Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Myślę że to nie jest najlepszy pomysł w łazience jesteś tylko na chwilę i nie zawsze zapalasz światło a więc nie zdąży się nagrzać. .

 

wlasnie dlatego ze tylko jestem na chwile to nie widze potrzeby tam ustawiac na stale temp, zadna ze scian nie jest zewn (dwie sasiaduja z pokojami) i swiatlo zawsze zapalam bo nie ma w niej okna, czyt. swiatla dziennego, poza tym jak czytam wystarczy 10 min zeby nagrzac pomieszczenie do odp. temp., a i łazienka ma az 3,7 m2 :) jak ide sie zalatwic, czy umyc rece,zeby czy wlaczyc pralke to nie ma potrzeby tam grzac - tak naprawde potrzeba pojawia sie jak chcesz wziac np. prysznic :) mam jeszcze pytanko czy podczerwien wysuszy pranie w pokoju na suszarce - tak jak dotychczas wieszane na kaloryferze czy na suszarce w ogrzanym powietrzu w pokoju ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Dorzucę 3 grosze do łazienki... Szybkość nagrzewania danego pomieszczenia jest uzależniona od mocy źródła ciepła. Tyle, że extra moc kosztuje. Też rozważałem dogrzewanie łazienki tylko przed braniem kąpieli lub prysznica. W praktyce potrzeba na to około kwadransa. Po tym czasie grzanie jest kontynuowane przez parę gorącej wody z kąpieli/prysznica. U mnie uzgodniłem montaż dodatkowego włącznika czasowego - jednym wciśnięciem uruchamiam 15 minut grzania na maksa, z pominięciem nastawy termostatu.

Suszenie prania - ciekawe pytanie. Przyłączam się - czekamy na odpowiedzi użytkowników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piekar25, podobny jak w przypadku innego ogrzewania. Mam wrażenie, że wystęuje wieksza ilośc cykli : ciepło-wychłodzenie. Ponieważ to ciepło minimalnie akumuluje się w ścianach, to i szybko je oddaje. Wtedy też szybciej załącza się panel i szybciej wyłącza. Według założeń prodcuentów, panel pracuje w sumie ok 6 godzin na dobę, czyli po 15 minut na godzinę. Wyliczenia oczywiście teoretyczne - jak mi ruszy już docelowy system postaram się to sprawdzić w praktyce. Chociaż wiadomo, ze wszystko zależeć będzie od temp. zewnętrznej.

 

pzdr,

 

Michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale piekar to ojciec założyciel wątku. O tym co piszesz pewnie wie, a teraz przyszedł się podroczyć z nami:cool:

A propos 50 stron mielenia niekoniecznie na temat, to noszę się z zamiarem przygotowania streszczenia dla tych którzy szukają treściwej informacji o tym sposobie ogrzewania. Jak już to zrobię to dam znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlasnie dzis przejechalem sieciowe markeciki budowlane i znalazlem to cudo 1500 W (na dwoch nastawach mocy z termostatem) w cenach powystawowych po szt. w roznych marketach w Polsce:) oraz 2000 W (rowniez w dwoch nastawach i termostatem) - mozna wieszac , mozna na nozkach postawic :) na 2 x 2kW i 3 x 1,5 kW (moce w nich mozna obnizyc o polowe) wydam max 2 tysie, a nie 6-7 :( plus jakis tysiak na rolety zewn. na trzy okna (dodatkowa termoizolacja) i dodatkowe uszczelki samoprzylepne na pcv okna i drzwi wejsciowe (niestety parter naprzeciw wejsciowych do budynku - a drzwi stare bo wspolnotowcy zlosliwi i biedni zeby w nie zainwestowac) i mam nadzieje jedna zime przetrwac taniej niz poprzednie - tym bardziej ze wizja jest taka - ze od 1 sty albo sam zostane z KPEC-em z nieocieplonym przylaczem do budynku albo zrezygnuje z niego jaki mam zamiar, pozostanie jeszcze CWU (bo to z tego samego łącza) - ale z tym albo na next sezon, albo tez jakis elektr. bojlerek - bo z dwufunkcyjna gazowka i wykorzystaniem kaloryferow w mieszkaniu juz nie zdaze raczej przed ta zima :(

p.s. prosilem na privie o priv kontakt do pewnych osob tutaj, ktorzy rzekomo uzytkuja owe panele zeby swobodnie o tym pogadac i cisza :(

czyzby to sciemniacze/naganiacze :( jak widac po moim powyzszym wpisie to niezle bicie jest na tym - odejmujac oddzielne termostaty i montaz to 100-200 % nawet wychodzi :(

Edytowane przez prymek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prymek, ale chyba nikt nie wie o czym piszesz:( Linka jakiegoś daj albo co

a o czym jest watek - no bez jaj:(

no tak jak 40 stron z 50 nie na temat to sie nie dziwie zdziwienia kolegi :(

jeszcze nie kupilem wiec zadnych linkow - bo mnie ktos wyprzedzi jeszcze :)

reasumujac poprostu zaryzykuje w ta podczerwien (czesto korzystalem z saun infra i moge powiedziec ze one dzialaja) liczac na wiekszy koszt piecykow a nizszy energii, zamiast kupowac jakies konwektory, olejowki, kwarcowki za grosze a potem za rachunek mies do energetyki wywalic 2 kloce :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlasnie dzis przejechalem sieciowe markeciki budowlane i znalazlem to cudo 1500 W (na dwoch nastawach mocy z termostatem) w cenach powystawowych po szt. w roznych marketach w Polsce:) oraz 2000 W (rowniez w dwoch nastawach i termostatem) - mozna wieszac , mozna na nozkach postawic :) na 2 x 2kW i 3 x 1,5 kW (moce w nich mozna obnizyc o polowe) wydam max 2 tysie, a nie 6-7:(

 

Jakieś dziwne te panele które znalazłeś, poza tym z tego co wiem i jeśli dobrze pamiętam to do domów max to 1200 W czy nawet mniejsze. Wszystkie powyżej tej mocy to są panele do hal, fabryk itd Ja mam 900 i 650

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko kwestia wys pomieszczen (u mnie 3 m) bo tak naprawde chodzi o kubature pomieszczenia a nie metraz, kwestia wys=moc jest oczywista - te o wiekszej mocy mocniej grzeja (tzn wieksza temp. na czole panela , czyli dalsza odleglosc od kogo/czegolwiek jest wymagana zeby nie stwarzac dyskomfortu grzania glowy).

U mnie kubatura wszystkich pomieszczen to ok.150 m3, czyli wg producentow/dystrybutorow tych urzadzen ok. 5 kW wymagane na moje mieszkanie (30-35W/m3)- panele ktore chce zakupic maja sumaryczna moc 8,5 kW (ale moga pracowac na mocach 1/3 lub 2/3 swojej nominalnej mocy, czyli na wymaganych 5 kW lub na ok. 3 kW lub sumarycznych 8,5 kW - co tak naprawde sugeruje kazdy sprzedawca tego systemu, piszac ze im wieksza moc paneli tym krotszy czas ich zalaczania - bede mial mozliwosc samemu sprawdzenia czy to jest prawda czy tylko chwyt marketingowy zeby dystrybutor mogl sprzedac panele wiekszej mocy niz wymagana)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

śledzę od jakiegoś czasu ten wątek i nie nie wierzę w to co czytam!! Przecież grzanie prądem bez pompy ciepła ma COP=1........ te panele to jakieś perpetum mobile - co z 1 kw energi tworzą 1,5 ????? Jakąś nową fizykę tworzycie, a propo ceny to ja mam 11 grzejników elektrycznych atlantica o łącznej mocy 10,5kw i wydałem na nie 2200zł..... cała moc grzewcza grzejników jest dwukrotnie większa niż zapotrzebowanie domu.... w łazience mam nawet cztero krotnie większą żeby szybko zwiększać okresowo temperaturę podczas np brania prysznica.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko kwestia wys pomieszczen (u mnie 3 m) bo tak naprawde chodzi o kubature pomieszczenia a nie metraz, kwestia wys=moc jest oczywista - te o wiekszej mocy mocniej grzeja (tzn wieksza temp. na czole panela , czyli dalsza odleglosc od kogo/czegolwiek jest wymagana zeby nie stwarzac dyskomfortu grzania glowy)....

Ciekawe z tym komfortem. Jeśli takie przemysłowe panele by się sprawdziły u Ciebie, to mogłoby to oznaczać w przyszłości alternatywę dla tych co mają wysokie pomieszczenia. Czekam na relację z użytkowania.

 

Moc panela musi przewyższać straty ciepła z danego pomieszczenia. Kubatura czy powierzchnia podłogi to tylko taki wstęp do oszacowania ile takie straty mogą wynosić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

śledzę od jakiegoś czasu ten wątek i nie nie wierzę w to co czytam!! Przecież grzanie prądem bez pompy ciepła ma COP=1........ te panele to jakieś perpetum mobile - co z 1 kw energi tworzą 1,5 ????? Jakąś nową fizykę tworzycie, a propo ceny to ja mam 11 grzejników elektrycznych atlantica o łącznej mocy 10,5kw i wydałem na nie 2200zł..... cała moc grzewcza grzejników jest dwukrotnie większa niż zapotrzebowanie domu.... w łazience mam nawet cztero krotnie większą żeby szybko zwiększać okresowo temperaturę podczas np brania prysznica.

witam,

sie zastanawiam skad taki wniosek ze z 1 kW mocy panela ma byc 1,5 kW? nic takiego nie doczytalem tutaj :(

wg sprzedajacych te panele to 30-35 W na m3 takie jest przyblizone zapotrzebowanie mocy - oczywiscie w starej budzie nie ocieplonej zadnych pomiarow energetycznych nie robilem i raczej nie bede robil - z obliczen wychodzi mi 150 m3 kubatury - z racji powyzszego przyjmuje te wieksza moc na m2 czyli ok. 5 kW na cale mieszkanie,

wlasnie rozmawialem z gosciem ktory raczej przekonuje mnie do piecow akumulacyjnych (pobierajacych prad tylko z drugiej taryfy) zamiast tych paneli, on z kolei podaje zapotrzebowanie ok. 150 W na m2, czyli ok. 7 kW, na same pokoje jakies 5 kW (lazienka i kuchnia mogl by byc konwektor albo te panele)

co do Twoich grzejnikow atlantica - to znam producenta kanadyjczykow ktory tez je poleca - ale glownie dlatego zeby m2 budowanego przez nich domu byl nizszy(brak komina, inst. grzewczej itp.)

No i taniocha w zakupie (jak piszesz) - moja obawa jest taka, ze jak cos tanie w zakupie to bedzie drogie w uzytkowaniu, czyt. olejowka, konwektor, kwarcowka wydasz 100 pln na zakup szt. a rachunek za prad przy -20 przyjdzie 1500 pln :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w

No i taniocha w zakupie (jak piszesz) - moja obawa jest taka, ze jak cos tanie w zakupie to bedzie drogie w uzytkowaniu, czyt. olejowka, konwektor, kwarcowka wydasz 100 pln na zakup szt. a rachunek za prad przy -20 przyjdzie 1500 pln :(

 

Czy to bedzie podłogówka wodna elektryczna czy kable, czy konwektor czy tez panele lub folia grzewcza to jezeli przy -20 oC ma byc rachunek 1500 zł to bedzie niezaleznie od rodzaju ogrzewania czystym pradem. Ewentualne nieznaczne róznice mogą wynikac jedynie z rodzaju i sposobu regulacji temperatury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

No i taniocha w zakupie (jak piszesz) - moja obawa jest taka, ze jak cos tanie w zakupie to bedzie drogie w uzytkowaniu, czyt. olejowka, konwektor, kwarcowka wydasz 100 pln na zakup szt. a rachunek za prad przy -20 przyjdzie 1500 pln :(

 

Wałkowaliśmy temat gdzieś na początku tego wątku - im lepiej ocieplony dom, tym mniejsze znaczenie ma rodzaj źródła ciepła. Jak się nie popełni jakiś strasznych błędów przy montażu/ustawianiu to zużycie energii nie powinno znacząco się różnić. Pozostają kwestie awaryjności, komfortu cieplnego, upodobań, estetyki, itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wydaje mi sie ze nie do konca jest tak jak piszecie powyzej, oczywiscie pewnych rzeczy czy fizyki sie nie oszuka jak tu jeden ciagle przklejajac te same wpisy nabija sobie nimi licznik :)

czemu np. piec akumulacyjny jest conajmniej 2 x drozszy w zakupie niz np. konwektory atlantica?

otoz jego konstrukcja jest bardziej skomplikowana - musi skumulowac cieplo w nocnej polowie doby, zeby moc je oddac w dziennej,

natomiast w atlanticach masz pokretlo max/min i ot cala filozofia :(

wg mnie w tych panelach czy piecach najwazniejsza jest elektronika ktora ma tym sterowac, czyli decydowac o zal i wyl danego urzadzenia dla utrzymania wymaganej temp. - chociaz slyszalem ze niektorzy wlaczaja je (panele) na zasadzie on/off na noc na tanszej taryfie, ale to chyba sie mija z celem bo wtedy one chodza na max mocy bez zadnej regiulacji temp :(

oczywiscie zgodze sie ze jak sciany nie ocieplone, szpary w oknach itp. to straty wieksze, czyli zapotrebowanie na energie tez wieksze - jak bede budowal wkoncu swojego drewniaka to ocieplenie bedzie priorytetem (panele na podczerwien chyba sie tam nie nadadza bo z tego co sie orientuje takie domy nie kumuluja ciepla), natomiast aktualnie budynek wspolnotowy 2 pietrowy i chyba nie ocieple sobie tylko czesci swoich scian na parterze budynku :(

jakby to wygladalo i nie wiem czy wogole tak mozna :(

a moze to by byl ewenement na skale swiatowa : 1/4 sciany z jednej i z drugiej str budynku tylko ocieplone styropianem, w sumie jakies 35 m2 ocieplenia by wyszlo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prymek..... Czy ty chłopie do szkoły nie chodziłeś, czy co??? Wszyscy ci piszą że przy grzaniu prądem nie ważne czym grzejesz (panele, konwektory, podłogówka itd.) jeżeli budynek potrzebuje 50 kwh/m2/rok to właśnie tyle będzie trzeba dostarczyć, po to robi się OZC żeby wiedzieć jaką moc dobrać do poszczególnych pomieszczeń i jeżeli dany pokój ma 20m2 i zapotrzebowanie na ciepło 50 w/m2 to potrzeba 1kilowata żeby go dogrzać, a jak ktoś ci ściemnia że ogrzejesz to panelem 800watowym a konwektor to będzie potrzebny większy bo 1,5kw to jest to są to takie same bzdury jak 2+2=5 ...... a propo regulacji w moich grzejnikach to mam fabrycznie wbudowane termostaty elektro-mechaniczne gdzie pokrętłem ustawia się żądaną temperaturę z histeryzą + - 0,5stopnia Edytowane przez mar1982kaz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do cieplenia budynku wielokondygnacyjnego tylko na swojej części jest możliwe, tak ma zrobione nasz znajomy mieszkający w dwukondygnacyjnym starym familoku, na górze i ma ocieplony jako jedyny w całej szerokiej posesji i skorzystał z tego jak dofinansowanie dawała gmina i zapłacił tylko 30% całego ocieplenia. Sąsiad z dołu nie chciał złozyc wniosku bo twierdził, że i tak nic nie dadzą to po co, a potem pluł się w gębę. Tak, że można. :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...