Krismarzyk 02.11.2012 14:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 Witam, Dom ma 134.5 m2, w zabudowie szeregowej, położony w Warszawie, zbudowany z pustaka ceramicznego 25cm docieplony styropianem 15 cm, ogrzewany piecem Immergas Zeusc Victrix 26 l, grzejniki wszędzie plus podłogówka w łazienkach i na korytarzu na dole. Dach zaś nie jest docieplony wogóle. Natomiast strop ma 0,5 m grubości i wewnątrz jest niby styropian 15 cm. Parę osób mu radziło żeby, pomimo tego grubego stropu i styropianu w nim, docieplić dach/strop wełną. Czy jeżeli jest ten styropian w stropie to nie ma sensu już docieplać stropu? Główna moja bolączka jest taka - mam dużą różnicę temperatur na dole i na górze - na dole dajmy na to jest 23 stopnie a na górze w tym czasie jest 20.5-20.8 stopni. Stąd moje pytanie kolejne czy niedocieplenie stropu wełną może odpowiadać za tę różnicę temperatur? Czy jednak styropian w stropie wystarczy i to nie jest przyczyna różnicy temperatur - więc wtedy jaka? Jeżeli bym docieplał poddasze to chcę je docieplić dwiema warstwami wełny i ma też być podłoga z OSB żeby można było stawiać graty. Czy dobrze rozumiem że montaż powinien być taki: na betonowy strop położyć folię paraizolacyjną, do tego przymocować legary pomiędzy które ułożyć wełnę, następnie zamocować kolejne legary tym razm prostopadle do poprzednich i znów wcisnąć w nie kolejną warstwę wełny. Czy następnie trzeba dać jakąś kolejną folię i dopiero na to płyta OSB czy bezpośrednio na wełnę kłaść płytę OSB? Czy pomiędzy folią lub wełną a płytą OSB powinna być jakaś szczelina? Nie wiem czy to ma znaczenie ale latem przy dużych temperaturach na zewnątrze na górze, szczególnie na korytarzu jest potworny zaduch jak nie jest wietrzone. Będe wdzięczny za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gumis107 02.11.2012 18:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 jezeli ocieplisz tak jak piszesz ,to praktycznie zaprosisz kuny ,szczury i myszy do zalozenia gniazd w welnie .Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pzw 02.11.2012 18:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 Witam, Dom ma 134.5 m2, w zabudowie szeregowej, położony w Warszawie, zbudowany z pustaka ceramicznego 25cm docieplony styropianem 15 cm, ogrzewany piecem Immergas Zeusc Victrix 26 l, grzejniki wszędzie plus podłogówka w łazienkach i na korytarzu na dole. 1. Dach zaś nie jest docieplony wogóle. Natomiast strop ma 0,5 m grubości i wewnątrz jest niby styropian 15 cm. 2. Główna moja bolączka jest taka - mam dużą różnicę temperatur na dole i na górze - na dole dajmy na to jest 23 stopnie a na górze w tym czasie jest 20.5-20.8 stopni. Stąd moje pytanie kolejne czy niedocieplenie stropu wełną może odpowiadać za tę różnicę temperatur? Czy jednak styropian w stropie wystarczy i to nie jest przyczyna różnicy temperatur - więc wtedy jaka? 3. Nie wiem czy to ma znaczenie ale latem przy dużych temperaturach na zewnątrze na górze, szczególnie na korytarzu jest potworny zaduch jak nie jest wietrzone. Będe wdzięczny za pomoc Niełatwo jest coś doradzić, skoro sam nie jesteś pewien, co masz w stropie na piętrze ? Chłodniejsze piętro niekoniecznie ma przyczynę w zimnym stropie. Właściwie to należałoby oczekiwać, że na górze powinno być cieplej, przy działającym CO. Może to być konsekwencją rozwiązania instalacji grzewczej i wodnej. Skoro tam jest podłogówka i grzejniki, to kocioł pracuje na niskich temperaturach. Dodatkowo jeśli jest CWU w obiegu , to kocioł może dogrzewać częściej i każde większe zużycie powoduje, że zamiast grzania mamy podrzewanie CWU. Jest też kwestia rozdziału CO na podłogówkę i grzejniki i ogólnie doboru grzejników na niskie parametry grzania. Wracając do stropu, to zawsze możesz położyć na nim ocieplenie, tym bardziej że planujesz podłogę. I nie musi to być wełna, skoro będzie przykryte. Odpaną wszelkie folie przeciwwilgociowe i układanie według mnie będzie prostsze. Przed jakimkolwiek działaniem, upewnij się ( dowiedź się, zrób próbę nawiercając strop od góry) jak to właściwie tam jest ? Realne 15 cm ocieplenia w zasadzie nie wymaga dodatkowych działań. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
homecactus 02.11.2012 21:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 jezeli ocieplisz tak jak piszesz ,to praktycznie zaprosisz kuny ,szczury i myszy do zalozenia gniazd w welnie .Pzdr Dlaczego? To zdaje się dość popularny sposób ocieplania stropu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gumis107 03.11.2012 09:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Listopada 2012 Witam dosc popularny ,ale wcale nie znaczy ,ze dobry i mniej wiecej tak samo popularne sa kuny,myszy szcury gniezdzace sie w welnie ,wystarczy poczytac na tym forum ile to nieproszonych lokatorow sie zagniezdzilo w tak ocieplanym strychu.Dopuki masz strych nieocieplny to nawet jak wejdzie jakis gryzon lub kuna to nie ma tragedi ,wejdzie ,zobaczy ,ze zimno,nic ciekawego nie ma i na ogol idzie w cholere,jak ocieplisz ,wejdzie i zobaczy,iz ktos im stworzyl idealne waruneczki do zakladania gniazd,cieplutko ,bezpiecznie ,bo mozna sie schowac w scianach i zaden czlowiek ,kot ,pis itp im nic nie zrobi,wiec zakladaja gniazda dewastujac przy okazji ocieplnie , folie ,a czasmi nawet wiezbe .Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Krismarzyk 03.11.2012 13:26 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Listopada 2012 podłogówka jest tylko dodatkiem na dole. na górze, poza łazienką są same grzejniki, więc nie jest to raczej kwestia CO. Piec mam kondensacyjny i przeciętnie chodzi na temp. ok 40 stopni. grzejniki mam dobrane jako średnie - tak bym to ocenił - nie liczyłem tego dokładnie, tak jak to się robi przy przewymiarowywaniu, ale mysle ze moge zalozyc ze na kazdy 1 m2 na gorze w pokojach i korytarzu mam jakies 80 kw. jak piec grzeje to grzejniki sa cieple. tylko różnica jest taka ze na dole te samo grzanie daje wieksza temp. niz na gorze. moim zdaniem wiec wniosek jest taki ze ciepło gdzies na górze musi uciekać. wiec pewno przez strop.załóżmy że jest 15cm w stropnie to czy jest sens dodatkowo docieplac czy te 15 cm jest wystarczajace a dodanie welny byloby tylko sztuka dla sztuki? ale nie jest tak ze styropian jest gorszym izolatorem od wełny. czy nie ma znaczenia fakt ze styropian jest w betonie a nie na nim? nie smiejcie sie nie znam sie na tym kompletnie.zalozmy wiec ze nie jest to rozwiazanie CO, i ze strop jest wystarczajaco docieplony, wiec skad te różnice temperatur?do gumis107, jezeli zas zalozymy ze trzeba docieplić strop to co proponujesz zamiast welny? ja widze to ze wiekszosc tak dociepla. proponujesz styropian. od razu zaznaczam ze ja nie potrzebuje miec cieplo na samym strychu czyli docieplac polacie dachowe ale potrzebuje izolacje przed ew. uciekającym ciepłem przez strop.do pzw to co sugerujesz jako alternatywe dla welny? styropian? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gumis107 03.11.2012 15:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Listopada 2012 Witam styropian tez zra gryzonie ,a do tego bardzo go lubia mrowki(kwas mrowkowy rozpuszca styropia), ja ocieplilem perlitem ,ale chyba jako pierwszy wtym kraju,w kazdym razie nei slyszlem ,aby ktos skosy nim ocieplal .Mozesz zastosowac welna ,ale szklana ,pomimo gorszej lambdy ,kuny i gryzonie za nimi nie przepadaja ,a dla zwiekszenia bezpieczenstwa kazda warstwe welny posypac wapnem ,i wtedy nie powinny w nia wchodzic .Robiac welna musisz brac pod uwage ,iz wytrzyma max kilkanscie lat.Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pzw 05.11.2012 01:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Listopada 2012 . Piec mam kondensacyjny i przeciętnie chodzi na temp. ok 40 stopni. grzejniki mam dobrane jako średnie - tak bym to ocenił - nie liczyłem tego dokładnie, tak jak to się robi przy przewymiarowywaniu, ale mysle ze moge zalozyc ze na kazdy 1 m2 na gorze w pokojach i korytarzu mam jakies 80 kw. jak piec grzeje to grzejniki sa cieple. tylko różnica jest taka ze na dole te samo grzanie daje wieksza temp. niz na gorze. moim zdaniem wiec wniosek jest taki ze ciepło gdzies na górze musi uciekać. wiec pewno przez strop. załóżmy że jest 15cm w stropnie to czy jest sens dodatkowo docieplac czy te 15 cm jest wystarczajace a dodanie welny byloby tylko sztuka dla sztuki? ale nie jest tak ze styropian jest gorszym izolatorem od wełny. czy nie ma znaczenia fakt ze styropian jest w betonie a nie na nim? nie smiejcie sie nie znam sie na tym kompletnie. zalozmy wiec ze nie jest to rozwiazanie CO, i ze strop jest wystarczajaco docieplony, wiec skad te różnice temperatur? [do pzw to co sugerujesz jako alternatywe dla welny? styropian? Jest dużo przypuszczeń i założeń w Twoich ocenach, a nie ma żadnego konkretu . A powinien być konkret, bo chodzi o Twój komfort mieszkania i Twoje pieniądze na opłaty. 1. Grubość stropu świadczy o tym że jest tam jakaś izolacja ? Jak została ona wykonana i czy dotrzymano jej parametrów, to wielki znak zapytania ? 2. To samo grzanie Twoim zdaniem, wcale nie musi być takie samo, bo nic nie wiemy o powierzchni ( bądź kubaturze) ogrzewanych pomieszczeń na dole i na górze ? Nie wiemy też jakie grzejniki i jakich rozmiarów są zamontowane ? Wielkość pomieszczeń, straty przez przegrody, straty na wentylacji, założona temperatura czynnika, warunkują dobór grzejników do ogrzewanych pomieszczeń. Czy górne zostały prawidłowo dobrane ? To wszystko da się i powinno być wyliczone przez fachowców. Możliwe też że instalacja nie jest wyregulowana hydraulicznie, czyli mogą np. występować większe opory dla czynnika na górnej kondygnacji ? To jest znów cała spora wiedza na temat przekrojów rur w instalacji, ustawiania zaworów na grzejnikach, szybkości przepływu czynnika w instalacji . Tego nie da się ogarnąć wiarygodnie przez internet. W największym skrócie chodzi o to, aby we wszystkich grzejnikach czynnik przepływał mniej więcej jednakowo, nic nie szumiało w instalacji, a właściwie dobrane grzejniki były w całej objętości równomiernie ciepłe i zapewniły oczekiwaną temperaturę w pomieszczeniach. 3. Ja tam nie mam żadnych oporów przed styropianem. Izolacyjnie jest równoważny wełnie, łatwo się go układa a przykryty szczelnie np. OSB, w zasadzie się nie starzeje. Jest sporo tańszy od równoważnej grubości wełny i spełnia swoje zadania bez paroizolacji, która też kosztuje. Czy taka izolacja jest potrzebna, to musisz sam zdecydować posiłkując się kimś kompetentnym na miejscu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Krismarzyk 05.11.2012 10:42 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Listopada 2012 (edytowane) Wielkie dzięki wszystkim którzy jak dotychczas odpisali w temacie. Wiem że mam wiele założeń. Jednak biorę na barki to iż nie mam jakiś konkretnych obliczeń i wiele rzeczy jest niewiadomych. Chodzi mi raczej czy mając wiedzę jaką mam przeważnie robi się w takiej sytuacji docieplenie czy nie. Jeżeli zaś chodzi o izolację stropu tj. o ten styropian w betonie piszę, że niby tak jest tylko dlatego że sam tego nie budowałem więc nie mam 100 proc. pewności czy ten styropian tam jest; z drugiej strony mając na uwadze jaką osobę jest deweloper to na 95% jest tak jak mówi.Poniżej trochę więcej danych o domu:Ściany fundamentowe murowane z bloczków betonowych na zaprawie cementowej.Ściany zewnętrzne z pustaków ceramicznych 25 cm na zaprawie cementowo-wapiennej.Ściany wewnętrzne konstrukcyjne z pustaków ceramicznych i cegły pełnej na zaprawie cementowo-wapiennej.Ściany działowe z pustaków ceramicznych 12 cm na zaprawie cementowo-wapiennej.Stropy nad parterem - gęsto żebrowy typu Teriva.Strop nad piętrem - gęsto żebrowy typu TerivaPodciągi, słupy, schody wewnętrzne na piętro - żelbetowe.Przewody wentylacyjne - pustak wentylacyjny.Przewody spalinowe - systemowe.Izolacja przeciwwilgociowa pozioma ścian - folia fundamentowa.Izolacja przeciwwilgociowa pionowa ścian fundamentowych zewnętrznych - masa hydroizolacyjna.Izolacja paroprzepuszczalna dachu - folia paroprzepuszczalna.Izolacja termiczna ścian zewnętrznych - styropian 15 cm.Izolacja termiczna ścian fundamentowych - styropian.Izolacja termiczna podłóg na gruncie - styropian.Izolacja akustyczna stropów między piętrowych – styropian (15 cm w stropie).Jak pisałem dom ogrzewany Immergasem 2-funkcyjnym o mocy 24 kW. W pomieszczeniach są grzejniki, za wyjątkiem wiatrołapu i korytarza gdzie jest podłogówka. W obu wc są zarazem i grzejniki i podłogówka (jeżeli dobrze to zrozumiałem to podłogówka w wc ma być wspomaganiem dla grzejników i jest chyba podpięta łącznie z grzejnikiem pod jeden obieg). Na dole i na górze mam skrzynki w których są rurki – może tam coś trzeba pozmieniać? Grzejniki (wszystkie Immergas Superrad) są takie:Wiatrołatp – 3m 2 – podłogówkaKorytarz – 5 m2 – podłogówkaGarderoba – 10 m2 – V22 800/400 (880 kW przy 75/65/20 stopni)Wc dół – 3 m2 – drabinka GD-SA 15/60 plus podłogówkaSalon – 2 grzejniki V22 600/1400 (2535 kW przy 75/60/20 stopni)Korytarz góra – 5 m2 – V22 600/400 (724 kW przy 75/60/20 stopni)Pokój 1 – 13,5 m2 – V22 800/600 (1087 kW przy 75/60/20 stopni)Pokój 2 – 11,5 m2 – V33 800/400 (1248 kW przy 75/60/20 stopni)Pokój 3 – 11,5 m2 – V22 800/600 (1087 kW przy 75/60/20 stopni)Pokój 4 – 11,5 m2 – V22 600/700 (1268 kW przy 75/60/20 stopni)Wc góra – 6,5 m2 – drabinka GD-SA 25/60 plus podłogówkaStaram się utrzymywać temp. na piecu na poziomie 40-45 stopni. Jak będzie z -5 stopni to wtedy podwyższę tak myślę do 50 stopni.Nie wiem czy dobrze to zrozumiałem ale instalacja ogrzewania zrobiona jest z rurek pex 16. Na grzejnikach powstawiane są głowice termostatyczne ale wszystkie są jak na razie odkręcone na 6.pzw, czy ja dobrze rozumiem że zaworami (???) (nie termostami) przy grzejniku można regulować szybkość przepływu czynnika grzejącego? czy w takich skrzynkach którą jedną mam na dole a drugą na górze można coś regulować - w obu skrzynkach są dwa rzędy rurek jedna zawsze cieplejsza od drugiej, są na obu takie pokrętła jak motylek; dodatkowo w skrzynce na dole w tym rzędzie który jest chłodniejszy jest zamocowane pokrętło termostatyczne. będę wdzięczny za wszelkie sugestie, opinie, naprowadzenia. oczywiście jeżeli trzeba to wezwę hydraulika, ale na razie wolę sam zapoznać się z tematem, wyrobić zdanie w temacie, pozmieniać jakieś rzeczy w ustawieniach (na ile się da), bo z hydraulikami jest różnie - trudno znaleźć kogoś kto się naprawdę zna (ten który robił instalcję w domu, wziałem też go do montażu pieca i grzejników, to mam co do niego wątpliwości - on nie robił obliczeń co do doboru grzejników tylko standardowo w pomieszczeniach 80 kW na m2 a wc 100 kW na m2 - albo jakoś podobnie). Edytowane 5 Listopada 2012 przez Krismarzyk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Adam Nowacki 05.11.2012 12:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Listopada 2012 A zastanawiałeś się nad izolacją z celulozy? W Twoim przypadku przy betonowym stropie tej grubości folia nie była by potrzebna. Cienka płyta osb jest na tyle otwarta dyfuzyjnie że też umożliwiłaby odparowanie nadmiaru wilgoci. Przy dobrym materiale np. isofloc gęstość zasypu na strop to ok. 25 kg/m3. Materiał nie sprzyja rozwijaniu się żadnych gryzoni itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Krismarzyk 05.11.2012 12:18 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Listopada 2012 A zastanawiałeś się nad izolacją z celulozy? W Twoim przypadku przy betonowym stropie tej grubości folia nie była by potrzebna. Cienka płyta osb jest na tyle otwarta dyfuzyjnie że też umożliwiłaby odparowanie nadmiaru wilgoci. Przy dobrym materiale np. isofloc gęstość zasypu na strop to ok. 25 kg/m3. Materiał nie sprzyja rozwijaniu się żadnych gryzoni itp. Nie, nie zastanawiałem się. A jaki jest przybliżony koszt wdmuchania celulozy na 1 m2? Mam ok 65 m2 stropu. Czytałem dzisiaj o tej celulozy ale jedna rzecz mnie zastanowiła - czy po nałożeniu na strop warstwy tej celulozy można na to położyć np. OSB czy coś trzeba zrobić ekstra by OSB przymocować czy po prostu legary do tej warstwy celulozy i następnie OSB? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Adam Nowacki 05.11.2012 12:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Listopada 2012 Na strop kładziesz legary, dmuchasz celulozą i przykrywasz wszystko płytą osb. Płytę (18-20 mm) przybij do legarów. Nie uszczelniaj już niczym - wilgoć będzie mogła odparować. Co do kosztów to się nie będę wypowiadał bo ja u siebie będę dmuchał w skosy a tam potrzebna jest inna gęstość materiału. Mogę Ci dać na priv numer do wykonawcy -> zadzwonisz i się zorientujesz. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pzw 07.11.2012 02:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Listopada 2012 Jak pisałem dom ogrzewany Immergasem 2-funkcyjnym o mocy 24 kW. W pomieszczeniach są grzejniki, za wyjątkiem wiatrołapu i korytarza gdzie jest podłogówka. W obu wc są zarazem i grzejniki i podłogówka (jeżeli dobrze to zrozumiałem to podłogówka w wc ma być wspomaganiem dla grzejników i jest chyba podpięta łącznie z grzejnikiem pod jeden obieg). Na dole i na górze mam skrzynki w których są rurki – może tam coś trzeba pozmieniać? Grzejniki (wszystkie Immergas Superrad) są takie: Wiatrołatp – 3m 2 – podłogówka Korytarz – 5 m2 – podłogówka Garderoba – 10 m2 – V22 800/400 (880 kW przy 75/65/20 stopni) Wc dół – 3 m2 – drabinka GD-SA 15/60 plus podłogówka Salon – 2 grzejniki V22 600/1400 (2535 kW przy 75/60/20 stopni) Korytarz góra – 5 m2 – V22 600/400 (724 kW przy 75/60/20 stopni) Pokój 1 – 13,5 m2 – V22 800/600 (1087 kW przy 75/60/20 stopni) Pokój 2 – 11,5 m2 – V33 800/400 (1248 kW przy 75/60/20 stopni) Pokój 3 – 11,5 m2 – V22 800/600 (1087 kW przy 75/60/20 stopni) Pokój 4 – 11,5 m2 – V22 600/700 (1268 kW przy 75/60/20 stopni) Wc góra – 6,5 m2 – drabinka GD-SA 25/60 plus podłogówka Staram się utrzymywać temp. na piecu na poziomie 40-45 stopni. Jak będzie z -5 stopni to wtedy podwyższę tak myślę do 50 stopni. Nie wiem czy dobrze to zrozumiałem ale instalacja ogrzewania zrobiona jest z rurek pex 16. Na grzejnikach powstawiane są głowice termostatyczne ale wszystkie są jak na razie odkręcone na 6. pzw, czy ja dobrze rozumiem że zaworami (???) (nie termostami) przy grzejniku można regulować szybkość przepływu czynnika grzejącego? czy w takich skrzynkach którą jedną mam na dole a drugą na górze można coś regulować - w obu skrzynkach są dwa rzędy rurek jedna zawsze cieplejsza od drugiej, są na obu takie pokrętła jak motylek; dodatkowo w skrzynce na dole w tym rzędzie który jest chłodniejszy jest zamocowane pokrętło termostatyczne. będę wdzięczny za wszelkie sugestie, opinie, naprowadzenia. oczywiście jeżeli trzeba to wezwę hydraulika, ale na razie wolę sam zapoznać się z tematem, wyrobić zdanie w temacie, pozmieniać jakieś rzeczy w ustawieniach (na ile się da), bo z hydraulikami jest różnie - trudno znaleźć kogoś kto się naprawdę zna (ten który robił instalcję w domu, wziałem też go do montażu pieca i grzejników, to mam co do niego wątpliwości - on nie robił obliczeń co do doboru grzejników tylko standardowo w pomieszczeniach 80 kW na m2 a wc 100 kW na m2 - albo jakoś podobnie). Wrócę na chwilę do Twoich grzejników. Wszystkie pracują w zupełnie innych warunkach, niż standardowe, które również podałeś. Znalazłem w necie tabelę przeliczeniową dla grzejników Purmo, ale myślę że spkojnie można jej użyć do Twoich, bo są bardzo podobne w budowie i grubości użytej blachy. Tabela ta mówi nam o ile powinno się zwiększyć lub zmniejszyć wielkość grzejnika w zależności od parametrów czynnika grzewczego w instalacji, porównując go z wielkościami typowymi - jak w Twoim wykazie. Wynika z niej że dla temperatury 40 - 45 st. zasilania instalacji i dla 40 st. powrotu ( a jest pewnie mniej?) i dla założonej temperatury w pomieszczeniach np. 22 st. współczynnik ten może wynosić od 3,19 do nawet 6,14. Tyle razy powinno się zwiększyć wielkość grzejnika, aby wypromieniował taką samą ilość energii jak przy parametrach 75/60/20. Odwracając sytuację można powiedzieć, że Twoje grzejniki przy parametrach zadanych u Ciebie tyle razy mniejszą moc wypromieniowują. Zatem przy nominalnych 1000 W ( moc grzejnika podaje się w watach -W, nie kilowatach - kW )może się kazać, że grzejnik pracuje mocą 300 - 400 W. A to może być za mało. Jeśli wszystkie grzejniki na górze tak pracują, to możliwa jest różnica temperatur. Na dole masz bowiem grzejniki o dużej mocy, zatem nawet zredukowana, to jednak jest dość spora, a z opisu wynika że dom jest dobrze izolowany termicznie, poza niepewnym stropem. Ponieważ masz wszystkie zawory odkręcone " na full" to i dolne grzejniki będą miały nieco większą sprawność niż górne. Co do regulacji hydraulicznej instalacji, to sprawa nie jest prosta i lepiej nic nie ruszaj, szczególnie w skrzynkach, gdzie masz rozdzielacze na poszczególne grzejniki. Tam ma być wszystko otwarte . Można próbować regulacji, gdy grzejniki wyposażone są oprócz zaworów termostatycznych, w zawory powrotne. Jest to jednak dość trudna sztuka, wymagająca doświadczenia i cierpliwości. Ponieważ grzejniki dobrane zostały w sposób uproszczony i wygląda na to, że zostały niedoszacowane do niskich temperatur pracy, to możesz ( pewnie będziesz musiał ) podnieść temperaturę pracy, gdy się ochłodzi i tyle. Może kociołek będzie pracował z nieco mniejszą sprawnością, ale komfort cieplny jest ważniejszy od sprawności kotła CO. A jeśli chcesz na strychu zrobić magazynek z podłogą, to docieplić swobodnie możesz. Izolacyjność stropu się poprawi na bank i parę kresek temperatura pod nim również. O preferencjach gryzoni co do ocieplenia się nie wypowiem, ale jeśli nie mieszkasz w pobliżu lasów i pustkowiów, to raczej bez znaczenia jest, co zastosujesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomek W 12.11.2012 10:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Listopada 2012 Witam, Jeżeli posiadasz strop betonowy to nie ma konieczności układania folii paroizolacyjnej na strop bowiem on sam w sobie stanowi już paroizolację (tym bardziej gdy jest docieplony styropianem). Zalecana grubość izolacji przy zastosowaniu produktów TOPROCK oraz SUPERROCK o współczynniku przewodzenia ciepła równym 0,035 W/mK to ok. 27-30cm. Wówczas uzyskasz współczynnik przenikania ciepła na poziomie przegrody energooszczędnej a więc poniżej 0,15W/m2K. Pozostaje kwestia jaki styropian i o jakiej lambdzie został użyty przy ocieplaniu twojego stropu. Oczywiście możliwe również są nieszczelności czy błędy wykonawcze ekip montażowych, które mogą wpływać na pogorszenie warunków termicznych poddasza. Jeżeli przyjmiesz nawet że styropian ma lambdę równą wełnie to i tak do standardu enerooszczednego brakuje jakiś 10-15cm ocieplenia. Oczywiście kwestie które poruszył PZW są również prawdopodobne aczkolwiek zakładam, że projektanci wyliczyli i dobrali odpowiedni system ogrzewania. Odnośnie wywodów dotyczących występowania gryzoni, to chciałbym wyjaśnić że z naszego doświadczenia i zewnętrznych opinii eksperckich skalna wełna mineralna jest mało sprzyjającym środowiskiem do występowania gryzoni. Oczywiście zalecamy zabezpieczanie wszelkich możliwych otworów którymi mogłyby się one dostać, poprzez zastosowanie siatek zabezpieczających. Nie oznacza to jednak, że wełna mineralna stanowi korzystne warunki do występowania gryzoni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Duży Boban 12.11.2012 13:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Listopada 2012 Odnośnie wywodów dotyczących występowania gryzoni, to chciałbym wyjaśnić że z naszego doświadczenia i zewnętrznych opinii eksperckich skalna wełna mineralna jest mało sprzyjającym środowiskiem do występowania gryzoni. Oczywiście zalecamy zabezpieczanie wszelkich możliwych otworów którymi mogłyby się one dostać, poprzez zastosowanie siatek zabezpieczających. Nie oznacza to jednak, że wełna mineralna stanowi korzystne warunki do występowania gryzoni. http://forum.muratordom.pl/showthread.php?29960-Czy-w-we%C5%82nie-mineralnej-mog%C4%85-zagnie%C5%BAdzi%C4%87-si%C4%99-myszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.