yahu83 18.11.2012 21:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Listopada 2012 Witam, Pisze tutaj bo sprawa jest co najmniej denerwująca i nie mam za bardzo pomysłu co zrobić. Posiadam piec na ekogroszek z podajnikiem moc 38kw (taki polecił producent po oględzinach domu). Dom piętrowy powierzchnia ogrzewana ok 170m2, kubatura ok 480m3 (powierzchnia całkowita jest dużo większa ale chyba nie liczy się nieogrzewanej piwnicy czy poddasza?) Ostatniej wiosny był robiony generalny remont dachu. Zostały wymienione wszystkie okna na piętrze, na dachu wymienione pokrycie na nowe dachówki + wełna 20cm na całe piętro i ostatnią kondygnację (między mieszkanie na piętrze a poddasze nieużytkowe). Przed remontem nie było wogóle ocieplenie i okna w bardzo złym stanie. Można więc uznać że połowa domu (powierzchni grzewczej znacznie zwiększyła swoje parametry izolacyjne. Instalacja CO została w ok 70% wymieniona ze starych grubych rur metalowych albo żeliwnych (ciężko mi to poznać) i grzejników stalowych żeberkowych na nowe rurki miedziane + grzejniki płytowe, ilość wody w instalacji dość mocno zmalała. Piec dalej zużywa bardzo duże wg mnie ilości ekogroszku. Przy obcnych temperaturach tj ok 7 stopni w dzień i przymrozkach w nocy piec zużywa jakieś 40kg groszku na dobę. Najlepsze jest to że zawór 3-drożny ustawiony jest na ok 30% grzejniki są letnie co w ocieplonej części domu starcza na utrzymywanie temperatury ok 21-22 stopni (przed ociepleniem i wymianą okien było ok 18 stopni przy takim grzaniu). Na parterze trochę zimniej ale nie ma tragedii. Ustawienia kotła zmieniałem na różne sposoby, przeważnie zostaje mniej lub więcej spieków. Piec pomimo tak dużej mocy 38kw, i tak małej temperaturze wody w obiegu ustawionej zaworem 3-drożnym, szybko wytraca temperaturę i dość długo dochodzi do zadanej (63 stopnie, histereza 2 stopnie). Wydaje mi się że przy tej mocy kotła powinien on przy takich ustawieniach praktycznie gotować tą wodę. CWU nie posiadam. Nie mam już pomysłów co robić Z góry dziękuję wszystkim za rady i pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
malux20 18.11.2012 21:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Listopada 2012 a nie prościej zamiast pieca wstawic było lokomotywę?a tak poważniej to może przy obecnych temp więcej ci idzie w komin? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
czp01 18.11.2012 21:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Listopada 2012 W ogóle co to za kocioł i jaki sterownik - i może faktycznie ma dużą stratę kominową. Ściany domu też ocieplone ? Na 170 m2 to max 15 kw by wystarczyło:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
280m 18.11.2012 22:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Listopada 2012 Producenta trzeba powiesić wiesz za co ... za taki duży piec. CZP01 dobrze pisze musisz podać więcej danych, na pewno znajdzie się rozwiązanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piotrek42 18.11.2012 22:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Listopada 2012 Posiadam piec na ekogroszek z podajnikiem moc 38kw (taki polecił producent po oględzinach domu). Dom piętrowy powierzchnia ogrzewana ok 170m2, kubatura ok 480m3 (powierzchnia całkowita jest dużo większa ale chyba nie liczy się nieogrzewanej piwnicy czy poddasza?) Za takie coś to producenta pod sąd!!! i najlepiej jak za Stalina na miejscu... Powiem kolego tak... kontakt z kol czp01 i wymienić palnik na miejszy albo .. producenta za d... i niech ci tego klamota zabierze!!!1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
yahu83 18.11.2012 23:04 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Listopada 2012 (edytowane) Panowie, dziękuję za reakcję. Wygląda to tak: Piec Malejka Eko-plus, sterownik geco p-403. Ustawialne są temperatura, czas podawania, czas przerwy, czas podtrzymania, czas przedmuchu po ostatnim podaniu wegla (jak już osiągnie zadaną temperaturę). Dmuchawę reguluje się przysłoną. Pompa chodzi non stop i jest razem z zaworem 3d zamontowana na powrocie. Tak jak pisałem na piecu mam 63 stopnie aktualnie ale woda na powrocie jest letnia przez nastawienie zaworu 3d. Co do strat kominowych - dmuchawa jest przymknięta w 70%, czopuch jest ciepły ale można go swobodnie dotknąć ręką więc nie wiem. Żeby to ograniczyć bardziej musiał bym w ogóle przymknąć dmuchawę ale wtedy piec długooo dochodzi do zadanej temp i marnie spala wegiel. Piec był zakładany 6 lat temu przez moich rodziców w ramach programu ograniczenia emisji, dofinansowanie z miasta 70%, może dlatego nikt nie dociekał czemu taki duży i drogi.... Może instalatorzy producenta policzyli sobie na te ponad 300m2 powierzchni całkowitej z tym że połowa z tego jest nieogrzewana albo 6 lat temu były takie wytyczne obliczania mocy? Wtedy dom nie był ocieplony i wszystkie okna były stare. Dziwi mnie to że przy takim przewymiarowaniu kotła i ustawieniu zaworu 3d na 30-40% piec długo dochodzi do zadanej temperatury 63 stopni, przechodzi w stan podtrzymania, rośnie jeszcze w podtrzymaniu o 1-2 stopnie i dość szybko spada do jakiś 59 stopni (histereze ma 2 stopnie więc dmuchawa i podawanie włączają się przy 61). Co do domu to parter ma ok 90m2 przy wysokości pomieszczeń 3m i jest nieocieplony. Piętro to ok 75m2 przy wysokości 2,6m ocieplone sciany i dach plus nowe okna super hiper 3 szybowe. Zapotrzebowanie parteru na ciepło jest więc dużo większe niż piętra ale przy obecnych temperaturach nawet takie nastawy jak napisałem starczają (myślę że woda na grzejnikach nie ma więcej jak 35-40 stopni). Jest to pierwszy sezon grzewczy po wymianie 70% instalacji i ociepleniu góry łącznie z wymianą okien ale nie widzę specjalnej różnicy na ilości zużywanego węgla, jedynie podniósł się znacznie komfort cieplny na piętrze. Co by dało jakby kocioł był mniejszej mocy? Kocioł bierze tyle węgla przez to że sam jest wielki i potrzebuje dużo żeby ogrzać "sam siebie"? Ale to powinien mieć duży zapas ciepłej wody.... Wydaje mi się też że piec nie chodzi na 30% swojej mocy - piec chodzi normalnie. Np ostatnie nastawy to podawanie 13 sek, przerwa 40, dmuchawa przysłonięta w 3/4 i 63 stopnie na kotle a wyjście na grzejniki tłumie zaworem. Nic z tego nie rozumiem powoli.... Edytowane 18 Listopada 2012 przez yahu83 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej_M_ 19.11.2012 06:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Listopada 2012 ,,,, Piec był zakładany 6 lat temu przez moich rodziców w ramach programu ograniczenia emisji, dofinansowanie z miasta 70%, może dlatego nikt nie dociekał czemu taki duży i drogi.... Może instalatorzy producenta policzyli sobie na te ponad 300m2 powierzchni całkowitej z tym że połowa z tego jest nieogrzewana albo 6 lat temu były takie wytyczne obliczania mocy? Wtedy dom nie był ocieplony i wszystkie okna były stare. ,,,, Mogę przypuszczać, że kolega zamieszkuje w okolicach mojej gminy, a sądzę to na podstawie 70% dofinansowania w ramach PONE. Wytyczne do obliczania zapotrzebowania na moc cieplną były wtenczas jak i dziś takie same. Można to sprawdzić na uproszczonym audycie energetycznym otrzymanym z PONE. Całkowicie inną sprawą jest, jakie dane właściciel budynku podał w karcie inwentaryzacji budynku, oraz co zasugerowała później firma, która instalowała kocioł. W uproszczonym audycie energetycznym były tylko dane minimalne, których nie można było przekroczyć (obniżyć). Na podstawie mojego audytu a posiadam budynek o podobnej powierzchni użytkowej obliczyli mi moc przed modernizacją ( ociepleniem ścian) 21 kW i po modernizacji 15 kW. Docieplenie minimum 10 cm .Ja wybrałem 24 kW i pamiętam sugestie instalatora, że może to być za mało. ps. Okna miałem już wymienione. Co się tyczy Twoich problemów z dużym zużyciem opału, to ja bym proponował przede wszystkim mały przegląd palnika. Jak to zrobić, to najlepiej jest opisane na stronach kolegi Czp01. To jest podstawa. Potem można pomyśleć nad modernizacją kotła. Palnika nie wymieniaj jest on wręcz stworzony do różnych modyfikacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
yahu83 19.11.2012 08:00 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Listopada 2012 Ja jestem z tychów.I jak się sprawdza u Ciebie ten piec 24kw?Moj ma niby robione przeglądy, ostatni w tym roku i serwisant niczego się nie dopatrzył...albo olal, nie wiem. W zeszłym roku wymieniali płaszcz wodny bo zrobiła się dziura (pewnie korozja).Mogę prosić o linka do stron Czp01?Wielkie dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
czp01 19.11.2012 08:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Listopada 2012 http://czp.pl/kociol/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
yahu83 19.11.2012 09:02 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Listopada 2012 Dzięki.Powiedzcie proszę jaszcze czy przy takim przewymiarowaniu pieca dobrym pomysłem jest założenie buforu ciepla i jak to działa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaszpir007 19.11.2012 14:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Listopada 2012 Jak dla mnie bufor jest świetnym rozwiązaniem jak ktoś ma śmieciucha. Wtedy pali intensywnie kilka godzin i później ma spokój na kilkadziesiąt godzin (a może i kilkaset). pod warunkiem że ma dobrze docieplony dom. Jednakże po tym czasie trzeba znów rozpalić piec i znów od zera naładować bufor , bo przecież piec bez dodawanie opału nie wytrzyma kilkadziesiąt/set godzin. Sądzę że u Ciebie problemem jest dziurawy dom. Masz częściowo ocieplony a częściowo nie , więc sumarycznie straty są wielkie i piec działa na dużej mocy. Co do spalania to pomyśl że gdybyś miał zapotrzebowanie ciągłe około 38KW to zużywałbyś dziennie około 140kg na dobę Przy obecnym Twoim spalaniu wychodzi mi zużywasz obecnie około 10KW ... Jeśli oczywiście dobrze wyliczyłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 19.11.2012 15:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Listopada 2012 Piec pomimo tak dużej mocy 38kw, i tak małej temperaturze wody w obiegu ustawionej zaworem 3-drożnym, szybko wytraca temperaturę i dość długo dochodzi do zadanej (63 stopnie, histereza 2 stopnie). Wydaje mi się że przy tej mocy kotła powinien on przy takich ustawieniach praktycznie gotować tą wodę. CWU nie posiadam. . tu masz odpowiedź... budynek ma w dalszym ciągu bardzo duże straty przez to bardzo szybko stygnie woda, jakie zużycie było przed tym dociepleniem piętra ? z tego co opisujesz to wynika że cała modernizacja podniosła temperaturę w pomieszczeniach o te 2-3* przy tych samych nastawach... podejrzewam że wcześniej miałeś podobne zużycie opału tyle że w domu było 2-3* mniej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
yahu83 19.11.2012 16:30 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Listopada 2012 (edytowane) tu masz odpowiedź... budynek ma w dalszym ciągu bardzo duże straty przez to bardzo szybko stygnie woda, jakie zużycie było przed tym dociepleniem piętra ? z tego co opisujesz to wynika że cała modernizacja podniosła temperaturę w pomieszczeniach o te 2-3* przy tych samych nastawach... podejrzewam że wcześniej miałeś podobne zużycie opału tyle że w domu było 2-3* mniej... Z tymi temperaturami to tak jak piszesz ale.... Przy aktualnych temperaturach żeby "żyło sie dobrze" kaloryfery muszą być leciutko ciepłe (pewnie woda w nich ma z 35 stopni), wiec jest mała różnica ciepła między wodą w instalacji a otoczeniem więc straty ciepła są niewielkie. Nie jest tak że instalacja daje w gary a w domu jest tylko 21 stopni. Jakbym odkrecił zawór 3d całkiem to pewnie po kilku godzinach miałbym na pietrze 30 stopni..... Nawet jak zawór był skrecony tak że kaloryfery były praktycznie zimne to piec i tak brał sobie z 15kg na dobę tj 450kg w miesiącu na grzanie nie wiem czego ..chyba samego siebie. Poza tym rożnica w ociepleniu przed i po jest na prawdę bardzo duża i jeszcze wymieniona instalacja. W pracy pieca nie zanotowałem natomiast różnicy. Idąc dalej możemy sobie policzyć (jeśli źle liczę proszę o poprawę). Piec grzejąc praktycznie sam siebie (przy temp zadanej 62st, instalacja odcieta zaworem 3d) zużywa 450kg wegla w miesiacu i nie ma mowy o jakimś tam zagotowaniu wody. 450kg X 6,9kwh (energia z 1kg ekogroszku przy sprawności 100%) = 3105kwh/m-c 3105x12= 37260kwh - 37260/170m2 = 219.17kwh/m2/rok .... Czyli przy sprawności 100% tą ilością węgla można by było ogrzać szałas o powierzchni 170m2 ...no sorry ale nie trzymam okien otwartych na osciez. Edytowane 19 Listopada 2012 przez yahu83 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 19.11.2012 16:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Listopada 2012 Poza tym rożnica w ociepleniu przed i po jest na prawdę bardzo duża i jeszcze wymieniona instalacja. W pracy pieca nie zanotowałem natomiast różnicy. jest różnica... piec chodzi tak samo a masz cieplej... sama instalacja to nie wszystko... ja u siebie mam elektryczne i żebym nawet wyłączał co drugi dzień to sezon grzewczy zakończę praktycznie takim samym wynikiem... ile stracisz to tyle musisz dostarczyć... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 19.11.2012 16:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Listopada 2012 no sorry ale nie trzymam okien otwartych na osciez. ale masz went. grawitacyjną a piec powietrze do spalania pobiera z pomieszczenia które ogrzewa... czym więcej spala tym więcej potrzebuje powietrza... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
yahu83 19.11.2012 17:23 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Listopada 2012 wrong Piec jest w nieogrzewanej piwnicy i bierze powietrze bezpośrednio z dworu, nie ma możliwości brania go z mieszkania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 19.11.2012 17:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Listopada 2012 wrong Piec jest w nieogrzewanej piwnicy i bierze powietrze bezpośrednio z dworu, nie ma możliwości brania go z mieszkania. ok. ale piwnica jest nie ocieplona i nie ma izolacji od reszty budynku... piec stoi w "zimnym" pomieszczeniu do którego wydziela ciepło a to z kolei wylata kanałem wentylacyjnym i wszelkimi nieszczelnościami... co do obliczeń... na dobę twój piec wydziela ok. 100kwh ciepła przy 100% sprawności, sezon grzewczy trwa ok. 200dni ze średnimi temp. w okolicach 0* daje nam to ok. 20000kwh przy pobożnych życzeniach tych 100%... mój dom potrzebuje analogicznie 50kwh co w sezonie daje 10000kwh a mam 100%... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
yahu83 19.11.2012 18:06 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Listopada 2012 Nie rozumiem do końca o co chodzi z tym podgrzewaniem atmosfery. Nie wstawie takiego klamota do mieszkania a chyba po to są te piece izolowane żeby nie grzać atmosfery tylko wodę w instalacji? Przecież kotłownie bardzo często są w piwnicach a piwnice często są nieogrzewane, tak samo piec musi pobierać powietrze z dworu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
orko 19.11.2012 18:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Listopada 2012 Docieplij resztę domu.Mój teść ma 5cm styro na ścianach w domu 300 m^2 i grzeje kotłem o mocy 6kw.Idzie mu jakieś 3 tony+ 1-2 mp drewna do kozy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zyzolek 19.11.2012 19:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Listopada 2012 A próbowałeś zmienić zadaną 63 st do np 55 st ? Skoro i tak grzejesz tylko na pół gwizdka, to po co taka temperatura na piecu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.