Kamil_Idaredy 15.11.2012 20:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Listopada 2012 (edytowane) Hej,utwierdźcie mnie w przekonaniu że dobrze planuje. Chce dom z Porothermu ocieplić 30 cm styro. Obecnie ocieplam u Teściowej i komentarze jakie słucham w składach budowlanych i od 'majstrów', że max grubość dla ceramiki to ok 18-20 cm. nikt nie jest w stanie z tych osób logicznie tego zargumentować - jednak są to osoby które zajmują sie tylko ociepleniem i to od kilkunastu lat - może coś w tym jest ? I drugie pytanie ktore przyszlo mi do glowy - czy to że budowałbym np z Ytonga coś zmienia w mozliwości stosowania jakiejś grubości styro ? Aha, w domu ma być went mechaniczna. Edytowane 15 Listopada 2012 przez Kamil_Idaredy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pzw 15.11.2012 21:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Listopada 2012 Porotherm sam z siebie jest dość izolacyjny jak na pustaka.Ma cienkie ścianki i trudno zakotwiczyć w nim kołek do mocowania styro, trzeba, aby przeszedł przez kilka warstw pustaka.Czy są na rynku kołki o długości ok 40 i więcej cm ? A zakotwiczyć trzeba, bo tak gruba warstwa lekkiego ocieplenia będzie narażona na działanie mocnych wiatrów, szczególnie na narożnikach.Kwestia estetyczna..........30 cm grubości da nam głęboką wnękę przy osadzaniu okien. Jak je osadzić, aby było estetycznie ? Można w ociepleniu, ale wówczas od środka powstanie duża wnęka. Jak zlicujesz ze ścianą, to po obu stronach będzie dość głęboko.Generalnie to temat ocieplania ścian jest demonizowany, podczas gdy jest tylko częścią składową całości ocieplenia i to wcale nie najważniejszą,Jak masz ochotę to podaj jaki Porotherm masz w ścianach, to Ci wyliczę kilka wartości dla różnych grubości ocieplenia, ale to nie teraz, tylko jutro w domu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mar1982kaz 15.11.2012 21:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Listopada 2012 (edytowane) Ja nie kołkowałem i wiele osób na tym forum też i wszystko się trzyma, a okna można zawsze osadzić w warstwie ocieplenia, będzie trochę szerszy parapet wewnętrzny co generuje raczek korzyści np więcej miejsca na kwiaty. Edytowane 15 Listopada 2012 przez mar1982kaz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kamil_Idaredy 16.11.2012 06:46 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Listopada 2012 cześć,OZC mam zrobione. planuje grzać PPC, stąd mocna izolacja. w OZC założyliśmy właśnie m.in. taką grubość na ścianach, co nie oznacza ze nie zadbam o okna i ocieplenie dachu. PZW sciany to porotherm 25 P+W a co do mocowania - podobno nieźle spisuje sie pianka. poza tym scian nie będę miał za wysokich - więc liczę na to że obejdzie sie bez kołkowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
owp 16.11.2012 07:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Listopada 2012 Może coś w tym jest, co mówią o 20cm - nawet kalkulator termoorganiki pozwala obliczyć u dla max 20cm styro. Swoją drogą, przy najlepszym styro 20cm ściana wychodzi u=0,1369. Co do logicznych argumentów - policz sobie, kiedy ci się zwróci te dodatkowe 10cm. Zupełnie pobieżne obliczenia prostymi kalkulatorami pokazują, że np u mnie przy ilości 200m2 ścian zejście do u=0,1 daje oszczędnośći ok 120zł/rok. Zakładając, że tani styro 0,031 kosztuje 162zł (z vat 8%) daje to dodatkowe koszty 3240zł, jeśli uwzględnimy montaż okien w styro, koszt wzrośnie do 4500zł(?), co daje zwrot w ciągu 37,5 lat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafaldo 16.11.2012 07:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Listopada 2012 Przy różnicy 20 a 30 cm styropianu na porotermie mamy różnice w U jakieś 0,03877 dla domu tak ocieplonego sezon grzewczy to jakieś 4-5 miesięcy w III (jakieś 2500 stopni dni) strefie co daje nam oszczędność 2,32kWh/sezon/m2 przez dodanie dodatkowych 10 cm styropianu 0,032 koszt tego styropianu to jakieś 18 zł na ten moment koszt 2,32kWh to jakieś 60gr (dla gazu) czyli zwrot po 30 latach aczkolwiek jak ktoś ma priorytet domu pasywnego to wtedy opłacalność nie jest ważna. Z moich obliczeń wynika że optymalny (ze względu na opłacalność biorąc pod uwagę 5% wzroście cen energii rocznie) jest współczynnik dla ściany około 0,1 czyli około 25cm styropianu na ścianie 24cm. A jak spojrzymy na wykres ceny ocieplenia do zwrotu kosztów na dzień dzisiejszy to 10cm jest najbardziej opłacalne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pawelpiwowarczyk 16.11.2012 14:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Listopada 2012 Facet pyta czy można zastosować tak gruby styropian, a wy odpisujecie mu, że nie warto. Czy tylko ja widzę ewidentną niezgodność odpowiedzi z pytaniem? Dajcie mu założyć tak gruby styropian, jaki chce (abstrahując od sensowności ekonomicznej tego rozwiązania, choć jeśli, na przykład, użytkownik nie posiada dostępu do gazu i wszystko napędza prądem, a do tego ma fanaberię użytkować OZE, to może to mieć sens). Moim zdaniem, nie ma przeciwwskazań technicznych, przed montażem tak grubego styropianu. Nośność ściany na pewno nie jest przeszkodą. Ja, gdybym użył tak grubego styropianu, z pewnością wszystkie płyty narożnikowe i dookienne, bym kołkował, oczywiście kołkami wpuszczonymi w styropian. Link do zdjęć (trzy pierwsze zdjęcia) (inaczej nie mogę, ponieważ mi intranet blokuje strony). I poważnie zastanawiał bym się, czy nie kołkować wszystkich płyt.Dzięki wpuszczonym w styropian kołkom, będziesz mógł zastosować krótsze kołki (na przykład wpuścisz kołki na 10cm i zastosujesz takie do styropianu o grubości 20cm) i przestaniesz się martwić o (ewentualne) mostki termiczne.Problem bym widział raczej we wytrzymałości samego styropianu i w uszczelnieniu łączeń płyt. Piszę to jako inwestor, który zdecydował się na 25cm styropianu, ale który będzie ocieplał dom dopiero w przyszłym roku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
owp 16.11.2012 16:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Listopada 2012 A może warto wtedy dać 2 warstwy - 20cm kołkowane plus 10 na klej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pzw 16.11.2012 17:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Listopada 2012 cześć, OZC mam zrobione. planuje grzać PPC, stąd mocna izolacja. w OZC założyliśmy właśnie m.in. taką grubość na ścianach, co nie oznacza ze nie zadbam o okna i ocieplenie dachu. PZW sciany to porotherm 25 P+W . OZC masz zrobione, ale skoro obiecałem, to zapodaje 3 obrazki ze zmniejszającą się warstwą styropianu co 5 cm. Styropian jest zwykły - λ = 0,04 W(m/k) - ułożony szczelnie. Przy najcieńszym styro - 20 cm - U wynosi 0,174 W(m2*K), co dla normowych temperatur i powiedzmy - 250 m2 ściany, daje nam 0,174 x 40 x 250 = 1740 W strat przez ściany. Dla najgrubszego styro - 30 cm - U wynosi 0,121 x 40 x 250 = 1210 W strat. Różnica wynosi 530 W (watów) dla całego domu . W % sporo, ale bezwzględny poziom strat jest w obu przypadkach znikomy. A należy pamiętać, że jest to różnica dla temperatur katalogowych, czyli +20.0 w środku i - 20.0 na zewnątrz. Statystycznie biorąc tak duże mrozy stanowią mniejszą część sezonu grzewczego, zatem w pozostałym okresie straty będą mniejsze i dużo mniejsze - zależnie od temperatury. Oczywiście w przypadku utrzymywania w środku temperatur wyższych niż +20.0 st. rachunek nieco się zmienia w drugą stronę. Dlatego ja osobiście uważam, że śmiało można wziąć pod uwagę względy estetyczne i inne, bo straty tak czy siak są przez ściany zewnętrzne znikome. Ty rzecz jasna możesz przemnożyć te dane przez włąsciwą liczbę m2 ścian i wyniki będą dość miarodajne dla Ciebie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kamil_Idaredy 16.11.2012 19:51 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Listopada 2012 dzieki za info. Pawel - powiedz jak technicznie zrobic to otwory pod kolki w polowie grubosci styro ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aadamuss24 16.11.2012 20:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Listopada 2012 Można bez problemu kupić kołki dowolnej długości z tworzywa z trzpieniem z jakiegoś włókna. Gruba ściana będzie wyglądała bunkrowato, im mniejszy otwór w murze tym bardziej bunkier Dwie warstwy styro to raczej tylko dodatkowa praca i moim zdaniem nie warto. pozdr adam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Yaa 17.11.2012 05:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Listopada 2012 to zapodaje 3 obrazki ze zmniejszającą się warstwą styropianu co 5 cm. Styropian jest zwykły - λ = 0,04 W(m/k) - ułożony szczelnie. . A możesz coś takiego policzyć dla silki 24 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pawelpiwowarczyk 17.11.2012 07:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Listopada 2012 (edytowane) Podawanie współczynnika U dla ścian zewnętrznych to doskonały sposób na polepszenie samopoczucia, ale (moim zdaniem) bardziej wprowadza w błąd, niż cokolwiek wyjaśnia. Na szybko, wprowadziłem dane do OZC i oto wyniki: Grubość.styropianu.[cm]........15.....20.....25.....30 U.ściany.zewnętrznej.[W/m2*K]..0,240..0,185..0,150..0,126 Roczne.zapotrzebowanie.........8500...7770...7320...7020na.ciepło.[kWh] Projektowane.obciążenie........4760...4400...4170...4015cieplne.[W] Jest to model uproszczony, założyłem m.in. tylko dwa pomieszczenia (parter i piętro), ale opiera się na rzeczywistych danych. Celowo nie podaję innych parametrów (powierzchnia, kubatura, materiał ścian, ocieplenie podłogi, dachu, U okna, współczynnik styropianu). W każdym razie, wszystkie pozostałe parametry były niezmienne, zmieniała się tylko grubość warstwy styropianu na ścianach zewnętrznych. Edytowane 17 Listopada 2012 przez pawelpiwowarczyk Teraz będzie może czytelniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kamil_Idaredy 17.11.2012 08:32 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Listopada 2012 ja widzę na odwrót, chłop się pyta czy warto dać 30cm bo wszyscy mają max 20cm jednak pytałem czy nie ma jakiś przeciwwskazań fizyczno-chemiczno-innych... do tego zeby sciany ocieplić jednak warstwa 30cm... reasumując z tego co wyczytałem - nie ma. i nie ma tez znaczenia czy buduje z porothermu czy z ytonga. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
william.bonawentura 17.11.2012 09:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Listopada 2012 jednak pytałem czy nie ma jakiś przeciwwskazań fizyczno-chemiczno-innych... do tego zeby sciany ocieplić jednak warstwa 30cm... reasumując z tego co wyczytałem - nie ma. i nie ma tez znaczenia czy buduje z porothermu czy z ytonga. Ograniczenie jest "od dołu". Tzn. nie można ocieplać zbyt mała grubością styropianu bo wystąpi wykroplenie pary wodnej w murze. Poszukaj w internecie hasła "kalkulator cieplno wilgotnościowy ściany" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pzw 18.11.2012 14:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Listopada 2012 A możesz coś takiego policzyć dla silki 24 ? Nie ma problemu, ale będzie to dopiero dzisiaj po 23 . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pzw 19.11.2012 09:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Listopada 2012 Trochę się zeszło...........sorry Wykresy są dla silki drążonej. Izolacja co 5cm w górę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.