Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Ogniska Domowe - dobre kominki i piece kaflowe


Ogniska Domowe

Recommended Posts

No jak ja byłbym ciekawy, poprostu pojechałbym i sprawdził. Pochodził, podotykał, powypytywał.

Nawet z ukrycia można zrobić fotkę...

 

to nie o to chodzi...nie interesuje mnie to zasadniczo:)

 

jednak nie lubię...

 

zastanawiam się po prostu dlaczego znana, dobra i ceniona firma kominkowa taka jak Forest Natura otwiera firmowy Salon firmy Kratki.pl co jednoznaczne jest z akceptacją produktów jak i szeroko rozumianą działalnością na rzecz tychże produktów, tego producenta:)

 

jakoś Forest zawsze kojarzył mi się z HKD czy Sparthermem:)

 

i w głowę zachodzę, co się stało takiego, że nagle pojawił się salon firmowy kratki.pl:)

 

oczywiście każdy ma prawo do prowadzenia działalności w formie taką jaką sobie wybrał:)

 

ale nasuwa mi się od razu pewne skojarzenie...Irek Jeleń, znakomity piłkarz, strzelający w Ligue 1 mase goli dla Auxerre, ostatnio wylądował w naszym polskim Podbeskidziu:):)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 56
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

kominki bez kratek

 

a propos kratek, to mogą ci napisać tyle, że my wykonujemy przeważnie ciepłe kominki bez kratek, w których ciepło przekazywane jest do pomieszczenia na zasadzie promieniowania jak w piecu a nie konwekcji i nadmuchu przegrzanego zakurzonego powietrza; używamy do tego wkładów renomowanych producentów, którzy pozwalają na pracę swoich urządzeń w takim systemie, oczywiście przy zachowaniu wszelkich reguł budowy

 

co do Forest Natura i Kratki.pl to mimo, że przyglądamy się działaniom naszych kolegów po fachu z sympatią to nie leżą w naszym kręgu zainteresowań ;), więc nie mogę ci potwierdzić tych rewelacji o które pytasz

 

pozdrawiam RB

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po tym co przeczytałam niestety negatywnego o Forest-Natura na http://forum.muratordom.pl/showthread.php?180278-Forest-Natura&highlight=forest-natura

nie dziwię się że otworzył sklep kratki.pl bo z czegoś trzeba życ...

 

 

to nie o to chodzi...nie interesuje mnie to zasadniczo:)

 

jednak nie lubię...

 

zastanawiam się po prostu dlaczego znana, dobra i ceniona firma kominkowa taka jak Forest Natura otwiera firmowy Salon firmy Kratki.pl co jednoznaczne jest z akceptacją produktów jak i szeroko rozumianą działalnością na rzecz tychże produktów, tego producenta:)

 

jakoś Forest zawsze kojarzył mi się z HKD czy Sparthermem:)

 

i w głowę zachodzę, co się stało takiego, że nagle pojawił się salon firmowy kratki.pl:)

 

oczywiście każdy ma prawo do prowadzenia działalności w formie taką jaką sobie wybrał:)

 

ale nasuwa mi się od razu pewne skojarzenie...Irek Jeleń, znakomity piłkarz, strzelający w Ligue 1 mase goli dla Auxerre, ostatnio wylądował w naszym polskim Podbeskidziu:):)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Słuchaj no BuniuN - albo podpiszesz się z imienia i nazwiska oraz miejsca zamieszkania i opiszesz czym Cię tak w kontaktach osobistych zniesmaczyłem, albo sobie daruj, panno moja miła tego typu "posty".

House4live - jak mnie spotkasz gdzieś w Polsce na branżowym spotkaniu, to Ci powiem dlaczego stworzyłem największy na obecną chwilę salon firmowy trzeciej co do wielkości w Europie firmy produkującej paleniska kominkowe, w miejscu gdzie żyje prawie 4 miliony obywateli naszego kraju. Żeby było dowcipniej w promieniu niecałej godzinki jazdy samochodem mam 34 (trzydzieści cztery) wielkopowierzchniowe markety budowlane oferujące także kominki - w żadnym z nich nie ma tyle palenisk na wystawie co w moim skromnym sklepiku ... ani tak merytorycznej obsługi ...

Ogniska Domowe prosił(y) żeby nie zaśmiecać tego wątku jakimiś pierdołami, więc jak chcesz posłuchać moich "wynurzeń" to wystarczy zadzwonić - numer pewnie znasz ...

Sorki RB za wtręty - uciekam z wątku :rolleyes:

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kondensat w kominkach z płaszczem wodnym

 

w jednym z wątków na FM pojawił się problem kondensatu, czyli skraplania się wody w palenisku co powoduje osadzanie się sadzy szklistej na ściankach paleniska i szybkiego zaczernienia szyby

 

można tu zapytać skąd ta woda?, skoro mamy doczynienia z ogniem ;) otóż nawet w sezonowanym dwuletnim drewnie zawarte jest 15-20% wilgotności, które uwalnia się podczas spalania co oznacza,że w 7kg drewna /średni załadunek do kominka/ jest ok 1-1,5 litra wody; drewno świeżo ścięte czyli standard w składach u sprzedawców ma ok30-40% i więcej..

 

problem z kondensatem jest związany z temperaturą wody na powrocie z bufora lub instalacji i występuje zawsze w zastosowaniu wodnych wymienników ciepła w piecu lub kominku; graniczną temperaturą jest tu ok 55 st.C jeśli woda na powrocie i co za tym idzie woda na wymienniku będzie mieć mniej niż 55 st to będzie powstawał kondensat

 

rozwiązanie: należy zastosować trójdrożny zawór mieszający pomiędzy buforemlub instalacją a wymiennikiem o temp 60 st.C, dzięki czemu gorąca woda na zasilaniu zostanie podmieszana do tej na powrocie aby uzyskać temp. powyżej powstawania kondensatu; reszta ciepłą trafi do bufora lub instalacji i po wygrzaniu systemu będzie tam trafiać w sposób ciągły

 

jeśli macie pytania na ten lub inny temat pytajcie, chętnie odpowiemy :)

 

pozdrawiam gorąco RB

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie jest to czasem problem punktu rosy, a nie wilgotności opału? Paląc opałem mającym w sobie tylko 8 % wody (odpadki stolarskie, brykiet), problem pojawia się również. Utrzymywanie temperatury 55 o C na powrocie to najprostszy sposób walki ze zjawiskiem. Nie znaczy to, że jedyny. Są konstrukcje, które kondensatu się nie boją

 

PS

Romole podpowiedział jeszcze co nie co http://forum.muratordom.pl/showthread.php?172514-Taki-sobie-piecyk-ceramiczny&p=5604749&viewfull=1#post5604749

Edytowane przez eniu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

House4live - jak mnie spotkasz gdzieś w Polsce na branżowym spotkaniu, to Ci powiem dlaczego stworzyłem największy na obecną chwilę salon firmowy trzeciej co do wielkości w Europie firmy produkującej paleniska kominkowe, w miejscu gdzie żyje prawie 4 miliony obywateli naszego kraju. Żeby było dowcipniej w promieniu niecałej godzinki jazdy samochodem mam 34 (trzydzieści cztery) wielkopowierzchniowe markety budowlane oferujące także kominki - w żadnym z nich nie ma tyle palenisk na wystawie co w moim skromnym sklepiku ... ani tak merytorycznej obsługi ...

Ogniska Domowe prosił(y) żeby nie zaśmiecać tego wątku jakimiś pierdołami, więc jak chcesz posłuchać moich "wynurzeń" to wystarczy zadzwonić - numer pewnie znasz ...

Sorki RB za wtręty - uciekam z wątku :rolleyes:

Pozdrawiam.

 

 

Czy jeśli TATA produkuje ogromne ilości aut w Indiach na tamtejszy rynek - z automatu oznacza to, że ilość wyprodukowanych i sprzedanych produktów stanowi o ich jakości i poziomie obsługi czy wiedzy sprzedawców tych produktów, czy może świadczy to o tym, że produkt jest na tyle korzystny cenowo, że praktycznie sam się sprzedaje:)???

 

Mi nie chodzi o politykę prowadzenia Twojej działalności, każdy z nas ma prawo robić to na co ma ochotę i to w formie na jaką ma ochotę:)

 

Męczę ten wątek po prostu dlatego, że coś mi się tu nie zgadza...

 

...osoba taka jak Ty o pewnym autorytecie w branży, powiązana chcąc czy nie chcąc z produktami o pewnej jakości jak i renomie decyduje się na założenie oddziału praktycznie opartego na franczyzie dla firmy Kratki.pl. Jeżeli to zwykły skok na kasę i otwarcie się na klientów o niższy dochodach to jakoś to mogę zrozumieć:)

 

jednak wybacz, ale na kogoś kto toczy odwieczne boje z Baderem na temat wyższości krzemianu-wapnia, perlitu, szamotu czy innych mas akumulacyjnych nad wełna, na kogoś kto wie po co produkuje się wkłady szczelne (szczególne do zastosowań w domach z WM), dla kogoś kto stara się wprowadzać w rynek nowoczesne rozwiązania, dla kogoś kto zna różnicę między HKD, Sparthermem, Austroflammem itd w stosunku do Kratek...

 

po prostu jak na takiego kogoś strasznie dziwi mnie Twoje małżeństwo z tą właśnie firmą:)

 

szczególnie dlatego, że cenię sobie Twoje zdanie w tematach kominkowych:)

 

ale cóż...wolny rynek:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kłaniam się pięknie w tym wątku i wszystkich pozdrawiam.

Proszę o podanie linka do instrukcji montażu HKD 2.2. (po polsku), ewentuanie jakiegoś gotowca.

Jednocześnie chciałabym wiedzieć, jak liczy się masę kanałów akumuacyjnych. Niektóre żródła podają 3,5 m, lub 80 kg na kilogram drewna.

W programie kakulacyjnym nie znam nazwy) wyszło, że potrzebuję 16 sztuk modułów (to o 1,5 m więceji, i aż 650 kg ).

Proszę o opinię w sprawie: jaka jest optymalna długość (i waga) kanałów akumulacyjnych dla HKD 2.2 i czy ustawienie ich za wkładem grzewaczym (pomiedzy wkładem a ściana) jest sensowne, czy raczej szukać rozwiązania z ustawieniem z boku wkładu.

Czy używacie modułów ceramicznych rozbiórkowych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"punkt rosy" jako zjawisko fizyczne występuje zawsze, w niemczech przebadano to gruntownie i temperatura ok 55 st.C jest włąśnie tą w której wilgoć zawarta w drewnie i powietrzu odparowana w palenisku przechodzi z powrotem jako kondensat; tak po prostu już jest i nie ma to większego związku z konstrukcją samego pieca lub wkłądu kominkowego, chociaż trzeba tu dodać, ze oczywiście wyłożenie szamotowe palenislka podnosząc temperaturę spalania bardzo pomaga w tym problemie

tylko 8% wilgotności brykietu = tylko 0,8 L wody z 10kg drewna w palenisku + wilgoć zawarta w powietrzu + niska temperatura w palenisku ze względu na wychładzanie wodą z powrotu np. 30-40 st.C wystarczy aby mieć problem z kondensatem, sadzą szklistą, budowaniem nagaru na płomienicach lub ściankach paleniska

 

na powstawanie kondensatu są dwa rozwiązania: 1. można go rozwiązać generalnie po stronie instalacyjnej, dbając o to aby woda na powrocie i w wymienniku miała temp. wyższą niż punkt rosy np. poprzez zawór mieszający 60 st.C lub 2. to zignorować uznając, ze tak po prostu jest ze wszystkimi tego następstwami ;) ; wg. mnie radość ze zwiększonego odbioru ciepłą przy 40 st na powrocie będzie krótka bo wymiennik szybko "zarośnie" nagarem i sadzą szklistą i w konsekwencji jego efektywność będzie znacząco słabnąć /intensywność tego procesu oczywiście związana z wilgotnością palonego drewna ale nieuchronna/

 

p.s. dzięki za podpowiedź :); ja wiem eniu, że na tzw rynku jest wiele rozwiązań, wiele prób i błędów i wielu z nas próbuje rozwiązać ten problem na nowo ...i dobrze ;) z drugiej strony ten problem jest już wyjaśniony więc po co wyważać otwarte drzwi

 

pozdrawiam RB

 

A nie jest to czasem problem punktu rosy, a nie wilgotności opału? Paląc opałem mającym w sobie tylko 8 % wody (odpadki stolarskie, brykiet), problem pojawia się również. Utrzymywanie temperatury 55 o C na powrocie to najprostszy sposób walki ze zjawiskiem. Nie znaczy to, że jedyny. Są konstrukcje, które kondensatu się nie boją

 

PS

Romole podpowiedział jeszcze co nie co http://forum.muratordom.pl/showthread.php?172514-Taki-sobie-piecyk-ceramiczny&p=5604749&viewfull=1#post5604749

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam i proszę o poradę.

 

Chodzi mi o doprowadzenie powietrza do kominka. Nie zrobiliśmy tego przed wylaniem chudziaka na fundament. Wykonawca od początku doradzał, żeby położyć kanał doprowadzający powietrze dopiero w ostatniej wylewce, choćby z tego powodu że będziemy wtedy wiedzieć gdzie dokładnie powietrze powinno by doprowadzone.

 

Faktycznie, nie mamy jeszcze projektu kominka, tylko ogólne wyobrażenie gdzie będzie stał (w narożniku salonu).

 

W domu będzie wentylacja mechaniczna, a kominek będzie używany okazyjnie i nie zamierzamy go wykorzystywac jako żródło ogrzewania. Wiem, że w w przypadku WM powietrze musi być docelowo doprowadzone bezpośrednio do komory spalania.

 

W załączeniu fragment projektu - narożnik z kominkiem.

 

Moje pytania:

 

1) jak poprowadzić kanał w warstwie ocieplenia i wylewki (będzie 10 cm styropianu i 6 cm wylewki). Bezpośrednio za ścianą kominkową jest kotłownia więc niestety nie da się przebić bezpośrednio na zewnątrz.

 

2) czy wystarczy nam kanał o średnicy np. 10 cm? Wiem, że zalecane jest 16 cm, ale wkład kominka będzie niezbyt mocny ponieważ do ogrzania jest tylko salon ok. 35 m.

 

Będę bardzo wdzięczny za wszelkie informacje i sugestie.

 

kominek.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witaj,

 

co do doboru masy kumulacyjnej jest taka generalna zasada, wg. której na 1 kg drewna buduje się 60 -120 kg masy; w przypadku modułów np. KMS Ortnera długość nie ma znaczenia tylko masa bo nie generują większych spadków ciągu; długość kanału masy ma znaczenie w przypadku murowanego z szamotów metodą tradycyjną ze względu na stopień absorpcji ciepła przez szamot /musi pokonać dłuższa drogę aby się wychłodzić/; ale tu również możesz się kierować zasadą masy do kg drewna (3,5m na kg nie jest prawidłowe); w przypadku murowanych kanałów jeśli masz dostęp do programu obliczeniowego a nie masz pewności to warto z niego skorzystać zeby uniknąć błędów ;)

ustawienie masy za paleniskiem nie jest błędem, jednak na pewno lepiej pracuje jeśli jest przy ścianie pieca

Brunner podaje dla HKD2.2 max. załadunek drewna: 4kg/h więc jednorazowo ok. 6 kg = twoje wyliczenie ok 600 kg masy jest prawidłowe (w PL ludzie z reguły wkładają więcej niż zaleca producent więc warto to wziąć po uwagę) , w opisie technicznym Brunner podaje też długość kanałów szamotowych na 4,5m z zastrzeżeniem indywidualnego przeliczenia /program;)/

 

nie znalazłem linka do instrukcji montażu po polsku jedynie do karty technicznej na brunner. eu w zakładce "sevis" i dalej "pdf"

 

pozdrawiam RB

 

Kłaniam się pięknie w tym wątku i wszystkich pozdrawiam.

Proszę o podanie linka do instrukcji montażu HKD 2.2. (po polsku), ewentuanie jakiegoś gotowca.

Jednocześnie chciałabym wiedzieć, jak liczy się masę kanałów akumuacyjnych. Niektóre żródła podają 3,5 m, lub 80 kg na kilogram drewna.

W programie kakulacyjnym nie znam nazwy) wyszło, że potrzebuję 16 sztuk modułów (to o 1,5 m więceji, i aż 650 kg ).

Proszę o opinię w sprawie: jaka jest optymalna długość (i waga) kanałów akumulacyjnych dla HKD 2.2 i czy ustawienie ich za wkładem grzewaczym (pomiedzy wkładem a ściana) jest sensowne, czy raczej szukać rozwiązania z ustawieniem z boku wkładu.

Czy używacie modułów ceramicznych rozbiórkowych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witaj,

 

możesz doprowadzić powietrze w warstwie izolacji np. kanałem płaskim 6x25, który powiniem być od góry zaizolowany, żeby nie powstawał kondensat i nie rosiła się podłoga tam gdzie przepływa zimne powietrze, wystaw koniec rury przy kominie bo do samego wkładu i tak doprowadza się powietrze podczas montażu zależnie od wybranego modelu

rura o średnicy 10 cm jest trochę małą i przy większym załadunku może nie doprowadzić wymaganej ilości powietrza i w konsekwencji szyba kominka będzie się szybciej brudzić

przeznaczenie kominka jest tu bez znaczenia /grzewczy czy rekreacyjny ;)/ liczy się ilość załadowanego drewna w kg;

 

pozdrawiam RB

 

Witam i proszę o poradę.

 

Chodzi mi o doprowadzenie powietrza do kominka. Nie zrobiliśmy tego przed wylaniem chudziaka na fundament. Wykonawca od początku doradzał, żeby położyć kanał doprowadzający powietrze dopiero w ostatniej wylewce, choćby z tego powodu że będziemy wtedy wiedzieć gdzie dokładnie powietrze powinno by doprowadzone.

 

Faktycznie, nie mamy jeszcze projektu kominka, tylko ogólne wyobrażenie gdzie będzie stał (w narożniku salonu).

 

W domu będzie wentylacja mechaniczna, a kominek będzie używany okazyjnie i nie zamierzamy go wykorzystywac jako żródło ogrzewania. Wiem, że w w przypadku WM powietrze musi być docelowo doprowadzone bezpośrednio do komory spalania.

 

W załączeniu fragment projektu - narożnik z kominkiem.

 

Moje pytania:

 

1) jak poprowadzić kanał w warstwie ocieplenia i wylewki (będzie 10 cm styropianu i 6 cm wylewki). Bezpośrednio za ścianą kominkową jest kotłownia więc niestety nie da się przebić bezpośrednio na zewnątrz.

 

2) czy wystarczy nam kanał o średnicy np. 10 cm? Wiem, że zalecane jest 16 cm, ale wkład kominka będzie niezbyt mocny ponieważ do ogrzania jest tylko salon ok. 35 m.

 

Będę bardzo wdzięczny za wszelkie informacje i sugestie.

 

[ATTACH=CONFIG]146211[/ATTACH]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuje za odpowiedź :) Korzystając z uprzejmości, dopytam jeszcze:

 

1) na podstawie mojego rysunku - czy wlot powietrza może być na ścianie salonu?

 

2) w jaki sposób poprowadzić kanał - przewiercić się tuż nad chudziakiem i położyć na nim kanał, czy tez konieczna jest jakaś różnica wysokości pomiędzy wlotem i wylotem powietrza?

 

Pozdrawiam !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witaj,

 

1 czy ściana salonu jest zewnętrzną ścianą budynku? bo jeśli tak to możesz po prostu zrobić przepust w ścianie nad wylewką o śr.150mm i po kłopocie

2 jeśli zdecydujesz się na kanał to połóż go płasko na chudziaku, nie trzeba robić spadków, szczególnie ze pewnie i tak na zew zrobisz tzw zetke czyli kolano do góry i drugie w poziomie, żeby wlot był odpowiednio nad gruntem /ochrona przed zasypaniem i wiatrem/

 

poza tym jak już rozmawiamy o wylewce to najlepiej jeśli pod kominkiem nie ma styropianu

 

pozdrawiam RB

 

Bardzo dziękuje za odpowiedź :) Korzystając z uprzejmości, dopytam jeszcze:

 

1) na podstawie mojego rysunku - czy wlot powietrza może być na ścianie salonu?

 

2) w jaki sposób poprowadzić kanał - przewiercić się tuż nad chudziakiem i położyć na nim kanał, czy tez konieczna jest jakaś różnica wysokości pomiędzy wlotem i wylotem powietrza?

 

Pozdrawiam !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedź i kolejne przydatne informacje (skwapliwie je notuję).

 

Niestety - i tutaj odsyłam do fragmentu projektu, który zamieściłem w swoim pierwszym poście - ściana salonu w części kominkowej sąsiaduje z kotłownią. Kotłownia jest dodatkowo o 36 cm poniżej poziomu salonu.

 

Stąd moje pytanie o to jak w tej sytuacji poprowadzić kanał z powietrzem do narożnika kominkowego?

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

różnorodność rozwiazań, czyli jak zaplanować budowe kominka

 

planując kominek lub piec musimy odpowiedzieć sobie na 3 pytania: 1. jaką rolę ma pełnić w domu - bardziej rekreacyjną czy grzewczą, 2. jeśli grzewczą to czy chcemy ogrzać miejsce w którym stoi czy cały dom, 3. jeśli cały dom to w jaki sposób chcemy przekazać ciepło do innych zamkniętych pomieszczeń i kondygnacji

 

pytanie dodatkowe ale podstawowe: jakie jest zapotrzebowanie cieplne domu lub pokoju w którym kominek jest zbudowany czyli ile potrzeba kilowatów na ogrzanie i zapewnienie komfortu cieplnego.

Zapotrzebowanie cieplne jest znacząco różne tak jak ogrzewane obiekty np postindustrialne lofty o słabej izolacji i dużej kubaturze będą potrzebować maximum mocy, którą uzyskamy z dużego metalowego paleniska + metalowe radiatory odpowiedniej powierzchni dające duuużo gorącego powietrza; na "drugim końcu" są domy pasywne i energooszczędne, które mają zapotrzebowanie na poziomie 3 do 5 kW więc aby to uzyskać stosuje sie paleniska akumulacyjne + masy kumulacyjne + zabudowa typu hypokausta czyli zamknięta zabudowa bez kratek dająca stałą emisję ciepła przez promieniowanie, przez wiele godzin. Większość obecnie budowanych domów "dobrze izolowanych" ma zapotrzebowanie 7-15 kW (50W/m2) stąd potrzeba zastosowania różnych mieszanych sposobób budowy kominka tak by dopasować go do potrzeb użytkownika (z doświadczenia wiem że większość inwestorów boryka się ze znaczącym przegrzaniem pomieszczeń)

 

po wyborze głównego sposobu budowy, związanego z zapotrzebowaniem cieplnym domu i trybem życia użytkownika ;) warto się zastanowić nad dystrybucją ciepłą na resztę domu; do dyspozycji mamy tu konwekcję czyli popularne DGP, technikę wodną spiętą z c.o. oraz hypokausty (czyli system połączonych zamkniętych komór grzewczych)

 

cóż temat rzeka ;) więc jeśli możemy Wam pomóc chętnie odpowiemy na wszelkie pytania,

 

pozdrawiam gorąco RB

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kominki bez kratek

 

czy zastanawialiście się czasem jakby to było, gdyby wasz kominek poza ogrzewaniem nie wydmuchiwał kurzu i brudu, innych alergenów przez kratki na sufit i ściany? ;)

 

takie rozwiązanie jest możliwe, dzięki zamkniętemu ciepłemu systemowi budowy kominka. taki kominek grzeje przez promieniowanie przyjemnego łagodnego ciepłą bez "skutków ubocznych"

 

jeśli macie pytania chętnie odpowiemy,

 

pozdrawiam RB

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 months później...

Witam wszystkich serdecznie

Od jakiegoś czasu przeglądam internet w poszukiwaniu informacji na temat kominków. Coraz bardzie jednak przekonuję się, że lepszym rozwiązaniem jest wybudowanie pieca kaflowego. Wiem, że ta inwestycja jest dość droga, dlatego mam kilka pytań w tym temacie. W jaki sposób można przygotować pomieszczenie do tej inwestycji? Czy przy założeniu, że to ma być ogrzewanie wykorzystywane okazjonalnie - wieczorami (w domu już jest ogrzewanie centralne gazowe) nie jest to zbyt droga "fanaberia". Czy taki piec, jeśli jest usytuowany przy kominie w centralnej części domu, może ogrzewać inne pomieszczenia oprócz tego, w którym się znajduje bez instalacji typu "płaszcz wodny" jak przy tradycyjnym kominku?

Z góry dziękuję za podpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...