sprycha 23.11.2012 14:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Listopada 2012 Witajcie. Ponieważ muszę rozebrać kominek i postawić go od nowa chciałbym prosić Was o pomoc. Poprzedni kominek został postawiony bardzo niezgodnie ze sztuką i trzeba się cieszyć że nic nikomu się nie stało ( nie było komory tzw dekompresyjnej, w środku kominka pozostawiono przewody antenowe, całość wykonano wełny i płyty gips-karton, za mało kratek wentylacyjnych ) Tak kominek wyglądał : Po rozebraniu okazało się że płyty G-K są przypalone także w miejscach gdzie wełna była blisko kominka była przypalona WIEC OSTRZEGAM WSZYSTKICH MIŁOŚNIKÓW WEŁNY I PŁYT DAJCIE SOBIE Z TYM DZIADOSTWEM SPOKÓJ tu zdjęcia przypalonych elementów Dodatkowo w ktoś zapominał schować kilku kabli antenowych pod wełna i zostawił je w komorze i efekt był taki (nie można zapomnieć o wszechobecnym smrodzie topiącej sie izolacji: Jak by tego było mało zapomniano zrobić komorę tzw "dekompresyjną" i niestety całe ciepło leciało do stropu przez co ze stropu odpadł tynk a zarysowania na stropie od kominka rozchodzą się w odległość 2metrów.. PROSZĘ O NIE KOMENTOWANIE JAK TO ZOSTAŁO WYKONANE BO SZKODA NA TO CZASU I MIEJSCA W WĄTKU, JAK KTOŚ PRZECZYTA TO I BĘDZIE MĄDRY TO WYCIĄGNIE WNIOSKI, JAK NIE TO BĘDZIE ROZBIERAŁ KOMINEK PO JAKIMŚ CZASIE. Mam prośbę do szanownych forumowiczów, przeczytałem kilkanaście wątków odnośnie budowy kominka i mam jeszcze kilka pytań. Zakupiłem płyty VARMSENA SUPER ISOLL + impregnat + klej do łączenia ich. Kominek ma wyglądać bardzo podobnie do poprzedniego z kilkoma zmianami (będzie półka dekompresyjna, większe kratki wywiewowe, całość zostanie obłożona płytkami ceglanymi) 1) Czym przykleić płytę do ściany czy tym samym klejem (czy jest może jakiś inny troszkę tańszy bo 1kg kleju varmsen kosztuje 45zł) 2) Czy otwór pod kominkiem (widoczny na pieszym zdjęciu tam gdzie jest drewno) może być obudowany płytami gk czy też użyć płyty varmsena ? 3) czy jeżeli powietrze do komina będzie dostarczane z pomieszczenia (nie da się na tym etapie zrobić pobierania z zewnątrz) konieczna jest aby w półeczce na na drewno zrobić dodatkowy otwór wentylacyjno-nawiewowy ? 4) wyczytałem że pomiędzy ramą kominka a płytą varmsena musi być szczelina dylatacyjna około 5mm czy ta szczelina jest po to aby bezpośrednio płyta nie stykała się z żeliwem, czy po to żeby zrobić wentylację, i czy można tą szczelinę obłożyć płytką celaną ( płytka ceglana to ucięty pasek 2 cm ze zwykłej cegły i przylepiony na ścianę imitującej ścianę budowaną z cegieł) 5) Jakiej wysokości ma być ta komora dekompresyjna nad kominkiem pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kominki Piotr Batura 24.11.2012 06:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Listopada 2012 1. Klej do płytek. Przedtem impregnat typu Uni grunt. Płyty V. są doskonałe, dodatków nie używam. Impregnujesz tylko miejsca klejenia, czyli powierzchnię płyty i ścianę tam gdzie będzie klej. Płyty najlepiej skręcać śrubami do drewna ( lub klej + śruby). Impregnację płaszczyzn i krawędzi klejonych, należy wykonać b. starannie.Jeśli zaimpregnowane powierzchnie płyty znajdą się we wnętrzu obudowy, będziesz wdychać smród i toksyny. 2. Daj GK 3. Nie bardzo wiem co masz na myśli. Powiem tylko, że do kominka ma wlatywać 800 cm2 , a wylatywać 1000 cm2 powietrza. To nie jest powierzchnia kratek, tylko otworów miedzy oczkami siatki !!! 4. Ma być dylatacja, bez względu na to co tam przykleisz. Dylatacja miedzy żeliwem a czymkolwiek. 5. Kilkanaście do kilkudziesięciu cm. Przestrzeń ta ma być wentylowana. Płyty użyte w poziomie, podeprzyj profilami do płyt GK. Rozstaw co 30-40 cm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Forest-Natura 24.11.2012 08:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Listopada 2012 Witam.Dopowiem tylko do piotrowego punktowania:1. Klej C2TES1 (wysokoeleastyczny, np. Atlas Plus, Sopro Nr1, Ceresit CM17, itp.)3. Jeżeli palenisko nie ma możliwości bezpośredniego wpięcia do niego czerpni powietrza z zewnątrz, to nie należy tej czerpni zostawiać "luzem" pod kominkiem. Wystarczy jak pomieszczenie w którym stoi kominek będzie miało zapewniony dopływ tego powietrza.4. Ta dylatacja może wynosić 1-3 mm - musisz po prostu zmierzyć fasadę wkładu "na zimno", napalić porządnie i zobaczyć w jaki sposób rozszerza się liniowo w poziomie i pionie. Ta szczelina może być też maskowana przez rameczkę z metalu, kamienia tudzież podobne.5.Wysokość "komory" jest dodowlna - jeżeli jest to ma się zaczynać zaraz nad kratkami wylotowymi, przy czym wcale nie musi być wentylowana jeżeli nie ma u Ciebie drewnianych stropów.Bardzo pouczająco napisałeś - wiele osób zastanowi się na kilkoma sprawami kominkowymi po przeczytaniu Twojego postu. Powodzenia w przebudowie.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sprycha 30.11.2012 12:50 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Listopada 2012 Witam Dziękuję za odpowiedzi i przepraszam że nie odezwałem się od razu ale choroba trochę mnie zmorzyła. Zmierzyłem jak się rozszerza kominek. Nie mogłem rozpalić na fest bo na ścianie wiszą kable i strach było że się przypalą... Po około dwóch godzinach palenia uzyskałem następujące wyniki: kominek w poziomie rozszerzył się do około 3,5 mm a w pionie niecałe 2 mm. Zatem można przyjąć że pozostawienie dylatacji około 3mm z każdej strony powinno wyjść wszystkim na zdrowie. Mam jeszcze klika pytań ale może najpierw obrazki: tak według mojego pomysłu mają być umiejscowione kratki po poprawkach proszę zobaczcie czy jest OK może jest za dużo może za mało, prośba o ocenę tak wyglądają kratki duże i małe, zobaczcie czy zapewnią odpowiednią wentylację tak wygląda półka pod kominkiem i według Was nie może być w niej żadnej kratki doprowadzającej powietrze ? w jaki sposób ustawić płyty Varmsena względem kominka ? (przepraszam za tak prymitywny rysunek - jest to rzut z góry) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bagi69 30.11.2012 15:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Listopada 2012 (edytowane) WitamJeśli chcesz mogę jutro podjechać do Białej i Ci podpowiedzieć.Będę w "Hebanie" na brzeskiej około godzi 9.Oczywiście nieodpłatnie.601 817 243Pozdrawiam StanisławZ Rokitna do Białej dla firmy Kowart jest niedaleko. Edytowane 30 Listopada 2012 przez bagi69 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sprycha 06.12.2012 07:57 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2012 Witam Powoli mój kominek powstaje Bardzo dziękuję za pomoc BAGI69 bardzo miły człowiek i udzielił mi kilku bardzo cennych rad Nie wiem tyko czy przypadkiem nie zepsułem jednej rzeczy. Komin mam wymurowany z cegieł (bez wkładu z rury kwasowej, kamionkowej), bezpośrednio do wybitego otworu w kominie włożyłem rurę spalinową od kominka i wszystko dookoła uszczelniłem to glinką szamotową, a na końcu oblepiłem klejem varmsena. Przespałem się z tą i myślą i sam mam wątpliwości czy dobrze zrobiłem. Czy może mi ktoś z szanownych forumowiczów powiedzieć w jaki sposób policzyć jakiej wielkości mają być kratki, tak aby przepływ powietrza był właściwy. Kolega BAGI69 podsuną mi bardzo radykalne rozwiązanie czyli 2 duże kratki nawiewowe i 2 duże kratki wywiewowe. Chciałbym sobie to na spokojnie policzyć i dobrać optymalnie wielkości (wiem że nie chodzi tutaj o wielkość kratek ale o oczka w siatce przepuszczające powietrze) pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bagi69 06.12.2012 11:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2012 http://www.parkanex.pl/files/objects/39/26/wkladka_pod_l.jpgWkładkę obmurować (na forum opisane czym i jak) rurę we wkładkę i gotowe.Kratek jak najwięcej .Piotr wspominał jak powierzchnia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sprycha 09.12.2012 12:17 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2012 Witam Kominek już stoi, pozostało wyciąć otwory na kratki oraz zaciągnąć wszystko klejem i zatopić siatkę i tu znowu mam pytania: 1) Jakiej siatki użyć do zatopienia metalowej czy jakiejś innej (czy jest jakaś specjalna ) 2) czy w chwili zatapiania siatki zostawiać jakiś odstęp wokół kratek żeby ciepłe powietrze nie przypiekało jej ? 3) wiem że kratka górna z gorącym powietrzem powinna być jak najbliżej górnej półki, i tu moje pytanie ile cm od poziomej półki ma się zaczynać kratka ? (dokładniej czy wyciąć dziurę tak aby górna półka leżała na kratce czy obniżyć ją troszkę tak aby trzymała się w pionowej płycie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
eniu 09.12.2012 18:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2012 1. Siatka do styropianu2. Przy górnych kratkach zrób odstęp 1-2 cm3. Może być na 0, ale niekoniecznie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sprycha 09.12.2012 22:16 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2012 i ostatnia rzecz. Całość płyt VARMSENA będzie obłożona płytkami ceglanymi z cegły ręcznie formowanej. Do zatopienia siatki planuje użyć kleju Ceresit CM17 i na ten sam przylepić płytki ceglane. Czy ten klej będzie OK czy szukać czegoś innego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sprycha 09.12.2012 23:23 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2012 słuchałem słuchałem i za Twoją radą użyłem go do przyklejenia płyt V do ścian. Teraz pytałem czy nadaje się on do wykończenia obudowy, zatopienia siatki i przylepienia do niego płytek ceglanych (bo gdzieś na którymś z wątków FM wyczytałem że może wydzielać nieprzyjemny zapach tylko nie wiem czy autorowi nie chodziło przypadkiem o obudowę z szamotowych płyt ale nie mogę znaleźć tego wątku) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.