Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Tynk na komin schiedla - proszę o poradę. zdjecia


Recommended Posts

Witam.

Nietypowa sytuacja.

Na jednej scianie spotykają sie 3 w zasadzie 4 materiały.

Ściana z ytonga , komin wentylacyjny podparty na bloczkach silikatowych , następnie komin dymowy schiedel i na koncu bekla drewniana - konstrukcyjna.

To ze belka powinna byc minimu 10 cm od komina to wiem , dziwie sie ze projektant popełnił taki bląd a projekt ktos zaakceptował.

pomiedzy komin a drewno bede probował wsadzic wełne kominkową izolację 2,5 cm powinna wejsc - tylko tyle na ta chwile jestem w stanie zrobic.

 

jednak jak tynkowac ten element?

tak było na poczatku

http://images40.fotosik.pl/1865/9401d962b8f12d1fmed.jpg

 

potem majster od tynku przykleił płytę ale zrobił to krzywo i na ta chwile płytę oderwałem aby zobaczyc jak to wygląda

http://images44.fotosik.pl/513/0a4c2acd4aae2ac5med.jpg

 

http://images36.fotosik.pl/296/f2a82e0a5e8d488bmed.jpg

http://images40.fotosik.pl/1865/c620f7efc48d1d00med.jpg

Poradzccie proszę jak zabrac sie do tynkowania tego elementu

jaki tynk zastosować aby zminimalizowac pęknięcia, czy siatka pomoze słyszałem ze w takich sytuacjach stosuje sie siatę stalową ?

czy tynk na komin dymowy musi byc jakis specjalny do wysokich temperatur ?

chciałbym się zlicowac z istniejącym tynkiem jest taka opcja ?

dziekuje za informację i porady

Edytowane przez f.5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też szukam jak otynkować połączenia komina Schiedel ze ścianą i na to pytanie Ci nie odpowiem.

 

Ale na pewno komin Schiedla przed przykryciem suchym tynkiem (czyli płytą gipsową) MUSI być otynkowany.

Nie chodzi tu o to iż tak mówią przepisu ale zrobiłbym to dla własnego bezpieczeństwa .

W tym wypadku wykonawca powinien poprawić na swój koszt ten feler.

 

Pozdrawiam

Maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też szukam jak otynkować połączenia komina Schiedel ze ścianą i na to pytanie Ci nie odpowiem.

 

Ale na pewno komin Schiedla przed przykryciem suchym tynkiem (czyli płytą gipsową) MUSI być otynkowany.

Nie chodzi tu o to iż tak mówią przepisu ale zrobiłbym to dla własnego bezpieczeństwa .

W tym wypadku wykonawca powinien poprawić na swój koszt ten feler.

 

Pozdrawiam

Maciek

 

Własnie dlatego oderwałem tą tę plytę aby z powrotem jej nie dawać.

nie licuje mi sie z resztą ściany i tworzy uskok.

 

Spece od kominków odradzają klejenie płyty do komina.

Twierdzą ze lepsza puska niż przykrycie komina wełną bądz płytą krzemianową

 

słup bedzie pomalowany szkłem wodnym w celu izolacji.

ale w dalszym ciągu nie wiem jaki tynk jaka siatka ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam komin systemowy, przy nim z trzech stron ściany działowe lub nośne z bk, na łączenia komina z bk położona stalowa siatka zbrojąca (leduchowskiego) i zatynkowane tradycyjnym tynkiem cementowo-wapiennym, od trzech lat żadne peknięcie, rysa się nie pojawiły, za to w piwnicy gdzie o siatce przed tynkiem zapomniałem i owszem mam piękną rysę od podłogi po sufit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Połączenie komina i ściany powinno zostać wykonane przy pomocy listwy dylatacyjnej (dwa profile pcv połączone cieńką warstwą gumy). W innym wypadku na połączeniu zwykle pojawia się pęknięcie. Innym rozwiązaniem jest zostawienie wąskiej szczeliny, którą należy uzupełnić materiałem trwale elastycznym
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam komin systemowy, przy nim z trzech stron ściany działowe lub nośne z bk, na łączenia komina z bk położona stalowa siatka zbrojąca (leduchowskiego) i zatynkowane tradycyjnym tynkiem cementowo-wapiennym, od trzech lat żadne peknięcie, rysa się nie pojawiły, za to w piwnicy gdzie o siatce przed tynkiem zapomniałem i owszem mam piękną rysę od podłogi po sufit

Edde ta siatka jest gruba ? pamietasz ile mm/cm tynku musiałes dac aby ją przykryć?

rozumiem ze palisz normalnie w kominku ?

u mnie pekniecia powstawały jak diabli gdy paliłem kozą (max temp na wejsciu do komina) w tej chwili palę w kominku i spaliny mają zdecydowanie nizszą temp.

 

Połączenie komina i ściany powinno zostać wykonane przy pomocy listwy dylatacyjnej (dwa profile pcv połączone cieńką warstwą gumy). W innym wypadku na połączeniu zwykle pojawia się pęknięcie. Innym rozwiązaniem jest zostawienie wąskiej szczeliny, którą należy uzupełnić materiałem trwale elastycznym

 

też dobra rada -----materiał trwale elestyczny jak kryl ?

dobrze rozumiem ?

 

dzieki Panowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks później...
Edde ta siatka jest gruba ? pamietasz ile mm/cm tynku musiałes dac aby ją przykryć?

rozumiem ze palisz normalnie w kominku ?

u mnie pekniecia powstawały jak diabli gdy paliłem kozą (max temp na wejsciu do komina) w tej chwili palę w kominku i spaliny mają zdecydowanie nizszą temp.

 

 

 

też dobra rada -----materiał trwale elestyczny jak kryl ?

dobrze rozumiem ?

 

dzieki Panowie.

 

Chyba akryl ?

 

Paliłeś kozą podłączoną bezpośrednio do komina systemowego, ceramicznego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Połączenie komina i ściany powinno zostać wykonane przy pomocy listwy dylatacyjnej (dwa profile pcv połączone cieńką warstwą gumy). W innym wypadku na połączeniu zwykle pojawia się pęknięcie. Innym rozwiązaniem jest zostawienie wąskiej szczeliny, którą należy uzupełnić materiałem trwale elastycznym

 

to ja chyba jestem jeszcze innym niż inny wypadkiem :) bo od tynkowania chyba trzy lata i sezony użytkowania kominów i nie mam nawet najdrobniejszej rysy :)

 

Edde ta siatka jest gruba ? pamietasz ile mm/cm tynku musiałes dac aby ją przykryć?

rozumiem ze palisz normalnie w kominku ?

u mnie pekniecia powstawały jak diabli gdy paliłem kozą (max temp na wejsciu do komina) w tej chwili palę w kominku i spaliny mają zdecydowanie nizszą temp.

 

 

 

też dobra rada -----materiał trwale elestyczny jak kryl ?

dobrze rozumiem ?

 

dzieki Panowie.

 

czy gruba? no... taka... chyba cienka... :) gruba to pojęcie względne ;) rzuć okiem w jakim markecie budowlanym na stalową siatkę leduchowskiego bo trudno to wytłumaczyć, a jeśli miałeś w ręku narożnik, kątownik stalowy do tynków cementowo-wapiennych z taką siateczką po bokach to jest właśnie coś podobnego

siatkę normalnie nakładałem na ścianę nieotynkowaną lub pokrytą pierwszym szprycem, zbryzgiem cementowym, na szczelinę z zakładem 10-20cm na stronę, ścianę, komin, mocowałem do ściany żeby nie odpadała takerem lub papiakami i na to poszła standardowa grubość tynku jak po całej ścianie (1-2cm), a palę nie w kominku tylko w kotle, niemałym bo 30Kw napędzającym bufor wiec chodzącym szybko i na maksa, kozą kiedyś w trakcie budowy tez paliłem do czerwoności ale nie pamiętam teraz czy było to przed czy po tynkach

a co do profili elastycznych i akryli to na moje oko i doswiadczenie to właśnie takie połączenie zawsze po pewnym czasie bedzie "wyłaziło", rysowało, pękało, analogicznie jak akryle w narożnikach zabudów poddaszy z GK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komin systemowy jest izolowany, ale nie jest to zbyt gruba izolacja. Pewnie podczas palenia na maksa "kozą" rozszerzył się nieznacznie i potem sobie pękło. Ja też mam systemowy, obok ceramiczne kanały wentylacyjne, w piwnicy bloczki, wyżej pustak ceramiczny, otynkowane zwykłym tynkiem cementowo-wapiennym bez żadnych siatek. Mieszkam drugi rok i jak na razie nic nie pękło.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

czy gruba? no... taka... chyba cienka... :) gruba to pojęcie względne ;) rzuć okiem w jakim markecie budowlanym na stalową siatkę leduchowskiego bo trudno to wytłumaczyć, a jeśli miałeś w ręku narożnik, kątownik stalowy do tynków cementowo-wapiennych z taką siateczką po bokach to jest właśnie coś podobnego

siatkę normalnie nakładałem na ścianę nieotynkowaną lub pokrytą pierwszym szprycem, zbryzgiem cementowym, na szczelinę z zakładem 10-20cm na stronę, ścianę, komin, mocowałem do ściany żeby nie odpadała takerem lub papiakami i na to poszła standardowa grubość tynku jak po całej ścianie (1-2cm), a palę nie w kominku tylko w kotle, niemałym bo 30Kw napędzającym bufor wiec chodzącym szybko i na maksa, kozą kiedyś w trakcie budowy tez paliłem do czerwoności ale nie pamiętam teraz czy było to przed czy po tynkach

a co do profili elastycznych i akryli to na moje oko i doswiadczenie to właśnie takie połączenie zawsze po pewnym czasie bedzie "wyłaziło", rysowało, pękało, analogicznie jak akryle w narożnikach zabudów poddaszy z GK

 

Najlepsze jest to ze w Tychach nie małym miescie nie znalazłem takiej siatki.

O dziwo 2 składy budowlane w ktorych od czasu do czasu cos kupowałem przestały istniec ..........takie czasy.

Wykonawca dał siatkę taką jak do ocieplenia domu - Zaraz pewnie Eniu napisze ze to jeszcze gorzej , ale w wypadku pozaru sadzy to juz nic nie pomoze bo mam tez elementy drewniane kolo komina.(zaizolowane szkłem wodnym co prawda ale są)

 

Komin systemowy jest izolowany, ale nie jest to zbyt gruba izolacja. Pewnie podczas palenia na maksa "kozą" rozszerzył się nieznacznie i potem sobie pękło. Ja też mam systemowy, obok ceramiczne kanały wentylacyjne, w piwnicy bloczki, wyżej pustak ceramiczny, otynkowane zwykłym tynkiem cementowo-wapiennym bez żadnych siatek. Mieszkam drugi rok i jak na razie nic nie pękło.

Tak sie własnie działo.

W tej chwilę spaliny przechodzą przez wymiennik z wodą i mają duzo nizszą temp więc jak narazie jest łądnie i nic nie pęka.

Kazde rozwiązanie będzie lepsze niz przyklejona nierowno płyta do komina.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...