Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • 2 weeks później...
  • Odpowiedzi 450
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Postęp jest.

 

Elektryka+alarm prawie skończone. Dłubał teść + znajomy hobbysta :) Zdjęć na razie nie mam, tylko to co w podłogach- robiłem sam.

 

Elementy montażowe peszli :)

20140629_152019.jpg

 

Z uwagi, że miałem trochę zapasu w podłodze + fakt, że planowałem wylać styrobeton - pozwoliłem sobie na pewne zabezpieczenia na przyszłość. Salon został opeszlowany :), na każdy wariant głośnikowo-rzutnikowo-telewizyjny jestem przygotowany. W stategicznych miejscach (3) przewidziałem floorboxy.

 

20140630_182854.jpg

 

główny ciąg komunikacyjny (woda, tlen, prąd ;p)

 

20140630_183007.jpg

 

20140630_183024.jpg

 

przed finalnym zalaniem wyglądało to jeszcze ciut inaczej- dodatkowo zaizolowałem wszystkie rurki z ciepłej wody i cyrkulacji.

 

szacht techniczny na górę:

 

20140630_183055.jpg

 

wytypowane miejsce na podstawowy punkt zejścia wszystkich mediów rozrywkowych (tv, głośniki, eth z mediaserwera itd)

 

20140630_183216.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i styrobeton. Pomysł był taki, że skoro mam kilka cm zaoszczędzonych w podłodze, położyłem troche rurek, zostało masę odpadów z ocieplania styro na zewnątrz - zrobię sobie sam wylewkę. Przy okazji wyrównam co została do wyrównania- nie było tego wiele. Z pomocą przyszło forum, także i tu w tym wątku.

 

Proporcje zaczerpnąłem z jednego z wątków. 4j zmielonego styro, 1j wody, 1j cementu. Od siebie dorzuciłem jeszcze wapna dla lepszego związania styro- dodawałem na oko, po szczypcie łopaty :) - tak mniej więcej 1/2j. Z dalszych swoich spostrzeżeń- w zależności od potrzeb można bawić się twardością- poprzez niedomiar lub nadmiar w stos do zakładanych 1j - ilosci cementu. Mieszałem i tak na oko, więc wychodziło różnie - im mniej cementu, tym mniej związanej wody - łatwiej się poziomowało, ale po wyschnięciu wylana warstwa raczej była miękka, w skrajnych przypadkach nawet się sypała. Mnie to absolutnie nie przeszkadzało - chodziło tylko o wypoziomowanie (a nie jak radzili coponiektórz- Panie, podsyp Pan piasku, będzie szybciej). Kolejna uwaga- na drugi dzień - pedant - mógłby sobie nawet przetrzeć powierzchnię, dla idealnego poziomu, zwykłą tarką lub szczotką drucianą. Ostatnia uwaga - laser samopoziomujący na statywie + jakaś "laga" z naniesionym żądanym poziomem "0" - niezbędna. Na początku próbowałem z niwelatorem - po kilku pomiarach, do których i tak potrzebne by były 2 osoby - zrezygnowałem.

 

Maszynka, patent z forum (mieszadło + trójnik fi 160 - najlepiej z kątem 90st + dekiel na końcu + jakiś karton, żeby się nie wysypywało):

 

20140715_141451.jpg

 

20140715_141741.jpg

 

20140715_141804.jpg

 

20140715_141812.jpg

 

20140715_141822.jpg

 

Dobrze jest taką maszynkę porządnie ustabilizować żeby nie wierzgała, i tak, by mieszadło nie wycierało trójnika z pcv. Odpadki ze styro trzeba ciąć- najlepiej w podłożne kawałki- tak by mieściły się w fi160. Start zablokowany zipem, wł/wył z kabla, inaczej przy 1 osobie się nie da. Przemielenie dobrych 4m3, łącznie z cięciem itd zabrało mi jeden dzień.

 

a tu już wylewany styrobeton:

 

20140716_203416.jpg

 

20140716_203441.jpg

 

Ogólnie warstwy podłogi wyszły tak:

 

zagęszczony grunt

40cm proszku PUR od Pigeona

Warstwa piasku by zagęścić

10cm chudziak

16cm hydromaxu

15cm żelbet

papa

3cm styrobeton

2x 5cm eps100

 

chyba troche przesadziłem :)

 

Tu już ułożony styro. I puszka (zwykła, instalacyjna- koszt 20zł w stosunku do 90zł za dedykowaną) w której później osadzę floorboxa (od dołu wchodzą peszle)

 

20140727_120923.jpg

 

20140727_120938.jpg

 

20140727_120953.jpg

 

pomysłowe podwieszanie materiałów (bo już niewiadomo gdzie to składować- a podłogę trzeba robić), patent żony

 

20140727_121002.jpg

 

miejscami płyty spoinowałem + podklejałem od dołu - tak by mocowana później podłogówka nie dzwigała płyt (zeszły raptem z 3 puszki, ale efekt, wraz z eps100 bardzo spodobał się instalatorom rurek- nic nie odskakiwało czy klawiszowało):

 

20140727_121013.jpg

 

każda najmniejsza szczelinka (np geberity, bo tam w rogu to akurat zostawiona przestrzeń na odpływ liniowy) zasypywana styro :p

 

20140727_121042.jpg

 

20140727_121051.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłogówka.

Trochę się z nią namęczyłem- wiec kilka słów wstępu. Naczytałem się sporo o rurkach, że chińskie be, że tylko Roth, Herz itd. Byłem bliski zakupu Rodany (pl dystry, rurka z chin), cena około 1,6zł za fi16 i 2,7zł za fi20, którą bardzo długo rozważałem (fi20 przy pompie ciepła). Finalnie zdecydowałem się na Pipelife, system radopress- zarówno rurki podłogówki (fi16), zasilające (pex fi 32) jak i reszte- rozdzielacze, trójniki itd. Raz- produkcja (na forum wyczytałem, że w Niemczech) w EU, fabryka akurat radopressa jest na Węgrzech. Alu spawane laserowo. Dwa- cena. Ciut poniżej Wavina, rozdzielacze mniej niż capricorny (ale mimo, że sygnowane przez P, produkowane w Pruszkowie, nie mam nic do zarzucenia). Nie lubie kryptoreklamy, ale zostałem miło zaskoczony, zarówno przez dostawcę jak i producenta- stąd napiszę co, kto i jak. Zamawiałem w Zutherm z Wrocławia. Bardzo miły i rzetelny kontakt. W trakcie instalacji okazało się, że 2 kręgi (w tym fi32) są miejscowo uszkodzone- chyba w transporcie. Dostawca zareagował ekspresowo. Powiadomiony przezeń Pipelife również- w krótkim czasie kontakt człowieka z P, wizyta na drugi dzień i od razu przywieziona rurka- bez zbędnych ceregieli.

 

Założenia:

- jednak fi16- bałem się gięcia, szczególnie w sekcjach zagęszczenia- okna itd. Dwa- cena, trudno wyrwać fi20 w rozsądnych (dla mnie) pieniądzach

- po 12 sekcji góra dół, na górze jedna sekcja przeznaczona na zasilanie klimakonwektora podwieszonego na parterze na suficie (będzie pełnił funkcję tylko czasowego umilacza komfortu - już teraz dom pokazuje pierwsze sukcesy co do założeń- na zewnątrz upał niemiłosierny- w środku bardzo przyjemne 25st)

- 1600mb na ok 190m2 powierzchni - zagęszczenie od 7cm, slimaki w środkowej części domu kończą na max rozstawie 15cm

- rowne pętle po ok 60-70m (niestety wyszedł jeden zonk, jedna jedyna końcowa pętla na piętrze wyszła dłuższa)

- pętle bez granic per pomieszczenie

- góra mocowana kołkami z pistoletu bezpośrednio w żelbetowym stropie- bez styro, bez folii - na to jastrych ok 9cm (zakładając podłogę drewnianą mam nadzieję na efekt akumulacji w nocy, tak by nadal spało się komfortowo, a ciepło oddawane było również "w dół", i raczej dopiero w dzień)

- dół standardowo do styro, 5cm jastrychu;

- system maksymalnie prosty (rotametry zostawiłem), zasilanie na pexach 32, trójniki w kotłowni za pompą.

 

folia start

20140727_143200.jpg

klimakonwektor (jeszcze bez wylotów powietrza)

20140727_143217.jpg

'stosunkowo' wysoko zamontowany rozdzielacz z uwagi na różnice pomieszczeń

20140727_143227.jpg

folia cd

20140727_152942.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłogówka zrobiona. Na dniach miksokret. Odchylenia na rogach budynku - maks 0,5cm :)

 

Góra- jak napisałem wcześniej, bez folii, bez styro- grzać się będzie również strop jak i 9cm wylewki. W zamierzeniu wolne oddawanie ciepła, tak by grzejąc głównie w nocy temp była 'jeszcze' niska, a ciepło oddawane było w dzień (również w dół, o ile to możliwe). Bezwładność będzie spora :)

 

20140804_190600.jpg

 

ciąg komunikacyjny - ułożeniem nie ma się co przejmować, miało być zapełnione 'do fulla' :) - tak by zmieścić 800m, 12 sekcji i 66metrowe pętle na 80 metrach :)

 

20140804_190538.jpg

 

20140804_190456.jpg

 

ślimak + osobna pętla z zagęszczeniem u dzieci

 

20140804_190447.jpg

 

dolot do rodzielacza wyszedł przez łazienkę więc samoistnie się zagęściło (przy i tak sporym zagęszczeniu w sumie)

 

20140804_190636.jpg

 

dół z góry ;) podział na trzy dylatowane pola

 

20140804_190704.jpg

 

puszka pod przyszłe floorboxy

 

20140804_190834.jpg

 

zejście do salonu + jadalnia

 

20140804_190929.jpg

 

kuchnia

 

20140804_191025.jpg

 

20140804_191056.jpg

 

salon again

 

20140804_191119.jpg

 

nie-za-ładnie wyglądający rozdzielacz, ale nie ma wyglądać, tylko działać i nie grzać tego co nie trzeba - okidałem i nawlokłem otuline sam, więc ekipie nie ma co zarzucać :)

 

20140804_191145.jpg

 

 

Ekipa Pana Zbyszka ta sama co przy wentylacjach. Polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

Podłogi wylane. Miksokret z polecenia, cement CEM II, piasek z kruszywem 0-4mm (dla polepszenia efektywności podłogówki), włókna, zbrojenie siatką - oczko 15cm, karbowana, pod kominkiem chyba ze 3 razy (podłogówki tam nie robiłem, ale ocieplenie styro jak wszędzie).

 

Widok przez suwankę z salonu na pracujące laski nad tarasem ;)

 

20140816_174222.jpg

 

jest równo (ale było równo nawet przed wylaniem - wszędzie na dole 6,5cm, góra 9cm)

 

20140816_174322.jpg

 

wypuszczone pręty pod wymurowanie i zalanie uskoku

 

20140816_174344.jpg

 

salon i otwarta przestrzeń nad

 

20140816_174521.jpg

 

pokój goscinny - tu ustrugam antresolę wykorzystując ponad 3m wysokości

 

20140816_174538.jpg

 

ciąg komunikacyjny

 

20140816_174645.jpg

 

kładka nad salonem

 

20140816_174716.jpg

 

łazienka, pralnia i garderoba połączona z sypialnią

 

20140816_174741.jpg

 

na górze też jest równiutko :)

 

20140816_174823.jpg

20140816_174831.jpg

 

nasza sypialnia i widok przez upaćkane szyby

 

20140816_174851.jpg

 

podłogi skończone, wziąłem się więc za skończenie elektryki

 

20140816_174807.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

naszedł był mnie problem - jaki zasobnik wody do planowanej pompy ciepła?

 

1. wybejcować więcej (pewnie +3kzł jak nic) na AVC Smart 320L, wymiennik płaszczowy o pow. 2,65m2 z nierdzewki. Nie wiem czy można zamontować grzałkę?

2. galmet maxi 300l, wężownica 3,8m2 - różne opinie, niby jakość galmeta się poprawiła?...

3. Drazice - podobnież wykonanie lepsze niż galmeta, ciut tańszy, ale pow. wężownicy chyba o 0,6m2 mniejsza

4. 2x biawar 140l szeregowo - gdzieś tu ktoś na forum zastosował takie rozwiązanie, wyszłoby pewnikiem taniej o jakieś 1,5kzł w stosunku do 2 powyzszych... ale to już kombinowanie, później 2x przeglądy, 2x martwienie się/wymiana anody?

 

jak zwykle- bądź tu mądry...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja również lekko skłaniam się ku Galmetowi. Drazice - ciężko z dystry, pewnie później również ciężko by było z serwisem i gwarancją. No i ciut mniejsza wężownica, a chyba głównie o to chodzi przy pompie, choć nie wiem czy te 0,6m2 jest ważące... AVC drogie... choć odpada problem z anodą i niby spokój na wieki (zbiornik z nierdzewki). Opinii w sieci jak na lekarstwo - głównie sprzed dwóch, trzech lat, że przy pompie to lepiej płaszczowe, bo większa powierzchnia wymiennika, że bardziej równomierne ogrzanie wody, że szybciej- a ten galmet ma wężownicę o 1,8m2 większą. Czyli jak, sam fakt, że wężownica to gorzej? 2m2 w przypadku AVC wystarcza?

 

Pompa wybrana przeszło rok temu - Panasonic T-CAP 9kV 3 fazowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mieliśmy kiedyś mały zbiornik Galmet do solarów (z wężownicą i grzałką). Niestety nie dotrwał nawet do końca gwarancji - spawy puściły. Od tego czasu nie bierzemy pod uwagę tej marki.

Do nowego domu (w trakcie budowy) mamy już kupiony stary 200l zbiornik Vissman'a z nierdzewki. Podobne modele mają nasi znajomi oraz część rodziny, którzy pozbyli się już starych czarnuchów. Ich zdaniem (a także naszym), warto dołożyć trochę więcej kasy i kupić coś na kilka dziesięcioleci, a nie tylko kilka lat.

 

crategus, od pewnego czasu zbieram się, aby Cię zapytać o szczegóły montażu okien. Też planuję przeszklenia co najmniej na jednej ścianie zlicować z elewacją. Co to za kotwy, na których masz oparte okna? Czymś była wypełniana przestrzeń rama okna - ściana, czy tylko oklejana? Wszystko zostało oklejone taśmami i....czymś czarnym. Możesz napisać coś więcej?

Edytowane przez moniss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej. Dziękuję za opinię. Czytałem właśnie, że kiedyś galmet to tak raczej nie bardzo, ale pojawiły się głosy, że od jakiegoś czasu poprawili się jakosciowo. I teraz znowu zgryz :) Z nierdzewki w zasadzie pozostaje ten AVC, a tam powierzchnia wymiany 'tylko' 2m2, fakt, byłoby na lata. Ale czy sprawdzanie i wymiana anody to aż taki kłopot? Czy przegląd raz na rok nie sprawi, że właśnie będzie na lata? No tak, a jak nie przegnije, to może puszczą spawy? :(

 

Co do okien to u mnie sprawa była trochę pokomplikowana. Choć producent i ekipa zapewniał, że mają doświadczenie przy ciepłym montażu, to niestety wyniknęły problemy... rozmiarowe. Nie wiem czy podeszli na etapie koncepcji do tego zbyt bojaźliwie czy na tamten moment olali, w każdym razie na etapie montażu musieli kombinować. Otóż moje okna wysunięte są tak, by licowały się ze styro, z małym okapem, powiedzmy 1-2cm. Zakładając klej pomiędzy dwoma warstwami styro (20+5) wysunięte są właśnie na owe 25cm (jedna ściana 20cm). Cześć okien zamontowana została na kotwach systemowych (kuchnia) - bodajże JB-D. Drogie ustrojstwo strasznie, a żaden cud techniki. Dodatkowo (nie wiem czy wytłumaczę to prawidłowo), w linii spodniej, o mur zapierające się 'grubością' wyprofilowanej blachy, bez żadnej podkładki. Jak by to opisać- tak jakby profil wygiętej grubej blachy w literę C, stanowiącej kotwę opierał się swym bokiem, podtrzymując okno, o mur.

http://anwatech.pl/147-807-thickbox/sfs-kotwa-boczna-jb-dk-do-montazu-okien-w-warstwie-ocieplenia-cieply-montaz.jpg

Przy sporym ciężarze, mimo, iż kotew było sporo, istniało ryzyko, że kotwy będą się wżynać w mur a okno opadać. W tym celu panowie przygotowali specjalne, swoje, impregnowane kątowniki ze sklejki - dla okien otwieranych, tych balkonowych oraz z meranti dla suwanki (boczne trzymanie - od dołu suwanka opierała się na specjalnie w tym celu wylanym fundamencie). Kolejny problem- taśmy, przynajmniej te z Soudala, wewnętrzne, maksynalnie miały chyba z 10 czy 15cm szerokości. Kleili na 2 razy (jedna z druga). Uszczelniałem to dodatkowo silikonem (zresztą i tak musiałem, niestety otwory okienne nie były przygotowane - nie wiem jak mogło mi to uciec - silka nie była zaciągnięta żadną zaprawą 'na równo' i taśma siłą rzeczy nie mogła szczelnie przylegać). Ta czarna guma- nie wiem co to jest ale jakaś specjalna guma czy bitumiczne coś do okien z nazwą sobie właściwą - była niezbędna- okna przez jakiś czas były zamontowane bez obróbki styropianem - musiały być (obrzeża) zabezpieczone przed warunkami pogodowymi. Zresztą sam styropian żadnej szczelności nie zapewnia, tak więc podobno było to niezbędne. Nie wiem jak w przypadku montażu w warstwie ocieplenia ale bez licowania z powierzchnią zewnętrzną...

Pomiędzy taśmą soudala klejoną do wewnątrz a tą czarną klejoną do zewnątrz muru nie ma nic. Nie wiem czy tak byc powinno, coś mi świta, że nie do końca, choć w sumie miejsca tam specjalnie nie ma...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moniss - jeśli BB to Bielsko, to mógłbym Ci wrzucić namiary na firmę od okien- są spod Krakowa (producent). Mimo powyższych problemów Panów polecam. Dodatkowo... Cena. Okna energooszczędne, trzyszybowe, drewniane- meranti 78-82mm; jak widziałaś- masę kombinowania z wymyślonym przeze mnie montażem; suwanka HS - podobno pierwsza taka w PL (jedno skrzydło otwierane na tej samej szynie zaraz za drugim) - musieli konsultować z producentem systemu HS - a cena za całość 30% niższa niźli i tak negocjowane w dół, najtańsze z sensowniejszych jakościowo lokalnych PCV. Nie mówiąc już o innych skrajnych wycenach gdzie cena windowała w górę, po rabatach x 1,5 czy x2. Jakby co zapraszam na budowę, można sobie oglądnąć.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks później...
moniss - jeśli BB to Bielsko, to mógłbym Ci wrzucić namiary na firmę od okien- są spod Krakowa (producent). Mimo powyższych problemów Panów polecam. Dodatkowo... Cena. Okna energooszczędne, trzyszybowe, drewniane- meranti 78-82mm; jak widziałaś- masę kombinowania z wymyślonym przeze mnie montażem; suwanka HS - podobno pierwsza taka w PL (jedno skrzydło otwierane na tej samej szynie zaraz za drugim) - musieli konsultować z producentem systemu HS - a cena za całość 30% niższa niźli i tak negocjowane w dół, najtańsze z sensowniejszych jakościowo lokalnych PCV. Nie mówiąc już o innych skrajnych wycenach gdzie cena windowała w górę, po rabatach x 1,5 czy x2. Jakby co zapraszam na budowę, można sobie oglądnąć.

 

jesli mozna to i ja poprosze namiary

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...