Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

A propos tej kostki DIY - to jest trudne? Jak to się układa? Jaki jest mniej więcej koszt materiałów ? Co oprócz bali jest potrzebne?

Świetnie to wygląda, a potym jak dostałam wczoraj pierwszą wycenę kostki (Wenecja z Budokrusz'a) za 120 zł za metr z ułożeniem, to szukam alternatywy. ;)

 

Czy jest trudne to nie wiem - przekonam się własnoręcznie :) Ale naooglądałem się programów gdzie takie rzeczy ludzie sami robią, i wygląda na to, ze wszystko da radę samemu. O koszcie też za wiele nie powiem - ja mam mase bali kupionych z rozbiórki drewnianej knajpy nieopodal mnie. Większość zeszło na konstrukcję wiaty - ale trochę też tego zostało. Na pomysł wpadłem gdy zderzyło się w czerepie wspomnienie jak wyglądają odpady po przycinanych tych właśnie balach z wyżej pokazanym zdjęciem. Nic tylko pociąć (narzędzia mam) na równe kosteczki, oszlifować, zagruntować, wybejcować (tu o właściwy specyfik będę jeszcze musiał zaczerpnąć gdzieś wiedzy) na czarno i heja. Grunt utwardzić, zrobić podsypkę, ułożyć - i w sumie można by to pewnie nawet zasypać (zamiast samym piaskiem) na sucho piaskiem z cementem wymieszany z pigmentem z czarnej sadzy - wyjdzie po utwardzeniu elegancka czarna cementowa fuga :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 450
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

A propos tej kostki DIY - to jest trudne? Jak to się układa? Jaki jest mniej więcej koszt materiałów ? Co oprócz bali jest potrzebne?

Świetnie to wygląda, a potym jak dostałam wczoraj pierwszą wycenę kostki (Wenecja z Budokrusz'a) za 120 zł za metr z ułożeniem, to szukam alternatywy. ;)

 

 

Szukałam kilka dni.temu info na ten temat. To się nazywa bruk drewniany i z tego co się zorientowałam to nie jest to majątek i nawet w domach zaczyna być modne. Ale nie wiem ile z robocizny bo patrzyłam tylko na materialy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten temat drewna na podłogówkę był poruszany na FM. To nawet nie jest problem nagrzewania. Gdy się podgrzeje więcej ponad 28 stopni nic się drewnu nie stanie. Po prostu jest generalna zasada że powierzchnia podłogi nie powinna mieć więcej niż 29. Natomiast mając ustawione parametry wody zasilającej np. 35 stopni dla pompy, dając coraz grubszy parkiet obniżamy stopniowo moc płyty na 1m2 bo drewno to niezły izolator. Dlatego zaleca się dawać nie więcej niż 15 mm drewna, ale jak ktoś chce grubszy, albo dywany czy wykładziny to po prostu będzie miał mniejszą moc płyty grzewczej. Przy dobrze ocieplonym domu takim jak Crategusa prawdopodobnie wystarczyłoby tak czy tak nawet przy ekstremalnym zapotrzebowaniu na ciepło. Zatem to nie technologia drewnianych podłóg jest tu ograniczeniem lecz OZC budynku.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj wjechała ekipa od balustrad. Wybrałem system wpuszczanego szkła (8.8.4 esg/vsg bezbarwne) w profil montowany do boku kładki/podciągów. Z uwagi na dość grubą warstwę jastrychu (9-10cm), który mięsem nośnym absolutnie nie jest - profile montowane są na specjalnym kątowniku, tak, by kotwy mocowane były w żelbecie. Wspomniałem o tym kilka postów wyżej - rozbieżności cenowe w zależności od łupieżcy są ogromne. Dla przykładu:

1. metr szkła jak wyżej - u producenta czy też szklarza nie robiącego tego "pod system" - metr na metr ok 320zł netto + ok. 10 fazowanie każdej krawędzi. Jakieś 500zł brutto. To samo szkło wyceniane przez dostawcę "systemu"; ale nadal bez montażu/transportu (czyli bez narzutów z uwagi na możliwość uszkodzenia): 900-1000zł.

2. mb listwy (żaden rocket science - albo q-railing z aluminium podzielonego na komory, albo lite aluminium, albo stal) - u dostawcy - od 400 do 900zł! Znalazłem za jakieś 300 razem z klinami i uszczelkami (sam profil można by wykonać na zamówienie - ale problem jest detalami - czyli odpowiednie kliny i uszczelki właśnie).

 

Jak widać... na 11mb (a to naprawdę niewiele - moja galeryjka to zupełnie niewielka przestrzeń) robią się grube tysiące. Wybrałem ofertę lokalnej firmy, która fakt, trudni się tego typu instalacjami; ale podchodzi do tematu racjonalnie - materiałowo + zarobek na montażu. Różnica w stosunku do kolejnej, NAJTAŃSZEJ z następnych ofert: 8kzł. Za sam montaż firmy potrafią sobie liczyć sporo ponad 11kzł za 11mb... Dzień-dwa roboty...

 

Kolejny temat ogarnięty: kominek. Zakupiony - wymarzony - MCZ Forma B95. Wbrew pozorom wyboru nie było zbyt dużego :) Jak już padnie na dany rodzaj (vis-a-vis, trzy szyby) i trafi się mniej więcej w jakośc/cenę to pojawiają się problemy - a to za wysoki (wszystkie trzyszybowe z uwagi na podnoszoną szybę) a to zupełnie nieszczelny (piazetta czy ogólnie właśnie kominki o trzech szybach, bo na szybę gięta mnie nie stać) a to jakieś dziwne proporcje... Bardzo zależało mi na lekkiej, nieinwazyjnej wizualnie bryle - kominek na zasadzie wyspy będzie dzielić salon na dwie części. Chciałem, by wyspa ta pełniła funkcję blatu roboczego, o h 90-110cm - w razie nieużywania można by i dostawić hookery... :)

 

http://www.mcz.it/images/prodotti/larger/forma-b95_1285919194.jpg

 

Plan jest by obturlać go w onyksie - taki niepodświetlony slab jest mleczno biały, po podświetleniu zmienia się w żywy pomarańcz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To są jakieś błędne stereotypy :)

A tak na poważnie - w założeniu kominek ma pełnić tylko funkcję rekreacyjną, funkcja grzania - tylko na wypadek mega fuckupu. Obudowa ma być izolowana - więc po prostu w momencie rozpalenia nikt z blatu, w tej formie, dosiadając się, nie będzie korzystał. To raczej oczywiste. I nie widzę żadnego problemu by przewidzieć funkcję roboczą dla takiej bryły. Co do wyspy/blatu roboczego itd - to może źle to ująłem, blat, w sensie powierzchni użytkowej ma być na wyspie, jaką jest bryła kominka, wszystko rozjaśnią jedne z pierwszych wizek:

 

1009_salon_2.jpg

 

1009_salon_z_jadalni.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month później...

Budowa fajna, domek wyszedł całkiem całkiem. Przewertowałem kilka stron i jeśli pozwolisz coś dopiszę.

 

# SCHODY

Też mam takie, tylko 2-biegowe ze spocznikiem, no i nie zdecydowałem się na goły beton tylko zwyczajnie je otynkowałem, ale wyglądają też dobrze (można zerknąć do dziennika). Zbrojenie zrobiłem takie same (w sumie innego się nie da) tylko ta masa stali u Ciebie to jest kosmiczne przegięcie. Gdyby gięli te pręty z fi 6 albo góra fi8 poszło by jakieś 55-75% stali mniej. No ale cóż, to już historia.

 

# "PUDŁO REZONANSOWE"

Jeżeli jeszcze kombinujesz z tym, to rozwiązanie mogłoby być takie. Zamiast kłaść wełnę mineralną płasko (odcinając w ten sposób przepływ ciepła) można spróbować zrobić przegrody pionowe z wełny pomiędzy stropem a sufitem. Efekt powinien być taki, że dźwięk wpadając w wolna przestrzeń, po odbiciu trafia na taką przegrodę w której "grzęźnie". Widziałem kiedyś takie tłumiki w formie ramek wypełnionych wełną powieszone pod sufitem wysokiej hali produkcyjnej - efekt znikomy pogłos w ogromnym pomieszczeniu.

 

# BRUK DREWNIANY

Takie kostki brukowe z drewna są świetne, nie dość że dobrze wyglądają to zawsze to coś innego niż beton. Jest jednak jeden problem, drewno które masz jest na 100% drewnem z drzew iglastych które niestety nie nadają się na takie rzeczy. To musi być coś liściastego typu dąb, twarde i odporne na wilgoć. Taki drewniany bruk z sosny czy świerka, na zewnątrz budynku w niedługim czasie zacznie gnić i się rozkładać, nie zabezpieczysz tego żadnym impregnatem niestety - rozwiązanie fajne ale tymczasowe, max. kilka lat. Co innego we wnętrzach, przy braku wilgoci i odpowiedniej impregnacji olejem lub parafiną przetrwa znacznie dłużej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...
Witam,

mam pytanie jak ocenia Pan trwałość zastosowanego tynku. Czy poleciłby Pan ten Ameristone? Jeśli chodzi o kolory to czarny to ferro, a biały? Ładnie się to komponuje..

 

Trwałości nie mogę jeszcze ocenić - wszak położony został 2 msc temu... Jednak wedle zapewnień i folderów - ma to być bardzo trwała wyprawa (jest elastyczna przy okazji - ufam, że nie będzie tym samym żadnych nawet mikropęknięć). Czy poleciłbym? To zależy - tu głównie chodzi o wykonawstwo. U siebie nie jestem zadowolony z ekipy - mimo szkoleń, a później wręcz interwencji Dryvita w postaci przysłania osoby uczestniczącej w kładzeniu tynku - efekt nie jest idealny (o konkretnej godzinie, przez 15 min w czasie dnia, gdy słońce pada pod określonym kątem widać wszystkie wybrzuszenia... normalnie niezauważalne). Tynk jest bardzo ciężki i wymagający jeśli chodzi o położenie i staranność ekipy... Trzeba głaskać, zacierać - specjalne, plastikowe pace itd. - łatwo po prostu zepsuć (u mnie poprawiana była cała jedna ściana). Z drugiej strony - wsparcie z Dryvita - rewelacja. Ten drugi kolor to bodajże Bianco A002 czy A001, pierwszy to faktycznie Ferro.

 

20150920_132505.jpg

Edytowane przez crategus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KMI - oczywiście, że możesz, bardzo dziękuję za każda opinię.

 

@:

#schody - no cóż, jeśli chodzi o zbrojenie to nie mogę tu obrać własnego zdania i jakoś specjalnie dyskutować. Tak wyliczyła konstruktorka (która fakt, wcześniej już przesadzała ze stalą), punkty podporu były określone i niezmienne - wykonawca mógł jedynie projekt przyjąć na klatę. Ja też nie chciałem ryzykować (udział kosztów zbrojenia w całości nie był tu już jakiś astronomiczny) - vide wcześniejszy zamieszczony 'katastroficzny' rysunek. U nas beton, z boku i od spodu, w zamierzeniu miał być właśnie widoczny. Efekt końcowy będzie dopiero widoczny gdy przyjdzie drewniana "okładzina" - podkreśli ona jeszcze kształt harmonijki.

20150928_135811.jpg

 

#rezonans - tutaj bardzo Ci dziękuję za wskazówki - niestety również ciut za późno... już 'po' :) Użyłem płyt Nida Acu (Sonic), a przestrzeń wypełniłem 10cm wełną, też jakoś wyciszającą. Projekt i efekt:

3.jpg

20150928_140001.jpg

20150928_140144.jpg

20150928_140209.jpg

 

#bruk - cenne uwagi, dziękuję! Znalazłem jeszcze takiego linka: http://www.dwernik.eu/bruk-drewniany,50.html . Temat na razie pozostawiam na boku, bruk drewniany będzie u mnie na 100%, ale teraz mam zbyt wiele innych tematów na głowie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prace nad łazienką rozpoczęte. Projekt ciut się zmienił. Nadal nie wiem tylko co z wnęką (kolor).

3-5a.jpg

3-6a.jpg

3-6b.jpg

 

1. Trafiłem w bardzo przystępnej cenie drewno IPE - jeszcze gęstsze i odporniejsze na wilgoć niż teak. A że musiałem wziąć o kilka m2 więcej... To podłoga w łazience dolnej zmieniła się na drewnianą. Tu jeszcze przed impregnacją:

20150917_115017.jpg

 

2. Chcieliśmy matową czerń (czy antracyt) przełamać bielą. Połyskującą. No ale absolutnie coś takiego nie nadaje się na podłogę prysznica. Trafi tam mozaika z bielutkich kamyczków - ufam, że jako odrębna faktura zniknie wtapiając się w biel ściany. Coś podobnego do, ale nie ta dokładnie:

20150922_111450.jpg

 

3. A tu niestety niezbyt trzymający wymiary bazalt z Industone (przed impregnacją - po - wychodzi, w zależności od światła od smoliście czarnego do grafitowego):

20151001_094916.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KMI - właśnie przeglądam Twój dziennik - i wracając jeszcze do schodów, to u Ciebie widzę, że są one normalnie kotwione do boku ścian. nie wiem czy w takim razie można porównywać ilość wymaganego zbrojenia... U mnie punktami podparcia jest tylko pierwszy dolny schód i zabieg od góry - resztę trzyma stal tak by się to nie złamało na pół :) No i fajnie u Ciebie wyszły te rurki - świetny efekt. Ja zainwestowałem w stalowe linki w otulinie po 2zł za metr :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I na koniec księżycowa zagadka - co to i po co mi to było :)

20150807_082044.jpg

20150807_082036.jpg

 

20150807_082008.jpg

 

Sądzę, że to taka ładna termiczna obróbra okien od środka za pomocą pianki PUR (lub PIR), aby zlikwidować wszelkie ewentualne nieszczelności i przy okazji ukryć taśmy i kotwy , na których wysunięte są okna.

Co na to dajesz? Jakieś płyty typu gips-karton czy coś bardziej wymyślnego?

 

 

 

No i kuchnia w fazie projektowania/koncepcji:

 

Dylematy z piekarnikiem

 

kuch1.jpg

 

Ta koncepcja wygląda lepiej.

Edytowane przez moniss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Crategus witam u Ciebie :). Z zazdrością obserwuję Twoje działania. Też chcieliśmy taki projekt.. tyle, że cały obity gontem, ale nasz PZP nie przewiduje takich fajnych domów. A co do podjazdu to poczekam na opis i efekty i... skopiuję u siebie :)

A i plany na wnętrze też takie "moje"..ehhh

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć!

Dojechałem trochę za połowę dziennika. Znalazłem kilka ciekawych pomysłów dla siebie i o te chce na razie zapytać.

- zbiornik na deszczówkę z 3xMauzer. I jak to działa? W końcu nie zrozumiałem czy jakoś zabezpieczałeś te mazury przed ciężarem ziemi?

- mielenie styropianu, fajna spraw! Lubie taki budowlany recycling. Plan budowy pusty, wszystko wykorzystane w 100%. Tyle że ja potrzebuję .. hmm 120m x 20 cm = 24m3?! To ile Ty z grubsza odzyskałeś z budowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sądzę, że to taka ładna termiczna obróbra okien od środka za pomocą pianki PUR (lub PIR), aby zlikwidować wszelkie ewentualne nieszczelności i przy okazji ukryć taśmy i kotwy , na których wysunięte są okna.

Co na to dajesz? Jakieś płyty typu gips-karton czy coś bardziej wymyślnego?

 

 

 

 

 

Ta koncepcja wygląda lepiej.

 

Bingo. Aczkolwiek glownym powodem byla potrzeba, zeby w ogole te okna jakkolwiek obrobic od wewnatrz - kwestia dodatkowej termiki i uzyskania 100% szczelnosci pojawily sie przy okazji. Chodzi o to, ze od wewnatrz, warstwami lecialo to mniej wiecej tak: okno, epdm 20cm, silka 24cm. Epdm jest elastyczny - i jak taka szpalete teraz obrobic- zaden tynk tego sie trzymac nie bedzie. Kombinowalem z KG, ale to znowu musialbym krecic jakis profil U ksztaltny do okna, tak by od tej strony kg sie trzymalo. Klejenie takiego profilu pewnie na dluzsza mete nie zdaloby egzaminu, natomiast wkrety... Zaraz na obrzerzu drewnianej ramy... Moglo by pekac. Zreszta nie chcialem niszczyc okna. Wycielismy wiec czesciowo epdm (i tak musialem ja naruszyc bo uszczelniajac pianka styro od zewnatrz nie zauwazylem, ze pianka rozprezajac sie pod elastycznym epdmem tworzy buly od wewnatrz - brawo ja) i trysneli mi to pianka. A ze w tym momencie, po naruszeniu membrany, zalezalo mi na uszczelnieniu (hydro rowniez - jakby co kiedys po murze jednak mialo splynac) to zdecydowalem sie na pianke stosowana na zewnatrz. Znacznie mniej rozprezna, ale niestety natychmiast zastygajaca (nie dalo sie jej formowac na etapie natrysku- tak jak na przyklad robia z piankami przy obrobce okien - plaska blacha, ktora sciaga do plaskiego nadmiar rozprezonej piany). Obrobka tego to zmudne wycinanie naddatkow lisica z brzeszczotem 30cm z widią a na to szlifowanie katowka z papierem na krazku. Niby szlo jak w maslo, ale ilosc pylow, obrobka trudno dostepnych elementow (brzeszczot oscylacyjny i nozyk) - jedna wielka masakra. Na to teraz siatka z klejem, i tynk lub gladz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...