Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Jak zamontować w zwykłej kuchni węglowej centralne ogrzewanie?

zbycholec1

Recommended Posts

Witam serdecznie.

Mam w kuchni tradycyjną kuchnię węglową w której dobrze się pali, ale chciałbym ją przerobić aby służyła mi także jako piec - element centralnego ogrzewania mojego 80 metrowego domku.

Jestem kompletnym laikiem w tych sprawach, więc proszę o podpowiedź - poradę: jak się do tego zabrać i czy jest to w ogóle opłacalna sprawa.

Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi - podpowiedzi.

Pozdrawiam forumowiczów.

Zbigniew B.

Gość Konto usunięte_12*

Wszystko można, tylko będzie trochę (w XXI wieku) - nieco śmiesznie :D

Na piecu stawiamy zbiornik na wodę i budujemy układ "otwarty" (bez zbiornika wyrównawczego):

pompa o zmiennej (nastawialnej) wydajności (na pompie zawór przelewowy), oddzielna rura przelewowa do kanalizacji lub przez ścianę - na zewnątrz (uwaga! wrzątek!!!).

Na zbiorniku termostat uruchamiający zawór elektromagnetyczny z zimną wodą po przekroczeniu temperatury np.90 st.C (zabezpieczenie przed zagotowaniem).

Całość tego nietypowego "dzieła" (aby było najtaniej) - robota dla hobbysty/majsterkowicza.

I grzejemy !!!:cool:

Edytowane przez Konto usunięte_12*

Sobieradek dawno się tak nie uśmiałem ta Twoja konstrukcja była by jakimś dziwo-longiem nawet w XX wieku:lol2::lol2::lol2:

robi się to tak w sklepach metalowych wiejskich kupuje się podkowę do pieca to pospolita nazwa jest to element z rur z gwintami na końcu, instaluje się ją w palenisku pieca a dalej zwykły system otwarty jak położony zgodnie z grawitacją to nawet pompki nie trzeba

Wszystko można, tylko będzie trochę (w XXI wieku) - nieco śmiesznie :D

Na piecu stawiamy zbiornik na wodę i budujemy układ "otwarty" (bez zbiornika wyrównawczego):

pompa o zmiennej (nastawialnej) wydajności (na pompie zawór przelewowy), oddzielna rura przelewowa do kanalizacji lub przez ścianę - na zewnątrz (uwaga! wrzątek!!!).