriuss 25.02.2013 20:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2013 (edytowane) Dom byl "docieplany" szczyt ma 10cm styropianu... front i tyl chyba pomiedzy 5-10 potem ta najcieplejsza sciana to ta do sasiadow Stropodach docieplilem 25cm dmuchanej cellulozy na juz istniejace 15cm pierwotnej waty szklanej. Nie obliczalem zwrotu:oops: Ale 15cm starej waty bylo napewno za malo. Ale to i tak całkiem dobre parametry! Może jednak ściągnij kogoś, niech popatrzy doświadczonym okiem, może jeszcze kilka drobiazgów i w ogóle zbliżysz się do dzisiejszych parametrów. Może się skusisz: http://allegro.pl/cieplomierz-przeplyw-0-6m3-h-cieplomierze-i3032150691.html Właściwie to sam się chyba skuszę. edit: właśnie się skusiłem Edytowane 25 Lutego 2013 przez andriuss Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asolt 25.02.2013 20:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2013 @ asolt. Temat tego wątku to : " Dołożenie styropianu na styropian istniejący. W jaki sposób mogę przeliczyć różnicę kosztową zwrotu takiej inwestycji? Zastanawiam się po ilu latach będzie zwrot inwestycji" Dziekuje za zwrócenie uwagi na temat wątku. Tak sie dziwnie składa ze obliczenia ozc o których wspominałem wiązą sie nierozerwalnie z tym tematem. Wracając do meritum, wykonujemy obliczenia ozc dla dwóch wariantów ocieplenia obliczamy róznicę zapotrzebowania na ciepło. Róznice te mnozymy razy cenę jednostkową nosnika energii. To nasz zysk, teraz musimy obliczyć koszt usprawnienia. Mając koszt usprawnienia dzielimy go przez zysk i otrxzymujemy czas zwrotu. Wszystko to oczywiscie uproszczone, bo tak naprawde nikt nie wie ile w przyszłosci będzie kosztowała energia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 26.02.2013 07:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lutego 2013 Napiszę coś na przekór ogólnemu trendowi ocieplać.Nie ! jest to absolutnie nie opłacalne.Dlaczego ?a no dlatego że samo klejenie EPS'a daje NIC! przy 300m^2 elewacji jest to całe 2,5kW przy -6 zysku na mocy grzewczej.Przy kotle na węgiel jest to swoista paranoja bo bez miany tego urządzenia na precyzyjniej dozujące ciepło, nici będą z izolacji.Ponieważ skoki temperatury, nawyki obsługi kotła itp spowodują że darmo kWh polecą.Bez kompleksowego nastawienia na cel można sobie palcem w g grzebać .Zmiana okien ? też bezsens bez wentylacji odpowiedniej na grzyba mi super okna z nawiewnikami.Marketing.Pierwsze uszczelnienie domu, wentylacja mechaniczna z odzyskiem ciepła, likwidacja mostków termicznych na ile to możliwe,na końcu dopiero przyklejanie EPS'a. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fenix2 26.02.2013 08:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lutego 2013 Oczywiście jest pewna granica grubości styropianu i wartości U okien której przekroczenie generuje tak małe oszczędności, że zwrot nakładów poniesiony na inwestycję nie zwróci się przez najbliższe 20-30lat. Co z tego że zamiast 40cm dam 60cm styropianu jak powiedzmy oszczędność będzie na poziomie 15zł/rok.(Wszystko zależny od cen energii, kosztów izolacji i wysokości dochodów). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomek W 26.02.2013 08:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lutego 2013 Dlatego można zrobić tzw. optymalizację (dobrać rozwiązania tak by mieć najkorzystniejszy stosunek nakładów/inwestycji do oszczędności kosztów ogrzewania) i sprawdzić opłacalność danych rozwiązań. Może w tym pomóc program OptiHouse http://6paliwo.pl/optihouse/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 26.02.2013 10:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lutego 2013 Koledzy zgadza się trzeba optymalizować. Im więcej zmiennych weźmiemy pod uwagę tym lepiej. U okien o tym nie warto dyskutować bo to jest śmieszna i tania sprawa, od południa tylko okna 0,34 U sama szyba z ramą jak by liczyć poniżej 0,3 od północy nie stoi na przeszkodzie dać nawet 7 szyb i zejść na samym powietrzu do U 0,2 bez kosztów . Tu nawet nie dam się tchnąć o kosztach okien. Bo nie będę nabijał kieszeni za jakieś tam maren U 0,76 kosztem cudownych drogich profili. Izolację stawiam na słomę dla tego że fantazja tylko ogranicza jej grubość . Nie wszędzie może być rzecz jasna stosowane ta słoma, co by nie było niedomówień. Płyta FU chociażby. Wentylacja hmmm nie znam innej jak mechaniczna. Nie znam czegoś takiego jak C.O nie wiem co to jest koniec. Ile trzeba wydać na te piecyki itp ? tego nikt liczy? Pompa ciepła ? gruntowa ? masakra, a my się rozwodzimy nad kosztem 3 tyś za EPS bo tyle średnio kosztuje 10cm na 250m^2 Nie widać tego ? jak ludzie tylko koszt samego EPSa widzą ? a gdzie klej robocizna itp ... wyjdzie nam 1/7 to koszt tego tej izolacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.