bolek1986 31.10.2012 11:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Października 2012 Witam forumowiczów, Dziś jestem po rozmowie z hydraulikiem i firmą z którą współpracuje i jest możliwość zaciągnięcia kredytu z WFOŚ na PC i rekuperacje z dofinansowaniem do 45% kosztów kwalifikowanych. W przypadku PC gruntowej wchodzi w dofinansowanie wszystko co w kotłowni plus rekuperacja bez rur i na wszystko 8% VAT. Druga możliwość to PC powietrze/woda vitocal 200-s plus piec z elektrometu na pellet. Przy ok. -10 C załącza się pellet bo wiadomo, że PC traci sprawność. Jestem na etapie wyboru najlepszego sposobu i składania wniosku i myślę co wybrać. Dofinansowanie na PC to 2000zł za 1kW a na pellet 1000zł na 1kW. Warunki przestrzenne nie ograniczają mnie do obu tych rozwiązań - miałem nawet propozycję PC pod studnie głębnową ale po lekturze forum chyba się nie zdecyduje, woda bogata w żelazo. Może ktoś swoim doświadczeniem mógłby pomóc w wyborze najlepszej opcji. Miała być sama PC ale jak dadzą dofinansowanie to dodatkowo mam rekuperacje tylko który sposób wybrać? Dom to 189m2, powierzchnia ogrzewana 170m2, ceramika 25 plus 15 cm styropianu, wełna mineralna 25-30 cm, podłofga na przyziemiu 15 cm a na poddaszu 5 cm styropianu. W projekcie zapotrzebowanie mam na 170kW/m2 na rok ale przy wartościach minimalnych dla pozwolenia. Okna 1,6, styro 10 cm w podłodze, ocieplenie 12 cm na zewnątrz, drzwi 1,6 itp. Czy ktoś może polecić jakiś program do OZC czy lepiej złożyć to w ręce jakiemuś specjaliście? Czekam na podpowiedzi, Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania