maggs1 03.03.2013 13:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Marca 2013 Można zastosować ocieplenie wełną mineralną w aplikacji pomiędzy belki stropu drewnianego. Należy jednak pamiętać o zastosowaniu szczeliny ok. 2-3cm pomiędzy płytą OSB (stanowiącą podłogę pomieszczenia nad stropem) a ociepleniem z wełny. Paroizolację należy zastosować pod płytą gipsowo kartonową nad pomieszczeniami mokrymi typu kuchnia, łazienka czy też WC. Nad pokojami gościnnymi czy też sypialniami nie ma takiej konieczności. Witam, niedługo będę ocieplał strop drewniany i mam pytanie, czy jeżeli ułożę wełnę (15cm) między belki stropu, potem patrząc w kierunku pomieszczenia będzie pustka powietrzna 10-20cm i kolejna warstwa wełny 15cm na stelażu -jak na szkicu. Mam pytanie czy w zrobione w ten sposób będzie to poprawne. http://obrazki.elektroda.pl/6614949100_1362318890.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
subfosylny 03.03.2013 14:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Marca 2013 Tak na marginesie :Polepa gliniana ma plusy i minusy.Plusem jest duża odporność na ogień - widziałem stropy drewniane nietknięte przez ogień ( pożary dachów ) z racji obecności grubej polepy. Minusem jest znaczy ciężar. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
neever 04.03.2013 05:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Marca 2013 Witam, niedługo będę ocieplał strop drewniany i mam pytanie, czy jeżeli ułożę wełnę (15cm) między belki stropu, potem patrząc w kierunku pomieszczenia będzie pustka powietrzna 10-20cm i kolejna warstwa wełny 15cm na stelażu -jak na szkicu. Mam pytanie czy w zrobione w ten sposób będzie to poprawne. http://obrazki.elektroda.pl/6614949100_1362318890.jpg Powiedz mi jakie masz wymiary dokładne tych przesterzeni? tzn. wysokosc welny pomiędzy belkami, wysokosc pustki powietrznej oraz wysokosc welny na płycie g-k? Tak się zastanawiam jakie rozwiązanie u siebie najlepiej wykonać. Jedna wastwa wełny między belkami napewno za mało by było i myślę nad 15cm między belkami i drugie 15cm na plycie g-k. Zdaje się że może tak być takie rozwiązanie tylko na belkach powinny byc jeszcze deski aby przypadkowo ktos nie wpadl na wełnę z poddasza i czasami nie wskoczył zonce np do kuchni na dół Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
certa 04.03.2013 07:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Marca 2013 witam, podepnę się pod temat. mam podobny dylemat? pustka 10 cm między wełną a KG. najrozsądniej było by druga warste wełny ułożyć na stelarzu KG, ale zostaje 10cm pustki. jak podwiązać 20cm wełny do belek stropowych, a to nakryć folią? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
neever 04.03.2013 14:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Marca 2013 (edytowane) Z tego co się orientowałem to nie musi być przerwy powietrznej między warstwami wełny. Przerwa musi być między wełną i podłogą na strychu (około 3cm) oraz musi byc zapewniony przewiew w tym miejscu. A tutaj wystarczy jak zrobimy 15cm wełny między belkami stropowymi + 15 cm wełny pod belkami która będzie się trzymać na stelażu do płyty gk. Stelaż robimy ze specjalnych łączników do sufitów podwieszanych. No i folia paroizolacyjna odrazu pod wełną - nad płytą gk. Tak więc będziemy mieli 30 cm ocieplenia wełną i sufit z gk obnizony o 15cm+gk. Edytowane 4 Marca 2013 przez neever Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
certa 08.03.2013 18:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Marca 2013 A tutaj wystarczy jak zrobimy 15cm wełny między belkami stropowymi + 15 cm wełny pod belkami która będzie się trzymać na stelażu do płyty gk. Stelaż robimy ze specjalnych łączników do sufitów podwieszanych. No i folia paroizolacyjna odrazu pod wełną - nad płytą gk. Tak więc będziemy mieli 30 cm ocieplenia wełną i sufit z gk obnizony o 15cm+gk. wszystko ok, ale jak podwiesć wełne do belek kiedy mam opuścić sufit o 30cm a wełna ma 20cm? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maggs1 10.03.2013 01:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Marca 2013 Powiedz mi jakie masz wymiary dokładne tych przesterzeni? tzn. wysokosc welny pomiędzy belkami, wysokosc pustki powietrznej oraz wysokosc welny na płycie g-k? Tak się zastanawiam jakie rozwiązanie u siebie najlepiej wykonać. Jedna wastwa wełny między belkami napewno za mało by było i myślę nad 15cm między belkami i drugie 15cm na plycie g-k. Zdaje się że może tak być takie rozwiązanie tylko na belkach powinny byc jeszcze deski aby przypadkowo ktos nie wpadl na wełnę z poddasza i czasami nie wskoczył zonce np do kuchni na dół Dokładne wymiary trudno podać, bo będę miał różne wysokości pomieszczeń i pustka będzie miała różne wymiary. Między belki (23cm) dam 15 -20cm wełny a na stelaż 15cm, jedna warstwa to stanowczo za mało. Podłoga na strychu będzie . Folię to z tego co wiem najlepiej przykleić taśmą dwustronną do stelaża. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomek W 25.03.2013 08:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Marca 2013 Witam, niedługo będę ocieplał strop drewniany i mam pytanie, czy jeżeli ułożę wełnę (15cm) między belki stropu, potem patrząc w kierunku pomieszczenia będzie pustka powietrzna 10-20cm i kolejna warstwa wełny 15cm na stelażu -jak na szkicu. Mam pytanie czy w zrobione w ten sposób będzie to poprawne. http://obrazki.elektroda.pl/6614949100_1362318890.jpg Tak jak napisałeś 15-20cm wełny ułożone pomiędzy belkami drewnianymi będzie dobrym rozwiązaniem, tym bardziej że planujesz ułożenie dodatkowych 15cm pomiędzy stelażem. Należy pamiętać o zastosowaniu folii paroizolacyjnej nad pomieszczeniami mokrymi. Folię przykleja się za pomocą taśmy dwustronnej do stelaża . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
K160 25.03.2013 11:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Marca 2013 Mam taką wątpliwość: buduję strop drewniany, mam położone tragarze co 80cm (stare bale z domu z bali), na to pójdą deski z oflisem kładzione na zakładkę (na dziko widoczne od dołu), na deski chcę położyć folię budowlaną i wysypać 8-10cm perlitu lub keramzytu, a na to płyty OSB3 i panele, a w łazience gres. Pytanie takie: czy w takim układzie muszą być dwie warstwy płyty OSB na mijankę i skręcane ze sobą (niestety to koszty), a gdyby zamiast sypać luzem te kruszywa to zrobić z nich lekką wylewkę betonową zbrojoną siatką i na to bez OSB folia, podkład i panele? Ta wylewka pewnie by popękała bo strop nie jest super sztywny. Szukam rozwiązania taniego, prostego, odpornego na szkodniki i ogień, względnie cichego - nie oczekuję cudów przy moim budżecie. Tragarze z bali są masywne mają 5m długości. W innym pokoju są nowe tragarze 18x8 co 80cm, ale rozstaw to aż 6m, mogę je dosztywnić podporą przez środek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maggs1 28.12.2013 19:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2013 Folia zastosowana we wszystkich pomieszczeniach, nie tylko mokrych i obecnie jest 15cm pod belkami i 15cm między belkami, ale czeka jeszcze 15cm do położenia na belkach Pozdrawiam Tak jak napisałeś 15-20cm wełny ułożone pomiędzy belkami drewnianymi będzie dobrym rozwiązaniem, tym bardziej że planujesz ułożenie dodatkowych 15cm pomiędzy stelażem. Należy pamiętać o zastosowaniu folii paroizolacyjnej nad pomieszczeniami mokrymi. Folię przykleja się za pomocą taśmy dwustronnej do stelaża . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ZPH Galant 03.01.2014 16:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2014 Witam,Folia paroizolacyjna powinna być dana w każdym z pomieszczeń bez względu na to czy jest to suche czy mokre pomieszczenie. Wełna powinna mieć grubość 15 cm między belkami. Według twojego rysunku wygląda to dobrze. Powinno takie rozwiązanie się sprawdzić. Jednak musisz pamiętać o tej folii, która mimo wszystko zabezpieczy przed parą wodną. Taką folię układa się między ociepleniem, a płytami g-k. Pozdrawiam ZPH Galant -----------------------------------http://www.zphgalant.pl/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rraphal88 26.01.2014 10:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2014 Gdy ten strop jest pomiędzy pomieszczeniem ogrzewanym a nieogrzewanym - to zdecydowanie tak ! Może by nie tworzyć nowego tematu, spytam tutaj - a co jeśli ten strop oddziela pomieszczenia użytkowane (czyt. ogrzewane)? Jak wytłumić taki strop i ochronić przed wilgocią (tym bardziej nad łazienką, kuchnią)? Mam poddasze na stropie drewnianym - zaimpregnowane belki stropowe i na nich deski ok 3cm, dach jest ocieplony (15 + 10cm), poniżej stropu ogrzewane pomieszczenia. Byłbym wdzięczny jeśli ktoś napisałby jak powinny wyglądac warstwy izolacji stropu i jakich materiałów najlepiej użyć (by w miare możliwości najlepiej wytłumić i ochronić przed wilgocią). Od dołu na pewno bedzie podwieszany sufit GK (stelaze właśnie powstają około 10cm poniżej belek stropowych. Pozdrawiam, Rafał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
K160 26.01.2014 14:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2014 Byłbym wdzięczny jeśli ktoś napisałby jak powinny wyglądac warstwy izolacji stropu i jakich materiałów najlepiej użyć (by w miare możliwości najlepiej wytłumić i ochronić przed wilgocią). Zostaw sobie ładny drewniany sufit, oszlifuj pomaluj i ciesz się rysunkiem drewna, a pęknięcia dodadzą tylko urody. Na stropie od góry połóż dwie warstwy dobrej folii budowlanej, takiej z atestem, a na folię wysyp keramzyt, albo perlit. Będziesz miał dobre tłumienie hałasu, odporność na gryzonie, wilgoć, ogień, itd. Praktycznie same zalety. Jeśli strych jest nieizolowany, to możesz połączyć dwie izolacje. Najpierw dać 10styropianu, a na to 10 keramzytu. Już po tym bez problemu będzie się można poruszać, ale jeśli chcesz mieć składzik na graty, to kładziesz luzem OSB 10mm i gotowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rraphal88 26.01.2014 18:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2014 Wszystko ładnie, efekt końcowy na pewno by mi się podobał ale niestety odpada takie rozwiązanie z kilku powodów: 1. ponieważ belki stropowe nie są zbyt ładne (nierówne, łączone) dlatego chcę je ukryć nad sufitem podwieszanym, 2. poddasze jest niskie (dach dwuspadowy, nachylony pod kątem 45st), na środku jest około 2,5m a w planach ma być zagospodarowane w przyszłosci na zapasowe sypialnie Z tych przyczyn wolałbym wytłumić pomiędzy sufitem podwieszanym a deskowaniem, tak jak pisałem dach jest ocieplony dostatecznie, także liczę na inne pomysły Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
beatris777 02.02.2014 22:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lutego 2014 Witam serdecznie ) Mam duży problem:( Jest to nowo pobudowany dom, ogrzewany. Mam dach deskowany, położoną na deski membranę oraz dachówkę ceramiczną. Podczas mrozów ociepliłem strych watą 15 i co się okazało między deskami , a watą skrapla się woda. Chciałem kłaść teraz folię, oraz płyty OSB, ale nie wiem czy to dobry pomysł, ponieważ obawiam się, że po tej foli poleci woda wprost na regipsy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
K160 04.02.2014 16:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2014 Przyczyna jest trywialna: brak szczeliny wentylacyjnej pod deskowaniem. Szczelina od okapu do kalenicy, na minimum 3cm wysokości. Jeśli zaufałeś majstrom, że przy membranie na deskach szczelina niepotrzebna, to masz właśnie odpowiedź. Może też być jakieś źródło wilgoci wewnątrz domu - brak folii paroizolacyjnej nad łazienką, itp.Najpewniej jednak szczelina went pod deskowaniem. Na przyszłość na deski kładź papę, a nie membrany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gms 07.11.2016 17:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Listopada 2016 Witajcie, A co z miejscem wieniec - belki stropu. Jak to ocieplić zachowując ciągłość izolacji w dachu dwuspadowym ? W projekcie jest tylko podłożenie papy izolacyjnej w miejscu styku drewno - beton lub stal - drewno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
thxluk 09.11.2016 15:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Listopada 2016 Witam, ja tez sie podepnę.Krótki opis dachu : blachodachówka, papa,pełne deskowanie ,krokwie, miedzy krokwiami membrana Tyvek Solid Pro na 2-3 cm od deskowania, pianka otwartakomora od murłaty do kalanicy.Na pierwszym pietrze wykonałem skosy i sufit.Na sufitem znajduje się nieogrzewane pomieszczenie" graciarnia"Tymczasowo połozym płyty osb na podłodze nieogrzewanego poddasza.Przyszły temperatury ujemne i piętro dość szybko sie wychładza około 1,5 st.Sufit podwieszany jest okolo 3-5 cm pod krokwiami.Krokwie 18cm.Czy wystarczy iz rozdziągne sznurki miedzy krokwiami i ułoże tam wełnę np 15 cm i dokręce z powrotem płyty OSB?Oczywiscie w łazience której jeszcze nie zamknąłem folia paroizolacyjna.(nie zrobiłem jeszcze płytowania w łazience).Czy to wystarczy??dzieks Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.