jasiek71 24.01.2013 14:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2013 Co to jest ten wymiennik ZWU? Są tu na forum jakieś rysunki podglądowe jak ,to ustrojstwo jest zbudowane ? cofnij się trochę w tym temacie ... może załapiesz ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Poni 24.01.2013 14:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2013 Pomysł jak dla mnie super!Tylko GWC musi mieć dużą sprawność....Myślę że można by było rozdzielić wyciągi tyj. kuchnia, łazienka, garderoba - 1 wentylator, pokoje salon - 2 wentylator Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 24.01.2013 16:35 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2013 ,,Tylko GWC musi mieć dużą sprawność".Dla gruntu piaskowego wystarczy 40-50mb. ale wskazane jest doładowanie np.RSŚ. Takie doładowanie podniesie temp. o kilka stopni.Do tego 50% GWC poza fundamentem i drugie tyle pod posadzką.Rozdzielenie wyciągów ma sens,ponieważ możesz uruchamiać wentylację w części dziennej i nocnej w zależności od potrzeb. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Poni 24.01.2013 20:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2013 Niestety za późno tu trafiłem mam SSO chudziak zalany kanaliza pod chudziakiem rozprowadzona Ale myślałem o dwóch GWC rozmieszczonych po przeciwnych stronach działki żeby pracowały na przemian (niestety podnosi to koszt instalacji), tak się zastanawiam nad pełną rurą drenażową (cieńsze ścianki) mniejsza bezwładność i trochę zmniejsza koszt materiału. Z jakich rur masz instalację w środku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Poni 24.01.2013 20:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2013 Ten drugi GWC zrobiłbym w układzie Tichelmanna pod spód rozłożyłbym styropian zasypał piachem ok 30-40 cm położył rury przysypał też ok 30-40 cm piachu i położył styropian i reszta zasypana.Taki układ służy do kumulowania ciepła i na zimę miałbym świeże ciepłe powietrze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 24.01.2013 21:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2013 Ten drugi GWC zrobiłbym w układzie Tichelmanna pod spód rozłożyłbym styropian zasypał piachem ok 30-40 cm położył rury przysypał też ok 30-40 cm piachu i położył styropian i reszta zasypana.Taki układ służy do kumulowania ciepła i na zimę miałbym świeże ciepłe powietrze? to tak nie działa ... GWC pobiera energię z gruntu a ty chcesz go izolować ...??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Karlsen 24.01.2013 21:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2013 Ten drugi GWC zrobiłbym w układzie Tichelmanna pod spód rozłożyłbym styropian zasypał piachem ok 30-40 cm położył rury przysypał też ok 30-40 cm piachu i położył styropian i reszta zasypana.Taki układ służy do kumulowania ciepła i na zimę miałbym świeże ciepłe powietrze? Styro ewentualnie nad układ, ale jakie styro? Jaka głębokość? Zwykłe styro, które popije wody przy roztopach i później przestanie dobrze izolować? Mój układ Tichelmana (głębokość 1,3-1,6m z uwagi na wody gruntowe na 1,6m p.g.) o łącznej długości 51 m przy ciągłej pracy i przepływie 100m3/h utrzymuje +2,5*C przy -17 na zewnątrz. Nie widzę sensu rozbić dwóch układów. Ile zyskasz regenerując jeden przez 12h? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Poni 24.01.2013 21:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2013 A jak jest rozłożony pod chudziakiem to nie jest zaizolowany? Fundamenty na pewno ocieplone posadzka też więc sytuacja podobna do GWC pod chudziakiem? Na lato pomysł tragiczny bo szybko się nagrzeje ziemia i marne szanse na wystudzenie, ale w zimie jak się to wszystko nagrzeje to tak szybko nie odda ciepła więc wydaje mi się że mogło by to działać.Czekam na pomysły które obalą moją teorię... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 24.01.2013 21:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2013 Na lato pomysł tragiczny bo szybko się nagrzeje ziemia i marne szanse na wystudzenie, ale w zimie jak się to wszystko nagrzeje to tak szybko nie odda ciepła więc wydaje mi się że mogło by to działać. Czekam na pomysły które obalą moją teorię... a jak ma się zagrzać latem...? i jakim cudem ma to ciepło utrzymać do zimy ...? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Poni 24.01.2013 21:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2013 Można dać geowłókninę która będzie izolować od wilgoci styro.Ciekawe ile podniosła by się temperatura na wejściu w takiej sytuacji, myślę o hybrydzie bez reku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 24.01.2013 21:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2013 "więc wydaje mi się że ..."Znaczy - pewności nie masz!"Czekam na pomysły które obalą moją teorię... "Po co?Poczytaj wszystko od początku do końca i z detalami.http://forum.muratordom.pl/showthread.php?61589-GWC-100-sposob%C3%B3w-zmieszczenia-jamnika-pod-szaf%C4%85&highlight=sposob%C3%B3w Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 24.01.2013 21:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2013 Można dać geowłókninę która będzie izolować od wilgoci styro. Ciekawe ile podniosła by się temperatura na wejściu w takiej sytuacji, myślę o hybrydzie bez reku izoluje się od wierzchu tylko w sytuacji gdy nie możemy zakopać głęboko ... ale znacznie lepsze efekty daje głębsze posadowienie lub umieszczenie pod budynkiem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Poni 24.01.2013 21:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2013 słuszna uwaga...Zagrzać latem to można by było włączając ten obieg w upalne dni, ale nie wiem i raczej mało prawdopodobne żeby to utrzymalo się do zimy.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 24.01.2013 22:40 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2013 Cieplej pod budynkiem możesz mieć jak nie dasz izolacji pod posadzką,ale to nieekonomiczne.Można to podgrzewać kolektorem słonecznym,ale nie za mocno bo jak zacznie parować,to całą zgromadzoną energię diabli wezmą.Można okresowo podgrzewać rurę GWC i jej otoczenie przepuszczając powietrze przez RSŚ.Po zżucie większej ilości ścieków(kąpiel) powietrze odbiera ciepło ze ścieków i stopniowo wychładza się w GWC pod budynkiem,oddając część energii do piachu otaczającego rurę.Jak ścieki się wystarczająco wychłodzą,to powietrze zaczyna odbierać ciepło zgromadzone w piachu wokół rury.Temperatura w RSŚ waha się od 5-6oC do 32oC.natomiast temperatura powietrza jest względnie stała .Przy 10-cio stopniowych mrozach to 17,6.Zmiana o 0,1 oC wymaga kilku dni.Musisz pamiętać o skali .Podgrzałem słońcem kilkaset ton piachu.I musi nadal być tam cieplej jak poza budynkiem ,bo z samego RSŚ nie dostał bym 17,6oC.Ile tam jest temp.to nie wiem bo nie zamontowałem czujnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 24.01.2013 23:09 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2013 Sporą część tego ciepła generują mury połączone z ławami .Pytanie,czy gdybyś nie miał tam GWC to straty do gruntu były by mniejsze?Wydaje mi się,że GWC pod posadzką bez żadnego wspomagania generuje większe straty.GWC wychładza ten obszar powiększając różnicę temperatur między pospółką a murami i ławami .Tak naprawdę to grzejesz to powietrze ciepłem dostarczonym do domu a przekazywanym przez konstrukcję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fenix2 25.01.2013 05:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2013 Arczi ma z tego co wiem płytę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 25.01.2013 06:55 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2013 A jakie parametry z GWC wychodzą m3/temp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 25.01.2013 07:43 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2013 Jako że cudów w tym przynajmniej temacie nie ma,to można tą temperaturę jednak wytłumaczyć stratami do gruntu poprzez płytę.Co prawda są minimalne ,znacznie niższe od tradycyjnego fundamentu ,ale są.Podgrzanie zimnego suchego powietrza wymaga małej ilości energii ,stąd te minimalne straty wystarczają na utrzymanie 7,2oC.Potwierdzeniem tego powinien być wzrost temperatury >6,2 z GWC po ustąpieniu mrozów.Problem w zasadzie marginalny bo mówimy o ok.1kWh z pod płyty.Jak by nie patrzeć to GWC genialny i prosty i tani pomysł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Poni 25.01.2013 08:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2013 Też się zastanawiałem na taką "metodologią" funkcjonowania... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 25.01.2013 08:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2013 jest dokładnie tak jak piszesz Arturo ... obserwuję temperaturę posadzki w nieogrzewanym garażu (120m2 )na podwórku i ciężko jest zejść poniżej zera w podłodze pomimo że w budynku już dawno na minusie ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.