jasiek71 15.01.2013 21:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2013 Wróć błąd. http://www.sklep.avt.pl ło to to ... http://sklep.avt.pl/p/pl/490026/dmuchawa+5215bld12mb+12v+52x52x15mm+kulkowa.html a nie będzie słychać jak by muchy latały pod sufitem ...? a jak tym sterować...? a miało być samo hulające ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 15.01.2013 21:47 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2013 Właśnie o to chodzi,że jak więcej chucham w jednym to w najdalszych jakby mniej przechodziło przez anemostat.Zresztą może za bardzo kombinuję.Pytam tylko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 15.01.2013 21:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2013 Właśnie o to chodzi,że jak więcej chucham w jednym to w najdalszych jakby mniej przechodziło przez anemostat.Zresztą może za bardzo kombinuję. Pytam tylko. no to chyba dobrze ...? takie coś zauważyłem u siebie, jak więcej siedzimy w domu i coś się gotuje (przeważnie sobota, niedziela) to wzrasta mi podciśnienie na dole i bardziej wieje z wentylacji... znaczy że poddasze chce latać ... odnoszę takie wrażenie że samo się reguluje zależnie od tego czy bardziej siedzimy w domu czy nie ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 15.01.2013 22:03 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2013 Czyli co? Dmuchawce mówimy stanowcze nie.Trzeba się skupić na dostosowaniu anemostatów do takich małych przepływów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 15.01.2013 22:04 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2013 Masz już przerobione? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gentoonx 15.01.2013 22:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2013 W/g mnie to dobrze chyba. Jakby samoregulacja. W sumie gdzie nikogo nie ma to można mniej wentylować, a tam gdzie przebywasz to akurat większa wymiana będzie chyba raczej na plus, a nie na minus. Takie moje zdanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 16.01.2013 09:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2013 Masz już przerobione? e tam... mam jakąś nie moc ... trzeba w dwóch pomieszczeniach sufity częściowo rozbierać..., zima ... doszło jeszcze kilka obserwacji i jest pewna zmiana w koncepcji więc może dobrze że jeszcze się nie czepiłem... na razie w prowizorce jedną częścią domu wlata a drugą wylata ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 16.01.2013 17:42 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2013 A co takiego zaobserwowałeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
miloszenko 16.01.2013 21:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2013 Nydar, na schemacie z 1 postu masz skierowe 25 stopni pod fundament, czy to oznacza czerpnie spod polaci ? W opisie nic o niej nie wspominasz. Jesli nie to czy rozwazasz taka opcje ? Jasiek, Nydar, da sie jakos oszacowac zysk z takiej czerpni dla okresu grzewczego, powiedzmy od pazdziernika do marca ? Planuje zrobic GMC i doladowywac to spod polaci wsposob kontrolowany, jesli na jesien naladowac go do 25-27 stopni, to czy da sie utrzymac 20 stopni tym co slonce da pozniej ? Mysle, czy by robic solara powietrznego, tutaj tez zysk niewiadomy w skali calego sezonu Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 16.01.2013 21:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2013 Mysle, czy by robic solara powietrznego, tutaj tez zysk niewiadomy w skali calego sezonu Pozdrawiam zależy co masz na myśli mówiąc "robić"... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 16.01.2013 21:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2013 A co takiego zaobserwowałeś? drobiazgi związane z przepływem powietrza w domu (te podciśnienia, nadciśnienia itp. ) a także konstrukcja i wykorzystanie kolektora ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 16.01.2013 21:47 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2013 Nydar, na schemacie z 1 postu masz skierowe 25 stopni pod fundament, czy to oznacza czerpnie spod polaci ? W opisie nic o niej nie wspominasz. Jesli nie to czy rozwazasz taka opcje ? Jasiek, Nydar, da sie jakos oszacowac zysk z takiej czerpni dla okresu grzewczego, powiedzmy od pazdziernika do marca ? Planuje zrobic GMC i doladowywac to spod polaci wsposob kontrolowany, jesli na jesien naladowac go do 25-27 stopni, to czy da sie utrzymac 20 stopni tym co slonce da pozniej ? Mysle, czy by robic solara powietrznego, tutaj tez zysk niewiadomy w skali calego sezonu Pozdrawiam Nie mam czerpni pod dachem tylko nad gruntem ,jakieś 50cm.Nie wiem ile daje energii kolektor powietrzny,ale wodny z e 180 mb.rurki pex fi 18,ok.2000kWh/rok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kudlatyy 17.01.2013 21:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2013 Co do w/w dmuchawek. Obracają się prędkością 3900 rpm. Na 100% będzie je słychać. Najprawdopodobniej nie będzie to subtelne brzęczenie. Sam mam w wentylacji grawitacyjnej wspomaganie wentylatorkiem o wymiarach 140 x 140, który wg producenta ma 9,5 dB. Spokojnie go słyszę z odległości 6-8 metrów. Dopiero jak zwolni się go o połowę to staje się bezszelestny, ale wtedy wydajność spada liniowo o połowę, a w praktyce to chyba nawet do kwadratu. Dodam tylko, że usłyszenie czegoś o hałasie 20dB wymaga wstrzymywania oddechu, bo strasznie powietrze szumi w uszach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Indiana_ 17.01.2013 23:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2013 Małe wentylatorki z dużymi obrotami zdecydowanie nie nadają się do montażu w anemostatach ze względu na hałas - jak już ktoś pisał. A co do gruntowego GMC, to zdecydowanie odpada - pod ziemię pod dom można wtłoczyć i roczną produkcję ciepła z elektrowni, ale odzyskać zimą można niewiele więcej niż to, co z nieogrzanej ziemi. Ciepło pod ziemią szybko się rozprasza, nie ma sensu tego magazynować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
miloszenko 18.01.2013 06:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2013 A co do gruntowego GMC, to zdecydowanie odpada - pod ziemię pod dom można wtłoczyć i roczną produkcję ciepła z elektrowni, ale odzyskać zimą można niewiele więcej niż to, co z nieogrzanej ziemi. Ciepło pod ziemią szybko się rozprasza, nie ma sensu tego magazynować. Nie wiem czy ten GMC taki slaby, bede sobie to skrupulatnie liczyl, ale: GMC wykonany miedzy lawami z thermomuru, od spodu na poziomie stopy fundamentowej mozna nieco zaizolowac zeby spowolnic straty do gruntu. do GMC wrzucamy energie na kilka sposobow: czerpnia spod dachu, powietrzny solar, odzysk z szarej wody (to juz nie koniecznie mi sie chce ) i do tego dochodza ciagle straty do gruntu. Nawet przy slonecznej pogodzie co 2,3 dni spokojnie w marcu pod podloga powinno sie dac utrzymac 18-20 stopni, zakladajac ze we wrzesniu bylo tam 24-25. Przyklad Nydara znakomicie pokazuje, iz ma to sens, nawiew zima 18 stopni to jest wypas robiacy pasywniaka z byle 5-6 litrowca (dom Nydara jest i tak prawie pasywny, ale teraz z ta hybryda to ma zuzycie 1/3 pasywniaka ). Co do wentylatorow jeden z uzytkownikow forum ma WM bez reku na wentylach: TT 150 i bardzo sobie chwali. Pytanie jak glosny bedzie taki wentyl skrecony sterownikiem tyrystorowym na minimum. No i coraz czesciej zauwazami, ze to co ustawimy na reku to jednak nie jest calkowita wymiana powietrza jaka w domu zachodzi. Nieszczelnosci odgrywaja znacznie wieksza role niz reku ustawiony na min. Pozdrawiam i licze na pomoc przy obliczeniach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Indiana_ 18.01.2013 10:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2013 Na innym forum jest opisany przykład wykonania baterii kolektorów zasilających właśnie GMC pod domem, oizolowany itp. W miesiącach letnich nagrzewa się do 20 kilku stopni, a zimą miał służyć jako DZ dla pompy ciepła. Ale nie sprawdza się, całe ciepło ucieka w ziemię, tylko przez kilka tygodni utrzymuje się podwyższona temperatura a potem spada. WM bez reku też działa, choć jeśli komuś pasuje wymiana na maxa 70m3/h, to rzeczywiście nie trzeba reku. Dom musi być szczelny, aby zainstalować rekuperator. Przykład najlepszy: Wczoraj wieczorem wracając z pomiarów odwiedziłem jednego z klientów gdzie zamontowałem instalację WM, aby omówić kwestię zakupu rekuperatora. Wchodzę do domu, tam dwójka dorosłych, dwoje dzieci, w domu sucho, świeżo, nie czuć zapachów, na szybach nawet w duże mrozy nie skrapla się wilgoć, słowem wentylacja działa idealnie Po bliższym obadaniu tematu okazało się, że mają dość nieszczelne, choć nowe okna. A ponieważ do czasu montażu reku zostawiliśmy otwory WG w łazienkach i w kuchni, w tym domu NIE MA NAJMNIEJSZEGO SENSU MONTOWAĆ REKUPERATORA. Ponieważ sama infiltracja jest na poziomie spokojnie wystarczającym dla zapewnienia prawidłowej wentylacji. Co więcej, rekuperator w tym układzie tylko zwiększy straty ciepła, ponieważ to co teraz infiltruje przez nieszczelności i tak będzie dalej płynąć, a dojdzie dodatkowe 200 m3/h.... Ustaliliśmy montaż najtańszej Luny na wiosnę/lato, i to jeszcze gdyby okazało się, że latem infiltracja siada. Lepszy reku nie ma tu żadnego sensu.... Natomiast u kuzyna tego klienta, który równolegle obok wybudował dom z WG, będziemy robić w nowym domu całą wentylację, bo ma trak szczelny dom, że po kilku miesiącach mieszkania dorobił się już grzyba, woda leje się po oknach, a w domu duszno i trzeba wietrzyć..... Tutaj musi być dobrej klasy rekuperator ze sprawnym wymiennikiem, ponieważ infiltracja jest minimalna i praktycznie nie wpływa na wentylację w budynku. Całe powietrze musi płynąć przez reku, żaden tam wentylator wyciągowy, bo wymagany strumień rzędu 150m3/h już bardzo mocno wychładza dom. W pierwszym przypadku - dom nieszczelny - można pokusić się o montaż samego wentylatora wyciągowego wspomagającego wentylację latem (tylko skoro jest już instalacja nawiewna i wywiewna to lepiej dopłacić 500zł do Luny i mieć nawiew i wywiew), ale w drugim - dom szczelny - musi być rekuperator. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
miloszenko 18.01.2013 10:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2013 Na innym forum jest opisany przykład wykonania baterii kolektorów zasilających właśnie GMC pod domem, oizolowany itp. W miesiącach letnich nagrzewa się do 20 kilku stopni, a zimą miał służyć jako DZ dla pompy ciepła. Ale nie sprawdza się, całe ciepło ucieka w ziemię, tylko przez kilka tygodni utrzymuje się podwyższona temperatura a potem spada. WM bez reku też działa, choć jeśli komuś pasuje wymiana na maxa 70m3/h, to rzeczywiście nie trzeba reku. Dom musi być szczelny, aby zainstalować rekuperator. Skoro kilka tygodni sie utrzymuje, a potem spada ale przeciez nie od razu do temp. gruntu to oznacza, ze znaczna czesc okresu grzewczego mamy wtedy podlogowke za darmo. Opoznienie rozpoczecia okresu grzewczego w bardzo dobrze zaizolowanym domu powoduje juz znaczne oszczednosci, a pozniej, nawet jak grunt bedzie mial te 15 stopni to dogrzewamy od 15 to zadanej temp, a zawsze przeciez jak wyjdzie slonce to akumulator doladujemy. Jakby ktos sie pokusil o obliczenia ile energi przy danym przeplwie mozna zakumulowac 100 m3 srednio mokrego piachu to bylbym wdzieczny Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gentoonx 18.01.2013 11:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2013 miloszenko nie badź leń policzyc dasz radę sam. weź pojemność cieplną ttego piachu, powietrza, założ do ilu to powietrze schłodzisz, przelicz, doj na wynik sprawnośc powiedzmy 75% i na oko masz. Co do wcześniejszego postu o magazynowaniu na kilka tygodni, to prawda, ale wszystko zależy od warunków gruntowych. W suchym magazynujemy mniej, ale wolniej się rozchodzi, w mokrym wszystko na odwrót, a okresowy wysoki poziom wód gruntowych wszystko niszczy, płynąca w warstwie podskórnej jeszcze gorzej. ITD. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 18.01.2013 17:42 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2013 Nie zgodzę się z tezą,ze GMC się nie opłaca.Mam układ 20mb GWC,RSŚ,20mb.GMC.Na dzień dzisiejszy nawiewa 17,6oC.A mrozy na Kujawach od kilku dni do -10oC w nocy a w dzień -5oC i niżej. Układ geolgiczny jest taki: piasek-pospółka ok.200cm,dalej piaszczysta glinka,ale przepuszczalna.Ważną sprawą są gabaryty.Mam po fundamentach 140m2.Ciepło rozchodzi się również w dół.Trudno oszacować ile tego ciepła jest i jaka temp.w poszczególnych pkt.(nie montowałem czujników.Jedynie co wiem na pewno to to ,że na 18stycznia nadal wlatuje +17,6 w ilości 70m3/h,non stop 24h/dobę.W sezonie grzewczym powietrze zabiera z tego układu(średnia sezonowa) ok.10kWh. Daje to w sezonie ok.2000kWh.Część pokrywa GWC,część RSŚ,część GMC.Jedyna bliska pewności wielkość to 800-1000kWh z RSŚ.Ile z pozostałych to niewiadoma.Ale działa.Co do szczelności domu.Myślę ,że można go teoretycznie obliczyć na podstawie stężenia CO2.Określona wymianie i określona ilość osób generuje określoną ilość CO2 i jego stężenie.Dom szczelny to dom ,gdzie obliczenia teoretyczne pokrywają się z rzeczywistością. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Indiana_ 18.01.2013 17:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2013 Zależy jak liczyć opłacalność; ja mam od kilku lat Lunę bez żadnych wynalazków za 1000zł i tez nawiewa mi teraz 17'C, tylko że średnio mam aż 150 m3/h, a nie 70... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.