karolek75 12.09.2014 13:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Września 2014 Masz izolację nakrokwiową/podkrokwiową ? Bede mial ...yy ........ miedzykrokwiowa? Belki dwuteowe Kronopolu o h=40cm, w to wdmuchane 40cm celulozy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dzinks0 12.09.2014 15:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Września 2014 Nie. W garazu mam: 1. Studnie RSS ( betonowa) 2. Studnie szczelna dla drenazu opaskowego (karbowana). Mam gline, wiec chlonnej nie moglem zrobic [ATTACH=CONFIG]279451[/ATTACH] Z drenazu rurami PVC ew. woda splywa do studni 2. Studnia 1 jest odwodniona do 2. A z 2 pompka i do kanalizacji deszczowej. Dodatkowo, GWC ma najglebszy punkt pod domem, i ewentualne skropliny rowniez beda odprowadzane do 2. A rury z powietrzem ze strychu ida pod plyta garazu przez 2. Wiec jesli cos sie wykrapla - wszystko trafia do 2 Edit - piszac o odwadnianiu studni RSS mam na mysli ewentualna woda gruntowa ktora by sie tam pojawila. Nie zawartosc RSS. Ta oczywiscie trafi do kanalizacji jakoś nie kumam tego co napisałeś dlatego mały schemacik nabazgrałem. Popraw jak to wygląda jak możesz. z 1 chcesz ściągać do 2 to co sie tam wykropli, ale przecież tam jest woda szara. w rurze świeżego powietrza sie nic nie wykropli bo bedziesz dostaraczal zimnemu powietrzu ciepła. więc skąd? jak dla mnie to połączenie 1-2 nie jest konieczne, przecież tej wody strasznie dużo niebędzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 12.09.2014 16:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Września 2014 Bede mial ...yy ........ miedzykrokwiowa? Belki dwuteowe Kronopolu o h=40cm, w to wdmuchane 40cm celulozy. OK, też może być. A co to w ogóle za domek planujesz ? Piętrowy, parterowy ? A jak będziesz zapewniał CWU ? PS. Nie myślałeś, żeby wdrożyć jeszcze inny pomysł nydara - fundament grzewczy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karolek75 12.09.2014 16:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Września 2014 (edytowane) OK, też może być. A co to w ogóle za domek planujesz ? Piętrowy, parterowy ? A jak będziesz zapewniał CWU ? PS. Nie myślałeś, żeby wdrożyć jeszcze inny pomysł nydara - fundament grzewczy ? heheh, PF pod dom i garaz juz wylana. Ale za rada jednego kolegi z forum bardzo mocno rozwazalem hydroizolacje wymienionej pospolki pod plyta w celu realizacji "lepszego GMC" . Ale po rozwazeniu za/przeciw zrezygnowalem - za pozno sprawa sie pojawila, a robienie tego na ostatnio chwile mogloby przyniesc wiecej szkod niz pozytku. No i ograniczenia czasowe... ekipa juz dzialala a ja kilka tys km dalej Edit: Domek wzorujacy sie na Z162_L_GPt, z tym ze garaz oddylatowany. Co do ogrzewania i CWU - najprawdopodobniej PCi. Ostatecznej decyzji czy gruntowka czy powietrzna nie podjalem. I nie tylko finanse maja wplyw na moje decyzje. Edytowane 12 Września 2014 przez karolek75 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karolek75 12.09.2014 16:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Września 2014 jakoś nie kumam tego co napisałeś dlatego mały schemacik nabazgrałem. Popraw jak to wygląda jak możesz. z 1 chcesz ściągać do 2 to co sie tam wykropli, ale przecież tam jest woda szara. w rurze świeżego powietrza sie nic nie wykropli bo bedziesz dostaraczal zimnemu powietrzu ciepła. więc skąd? jak dla mnie to połączenie 1-2 nie jest konieczne, przecież tej wody strasznie dużo niebędzie [ATTACH=CONFIG]279467[/ATTACH] Studnia RSS jest tylko miejscem do ktorego wstawie docelowy RSS - taki jak na pierwszej stronie tego wątku. Rozwazalem opcje zrobienia RSS od razu z kręgów, ale uznalem ze izolacja tego od zewnatrz bylaby bardziej klopotliwa. Polaczenie 1 > 2 ma zapewnic ze izolacja wlasciwego RSS bedzie sucha a wiec skuteczna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 12.09.2014 16:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Września 2014 jakoś nie kumam tego co napisałeś dlatego mały schemacik nabazgrałem. Popraw jak to wygląda jak możesz. z 1 chcesz ściągać do 2 to co sie tam wykropli, ale przecież tam jest woda szara. w rurze świeżego powietrza sie nic nie wykropli bo bedziesz dostaraczal zimnemu powietrzu ciepła. więc skąd? jak dla mnie to połączenie 1-2 nie jest konieczne, przecież tej wody strasznie dużo niebędzie [ATTACH=CONFIG]279467[/ATTACH] Musiałbyś znać cały projekt i założenia do niego (warunki gruntowe i wodne), abyś mógł ocenić, czy jest to układ prawidłowy, czy nie. @karolek75 nie opisał całej instalacji, tylko jej część. Oprócz tego co napisał ma jeszcze rurowe GWC poza budynkiem, rurowe GWC pod budynkiem z bypassem na lato. Jest też układ, który zapewni uzupełnienie ciepła pod budynkiem latem (gruntowy magazyn ciepła) i to nawet zdublowany. Układ, który ma zaprojektowany i wykonany (na razie do stanu zerowego), zapewnia maksymalne bezpieczeństwo jeżeli chodzi o wodę gruntową. Co prawda na etapie budowy nawet w najgłębszych wykopach (ok. 3 m poniżej powierzchni terenu) pojawiły się tylko ślady wilgoci, ale zupełnie inaczej może to wyglądać po długotrwałych opadach lub wiosennych roztopach. Zgodnie z badaniami geotechnicznymi w takich warunkach wody gruntowej można się wtedy spodziewać na poziomie ok. 1,5 m poniżej poziomu terenu. Aby zabezpieczyć instalacje, izolację i podsypkę pod domem przed wilgocią, drenaż został wykonany na poziomie ok. 1,2 - 1,4 m poniżej poziomu terenu. Dolna część studni betonowej (ta zabezpieczona hydroizolacją), jest na poziomie ok. 1,8 m poniżej poziomu terenu i może znaleźć się okresowo poniżej zwierciadła wody gruntowej, podobnie jak większość GWC (to akurat jest korzystne, pod warunkiem, że zapewni się szczelność rur - jak to zostało wykonane pisał i pokazywał @karolek75 już wcześniej w innym wątku). Łatwiej było wykonać odwodnienie studni betonowej niż zapewnić 100% jej szczelność. Studnia odwodnieniowa jest szczelna i jest to najniższy punkt całej instalacji (ok. 1 m poniżej dna studni betonowej). Całość została zaprojektowana w wyniku ścisłej współpracy inwestora z projektantem. Projektant pełnił też nadzór autorski przy wykonaniu prawie całego stanu zerowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dzinks0 12.09.2014 17:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Września 2014 Studnia RSS jest tylko miejscem do ktorego wstawie docelowy RSS - taki jak na pierwszej stronie tego wątku. Rozwazalem opcje zrobienia RSS od razu z kręgów, ale uznalem ze izolacja tego od zewnatrz bylaby bardziej klopotliwa. Polaczenie 1 > 2 ma zapewnic ze izolacja wlasciwego RSS bedzie sucha a wiec skuteczna. [ATTACH=CONFIG]279490[/ATTACH] ok, teraz to wszystko jasne. Aż jestem ciekaw jak to ci wyjdzie. Co do tego pchania zużytego powietrza pod płyte, kupiłeś już jakiś wentylator? dajesz go na poddaszu czy w okolicach RSS ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karolek75 12.09.2014 17:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Września 2014 ok, teraz to wszystko jasne. Aż jestem ciekaw jak to ci wyjdzie. Co do tego pchania zużytego powietrza pod płyte, kupiłeś już jakiś wentylator? dajesz go na poddaszu czy w okolicach RSS ? To bedzie wentyl na poddaszu. Zakup w przyszlym roku. Jaki - pewnie TT160. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sailah 12.09.2014 23:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Września 2014 http://www.epa.gov/air/tribal/pdfs/PatHuelman.pdf tylko ppoint bez towarzyszacego zawsze komentarza, ale zawsze cos.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karolek75 13.09.2014 08:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Września 2014 Dolna część studni betonowej (ta zabezpieczona hydroizolacją), jest na poziomie ok. 1,8 m poniżej poziomu terenu i może znaleźć się okresowo poniżej zwierciadła wody gruntowej, podobnie jak większość GWC (to akurat jest korzystne, pod warunkiem, że zapewni się szczelność rur - jak to zostało wykonane pisał i pokazywał @karolek75 już wcześniej w innym wątku). A widac to tutaj: http://forum.muratordom.pl/showthread.php?61589-GWC-100-sposob%C3%B3w-zmieszczenia-jamnika-pod-szaf%C4%85&p=6593605&viewfull=1#post6593605 Jest też układ, który zapewni uzupełnienie ciepła pod budynkiem latem (gruntowy magazyn ciepła) i to nawet zdublowany. Pętla PEX mialy byc 30-40cm pod XPS plyty fundamentowej. Zostal polozone, zrobiona proba cisnieniowa i ... geotechnik od badania zageszczenia gruntu sie wwiercil Wiec rurka zostala naprawiona i zaizolowana, ale bezposrednio pod XPS poszla druga pętla. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 13.09.2014 09:30 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Września 2014 Stawiam piwo temu nieszczęśnikowi co przewiercił Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dzinks0 29.09.2014 17:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Września 2014 (edytowane) możecie podać mi kilka danych. zrobiłem sobie taki modelik powietrza wewnątrz domu, aby tą zobaczyć jak rozchodzi się strumień. dane przyjąłem tak żeby cokolwiek było, a teraz potrzebuje dokladne bo cos niewychodzi jak trzeba. potrzebuję -srednica lub wymiary tego wlotu powietrza do domu, predkosc strumienia powietrza, lub wydanosc wentylatora, cisnienie -srednica anemostatów w pokojach i ich wydajnosć lub predkośc powietrza, cisnienie Edytowane 29 Września 2014 przez dzinks0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dpo 02.10.2014 08:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Października 2014 Witam Od dluzszego czasu czytam i przekonalem sie do tej opcji wentylacji, ktora ma nydar. Dom bedzie pietrowy z nieuzytkowym poddaszem (bedzie tam garderoba wiec chyba moge to nazwac nieuzytkowe? calych dni nikt tam nie bedzie spedzal) o wymiarach 13*9 m. Zastanawiam sie tylko jak rozmiescic nawiewy, zeby jaknajwiecej pokryc powierzchni (nie wiem jak sie plozy to powietrze dokladnie).Wstepnie zrobilem 2 nawiewy (na niebiesko) i kilka wywiewow (takie okregi na planie). Z pewnoscia problemem bedzie otwarta klatka schodowa....... Mozecie zerknac i cos podpowiedziec ? Z parteru chce wywierac do garazu, a z pietra na poddasze. Bardzo bym chcial zeby to jakos dzialalo na grawitacji - i pewnie zastosuje rure 200mm zeby dalo rade. Trzeba chyba zastosowac 2 osobne, prawda? (bo inaczej mi wszystko wpadnie na parter jak pojdzie struga w jednej rurze rozgalezionej w domu). Wogole planuje dom, na ile to mozliwe, bezobslugowy - grzanie na prad poprzez "home made" bufor i wentylacja wyporowa (nic poza tym). Ocieplenie ze 30cm na scianach,40 na poddaszu, plyta pod domem, duze przeszklenia zacienione na lato, zero okien od polnocy i garaz "doklejony" do budynku (pewnie jakis dziennik zaloze jak mi sie nawarstwi pytan;). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CodeSnipper 06.10.2014 10:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Października 2014 Czy jest sens kupować kanały izolowane jeśli będą umieszczone w ciepłej części domu? Kanały z parteru chcę puścić przez sufit i po ścianie pod płytami KG na ocieplony strych. Z poddasza przez sufit i na ten sam strych. Przekroje kanałów wewnętrzne planuję na jakieś 63-70mm. Kolejne pytanie to: co dać na strychu? Jakąś skrzynkę zbiorczą i potem fi200 w kalenicę (po drodze wentylator)? Jestem zielony, czasu na czytanie niewiele a tu pasuje lecieć za chwilę z wykończeniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Myjk 06.10.2014 10:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Października 2014 IMO dobrze jest izolować ZAWSZE ze względu na różnice w wilgotności powietrza co MOŻE (choć nie musi) prowadzić do skraplania wody w/na kanałach/rurach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CodeSnipper 07.10.2014 20:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Października 2014 Masz rację. Doczytałem to gdzieś w sieci. A czy średnica wywiewów 63-75mm nie będzie za mała? Nawiew z GWC: fi200 - mam zamiar go rozbić na dwa strumienie po jednym na kondygnację. Nie wiem tylko czy z jednego 200 zrobić 2x200 czy 2x coś mniejszego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CodeSnipper 15.10.2014 13:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Października 2014 Żadnych podpowiedzi w kwestii średnic? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 15.10.2014 17:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Października 2014 Mam Pan nie najlepszy zamiar, więc co tu podpowiadać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CodeSnipper 15.10.2014 18:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Października 2014 Jestem dużym chłopcem, jakoś przeżyję jeśli nie będzie działać jak trzeba. I generalnie od Pana pomocy nie oczekuję w tej kwestii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karolek75 16.10.2014 10:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2014 (edytowane) Masz rację. Doczytałem to gdzieś w sieci. A czy średnica wywiewów 63-75mm nie będzie za mała? Nawiew z GWC: fi200 - mam zamiar go rozbić na dwa strumienie po jednym na kondygnację. Nie wiem tylko czy z jednego 200 zrobić 2x200 czy 2x coś mniejszego? 1. Ja daje wieksze - min 100 mm, przydlawic zawsze mozesz, poszerzyc bez powaznych prac nie za bardzo. 2. Z 200 zrobie 2x kanal plaski w sumie z 300-350, zobacze w praniu. 3. Roznice w wilgotnosci - z wczesniejszego posta - wystapia, ale najwyzej na poddaszu. W domu z obu stron kanalu masz to samo. A skoro na poddaszu ma isc w ociepleniu - wg mnie nie trzeba ocieplac tych kanalow. Edytowane 16 Października 2014 przez karolek75 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.