Crisiano 03.11.2012 13:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Listopada 2012 Dom w budowie, parterowy bez poddasza uzytkowego, podloga na gruncie:- sciany 24 cm gazobeton + 20cm styro na zewnatrz- stropodach 20 cm zelbeton + 20cm styro - 1m piasku + podloga 10cm chudziak + 15cm styro- fundamenty ociepone od zewnatrz 15cm styro hydro- wentylacja mechaniczna- ogrzewanie gazowe Co warto zmienic aby zylo sie oszczedniej, tzn aby byl to dom energooszczedny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KrzysztofLis2 03.11.2012 18:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Listopada 2012 Pierwsze pytanie, to co rozumiesz pod pojęciem domu energooszczędnego. Parametry, które podałeś, przekraczają to, co się teraz zazwyczaj buduje. Ale dla minimalizacji zapotrzebowania na ciepło to, co napisałeś, to tylko połowa sukcesu. A może nawet 1/3. Równie ważne, jeśli nie ważniejsze, są stopień skomplikowania bryły, orientacja budynku względem kierunków świata, itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Crisiano 03.11.2012 19:30 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Listopada 2012 Polozenia, orientacji i bryly juz nie zmienie. Jednak generalnie okna mam (bede miec) na poludniowy-wschod. Mysle o zapotrzebowaniu na ciepło dla domu na poziomie 50-70 kWh/ (m²•rok) co przy gazie jest okolo 8m3/m2•rok jesli dobrze licze Generalnie licze na dobre rady gdzie warto sie skoncentrowac co wplynie najbardziej korzystnie na parametry domu. Mam na mysli np slawny tu perlit, lub zwiekszenie gdzies grubosci izolacji aby byla optymalna. Izolacje od wewnatrz wykluczylem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 03.11.2012 21:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Listopada 2012 Jeżeli celujesz w 50-70kWh/m2 to masz dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KrzysztofLis2 06.11.2012 08:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Listopada 2012 Najbardziej korzystnie wpłynie:* orientacja,* uproszczenie bryły,* rezygnacja z przeszkleń od północy,* gruba, szczelna i ciągła izolacja,* usuwanie mostków cieplnych. Niekoniecznie w tej kolejności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 06.11.2012 10:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Listopada 2012 To jest wróżba z fusów... nie ma ani kszty projektu ani zdjęć itp.A to by się przydało jak chcesz pomocy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Crisiano 09.11.2012 21:09 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Listopada 2012 (edytowane) http://pprojekt.pl/projekt172-solaris_ii.html * orientacja, * uproszczenie bryły, * rezygnacja z przeszkleń od północy, Tych rzeczy akurat juz nie chce zmieniac. Wszystko mam zaprojektowane tak jak chcialem. Mam jeden pokoj od polnocy a wiekszosc przeszklenia od poludniowego-wschodu. * gruba, szczelna i ciągła izolacja, * usuwanie mostków cieplnych. Grubosc izolacji wypisalem i wydawala mi sie optymalna jakis czas temu. Teraz to juz sam nie wiem. Mostki: sciana zewn-strop/wieniec: likwidacja poprzez polaczenie welna izolacji zewn. scian i izolacji na podlodze stropu okna zlicowane z murem, ocieplenie nachodzace na ramy ok. 2cm Mostek pomiedzy podloga na gruncie i scianami. Sciany stawiane z gaobetonu wiec nie wiem czy warto inwestowac w isomur. 70m scian 24cm oraz 25m scian wewn. Czy pozostawic to czy: - zwiekszyc ilosc styro na dachu (teraz jest 20cm) - wylac chudziaka nizej i zwiekszyc ilosc styro na podlodze (teraz jest 15cm) - uzyc styropianu z najlepszym wspolczynnikiem np. 0,31 - zainwestowac w isomura na scianach zewnetrznych (70m) - zainwestowac w isomura na scianach zewnetrznych i wewnetrznych (70+25m) Zastanawiam sie jeszcze czy nie robic podlogi z perlitu jak to opisuje Adam_Mk, lub chociaz czesciowo aby ladnie przykryc rury na podlodze oraz stropie (rury PE od went. mech.) Edytowane 9 Listopada 2012 przez Crisiano Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gaw 20.11.2012 10:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Listopada 2012 Dom w budowie, parterowy bez poddasza uzytkowego, podloga na gruncie: - sciany 24 cm gazobeton + 20cm styro na zewnatrz - stropodach 20 cm zelbeton + 20cm styro - 1m piasku + podloga 10cm chudziak + 15cm styro - fundamenty ociepone od zewnatrz 15cm styro hydro - wentylacja mechaniczna - ogrzewanie gazowe Co warto zmienic aby zylo sie oszczedniej, tzn aby byl to dom energooszczedny? Proponuję zwiększyc grubość izolacji dla stropu i podłogi na gruncie do 30cm, będzie bardzo dobrze. Okna dobrze osadzone ale pamiętaj o uszczelce pomiędzy ociepleniem i rama okna oraz foliowanie wewnętrznej strony uszczelnienia, bardzo ważne!. Zapobiega to degradacji materiału uszczelniającego okno. Warto to wszystko dokładnie policzyć. Jak już osiągniesz zamierzone parametry energii użytkowej to dalej na koszty użytkowania największy wpływ będzie miał wybór źródła ciepła. Uwzględniaj rodzaj źródła ciepła i ogrzewania, sprawność dystrybucji i akumulacji. Dokładne obliczenia pozwalają wybrać optymalny system ogrzewania dostosowany do twoich wymagań. Przedstawiam przykładowe porównanie dla różnych typów ogrzewania(gazowe, , pompa ciepła, bezpośrednio energia elektryczna). Oczywiście sprawność poszczególnych układów wymaga szczegółowej analizy ,to tylko taki prawdopodobny przykład Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 20.11.2012 13:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Listopada 2012 Nie ma czegoś takiego jak ogrzewanie.chyba że wody do mycia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 20.11.2012 16:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Listopada 2012 gaw.ale nachalny jesteś z tymi pompami ciepła.Sajgończyk.Wyjaśnij w kilku słowach o co chodzi z tym ogrzewaniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 20.11.2012 19:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Listopada 2012 Prosto i zwyczajnie w moim słowniku zaczyna brakować czegoś takiego jak ogrzewanie.Budynek ma być tak zaprojektowany i wykonany aby był pasywny pełną gębą.CWU tego nie da się przeskoczyć i co tu pisać myć się trzeba.A ewentualne grzanie powietrza w budynku jako bardzo bardzo najbardziej z bardzo na uboczu grzania wody ciepłej do... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gaw 21.11.2012 09:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Listopada 2012 gaw.ale nachalny jesteś z tymi pompami ciepła. Sajgończyk.Wyjaśnij w kilku słowach o co chodzi z tym ogrzewaniem. Raczej jestem sceptykiem co do pomp ciepła Czas zwrotu inwestycji jest zbyt długi wystarczy zobaczyc porównanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Crisiano 21.11.2012 17:05 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Listopada 2012 Proponuję zwiększyc grubość izolacji dla stropu i podłogi na gruncie do 30cm, będzie bardzo dobrze. Zejdę wtedy do U=0,1 za cenę około 7tys zł.. Teraz wychodzi gdzies 0,16-0,17. Czy nie będzie problemu z taką ilością styropianu na podłodze, mam na myśli ugięcie, ściśliwość? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 21.11.2012 21:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Listopada 2012 Możesz dobrać taką twardość styropianu ,która wytrzyma ciężar posadzki plus to co na niej.Pozostanie moim zdaniem inny problem.Mianowicie w lecie przy wilgotności 70% i temp. powyżej dwudziestu paru stopni temp.posadzki pod styropianem będzie poniżej pkt.rosy.Jak uszczelnić wylewkę aby ta wilgoć tam się nie dostała.O ile tam się dostanie to U=0,1 diabli wezmą jak i te 7000PLN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Crisiano 21.11.2012 22:53 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Listopada 2012 Patrząc od góry na podłogę: wylewkafoliaperlit/styrofoliachudziakzagęszczony piasek Wilgoć może pojawić się tylko podczas układania styro lub po wylaniu wylewki przez jakieś mikroszczeliny. Tą wilgoć wchłonie perlit z gipsem (wg opisu Adama_Mk). Potem (podczas uzytkowania) problem wilgoci nie powinien istniec gdyż będzie przecież folia, która zatrzyma wilgoć. Jako że perlit jest drogi to myślę o kombinacji perlit a na to styropian. Zauważyłem jednak że większość budujących domy energooszczędne ma tylko styropian 30cm albo i więcej na podłodze. Dlatego tak niepewnie podchodze do perlitu. Jest droższy i na pomorzu raczej trudnodostępny. W zasadzie jestem mocno niezdecydowany jak to rozwiążę. W projekcie mam 15cm i myslałem że to już jest dużo. Teraz forumowicze zalecaja więcej a na dodatek chodzą słuchy o perlicie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gaw 22.11.2012 22:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Listopada 2012 Otrzymałeś na forum dużo ciekawych, użytecznych wiadomości , ale nadal nie wiesz co będzie po zakończeniu budowy. Jeżeli chcesz to wykonam zupełnie bezpłatnie obliczenia energetyczne dla tego budynku z uwzględnieniem różnych opcji. Jeżeli jesteś zainteresowany to prosze o kontakt, beda potrzebne dokładne dane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.