ipek33 16.11.2014 20:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Listopada 2014 Łatasz... Obawiam się, ze bez kroku wstecz mądrego kroku naprzód się nie zrobi. Kroku wstecz też, bo zbyt kosztowny... Pokochać to, co jest bo... najtaniej? Nie wiem co Ci doradzić... Adam M. To niestety może być prawidłowa odpowiedź Szkoda, że nie pomyślałem, zanim zacząłem wydawać pieniądze... Dzięki za Twój czas, Mistrzu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 16.11.2014 21:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Listopada 2014 (edytowane) Zostaje ratowanie tego, co się da.WSZYSTKIE zewnętrzne ściany otynkować tynkiem perlitowym?Od wewnątrz, oczywiście...To sposób na zmniejszenie zapotrzebowania na ciepło.Co z wentylacją? Adam M. Grawitacyjna to koszmar w mrozy...Latem nie istnieje...Mechaniczna to spora rujnacja tego, co jest...A.M. Edytowane 16 Listopada 2014 przez adam_mk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ipek33 16.11.2014 21:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Listopada 2014 Tynkowanie perlitem? Hm... w zasadzie ściany są jeszcze przed jakąkolwiek ingerencją. Myślałem nawet, żeby je "wygładzić", bo stary tynk nie jest idealnie równy. Jeśli koszt przedsięwzięcia nie jest astronomiczny, to jest to opcja do rozważenia. Jest jeszcze stosunkowo prosta rezerwa w podwieszeniu sufitów w salonie i na antresoli i to zamierzam zrobić jeszcze w tym roku ale również dlatego myślę intensywnie o wentylacji, bo "zamknę" kolejne sufity. Przepraszam autora wątku, że go rozmydlam ale przy okazji zadam jeszcze pytanie Mistrzowi - tak jak pisałem, strop nad piwnicą, to podłoga salonu i kuchni, ta została na nowo wylana na styropianie, podobnie strop garażu - jest podłogą dla jednego z pokoi na poziomie 2, również wylana na nowo na styropianie - gdyby jeszcze od spodu, tj. w piwnicy i garażu czyli generalnie pomieszczeniach nieogrzewanych dorzucić chociaż minimalną warstwę wełny/styropianu? Albo patrząc szerzej, a raczej głębiej - czy warto coś robić z podłogą*w garażu i piwnicy (brak izolacji)? Który wariant (docieplenie stropu lub posadzki) dałby lepszy efekt? A może oba? A wracając do wentylacji.... Póki co czekam, może ktoś jeszcze na coś wpadnie. Wiem Mistrzu, że nie jesteś co do zasady zwolennikiem WMG ale może to jest ostatnia deska ratunku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 16.11.2014 21:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Listopada 2014 W TAKIEJ bryle?TYLKO wentylacja mechaniczna.Zrównoważona!Łatwiej będzie i zadziała. Wyporowa ma wymagania tu trudne do spełnienia. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 16.11.2014 22:01 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Listopada 2014 Zostaje ratowanie tego, co się da. WSZYSTKIE zewnętrzne ściany otynkować tynkiem perlitowym? Od wewnątrz, oczywiście... To sposób na zmniejszenie zapotrzebowania na ciepło. Co z wentylacją? Adam M. Grawitacyjna to koszmar w mrozy... Latem nie istnieje... Mechaniczna to spora rujnacja tego, co jest... A.M. Jaka jest lambda tego tynku i jego grubość? Co to fizycznie da ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 16.11.2014 22:06 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Listopada 2014 W TAKIEJ bryle? TYLKO wentylacja mechaniczna. Zrównoważona! Łatwiej będzie i zadziała. Wyporowa ma wymagania tu trudne do spełnienia. Adam M. Potraktujmy WW jak grawitacyjną,bo jest nią w istocie. Problemem jest jedynie dostarczenie do domu takiej ilości jaka wyleci i zapewnienie świeżemu dostatecznej temp. To jest już inna sprawa. WW to też mechaniczna może być by była bardziej sterowalna. Na czym zatem polegają te wymagania trudne do spełnienia? Kratki wywiewne w pomieszczeniach i odpowiednio duży nawiew . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ipek33 17.11.2014 05:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Listopada 2014 Potraktujmy WW jak grawitacyjną,bo jest nią w istocie. Problemem jest jedynie dostarczenie do domu takiej ilości jaka wyleci i zapewnienie świeżemu dostatecznej temp. To jest już inna sprawa. WW to też mechaniczna może być by była bardziej sterowalna. Na czym zatem polegają te wymagania trudne do spełnienia? Kratki wywiewne w pomieszczeniach i odpowiednio duży nawiew . Dzięki za kolejny, cenny głos w dyskusji. Bardzo to miłe, że najważniejsze postaci w wątku zechciały pochylić się nad moimi problemami Za WW przemawiałaby prostota i jak sądzę, są pewne przesłanki, że dałoby się to zrobić. Pytanie czy zadziała? Widzę następujące problemy: 1) średnica kanału w kominie pomocniczym - czy pozwoli na przepływ odpowiedniej ilości powietrza? Tu postaram się to jakoś*policzyć, 2) wywiewanie - pokój sąsiadujący z łazienką 0 wywiew przez ścianę do łazienki a tu nie ma problemu z wentylacją; gorzej z nawiewem, bo do tego pokoju wchodzi się ze środkowego, czyli nawiew był”y realizowany przez szparę pod 2 drzwiami; pozostałe 2 pokoje, te z wejściami na antresolę - wywiewy można zrobić pod samym sufitem na antresolę - tak jak pisałem - tu jest najwyższy sufit i to, czego nie wyciągnie grawitacja z kuchni i łazienki zapewne gromadzi się pod sufitem antresoli, jest to rodzaj odwróconej wanny, bo z jednej strony ściany od pokoi, a z drugiej ścianka pomiędzy skrzydłami stropu+kolejna "belka" wzmacniająca strop. Tego powietrza, które się tu zgromadzi nie da się grawitacyjnie wymienić istniejącymi wywiewami, musiałaby posiadać swój otwór wywiewny. Tak to widzę. Dzięki raz jeszcze za uwagi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Xesxpox 22.02.2015 09:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2015 Z uwagi że będę kopiował trochę autora wątku to tu zapodaje pytanie- czy zaznaczony na czerwono nawiew z rury 200 umiejscowiłem w dobrym miejscu? Wywiewy w każdym pomieszczeniu tylko gdzie-w najdalej odsuniętych od nawieu narożnikach czy może jakaś inna lokalizacja? Rozgraniczałeś jakoś średnice wyciągów?-np w sypialni fi80 a w salonie fi 100? Parter ok100m2, góra może kiedyś ale zapas musi być więc jest tam 55m2 dodatkowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 22.02.2015 12:48 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2015 Nawiew moim zdaniem w dobrym miejscu. Dawałem anemostaty wyciągowe fi 125 w każdym pomieszczeniu . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Xesxpox 22.02.2015 13:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2015 a co zrobiłeś z powietrzem z okapu kuchennego? właśnie zastanawiam się czy nad okapem nie zrobić rury prosto do dachu a w dachu jakiś wyrzut nazewnątrz tylko jakoś musiałoby to być przymykane żeby cały czas ciągu nie było... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 22.02.2015 15:47 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2015 a co zrobiłeś z powietrzem z okapu kuchennego? właśnie zastanawiam się czy nad okapem nie zrobić rury prosto do dachu a w dachu jakiś wyrzut nazewnątrz tylko jakoś musiałoby to być przymykane żeby cały czas ciągu nie było... Okap o wydajności 300m3/h nie nadaje się dla domu z wentylacją mechaniczną . Możesz dać okap z obiegiem zamkniętym powietrza lub dać tylko anemostat wyciągowy w kuchni . Zrobiłem anemostat . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karolek75 26.02.2015 07:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lutego 2015 Możesz dać okap z obiegiem zamkniętym powietrza lub dać tylko anemostat wyciągowy w kuchni . Zrobiłem anemostat . Co ty chcesz zamykac ? Masz na mysli wywiew w funkcji pochalaniacza tylko zapewne. To do filtrowania zapachow, a kratka(anemostat) wyciagowa normalna. Zastanawiam sie jeszcz nad doposazeniem jej jednak extra w wentyl na "rybe", ale obawiam sie ze zona bedzie naduzywac Moje pytanie inne: w pomieszczeniu technicznym wchodza mi rury fi 200 i fi 160 jako zasilanie powietrzem (lato/zima). Musze to spiac i rozprowadzic na dwa nawiewy kanalami prowadzonymi w posadzce. Jakie proponujecie przekroje, kanaly, polaczenie tego w jakiejs skrzynce rozdzielaczowej ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Xesxpox 26.02.2015 08:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lutego 2015 (edytowane) Co do okapu to znalazłem wypowiedź adam_mk, gdzie pisze o zainstalowaniu standardowego okapu i wywaleniu wentylatora oraz wpięciu go bezpośrednio do WM dając po drodze filtr kanałowy. Przy gotowaniu w kuchni podkręcenie wentylatora WM powinno wystarczyć. Wydaje się to chyba sensowne tylko ja chyba jeszcze zainstalowałbym w kuchni jeden anemostat poza okapem. nydar zbiornik RSŚ zrobiłeś z blachy KO 2mm, ale napisz proszę ile dać odległość pomiędzy zbiornikiem gdzie będą ścieki a tym zewnętrznym gdzie powietrze GWC będzie chulać. Jaki duży masz zbiornik RSŚ- ile litrów? Ja z żoną wychodzi, że zużywam 160l wody dziennie-w tym wszystko pralka prysznic kibel...ale zbiornik RSŚ chyba z 80/120l by starczył?Pisałeś o tym, że masz GWC z rury 110 ale lepiej zrobić z 200 to będzie możliwa wentylacja grawitacyjna-tylko jak zacznie grawitacyjnie za mocno dmuchać to nie trzeba by tym jakoś sterować?Zrobiłeś bay-pass na lato przy RSŚ?-jak tak jak to wykonałeś? bo przecież latem nie ma potrzeby ciągnąć powietrza przez RSŚ.No i jeszcze jedno pytanie- wyrzucasz powietrze na poddasza ze wszystkich pomieszczeń a tam z każdego pomieszczenia wyciągnięta jest tylko krótka rura nad strop czy może masz wszystkie pomieszczenia spiętę w jedną zbiorczą rurę?p.s. pamiętasz o podesłaniu projektu? Edytowane 26 Lutego 2015 przez Xesxpox Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 27.02.2015 17:06 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lutego 2015 Ja mam tylko anemostat i trzeci rok użytkuję bez zauważalnego zabrudzenia ścian czy mebli.Zrobiłem z 2mm ale myślę,że 1,5mm też wystarczy . Walczak jest zwinięty z blachy 1000 x 2000 .Wysokość 1000mm i dwie dennice,powodują,że to jest bardzo sztywna konstrukcja. Dodatkowym usztywnieniem jest przestrzeń dla powietrza, z dwóch pierścieni w rozstawie 300mm.Zrób nawiew fi 160,to będzie wystarczające. Przestrzeń między blachą walczaka na ścieki a blachą przestrzeni powietrznej to 100mm.Bay-pasa nie robiłem . Latem ,RSŚ bierze udział w regeneracji gruntu pod domem .Wyrzucam zużyte powietrze na strych bezpośrednio.Pamiętam .W nadchodzącym tygodniu dostaniesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Xesxpox 02.03.2015 19:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Marca 2015 (edytowane) nydar rozumiem, że twój RSŚ wygląda mniej więcej tak: przy zwinięciu prostokątu 1x2m wychodzi, że Twój zbiornik ma około 320l? Czy jest wystarczający? Ile osób masz w domu? Ja zbiornik ścieków zrobie prawdopodobnie z 2mm a ten zewnętrzny z 1,5mm tylko jeszcze nie wiem jakiej wielkości. Z kwasiaka trochę będzie kosztował jak nieda się gdzieś tanio zrobić...sama blacha to z 1500zł. Do tego odejścia i dojścia i spawanie coś ponad 2tyś. Myślałem również nad zrobieniem wpólnej góry i dna dla dwóch walców-zawsze to trochę mniej materiału a efekt chyba ten sam? Edytowane 2 Marca 2015 przez Xesxpox Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 03.03.2015 19:55 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Marca 2015 P)ojemność 320 L a użytkowa ok. 290L, oznacza,że możesz przyjąć szarych ścieków w ilości 290Lx 30dni = 8700L/m-c. Tyle nie zużywa ciepłej wody rodzina 3-4 osobowa. Taką pojemnością przechwytujesz dobowy zrzut z nadmiarem.To nie jest tak jak narysowałeś. Powietrze przechodzi przez płaszcz wysokości 30cm ,posadowiony 10- 20cm od górnej dennicy.Podwójny płaszcz na całej wysokości jest zbędny. Jeszcze dwa dni i nie muszę ci nic wysyłać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Xesxpox 05.03.2015 08:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2015 wysyłaj wysyła, bo od piątku zaczynam urlop i chciałbym coś zacząć robić 1) to w górnej części masz tylko rurę wpadającą ze ściekami przechodzącą przez 30 cm walczaka z powietrzem i dopiero po 30 cm zaczyna się zbiornik? 2) czy zbiornik w górnej części jest zwężony i wokół niego przepływa powietrze? czy jeszcze inaczej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 05.03.2015 13:49 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2015 Drugi obrazek jest bliższy prawdzie,tylko ,że płaszcz zaczyna się 10cm poniżej górnej dennicy.Przyjrzyj się spawom na zdjęciu umieszczonym w pierwszych postach. Ze zdjęcia wynika również układ hydrauliczny .Rura spustowa w dolnej dennicy koniecznie centralnie. Podaj tel. na priva.W sobotę będę wracał z Warszawy to po drodze do Włocławka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zibuch 10.03.2015 11:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Marca 2015 też myślałem o RRŚ z nierdzewki ale cena mnie rozwaliła. w zaprzyjaźnionej firmie zaśpiewali mi ponad 3tyś. teraz dopiero zauważyłem, że Nydar masz powierzchnię wymiany tylko w górnej części co mnie upewnia, że zbiornik z tworzywa też się sprawdzi jeśli chodzi o wymianę ciepła (porównanie dałem w temacie o wychładzaniu bufora). pomyślałem o takiej studnihttp://allegro.pl/studzienka-przelotowa-400-160-kanalizacyjna-kpl-i4999989793.htmltylko dennica na dole i górze. rura pionowa 150cm i mamy 180L pojemności. zapewnili mnie, że to będzie szczelne. w końcu w domu wszystkie rury kanalizacyjne w ścianach też się tak łączy. oczywiście trzeba dodać płaszcz w którym będzie przepływać powietrze ale tu to już chyba nie będzie problem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 10.03.2015 19:01 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Marca 2015 też myślałem o RRŚ z nierdzewki ale cena mnie rozwaliła. w zaprzyjaźnionej firmie zaśpiewali mi ponad 3tyś. teraz dopiero zauważyłem, że Nydar masz powierzchnię wymiany tylko w górnej części co mnie upewnia, że zbiornik z tworzywa też się sprawdzi jeśli chodzi o wymianę ciepła (porównanie dałem w temacie o wychładzaniu bufora). pomyślałem o takiej studni http://allegro.pl/studzienka-przelotowa-400-160-kanalizacyjna-kpl-i4999989793.html tylko dennica na dole i górze. rura pionowa 150cm i mamy 180L pojemności. zapewnili mnie, że to będzie szczelne. w końcu w domu wszystkie rury kanalizacyjne w ścianach też się tak łączy. oczywiście trzeba dodać płaszcz w którym będzie przepływać powietrze ale tu to już chyba nie będzie problem To nie jest twoja zaprzyjaźniona firma:) . Cały zbiornik waży ok. 50kg a kg. kosztuje ok. 10PLN. Z tworzywa też da radę . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.