Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 317
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Rozumiem, że pompa ciepła działa przy podłogówce w całym domu ? I w to 47k są wliczone wszystkie koszty podłogówki (ogrzewanie wewnątrz).

47k to bardzo dużo, nie wiem czy faktycznie taka inwestycja jest opłacalna ale wydaje mi się, że na tą chwile samą pompę ciepła co + cwu z osprzętem można do takiego domu kupić w granicach 20k i często jest ona od razu montowana przez sklep. Nie wiem jak to jest z dofinansowaniami ale czytałem na Wrocławskim fośigw, że dla pomp ciepła typu powietrze/woda dla potrzeb c.o. i c.w.u.: 3 000 zł/kW, dla pomp ciepła typu powietrze/woda wyłącznie dla potrzeb c.w.u.: z zasobnikami c.w.u. o pojemności czynnej od 150 do 250 litrów: 5 000 zł, z zasobnikami c.w.u. o pojemności czynnej > 250 litrów: 8 000 zł. dla pozostałych pomp ciepła dla potrzeb c.o. i c.w.u.: 5 500 zł/kW. , zaś w mojej gminie/powiecie - 50% kosztów brutto zakupu i montażu pomp ciepła ... nie więcej niż 10 000 zł. I z tego co zrozumiałem to fakturki są potrzebne i zakup trzeba zrealizować samemu chyba, że na zasadzie kredytu. Zauważyłem także, że dofinansowaniu podlegają instalacje opalane biomasą.

 

Cała kwota obejmuje - kolektor w ziemi, pompę, ogrzewanie wewnątrz (cała podłogówka) plus robota- czyli generalnie na koniec tylko trzeba grzać.

Co do kosztów alternatywnych - pytanie co się chce zrobić zamiast. Liczyliśmy 35k na ekogroszek, ale te koszty obejmują piec, rozłożenie ogrzewania podłogowego lub grzejników, komin (my nie mamy żadnego), przystosowanie pomieszczenia (czerwone płyty regips, drzwi ppoż.) i miejsce składowania węgla (jakaś szopka czy coś). I ta kwota pęka jak nie będzie się liczyć.

Co do kosztów pompy - wycenialiśmy u 5 producentów, ta oferta była najtańsza ze wszystkich. Poza samą pompą trzeba liczyć kolektor pionowy lub poziomy no i same pętle do ogrzewania, zbiornik cwu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem, że mówisz o pompie ciepła powietrze-woda a nie o gruntowej, mój błąd. Gruntowe są wydajniejsze ale i droższe bo PC PW jak wcześniej pisałem do 25k kupisz z montażem.

Ekogroszek - zero eko a do tego niewolnictwo we własnym domu :)

Ja trochę inaczej patrzę, bo nie liczę robocizny u siebie tylko materiały.

Podłogówka + rozdzielacze i inne na taki dom ok. 10tyś komin 5tyś piec z podajnikiem 10tyś. Pomieszczenie i tak trzeba wygospodarować i tak a czy aby na pewno wszystko według projektu typu drzwi ppoż. to można się spierać, jak ma się zjarać to i tak się zjara. A więc wychodzi około 25k przy np ekogroszku lub pellecie. Przy grzejnikach troszkę taniej.

I ja na przykład do tej pory się zastanawiam czy wybrać piec właśnie na pellet, wspomnianą pompę ciepła powietrze-woda lub może całkowicie po hardcorze piece akumulacyjne. Myślałem też o gazie płynnym ale jest droższy niż 2 taryfa prądu a nie mam pojęcia kiedy i czy aby na pewno będzie gaz ziemny więc opłacalność może być zerowa. Pompy zaś działają najlepiej przy podłogówce a podłogówkę mam w planie dać tylko łazienka + wiatrołap. Jakoś mnie nie przekonuję dawanie na cały dom i nie mam pojęcia dlaczego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie powietrzną bym odradził - słyszałem, że ma wejść powietrzna działająca poniżej -5stopni, ale jeszcze jej nie ma. Oczywiście - każda działa poniżej tej temperatury, tylko że po spadku poniżej -5 grzeje tylko grzałką a nie odzyskuje ciepła z powietrza w związku z tym staje się jedynie ogrzewaniem elektrycznym.

Rzeczywiście bez roboty wyjdzie taniej - ale nie każdy sam sobie zrobi :) ja w życiu bym się nie podjął samodzielnego wykonania instalacji grzewczej - jak by coś rypło i kuć trzeba by było w ścianach to sam do siebie mógłbym mieć pretensje. Co do gazu płynnego - testowane u znajomych i jest drogo. Co innego gaz ziemny z rury, takie rozwiązanie jest fajne i przy nowych piecach dość opłacalne. Z pary ekogroszek-pelet brałbym pelet. Co prawda trzeba chodzić koło pieca więcej, ale znacznie czystsze rozwiązanie i tańsze.

Podłogówka na całym domu tylko jeżeli wszędzie są kafle - inaczej szkoda pieniędzy (polecam sprawdzić przenikalność ciepła przez różne podłoża), ale jak już są kafle to jest mega efektywne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem to już są takie pompy ale nie znam się na tym w 100% więc nie będę za bardzo się wypowiadał, po drugie nie chcę mieć wszędzie kafli a jak wiemy PC najlepiej działa z podłogówką, niby można zakładać pod panele ale czy ja wiem czy warto (wątpię). Druga sprawa, że podłogówka jest droższa od standardowej instalacji, nie trzeba wylewać posadzki a zrobić podłogę na legarach itd. itd. (nie wiem dlaczego jak już wyżej pisałem nie przekonuję mnie podłogówka w całym domu, niby wygoda ale coś tkwi w głowie, że nie i koniec).

Ja liczę bez robocizny ponieważ w życiu kilkanaście domów i domków budowałem nie koniecznie od a do z ale znam się na tym i w końcu czas przyszedł na swoje miejsce na ziemi :) Będzie trzeba po pracy naginać przy budowie ale coś za coś.

Robiłem obliczenia na podstawie zapotrzebowania na ciepło budynku wraz CWU dla dwóch osób ale nie z projektu ponieważ jest zaniżony i to dużo.

Wyszło mi ok. 10 000 kWh na rok. Może te wyliczenia przydadzą się przyszłym budującym.

Pompa ciepła powietrze-woda: 1800zł (nie obliczałem do gryntowe ale mniej więcej od połowy do 1/3 taniej)

Gaz płynny: 4500zł (gaz ziemny ok. połowę taniej)

Piec na pellet: 1900zł (ekogroszek 100zł taniej ale mniejszy komfort)

Piece akumulacyjne (elektryczne): przy nocnej taryfie 3500zł (zero instalacji tylko "grzejniki" ok. 15 000 zł na cały dom) przy taryfie całodobowe 5500zł, przy taryfie 2 grzejąc połowę w nocy połowę w dzień 5000zł.

 

Podsumowując najlepiej pod względem inwestycyjnym wychodzi piec akumulacyjny, pod względem wygody pompa ciepła obojętnie od rodzaju, gaz lub piece akumulacyjne. Pod względem kosztów ogrzewania pompa ciepła gruntowa lub piec na drewno.

Edytowane przez Addel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogą już być - ostatnią aktualizację wiedzy mam z listopada ;) W każdym bądź razie podłogówka na panelach średnio się opłaca - co nie oznacza że w ogóle nie będzie działać. Po prostu kafle lepiej przewodzą ciepło. Zresztą - podłogówka zalecana jest bardziej przy ogrzewaniu niskotemperaturowym, zaś piece na pelet czy ekogroszek dają w rurach ok. 55-60 stopni, więc lepiej iść z nimi w kaloryfery.

zapotrzebowanie na ciepło przy projekcie pod pompę wyszło nam bodajże 9800 kWh, więc podobnie - generalnie pompa 5V spokojnie nam starcza z zapasem, więc piec o podobnej mocy też powinien dać radę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks później...

Jako, że już jestem pewien że Abra 2 (lustro) to jest "to", więc mam do Was kilka pytań (prośba o dobre rady :)). Myślę nad takimi oto zmianami:

- powiększyć salon przesuwając ścianę zewnętrzną o 0,5m (zwiększa się powierzchnia salonu, powierzchnia tarasu i pomieszczenie spiżarni (zamieniam je na pomieszczenie gospodarcze z wejściem od strony wiatrołapu) - jest sens (zmiana o 1m zrobi z pomieszczenia kwadrat, więc nie bardzo, ale czy 0,5m coś zmieni)? Może się nie wygłupiać i zostawić jak jest w oryginale?

- przesuwam ścianę wiatrołapu na równo ze ścianą spiżarni/nowego pomieszczenia gospodarczego,

- powiększam o 0,5m garaż wzdłuż (aby jakaś szafa narzędziowa weszła itp).

- powiększam okno (nie wiem jeszcze o ile) w salonie - tu będzie południowy-zachód,

- zmniejszam powierzchnię drzwi tarasowych, będą na północny-zachód pod dachem, więc takie duże przeszklenie nie jest mi chyba potrzebne,

- zastanawiam się nad zrobieniem prysznica w WC (kosztem zmniejszenia kotłowni <”wcięcie na sedes”>), ale czy dla 3-4 osób warto?

- plan jest aby był prysznic i wanna, ale czy prysznic w łazience, czy w Wc... (troszkę ciężko go gdzieś upchnąć :/),

- likwiduję podciąg (prostuję ścianę frontową),

- likwiduję kominek i komin w salonie.

 

Ogólnie, planuję:

1) podłogówka na całości + kondensat,

2) wentylacja z rekuperacją,

3) strop żelbetowy + 35cm ocieplenia (myślę o styropianie, ale...), poddasze nieużytkowe (ocieplony jedynie strop),

4) ściany z silikatów 24cm + 20cm styropianu 0,31,

5) styropian na gruncie 20cm,

6) 8cm-10cm styroduru na ścianie fundamentowej,

7) isomur lub ceramika z perlitem na pierwszą warstwę.

 

Dodatkowe pytania:

- czy ktoś z Was zastanawiał się nad isomurem/novomurem/ceramiką z perlitem lub płytą fundamentową?

- w przypadku ogrzewania podłogowego, gdzie umieszczaliście rozdzielacz? W kotłowni (czy może bliżej środka, np. ja myślę jeszcze o miejscu kominka )?

- gdzie umieszczaliście wejście na poddasze? Ja bym chyba wolał umieścić je (przypomnę, u mnie poddasze nieużytkowe) w garażu.

 

P.S. Addel, Twoja wersja Abry daje do myślenia, podoba mi się powiększenie 2 sypialni i zmniejszenie tej dużej kosztem garderoby itp. (szkoda tylko, że nie zmieścił się WC i troszkę za duża ta kotłownia - tu pewnie zmiana wymuszona typem kotła?). Możesz podać szerokość sypialni z garderobą i kotłowni?

 

Z góry dzięki za wszelkie dobre rady ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj,

 

zmiana zewnętrznych ścian budynku to już są większe zmiany i większe koszty dlatego zdecydowałem się zrobić z niego ile się da pod siebie z jego wymiarami standardowymi.

 

O wejściu od strony wiatrołapu do "spiżarni" też myślałem ale wygrała chęć mienia tzw. spiżarni poza tym powiększyłem trochę ten wiatrołap, na dole wkleję zdjęcia z projektu już zmienionego (czerwone to zmiany), nie wszystkie zostały zawarte ze względu na czytelność, niektóre będą realizowane w trakcie budowy jak chociażby przesunięcie komina od kominka, który w projekcie jest w łazience.

 

Garaż uważam, że i tak jest w miarę duży ale oczywiście warto sobie go powiększyć :)

 

U mnie okna też zostały zwiększone bądź zmniejszone ze względów na obrócenie budynku itp. np. w sypialni z garderobą będzie 120/150 (szerokość/wysokość) ponieważ jest jako jedyna od północy dlatego też drugi pokój ma teraz w innym miejscu okno, drzwi tarasowe 180/230 bodajże ale bez słupka na środku. Łazienka jak w projekcie 90/150 (warto pamiętać żeby nie przykryć sobie okna dachem od tarasu). 2 następne pokoje 150/150. No i wreszcie salon i kuchnia 180/150. W salonie w projekcie było 180/180 ale nie czaje zbytnio okna do kolan tym bardziej jeżeli zaraz teoretycznie miałby stać stół.

 

Prysznic w WC fajna sprawa ja powiększyłem łazienkę o prawie 3m2 więc zmieściłem tam wszystko. Oczywiście łazienka dodatkowa będzie lecz nie jest na tą chwile zawarta w tych szkicach :) kotłownia fakt jest duża ze względu na to, że reszta pomieszczeń domu spełnia moje oczekiwania, stwierdziłem zatem, że zawsze zostawię sobie furtkę na przyszłość. Może to być nawet cześć pomieszczenia gospodarczego.

 

Mówisz o podciągu przy wiatrołapie ? Też zdecydowałem się na ten ruch :)

 

Z kominka bym nie zrezygnował ponieważ fajnie jest popatrzeć na ten żar zza szyby poza tym nie są to duże koszty, prosty wkład i obudowa + komin. Dodatkowo funkcja rezerwowa jak braknie prądu na dłużej spokojnie mógłby ogrzać przynajmniej połowę domu nawet bez płaszcza wodnego.

 

Jak masz gaz ziemny to super :) Podłogówka fajna sprawa aczkolwiek ja wybrałem system mieszany. (podłogówka w kuchni, wiatrołapie i łazience) Rekuperator extra tylko nie jakiś za 10tyś bo to już przesada.

 

Jeżeli poddasze masz nieużytkowe to nie rób stropu żelbetonowego. Wybierz strop drewniany dobrze go ociepl wełną mineralną na 30cm bądź więcej. Ja też ocieplam jedynie strop.

 

Ściany z czego będą postawione to już mniejsze znaczenie i kwestia wyboru i przekonań (ja stawiam Porotherm), styropian oczywiście grafitowy bo tylko one mają poniżej 0.035. A czy 15 czy 20 robi na pewno mniejszą różnicę niż 10 a 15. To jeszcze nie są najdroższe rzeczy.

 

Ogólnie wszytko przemyślane fajnie :) Jedno tylko mnie zastanawia po co płacić duże pieniądze na ocieplony materiał bądź co bądź jednak nośny jeżeli i tak dajesz nie małą warstwę ocieplenia 20cm ? Ja wybrałem zwykły materiał nośny + ocieplenie. Czasami mniejsze kombinowanie wychodzi człowiekowi na dobre plus w zostaje parę złotych w kieszeni.

 

Jeżeli masz kotłownie to najlepiej przeznacz ją na wszystko co z tym związane m.in. rozdzielacz.

 

Oczywiście przy poddaszu nieużytkowym wejście na nie najlepiej komponowałoby się w garażu mniej więcej pośrodku ale od strony sypialni.

 

Jeśli chodzi o kotłownie to tak jak wyżej. Zostawiam sobie furtkę na przyszłość, najprawdopodobniej wybiorę pellet. A i mała toaleta się zmieści lecz nie jest zawarta w projekcie, żeby był w miarę czytelny inaczej z taką ilością zmian lepiej zrobić sobie projekt indywidualny bo nagle wyjdzie kwota z kosmosu.rzut.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmiana zewnętrznych ścian budynku to już są większe zmiany i większe koszty dlatego zdecydowałem się zrobić z niego ile się da pod siebie z jego wymiarami standardowymi.

 

Ale chodzi Ci o koszty modyfikacji projektu, czy o wykonawstwo/materiał? Bo jeżeli o projekt to o dziwo jedna z firm wcześniejsze zmiany (jakiś czas temu miałem nieco inna wizję, część zmian jednak tożsama) przedstawiła mi wycenę na ok 1k zł (inna na ok 5-7k, za całość z pozwoleniem na budowę chyba 9k). Niestety nie robią adaptacji w moim województwie i zastanawia mnie, czy jak kupię już tak zmieniony projekt to mogę mieć problemy z adaptacją przez lokalnego architekta? Może się czegoś czepić i żądać więcej pieniędzy niż za standardową adaptację? Bo jak mam zapłacić za zmiany 7k to... rzeczywiście traci to sens i lepiej chyba pójść w kierunku projektu indywidualnego.

 

Jedno tylko mnie zastanawia po co płacić duże pieniądze na ocieplony materiał bądź co bądź jednak nośny jeżeli i tak dajesz nie małą warstwę ocieplenia 20cm ? Ja wybrałem zwykły materiał nośny + ocieplenie. Czasami mniejsze kombinowanie wychodzi człowiekowi na dobre plus w zostaje parę złotych w kieszeni.

Chodzi Ci o ten novomur/isomur/porotherm+perlit? Nie wiem czy dobrze zrozumiałeś, chodzi mi o pierwszą warstwę nad bloczkiem fundamentowym/wieńcem (broń Boże nie na całość ;)). Celem jest zmniejszenie mostka termicznego między ścianą zewnętrzną z silikatu a fundamentem (silikat ma kiepskie właściwości termiczne więc to raczej niezbędny "dodatek/wydatek"). Najlepszy byłby bloczek termiczny (np. isomur), niby chroni też przed wilgocią, ale... troszkę kosztuje :/ (no i troszkę niski jak na próbę likwidację mostka ;)).

 

Oczywiście łazienka dodatkowa będzie lecz nie jest na tą chwile zawarta w tych szkicach :)

OK, a gdzie planujesz ją wcisnąć? Bo Twoja wizja Abry mi się podoba, ale... WC'tu brak :).

 

Mówisz o podciągu przy wiatrołapie ? Też zdecydowałem się na ten ruch :)

 

Tak, prostsze i zapewne tańsze rozwiązanie (rodem z Abry 3 :)).

 

Jeżeli poddasze masz nieużytkowe to nie rób stropu żelbetonowego. Wybierz strop drewniany dobrze go ociepl wełną mineralną na 30cm bądź więcej. Ja też ocieplam jedynie strop.

 

No właśnie jakoś nie przekonuje mnie strop drewniany (zaletą na pewno jest lepsza termika, mniejszy mostek termiczny z garażem i mniejszy koszt), ale jakoś karton-gips... no nie wiem, na pewno beton wzmocni konstrukcję (nie wiem czy przy chęci powiększenia budynku o którym myślę nie będzie problemów z wytrzymałością stropu).

 

Jeżeli masz kotłownie to najlepiej przeznacz ją na wszystko co z tym związane m.in. rozdzielacz.

 

Tak, ale chcąc całość robić podłogówką to optymalny miejscem na umiejscowienie rozdzielacza jest "środek” budynku. W Twojej wersji Abry jest lepiej, bo kotłownia sąsiaduje z korytarzem, w oryginale mam jeszcze pomiędzy WC (i przez to musiałbym wszystko puszczać przez wiatrołap, a to chyba niekoniecznie najlepsze rozwiązanie). Instalację chcę zrobić prostą ale optymalną, więc chciałbym mieć w miarę równe długości pętli.

 

Garaż uważam, że i tak jest w miarę duży ale oczywiście warto sobie go powiększyć :)

 

He he, też tak sobie pomyślałem (czasem lubię pogrzebać przy samochodzie, a narzędzia miejsce zajmują...). Garaż ocieplałeś od gruntu? Bo ja chyba tu przyoszczędzę i z ocieplenia zrezygnuję (będę grzał „ziemią” i... mostkiem termicznym z domu :)).

 

Z kominka bym nie zrezygnował ponieważ fajnie jest popatrzeć na ten żar zza szyby poza tym nie są to duże koszty, prosty wkład i obudowa + komin. Dodatkowo funkcja rezerwowa jak braknie prądu na dłużej spokojnie mógłby ogrzać przynajmniej połowę domu nawet bez płaszcza wodnego.

 

Wiesz, szczerze mówiąc sporo nad tym myślałem i (chyba) wolę te pieniądze (komin+kominek itp) wydać na inne rzeczy niż bawić się w palacza w salonie. Kominek fajna sprawa, ale... koszt jego i komina = (prawie) koszt rekuperacji. Dodatkowo bez turbiny ogrzejesz tylko salon+jadalnię+kuchnię (w sypialniach będzie hebel). Przy ogrzewaniu mieszanym ma to większy sens niż przy podłogówce na całości.

 

U mnie okna też zostały zwiększone bądź zmniejszone ze względów na obrócenie budynku itp.

 

No właśnie, mam podobne pomysły do Twoich (zakładam, że podobna orientacja budynku), tylko myślę o powiększeniu okna w salonie (u mnie południowy-zachód), a niech będzie jasno :).

 

Oczywiście przy poddaszu nieużytkowym wejście na nie najlepiej komponowałoby się w garażu mniej więcej pośrodku ale od strony sypialni.

 

Chodzi ci o to, aby było w poprzek do wjazdu? Myślę też o takim rozwiązaniu jak zrobił _krzychu (jestem też pod wrażeniem jego tarasu ;)), chociaż dużych szpargałów nie wsadzę na poddasze. Myślę też o oknach po bokach (na poddaszu - jakichś mniej eko), będą dawały światło i jakby co... można coś większego przez nie wsadzić :).

 

Addel, dzięki za info i porady.

Edytowane przez aszypula
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupilem projekt za 2200 i adaptacja mnie kosztowala 2100 z tymi zmianami. Wiec szukaj kogos w podobnych cenach do 5k. Orientowalem sie na temat indywidualnego projektu to da rade go zrobic za 5k czyli z gory juz jest do miejscowych warunkow.

 

Co do perlitu isomuru i innych to sie nie bede wypowiadal bo nie mialem stycznosci. Jakis plus zapewne ma.

 

Wc przy scianie od sypialni zeby zminimalizowac mozliwosc jakiegokolwiek halasu z kotlowni.

 

Dlatego mowie jezeli ma byc nieuzytkowy to smialo drewniany jezeli w przyszlosci cos to albo grubsze belki na drewnianym albo zelbet.

 

Zawsze mozesz zmienic w podobny sosob korytarz napewno zajmuje mniej miejsca oraz oswietla go okno z salonu.

 

Jeszcze nie wybudowalem Abry ale nie bede ocieplal od gruntu. Nigdy tego nie robilem garaz to nie pokoj szkoda na niego kasy ale warto miec :)

 

Orientacja budynku faktycznie ta sama :)

 

Nie tak samo jak wjazd u mnie miedzy belkami stropowymi. Wchadzac na strych wchodzisz na czesc domu bardziej niz garazu. U mnie szczyty beda drewniane bez okien i taras rowniez drewniany - _krzychu ma extra taras.

 

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WC chcesz wcisnąć w tym zaułku przy garderobie? Zmieści się? Bo jak planujesz go tam ulokować, to będzie miał rozmiar coś około 1mx1m, nie będzie problemów z upchaniem zlewozmywaka?

Odnośnie korytarza, Twoja koncepcja mi się podoba :) (przynajmniej rozwiązuje moje problemy z gabarytami sypialni i lokalizacją rozdzielacza :)). Ja osobiście (w moim przypadku mniejsze wymagania gararytowe - gaz) zostawiłbym chyba kotłownię w standardowym rozmiarze (dodatkowe 2m2 b. przyda się tej sypialni).

 

Mam jeszcze pytanie nie do końca "Abrowe", ale... . Mam dylemat, czy powiększyć wiatrołap kosztem hall'u (tu zostawiane są buty/kurtki), czy zrobić jak Ty, czyli witrołap jest tylko "buforem" przechodnim a ubrania i buty lądują w hall'u (no chyba, że buty u Ciebie "zostają" w wiatrołapie?). Z jednej strony fajnie jest mieć ciepłe ubrania zimą, ale... zapach butów to chyba już nie koniecznie :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lazienka ma byc tak jakby w kotlowni po prawej stronie sypialni patrzac na zdjecie. U mnie wiatrolap bedzie mial ok. 4m2 mysle ze spokojnie starczy na szafke i wieszaki :) Przesuniecie jakiejkolwiek scianki dzialowej poza projektem w trakcie budowy to nic takiego. Edytowane przez Addel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month później...
  • 1 month później...
  • 4 weeks później...

Witaj,

choć jeszcze nie ukończyłem domku więc nie mogę się pochwalić dokładnymi danymi ale mogę powiedzieć, że wybrałem pellet z obliczeń wynika, że max 2500 zł ogrzewanie + ciepła woda na ten domek. Mówię tu o kotle na pellet nie mieszańcu. Odradzał bym ekogroszek, większy syf, więcej roboty ale kto co lubi. Pompa fajna sprawa zależy jeszcze, ktróra powietrze-woda czy gruntowa. Tylko to wszystko są koszty, trzeba sobie po przeliczać na co nas stać ile to się będzie zwracać i ile z tego tytułu będą większe odsetki jeżeli bierze się kredyt. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month później...

Na podstawie obecnego postępu prac i już dokonanych zamówień mogę powiedzieć, że stan do zamieszkania czyli kompletna elewacja, opaska z kostki brukowej, taras, schody, wykończenie domu włącznie z podłogami, drzwiami wewnetrznymi, olistwowaniem, pomalowaniem pomieszczeń, zabudowami,szafami na zamówienie, białym montażem, armaturą, umeblowaniem 2sypialni i salonu, kompletnym oświetleniem wewnętrznym i zewnętrznym, kotłownią gotową do uruchomienia itd. oczywiście bez otoczenia zewnętrznego to w przypadku Abry bez garażu, budowa na Lubelszczyźnie koszt ok. 300 tys. zł. Dom o dość "ekonomicznych" rozwiązaniach.

- suporeks 24 cm, ocieplenie elewacji 15cm styropian, strop 18 cm styropian, podłoga 12 cm, jeden komin (4 kanały wentylacyjne), tynki cementowo wapienne zacierane kwarcem, dach łaty kontrłaty bez deskowania - papowania, panel na rąbek stojący dobra powłoka bez okien dachowych, komin systemowy z wkładem ceramicznym, wykończenie klikier, kocioł ekogroszek SAS, bojler elektryczny, instalacja podłogowa ok. 40m2, i 5 grzejników KERMI w tym łazienkowy. Co więcej, okna 2 szybowe dobrego producenta, ciepła ramka , drzwi zewnętrzne wikęd np. wejściowe 4tys. Można by wymieniać długo ale to dla orientacji. Gdyby ne ograniczenia kredytowe i zdrowy rozsądek nawet abra w parterze mogłaby pochłonąć kolejne 50-100tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...