zbycholec1 27.10.2012 16:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Października 2012 Witam serdecznie.Mam w kuchni tradycyjną kuchnię węglową w której dobrze się pali, ale chciałbym ją przerobić aby służyła mi także jako piec - element centralnego ogrzewania mojego 80 metrowego domku.Jestem kompletnym laikiem w tych sprawach, więc proszę o podpowiedź - poradę: jak się do tego zabrać i czy jest to w ogóle opłacalna sprawa.Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi - podpowiedzi.Pozdrawiam forumowiczów.Zbigniew B. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Konto usunięte_12* 27.10.2012 19:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Października 2012 (edytowane) Wszystko można, tylko będzie trochę (w XXI wieku) - nieco śmiesznie Na piecu stawiamy zbiornik na wodę i budujemy układ "otwarty" (bez zbiornika wyrównawczego): pompa o zmiennej (nastawialnej) wydajności (na pompie zawór przelewowy), oddzielna rura przelewowa do kanalizacji lub przez ścianę - na zewnątrz (uwaga! wrzątek!!!). Na zbiorniku termostat uruchamiający zawór elektromagnetyczny z zimną wodą po przekroczeniu temperatury np.90 st.C (zabezpieczenie przed zagotowaniem). Całość tego nietypowego "dzieła" (aby było najtaniej) - robota dla hobbysty/majsterkowicza. I grzejemy !!! Edytowane 27 Października 2012 przez Konto usunięte_12* Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kajmanxxl 28.10.2012 09:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Października 2012 Sobieradek dawno się tak nie uśmiałem ta Twoja konstrukcja była by jakimś dziwo-longiem nawet w XX wieku:lol2::lol2: robi się to tak w sklepach metalowych wiejskich kupuje się podkowę do pieca to pospolita nazwa jest to element z rur z gwintami na końcu, instaluje się ją w palenisku pieca a dalej zwykły system otwarty jak położony zgodnie z grawitacją to nawet pompki nie trzeba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania